Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz jjeahh #134390 üzenetére

    Nyilván számít a felhasználás is, szerintem a maxxis jobban bírja durvulást.

    Voltam én is a mai tesztnapon, kipróbálhattam a "csoda villát", egy Motion Ride E18-at. Egy merida one-sixty enduro bringába volt kiállítva, mivel ismertem a srácokat, így odaadaták egy gyors körre.
    Vonzotta a tekintetet, amerre mentem. :) Maga a villa szerintem nem váltja meg a világot, a merevségétől tartottam, de elég merevnek éreztem, viszont a mozgása nem győzött meg, bőven elmarad egy felső kategóriás Enduro villától. Figyelembe véve az árát is, mind érdekesség jó, de nem kéne.

    Kíváncsiságból mentem pár L-es méretű Enduro bicajjal, nagy divat mostanság a minél hosszabb bringa.
    Mentem egy ugyan olyan géppel mint a sajátom egy Merida eOne-sixty L-es méretben. Volt egy kicsit meredekebb pálya, a normál körtől eltérő útvonalon, kifejezetten e-bike tesztelésre. Aztán ezen lefelé volt egy kicsit technikásabb veretés lefelé is. Azt kellett megállapítanom, hogy a 178 centimhez az L-es Merida vázak baromi nagyok, ráülve persze kényelmes, túrázni biztos jó, de technikás terepen fölfelé és lefelé is sokkal ügyetlenebb voltam vele mint az ugyanilyen M-es bringámmal.

    Aztán kipróbáltam egy Scott Genius 910-et, szintén L-es méretben. Érdekes módon ezen már egész otthonosan éreztem magam, nem tűnt akkora csatahajónak mint az L-es Merida eOne-Sixty. Pedig a vázak kb ugyan olyan hosszúak, csak a Scott-nak a fejcsöve 1,5 fokkal laposabb, 65 fok. Érdemes nagyon alaposan megnézni a geo táblázatot vázméret választásnál, mert a laposabb fejcső érezhetően rövidíti a bringát, épp ezért simán lehet, hogy a nagyobb vázméret lesz a jobb. Ami nem tetszett, szerintem a 150mm rugóúthoz a 65 fokos fejcső túlzás, kicsit lomha volt a kormányzás emiatt. Értem, hogy ez a divat, meg talán agresszívebb a kiállása, de nekem nem tetszett. A 160-as One-Sixty is 65 fokos, az már hatereset volt, de nekem a 66,5 fokos fejcső sokkal jobban bejött az eOne-Sixty esetében.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Massmurderer #134391 üzenetére

    Azt azért tegyük hozzá, hogy ilyen barbár módszerekkel nem mindenki szeretne kerékpárt szerelni. Egy alap suntourt nem nagy kaland széthúzni, 2db csavar. Egy komolyabb villán egy nagy szerviz már más tészta, kell hozzá 2 féle telóolaj, plusz telózsír, és mire szétbontod lesz az asztalon vagy 50db bizbasz alkatrész amit megfelelő sorrendben kell összerakni. A rejtett kábelezés szerelését sem szívesen csinálja átlag ember. Akárcsak a minőségi kerekek fűzését, csapágyak cseréjét, sorolhatnám. Nem nehéz kárt okozni. Persze az igaz, hogy sok mindennek utána lehet olvasni és ha megvannak a megfelelő szerszámok, műszaki affinitás, akkor kb mindent meg lehet csinálni házilag.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Massmurderer #134411 üzenetére

    Egy minőségi telót nem azért kell szervizelni mert baja van, hanem be kell tartani az előírt karbantartási periódusokat, mert ha ezt elmulasztod, akkor lesz baja. De szíved joga, ha te inkább másikat veszel, én úgy gondolom, hogy egy 800-1500 euro-s telónál jobban járunk ha inkább időben szervizelünk. Amiről te beszélsz azok az alap alkatrészek. Azzal én egyetértek, hogy néha a szükség törvényt bont, lehet ésszel, bizonyos esetekben akár célszerszám nélkül is korrektül szerelni, de mondjuk a hajtókar lekalapálása a tengelyről nem ez, persze ha úgy is kukázod, akkor végül is mindegy. Én nem a házi szerelést ellenzem, hanem azzal nem értek egyet, hogy felesleges szervizbe vinni a kerékpárt, mert úgy is csak drága, meg lehúznak stb. Nem mindenki MacGyver, meg műszaki zseni. A kerékpárszerelés is egy szakma ha olyan szinten csinálod, nem magától értetődő, hogy mindenki mindent meg tud otthon csinálni, károkozás, kendácsolás nélkül. Ha van egy modern, felső kategóriás kerékpárod, ahhoz egy elég korrekt kis műhely kell, hogy normálisan tud szervizelni, ez azért otthon nem mindenkinek adott.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz trialboj #134427 üzenetére

    Most én itt nyilván azokról beszéltem akik valamilyen szinten komolyabban veszik a terepezést és nem a full alap cuccokkal mennek. Ma már kb minden középkategóriás mtb tubeless-re alakítható és amúgy se drága egy ilyen felni.
    A tubeless-nek számos előnye van, egyrészt kicsit könnyebb a kerék, elvileg mehetsz biztonsággal egy kicsit az ajánlott minimum nyomás alá is.
    Én úgy gondolom, hogy a nagy átlagnak ebből az egészből a defektmentesség éri meg leginkább.
    Belsőt egy ideig én is cipeltem magammal, ma már azt sem viszem, mert annyira megbízok a maxxis minion és tubeless párosításban. Rápumpálnom még soha nem kellett tekerés közben, túra előtt beállítom a megfelelő nyomást és ennyi. A lényeg inkább az, hogy amikor csinálod a tubeless-re alakítást, akkor minőségi külsővel csináld, megfelelő szélességű szalaggal, pontosan beragasztva, és én a tejbe reszelek vfék betétből is, így még jobban tömít. Ha szar a külsőd, mint most pl Toobee-nak, az kb azonnal észrevehető. Ha 1-2 nap múlva még ereszt valahol, az már gáz. Ha minden klappol, akkor vagy azonnal jó lesz, vagy legkésőbb kb másnapra, esetleg az első bringázás után. Tehát a problémákat viszonylag hamar ki lehet szűrni. Ha viszont tömít rendesen, a defektet tényleg el lehet felejteni. Még rápumpálni sem kell, mert olyan gyorsan betömít egy tüskét, hogy érzékelhetően a nyomásból sem veszít. Illetve kicsit dob a tapadáson, én megérzem, mert a külső is kicsit másképp terül mint belsővel. Úgy érzem, hogy tubeless-el jobban szétterül a futófelület.

    Egyébként még anno Strezi is írta, hogy amikor ment a külföldi monti túrákra, nagyjából akinek nem tubeless volt a kerék, kb nem is mehetett. Nyilván a defekt szerelések miatt, akinek tubeless volt, ezzel nem kellett bajlódni. Persze az benne van a pakliban, hogy szétszakad a külsőd és akkor elereszti a nyomást, de azért az ilyen nagyobb sérülések viszonylag ritkák. Több év tubeless használatom alatt, nekem egyszer szakadt szét 1db schwalbe nobby külső, ez azonnal el is engedte a levegőt, de ezt leszámítva, soha semmi bajom nem volt. Ez is olyan kb mint amikor valaki a mechanikus fékek mellett azzal érvel, hogy ha a hidraulikussal valami baj van túra közben, akkor megszívtad, ellenben bovdent könnyen cserélsz. A valóság meg az, hogy manapság még az alap hidraulikus fékekkel is olyan ritkán van olyan probléma, hogy mondjuk túra közben használhatatlanokká váljanak, hogy kb semmi sem indokolja a mechanikus használatát.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Massmurderer #134429 üzenetére

    De pl itt az élő példa, ha szervizben adsz 1000 ft-ot érte, hogy beállítsák rendesen a hátsó váltód, akkor most nem kéne új hátsó váltó meg váltó tartó fül. Nem nehéz kitalálni, hogy anyagilag melyik lett volna a kifizetődőbb. Úgy semmi értelme az otthon bütykölésnek ha több kárt okozol vele mint hasznot. Egyébként a rugós tagot és telót is lehet otthon szervizelni, csak érteni kell hozzá, meg kell egy kis műhely, korrektül felszerelve. Volt aki még rakétát is készített otthon a műhelyében és működött is. :D

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz jjeahh #134442 üzenetére

    Mint mondtam, ma már egy tl-ready felni nem tétel, tehát még ha régebbi a bringád, akkor sincs szó itt akkora fejlesztésekről ami gondot okozhatna egy olyan embernek aki amúgy komolyabban veszi a terepezést. Ennél sokkal több pénz elmegy amúgy is az egyéb fejlesztésekre, karbantartásokra. Amikor épp külsőt cserélnél, akkor meg veszel olyan külsőt ami tl-ready. Ma már kb minden normális monti külső amúgy is ilyen. A szalagot ha jól beragasztod, elég sokáig bírja. A szelep is. Összességében nem egy nagy beruházás. Ha meg épp új bringát veszel, akkor középkategóriától fölfelé már mindegyik átalakítható belső nélkülire. Van amelyikben már tubeless szalag is benne van gyárilag. Szóval anyagilag nem látom, hogy miért lenne akkora elérhetetlen dolog annak aki amúgy komolyabban veszi ezt a sportot?

    Szó nincs itt lenézésről, de ha valakinek sok a defektje, akkor csak magával cseszik ki, ha ragaszkodik a belsőkhöz. A defekt amúgy egy érdekes kérdés, vannak emberek akik állandóan szenvednek tőle, míg mások meg alig kapnak. Számít sok minden, külső, felhasználás jellege, testsúly, a környék ahol bringázol stb. Ha te olyan ritkán kapsz defektet, hogy nem érzed szükségességét a váltásnak, akkor hagyd belsősnek.
    Én úgy gondolom, hogy a legtöbb montis inkább nyer vele mint veszít, ha belső nélkül megy, ettől még te ragaszkodhatsz a belsőhöz.

    Massmurderer: Ok, de ettől még nem érte meg, mert lett volna egy tartalék váltód, meg fület sem kell cserélni és a küllők is törhetnek egy ilyen baleset után. Ez amúgy egy nagyon alap szerelés, ha valakinek még a hátsó váltó beállítása is gondot okoz, az azért elgondolkodhatna a szervizen, de persze azt csinálsz amit akarsz, ha ennyire kísérletező kedvedben vagy. :) Meg abba is gondolj bele, mi lesz ha az új váltóddal történik ugyan ez, illetve mi van ha valaki vesz 200 euro-ért egy hátsó váltót, majd azzal történik ugyan ez? Szerelni akkor érdemes házilag, ha azért nagyjából tudod mit csinálsz.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Massmurderer #134446 üzenetére

    Ragozhatjuk ezt a kérdést, de ha a váltód be tudott menni a küllők közé akkor nem volt jól beállítva. A felső végállásod túlzottan ki volt tekerve, nyilván a túl hosszúra hagyott lánc erre még rá is segített. Ezért történt ami történt, jó meg nem volt, mert ha jó, akkor ez nem történik. Ez egy nagyon alap dolog, gyakorlatilag ha átnézek egy bringát, akkor ennek a problémának fel kell tűnnie amikor a váltót átpörgeted. Felváltod a legfelső állásba és kicsit kézzel rányomsz a hátsó váltóra, látod meddig megy el, de ezt amúgy a váltókaron is lehet érezni, amikor felváltasz hátul a legnagyobb fogaskerékre érezni ha kicsit túl tudod nyomni a kart. Tehát ha értenél hozzá, ez már rég feltűnt volna használat közben is. Katasztrófa nem történt, de azért azt beláthatod, hogy még egy szervizbe történő átnézés is megérte volna, akkor legalább egy teljesen jól beállított kerékpárod lenne és nem történik ami történt. Arra meg figyelj, hogy ha felteszed az új hátsó váltót, akkor állítsd be azt a végállást, mert letöröd az újat is.
    Én személy szerint kb minden terepezés után letakarítom a kerékpárom és nagyjából át is nézem igen. Váltót is átpörgetem, bár a végállás magától ritkán mászik el.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz jjeahh #134447 üzenetére

    Felni: [link]
    Szalag: [link]
    Szelep: [link]
    Tej: [link]
    Összesen szállítással együtt 97,97 euro a két kerékre.
    E mellé a fűzés vagy magadnak, vagy szerviz az már nem veszedelmes tétel.
    Hol jön ez ki 300 euróra?
    Persze lehet elmenni a csillagos égig, de ne állítsuk azt, hogy minimum 300 euro, amikor a harmadából összehozom. A külsőket azért nem számolom hozzá, mert amikor amúgy is cserélsz, olyat veszel ami tl-ready.

    Fecskendőre semmi szükség, és sima műhely pumpával is felfújod.

    Nyilván van egy fontossági sorrend, ha szar a tag akkor nem a tubeless az első. Látom nagyon magadra vetted ezt a kijelentésem, hogy aki komolyan veszi az nem megy belsővel. :) Felesleges ezt a pénz irányába eltolni, te is a sokszorosát elköltötted már a bringádra mint a tubeless-re alakítás.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz jjeahh #134452 üzenetére

    De miért kéne kerékszettet cserélni amikor felnit is cserélhetsz? A gumi meg amúgy is kopó alkatrész, nálam hátul 1000-1500 at ha bír maximum. Amikor amúgy is külsőt kell cserélni akkor tl-ready-t veszel.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz jjeahh #134452 üzenetére

    Én nem azt mondtam, hogy nem veszed komolyan a montizást. Ha te nem veszed komolyan, akkor ki veszi komolyan itt? :D Gyakorlatilag mindennap mész fel a hegyekbe, senki sem kérdőjelezi meg azt, hogy te komolyan veszed e a MTB XC sportot vagy sem. Épp ezért furcsa amikor valaki ragaszkodik a belsős rendszerhez ezen a szinten. Sokkal több a tubeless előnye mint a hátránya, nem kérdés, hogy egy belsős rendszer jóval elavultabb és sokkal könnyebben kaphatsz defektet. Az ára meg ezen a szinten elhanyagolható, mint ezt fentebb kitárgyaltuk. 100 euro nem tétel, pláne nem azért amit nyújt, hogy elfelejtheted a defektet.
    Új bringa esetén meg ugye kb adott minden, csak tej kell általában.

    Ahhoz tudnám ezt hasonlítani, mintha ma egy Trail/Enduro bicajban ragaszkodnál a sima nyeregcsőhöz egy dropper-el szemben.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Massmurderer #134449 üzenetére

    Első váltónál fontos az, hogy a lánctányérokkal párhuzamos legyen a terelő, a nagy lánctányér és a terelő között csak kicsi max pár mm rés legyen. Az amúgy normális jelenség, hogy ha hátul elkezdesz felfelé pakolgatni sebességeket, akkor már a sor közepe felé bele fog érni a terelő belső felébe a lánc ha mondjuk elöl nagy tányéron vagy, ugyan ez középső tányéron is meglesz, ha mondjuk végigváltod a sort fölfelé. Többek közt ezért is tértek át ma már az 1 X-es váltásokra, senkinek nem hiányzik az első váltó ha van egy rendes áttételed hátul.

    Hasaggymeg: Lehet érezni persze, de azért a pontosság kedvéért én mindig kézzel rátolok a hátsó váltóra és ellenőrzőm, hogy a kanál véletlenül se érhessen bele a küllőbe. Van, hogy a váltókaron már jónak érzed, de azért a váltón még kicsit beljebb tekerem a végállást, mert kézzel kitolva kicsit többet mozdul mint kéne.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz trialboj #134503 üzenetére

    A tubeless sem fog meg mindent, amire tuti jó, azok a kisebb szúrt, tüskék általi lukak. Ez azért rengeteg bosszúságot tud okozni belsős kerekeknél. Ha valami kivágja a külsődet, vagy valami vastag szög bármi hasonló kilukasztja, azon nyilván a tubeless folyadék sem tud segíteni.

    Nem azt mondtam, csak azoknak kell akik durván zúznak lefelé, hanem aki komolyan veszi a terepezést, ez lehet akár XC is. :)
    Nyilván azt gondolta, hogy én ezzel azt mondom, hogy ő nem veszi komolyan, ami nyilván valóan félreértés volt, de ezt már megbeszéltük. :)

    Nem a gumiszett bírja 1500km-ig, hanem a hátsó külsőm, de volt már, hogy 1000-1200 alatt is elkopott. Elöl tovább bírja. Amikor hátul elkopik, az első szokott hátra kerülni, és előre kap egy újat. Nálam így szokott menni.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz trialboj #134564 üzenetére

    Én nem kenem így a sportot, meg montisok 99,99 % sem, de ettől még elkoptatok egy külsőt hátul 1500km alatt, bármennyire is hihetetlen. :)
    Sőt a láncok se nagyon bírnak 1000-nél többet. :)

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz 6030D #134575 üzenetére

    KMC X11e.
    Azt vettem észre, hogy élettartamban nem sok különbség van, próbáltam már sokfélét, az analóg gépen anno olyan 1500-2000-et bírt 1db lánc, most meg kb 1000-et a villanyon.
    Nincs értelme túl drágán láncokat venni.

    StLui: Hát ja, gyakorlatilag kétszer úgy eszi a láncot. És amire még figyelni kell az a kazetta test, egy alu kazetta testet pár ezer km alatt lenullázol. Érdemes a hátsó agyat cserélni valami brutál DH agyra, acél kazetta testtel, máskülönben érdemes betárazni az alu kazetta testekből.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz trialboj #134591 üzenetére

    Teljesen más szempontok vannak az XC-ben és az Enduro-ban. Egy XC gumi mindig tartósabb lesz mint egy Enduro. Más a keverék, más a felhasználás. Enduro-ban sokszor úgy veszed be a szűk kanyarokat, hogy kifarol a gép, szinte beúsztatod a kanyarokba, meredek, terepen ereszkedsz, ott is csúszik a hátsó gumi. XC bicóval ilyeneket nem nagyon szoktak csinálni. És a puhább keverékű gumi is jobban kopik. Felesleges a két kategóriát hasonlítani. Enduro bicón kb minden gyorsabban amortizálódik.

    Sokszor nem cserélek gumit így se, mert nincs sok időm bringázni, de amikor elmegyek, akkor legkevésbé sem az érdekel, hogy mi kopik és mennyi idő alatt, csak élvezni akarom a bringázást. :) Illetve az utóbbi pár évben, nagyjából minden szezonra cseréltem is a bringát, amin meg új gumi is volt.
    Nyár vége felé elkezdenek szállingózni a forgalmazóhoz a 2020-as Meridák. Nagyon úgy fest, hogy jön az új eOne-Sixty karbon vázzal. :) Ha jól sikerül a gép és tetszeni fog, nagy valószínűség szerint le is cserélem a mostanit.

    bulikavagyok: Simán benne van, hogy ezzel jobban meghajtod magad, mivel sokkal élvezetesebb a használata, többet is fogsz vele menni. Illetve a max teljesítményhez bele kell taposni rendesen.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz bulikavagyok #134612 üzenetére

    Nem a súlyelőny miatt használják a karbont egy eMTB esetében. A rejtett akkus vázakban sokkal jobban megoldható a hűtés. Az aluval már nehezebb dolgozni, annyira bonyolultak lettek a vázak. A gyártók esetében alig drágább a karbon. A karbonnak van egy plusz rezgés elnyelő tulajdonsága is az aluval szemben, kényelmesebbek is. Bár a lényeg a megmunkálás, könnyebben alakítják a karbont. Ráadásul a karbonnal jobb merevséget is érnek el ott ahol kell.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Ferdzsoo #134621 üzenetére

    Okosan ki vannak találva ezek a felső kategóriás rendszerek. Amennyiben ki akarod szedni az összes nyomatékot, erősen kell pedálozni. Bár hozzáteszem, hogy azért a Shimano sokkal jobban bringás érzet. Azért azt érezni, hogy a Shimano fő profilja a kerékpár, a Bosch-nak meg inkább a fúrógépek. Így, hogy használtam mindkettőt, nekem nagyon szembetűnő a különbség. Persze ez nem azt jrlenti, hogy a Bosch pedelec rendszer nem jó.

    bulikavagyok: Igen most jön az új Bosch motor is. Rá is fért. Valószínűleg kisebb, könnyebb lesz. A belő áttételt kiveszik, könnyebb lesz hajtani kikapcsolt rásegítéssel. És az első kis fogaskerék is eltűnik, normál méretű lánctányér lesz.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Csokicsibesz #134643 üzenetére

    Ha a felni tudja és a gumi is támogatja a tubeless-t, akkor elvileg nem lehet gond. Maximum annyi, hogy a gumi nehezen megy fel a felnire, de ezt előre nem lehet megjósolni, hogy adott gumi a te felnidre mennyire lesz passzentos. Én leginkább a Schwalbe és Maxxis gumikat használtam, ezekkel gondom nem igazán volt tömítés szempontjából. Ami fontos! Mielőtt beragasztod a felniszalagot, tisztítsd és zsírtalanítsd a felni belső részét. A felniszalag jó méret legyen, nézd meg a pontos felni belső átmérőt, az nem baj ha mondjuk 1-2mm-el keskenyebb vagy szélesebb a szalag, de nyilván a legjobb ha pontos a méret. Pontosan ragaszd be, lassan haladj, nem kell kapkodni, ne legyen ferde meg gyűrött. Ha ez megvan, mehet bele a szelep, ide csak egy kis lukat szoktam szúrni egy hegyes szerszámmal, és a szelepet amikor benyomom, az tágítja ki a lukat. Így tuti jól tömít. Folyadékból nem baj ha kicsit többet öntesz bele mint az előírt, persze azért nem kell kétszer annyi. A folyadékba reszelhetsz v-fék betétet (gumireszelék) a jobb tömítés érdekében.

    A Merida saját márkás felnijei tudtommal alexrimstől származnak. Az én bringámban is ilyen van, tökéletesen működik a tubeless.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz 6030D #134647 üzenetére

    Igen, a legtöbb gyári felni Alexrims, sok esetben rá is van írva, apróbb betűkkel. :)

    Csokicsibesz: Jónak kéne lennie, a Conti azért nem annyira kis cég, hogy ezzel vicceljen, ha rá van írva, hogy támogatja a tubeless-t, akkor biztos, hogy támogatja. Én emiatt nem aggódnék, persze mindig bele lehet futni régi, selejtes gumiba, ami ereszteni fog, de az más kérdés.

    FireKeeper: Biztos igazad van, de szerintem ha az átlag józsit megkérdezed a Bosch-ról, az tuti, hogy valami fúrógép fog először eszébe jutni. :) Nem csoda, a kicsi akkus kézi csavarhúzójukból valami közel 200 millió darabot adtak el! :D

    Persze nem akarom én leszólni a Bosch pedelec rendszerét, mert azért mégiscsak ők voltak az elsők akik normális minőségben csináltak középmotoros hajtást. Mondhatni le is tarolták a prémium e-bike piacot.
    Viszont a Shimano inkább kivárt és olyat tett le az asztalra ami sokkal közelebb áll egy kerékpárhoz, itt azért baromira érződik, hogy a 2 cégnek alapvetően miben van nagy tapasztalata.
    Véleményem szerint a tökéletes egy Bosch és Shimano koprodukció lenne, mert a Bosch jobban ért az elektronikai dolgokhoz, akkumulátorhoz stb, a Shimano meg a kerékpárokhoz.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz trialboj #134656 üzenetére

    Nem is értem, hogy ez eddig miért nem jutott eszükbe, hiszen adja magát ez a fantasztikus megoldás. :)

    zoli03: Biztos így van, őszintén szólva fogalmam sincs, hogy melyik terület jelenti számukra a legnagyobb bevételt, az biztos, hogy a kerékpáriparban a Shimano-t nem lesz könnyű behozni az elektromos hajtások terén, de ne legyen igaza és durrantsanak valami nagyot 2020-ra.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Massmurderer #134668 üzenetére

    Azért ne becsüld le, évről évre duplázódnak az eladások. Évente több millió pedelec bringát adnak el, aminek egy jelentős hányada Bosch hajtással van ellátva. Az lehet, hogy most per pillanat még nem ez a legfontosabb terület számukra, de ez még változhat.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz bulikavagyok #134685 üzenetére

    Elvileg most nyáron kiderülnek a pontos paraméterek a Bosch legújabb motorját illetően.

    Én kb 7-8 éve követem nyomon az elektromos kerékpárok fejlődését, tudom, hogy miről beszélsz. :)
    Kezdetben sok volt a kompromisszum, de ma már ez a technológia simán a fejére nőtt a hagyományos hajtásnak.
    Nyilván mindig megmarad a hagyományos hajtásrendszer is, de gyakorlatilag a mai, modern pedelec rendszerek rárúgták az ajtót a klasszikus értelembe vett kerékpározásra. Ez van akinek tetszik, van akinek nem. Én úgy vettem észre, hogy 2 kategória rajzolódott ki az elmúlt években, azok között akik ezt az egészet ellenzik. Az egyik csoport pusztán elvi kérdést csinál belőle, számukra a kerékpár kizárólag emberi erővel hajtott járművet jelent, elismerik, hogy az e-hajtással hatékonyabb a bringa, azt is elfogadják, hogy ennek megvan a maga létjogosultsága, de az ő elveikkel ez összeegyeztethetetlen, hiába profitálnának ők is az egészből, hiába maradna meg a sport is számukra, értik az egészet, de ők úgy vannak vele, hogy inkább mennek lassabban, kevesebbet, de azt kizárólag a saját erejükből. Ez amúgy egy abszolút elfogadható álláspont. Ide sorolnám azt a gondolatot is, hogy nyilván az e hajtás bonyolítja a kerékpárt, ami plusz hibaforrást jelenthet, ettől is sokan tartanak.

    A másik kategória már kevésbé tolerálható, ők az úgynevezett sértett kerékpárosok. :) Ők általában csípőből elutasítják az egészet, anélkül, hogy egy betűt is utána olvastak volna, még azt sem tudják, hogy működik. A személyeskedéstől, sértegetéstől sem riadnak vissza, csakhogy igazolják magukat. Őket leginkább az zavarja, hogy gyorsabb vagy náluk. Egyszerűen frusztrálja őket, hogy egy koca kerékpáros adott esetben ugyan azt vagy akár kicsit többet is tudjon fölfelé, mint ő a superman. :D Ez a csoport a hatalmas egóval rendelkező kerékpárosok csoportja, illetve a tudatlanok csoportja.
    Kár vitába szállni velük, ez az embertípus nem meggyőzhető, valószínűleg az élet egyéb területén is elég makacs, jobb elengedni.

    Saját véleményem az, hogy ha nem versenyző vagy, vagy nem egy olyan ember aki az életét a kerékpáron tölti, akkor az e-bringával csak nyerhetsz. eMTB kategóriában meg aztán különösképpen!

    A telópumpálásra visszatérve, fújd 10psi-vel feljebb mint amit szeretnél bele fújni, kb annyi vész el, mikor leveszed a pumpát.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Zsohi #134727 üzenetére

    Tudtommal te leginkább felvonós pályákon bringázol, vagy tévedek? Oda nyilván felesleges is egy e-hajtás. :)

    Vannak már elektronikus villa és tag vezérlések, bár azt nem tudom, hogy mennyire hatékony, mert kipróbálni még nem volt szerencsém.
    A Lapierre is csinált ilyet a Rock Shox-al közösen, EiShock, de már nem igazán használják.
    Illetve Fox telókon is láttam már hasonló cuccot.

    (#134732) bulikavagyok: Az biztos, hogy olyan embertípusnak nem való az e-bike, akinek túlzottan fontos más véleménye, meg az, hogy mások orra alá dörgölhesse, hogy ő mekkora sportember. Na nem mintha egy eMTB-vel nem lehetnél sportember, de azt nyilván nem lehet letagadni, hogy abban az adott eredményben nem csak a te erőd volt benne. :)
    Ha ezeket el tudod engedni, akkor tényleg csak az élmény marad. Én már ott tartok, hogy hiába ülök rá akármilyen full karbon, csúcs felszereltségű Trail/Enduro gépre, úgy ahogy van egy dögunalom egy E-Enduro/Trail géphez képest. Kizárólag felvonós pályán tudom elképzelni, hogy analóg MTB-ot hajtsak, egyéb esetben semmi értelmét nem látom.
    Illetve ha az XC érdekelne, nyilván akkor sem kéne pedelec rendszerű, mert egy csúcs 9-10kg-os verseny gépre felesleges lenne, nem nagy cucc ezzel mászni 1000-1500m szintet.

    Strava-t én ritkán használok, de meg lehet adni a kerékpárod típusát, én is megadtam.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz bulikavagyok #134799 üzenetére

    Én csak a Strava-t ismerem nagyjából, néha ezt használom, ennyi.

    Hozzánk mikor fog megérkezni az ebike mánia? :D Már itt van és ránk rúgta az ajtót!
    Most volt az ebikeshop által szervezett pedelec parádé Törökbálinton. 2 napos rendezvény, 400db kiállított elektromos bringával, rengeteget ki lehetett próbálni. Egyik nap én is kimentem, nagyon sokan voltak, pedig nem volt szuper jó idő se. És itt tényleg csak elektromos bringák voltak, aki ide jött, az kizárólag a pedelec bringák miatt. De én is megfigyeltem, hogy már a Budai hegyekbe is sokkal több eMTb van. 2015-ben vettem az első értelmes eMTB kerékpárom:
    [kép]
    [kép]
    2015-ben kb ufónak számítottam az erdőkben ezzel a bringával. Szinte nem is láttam eMTB-ot.
    Ma meg ott tartunk, hogy múltkor kicsit kirándultunk Normafa környékén a barátnőmmel, csak gyalog, és kb 1 óra alatt 10db EMTB-t láttam az erdőbe. Amikor felmegyek dobogókőre, ott 5-10 fős csapatokat látok úgy, hogy mindenkinek pedelec montija van. 4 év alatt rengeteget változott a hazai ebike piac. Voltam pl Bosch e-bike képzésen. Erre azért volt szükség, mert e nélkül nem kaphat a kerékpár üzlet kontaktot a Bosch-hoz garanciális ügyintézéshez, alkatrészekhez stb. Kell egy ilyen oklevél, ami által hivatalosan Bosch e-bike szerviz partner leszel. Pár éve még a legtöbb kerékpárbolt Magyarországon kb le se sz@rta ezt a szegmenst, ma viszont ott tartunk, hogy valami 150 vagy 160db kerékpárüzlet tartott igényt erre a képzésre! Nyilván azért, mert látják, hogy ez már megkerülhetetlen. Persze az ebikeshop harapja ki a legnagyobb szeletet ebből a tortából. Brutális méretű bolt, brutális árukészlettel.

    Hogy lehetne ebből pénzt csinálni itthon? Nyilván ha van egy olyan kaliberű boltod mint az ebikeshop-nak, akkor azzal. :) De szerintem az is működhet, hogy tartasz egy nagyobb e-bike flottát, akár trekkingből, akár montiból, és szervezel túrákat, bérbe adsz bringákat. Mindkét variációhoz jó sok pénz kell. :D

    Because: A német nyugdíjasok külön kategória. :) Mondjuk ha kipróbálod akkor valami hegyes terepen, sík úton hajlamosak az emberek a negatív oldalát látni.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz xy.zsolt #134821 üzenetére

    eMTB-t, pláne Enduro-t, 70 évesen már szerintem nem tudsz kihasználni, így akkor maximum a trekkingek jöhetnek szóba. Ma is van olyan ami 50-el tud fölfelé menni, de az más kategória, az nem kerékpár, hanem elektromos krosszmotor.
    25-ös korlátozás terepen, teljesen jó. Ha meg kiveszed a korlátozást, kb bármelyik szabvány 250W-os gép megy 50-et síkon, de ehhez mondjuk tiszta erődből kell tekerni is.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz bulikavagyok #134825 üzenetére

    A magyar piac nyilván árérzékeny, ha a bérszínvonal azonos lenne mondjuk az osztrákkal, valószínűleg itthon is nagyobb lenne az ebike eladás, de azért nem reménytelen, szerintem egész szépen alakulnak az eladások. Az ebikeshop is évente több száz db-ot elad.
    A Meridák is szépen fogynak idehaza, eOne-sixty, eOne-twenty, e-Spresso egyaránt.
    Specialized turbo levo-ból is szép számmal eladtak.
    Ebikeshop meg rengeteg Haibike-ot adott el.

    Az ebike kölcsönző szerintem úgy működhetne jól, ha szervezett túrákkal kötnéd egybe, amihez járna egy alap technikai és ebike kezelési gyors képzés. lehetne szervezni trekkinges túrákat idősebbeknek, montis túrákat kezdőknek és haladóknak egyaránt.
    Én valahogy így képzelném ezt el. Haladó, nagyobb montis túrák esetén egy frissítőponton bekészítenék tartalék akkukat is, egy gyors akkucsere és mehet a túra tovább.
    Lehetne akár Ausztriába is szervezni. És akkor ha megfelelő számú embert összeszedsz már akár szállodásokkal is lehet egyezkedni, hogy adjanak neked akciósan szobákat. Csak maga a kerékpár bérlésből nem egyhamar térülne meg egy nagyobb ebike flotta, de ha már így egybekötöd túrákkal, akkor már hozhat nagyobb hasznot. Én is szívesen foglalkoznék ilyesmivel, de nincs ennyi pénzem, hogy megfinanszírozzam.

    haarmaan: Ez azért felhasználás függő, ha nagyon durván használod, tehát több méteres letörések, hosszú 5-6m-es ugratók, esetleg néhány elrontott csőrös ugrás, akkor biztos, hogy hamarabb elfárad mint a karbon. Viszont azt is vedd számításba ha elesel a bringával, a karbon könnyebben sérül. Ha oldalról kap egy ütést, kevésbé ellenálló mint az alu. Egy aluváz esetén egy horpadás maximum esztétika, de ha beszakítod a karbon vázat, az alighanem a vázad halálát jelenti.

    Ha ezek közül kéne választanom, valószínűleg a 29"-es karbon Stumpy lenne az.

