-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz K Norbi #44162 üzenetére
Számottevő különbséget nem látok közöttük,mindkettő alapkategóriás,így az ára vagy az esetleges kedvezmény rá ami elbillentheti a mérleget egyik vagy másik javára.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz K Norbi #44172 üzenetére
Cross/trekkingben 20-20,5" vagy 51-52 cm.
(#44171) Gedeon31...persze,hogy azt ajánlja,ha azzal van szerződése.Hallod mit mond a kolléga,29"-ban nem ajánlja a Gepidát.Ha nem vagy túl magas,akkor vásárolj 27,5-ben,vagy 26-ost,bár az utóbbi már inkább 170 alatt fexik jól.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
HEAHEA
tag
válasz K Norbi #44172 üzenetére
Szia!
Nem tudom sikerült-e a bringa vásárlás, de próbált ki előtte, hogy milyen az adott bringa. eltérőek lehetnek a Én 176 vagyok, szintén 78-as átlépési magassággal.Számomra a 19"-a jó. Gyártónként eltérő lehet a méretezés geometria miatt. Na meg attól is függ milyen üléspocícióban szeretsz tekerni. Ha túrásabban kisebb, ha sportosabban nagyobb is lehet picivel. Na meg a végtagok is eltérő hosszúságúak egyénenként.
Összegezve: Próbáld ki vásárlás előtt. Bár lehet azóta már meg is találtatd a megfelelőt. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz K Norbi #44439 üzenetére
Ha a fogaskeréksor hullámzására gondolsz,az az alsóbb kategóriás kerékagyak kiképzéséből adódik,egyrészt a menet központatlansága (ha van ilyen szó egyáltalán) és az agy csészéinek marási pontatlansága miatt.
Ha a váltó nem párhuzamos a futó lánccal,mely némileg megcsavarodva hagyja el a fogaskeréksort és váltógörgőket,az általában a görbe vagy elcsavarodott váltófül miatt,ritkábban a hibás váltó miatt van.Mindenképp vidd vissza és vázold észrevételeidet a szerelőknek.(#44441) Kriccs...gondolom nem te akarod fűzni. Amúgy nekem Ryde Zac pro volt,Sapim küllőkkel fűzetve és 80+ kilómmal is atomerősnek találtam xc felhasználásra.Sapim vagy DT Swiss küllőkkel nem foghatsz mellé,a szerelő meg megmondja mekkorák kellenek.(vagy akár beszerzi ő,mert az azért szokott lenni egy műhelyben)
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz K Norbi #44444 üzenetére
Nézd a (#44443) hozzászólásomat,mert ha csak az a "nyolcas" dolog van,az nem hiba.Főleg akkor nem,ha a váltó amúgy tökéletesen működik.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Normi™
őstag
válasz K Norbi #44742 üzenetére
Nekem ugyanez a HG31 volt csak Z8-as lánccal,jó kenéssel nem volt nagyon hangos,nem egy csúcs,de nem is ipari hulladék.Szerintem koptasd el és azután nézz másikat,én tettem bele 1300km-ert,kopás és szinte nyúlás nélkül.
"It was me on that road. But you couldn't see me.Too many lights out, but nowhere near here.It was me on that road. Still you couldn't see me.And then flash lights and explosions"
-
Normi™
őstag
válasz K Norbi #44745 üzenetére
Valamivel biztos halkabb lenne,de én nagyon kényes vagyok az ilyen dolgokra és ha nekem jó volt akkor annyira nem lehet rossz.Most egy Xt sorom van mert olcsóbban hozzájutottam.Használj jó minőségű kenőanyagot és akkor nem lesz hangos,én Tf2-t használok.Koptasd el,fejleszd a váltástechnikádat,arra nagyon jó cucc ez hidd el nekem.
szerk: Hol laksz?Tf2-t lehet netről is több helyről rendelni.
[ Szerkesztve ]
"It was me on that road. But you couldn't see me.Too many lights out, but nowhere near here.It was me on that road. Still you couldn't see me.And then flash lights and explosions"
-
Because
őstag
válasz K Norbi #44745 üzenetére
én pl. a bike-discount.de-t szeretem, szerintem itt vannak a legjobb árak, választék (16000ft-ból megvan az integrált deore hajtásod, ami itthon 30000 lenne)
ha még nem vetted meg a bringát, de már cseréken gondolkodsz lehet érdemes lenne 1-2 hónapot halasztani és alapból jobb felszereltségűt venni
[ Szerkesztve ]
-
Because
őstag
válasz K Norbi #44754 üzenetére
csak kár, hogy bringát nem hoznak... de pl tegnap linkelték a canyon oldalát ők hoznak magyarhonba is, mesze jobb árakon. igaz a szállítási költség nagyobb, viszont kapsz pl. szerszámot. most úgy áll nálam a helyzet, hogy fog a fene itthon venni ezentúl bicót
[ Szerkesztve ]
-
krisztianAMG
senior tag
válasz K Norbi #44767 üzenetére
Szvsz nem sok értelme van.
Runner_fxr: Köszi, megfontolom! 200€ már nem kevés, lehet, hogy ez későbbi fejlesztésnek marad meg. Csak azért gondolkodom rajta, mert most még az eredeti telepszkópot 0 kilométeresként el lehetne jó áron adni... Bár még úgy is ~130€-t hozzá kéne fizetni.
Jól látom, hogy ez nem zárható?[ Szerkesztve ]
-
Normi™
őstag
-
!Overdose!
őstag
válasz K Norbi #44839 üzenetére
Én újrakezdő vagyok. Tavaly vettem egy öreg KTM MTB-t, hogy tapasztalatot szerezzek vele és kicsit jobban átlássam mire is van szükségem mielőtt veszek egy új, drágább gépet. Idén szerintem már nem fér bele, mert lehet, hogy vennünk kell az asszonynak is egy autót munkahelyváltás miatt, de a jövő szezon előtt feltétlenül szeretnék venni egy újat.
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
zoli03
őstag
válasz K Norbi #44903 üzenetére
A kazettát tudtommal nem szokták gyakran szétszedni. A normálisak elég jól vannak tömítve, nemigen jut bele a mocsok. Én maximum évente egyszer szedném szét, vagy annyiszor se, ha nem használod durva körülmények között.
A kerékcsapágyat gyakrabban, de attól függ, hogy hol, hogyan, mennyit használod. Ha csak városban és szárazon, akkor szerintem elég évi egyszer. Ha terepen, vízben, sárban, akkor akár évente többször is, de mindenképp érdemes többször ránézni, még ha nem is zsírzod újra. De ez még függ attól is, hogy milyen zsírral kened, milyen agyad van. -
Normi™
őstag
válasz K Norbi #44903 üzenetére
Ne told neki a nagynyomásút mint én mikor kezdtem bringázni és akkor nem kell szétszedni
"It was me on that road. But you couldn't see me.Too many lights out, but nowhere near here.It was me on that road. Still you couldn't see me.And then flash lights and explosions"
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz K Norbi #44912 üzenetére
Nagy is lehet,hisz 77cm belső lábhosszhoz ~17,5" váz kellene. Nyerget előre csúsztatni,stucnit rövidre cserélni és úgy talán jó...bár utóbbitól "ideges" lesz a bringa eleje.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
batagy
őstag
válasz K Norbi #44912 üzenetére
Igen, kösz.
Ezt a számolót én is megtaláltam tegnap, de nekem úgy tűnt, túl kicsit számol.
Tegnap 75-76 cm-t mértem belső lábhossznak, de ezt illetve a 180cm magasságot beírva 44cm-es vázméretet ad ki, ami 17"-es vázméret lenne.De a belső lábhosszt nem rendesen mértem, szóval azt újramérem majd.
-
ivana
Ármester
válasz K Norbi #45039 üzenetére
Nem teljesen értelek fogaskoszorú=kazetta. Rotort szeretnél? Most milyen van? Ha valami régi UG az elvileg cserélhető, de nem lesz olcsó, esetleg hibás agyról tudsz bontani. Szerintem csak 105+ kategóriában éri meg.
(#45038) Uckz Montikhoz nem értek azt majd a többiek segítenek. Érdemes kazettás agy, normális hajtás, merev villa kombót nézni ilyen kategóriában.
-
Zola007
veterán
válasz K Norbi #45274 üzenetére
melyiket fogod menetközben? a stucnit vagy a kormányt?
na ugye
az ülést állítsd be előszörMʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz K Norbi #45574 üzenetére
Hát persze,hogy nem bír vele,nem jól csinálja.A csapszegnél már ugye megy.Én személy szerint láncpárti vagyok,mert az U lakat nagyon korlátozott felhasználású.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
gergo5991
őstag
válasz K Norbi #45620 üzenetére
Én is nyomtam ma 40-50km-t, kb 10-15 kilóméteren át aszfaltozás volt, ilyen póznák kitéve az út közepére, hogy kb előzni gyalogost is alig lehessen, aztán szép kis autósor gyülekezett fel mögöttünk , meg voltak a merészebbek akik nekinyomták a gázt szembesávba tudjanak előzni. Én is 80 kiló vagyok, én is fogyni akarok, de nem tudok lol. Keveset is eszek, egézségesebben is táplálkozok, de hát nem igen akar lemenni, vagy csak átalakul izommá, nem tudom. Eredetileg 73-75kg voltam.
Valaki tipp hogyan tudnám növelni a teljesítményem? mert ahova járok tekerni elég sokszor nyomok sprinteket nagy dombok is vannak, a kitartás már megvan, de a teljesítmény ezzel párhuzamosan nem növekedett. Lassú tempóban (15-20km/h) 24 órát is letekerek, de 25-ött nem bírom sokáig tartani, a spinten meg 30-32öt megtaposom egyenesbe. 60-70km-en átlag 23-24km/h, de durva 13-15 fokos 15km-es emelkedőkkel.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz K Norbi #46116 üzenetére
Hát igen,a tiedtől ez nem is állhatna messzebb....amúgy az is inkább egy középkori kínzóeszközre emlékeztet engem azzal az előre lejtő felső csővel.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
D.Orion
veterán
válasz K Norbi #46714 üzenetére
Jó lenne tudni, hogy mibe fürdetik gyárilag.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz K Norbi #46714 üzenetére
Na azt a gyárit nem kellett volna letörölni!...most már mindegy,viszont nekem a TF2 (most már wd40 specialist pfte) -től is csendes és szépen működik.Minden csapszeghez egyenként fújj egy adagot miután jól felráztad a flakont,mert gyanítom a sima wd40 mindenhol ott maradt a csapszegekben és a 2 keveredett,így tulajdonképp meglehet már nincs is kenésed.A sima wd40 nagyon tisztít és alig ken.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz K Norbi #46724 üzenetére
Motorlánc sprayt nem fújunk kerékpárláncra.Az igencsak vastag és tapadós,ezért nem alkalmas a semmi védelemmel nem rendelkező,vékony kerékpárláncra.A gyárit meg csak törölgetjük száraz ronggyal amíg csak lehet.Persze egy komoly terepezés után meglehet,hogy azonnal láncot kell takarítani,de aszfalton elmegy 3-500 km-t is csak törlésekkel.Én utána elkezdtem fújni WD 40 Specialist pfte-vel mely szépen átvette helyét a szűk helyeken.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Normi™
őstag
válasz K Norbi #47250 üzenetére
Rendben,de picit még várni kell sajnos,még azért használom a Bontrager-t,teszek bele még kb. egy 400km-ert,az olyan 3-4hét nekem,de lehet hamarabb is ha esetleg megyek egy nagyobb kört vagy többet.
"It was me on that road. But you couldn't see me.Too many lights out, but nowhere near here.It was me on that road. Still you couldn't see me.And then flash lights and explosions"
-
syler123
veterán
válasz K Norbi #47289 üzenetére
Hidd el az autósok is ezt gondolják a kerékpárosokról, amúgy én inkább azt mondanám, hogy sok a hülye ember, aki nem tud közlekedni, legyen az biciklis, autós, gyalogos...
A kérdésem még mindig állna, annak is érdekel a véleménye, aki nem rendelkezik, radon, gepida kerékpárral, de ért ahhoz mi a jó felszereltség, váz stb...
3 kinézett kerékpárom van, kb 1 árban, 150-160k között.
Gepida crs 500 2015
Radon Scart 5.0
Bergamont Helix 4.0Melyik ezek között a legjobb ár/értékben? Mi jöhet még szóba?
-
Normi™
őstag
válasz K Norbi #47495 üzenetére
Nem itthon kell venni akkor nem olyan drága,nekem az lesz mert azért kell a jó gumi.Az egész bringám szintet lépett,most jövök én,növelni fogom a távokat,nem csak néha megyek 60km felett hanem naponta tervezem.
RoseBikes-ban nagyjából ennyiért kaptad volna meg a Contact 2-őt.
[ Szerkesztve ]
"It was me on that road. But you couldn't see me.Too many lights out, but nowhere near here.It was me on that road. Still you couldn't see me.And then flash lights and explosions"
-
Normi™
őstag
válasz K Norbi #47522 üzenetére
RoseBikes-on 5200ft/db(nekem ennyit megér),ha van facebookod a sok játék miatt megúszod a rendelést,ugyanis rendszeresen osztogatnak 10euros kuponokat,éppen tegnap lőttem el egyet,de első vásárlás után automatikusan kapsz egyet+valami ajándéktárgyat a csomagodban.Jah és nekem két nap alatt megjött a csomagom tőlük.
[ Szerkesztve ]
"It was me on that road. But you couldn't see me.Too many lights out, but nowhere near here.It was me on that road. Still you couldn't see me.And then flash lights and explosions"
-
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz K Norbi #51106 üzenetére
Csodálkozom,mert én több mint egy évtizede azt és hasonló olajat használok. Van egy finom,óraműszerű kerregése de hát én nem azért kenem a láncot,hogy a fülem kíméljem,hanem,hogy tökéletesen működjön és tartson sokáig.Megfigyeltem,hogy vastagabb olajjal valóban csendesebb,de az szedi a koszt és egyszer megrakódva homokkal,dörzspapírként csiszolja a szemeket.Ha nem takarítod elég gyakran (pl.egy terepezés után azonnal) szép csendben nyúlik a láncod,az biztos.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz K Norbi #51153 üzenetére
Nem szoktam levenni a láncot soha,azt pedig egy vastagabb olajat használva időnként le KELL venni.Macerás és mocskos meló azt egy társasházban elvégezni,így marad a vékony,hangosabb de tiszta és hosszú élettartamot biztosító spray.Amúgy is kezdek megsüketülni.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
anorche1
őstag
válasz K Norbi #53729 üzenetére
Benzin, petróleum, brigéciol d3 vagy 2000, esetleg ha más nincs mosószer.
De állítólag az áztatásos tisztítás majdnem annyi kárt okoz, mint ha nem lenne egyáltalán tisztítva.maummamut:
Te hány éve tekersz? Mert szerintem elég szép tempót mészA kialakult vitához meg csak annyit, hogy ha mindenki így tekerne mint te, szerintem sokkal kevesebb lenen a baleset. Mindenkire rá lenne kényszerítve, hogy ne telefonálgasson vezetés közbe, és használja mind 3 tükröt, nem dísznek van.
[ Szerkesztve ]
"It never gets easier, you just go faster." Greg LeMond
Új hozzászólás Aktív témák
- DJI Air 2s FMC drón 7 akkumulátorral!!! - 5,4k video, 1" SONY CMOS
- Garmin Edge Explore 2 Kerékpár Computer, Bontatlan, Új, 0 Perces, 1 Év Garancia, Házhozszállítás
- GoPro Karma drón távirányító és töltő eladó
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care
- FREEWELL 8/16/32/64 ND/PL szűrőkészlet - DJI Mavic 3 drónhoz