-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Friczy
senior tag
válasz
Hasaggymeg #264343 üzenetére
Mi is erre mentünk tavaly nagyjából (legalábbis a Gellért tértől számítva). A Bartók Béla tud forgalmas lenni, de kerékpársáv van.
-
Friczy
senior tag
-
Friczy
senior tag
válasz
jjeahh #264371 üzenetére
Pl. az említett villacsere egy Merida Speederben történt, a gyári aluvillát cseréltem egy Merida CX-be való karbonra. Se az alu, se a karbon nem volt high end.
Trek esetén valóban csak fullkarbon bringám volt, mert a korábbi Trek is karbon volt (még a US Postal festésű). És mivel azon a bringán rengeteget mentem, már nem cseréltem volna alura, viszont maradtam a márkánál.
A különbség, hogy én sok év és sok kilométer tapasztalatával írom, amit írok, nem pedig az alapján, amit olvasok.
A versenygépet meg nekem kár említened, épp, hogy nem versenygép kell nekem, hanem endurance. Amikor az osztrákoknál radmarathonokon vettem részt, én akkor is teljesítménytúrának fogtam fel, nem versenynek. Csak náluk a teljesítménytúra ismeretlen fogalom -
Friczy
senior tag
válasz
Mezga Aladár #264382 üzenetére
Ahhoz hogy ezt meg tudjam mondani, kéne egy azonos vázgeometriájú aluvázas bicikli karbonvillával. Mivel ez nincs, marad a spekuláció. Van ugyan fullkarbon és alu/karbon biciklim, de más a gyártó (Trek/Cube), más a méret (54/56), más a kategória (országúti/gravel). Mindenesetre a karbonon jobb menni, de nagyon sok minden más a két biciklin.
-
Friczy
senior tag
válasz
jjeahh #264393 üzenetére
Értem én, olvastál sok mindent, ez alapján kialakult egy véleményed, és ezt rám szeretnéd erőltetni, minden gyakorlati tapasztalat ellenére, emiatt elmagyarázod, hogy a gyakorlati tapasztalatom - több tízezer megtett kilométer - szart se ér a te elolvasott dolgaidhoz képest.
Egy dologban egyetértünk: abba kell hagyni.
-
Friczy
senior tag
válasz
alpihun #264400 üzenetére
'Belső váltó': A szó, amit keresel, az agyváltó
Önmagában a 'legalsó fokozat' nem jelent semmit, ehhez tudni kellene az első és hátsó lánckerék áttételarányát, mert azon sok minden múlik.
[link] Ezen a linken van egy kalkulátor, lehet próbálgatni, illetve összehasonlítani láncváltós kombinációkkal. -
Friczy
senior tag
válasz
Fall-N #264419 üzenetére
Ok, egyszerűsítsük le a dolgot, Részletes tapasztalata azonos vázgeometriájú, eltérő anyagú bicikliről egyikünknek sincs. Azt hiszem, ezt nyugodtan kijelenthetjük.
Abban is egyetérthetünk, hogy azonos anyagból lehet sokféle merevségű holmit készíteni (mellesleg ebből a szempontból a karbon jobb helyzetben van, mert sokkal változatosabban alakítható).
Ahogy szintén nincs vita abban, hogy aluból és karbonból is létezhet jó és gagyi, tehát egy jó minőségű aluváz feltehetőleg messze felül fogja múlni a gyatra karbont.Amit én állítottam, hogy feltehetőleg azonos gyártó két jó minőségű és hasonló kategóriájú - általam említett esetben mindkét váz a Trek endurance kategóriája - váza közül a karbon kényelmesebb, jobb lesz. Tulajdonképpen ezt vitatjátok mindenféle spekuláció alapján.
Tegyétek, de nélkülem. -
Friczy
senior tag
válasz
alpihun #264429 üzenetére
A nexus 8 kb. 3x-os áttétel-arányt tud, ez jellemzően alacsonyabb, mint egy átlagos 3x8-as láncváltó, tehát jobban meg kell nézni, hogy milyen használat, és ehhez kell igazítani a lánckerekek áttételét. De ha neked ez az oldal NASA, akkor lehet, hogy a lánckerék-csere is az, ha szükség van rá.
Sajnos a használt esetében még komoly tényező az állapot. Ennyi pénzért alapból egy agyváltó/agydinamós holmi nem rossz, de ha azzal kell kezdeni, hogy cserélni rajta ezt-azt, akkor könnyen lehet drága is. Szóval nem olyan egyszerű go/no go-t mondani rá.
-
Friczy
senior tag
válasz
Ringman #264464 üzenetére
Tényleg egyénfüggő, na meg ki mit szokott meg. Én 175 vagyok, és a Nuroad 56-os, a nyereg kicsit előrébb van tolva, és ennyi, teljesen jó. Hasonlóképpen 56-os volt a régi országútim, ott annyi csalás volt benne, hogy 80-as, illetve később 90-es volt a stucni.
A mostani országútim 54-es, és ez tökéletes.
Ebben benne van az is, hogy amikor először ültem felnőtt biciklin 14 éves koromban, akkor én nagyon pici voltam, épp hogy lábujjhegyen meg tudtam állni a felsőcső felett, szóval hozzászoktam, hogy a bringa nagyobb, mint a megfelelő méret. -
-
Friczy
senior tag
válasz
balintbaba #264539 üzenetére
Na meg aszfaltra. Munkábajárásra, túrázásra, kirándulásra. Én elsősorban ezekre használom. Korábban egy Merida Speedert alakítgattam addig, hogy nekem megfeleljen, került rá sárvédő, csomagtartó, koskormány, és így erre a célra megfelelt. Nézegettem, hogy ha egyben le kéne cserélnem, akkor mi lenne hasonló, nyilván a CX adta volna magát, de azon nincs csomagtartó és sárvédő rögzítési lehetőség többnyire, aztán megjelent a gravel, és a Cube Nuroadok közt találtam olyat, ami gyárilag pont olyan volt, ami nekem kellett. Sárvédő, csomagtartó, extraként meg beépített agydinamós világítás. Négy éve megvettem, azóta változtatás nélkül (eltekintve a gumi lecserélésétől) használom, és az adott célra nekem ideális.
Nem az egyetlen, van még néhány másik, de ha az univerzalitást nézzük, akkor ez a legsokoldalúbb.
Ha azt mondanák, hogy csak egyet tarthatnék meg, akkor várhatóan ez lenne az (bár ahogy öregszem, lehet, hogy az ebike esélyesebb lenne). -
Friczy
senior tag
válasz
ZavaBalazs #264565 üzenetére
Ez elavult, a McLaren F1 már teljesen más színű
-
Friczy
senior tag
válasz
Fall-N #264627 üzenetére
A feleségem korábbi biciklijén Tektro Auriga hidraulikus fék volt, semmi baj nem volt vele, fogott, mint a veszedelem. Egyszer ültem fel rá (egyébként roppant kicsi nekem, de el kellett vinni szervizbe), az első fékezéskor majdnem lerepültem róla, utána már csak egy ujjal mertem a fékkarokhoz nyúlni.
-
-
Friczy
senior tag
válasz
Mezga Aladár #264838 üzenetére
Harmadik szett? Négy év alatt egyszer kellett betétet cserélni, akkor is a hátsót
Egyszer már elkezdett hangoskondni az első fék, gondoltam, hogy megérett a cserére, de kiszedve láttam, hogy talán ha félig kopott, kicsit megtisztogattam, és azóta is köszöni, jól van. És még ha kevesebbet is használom (Covid, homeoffice), de azért egy évben 3000 km bele szokott kerülni.
Shimano R505 (gyakorlatilag a 105 szintje, csak öt éve még ez volt a széria neve) -
Friczy
senior tag
válasz
Csokicsibesz #264883 üzenetére
Amire azt írják, hogy terepre való, azt ne használd városban, mert elvakítod a szembejövőt.
Nekem egyébként ilyen [link] volt évekig (most is megvan, de mivel a gravelen és a rekun agydinamó van, az ebike-on meg a saját világítása, feleslegessé vált napi használatra. Elég szép ára van, de nálam sok évig tette a dolgát, városi közlekedésre tökéletes, nekem általában elég volt a második leggyengébb fényerő, esőben tettem eggyel magasabbra.
A sötét időszakban (reggel, este világítás) munkábajárásra (irányonként nagyjából 45 perc) elég volt hetente egyszer tölteni. A maradék-idő kijelzése pontos, fokozatonként utánaállítja, hogy mennyi van. Még arra is tud figyelni, hogy ha úgy látja, az adott fokozatban már kevés van hátra, inkább visszaveszi a fényerőt, hogy világítással még haza tudj érni. Egyszer jártam úgy, hogy elfelejtettem feltölteni, az utolsó háromnegyed órában nagyjából nullát írt ki, de még hazaértem -
Friczy
senior tag
Igen, te elgondoltál valamit, és elvárod, hogy más ahhoz igazodjon, amit te gondolsz. Aki pedig nem ezt teszi (akár azért, mert másként gondolkodik, akár azért mert egyáltalán eszébe sem jut, hogy ez probléma lenne), azt egyből bunkónak tartod.
Szíved joga, de ahogy elnézem, ezekkel az elvárásokkal itt is egy picit egyedül maradtál. Gondold végig, hogy ennek fényében nem neked kéne esetleg újragondolni a dolgokat.
-
Friczy
senior tag
válasz
Hasaggymeg #264955 üzenetére
Van egy kollégám ő járt triatlon versenyre tanyabike-kal
(azóta már vett egy rendes Wiliert) Vele volt olyan eset, hogy szerveztünk egy laza Csepel-szigeti túrát (Gubacsi-hídtól Tasi zsilipig és vissza), ő reggel lekéste a vonatot, és inkább biciklivel jött a találkozási pontra Veresegyházról. Akkor is egy tanyabike-kal.
-
Friczy
senior tag
Azt ne felejtsd el, hogy amerre te laksz illetve bringázol, viszonylag kevés a kerékpárt napi szinten használók száma (elég sokat mész hegyre, ha jól értem), tehát inkább hobbistákkal, sportolókkal találkozol. Fall-N - ha jól tudom - bajai, ott pedig a lakosság arányában sokkal többen használnak biciklit napi szinten közlekedésre. Ez olyan, mint a gyalogos túrázás, minél inkább olyan helyen futsz össze túrázóval, ahol ritkábbak, annál gyakrabban köszöntök egymásnak, míg egy városban eszed ágában se lenne köszönni minden szembejövőnek.
-
Friczy
senior tag
Homeoffice előtt szinte naponta biciklivel jártam dolgozni, az napi szinten 22 km. Párszor még elmentem másfelé, így egy hét alatt csak a szokásos közlekedésre megvolt a 100-150 km, így a sima közlekedésre egy év alatt a 3-4000 km sima ügy. Hétvégi tekeréseken alkalmanként a 80-150 km-t hozzávéve elég könnyen le lehet jutni a 6000-ig, ha egy kicsit még rátettem, akkor több is összejött, volt pár év, amikor 8000 felett volt az éves táv.
-
Friczy
senior tag
válasz
6030D #265012 üzenetére
A felüljárós útvonalhoz képest van jobb, ami ugyan tartalmaz egy nagyon hülye kerékpárútvonalat is, de egyébként átmegy a vasút alatt, el a sóstói stadion mellett, egyértelműen nyugodtabb útvonal. Én a Budai útról minél hamarabb le szoktam kanyarodni, a Mártírok útja nálam is benne van az útvonalban.
Nem tudom, publikus-e ez a strava link, ez a legutóbbi menetem arra: [link] -
Friczy
senior tag
válasz
itouchfan #265181 üzenetére
Ahogy mondod. A négy bringám közül három gyökeresen eltér, egy gravel, egy országúti (ezt vehetjük egy stílusnak), emellett egy trekking jellegű ebike, valamint egy fekvő. Bármelyiket használom hosszú időn át kizárólagosan, átülve a másikra az első pár kilométer roppant bizonytalan, utána már sima ügy.
-
Friczy
senior tag
válasz
fulton #265193 üzenetére
>20 év alatt rengetegszer használtam új láncot, gyári kenéssel. Mindegyikkel több, mint 500 km-t mentem, anélkül, hogy nyikorgó száraz hangja lenne. Többnyire Shimano, de volt, hogy KMC láncok voltak. Connex eddig egy, de most pillanatnyilag van három új itthon, majd használatba veszem, ha eljön az ideje.
-
Friczy
senior tag
válasz
dom1n0 #265249 üzenetére
Szerintem ezt így csinálták jól. Kussnak még mindig megvan a piros, és ha a hátralévő időben bármi történik (akár összeomlás, betegség, baleset, sok minden előfordulhat), akkor ott van Vingegaard gyakorlatilag ugyanakkora előnnyel, így nincs veszélyben a piros csapatszempontból.
-
Friczy
senior tag
válasz
Dark Archon #265319 üzenetére
"- Hogy mondják kínaiul, hogy 'eredeti'?
- Sehogy" -
Friczy
senior tag
válasz
andrisbandi #265520 üzenetére
[link] Ennyi a Roholoff. olajcseréje.
-
Friczy
senior tag
válasz
andrisbandi #265526 üzenetére
A feleségemnek most már sok éve szíjhajtásos, agyváltós (Alfine-8) bringája van, nem kellett takarítani a szíjhajtást sem.
Nekem a rekun van Rohloff agyváltó, évente kell olajcsere, a videót korábban linkeltem, ennyi az egész. -
Friczy
senior tag
válasz
Hasaggymeg #265548 üzenetére
Edge 1030-on nekem annyi volt, hogy egy-egy nagyobb zökkenőnél jelzett, hogy ez esésnek érzékelte. Nem hatotta meg, hogy mentem tovább, meg kellett nyomni a képernyőn az adott gombot, hogy nincs semmi baj.
-
Friczy
senior tag
Nekünk bringázást nem oktattak, viszont kerékpárszerelést igen. Kónuszos golyóscsapágy szétszedését, tisztítását, kontrás agy szabadonfutóját szintén (kivéve. a fék szétszedését). Nekem tetszett, szerintem hasznos volt, így sose féltem attól, hogy bringát szereljek.
Bringázás kicsit neccesebb, nem mindenkinek van kerékpárja, ezt hogy oldják meg? Viszont KRESZ ismereteket mindenképpen kéne. -
-
Friczy
senior tag
válasz
Fall-N #265611 üzenetére
Ennyire nem szélsőséges a dolog. Igen, meg kell tanulni, hogy váltáskor egy pillanatra kikönnyítesz, bár a láncváltó sem szereti, ha akkor váltasz, amikor teljes erőből nyomod is a pedált, hallatszik a hangján is.
A 'nem a legideálisabb a kiosztás' erősen agyváltófüggő. A Rohloff ebből a szempontból világbajnok, szinte minden fokozat közt pont ugyanannyi az arány. Nincs az a láncváltó, ami ezt el tudná érni.
-
Friczy
senior tag
válasz
Hasaggymeg #265738 üzenetére
Zsúfoltság ide vagy oda, Székesfehérvár élen jár a kerékpárosok szívatásában. Évről-évre variálnak a kerékpározni tilos táblákkal, egyre több helyen van, amikor találok egy viszonylag követhető útvonalat, egy-két évvel később találkozom az útvonalon egy tiltó táblával. Teljesen feleslegesen és értelmetlenül tiltogatnak útszakaszokat. Pl. Az Adonyi út egy szakaszán kint van egy szokásos merci tábla, egy utcasaroknyi szakaszra, de csak az egyik irányba. Legutóbb a Mártírok útja elejére is kikerült egy, ahol nem sokkal később kijelölt gyalog- és kerékpárút megy egész hosszan. Gondolom, a kerékpárútig valahogy át kell diffundálódni.
A BUBA kezdetét Szabadbattyán felé még mindig nem sikerült úgy megcsinálni, hogy rendesen rá lehessen hajtani [link]