    Hasaggymeg: Ezt, hogy érted, hogy elérhető lesz mindenki számára? Most is elérhető mindenki számára, kérdés, hogy adnak e érte annyi pénzt? A premium kategória árban mindig egy magasabb szintet fog képviselni, tehát arra hiába várunk, hogy premium eMTB-t adnak majd belépő analóg áron, ilyen soha nem lesz. Viszont az biztos, hogy némileg több embert vehet rá arra, hogy kimerészkedjen a hegyekbe, de azért amiatt szerintem nem kell aggódni, hogy minden antisportoló, ügyetlen mugli :) ott fog tobzódni a HHH-n, Dobogókőn és sorolhatnám. Tudom, hogy ezt egy ilyen vérbeli kerékpárosnak nehéz megérteni :), de ez is sport. 1db 500-as akkuval mondjuk egy Dobogókő túra, Prédikálószék és társai, úgy nem fog menni, hogy bekapcsolod a legerősebb rásegítést, simogatod a pedált és mész 50-80km-t meg 1500m szinteket. Max rásegítésen kb 30km alatt le lehet meríteni, rákényszerülsz arra, hogy takarékoskodj, ha nem akarsz lemerülni úgy, hogy még nagyobb emelkedők vannak előtted. Aki egy motor pótlékot keres és azt hiszi, hogy eMTB-al mindenféle erőfeszítés nélkül mászunk meg komoly terepeket, az rohadtul nagyot fog csalódni. Meg ugye le is kell jönni a hegyről, és az elektromos hajtás nem tanít meg terepen biciklizni, nehezebb terepen. Tehát szerintem a növekvő eMTB szám leginkább nem új felhasználókat jelent, hanem inkább analógról ülnek át többen, mert rájönnek, hogy hatékonyabb, gyorsabb, a sportolás része meg megmarad.
    Trekkingesek között már jobban el tudom képzelni, hogy behoz az ebike sok új felhasználót.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Hasaggymeg #134842 üzenetére

    Csak a felső kategória esetében igaz az, hogy nem sokkal drágább mint az analóg. Egy átlagos, de prémium elektromos rendszerrel szerelt trekking esetében azért jelentős a felár.
    Amiről beszélsz már most is létezik. 250 ezerért egy elég jó agymotoros átalakító szettet lehet venni, ezzel bármelyik átlag kerékpárból pillanat alatt e-bike-ot csinálsz, arra pont jó lesz amiről beszélsz. Nem szoktam a tesco és társai, árukészletét figyelni, de valószínűleg náluk is van olcsó pedelec. Vagy ott a decathlon: [link]

    Attól továbbra sem kell tartanod, hogy tömegek lepik el a hegyeket, olcsó elektromos kerékpárral. Ez a 300k körüli összeg is olyan, hogy Magyarországon csak annak jut eszébe a megvétele, aki azért az átlagnál jobban kedveli a kerékpározást és hajlandó ekkora összeget fizetni. Amúgy sok ember még a 150-200 ezres ártól is sikítófrászt kap! :) Bár én személy szerint ezt nem tudom megérteni, de ettől még így van.
    és ha esetleg meg is nőne azon emberek száma, aki mondjuk 300K körül hajlandű venni egy alap e-bike-ot, nem hinném, hogy a HHH és társai lennének az úticél.

    A legáltalánosabb turista útvonalakon hiába is szeretnél úgy kerékpározni, hogy ne legyen ember, erre nem lesz módod, akkor se ha holnap betiltják az összes e-bringát. :) Ha nem akarsz embert látni akkor menj este, meg hétköznap. Illetve olyan terepeken amik durvábbak és messzebb vannak a turista útvonalaktól.

    bulikavagyok: Ha jól emlékszem neked XL-es kellett, nyilván leginkább S, M és L méretből rendel mindenki. XL-ből keveset, ezért az hamar el is fogy. Ez Európai szintű jelenség, hogy nem tudnak eleget gyártani e-bike-ból. Olyan szinten emelkedik az igény, hogy ezt a gyártás nem tudja követni. Csak előrendelés működik, ha elfogy az XL, mert keveset rendeltél, akkor így jártál. És ez igaz bármire kb. A Merida konkrétan pont az a márka amit elég jól csinálnak itthon, elég komoly mennyiséget rendel a forgalmazó.

    Sajnos a kerékpáros biznisz az nem az a fajta üzlet, hogy gyorsan veszed ki a pénzt, kevés munkával, ha ilyenre vágysz, másfelé orientálódj. :) Ez nem egy könnyű kenyér, bármelyik ágát is nézzük.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz bulikavagyok #134872 üzenetére

    Ez úgy működik, hogy a kerékpárboltok leadják szezon végén az előrendeléseiket a forgalmazónak. Nem csak kerékpárból, egyéb alkatrészekből is.
    Nyilván ezt a boltnak kell tudnia felmérni, hogy mire van igény az adott üzletben, hogy érdemes rendelni, hogy ne maradjon rajta, vagy legalább is csak kevés maradjon meg.

    Ezek alapján az előrendelések alapján a forgalmazó leadja a rendelését a gyárnak, nyilván egy minimális plusz készletet még hozzátesz.
    A gyárak pedig ezen rendelések alapján beütemezik a gyártást és ők is legyártanak egy minimális plusz készletet. Épp ezért ha egy bolt nem gondolkodik előre, nem rendel kellő mennyiséget a drágább modellekből, méretből megfelelőn, akkor már szezonban erre nem sok lehetősége lesz. És ez egyébként külföldön is pont így működik, a gyárak nem halmoznak fel hatalmas készleteket, az a világ már elmúlt. Nem egy gyártó került csődbe, vagy csődközelbe a túlzott gyártás miatt. Hozzáteszem, hogy az e-bike ipar meg annyira pörög, hogy nagyobb az igény mint a kínálat, tehát külföldön is előfordul, hogy egy adott modellt majd csak nyárra gyártanak le, és ha a fejeden pörögsz, sem lesz belőle mondjuk áprilisban. Nyilván van egy sorrend is, a sokat rendelő országok, boltok elsőbbséget élveznek.

    Egyébként a magyar merida forgalmazó elég komolyan rendel, évi több ezer kerékpár jön be. Nyilván a legtöbb az olcsóbb kategória, de csúcs modellekből is jönnek bőven.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz JackFeryll #134887 üzenetére

    Ha használtan nézzük, akkor bőven láttam már 600-700-ért elég komoly pedelec Enduro-t.
    Ki lehet azért fogni.
    Ez nem Enduro, inkább Trail, de szerintem nem rossz: Stevens
    Ha új kell és valami masszívabb, jobb felszereltségű hardtail, akkor ez baromi jó választás: Merida eBig Trail
    Ha meg új össztelós kell és Enduro, akkor egy ilyen, nekem is pont ez van:eOne-Sixty 800
    Ez is nagyon jó ár ennyiért.
    Egy analóg hajtásos One-Sixty 800-as is 1 milla: [link]

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz bulikavagyok #135007 üzenetére

    Ha esetleg jönnél Budapestre akkor szólj, aztán mehetünk egy közös villanyos kört. :) Mutatok pár jó helyet errefelé.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz itouchfan #135217 üzenetére

    Csapágyakba bemehet a kosz (középrész, kormánycsapágy, agyak, össztelós váz esetén forgáspontok), illetve teleszkópok és tagok is kapnak annyi sarat, hogy oda is bejuthat némi szennyeződés. Ilyen durván saras bringázás után érdemes darabokra szedni a bringát, ellenőrizni az összes csapágyat és ajánlott a telót és a tagot (ha van) széthúzni egy kis szervizre.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Jakab66[hun] #135261 üzenetére

    Abszolút használható, nem durva terepen, és túra jelleggel. Ez a hobbi felhasználás tág fogalom, a bringások 99%-a hobbiból használja a kerékpárját, de a felhasználás jellege ettől még nagyon vegyes, a light túrától a durva DH/Enduro-ig kb minden.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Jakab66[hun] #135278 üzenetére

    A KTM-ben elég alap villa van, ami viszonylag hamar cserés lesz, ha kicsit sportosabban szeretnéd majd használni a kerékpárt. Ezért ajánlotta Hasaggymeg fórumtárs a jobban felszerelt modelleket.

    Ebben a kategóriában a 29" ajánlottabb, amúgy meg felhasználás függő. Általában a durvább terepre szánt bicókban mint DH/Enduro, sokan szeretik inkább a kisebbet, de már ott sem egyértelmű, mert nagyon sok 29"-es gép van az extrémebb felhasználásra szánt bringák között is. Inkább ízlés, bringázási stílus függvénye.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Jakab66[hun] #135285 üzenetére

    170 centitől már nincs gond a 29"-el, van kis vázzal is. Tehát ez nem annyira magasság függvénye.
    Az mondjuk tény, hogy S-es vázzal kicsit bután tud kinézni egy 29", ezért nem szeretik sokan akik alacsonyak.
    A te eseteben L-es váz kell úgy is, tehát ez optikailag is rendben lesz.
    Én mindenképp a 29"-et ajánlanám, mert ezekkel a gépekkel úgy sem lehet olyan technikásan bicajozni, ahol esetleg számítana a kisebb kerék játékossága, viszont a 29" kényelmesebb, biztonságosabb használatot tesz lehetővé ebben a kategóriában amiben nézelődsz.

    KTM-et én nem annyira kedvelem a kicsit furcsa, néha elavult geometriái miatt, van egy felára is, amit nem értek, hogy mire fel, de ha van kedvezményed rá, akkor végül is nem lesz az rossz neked. 150-200 ezer körül kb mindenki hasonlót ad.

    bulikavagyok: Szerintem a mellpánt a legjobb megoldás, én így szoktam használni.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Jakab66[hun] #135313 üzenetére

    Én valami ilyesmit tennék oda: [link]

    6030D: Nekem egy Thule Clipon van [link]
    Stabil a cucc, de valahogy a Meridát még nem mertem rátenni. Inkább beteszem az autóba.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Rendo84 #135431 üzenetére

    Szerintem a legolcsóbb országútis cipő is legalább 20-25 ezer ft. 2000ft-ért én még a kínai piacon se láttam utcai cipőt, maximum papucsot.
    [link]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz trialboj #135668 üzenetére

    Én is gondolkodtam rajta, hogy átállok a wax-ra, de eMTB esetében még az olajat is ledobja magáról 50-80 km terep használat után. Nekem nem alternatíva. Szeretem ha csendes a hajtás.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz trialboj #135973 üzenetére

    Forgáspontot 2 esetben kell megbontani, az egyik amikor már kotyog, ezt érzed a nyeregnél megemelve. Illetve ha kattog, recseg. Ha nem kotyog és semmi hangja nincs, nem érdemes bántani.

    Külön külön sem szoktam a forgáspont csapágyakat vizsgálni, ha gond van, ki az összes és mindegyiket újra cserélem. Ennek így van értelme.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz trialboj #135995 üzenetére

    Nekem az a véleményem, hogy ha már szét van szedve a váz, jobb kicserélni az összes csapágyat. A csapágyfészeknek az a legjobb ha a lehető legkevesebbszer van babrálva. Az a lehető legjobb, ha egyszerre cseréled benne az összes csapágyat, akkor tudod, hogy minden okés, le van tudva egy jó időre.

    Én nem nyúlnék a forgáspontokhoz egy hozzá való csapágy prés nélkül. Nem vagyok híve a kalapálásnak.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz zoli03 #136011 üzenetére

    Nekem az a tapasztalatom, hogy ha már kotyog a forgáspont akkor ott 10-ből nem 2 csapágy szokott rossz lenni. Jobban jársz ha mindet cseréled. Ha kis idő múlva gond lesz a maradékkal is, akkor szedheted szét megint. Tudom, hogy mi az a csapágyfészek. :)

    Amíg nincs gond nem kell szétszedni. Ha már szétszeded, hajlamos vagy cserélni, mert kézzel átforgatva a csapágyakat, nyilván más érzés míg a vázat rugóztatva. Felesleges addig foglalkozni az egésszel amíg nincs kotyogás vagy valami recsegés. Ha szettben van kicserélve, az egész jobban bírja, mintha részletekben.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz jjeahh #136143 üzenetére

    Mondjuk egy térdízületi fájdalom okának a megtalálása talán túlmutat egy kerékpáros fórumon. Ez a probléma nagy valószínűséggel nem itt fog megoldódni, feltéve hacsak nincsenek térdspecialisták is a csoportban :) ,bár még egy szakorvosnak sem könnyű feladat látatlanban, vizsgálat nélkül. Én úgy gondolom, hogy ezt elsősorban egy szakorvosnak kéne megmutatni, nem szájhagyomány útján próbálkozni. Rengetegszer felmerülnek ezek a kérdések, nem csak itt hanem egyéb fórumokban is, de valahogy az emberek kerülik az orvosokat a témában.

    De, hogy ajánljak valamit, a kollégámnak egy orvos ismerőse ezt ajánlotta: Synergolab - Neocartil
    A doki szerint ma ez a legjobb a piacon. Persze csak az injekciók után.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz varsam #136150 üzenetére

    Szerintem 1 literest rendelj, a kicsit könnyen ellocsolod amíg még nincs meg a rutin.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz jjeahh #136163 üzenetére

    Azért a térdizület nem játék, az egész test legbonyolultabb ízülete, szerintem mindenképpen mutasd meg egy orvosnak, ma már az internet korában simán utána tudsz nézni, hogy kiről milyen vélemények vannak, vannak nagyon jó orvosok. Tudom, én is találtam jó dokit. A térdfájdalom sokféle probléma miatt lehet, és ha nem kezeled, annak idő előtti artrózis lehet a vége, amire gyógymód nem lesz, tehát akkor már késő bánat lesz.

    Igen, nagyjából egyforma mindegyik, de mondjuk ezt az Osteolt még nem láttam másikban. Aztán fene tudja, hogy mennyire hatásos, biztos, hogy nem csak placebó, de nyilván attól is függ kinek milyen állapotban van az ízülete. Mekkora a kopás, meg egyáltalán mi okozza a fájdalmat? Nem biztos, hogy porc probléma, akkor meg hiába szeded.

    Ráadásul amennyit te bringázol, ennek már rég el kellett volna múlnia ha csak általános edzetlenség lenne pl az oka. Legalább csináljanak egy MRI-t, attól bajod nem lesz és abból sok minden kiderül.

    Egyébként jellemző probléma ez, hogy emberek nem mennek orvoshoz, szerintem sokan attól félnek, hogy húha mit talál, mit mond az orvos, és sokan úgy vannak vele, amiről nem tudunk az nincs is. :)

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz StLui #136172 üzenetére

    Persze, nem kell elhinni az első orvosnak mindent. Én is voltam vagy 5 dokinál a térdproblémámmal, mire találtam egy tényleg hozzáértőt. De abból bajod nem lehet, hogy egy szakorvos felállít egy diagnózist, azt nem vagy köteles elfogadni, ha pl javasol egy műtétet, vagy bármilyen kezelést, nem kötöznek az ágyhoz azonnal és tolnak be a műtőbe. :) Azért mégiscsak jobb tudni, hogy mi a helyzet, mint homokba dugni a fejünket. Egy MRI vizsgálatot én mindenképpen csináltatnék. Ha ha ott nincs semmi probléma, akkor meg góckutatást is lehet csináltatni. Simán lehet egy kezeletlen rossz fog miatt is ízületi gyulladásunk.
    De egy fórumon, mindenféle házi praktikákkal, meg szájhagyomány útján informálódni ebben a témában talán nem annyira szerencsés, aztán lehet én gondolom rosszul.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz jjeahh #136176 üzenetére

    Attól mert egy doki megvizsgálja, még kipróbálhatod az ötleteidet, a kettő nem zárja ki egymást. Ha jól emlékszem, neked ez már egy elég régi problémád, hogy fáj a térded. Én úgy gondolom, hogy érdemes lenne ennek a problémának a végére járni, mert a házi praktikák és a bringázás ezek szerint nem vált be, nem szüntette meg a panaszokat. Minél tovább húzod, annál nagyobb gond lehet a végén. Persze a te térded, te döntésed.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz bringasisti #136177 üzenetére

    Nem tudom, én a sportkórházba 2 jó dokit is ismerek, az egyik a főorvos az ortopédián. Abszolút profik, nem találkoztam ilyen problémákkal mint amit leírtál.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz jjeahh #136176 üzenetére

    Én sem azt mondom, hogy minden problémával orvoshoz kell szaladgálni azonnal, de szerintem egy több éve elhúzódó panasz nem ez a kategória. Az előítéleteket is érdemes félretenni, szabad orvos választás van, nem vagy köteles elfogadni semmit.

    De mondok pár jó példát is, unokatestvérem anyukája 2 éve télen elcsúszott, és eltörte a vállát, bevitték a jános kórházba, ami finoman szólva se Budapest legjobb kórháza, tökéletes rendbe tették a vállát, egy rossz szava nem volt. Pedig csavarozni kellett, nem egy ficam volt. A kollégám térdét pár háromszor műtötték, focis sérülések miatt, mindkét térde jó. Állami magyar kórházban, nem puccos magánklinikán. Egy ismerősömnek egy durva síbaleset miatt, majdnem leszakadt az egyik lábszára, 8 órát műtötték, majdnem elvesztette a lábát, az a doki csinálta, aki nekem is, a sportkórházba, már vagy 2 éve síelni is tud, pedig még a sétálás is kérdéses volt.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz emiki6 #136183 üzenetére

    Rémtörténetei mindenkinek vannak, de akkor ilyen erővel menjünk varázslókhoz, meg sámánokhoz. :) Ráadásul itt most egy sima vizsgálatról van szó, nem azért megy, hogy megműtsék, csak mondja meg egy doki, hogy mitől fáj a térde.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz StLui #136186 üzenetére

    Az ok, hogy a probléma egyértelmű egy lábtörés, szalag szakadás esetében, de azért egy ilyen sérülésnek a rendberakása, úgy, hogy lehetőleg jól is működjön, azért nem könnyű feladat.
    És még mielőtt temetnénk a magyar orvoslást, halkan megjegyzem, hogy Európai viszonylatban Magyarország a második helyen áll a sikeres szívátültetések számát illetően, és világviszonylatban is benne van az első 10-ben!
    Szerintem hülyeség azért nem orvoshoz menni, mert xy-nak ez és ez a negatív tapasztalata volt. Az egy másik orvos, másik eset.
    Sajnos jellemző a mai internet korában, hogy sokan nem mennek el orvoshoz, mert kiguglizzák, meg fórumokon megy az eszmecsere.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz StLui #136191 üzenetére

    Azt is problémának látom, hogy a jelen politikai helyzetben az egészségügy egy visszatérő vesszőparipája bizonyos politikai köröknek. Gyakorlatilag az egészségügy egy olyan téma amibe állandóan bele lehet kapaszkodni, nagyrészt politikai haszonszerzés céljából. Csak ezzel az a probléma, hogy rengeteg embernek meg megrendül a bizalma, mert bizonyos politikusoktól mást sem hall mint a magyar egészségügyet elhordják minden sz@rnak (ráadásul olyan politikusok is, akiknek a kormányzásuk alatt még sokkal rosszabb volt). Azt nem mondom, hogy minden tökéletes, nyilván vannak hiányosságok, de összességében távolról sincs a magyar egészségüggyel akkora probléma mint azt állítják sokan! Rengeteg kórház gyönyörűen fel van újítva, sokkal több pénzt tettek bele mint az elődök, de nem akarom politika irányba elterelni a témát, de jelen esetben muszáj volt megemlítenem. A családunkban több orvos is van, akik egyáltalán nincsenek olyan lesújtó véleménnyel és én sem ezt tapasztalom. Térségenként lehetnek különbségek, hogy mennyi idő egy MRI, nekem kb 1 hónapon belül volt időpontom, amikor szükségem volt ilyen vizsgálatra és nem kellett érte semmit sem fizetnem. Nem olyan rég a szememmel volt probléma, valami fertőzést elkapott és állandóan begyulladt, meg árpám volt, 2 szemműtétem is volt, teljesen meg voltam elégedve az orvosi ellátással, meggyógyították. :)

    Ismerősöm Angliában élt, az ottani egészségügyről sem volt túl jó véleménye, sőt!

    emiki6: Én voltam már olyan orvosnál akit ismerősöm ajánlott, aztán végül mégsem bizonyult akkora szakembernek, felhívtam a sportkórházat, megkérdeztem ki a legjobb térd specialista, mondták a nevet, mentem rendelési időben és egy 100%-ban profi, tökéletes ellátásban részesültem!

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák