-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ringman
nagyúr
válasz Runner_fxr #288087 üzenetére
köszi a részletes leírást, vsz. jövő héten megpróbálom így.
-
ftamas0201
senior tag
válasz Runner_fxr #288551 üzenetére
Köszönöm neked is. A tárcsát is jobb alkohollal tisztítani talán egyébként? Mert van az is itthon spray-s formában, azzal is jól át tudom mosni mindenét. Megrendeltem már az új betéteket egyébként szóval azt már eldöntöttem hogy kuka és csere, de előtte még a féket is rendesen kitisztítom és a tengelyeket is átnézem hogy még véletlenül se maradjon sehol olaj maradék, mindent kitisztítok inkább rendesen még egyszer.
-
ftamas0201
senior tag
válasz Runner_fxr #288574 üzenetére
Köszönöm szépen, ezek jó tanácsok, megfogadom őket és így cselekszem akkor
-
Fall-N
veterán
válasz Runner_fxr #289135 üzenetére
Sajnos van sok olyan szerszám, ami csupán otthoni szerelésre nem éri meg megvenni. Ez az alsó kónusz felütötő is ilyen. Igaz megfelelő belső átmérőjű vas csövet is lehetne szerezni vastelepről.
Másik ami jól jött volna az a fékvezetékhez a kompressziós tüske prés, de maradt a satu + sárga műanyag amibe befogom a fékvezetéket + kalapács. Múlt héten vagy 4 - 5 darab tüskét kellett beütni. Igaz AliExpressről lenne olcsón. Csak nem ért volna időben hozzám, ezért nem vettem még.
Közben ha már ráértem ma, lefestettem egy fekete A-Head kupakot színre, ha már nem találtam neki.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Runner_fxr #289337 üzenetére
Tényleg hasznos ha van az embernek műhelye. Könnyebb szerelni a kerekeket, ha nem a földön görnyed az ember ahogy én is szoktam.
chubby2o6: A KMC 10 sebességes patentszeme ami többször nyitható, na azt nehéz is összepattintani. Ilyenkor jól jön a párszáz Forintos Risk patentszem-fogó.
[ Szerkesztve ]
-
ftamas0201
senior tag
válasz Runner_fxr #288574 üzenetére
Nos.. Végül sikerült úgy néz ki a művelet, szétszedtem mindent, tárcsát levettem a felniről, alatta mindent szépen kitisztítottam féktisztítóval és Isopropyllal utána, szépen le is száradt, patyolat lett minden. A féknyerget is leszedtem, azt is kitakarítottam, szerencsére ott nem láttam és éreztem olajszármazékot, de azért kitisztítottam amennyire hozzáfértem az előbb említett módszerrel.
Végül úgy döntöttem, hogy ha már szétszedem és vennem kellett néhány alkatrészt akkor a tárcsát is cserélem, hiába volt alig 40-50km benne, legyen már okés, kapott egy Shimano SM-RT56S tárcsát fékbetétnek pedig XLC BP-O07-re esett a választásom, átböngésztem jónéhány ajánlás, véleményeket és ilyesmiket egyelőre tökéletesen teszik a dolgukat.
Most mint a satu, mint mikor a hülyeségem előtti pillanatokban fogott a fék, végre rendes. Kell egy hosszabb próbakör, hogy biztosan sikerült-e mindent eltávolítani, egyelőre a folyamatos eső meg hideg idő miatt (torkom kis hidegtől is kikészül sajna, nem tudok szinte 10 fok alatt tekerni) nem tudtam hosszabb távra menni.Amit észrevettem, igaz azt már nem most hanem szinte vásárlás után már. Hátul a váltó "fogaskerekei" vagy lánckerekek vagy minek is nevezik ( ), illetve másik oldalt a féktárcsa, ha megforgatom a kereket látszik, hogy imbolyognak. Emiatt a féknyerget szinte be sem tudom állítani pontosra, hogy egy bizonyos ponton ne súrlódjon az egyik oldali betét. Pár mm kilengés biztosan van mindkét alkatrésznél. Ez tengely probléma lenne vagy esetleg más?
Alig használtam ezt a nyüves dögöt és bosszant rendesen
-
Speedy007
őstag
válasz Runner_fxr #290954 üzenetére
Sajnos az lett nem mértem elég alaposan meg így rendeltem 123mm verziót mert elsőre azt mértem (nem értem hogy jött ez össze ) aztán a rendelés leadása után mértem mégegyszer bontással együtt 119-t jött össze így rendeltem azt is. Nem nagy tétel mivel a kínálat alja van ebben az ár sávban illetve úgy is ebben vásároltam volna mivel gyerek bringához lenne ott meg fogy a technika úgy is így nem gond hogy ez
-
Ixion77
őstag
válasz Runner_fxr #295730 üzenetére
Köszi szépen a választ!
Akkor nem izgulok hogy mostantól light lesz benne heavy helyett.
"a viszkozitásokkal lehet játszani, annak függvényében, hogy például milyen gyakran van szervizelve a villa"
Ha "nehezebb" olaj van benne (magasabb WT/cSt), akkor ritkábban kell szervízelni? (Lehet, hogy ezért változtatta meg a Sram az előírást ) Vagy pont hogy akkor kell gyakrabban?
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
mauimagic
aktív tag
válasz Runner_fxr #295738 üzenetére
Látom valamit konyítasz a témához, ezért kérdezem:
Villánál/tagnál az alap szervizeket rendszeresen megcsinálom, de a damper service-t inkább szakira bízom, miután jópár éve megszivattam magam egy Float DRCV-vel.
Viszont a mostani (34 SC), meg az előző (Pike) villánál/tagnál is azt érzem, hogy 1 év után (3k km) semmi problémám nincs se a csillapítással, se a lock-al.
Van értelme így a damper service-nek, vagy amíg nincs baja, ne foglalkozzak vele? -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Runner_fxr #295730 üzenetére
Nem tudom hova töltöttek és mennyit, de mikor visszavittem szervizelés után, hogy 2 cm odalett a mozgásból (levegőmentesen sem koppant a villa lent), azt mondták, hogy Jaj, lehet kicsit sok olaj került bele mert ezeknek a Judyknak nagyon kicsi a térfogata. (Dr. Bike)
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs