Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz jjeahh #175135 üzenetére

    Mond meg neki, hogy béreljen egy E-MTB-ot és a probléma megvan oldva! :)

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz parandroid #175150 üzenetére

    Nem feltétlen, attól függ hogyan használod és mekkora az az aksi. 60km/1600 szintet egy átlagos 500Wh akkuból is ki lehet hozni. Persze nem úgy, hogy mindenhol max rásegítéssel mész. Akkuval spórolva, okosan használva, úgy hogy azért el is fáradsz a végére kellemesen, meglehet. Motoros üzemmódban 20-30km és max 1000 szint, kb ennyit tud az 500-as akku, de ma már az aksik nagyobbak, 625,630,700 akár még felette is egy-két esetben, szóval a 100km/ 2000-2200m szint sem lehetetlen ezekkel a modern E-MTB gépekkel. De ha izzadtság nélkül akarsz menni, akkor még a nagy akkuval is viszonylag hamar lemerülsz, szóval normális túrát csak az tud menni aki a saját erejét is beleteszi. Mint az autóban a hybrid rendszer, ahhoz, hogy gazdaságosan lehessen üzemeltetni, össze kell dolgozni megfelelő arányban a villanynak és a benzinnek, pedelec esetében meg a villanynak és az embernek. :)

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz maximilian4 #175766 üzenetére

    Amióta megvan a Speeder, kb minden tekerésem defekttel kezdődik vagy zárul. Tubeless lesz a megoldás itt is. :)

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Napfénysüti #175813 üzenetére

    Ha adott a lehetőség, mindenképpen tubeless-el van értelme használni egy kerékpárt. Montinál nálam már nem kérdés ez, de itt a Fitness esetében adtam egy esélyt a belsős rendszernek, az eredmény kb 4-5 defekt viszonylag rövid idő alatt.

    maximilian4: Belsős persze, de csak azért mert a gumi drótperemes, amúgy a felni támogatja a tubeless-t. Tulajdonképpen nem is értem mit gondoltam, hogy majd én megúszom a defekteket? :D Évek óta tubeless-t használok a montin, bevált, azóta 0 defekt, itt meg állandóan szopok. Ez a belsős rendszer valóban elavult ma már, akár csak a bovdenes váltás egy mai modern, rejtett kábelezésű bringán.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz trialboj #175857 üzenetére

    Köszi, hogy megosztottad a tapasztalataid! Annyiban igazat kell, hogy adjak neked, a nagyobb súlyt tényleg szokni kell. Ez leginkább akkor érezhető, amikor ki kell emelni az elejét vagy bunnyzni akarsz, ez mindenképpen nehezebb manőver mint analógon, de megvan ennek is a technikája és kivitelezhető. Annyit tudni kell a rásegítős rendszerekről, hogy jelenleg a legjobban a Bosch és a Brose tudja összehangolni a motor és a felhasználó erejét. Ebből a szempontból a Shimano hátrányban van, bár az új EP8-at még nem próbáltam és ott elvileg már javítottak ezen. Ami az irányíthatóságot illeti, egy 20+ kilós pedelec montin a megfelelő guminyomás még fontosabb mint egy analóg gépen, ha túl keményre fújod, akkor lecsúszik minden ívről és tényleg nagyon észnél kell lenni nagyobb tempónál, de ha jó a gumid, megfelelő a nyomás, akkor ugyan úgy beteszed a kanyarokba, sőt! Az biztos, hogy egy 27,5 plusz-os külső esetében, valahol 1,2-1,3 bar környéke az ideális nyomás, akár pár tizeddel feljebb mész és máris csúszik a gép, nem tud játékos lenni. Ami nekem például jobban tetszik a nehezebb pedelec montin, az a köves, gyökeres, rázós részeken veretés, nagyobb tempóval. A középen, lent összpontosult "tőkesúlya" miatt rendesen ott marad a talajon, nem pattog sehova, csak átrombol mindenen, többször volt alkalmam cserélgetni túrán, mert jó pár ismerősöm kíváncsi volt mit tud egy E-Enduro, technikásabb terepen. Én meg hasonló kategóriás analóg Trail/Enduro bicajokra ültem át, a különbség kiábrándító. Engem baromira zavart az, hogy nincs súlya a bringának, a 13-14 kilós bringák olyan idegesek, pattogósak voltak alattam, hogy nekem meg valahogy attól ment el a kedvem. Láthatóan más nyomvonalakon is mentünk, ahol én átverettem, ott analóggal kevésbé merték ugyan azt, inkább más íveket választottak. (Még soha nem volt olyan, hogy lefelé veretésnél én hátrányban lettem volna, pedig nyomtam pár túrát az Alpinbike-os csapattal is, ahol azért nem kezdő montisok gyűltek össze, még is inkább az elsők között csapattam lefelé, mint az utolsók között. Így volt ez kb mindig amikor csapatosan bringáztunk.) Megszoksz valamit, utána idő kell mire átprogramozod magad, ez igaz oda vissza. Ami a rásegítés furcsaságát illeti, ehhez is idő kell, hogy megszokd. Ahhoz, hogy összhangban működj a rendszerrel, az adott rásegítési fokozatot a megfelelő pedálfordulattal kell párosítanod. Ehhez pedig nem elég 3 meredek mászás, ehhez nagyobb túrák kellenek, és abból is inkább több, mire teljesen megszokod. A max rásegítési fokozat az esetek 90%-ában feleslegesen erős, épp ezért nem is csoda ha valaki ezzel indít, akkor meglepődik, mert ugrik a gép, ez is a felhasználói elvárás egy ilyen bringa esetén, hogy ugorjon, legyen kicsit agresszív ha feltolod maxra. :) Összességében egy modern geos-s pedelec montival nagyjából ugyan azon a szinten lehetsz egy technikás terepen mint a hagyományossal, csak át kell rá szokni. Ha ez megvan, az is lehet jobban megszereted. Azért ehhez a fal érzéshez az is hozzájárul, hogy a normális átlagsebességed kb duplájával mész fölfelé, nyilván amikor elveszi a segítséget, visszatér a valóság. :) De ha már összeszoktál a rendszerrel, ez is megszűnik, mert tudod, hol jönne és olyankor már elkezded csökkenteni a pedálfordulatot és mondjuk visszaváltasz. Ez idővel automatikusan jön, mint az autóvezetésben a kuplungolás, váltás, nem gondolkodsz csak csinálod. Eleinte bakkecskézik alattad az autó, de idővel kezesbárány lesz. Amúgy meg ha rendes távokat szeretnél menni, akkor azért a 25-ös korlát ritkán fog beleszólni, mert értelemszerűen nem hajthatod mindenhol maxon, lefelé gurulásnál meg amúgy sem számít.

    (#175859)jjeahh:
    XC-s fejjel gondolkodva amúgy érthető is, nekem sem kéne E-MTB XC-hez. Trail/Enduro-hoz passzol ez leginkább, ha ezt a stílust űznéd, valószínűleg hamar rádöbbennél, hogy sok esetben több értelme van az E verziónak. Az meg, hogy ráül a kövér antisportoló is, inkább üdvözlendő, mint elítélendő. Valószínűleg jobban élvezi mint egy analóg montival a hegyekben, túlhajtva magát, és több eséllyel áll át egy sportosabb életvitelre. Amúgy is minden a felhasználón múlik, teljesen mindegy mit hajtasz, mert mindennel lehet keveset, lazán menni és ugyan úgy sokat is lehet keményen. :)

    (#175860)Hasaggymeg:
    Én nem is igazán szoktam magammal belsőt hurcibálni tubeless mellett, eleinte igen, amíg még nem annyira bíztam a rendszerben, de idővel rájöttem, hogy nagyon kicsi az esélye annak, hogy kelljen a belső, ezért az kimaradt a túrázós csomagból, maximum a kispumpa meg a nyomásmérő maradt. Szétszakadt külső esetén a belsővel sem mész sokra, szóval bárhonnan is nézed, a tubeless-nek inkább előnye van mint hátránya a belsőhöz képest. Én úgy érzem, hogy a gumi is jobban tapad, mint belsővel, mert jobban elterül. Annyi a fontos, hogy max fél évente pattintsd le a gumit és tölts rá, esetleg töröld ki a maradék trutyit. Bár sok esetben nekem 1 gumi egy feltöltést jelentett, mert mire utána kellett volna tölteni, már el is kopott hátul. :)

    Jelen esetben a Sram kínál vezeték nélküli váltást, a váltókarba CR2032 elem megy, ami akár 1-2 évig is üzemképes. A váltó egy töltéssel kb 24-25 óra üzemidőt tud, azért többnyire az is jó pár tekerés, mire tölteni kéne. Abszolút együtt lehet ezzel már élni és nincs többé elkoszolódó bovdenház ami miatt már pontatlan a váltás, nincs vázat reszelő, forgáspontnál megfeszülő bovdenház. Nem kell kiütni a pressfit-es középrészt, hogy váltóbovdenházat cserélj egy modern rejtett kábelezésű bringán és sorolhatnám az előnyeit. Csak felcsavarozod a váltókart, a hátsó váltót és kész! Az tény, hogy mindezért sok pénzt kell még fizetni, 150 euro a váltókar és 600 euro a hátsó váltó, de úgy gondolom, hogy ezt a cirka 260k HUF-ot be lehet vállalni annak aki milliós tételben gondolkodik kerékpárban. Én legalább is mindenképpen belekalkulálom a költségvetésbe a következő E-Enduro vásárlásakor. Szoptam már elehet a váltó bovden házakkal. Ráadásul egy 12-es váltórendszer piszkosul érzékeny erre, én meg eléggé maximalista vagyok ha váltás minőségről van szó. Én biztosan nem akarok még egyszer váltó bovdent látni a montimon, egy rossz vicc ahhoz a technikához képest ami egy mai modern gépben van! :D

    (#175874)goldnarmz:
    Pár hónapja nyüstölöm a Speedert, megszerettem, nagyon jó kis gép, és ebben például nem hiányzik a rásegítős rendszer. :) Ja hát ezek a külsők érdekesek az tuti, már olyan vágások vannak rajta, hogy parázok is tőle, hogy szétrobban 7 bar-on, pedig km még túl sok nincs benne.
    Én mindenképpen tubeless-re alakítom ezt is, akármilyen is lesz az új gumiszett.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Hasaggymeg #175973 üzenetére

    Van pontos töltöttség visszajelzése. Persze nyilván az aksi töltögetése jár némi kényelmetlenséggel, de úgy gondolom, hogy a váltó bovdennel szarakodni sokkal nagyobb szívás, olyan esetekben amikor az végig a vázon belül fut.
    24-25 óra üzemidő nekem teljesen vállalható.

    (#175976)arn:
    Azért szerintem már eddig is nagyon szép utat járt be az e-bike(pedelec), nyilván mindig van hova fejlődni, de amit ma tud egy modern gép, az már bőven sokkal-sokkal jobb mint mondjuk 6-8 éve. Az akkutechnológia az ami leginkább határt szab, de ez igaz kb mindenre ami akkumulátorral működik, egy akku generáció váltás valóban nagyon komoly előrelépés lesz az elektromos meghajtásban, akár bringa, akár autó, akár motor, akár egyéb jármű esetén is!

    Egyáltalán nem csodálkozom azon, hogy sokan krosszmotorként tekintenek a durvább, nagyobb rugóutas montikra/e-montikra. Ezek az emberek még valószínűleg soha nem ültek nagyobb rugóutas mtb/e-mtb kerékpárokon. Krossz motoron meg aztán pláne nem, és így van valami elképzelés a fejükben, ami általában köszönő viszonyban sincs a valósággal.

    Az emberek nem egyformák hála a jó Istennek, másfajta igényekkel, én pl nem összefosni akarom magam a bringán, hanem élvezni a kerékpározást. Nekem az nem jelent élvezetet, hogy alapjait tekintve egy aszfaltra kitalált bringával (CX), akarok bemutatni hajmeresztő mutatványokat egy erdőben. Persze lehet vele menni közepesen nehéz terepen ha ügyes és kellőképpen bátor(őrült) vagy, de azért ez mégsem oda való. XC gépekkel meg az a bajom, hogy egyrészt nekem kényelmetlen, másrészt meg egy csomó olyan tereppel találkozom, még itt a nem túl nagy hegyeink (dombjaink) között is, ahol az XC már nem életbiztosítás ha le akarsz ereszkedni épségben. Épp ezért számomra A MTB a Trail/Enduro kategória, mert ezekkel a bringákkal lehet a legélvezetesebben, a legsokfélébb terepen elboldogulni. Amúgy néha megfordul a fejemben olyan gondolat, hogy kéne építeni valami könnyű XC-t harmadik bringának, meglátjuk. :) Egyébként Enduro-n is kell gépészkedni, de nyilván máshol vannak a bringa határai. Annyiban igazat tudok adni neked, hogy mondjuk a nagy rugóút tényleg sok mindent meg tud oldani, legalább is a sebesség hamar megugrik lefelé és ha nincs mögötte tapasztalat, akkor abból gyorsan baj lehet. Jobb merevvel kezdeni, ebben egyetértünk, jobban megtanulsz bringázni, az biztos. Én végigjártam a ranglétrát , már a 90-es évek elején jártam az erdőket az ős, full merev Schwinn woodlands-el, utána meg az ős GT Karakorammal, amiben csak egy 5 centit mozgó villa volt. Aztán lépkedtem fölfelé.

    Sok embertől hallom azt, hogy majd akkor ül esetleg egy elektromos bringára amikor már öreg lesz, meg kb minden baja lesz. Öregen, gyengén, de legalább is jelentősen csökkent fizikummal és ízületekkel, ki fog tudni kihasználni egy Trail/Enduro szintű bringát? Kb senki. Én ezt nem akarom megvárni, most van itt az ideje, hogy használjam!

    Más nem fog tekerni helyetted egy E-MTB-on sem, csak veled együtt.

    Pinion-hoz hasonló váltást házasítani egy középmotorral, valóban érdekes elgondolás. Elképzelhető, hogy vannak már ilyen irányú tervek, de feltételezem, hogy a méret és a súly ami még nem teszi használhatóvá, ezért így értelmes váz sem nagyon tudna készülni hozzá.

    (#175977)trialboj:
    1,5 éve még nem volt Bosch gen. 4 CX. :D Akkortájt még a ma már őskövületnek számító, Bosch gen. 2 CX futott, ami minden tekintetben egy elavultabb motor mint pl a Shimano E8000-es széria, ami akkor már javában a piacon volt. Akkor a Shimano volt a legjobb. Most közelebb vannak egymáshoz, mert nagyon jól sikerült a legújabb Bosch, de ott van az új Shimano EP8 is. Amiben még egyértelműen a Shimano a jobb, az a hajtómű tengely kapcsolat. A Shimano féle Hollowtech II-es megoldás merevebb és pontosan az a q-faktor mint egy analóg Shimano hajtóművön, míg a Bosch féle ISIS nem annyira korszerű.

    A szerviz miatt nem aggódnék, évente egyszer el lehet juttatni azt a bringát messzebbre is, hogy tapasztalt ember szerelje. Ha meg nincs a közeledben értelmes szerviz, akkor teljesen mindegy, hogy maradsz egy közép/felső kategóriás analóg mellett vagy veszel ugyanilyet E-hajtással. Akinek nincs szakértelme, megfelelő műhelye egy komolyabb E-MTB szerelésére, annak valószínűleg a komolyabb normál hajtású bringákhoz sem lesz sok köze. Ugyan azokból az alkatrészekből épülnek fel, a motort meg az akkut nem igazán szerelgetik, csak kiveszik és elküldik a gyárnak ha baj van vele. Mondjuk a Bosch-hoz van csapágy felújító szett, meg a Brose-hoz is szíj, de ezt leszámítva nem igazán kell bringaszervizeknek piszkálnia a motorokat. 90%-ban gariban cserélik egy újra ha baj van vele. Inkább arra érdemes figyelni, hogy olyan helyen vedd meg a bringát akik mögött van rendes szerviz háttér.

    (#175990)jjeahh:
    Pont ez a probléma a bovdenes váltással is, hogy ha elromlik (elszakad, elkoszolódik a bovdened, bovdentokod, akkor azt az út szélén aligha javítod meg pl egy komolyabb rejtett kábelezésű bringán. Most nem az egyszerűbb gépekről van szó, ahol simán behúzol egy új bovdent 3 perc alatt. A mai rejtett kábelezésű, modern gépeket szerelni egy agyrém. Szerintem az nem normális, hogy pl pressfit-et kell kiütni, hogy cserélni tudd a váltó bovdened. Nem beszélve arról, hogy ez az egész pressfit mánia a kerékpáriparban egy hatalmas zsákutca, ez egy tipikusan olyan irány amit a dizájnerek és marketingesek túlzott nyomása hozott magával, értelmes mérnök ilyet biztos nem hagy jóvá ha csak rajta múlik. Egy ilyen gépen a vezeték nélküli váltás maga az áldás! Jelenleg az egyetlen értelmes alternatíva. Úgy gondolom, hogy idővel biztos lecsúszik majd az olcsóbb szettekbe is, de egyelőre a Sram az AXS-el egyedüli a piacon e tekintetben, még nincs rákényszerítve arra, hogy beletegye az olcsóbb rendszerekbe is ezt a technológiát. De ez bármikor megváltozhat ha pl a Shimano kijön egy olcsóbb, de hasonlóan jó megoldással.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz CragON #176124 üzenetére

    Azért itt ennél jóval többről van szó, mint aksik vázba integrálásáról. Egyébként már 2012-ben is volt vázba integrált akku, itt az egyik régebbi bringám, 2013 körül. [kép]
    2012-ben még a KTM-nek is nagyjából ez volt az elképzelése az elektromos MTB-ról: [kép]
    Ma meg ez: [kép]
    Az elavult agymotort váltották a modern középmotorok 2013-14 körül, aztán a középmotorok mérete is jelentősen csökkent. Ma már ott tartunk, hogy egy modern E-MTB kb az analóg verzióval megegyező geometriával tud rendelkezni, 4-5 éve még csuklós buszokat gyártottak sokan. Ne becsüljük le a fejlődést, mert már így is magas szinten van.

    Ilyen erővel lehetne azonosítani az analóg Enduro-t is a krosszmotorral, sok különbség ma már nincs ránézésre a sima és elektromos között. [kép]

    Használtra is lehet gari, persze ehhez nem olyat kell megvenni amit mondjuk külföldről lopnak, vagy valamilyen egyéb bűncselekményből, csalásból származik! Inkább adjunk érte picit többet és legyen meg az eredeti számla, jótállási jegy. Speci pl már 4 év garanciát ad a motorokra. Ha viszont nincs gari, értelemszerűen önköltségre tudsz venni új motort vagy új akkut a forgalmazótól a bringádhoz.

    (#176132)vzarmo:
    Egyáltalán nem temetem az idősebb embereket, én is szeretnék jó kondiban lenni idősebb koromban, de azért az idő előbb utóbb mindenkit megkoptat. Könnyeben törnek a csontok, sokkal lassabban regenerálódsz, lassulnak a reflexek, a látás romlik, a keringési rendszerre is sokkal jobban kell figyelni. Persze idősebb korban is akadnak szép sportteljesítmények, de azért egy 25-30-40 éves kor teljesen más mint a 70, 80 stb. Egy Enduro kerékpárt egy 70-80-90 éves öregember nagy valószínűség szerint, legjobb esetben is maximum trekking szintű felhasználásra tud bevetni.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz parandroid #176941 üzenetére

    Azt írják, hogy 7000 db-ra jut a keretből, az azért nem kevés a Magyar piacra, mivel ennyi új pedelec-et jelenleg 3,5 év alatt adnak el hazánkban! Évi 2000db fogy. Az igaz, hogy a támogatás lehetne több is, de a 150 ezer is több mint a semmi.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz cdl #176872 üzenetére

    Ha idővel szeretnéd majd ki is szedni, akkor jobban jársz ha zsírozva szereled össze. Illetve egy zsírozatlan középcsapágy hajlamos lesz a recsegésre is.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz benfolds #176832 üzenetére

    Őszintén szólva nem nézegettem az előző modellek geometriáját, de ez a 2020-as verzió kellően sportos, nem is vágynék sportosabbra. :) Viszont valamin még változtatnom kell, mert egy fél-egy óra múlva elkezd zsibbadni a kezem.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz cdl #176960 üzenetére

    A pressfit egy igazi nagy baromság! Nagyon remélem, hogy hamarosan elfelejtik ezt a gyártók.

    f4lcon: Több vagy kevesebb? Kevesebbet el tudok képzelni, többet aligha! Konkrétan több cikkben is olvastam, ezen felül belsőbb információkból, hogy honnan az most mindegy.

    parkr: Hitvita ez is, hogy kell e a pressfit-et zsírozni vagy nem, van aki azt mondja nem kell, mert könnyebben kilazul. Van aki azt mondja kell, mert ha nem zsírozod akkor recsegni fog. Az én véleményem az, hogy egy kicsit érdemes zsírozni. Elég sokat összeraktam már motorex zsírral, működnek. Ahol recsegő pressfit-el találkoztam az kb kivétel nélkül mind szárazon volt összerakva. Ettől függetlenül nekem ez rohadtul nem szimpatikus, hogy ki kell ütni, meg préselni a csapágyat a vázak közepébe. Sokszor a bovden cserékhez is ki kell szedni és ez nem fog jót tenni a vázaknak, csodák nincsenek, az a csapágyház ki fog tágulni. Jó néhány pressfit-es vázzal találkoztam ahol néhány csapágy csere után már majdhogynem kézzel benyomtam az új csapágyat a helyére, alig kellett a prés, ez szerintem nem normális. Sokkal megbízhatóbb a menetes középrész.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz IMIIKE1998 #177067 üzenetére

    Még nem használtam ilyen karbon stucnikormányt. Viszont van ismerősömnek egy Scott Ransom-on, azt mondja brutális, tényleg érezni, hogy direktebb a kormányzás, neki bejött. Az tény, hogy nagyon drága, viszont ha már van tapasztalatod a geometriák terén, tudni fogod, hogy adott vázgeohoz neked mekkora stucni az ideális.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz jjeahh #177503 üzenetére

    Sajnos ez nem vicc, az új 1X12-es Shimano egy kalap sz@r. Nekem is volt már hozzá szerencsém, nagyon kispórolták belőle az anyagot, a hátsó váltónak semmi tartása, baromi könnyen elgörbül. Számomra is megdöbbentő ez a fajta anyagspórolás és gagyiság egy Shimano-tól, de ez van sajnos, Sram-ot kell venni.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Hasaggymeg #177626 üzenetére

    Szerintem azok valamivel jobbak, azokban még van anyag, nagyjából hozzák a Shimano minőséget. Az új 12 sebességes Shimano lett katasztrófa. Mondjuk én a 9 sebességes Sram XO óta átpártoltam.

    (#177711) Tomi_Sci:
    Simán lehet, hogy fellazult a centerlock, a betét is tud kicsit kotyogni, de az nem ennyire látványos. Én inkább erre tippelnék, mint a betétre.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Hasaggymeg #177726 üzenetére

    Minek kéne GX fölé menni? Átlag felhasználásra több mint elég! Shimano XT árszinten mozog, de annál klasszissal jobb teljesítményű. XX1/X01 nyilván drága, de az már az a kategória ahol az XTR van. Más kérdés, hogy az XTR is elmehet a búsba egy XX1 mellett.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Hasaggymeg #177731 üzenetére

    Szerintem jobb, nekem minden szempontból jobban tetszik a Sram. Persze, hogy most kinek melyik váltókar esik jobban kézre, ez már egyéni ízlés dolga, erre én nem fogok tudni neked válaszolni. Nekem jobban bejön a Sram váltás érzet, működés, kezdve onnan ahogy megnyomom a váltókart, majd ahogy a váltó működik, ahogy terhelés alatt vált stb. Ezzel gyakorlatilag a 9-es rendszerek óta így vagyok.

    (#177744) f4lcon: Miért kéne hosszan tartóan birtokolni egy XTR-t, hogy el lehessen dönteni adott esetben egy XTR vagy egy Sram XX1 a jobb? Teljesen felesleges belemenni ilyen AMD/Nvidia féle hitvitákba. Épp eleget használtam, szereltem különböző váltórendszereket, hogy el tudjam dönteni szerintem melyik a jobb. Amivel persze nem kell egyetérteni, nincs minden esetben egyetemes igazság, meg ugye évjáratok között is lehetnek különbségek.

    Már egy szerelőállványon végig váltva is nagyjából meg lehet ítélni, hogy melyik váltó működése a szimpatikusabb. Maximum 5-10km terepezés alatt meg aztán pláne el lehet dönteni kinek melyik a szimpatikusabb. Persze ehhez kell tapasztalat, hogy az ember tudja milyen szempontok alapján érdemes összehasonlítani a váltókat.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz IMIIKE1998 #177903 üzenetére

    Én kifejezetten rosszul vagyok a rövid MTB vázaktól, nekem sokkal kényelmesebb a hosszú. Ráadásul az irányítása is sokkal jobb a bringának a hosszabb Reach-el és rövidebb kormányszárral. Nem véletlenül mentek a fejlesztések ebbe az irányba, semmi problémát nem okoz ha egy váz hosszabb és azt ellensúlyozod egy rövidebb kormányszárral. Viszont a rövid váz sokkal több problémát tud okozni. Ha trekkinges pozíciót szeretnél, akkor egyáltalán minek neked a MTB? Miért nem trekkinget veszel eleve?

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz arn #177914 üzenetére

    Persze, hogy alkati kérdés, erre találták ki a vázméreteket és a finomhangolást, beállítást. Meg azért gyártónként vannak eltérő hosszok és szögek is, nem minden váz teljesen egyforma, de az igaz, hogy úgy összességében sokat változtak a MTB geometriák. Leginkább Enduro kapcsán tudok nyilatkozni, mert ilyeneket használtam, itt egyértelműen jobbnak érzem a modernebb hosszabb, laposabb geometriát, néha ráülve régebbi gépekre elfog az az érzés, hogy a fenébe lehetett ezekkel anno normálisan menni? :) XC szemszögből nézve is hasonlóan látom, mentem pár modern XC géppel, nekem ezek is jónak tűntek, legalább is jobbnak mint a régebbiek. Az ismerőseim körében sem tudnék most egyetlen embert se mondani aki visszasírná a régi MTB geometriákat, akármilyen kategóriát is nézünk. Persze mindig vannak kivételek akiknek vagy semmi se jó, vagy mindig a régire esküsznek, én elfogadom ezt is, de egyre nehezebb dolgotok lesz, mert nem arra megy a fejlesztés amerre szeretnétek. Nyilván a többségi igényeket veszik figyelembe és a többségnek nincs baja a modernebb geokkal. Inkább az egyre növekvő árakkal. :)

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz jjeahh #180028 üzenetére

    Viszonylag egyszerű az a villa, nem túl bonyolult a szervize. Viszont egy valamire nagyon figyelj, amikor a levegő oldali pálcát veszed ki, a zéger gyűrű ha nekipattan a pálcának akkor vehetsz új pálcát. Más buktatója nem nagyon van. sram butter-t vagy slick honey-t használj a szimmeringhez és tömítésekhez, meg mindenhova ahova kell kenni zsírt.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz bardi #180238 üzenetére

    A Prep M-et nem annyira szereti a Rock Shox féle fekete becsúszó bevonat. Illetve szerintem kicsit híg ez a telózsír, én csak a nagyon alap telókhoz használom. Prémium telóhoz Sram Butter vagy Slick Honey.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz ZolkoW #180297 üzenetére

    Levegő oldali pálca cserével lehet a rugóutat változtatni. Persze előtte érdemes ellenőrizni, hogy a csillapítás oldali pálca is elég hosszú e, mert ha nem elég a hossza a nagyobb rugóúthoz akkor tönkremegy a csillapítás.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz rétisün #180450 üzenetére

    Ásványi fékolajból én két félét szoktam használni. Az egyik a rózsaszínű Shimano fékolaj, a másik a Motorex féle sárga színű ásványi fékolaj. Ezeket tetszőlegesen lehet keverni. Bár én úgy szoktam csinálni, hogy ha légtelenítés van és nem azonos az olaj (ezt ugye a színéből is látod), akkor addig nyomom át a rendszeren a friss olajat amíg nem jön ki az új, tehát kvázi lecserélem az egészet. Ez a tuti. Egyéb ásványi olajakat nem szeretek használni, mert már láttam érdekes dolgokat, például sokkal lomhább lett tőle a fék.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz f4lcon #180487 üzenetére

    Igen, próbáltam, hibátlanul működik a Magura Shimano olajjal, de ugyan úgy működik Motorex-el is. Mondjuk én ebben is kicsit maximalista vagyok és szeretem a Royal Blood-ot használni a Magurákhoz, de csak a privát melóknál. A szervizben ahol melózom, kb minden ásványi olajos fékbe megy a Motorex, gond még nem volt.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz ZolkoW #181023 üzenetére

    Ezek a 12 sebességes rendszerek 2 dologra nagyon érzékenyek, az egyik a váltó fül, a másik meg a bovden. A váltónak tökéletesen egyenesnek kell lennie és a bovdennek is nagyon könnyen kell mozognia. Ha ez megvan, akkor brutál jól tudnak működni, de amint kap egy kis pofont a váltó vagy egy kicsit koszolódik a bovden, azonnal rossz lesz.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz runner 125 #181044 üzenetére

    Ha az átalakítóba nincs gumi tömítés akkor ja, ezek elég szarok szoktak lenni. Esetleg vegyél egy nyomás mérőt és pumpálás után ellenőrizd, vagy vegyél egy másik adapter kb 2-3 száz forintért, amiben van gumi tömítés.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz jjeahh #181126 üzenetére

    Alapvetően a kónuszos agyak nem lennének rosszak, csak az a gond, hogy a fogyasztói gondolkodás utolérte már régóta. Ha kellő minőségű anyagokból készítik el, és persze pontosan be van állítva és karbantartva, nagyjából örök életűek. Mindig elcsodálkozom azon amikor a kezembe kerül nagyon régi Ultegra vagy Dura-ace kónuszos agy, 20-30 évesen is képesek olyan állapotban lenni mint az új, ki tudja mennyi km után. Szétszeded és mindene fénylik mint a salamon töke. Nekem amúgy XT szinttől fölfelé nincs bajom a kónuszos agyakkal, azért azoknak elég komoly tömítése is van, jó anyaghasználattal. A kónuszos agyakat azzal tudod kinyírni ha túl szoros vagy túl laza a kónusz. Meg azzal ha nincs kellő mennyiségű zsír benne. Persze én megértem, hogy a legtöbben inkább az iparis agyakat preferálják, mert azért igénytelenebb megoldás, ez tény. Viszont egy prémium kónuszos szerintem jobb.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz ivana #181166 üzenetére

    A középcsapágy más tészta, másfajta terheléssel, ott valóban felejthető a klasszik megoldás.
    Viszont ha prémium az anyaghasználat, akkor a kónuszos agy precízebb műszer mint az iparis. De az igaz, hogy az igénytelensége miatt sokan inkább az iparist preferálják, ezzel nem is vitatkoznék.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz xy.zsolt #181169 üzenetére

    Általában KOYO-t szoktunk rendelni, de van, hogy nincs abban a méretben amiben épp kell, akkor mást, pl SKF. Nem érdemes ezt túllihegni, nem kell persze a leggagyibb, legolcsóbb csapágyakat megvenni, de felesleges a túl drága, közép árkategória teljesen jó. Én személy szerint nem használtam még kerámia csapágyat, több ismerősöm igen, de visszaálltak az olcsóbbra utána.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Hasaggymeg #181173 üzenetére

    Szerintem annyira nincs értelme csapágy márkához ragaszkodni, bármelyik szétmehet hamar meg bírhatja sokáig is.

    ZolkoW: Én még mindig azt mondom, hogy a kónuszos agynál nem találtak ki jobbat, csak a legtöbből kispórolják a minőségi anyagokat, ezért szarok. Az biztos, hogy kell rutin a kónuszos agy pontos beállításához. Illetve ezt csak akkor tudod kivitelezni ha tökéletes állapotban van az agy minden része.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Somatom #181244 üzenetére

    Még mindig jobb mint az S-Works Levo 5 misiért! Ehhez képest a Santa diszkont áron van! :)
    Jó lesz nekem a Bullit CC S, az talán belefér a 3 millióba. :D

    1,2 az már az akciós ára volt, amúgy 1,5-1,6 körül volt annak az induló kiskerára. Itt nem az EP8 a lényeg, hanem ez a váz! Ilyet jelenleg senki nem tud, az biztos! Hogy megér e 3 misit, biztos, hogy nem. Ennyit semmilyen bringa nem érhet meg, de sajnos nincs olcsóbb alternatíva ha a prémium szegmensben nézelődsz. Kihasználni biztos nem tudja egy átlag bringás, de az biztos, hogy érzed a különbséget ha egy átlag Trail/Enduro-ról egy ilyenre ülsz.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Somatom #181246 üzenetére

    Mivel még nem ültem ilyen bringán, így nyilván gyakorlati tapasztalatokról nem tudok beszámolni. Tesztek alapján über fasza, és azért ha valami szar, le is szokták húzni azokon a teszteken amiket olvasok. A geo-t meg el tudom képzelni, mert van viszonyítási alapom, ültem már hasonlón. Ez egy csúcs minőségű karbon váz, egy nagyon betyáros Enduro geoval. Eszméletlen VPP rugózással, fantasztikusan integrálva egy E-Bike rendszer. Ez a bringa klasszisokkal jobb, több és szerintem szebb is, mint mondjuk az az alu Merida eOne Sixty ami nekem volt. De megkockáztatom, hogy ez a Santa Bullit a legszebb E-Enduro amit eddig láttam! Ettől még ez nem jelenti azt, hogy a Merida rossz volt, de ez más liga. :) Van karbon Merida eone sixty is 3 misiért, elavult geoval és szerintem kicsit csúnyácska vázzal. Egyébként meg minden vásárlás érzelmi döntés is, főleg amikor milliós tételekről van szó. Bár kétségtelen, hogy az ár brutál, de ennél jobb E-Enduro jelenleg nincs a világon. Persze az nem jelenti azt, hogy akár heteken hónapokon belül nem változhat meg a helyzet, de jelenleg ez van most.

    Szerintem nem az a lényeg, hogy mennyi időd van, egy jó bringával akkor is jó bringázni hacsak hetente egyszer mész fel a hegyekbe. :) Persze ez még azért nem eldöntött dolog, de nagyon belelkesedtem, mert hosszú idő után az első olan gép, amire azt mondom, bár tudom, hogy egy idióta barom vagyok, de képes lennék érte egy zsák pénzt adni. :) Aztán meglátjuk. Az sem kizárt, hogy lesz kapcsolatom hozzá, hogy kicsit barátságosabb legyen az az ár.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Hasaggymeg #181249 üzenetére

    Sajnos az új generációs pedelec motoroknak van egy kis mechanikai zaja lefelé menet, ilyen a Shimano EP8 és az új Bosch gen4 CX is. De ezt nem a bringa rovására írom, ezeket a motorokat még 100 másik bringába bele fogják tenni, ahol ugyan ez lesz a jelenség. Az, hogy nem mászik a legjobban, szintén nem feltétlen akkora gáz. Azért ez mégiscsak egy Super Enduro. Az agresszív lejtőzős geonak megvannak a korlátai. Persze azt is lehetett volna csinálni, hogy a láncvilláját hosszabbra veszik (mint ahogyan az sokan teszik is), akkor biztos jobban mászna, kevésbé emelgetné az elejét, de akkor meg lefelé lenne rosszabb.

    6030D: Az a baj, hogy tudtommal nem.

    bardi: Lehetne, de nincs. Egy Santa Cruz-nak meg tudom bocsájtani. :)

    parkr: Már miért is lenne átbaszás? Ez a jövő! Szerinted az egy normális dolog, hogy egy váltó bovdenház cseréhez kiütök egy pressfit-es középagyat? Meg az egyre bonyolultabb össztelós vázakba tekereg össze vissza, rontja a váltás minőséget stb. Azt aláírom, hogy mindenkinek és mindenhova nem kell, de a felső kategóriában egy áldás! A 12 sebességes váltó rendszerek amúgy is baromi érzékenyek, egy kicsit szoruló bovden elcseszi a váltásod. A vezeték nélküli váltás fantasztikus dolog! Egy mai modern bringa technikai fejlettsége már meghaladta a bovdenes váltást, én így gondolom. Illetve országtiban is megvan a maga előnye.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz INTELligent #181265 üzenetére

    Országútinál is előfordul, hogy a váltó bovden cseréhez ki kell ütni a pressfit-et. Nyilván a jelentősebb bovden koszolódás, megfeszülés, repedés stb inkább a montiknál jelentkezik és ott több gondot okoz a bovden, de outinál sem mindegy, hogy egy nyűggel kevesebb. Illetve ott van az automatikus trimmelő funkció is, akárhogy válthatsz hátul, a terelő elöl úgy állítja saját magát, hogy a lánc soha ne érjen bele. Ez sem rossz funkció. Persze egyértelmű, hogy montinál több előnye van az elektromos váltónak, főleg a vezeték nélkülinek.

    #181266 f4lcon Még ha igaz is lenne az állítás (de sajnos nem az), miszerint a Cube Stereo 160-ba teszek (gondolom nem hátra hanem előre) egy 29"-es kereket, akkor megkapom a Bullit geoját, akkor sem lenne ugyan az, mivel a Santa Cruz VPP rendszere eleve más liga mint a Cube féle megoldás. Nézd meg jobban azt a geometria táblázatot, totál más a két bringa.A Cube nak jóval hosszabb a nyeregvázcsöve és e mellett rövidebb is a Reach. Nekem ez nem igazán jön be.

    #181272 ivana A pressfit nekem sem a szívem csücske, soha nem is állítottam, hogy ez jó megoldás lenne. Súly csökkentés miatt kezdték el alkalmazni, aztán mindenki rácuppant.

    A vezeték nélküli váltás tök jól működik, több ismerősömnek is van, nem igazán panaszkodnak rá.

    #181286 peterkeT Én azt amúgy tökéletesen értem, hogy valakinek valami nem szimpatikus, meg nyilván véleménye bárkinek lehet, de hogy milyen alapon nyilatkoztattok ki ilyen dolgokat, hogy a sporteszközként nincs értelme a pedelec-nek, na azt már kevésbé értem. Egyrészt szemmel láthatóan 0 a tapasztalat, de még ha így is van, megannyi teszt elérhető az interneten, ami pont nem a Te állításod igazolja! Ennek utánaolvasva kicsit, bárki számára egyértelmű lehet, hogy szamárságokat gondol/beszél ha azt gondolja a pedelec egyértelműen a lustaságról és az antisportolásról szól. Ezt a sok hülyeséget én még amúgy 5-6 éve értettem, mert ritkaságnak számított itthon pl egy E-MTB, de 2020-ban már érthetetlen. Azt is megértem, hogy outisként nem sok értelmét látod, őszintén szólva én sem látom az értelmét és kapaszkodj meg, a gyártók se, nem véletlen az, hogy pedelec rendszerrel outi kb alig van. Kutyának nem kell, a technológia arra a felhasználásra alkalmatlan. Csak tudod nem csak outiból áll a világ, montinál egészen más a helyzet. És itt kő kemény sportszer tud lenni. Lehet én gondolkodom rosszul, de ha a pedelec-en ülve is felmegy a pulzus mondjuk 170-re, akkor azt bajosan lehet lustálkodásnak nevezni. Teljesen mindegy, hogy valaki analóg montival megy x távot/szintet saját erőből, vagy némi segítséggel 2x-et. A terhelés, a sportérték a végén ugyan az lesz. Azt is megértem, hogy egy xc-s sem lát benne értelmet, nyilván egy 9-10-11 kilós merev montin ülve nem létszükség, hogy legyen plusz segítségünk. Aztán próbáld ki ugyan ezt egy 150-160-170 et rugózó, 14-15 kilós bringán, amin 2,6-os traktor gumik vannak. menjél vele 1500-2000m szintet meg 80km-t terepen, aztán érdemes erre a témára visszatérni. nem az a lényeg, hogy milyen bringán ülsz hanem hogyan használod. Biztos linkeltem már ezt a kis videót, de akkor itt hagyom újra, a szkeptikusok értelmezzék a videó elején elmondott adatokat! [link]

    De biztos velem van a baj, mert 1500-2000m szint, 80-100km terep egy E-Enduro-val ki tud fingatni. Igazából fittnek kéne magam érezni utána, mert nem csináltam semmit az outisok szerint. :D Egyelőre nekem csak annyi megy, hogy dög fáradtan, koszosan és büdösen leülök egy hideg sör mellé, de majd a jövőben mondogatom sokat magamnak hogy lusta szar vagyok, nem lehetek fáradt, mert nem is sportoltam csak imitáltam a mozgást! Hátha egyszer sikerül meggyőznöm magam, hogy nem is sportoltam. :)

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz parandroid #181342 üzenetére

    Nem, egyáltalán nem érted! Megnézted a videót amit az előző hozzászólásomban belinkeltem? Csak mert nekem úgy tűnik az írásodból, hogy nem, sőt mi több, amit mondtam az egyik füleden be a másikon ki. Így azért nehéz konstruktív beszélgetést folytatni és komolyan venni sem tudlak. ;]

    De akkor tisztázzuk, adott egy téma (E-Bike, E-MTB) amiben nulla a gyakorlati tapasztalatod, ezen felül a MTB Trail/Enduro-ban sem igazán vagy jártas, mivel ahogy olvasom inkább országútis vagy. Ezek után miből gondolod, hogy igazad lenne E-Enduro témában? És mint mondtam, az odáig rendben van, hogy valami valakinek nem szimpatikus. Nekem sem szimpatikus az országúti vagy a fekvő kerékpár, de lenézni nem nézem le egyiket se. Ami a te fejedben van egy emtb-vel kapcsolatban az köszönő viszonyban sincs a valósággal! Persze dobtam segítséget, hogy kicsit megértsd, a fenti video formájában, de úgy látom az elkerülte a figyelmed, hogy az E-MTB-n sem voltak alacsonyabb pulzus értékek, csak az adott idő alatt megtett táv volt a több. Más sportnak így miért nevezed? Ugyan az a mozgás forma, ugyan úgy el lehet vele fáradni! Akkor mi igazolja a te állításod, miszerint ez sokkal könnyebb, meg ez nem is sport vagy legalább is más, valami alacsonyabb szintű? Persze lehet úgy használni, rövidebb távon, nagy segítséggel, hogy ne nagyon fáradj el, de analóggal is lehet lazán, keveset menni. Mi a különbség? Bármibe lefogadom, ha egyszer eljönnél egy normális Enduro körre, és mondjuk egy mai 600-700Wh-s aksit le kéne nullázni úgy, hogy közbe tekerünk 2000m szintet meg megyünk 80-100km-t. És komoly terepeken ereszkedünk lefelé, a végén teljesen más lenne a véleményed. Épp ezért azt tanácsolom, kicsit óvatosabban fogalmazz a témával kapcsolatban, mert amit írsz az sok felhasználó számára sértő és ledegradáló, ráadásul úgy, hogy lila gőzöd nincs, hogy miről beszélsz! Ez a téma jóval összetettebb annál, mintsem, hogy ilyen faék egyszerű logikával lenézzük, ha pedelec akkor az nem sport meg lustaság, de ha analóg akkor az egyből hú de menő, meg mindenki atléta.

    jjeahh: De a Te véleményeddel E-MTB témában nem is volt soha bajom, mert nem a lenézésen alapszik, hanem pusztán úgy vagy vele, hogy nem érdekel, meg XC-hez amúgy is minek. És ez így teljesen rendben van.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz parandroid #181363 üzenetére

    "Csak azt mondom, hogy sportértékben kb annyi köze van a klasszikus kerékpározáshoz, mint a motorozáshoz. Mind a kettő sport, meg ez is az ott a kettő között valahol, csak teljesen másképp"

    Ezt pl Te írtad. Ezekkel a kijelentésekkel van bajom, nem azzal, hogy nem akarsz egy villanymotort a bringádra.

    Pont azért nem érted, mert nincs benne tapasztalatod. Nem arról van szó, hogy mindenáron gyorsabbak akarunk lenni, meg többet-többet menni, hanem arról, hogy egy 15kg-os Enduro bringa nagymértékben lekorlátoz és a megtehető táv, szint rendkívül le tud csökkeni, hiába vagy jó kondiban. Ez nem egy virsli gumis, 8kg-os outi. Nyilván akinek nincs más dolga csak biciklizni, az megint más, de hétköznapi hobbi bringások elmennek hetente egyszer a hegyekbe, nem fognak tudni élvezetesen 1500-2000m szinteket menni. Lehet már 800m-nél azt mondják, elég, pedig még lenne kedve bringázni, lefelé döngetni az enduro-val, de már nincs kraft, hogy felmenjen még egy hegyre. És itt jön képbe a villanymotor, ami besegít neked annyit, hogy meg tudd tenni azt az 1500-2000m szintet és ne kellje idő előtt abba hagyni a bringázást. Most persze erre lehet azt mondani, hogy hát ez nem is sport volt, mert ez nem csak a saját erőd volt, de őszintén szólva ki a fenét érdekel, amikor a saját edzés adagod ugyan úgy megvolt mintha csak 800-at mentél volna az analóggal, mindössze annyi történt, hogy többet mentél fölfelé és ezáltal lefelé is, több élményt gyűjtöttél. Tudod egy Enduro lényegi része a lefelé csapatás is, épp ezért nem mindegy mennyi szintet mész fölfelé, annál több lesz az élmény lefelé. Nem véletlen, hogy a legtöbb E-MTB a Trail/Enduro kategóriából kerül ki. Ezeket veszik az emberek tömegekben.

    Az nagyon gyenge érv, hogy majd ha lesz erősebb akkor 70-nel csapatunk fölfelé az erdőben, meg 500km-t megyünk. Mivel már elég régóta vannak elektromos motorok is, a KTM-nek is van, 100-at is tud menni, pont azt tudja mint egy 125-ös 2T verseny Enduro motor. De az egy másik kategória, aki biciklizni akar az nem motort vesz. És a pedelec kerékpár! Aki kerékpáros élményt keres az soha nem fog venni elektromos motort. Vehetnék én is KTM - EXC
    elektromos verseny krossz motort, de nem veszek, mert bringázni szeretnék, nem motorozni!

    Alg: Azért beszélünk el egymás mellett, mert olyan témában beszélgetünk amiben kettőnk közül csak az egyikőnknek van tapasztalata. És hiába akarod Te is megmagyarázni, hogy ez másik sport, ez továbbra sem igaz. Mivel ugyan az a mozgásforma, ugyan azt csinálod a bringán, a különbség annyi, hogy a bringa hatékonyabb alattad, többet fogsz tud vele menni, de ettől még nem lesz másik sport, mint pl a síelés.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz szitaati #181368 üzenetére

    Elég sok E-MTB-os emberkét megismertem az évek alatt, a legtöbbnek pont az volt a tapasztalata, hogy amióta E-MTB-re ült, sokkal jobban elfárad mint előtte a hagyományos (analóg) MTB-al. Ennek annyi a magyarázata, hogy sokkal több kedvük van bringázni, és a modern nyomatékszenzoros motorok akkor adják le a nagyobb teljesítményt ha erősebben pedálozunk. És így húzza fel a teljesítményünket.

    Analóg szóhasználat gondolom azért terjedt el, mert egy egyszerű rövidítés a hagyományos kerékpár kifejezésre, amikor a két kategóriáról beszélgetnek.

    Alg: Teljesen fals példákat hozol ide, lefordítva a kerékpárra, egyáltalán nem feltétlen kell kevésbé taposni az e-mtb-ot, mert a nyomatékszenzor figyel, és ha kicsit tekered kevesebbet is segít.

    "véleményekről megy a vita" Részben igen, részben meg tapasztalatokról és épp ezért beszélünk el egymás mellett. Nekem nem csak egy véleményem van hanem több éves tapasztalatom a témában! De abban igazad van, hogy lezárhatjuk, mert ez sehova nem vezet így. Ez kb az a szint mintha valaki egy opel astraból akarná megmagyarázni, hogy a 911-es porsche tulajoknak, hogy a 911-es nem igazi sport autó, mert farmotoros, miközben a világ egyik legjobb sportautója. :D

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz bardi #181375 üzenetére

    Persze, elég megnézni egy Downhill videót ahol hallod a versenyző lélegzet vételét, pár perces lefelé zúzás után már max pulzus közelében veretnek lefelé. De nyilván egy országútisnak ez a mozgásforma idegen, így nem is érti.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Alg #181380 üzenetére

    Te fordítva ülsz a lovon! Itt nem én voltam az aki lenéző megjegyzéseket tett! Csak reagáltam! És más a vélemény, meg a tények kinyilatkoztatása! Ha azt hiszed megsértődtem egy ilyenen, tévedsz! Nem nagyképűségből mondtam, hogy tapasztalatom van benne, de ezek a tények. Miért baj az ha valaki kiáll a tapasztalatai mellett amikor látja, hogy a témában nem jártas emberek butaságokat beszélnek és lenézően nyilatkoznak?

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz sebgutkopf #181385 üzenetére

    Élettartam garis csúcs minőségű vázak, amiben benne van a csapágy csere is. Illetve minimum 10 évig alkatrész utánpótlás a vázhoz! Ez azért nem is az átlag szolgáltatás. Tény, hogy irdatlan drágák ezek, de sajnos mindegyik hasonló kategória drága, sőt vannak drágábbak is.
    Egy Santa Cruz tényleg nem az a kommersz márka ami minden nap szembejöhet veled az erdőben. :)

    Csak nem egy 29"-es Capra? Akkor a Propain végül alul maradt úgy látom! :D Gratulálok hozzá!

    Hasaggymeg: Nem arról van szó, hogy személyesen védem, ha kell ha nem, de ha valamiről tudom, hogy jó, akkor a mellett ki szoktam állni. Amúgy ja, tekertem épp eleget sima montit, mindenféle kategóriából, 1992-től kezdve kb 2014-ig (azóta E-MTB), hogy legyen egy szerény véleményem a témában. És igen, mindig is volt és lesz is hagyományos hajtással bringám, mert van ahol az a jobb és ezt soha nem is tagadtam. Nem véletlen vettem magamnak a Speeder-t se.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz parandroid #181388 üzenetére

    Természetesen mindenkinek joga van ahhoz, hogy lenézze a másikat, meg ahhoz is jogod van, hogy figyelmen kívül hagyj tényeket, más emberek tapasztalatait a témában. De azon már nem érdemes meglepődni ha ezzel meg magadról is kiállítod a bizonyítványt mások szemében. Ne érts félre engem ezzel nem bántottál meg, amennyi baromságot én már olvastam e-bike témában, ez pont nem változtat semmin, csak egy a többi baromság közül. :) Talán ha kicsit jobban megszereted a MTB világát, jobban megérted az E-MTB-ot is. Tovább ragozni ezt nincs értelme.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Hasaggymeg #181391 üzenetére

    Ja igen, bocsi, félreolvastam, épp egy sz@r formula fékkel szívtam, és meló közben beleolvasgatok a fórumba. :) Hát végül is lehet szenvedélynek nevezni, bár inkább úgy fogalmaznék, hogy én a Trail/Enduro MTB-ot tekintem szenvedélynek, és mivel ebben a kategóriában úgy gondolom az E verziónak több értelme van, így részben a pedelec is a szenvedélyemmé vált az évek alatt. Viszont ha a MTB kategóriában ez nem terjed el, valószínűleg nem érdekelne, egy villany trekking nem annyira mozgatna. :)

    Érdekes amúgy, annak ellenére, hogy micsoda vérre menő kommentháború tud kialakulni az analóg vs pedelec közt, nem csak itt, bármely fórumon, ahhoz képest komoly versenyzők meglepően nyugodtan és pozitívan tudnak megnyilatkozni a témában. Míg sima hobbisták és olyanok akik eddig nem sok mindent tettek le az asztalra sport tekintetében, azok meg kikelnek magukból. Munkámból kifolyólag ismerek jó pár versenyzőt, kollégáim között is akad olyan ember aki 20 éve XC versenyző, elég komoly hazai eredményekkel, 3-szor teljesítette a Salzkammergut A távját is, ennek ellenére tökéletesen érti és pozitívan nyilatkozik pedelec témában, vagy említhetném Vas Balázs-t, igen Vas Kata Blanka bátyja, őt is jól ismerem, együtt is szoktunk dolgozni. Érdekes módon tőle sem hallottam még ledegradáló szavakat pedelec kapcsán. Érdekes jelenségek ezek. :)

    #181399 sebgutkopf Szerintem jól döntöttél, beszéltünk is ennek kapcsán. Capra-val mellé lőni nem lehet. Nagyon jó gép, ár/értékben talán az egyik legjobb választás. Hány centi vagy? Én is eddig M-el mentem mindig, de a következő L-es lesz.

    #181349 f4lcon A Stereo 160 az csak 27,5"-es kerekekkel elérhető, a Stereo 140 viszont 29"-es, S mérettől felfelé, de az még rövidebb mint a 160-as.
    Természetesen én nem akarom leszólni a Cube-on a Horst-Link-et. A Meridám is ilyen volt és az is egy nagyon jó gép volt. Viszont mentem már Nomad-al, nekem az komolyabb cuccnak tűnt. Kb hasonló mint egy csúcs Fox és RS villa közti különbség, jó az RS, de azért a Fox az Fox, érzékenyebb, kicsit jobb mindenben. És a kinézet mellett sem lehet elmenni szó nélkül, a Santa Cruz ezerszer jobban néz ki, legalább is szerintem. Geometria is sokkal agresszívebb. Nekem jobban bejön, persze ennek megvan az ára. Illetve a Santa Cruz-ban minden csapágy az alu linkben van, a karbon vázban nincs csapágy, így a cseréje sem jár olyan kockázattal.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz xy.zsolt #181435 üzenetére

    Én a non-contact-ot választanám a kerékbe. Contact-ot inkább váz forgáspontba.

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz szitaati #181440 üzenetére

    Munkatársam vett aliról karbon felniket, hibátlan, akár lehetne rajta DT vagy Syncros matrica is, kb ugyan azt tudja. Aztán vett karbon outi aero kormányt is, de az olyan rugalmas, hogy nem mertük felszerelni, csak próbaképp. Én biztos nem kockáztatnék váz villa, kormány nem játék. Ha törik tempónál, ott is maradhatsz vagy nagyon súlyosan megsérülsz. Ez a váz szerintem tele van üvegszálas szövettel, max 1-2 fedőréteg karbon, mutatóba. :)

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz f4lcon #181449 üzenetére

    Ja igen, abban igazad van, a Merida valóban nem volt fékfüggetlen, ez volt az egyetlen negatívum amit anno felróttak neki a tesztekben. Stereo-hoz volt szerencsém, többhöz is, őszintén szólva én nagyon másnak nem éreztem mint a Merida féle megoldást. Mindkettővel az volt a bajom, hogy túl érzékeny volt pedálozásra és a SAG-et is elég nehezen lehetett beállítani ideálisra. Viszont mentem egy rövidebb kör erejéig egy Nomad-al, hát azért azon rögtön érződött, hogy más világ, nem pogózik úgy, szebben is dolgozott. De ami a legjobban tetszett eddig, az szintén egy rövidebb teszt volt, kamaraerdei tesztnapon kipróbáltam egy Evil Wreckoning-ot. [kép]
    Eszméletlen volt az a felfüggesztés, az egész bringa brutálisan jó volt. Ennél jobb Enduro-n még nem ültem.

    [ Szerkesztve ]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz rétisün #181521 üzenetére

    Ha korrektül le van légtelenítve és még mindig mélyen fog, akkor lehet, hogy túl közel van a fékkar a kormányhoz. 2,5 imbusz-al tudod állítani oldalról több állásban a fékkar távolságot. [link]

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz Mauzes #181658 üzenetére

    Kényelmes túrázgatásra jó lesz. A problémák akkor kezdődnek ha kicsit jobban ráérzel a terepre és szeretnél sportosabban kerékpározni. Itt most ne durvább DH/Enduro szintű zúzásra gondolj, kicsit jobban megereszted és az agymotor súlya miatt olyan kiszámíthatatlanul tud viselkedni a bringa, hogy azonnal érezni fogod a bringa határait. Agymotoros gép alapvetően aszfalt és max cross trekking szintű felhasználásra jó. Felmész Normafára, lefelé az erődben számtalan olyan nyom van, ahol az agymotoros igencsak bizonytalan lesz. Persze az kétségtelen, hogy árban nem rossz.

Új hozzászólás Aktív témák