-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Colos1
őstag
Van értelme rá költeni, de annyit nem, hogy 9-esre szereljem át. Megnéztem az eredeti váltó "márkáját", a gugli egy Taiwani nyelvű weblapot dob fel Namost ha abból indulok ki, hogy ez a váltó 13 évig bírta, akkor gyanítom, hogy egyik Shimanoval sem nyúlok nagyon mellé. Vagy igen?
Most nézem, a Deore és az Acera közt van egy Alivio is. Abból is van 7/8 sebességes.
(#69507) Crytec210: Elvileg így szoktam. De nemrég egyszerűen szétesett a fékem, szerencsére csak a karbantartás közben, nem utána. Aztán eszembe jutott, hogy 13 éves a canga, és amikor vettem még fősulis voltam, így nem volt akkor rá 150k -m. Eleinte új kerékpárban gondolkodtam, de a váza elég jó - nem azon spóroltak - , ezért most inkább cserélgetem rajta a cuccokat.
Azt hittem már kész, de váltó csak kellene még, mert 2-3 mm holtjátéka van, így vagy úgy állítom be, hogy felfele vált normálisan, vagy úgy, hogy lefele
[ Szerkesztve ]
Mindenkinek a környezetében van egy seggfej. Ha a tiédben nincs, akkor valószínűleg te vagy az...
-
Zola007
veterán
Érdekesen jellemzi a jelenlegi kerékpáros világot ez a 7-ről 9-re tartósság miatti csere javaslatod.
Emlékszem, 3-4 éve még ment itt a hőbörgés a fórumban, hogy fele annyit bírnak a 9 és 10-es sorok, láncok, kazetták mint a régi 7-8 sebességes és hányan megbánták, hogy váltottak 8-ról 9-re.
Most meg sz.r a 26 col, eladhatatlan, semmire nem jó (érdekes, 40 évig nem volt gond), csak a 27,5 -29 a király.
Sz.r a 7-8 sebesség, semmire nem jó, csak a 9-10 a király.Úgy látom szüksége van egy újabb trendre a kerékpáros közösségnek, kíváncsi vagyok mi lesz az.
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
Zola007
veterán
egy normális 8-as szett minimum annyi ideig bírja mint egy ugyanolyan kategóriás 9-es
ha minden gatya, akkor érdemes 9-re váltani, de amíg váltó és lánccsere is kellene hozzá, addig nem rentábilis lépés[ Szerkesztve ]
Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
nagyúr
-
nagyúr
Eddig még sose akart leesni egyik napszemüvegem se tekerés közben. Igaz én úgy hordom hogy a bukósisak pántja van kívül és a szemüveg szára meg belül közvetlen az arcom mellett van elvezetve.
6030D: nekem is csattant már párszor bogár a lencsén, tényleg érdemes védeni a szemet. Eleve ha belegondolok hogy alattam a 25mm-es gumi 8 barnál mint egy pisztoly úgy tudja kilőni a kavicsokat, hát nem lenne kellemes ha egy ilyen szemen találna...
[ Szerkesztve ]
Més que un club!
-
-=RelakS=-
veterán
Ezen okból kifolyólag egyre szimpatikusabb a Sigma Sport ROX 10.0
Drága, de tud GPS útvonalat rögzíteni, tud használni jeladókat, valami himi-humi navigáció is van benne, és Stravába fel lehet tölteni a Sigma Data Centeren keresztül a rögzített túrát.Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Norbika88
senior tag
Nem gondolnám, hogy a genesis igénytelenségén múlt ez a törés, ahogyan a kolléga is megírta. Bár gyárilag lehetett volna azt az erősítést magasabbra, bilincsig kihúzni.
3000et beletekertem gond nélkül, egyszer raktam a megengedettnél magasabbra az ülést.Nekem mint átlag felhasználónak úgy gondolom, nem kellenek karbon meg titán vázak.
Egy váz cserét is is ha nézek 80K plusz szerelés, persze ha minden alkatrészem hosszra stb kompatibilis a másik vázzal, közel mint amibe a bringa került.Azt gondolom amit mutattál hegesztés az örök meg 1.
-
-
HoaryFox
őstag
Kiemelném ezt a részt
"A legnagyobb meglepetésemre vannak olyan webshopok, ahol lehet egészségpénztári kártyára vásárolni."
Tehát ha lehet, szeretnék ezzel élni. Vagy mi lenne az a kategória, ami már értelmes?
Jelenleg jobban élek, mint... 1 év múlva. // Eladó Warwick BC10 basszusgitár kombó -> https://hardverapro.hu/apro/warwick_bc_10_basszusgitar_kombo/friss.html
-
HoaryFox
őstag
Jelenleg 174 cm és 105 kiló vagyok
Ez most csak egy példa bicikli volt, márkákat annyira nem vágom, a Schwinn-Csepelről, a Neuzer-ről, meg a Gepidáról hallottam már, de nem tudom milyen minőséget képviselnek.
Néztem amúgy ezeket is más webshop-ból: [link]
[ Szerkesztve ]
Jelenleg jobban élek, mint... 1 év múlva. // Eladó Warwick BC10 basszusgitár kombó -> https://hardverapro.hu/apro/warwick_bc_10_basszusgitar_kombo/friss.html
-
Tothgera30
Ármester
"...trekking = gyengébb cross + kacatok..." - Ezt te sem gondolod komolyan. Akkor mondjuk egy Centurion Cross Line Race 2000 EQ-el mi a helyzet, vagy a Cube Delhi Exc-vel?
Kérlek had oszlassam el a tévhiteket, mivel láthatod alu vázas Trekking/Cross bringák is kijönnek 14-15kg-ból, úgy hogy igen komoly setup van rájuk építve, és még nem is mutattam a full Carbon gépeket.
[ Szerkesztve ]
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
¤Envy¤
tag
Az ég óvjon mindenkit a Neuzerektől, Hauserektől és társaitól...
Gondoltam, hogy megérkezik egy ilyen válasz. Meg hogy "kevés" az 50-60k-s keret.
Hát még ha tudnátok, milyen egy kb. 5-10 ezret érő "csontrogánnyal" tolom most.
Nekem bicikli-bicikli, nem azon élek, arra használatos, hogy eljussak A-ból B-be, (na jó, csak úgy lófrálni is szoktam vele, mert szeretek csak úgy keringeni céltalanul is) ahhoz meg nem szükséges egy több 100 ezres gép. Nagyon jól néznek ki az tény, nagy élmény olyanokon tekerni, viszont akkor sincs rájuk szükség. Ha milliomos lennék, az más tészta lenne. )[ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
Én kipróbáltam ezeket [link] [link] [link] mind szar, nem tudom mit kéne már kipróbálni, még a Shimanoval teszek egy próbát [link]
Azon is gondolkodtam hogy belerakom a láncot pár órát 5W-40 es olajba és akkor tuti bejut a csapokhoz de az meg 1 tekerés és tuti tiszta retek lenne.
Feltettem az új HG71 es láncot, pár hete van fent de tiszta apró kavicsos poros retekkel van teli.
Gyári olaj jó cucc, de iszonyat vonz mindent. Most Shimano Wet olajt fogom kipróbálni.
Dry nem jött be egyik sem.[ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
Köszi ezzel teszek majd egy próbát!
(#70703) t1 Nekem még csak 40Km megy Igaz ezt egy szuszra már lenyomom.
És alig fáradok.
Debrecen - Mátészalka akarom megjárni igaz az már 75Km de ha megállok pihenni akkor simán menni fog. [link] ahogy látom már sok helyen készen van a kerékpár út.[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Szeretem a meredek dolgokat és amint a linkekben láthatod nálam (és talán nálad) tapasztaltabbak is. ...viszont a 6-8000km is elmenő láncaim magáért beszélnek.Amúgy már tettem fel a kérdést korábban,hogy csendes,vagy tartósan működő hajtás a fontosabb,mert ha az utóbbi,akkor mehet a zsír is mindenre.
(#70717) zoli03...szerintem.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Nem olcsóbb,sőt,szerintem jóval drágább a WD40 Specialist PTFE,hisz úgy 200km-ként száraz időben is kenni kell,de olyan kevés idő és szutyokkal jár,hogy nekem mindenképp többet ér,a láncom meg mindig olyan,hogy kis túlzással enni lehet róla. Túlzás,hogy "élteti" valaki az alternatívát,inkább elmondja mindenki tapasztalatait.Ez éppen egy szakértők szerint is életképes alternatíva,ha úgy tetszik.
Ami a csókát illeti,nyilván érzi a reflektorfény melegét és rájátszik egy kicsit,de attól még az embléma alatt közzétett videoanyagok vitathatatlanul ott vannak a szeren.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Vanir
veterán
Nyers vagyok én is modorilag, ez kétségtelen, a szakmai topikok tettek azzá.
Mellesleg én 60 körül vagyok, de a magasságom is csak épphogy átlagosnak mondható, ezért nem szoktam a terhelést figyelembe venni magamnál, itt hibáztam. Remélhetőleg nekem nem lesz bajom az egynéggyel, bár nagyon odafigyelve közlekedek és kikerülöm amit ki lehet, szeretek vigyázni a gépeimre.[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Nem kicsit van kihúzva az a nyeregcső! Nevezhettél volna a the longest seatpost competition-ba.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ivana
Ármester
Én is használtam 26-oson 1.4-es slicket és nekem kifejezetten bejött (akkoriban mondjuk 65kg voltam). Ami gáz volt, hogy a kevésbé agresszív üléspozícióval hiába óriási a gumi egy outihoz képest jóval pattogósabbnak érződött. Szóval mai szemmel elég kényelmetlen, de 6 baron gurult mint az állat, elég durván lehetett vele menni aszfalton a 1.9-es slick után (!)
A másik kettő amit írsz sima kerék probléma, egy jó kerékben nagyon nehezen törik küllő, inkább rohadt nagy 8-as lesz benne, de a küllő marad, a felni meg simán kibír ennél sokkal több bart is (mondjuk lehet el volt fékezve) -
scott_free
senior tag
köszi, ezek közül pl. melyiket érdemesebb?
CST C1446 Tracer/Traveller City Classic - 2.202 Ft
Schwalbe CX Comp HS369 - 3.591 Ft
Schwalbe Land Cruiser K-Guard HS450 - 3.592 Ft
Mitas (Rubena) V99 Cityhopper - 3.861 Ftmin. 80-90%-ban aszfalt/bicikliút, a többi is legfeljebb földút, kavicsos út.
-
Cathfaern
nagyúr
Városi közlekedésbe jók mondjuk a legrosszabb telók is. Ugye nehezen indulnak meg, kis döccenőkön semmit se javítanak, viszont a padka meg a mély kátyúk ideális terep nekik Ez nyilván ha 50-60km-t teker az ember országúton, akkor nem oszt-szoroz, de ha városban nincs rendesen kiépített bicikliút és/vagy az autóút használhatatlan bicikliközlekedésre, akkor a sok padkázásnál jól jöhet.
-
ivana
Ármester
Semmi baja csak ocsmány, mondjuk igen ez szerintem is inkább valaki vicces lehet, de 5 perc alatt le lehet hányni róla ezt a sok szart.
m.Sjani: Ahhoz rohadt nagyot kell perecelni, hogy elferdüljön a váz, balesetnél is először a villa ferdül el aztán a váz megrogyik, de baromi kb. 50-el kell hozzá a fának menni... Hátsó kereket igazítsd meg, illetve a nyerget, de szerintem a váznak nagy baja nem lehet amíg a kerekek egybe vannak.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Mit művelt,mit művelt! Kihúzta a nyeregcsövet,hogy feltehesse az össze vásárolt hátsó lámpáját,azt művelte!
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
-
-=RelakS=-
veterán
Ha van is a hátsó váltóra befolyással a hajtásra kifejtett erő, sokkal kisebb kell, hogy legyen, min az első váltó esetében.
További tényező, hogy mennyire van kopva a lánc, és a hátsó sor.
Ezt itt remélem jól mondom
Új lánc + régi sor esetén már a váltó után (!) közvetlenül rákerülhet a terhelés a láncra, de ha a lánc régi, a sor új, vagy szerencsésebb esetben a kettő össze van kopva, akkor a terhelés eleve vagy csak a sort elhagyó láncszemre hat, vagy megoszlik a sorra feltekeredett szemek között.
Szerintem.
Egy biztos: A hátsó váltóra eső terhelést sokkal kevésbé befolyásolja, hogy mennyire tekersz, mint hogy mennyire feszít a láncfeszítő.
Gondolom az is megvan, hogy hegynek fel az első váltó jobban hajlandó akadékoskodni/nem váltani, mint a hátsó (pontos beállításokat feltételezve). Az megérne egy misét mondjuk, hogy terhelés alatt ha a hátsó váltó nehezebben vált, az nem-e azért van, mert ilyenkor azért csak változik a bringa geometriája is (hajlik a nyüves, na )[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
-=RelakS=-
veterán
Én 3 éve egy ilyet vettem 160-ért. Azóta kiszolgál rendesen, csak néha rá kell húzni a vázat összetartó csapágyra, mert kilazul a rögzítő csavar
Nem tudom, hogy újonnan mennyibe került, de emlékeim szerint volt magasabb árat mutató címke is rajta (már ha árcímke volt)
Elvileg 2006 körüli modell, szóval ha addig boltban állt, akkor sokáig jegelték Egyedül a tárcsafék nyergeken látszott némi szerelés nyoma, azt leszámítva tip-top volt.Csak azért mutatom, mert a korábban mutatott Merida ennek valami rokona.
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
NeoExDeath
aktív tag
Köszönöm a választ!
Azt szeretném még kérdezni tőletek, hogy a Merida Crossway 20-D megéri-e az árát újonnan 150 ezer Ft-t ért? Ez a legjobb ajánlat amit találtam rá, nem tudom más márkából találnék-e jobb felszereltséget ezért a pénzért?
Mit gondoltok, érdemes megvenni?
-
Runner_fxr
Ármester
Anno, még kezdetleges Enduro-nak én ezeket használtam.
[link]
[link]
Ezek se voltak sokkal könnyebbek mint a Vega.
18-19kg biztos volt mind a két Stinky-m.
50-60km-es túrákat nyomtam vele, 1000m feletti szinttel. Az volt aztán a szenvedés.
Akkortájt alám került volna egy 13kg-os AM gép, kb az Alpoknak is nekivágtam volna, sajnos már nincs annyi időm hegyre menni.fpeter07: Eplénybe sokat szoktam járni, mert a barátnőm szülei ott laknak az erdő lábánál, 10 perc alatt felsétálok a sípályához.
Ilyen DH gépekkel durvát lehet menni, 8-10m ugratás meg sem kottyan neki. És tulajdonképpen alig érzed.
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD CPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Hardcore café
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Külpolitika
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs