-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
sebgutkopf
őstag
válasz jjeahh #178232 üzenetére
Ez valami hasonló lenne mint a Tubolito?
Na, hogy az egy mekkora sz@r! Egyik társunknak van/volt. Eleinte még röhögtünk rajta, amikor defektet kapott, de egy idő után már fárasztó volt, hogy neki mindig szerelnie kellett. Az anyag helyben állva is elfárad majd állandóan kis lyukak lesznek rajta. Pedig gariban cserélték neki sokszor, egy időután a kereskedő elhajtotta, hogy befejezte a forgalmazását a terméknek (csak szívott vele az is).
Kíváncsi vagyok a schwalbe jobbra tudja-e csinálni, de a tubeless-nek nem lesz vetélytársa. -
sebgutkopf
őstag
-
sebgutkopf
őstag
válasz jjeahh #178338 üzenetére
Pont ugyanez jutott eszembe, amit írsz.
Aztán kicsit játszadozva a gear calculatorral megnézve a 32:10 és 34:10 áttételekkel a cadence-hez tartozó sebesség értéket és kijózanodtam. Nekem nem tűnnek a különbségek számomra olyan nagy durranásnak (magamból kiindulva 27,5 illetve 29 kerekeket néztem 2,4-es gumikkal).
Most az, hogy 100-as pedálfordulatnál 44,8 vagy 47,7 km/h jön ki (29"-el). Hát nekem ez a 2,9 km/h különbség már teljesen indifferens.
Persze, aki versenyez, vagy kom-ozik az biztosan másként gondolja. -
sebgutkopf
őstag
válasz szimpláncsak #179253 üzenetére
Hú az általad említett útszakasz az pont egy drivers heaven. Ne vegyétek autó/motor buzulásnak, se támadásnak (igaz én nem aszfalton bringázok). Arra felé akár az Eger, akár a másik Miskolc végéről nézzük a helyi rally szeretőket, bizony az egyik legjobb útvonal, ami még hosszú is (30+km egy irányba végig kanyargós, ami nincs máshol az egész országban), sőt messzebbről is mennek oda autózni, és nem ritka jelenség egy egy ladát vagy erősebb autót kilinccsel előre kanyarodni látni, akár versenyautókkal tiltott edzéseket is tartanak.
Szóval én ott biztosan nem bringáznék az életemet féltve, mert hiába lenne ott akár 60 a megengedett, a turisták most is annyival mennek, akik meg nyomják a turista autókat szó szerint csak kikerülik minimum a dupla tempóval.Sajnos jól látszik az éleződő konfliktus, mert egyre több olyan helyen találkoznak az autósok és a bringások, ahol korábban nem voltak jelen mindketten egyszerre.
-
sebgutkopf
őstag
válasz mobal #179293 üzenetére
Már rendeltem és rendben megkaptam rendes számlát adtak. A magyar webshopokkal ellentétben nekik vagy van készletük, vagy időben be tudják szerezni a termékeket, sőt a legújabb cuccok is elérhetőek náluk, nem csak a 2-3 éves elavult szériák porosodnak a polcon arany áron.
Mi a trükk? Annyi, hogy a bolt Szlovákiában van a Magyar határtól 400m-re (asszem Párkányban).Egyébként tényleg nem értem a magyar boltokat, hogy több éves cuccokat árulnak, semmi új és aktuális készletük nincs, még rendelésre se és csodálkoznak, hogy mindent a németektől rendelünk?
-
sebgutkopf
őstag
válasz IMIIKE1998 #179314 üzenetére
Súlyban nagyon állat ez az új Orbea, rajta kívül csak a Specinek van a Levo SL ilyen könnyű ebike. Mindenesetre látszik mennyi potenciál van még az ebike-okban.
Ha tényleg jönne már a next gen normális akkumulátor technológia (pl: száraz elektrolit), akkor a 16-17kg teljesen általános súly lehetne az ebike-oknál a hatótáv csökkenése, vagy a motor teljesítményének visszavétele nélkül. Még mindig eléggé az út elején vagyunk és már így is népszerűek. -
sebgutkopf
őstag
válasz mobal #179516 üzenetére
Nekem így ránézésre kicsit para ez a leszedő. Bár valószínűleg alkalmas, de egy láncos az a fogaskoszorúra sokkal több fogra kapaszkodik fel, ráadásul a nagyobb fogaskerekekre teszed fel elég hosszan, stabil tartást ad és összességében elég nagy nyomaték átvitelére alkalmas úgy, hogy a fogsor nem sérül.
Biztosan használható ez is, de a fentiek alapján ezt a szerszámot biztosan nem engedném rá egy drágább sorra azt kockáztatva, hogy pont a kisebb fogaskerekek fogprofilja csorbulhat, törhet stb...Aztán az is lehet csak én parázom túl, de szedtem már le hátsó sort, amihez majdnem a teljes testsúlyomat rá kellett terhelnem az első megmozdítás érdekében.
-
sebgutkopf
őstag
válasz 6030D #179526 üzenetére
Ez a legkeményebb, hogy a forgalmazó nem tudja mikor lesz. Bakker akkor ki tudja, ha nem ő? A német bolt meg tudja, hogy mikor lesz, sőt van is és még fele annyiba kerül. ÁFA-ra nem ér fogni, a német webshop-ok már annyit adnak el Magyarországra, hogy ÁFA számot kellett regisztrálniuk és 27% magyar áfa-val számláznak.
A másik kedvencem, hogy itthon a boltok olyan noname alkatrész márkákat árulnak, hogy agyam eldobom tőle, míg a nemzetközi ismert alkatrész márkákat valamiért mellőzik, de valahogy mégis mindenkinek azok vannak a bringáin itthon is. Tehát kintről vesszük.
Miért olyan lehetetlen küldetés feltenni egy hazai webshopba, vagy a polcra egy Spank Spoon pedált (nem a DC-t azt találtam itthon 1,5x áron), Crankbrothers, E13 cuccokat?
A másik kedvencem, hogy itthon miért más cikkszámon futnak a maxxis gumik és miért látják el a boltok olyan paraméter jelzésekkel, ami a gyáttó oldala szerint nem is létezik? Mi a tökömet árulnak ezek, hamisítványt, vagy honnan gurítják? Termékleírás persze nuku, telefonra max a nagykerre hivatkoznak, így azt se tudni mit árul. Így vaktában biztosan nem veszek semmit, szépen rendelek gumit is onnan ahol rendesen minden paramétert feltüntetnek és tudom mit rendelek, és kapok.
Siralmas -
sebgutkopf
őstag
válasz Hínár929 #179569 üzenetére
Lehet, hogy a fő gátló tényező az amit a végén írsz.
Igen jelenleg szinte mindent külföldről rendelek. Áfa ugye nem árkülönbség, mert ezek is már 27% magyar áfa-val (magyar adószámmal) számláznak és fizetik be a magyar költségvetésbe.
A külföldi rendelések időbeli teljesítésével is elégedett vagyok, akár gyorsabbak is tudnak lenni mint itthon. Egyedül akkor zavar, amikor tényleg nem nagy értékben vásárolnék, akkor a szállítási költség nem esik jól. Néha azért olyan jó lenne csak bemenni személyesen egy boltba, levenni a polcról, ami kell és azonnal beszerelni otthon. Ja... kéz bili... -
sebgutkopf
őstag
válasz 6030D #179571 üzenetére
Szomorú, ez egy rossz disztribóciós struktúra. Így még a nagyker se hibáztatható egyértelműen, ha a kicsi piac miatt nem tud rendelni. A boltnak egyszerűbb lehet egy külfödi nagykerrel, vagy régiós logisztikai szerepet betöltő raktárral kapcsolatba lépni és kihagyni a nagykert és a közvetlen hazai supportot.
-
sebgutkopf
őstag
válasz bardi #179574 üzenetére
Általában DHL - kiszállítás vagy DHL vagy MPL, illetve GLS, DPD-t használnak a németek. A futár kihozza címre így én melóhelyre szoktam rendelni, csak nagyon ritkán otthonra. Viszont van csomagkövetés így lehet tudni mikor érdemes a címen tartózkodni.
Postán maradást, boxba kiszállítást sajnos még nem láttam, pedig tök poén lenne posta pontra, vagy valamilyen csomagautomatába rendelni. -
sebgutkopf
őstag
válasz IMIIKE1998 #179576 üzenetére
Bőven jó, manapság már nem kell félni a plasztik pedáloktól. A forma és tapadási igényednek legyen megfelelő.
-
sebgutkopf
őstag
válasz xy.zsolt #179587 üzenetére
Látom ez a rendelős téma többeknél betalált.
A Strava app témában: mivel az appot egyre jobban korlátozzák magának az útvonalnak és a szenzorok adatainak rögzítésére lehet más appot (amik sokkal jobban konfigurálhatók), vagy eszközt használni, amik mindenben ki tudják elégíteni az igényeket. A végén pedig fogják a gpx-et vagy, ami a közös platform fájl és szépen fel lehet tölteni strava-ba, hogy meglegyen az összehasonlítás. Rögzítésre már nem látom értelmét a strava használatának, igazából a háttér adatbázis az ami az értéket jelenti számomra.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #179608 üzenetére
Szerintem a strava csak horizontális 2d sebességet ír ki ebben a statisztikában és nem veszi figyelembe a szintemelkedést és a valós felületen megvalósuló tényleges 3d sebességet. Ugye nem mindegy, hogy a háromszög átfogóját nézzük és abból számolunk sebességet, vagy csak a befogót.
-
sebgutkopf
őstag
válasz IMIIKE1998 #179612 üzenetére
Ha már plasztik pedál: egyre több külföldi tesztelő is azt mondja, hogy egyszerűen nem érik meg az árukat a fém platform pedálok. gondolok itt elsősorban a 120-160€ értékűekre, amik itthon elég fájdalmas árat jelentenek. Persze szép, de műanyag pedált is még csak Sam Pilgrimtől láttam törni és lám ő is azt használja, mert fogyó eszköz amit művel.
Ami inkább gond a műanyagokkal, hogy amelyik gyártónak van fém és műanyag pedálja a jobb formákat (enduro, DH vonalon érdekes) kellően konkáv kialakítást, szögek számát és igazán kedvező elhelyezését direkt a drágább fém pedáloknak tartják fent, hogy távolságot tartsanak a műanyagokkal szemben.
A lényeg, hogy nem az anyagminőség és tartósság miatt használnak többen a bikeparkokban fém pedált.
Ebből az is következik, ha a felhasználási célnak megfelelő forma és szög számú a műanyag pedál, akkor hajrá! -
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #179631 üzenetére
Mostanában én is sokat néztem a pedálokat, mert lesz új paripa és ki szeretnék próbálni rajta valami más pedált. Most nekem is pont CB stamp 3 van (az új stamp 3 egyébként egész érdekes, mert magnézium és könnyebb mint ami nekem van).
A chester egy nagyon népszerű pedál, nézegettem sokat, de végül elvetettem. A bajom a formával van. Nincs érdemi konkáv formája és a tengelynél középen kiáll a pedál síkjából, vagy legalábbis nincs mélyebben mint a platform széle, míg a közepéhez közel álló szögek alig érnek magasabbra mint a tengely. Ezzel ugye az a bajom, hogy ezzel az elrendezéssel az én felhasználásomhoz vélhetően nem ad valami jó tapadást és stabilitást, az meg nem vicces, ha a levegőben, vagy a köveken lecsúszik a lábam a pedálról. Szóval nekem kell a konkáv forma, míg ez általános igényként nem mondható el. -
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #179655 üzenetére
Így van a platform azon se konkáv csak ahogy te is csináltad a csavarok magassága tehetők azzá. Most pedig szeretnék egy anyagában konkáv pedált kipróbálni. Aztán lehet az meg sok lesz, de beszélni tapasztalatból lenne az igazi.
-
sebgutkopf
őstag
válasz INTELligent #179964 üzenetére
Csak is az erre kitalált hátizsák. Ma már olyan jó kis méretű belső ivózsákos táskák vannak vastag pánttal, jó pakolhatósággal, mégis kis méret súly és különböző űrtartalmakkal, amikre kívül még sisakok, egyéb védőfelszerelések is felrögzíthetők.
Nálam semmi nincs a bringán, az csak sérülhet, ráadásul a kulacsnál nekem nincs kedvem a port szopogatni minden ivás előtt a végéről.
Vannak a profibb cuccok nekem a shimano unzen enduro vált be, annak hátfala eleve távtartós és gerincvédelmet is ellátó merevségű és az ivózsák tartó teljesen külön hozzáférésű.
Vannak más márkáknak olcsóbb termékei is. -
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #180038 üzenetére
A bringa és a ruha féltésén túl pedig ott vannak a nők. Egyszer érkeztem csak haza úgy, hogy előtte nem verettem le benzinkúton...
Na azóta nem voltam sáros időben bringázni. -
sebgutkopf
őstag
válasz INTELligent #180109 üzenetére
EBC-nek vannak félfémes betétje, amik nagyon jól teljesítenek. Maga a márka meg nem a sufniból lett előrángatva, régóta jelen van a versenysportban (autó) és több nagy gyártónak ők szállítják a gyári alkatrészt. Szóval tudják mi az a féktárcsa és fékbetét. Ami pedig fontos, van hazai hivatalos beszerzési forrás.
-
sebgutkopf
őstag
válasz bardi #180206 üzenetére
A Brunox fork deo-t nem a szimmeringek nedvesítésére kell használni. Azzal a lábakat kenem át szinte minden használat előtt. Féktárcsára véletlenül se kerüljön, mert akkor nagy bajban leszel.
Burnoxal átkenve a teló becsúszóit felér egy kashima bevonattal, sőt...
Egy bevonatot képez, ami miatt nagyon finoman tud mozogni a villa, nagy mértékben csökkenti a súrlódást.
A hátsó tag is szereti, ha a becsúszó felülete ezzel le van kezelve.[ Szerkesztve ]
-
sebgutkopf
őstag
válasz bardi #180238 üzenetére
Amikor a porlehúzóra engednek kenőanyagot az nem a szimmering nedvesen tartását célozza, hanem a porlehúzób összegyűlt por és trutyi eltávolítását segíti. Fellazítja, amikor megmozgatod, meg szépen kihozza és a becsúszóról csak letörlöd a retket. Közvetlen oda fújva egyébként elég nagy veszélyt jelent a féktárcsára és a betétre akár a lágy permet is, tehát ilyet nem kell mindig csinálni, ha mégis, akkor a féket valamivel teljesen le kell takarni.
A porlehúzón belül van a lábban a két gyári olajjal átitatott szivacs. Abból az olajat nem cél kimosni másfajta kenőanyaggal. Ezen felületkezelés célja kimondottan a lábak minél kisebb súrlódás melletti mozgása, ami rajta marad bevonat az is fel tudja lazítani a koszt a porlehúzó tövén.
Teleszkóp zsírból a legismertebb a sram butter. Hogy a linkelt termék ezzel egyenértékű-e azt nem tudom, rákérdezni érdemes lehet. Ezen zsírokat viszont csak belsőleg, tömítések és O gyűrűk kenésére szétszedéskor használjuk. Igaz ez a dropperre is kívül nem kenegetjük zsírral csak a belső szerkezetet, kívülre a brunox. -
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #180253 üzenetére
Erről nekem más a tapasztalatom. Egy jól karbantartott teló az mindig addig ül be változatlan nyomás mellett. Ha változik, akkor a bele koszos és sok a súrlódás.
Inkonzisztens mérés nem csak a teló miatt lehet, hanem a rider nem jól, nem azonos pózban méri a beülést.
A felütés ellen pedig a légkamra méretét csökkentő tokenek valók, amivel növelhető a progresszivitás és nem a nyomás növelése ezzel az ajánlottnál kisebb beülés használata.Egy jól beállított felfüggesztés aranyat ér, akkor minden olyan könnyű és magától értetődő bringázás közben.
Sokan nem fordítanak rá kellő figyelmet. -
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #180286 üzenetére
átlépve a kerékpáron egyik lent levő pedálra óvatosan ráterhelek teljes súlyommal, ami egy könnyebben reprodukálható terhelés mint felülni, majd ott mocorogni a nyeregben a falnak dőlve.
Nekem is ez a módszer vált be elől. Ez az egyetlen reprodukálható és egyedül végrehajtható módszer. -
sebgutkopf
őstag
válasz ZolkoW #180298 üzenetére
Így van. Ez ugyanígy müködik fox és RS esetén is. Minden teló típusnak megvan a forgalmazott min és max rugóútja. Azon belül viszont egyedül a levegős oldali pálca határozza meg, hogy mennyit mozogjon a csillapítás oldalon nincs különbség.
Egy teljes rugó csere egyébként nem egy ördöngősség, még a lyrik és zeb-ekben is kb 40 eur a legújabb debon air 2021-es egység, amiből 1 cm-es lépésekben lehet venni a kívánt méretet. Webshopokból simán rendelhető.
Ráadásul RS-nál elég komoly a visszafelé kompatibilitás, tehát több éves villák is upgradelhetők a legújabb charger 2.1-re a csillapítás oldalon, illetve a debon air levegős egységgel. Kvázi belső cserékkel komoly anyagi ráfordítás nélkül egy teljesen up to date villát lehet a régiből is csinálni. -
sebgutkopf
őstag
válasz anorche1 #180330 üzenetére
matracomat vagy 2 eve lecsereltem egy kemenyebbre, elotte inkabb a kemeny foldon aludtam. Most mar megint inkabb a foldon szoktam aludni, jobb tole a derekam.
Egyszer próbálj ki egy zsákrugós matracot. Nekem sok év derékfájás és matraccsere után ez a típusú sok (500+ külön rugó) hozta el a megváltást. A kemény matrac se jött be, azzal már zsibbadtam.
Fájdalmaknak ráérsz majd 40 fölött örülni, most még érdemes megoldani. -
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #181243 üzenetére
-
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #181386 üzenetére
Ja a 10k az a Runner által említett Santa Cruz.
Ennek a doboznak a tartalma ennek töredéke, bár ez sem olcsó és még nem elektromos. Egyelőre pár évik még maradok analógon, majd ha tudok több bringát tárolni, akkor lesz elektromosom. -
sebgutkopf
őstag
válasz IMIIKE1998 #181333 üzenetére
Már van elektromos verzió EWS-ből, ott felfelé is mérnek.
Idén a Lapier cuccok nagyot domborítottak a kategóriában. -
sebgutkopf
őstag
válasz bardi #181375 üzenetére
Egy átlag ember kemény downhillben 10 percet nem bír ki, sőt egy gyakorlott se. 3 perc alatt elkészül és vagy megáll vagy nagyi tempóra vált (arm pump, és bikepark sickness kategória). Egy DH világkupás is azért tud egyben lemenni a pályán mert hamarabb le tud menni, mint a fáradtság küszöb (3-4 perc).
Az enduro versenyzőknek pont ezért minden elismerésem. Nem tudom, hogyan bírják ki azokat a hosszú lefeléket egyben és utána tekerni fel a következő rajtig... -
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #181387 üzenetére
A borítékom az a post első felétől független "más" megjegyzés utáni dolog.
Azért a postát jól megb... nám a baromságaikért. Nem keveset idegeskedtem és nyomoztam, hogy nálam legyen. -
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #181389 üzenetére
Igen capra pro 29. Ennek az M-es váza kisebb mint a propain így ezzel be mertem vállalni a 29-es kereket.
A új propain spindrift még túl új nincs róla elég infó. Bár a pro10 felfüggesztése kifinomultabbnak tűnik (főleg a 2020 tyee tapasztalatok alapján), de nyilván vannak bizonytalansági tényezők.
A capra kapcsán nincs zsákba macska, így ezt próbálom ki.
Még csak szobabicikli -
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #181401 üzenetére
Parancsolj [link]
Már ezt is sold out.
-
sebgutkopf
őstag
válasz IMIIKE1998 #181419 üzenetére
Sokat évelődtem a kerék méretén. Runner volt az egyik elszenvedője az agyalásnak.
Ha a magasságod zavar elárulom én 173 cm vagyok. Az M-es capra 29-es kerékkel akkora mint máshál az S-es váz, tehát 164-175cm-ig ajánlott. Ennek én még a felső részén is vagyok.
A spectral-om ugye 27,5 kerekű, amit nagyon szeretek. Nem meggyőződéssel vágtam bele a 29-be, hanem egy nyitott kíváncsi gondolkodás. Kipróbálom és majd eldől bejön vagy sem. Nem akarok többet úgy érvelni a 29-es kerékméret ellen, hogy nincs vele tapasztalatom, így kipróbálom, ha bejön örülök, ha nem akkor meg meg tudom mondani miért nem.A kerékméret próbára pedig a capra ebben a nagy rugóutas vonalon a legkevésbé kockázatos gépnek tűnik. Egyrészt elég alacsony a váz, a láncvillája a kerékméret ellenére rövidebb, mint sok 27,5-es gépnek (fordulékonyság), szeret ugrani (nekem az egyik legfontosabb szempont), és van benne flip chip, tehát hátra betehetek 27,5 kereket ilyenkor átállítom a flip chip-bel a vázat magasabbra és a középcsapágy újra megfelelő magasságban lesz.
Tehát két legyet egy csapásra. 29 és a mullet felállást is ki tudom próbálni egy géppel. A spectral 27,5-es hátsó kerekét minden további nélkül át tudom rakni, úgyanaz a boost agyméret és még a gx eagle hajtás is azonos, tehát szerelést se nagyon igényel a próba (egyedül a féktárcsa méret különbség).
Nagyon kíváncsi vagyok. -
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #181434 üzenetére
Igen a te ajánlásod is felkerült az értékelő rublikába a capra mellett, figyelembe vettem a véleményed. 173cm vagyok, ezzel az M-es váznál a felső határhoz kövelebb vagyok (175-ig ajánlott), de nem pont határon. A nagy kerékhez inkább lefelé méreteztem a jobb irányítás érdekében (a legtöbb EWS versenyző még a gyári ajánlásnál is kisebb vázat használ, csak nem véletlen). Amúgy néztem, hogy az L-es vázzal még a hosszabb dropper-rel is belefért volna a belső lábhosszomba, de nem ez volt a döntő. Ezzel a mérettel mivel kisebb embereknek is jó, ezért kicsit alacsonynak tartom a 125mm-es droppert. Ebbe a vázba a legjobb mozgáshoz nekem akár egy 170mm-es dropper is elférne alattam (akkor lenne azonos magasan a nyereg mint a spectralon használom). De előbb kipróbálom ezzel, nem cserélek droppert minden áron csak ha zavar.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #181493 üzenetére
Igen most csak gurulgatni tudok, majd tavasszal, amikor rendesen hegyet is lát onnan indul a buli, de igazán azt várom, hogy nyissanak a határok és ezzel menjen külföldre bikeparkozni. Na ott válik el a szar a víztől
Eddig csak itt a városban mentem vele. Ami elsőre feltűnt, hogy ráülve nincs az az érzésem, hogy meg kell szokni. Mintha az én bringám lenne már kitudja mióta.
A 29-es kerék kapcsán a félelmeimet nagyjából el is űzte, alig maradt bennem kétely. Nem értem nehezebbnek felrántani manualba, vagy bunny-zni és elsőre kanyarban jobbnak tűnik az egyensúlyom. Azt még Nem tudom megállapítani mennyit számít az aluról karbonra váltás az érzetben. A csövek más elhelyezdekése és egyensúlyi pontok miatt könnyebben megy a bringa és bringás szeparáció. A nagy kerék hangyányit kevésbé zötyög lépcsőkön lefelé.
Vettem új pedált is (nem raktam át a másikról), hát ez a spank spoon pedál besz@rás, hogy ezzel a konkáv formában mennyire fogja a cipőt. Önbizalom ébresztő érzés.
Nagyon várom a '21-es szezon. Ha süt egy kis nap és nincs sár már ki fogok menni akár év elején a környéken terepre. -
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #181730 üzenetére
A merida vs levo sl kapcsán az érdeklődés irányát hasonlóan látom, de az a nem éppen elhanyagolható 2 mio HUF árkülönbség valószínűleg a tényleges keresletet elég erősen visszafogja, még a világ jobb módú részein is.
De ja egy 17 kg-os ebike mint irány a jövőbe nagyon jól hangzik és kíváncsi vagyok rá. Az igazi tényleg az akksi technológia forradalma lenne, és megoldódna a súly/hatótáv/rásegítés intenzitás háromszög.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #181740 üzenetére
Már nagyon várom, hogy legyenek könnyebb és analóghoz közelebb árazott eEndurok-k!
Kívánom, hogy vegyenek kint minél többet, hogy a volumen miatt az ára is barátibb lehessen, meg az akkuk...Ami ellenünk dolgozik mint tendencia, hogy az analóg gépek ára is nőtt az elmúlt években és ahogy látom ez a trend 2021-ben sem fog megfordulni. Ahogy jelentik be az újabb csoda alkatrészeket a gyártók, és frissítik vele a 2020-as modelleket 2021-re, ismét rá ugrik az idei árra pár száz EUR.
Enduro és freeride vonalon az új fox38 és zeb felfüggesztések adaptálása is mind felfelé hajtja az árat. -
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #181751 üzenetére
Pár hónapja láttam egy videóinterjút a nagyobb bringa gyártókkal. Pont a többlet kereslet, készlet és gyártó kapacitást feszegették a kérdések. A gyártók válasza meglehetősen egységes volt. Röviden: mivel látják, hogy a megugrott kereslet a vírus miatt van, ezért ennek a tartóssága bizonytalan, így nem építenek ki többlet gyártói kapacitásokat, hanem kivárnak és figyelik milyen időtávon marad meg ez a nagyobb igény és az alapján hoznak döntést később és óvatosabban egy esetleges bővítésre.
Ez üzletileg teljesen ésszerű, egy egyszeri 6-12 hónapig tartó vásárlási hullámra nem lehet sok 10-100 millió dolláros befektetéseket alapozni, amik megtérülése 10 év.Amit viszont több helyen tehetnének, az az ügyfélszolgálat kapacitásának a bővítése. Ilyen pozíciókba kölcsönzött, vagy akár határozott munkaidős szerződéssel is fel lehet venni embereket, hogy javuljon a reakció idő az ügyfelek írásos, vagy telefonos megkereséseire. Szabad munkaerő van bőven a piacon, a munkanélküliségi statisztikát hagyjuk. példa: most kerestünk 1 fő recepcióst, amire két hét alatt 300+ jelentkező volt, régebben max 20.
Új hozzászólás Aktív témák
- Hegesztés topic
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Politika
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Airsoft
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- NOTEBOOK / NETBOOK / Mac beárazás
- A Lian Li kompakt AIO-k mellé szánt tornya újragondolta a szellőzés módszertanát
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs