-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #107653 üzenetére
Nekem ez már elég, hogy ne merjek Contit venni . Pedig legutóbb majdnem azt vettem a Smart Sam helyett, csak nem tetszett, hogy vékonyabbnak tűnt, mint az elvileg kb. ugyanolyan széles Schwalbe.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Ironizer
tag
válasz trialboj #107653 üzenetére
Esetleg a formaleválasztó miatt lehetett. Ez egy olyan anyag, amivel az öntőszerszámot bekenik öntés előtt, hogy ki lehessen venni a kész cuccot a szerszámból, ne ragadjon bele. Oké, lehet a gumit nem konkrétan öntik, ezt nem tudom, de a lényeget érted. Guglin rákeresve, igaz főleg csak motoros témában, de találni erre a jelenségre hivatkozásokat, pl.: "Az új abroncsok formaleválasztó viasznak nevezett, nagyon csúszós ragadásgátlóval vannak bevonva. Gondosan kerülje ezért a szélsőséges gyorsítást és magas sebességet." [link]
[ Szerkesztve ]
-
StLui
veterán
válasz trialboj #107677 üzenetére
Szerintem nem nagyon lehet gyorsabbra tekerni erőből, nekem nem nagyon sikerült, igaz pont emelkedőn értem el a határt, lejtőn ugyanakkor nem fogja vissza.
Töltés szerintem ugyanaz mint bármilyen új aksinál, 5db 20%-nyi töltés ad ki egy egész ciklust, nem megy el egy ciklus egy résztöltésnél.
Szerintem nem lesz árcsökkenés, még a sima de drágább bringáknál sem nagyon látni szerintem. Ezekért meg szinte rohanni kell hogy jusson belőlük, bár most talán kicsit könnyebb hozzájuk jutni már. Ráadásul vicc, hogy annyiért kapsz fully e-mtb-ot, mint egy közepes fully mtb-ot.
.
.
.
A linkelt bringa árához a dropper post-ot hozzátenném anélkül nem is kéne.Hasaggymeg: csak arra gondoltam, hogy tetszett nektek is.
[ Szerkesztve ]
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #107677 üzenetére
Azért azzal nem értek egyet, hogy inkább a haladóknak készült. A cikk elején tisztázom a legalapvetőbb működését, persze biztos voltam benne, hogy sok kérdés fog utólag felmerülni, de épp erre van a hozzászólás lehetősége. Nyilván nehéz olyan cikket írni egy elég összetett témáról, hogy abban mindenki választ kapjon minden kérdésére. Nem is gondoltam, hogy ez sikerülhet. Inkább megpróbáltam a lényegre összpontosítani.
Az, hogy egy kerékpárt mennyire nehéz hajtani, jelentősen függ a kategóriától, felszereltségétől is, hiába van 2 bringába ugyan az a pedelec rendszer, nem mindegy, hogy egy Cross gép, vagy mondjuk egy Enduro, plus-os kerekekkel. Meg az edzettsége is különböző az embereknek. Lehet én azt írom, simán el lehet hajtani rásegítés nélkül akár 35-el is, más meg azt írja, hülyeség, mert ő pl alig tudja. Nehéz ezekre konkrétan válaszolni. Ezt mindenkinek magának kell megtapasztalni. Én annyit tudok elmondani, amit szerintem a cikkben is írtam, hogy sík úton akár rásegítés nélkül is simán el lehet hajtani egy középmotoros pedelec-et, akár 25 felett is. Emelkedőn vannak gondok. Ha be van kapcsolva a rendszer, és eléred a 25-ös korlátozást, az bizony egy kellemetlen tud lenni. Mintha falba ütköznél, mert onnantól már érzed a bringa súlyát. Persze egy átlag kondival is simán felgyorsítod 30-35-re, sík úton. Az biztos, hogy jóval kellemesebb, és jobban használható, ha nincs benne a 25-ös korlátozás. Bár terepen nem annyira probléma, inkább városban jobb ha nincs korlátod.
Az akkukról azért sem írtam olyan nagyon részletesen, mivel normál lithium akkukat használnak a modern pedelec bringákban. Ilyen akukkal amúgy is körül vagyunk véve, minden ember használ ilyeneket, pl notebook-ban, telefonban, csak kisebb kapacitással. Egyébként a ciklusok teljes ciklust jelentenek, tehát ha 60-ra meríted és feltöltöd 100%-ig, akkor az 0,4 ciklust fog jelenteni. Egyébként ezt számítógépes diagnosztikával pontosan meg tudják neked mondani. Használt bringa vagy akku vásárlásánál jól jöhet.
Lehet akkut használtan venni, de érdemes egy diagnosztikát csináltatni, akkor nem lehet ráfaragni. Megtudsz mindent, ciklusok számát, százalékban az akku állapotát és az elektronika állapotát.
Az ár egy érdekes kérdés. Azért azt is vegyük figyelembe, hogy milyen az alap bringa, amire a pedelec rendszer kerül. Sokan túloznak az ár megítélése kapcsán, amikor ebike-ról van szó. Ha olyan bringát veszel alapul, ami pedelec rendszer nélkül is milliós gép, attól nem várhatod el, hogy olcsó legyen. Hiába zuhan a pedelec rendszer ára, maga a bringa akkor sem lesz olcsó, ha drága alkatrészekből épül fel. Ha megnézed egy gyártó top gépeit, gyakorlatilag elveszik a különbség a pedelec rendszerű és a normál között. Mutatok egy példát. Merida csúcs pedelec Enduro montija: eOne Sixty 900
Itt van kb ugyan ez, normál hajtással: One Sixty 8000
Jó persze egyik karbon, a villany meg alu, de amúgy inkább csak a pedelec rendszer a különbség, értékben hasonló mind a két alap bicó. Ha ebből indulok ki, akkor egyáltalán nincs rossz árban a pedelec, még jobban is jársz vele. Illetve ott vannak az olcsóbb átalakító szettek, meg vannak a belépő modellek, 500-600 ezer körül, középmotorral. Van azért megfizethető áron, csak az a gond, hogy rengeteg embernek a plafonon vannak az igényei, nyilván egy top pedelec monti drága, ez mindig is így lesz. A top pedelec rendszerek kb 600k értéket dobnak hozzá a bringa árához. Nem kevés pénz, de sok mögötte a mérnöki munka is. Az biztos, hogy idővel ezek a mai top-nak számító technológiák lejjebb fognak csúszni a belépő kategóriákba. És akkor elérhetőbb lesz az ára a mai csúcsnak, de a top rendszerek mindig drágák lesznek. Én úgy gondolom, hogy ha valaki sokat költ a kerékpárjára, tehát minimum közép kategóriát hajt, vagy esetleg felsőt, akkor ott már nem érdemes árakon fennakadni, mert a normál, pedelec rendszer nélküli bringa sem olcsó. Azon lehet vitatkozni, hogy a kerékpár ipar úgy általában véve mennyire van túlárazva vagy mennyire nem, de csak a pedelec-et kiemelni belőle, hogy mennyire elérhetetlen, szerintem butaság. Ami mondjuk aránytalanul drága, az a komolyabb pedelec trekking. Na ezek a bringák valóban nem érnek 1 milliót, meg akár még többet. Ahol az alap trekking mondjuk 250 ezer, ráaggatnak egy bosch cx rendszert 500-as akkuval, te meg fizetsz 1,3 misit. Ez valóban nem egy jó vétel. Hercules Futura
De pl láttam már az ebikeshop-ban, még tavaly, karbon vázas Lapierre fully-t. 150-es rugóutakkal, plus-os kerekekkel, gyönyörűen integrált bosch cx-el, mindössze 1,1 misiért. Ez baromi jó ár! Ennyiért még normál hajtással okés egy ilyen gép. Ezt a bringát hirdették tavaly, 1,1 millióért, újonnan. Lapierre Overvolt AM 600+
Vagy itt van pl ez 900-ért. Haibike Sduro AllMtn 5.0 Szerintem ez a bringa is teljesen rendben van ennyiért.Egyébként ha a használt piacot megnézed, kb egy árban mennek a komolyabb Trail/Enduro gépek a pedelec verzióval. Használtan már elolvad az árkülönbözet. Szerintem már most is szélesebb rétegnek elérhető a pedelec monti, csak nem a csúcs kategória. De ugyan ez elmondható a hagyományos hajtásúról is. Nyugat-Európában meg már a csúcs gépek is elérhetőek a szélesebb rétegnek, az árak pedig hozzájuk igazodnak, nem a csóróbb országokhoz.
Használtan venni, ugyan úgy kell mint bármilyen más kerékpárt. Az elektromos rendszerét számítógépes diagnosztikával tudod ellenőrizni, de szerintem amúgy ezt is írtam a cikkben. Annyit ehhez hozzátennék, hogy a mai nagy gyártók rendszerei bolond biztosak. Ez annyit jelent, hogy nagy baromnak kell ahhoz lenni, hogy idő előtt tönkretedd, vagy épp nagy szerencsétlenség kell, hogy kifogj egy hibás darabot. 80-100 ezer km-t is simán elmennek ezek a motorok. 4-5 ezer km, ezeknek annyi, hogy még kb újak. Viszont a kerékpár egyéb alkatrészei nyilván hamarabb kopnak, és van ugye plusz terhelés is, na itt már észnél kell lenni, de ez meg nem pedelec téma. Akinek mondjuk van tapasztalata az adott rendszerrel, az már kipróbálva is megmondja, hogy milyen állapotú a motor, nem kell oda diagnosztika. Az akkuk is nagyon sokat kibírnak. Ha csak 50km/töltéssel számolsz, 1000 ciklussal, az 50 ezer km/akku. De 25 ezerig, biztos, hogy nem gyengül az akku, az is nagyon sok. És ezek mind alábecsült értékek. Ismerek olyan pedelec trekkinges faszit, akinek 80 ezer km van a bosch performance motorjában, kutya baja a motornak.
Nem ismerem ezt a Continental rendszert, de a 612Wh jól hangzik. Geora se rossz a gép. Bár azért nem ezt a bringát ajánlanám.
[ Szerkesztve ]
-
-
nagyúr
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
emiki6
veterán
válasz trialboj #107804 üzenetére
Olyan nem létezik, hogy valaki a dereka miatt soha többet nem tekerhet. Szinte minden esetben igaz, hogy rendbe kell tenni, meg kell erősíteni a dolgokat és akkor megjavul a derék, persze kell hozzá legalább egy jó gyógytornász, talán egy edző.
Kívánom neked, hogy mindent megkapj az élettől, hogy rájöjj, nem elég. - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Quad Era-1, Grado Hemp & Neumann NDH-30 "salesman"
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #108081 üzenetére
Ja, b*romira jók ezek az utak, kész kánaán ezeken montizgatni . Ha meg durva kiszámíthatatlan terepet akar az ember, akkor le kell térni róla oszt kész. Felénk az ilyen erdei-mezei utak jó részét gondosan rendberakják évente többször is, az sem ritka, hogy kaviccsal végigszórják az egészet, így eső után sem leszel nyakig sáros De amúgy hegyimorc fotóin is okésnak tűnnek az erdei utak.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz trialboj #108374 üzenetére
Én nekiindultam úgy fél éve,de lemondtam róla,mert sokba került.Bár a pöcögtető jó lett volna a kettesre is,első váltóm nem,azt meg kukázni nem akartam.Tehát ha cserélsz akkor első váltó csere is kell,legalábbis az én SLX FD-M671 váltóm nem tudott 40-esnél kisebb fogszámot elől.Továbbá számíts arra,hogy matekozni is kell,pl itt. ,mert nem biztos jók lesznek az áttétek neked,vagy alul,vagy felül elfogyhatsz sebességben.
(#108378) Mariann294...nem hinném ez férfi sport,szerintem csak nem merészkednek ide lányok. Akárhogy számolom évente több ezret is tekerhetsz,így viszont számomra érthetetlen az a nagy,széles és párnázott nyereg választása ...hacsak nem valami városi kerékpárod van,amin egyenes háttal tekersz.Továbbra is az összefoglalót ajánlom,kíváncsi vagyok az szerint mi a neked való.(Milyen ülőcsonttávolságod van,és mennyire előrehajolva tekersz)
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz trialboj #108387 üzenetére
Vegyünk konkrét példát.Az én esetemet véve,mondjuk van 40/30/22 és abból csinálnék pl. 38/24-et.Először is mivel vázra szerelt az első váltóm,40 a minimum fogszám amit elől használhatok,kisebb (pl.38) már túl messze van a terelőtől (ott~2-3 mm kellene legyen a legkülső tányér fogai és terelő között),ahhoz,hogy a tányéron maradjon a lánc,tovább már nem engedhetem lefele a konzolon.A középsőt 30-ast persze kezeli,mert a nagy így korlátként működik,arra nem engedi leesni a láncot.Másodszor nem tudom arra a hármas hajtóműre hogyan szerelhetnék más méretű tányérokat,méghozzá kettőt a 3 helyett ahhoz,hogy amint írod,a hajtókart ne kelljen cserélni.Szerintem sehogy.
Ami a csapágyat illeti,a hármas és kettes hajtőmű láncvonala között mivel csak 2mm a difi (egyik 50,másik 48mm) azt szerintem ki lehet hézagolni,így az járható út.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #108501 üzenetére
Nekem sajnos csak qr9-es tengelyem van, így nincs tapasztalatom ezekkel, de ez nem megoldás a te problémádra is? (2 perctől)
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
zoli03
őstag
válasz trialboj #108501 üzenetére
Elvileg ki lehet pattintani a porvédőt, ha nagyon darálna, és nem akarsz újat venni. Utána ki tudod pucolni, és újrakenni. Ha nincs baja, ne csinálj vele semmit.
Átütőtengely: ha becsavartad, elvileg ár kéne tudnod csukni. Üresben jól mozog. Amúgy ez a fajta RS átütő nem legszerencsésebb megoldás, tudtommal le is cserélte az RS. -
zoli03
őstag
válasz trialboj #108516 üzenetére
Elvileg lehet rajta állítani egy imbuszcsavarral a karnál, így tudsz rajta lazítani/szorítani, hogy nem elég szoros/laza. Az a gond vele, hogy könnyen sérülhet az a perem (és egyre rosszabb lesz csak), aminek a kar nekifekszik, főleg ha párszor kiugrik vagy túlhúzza valaki. Nem veszélyes meg ilyenek, csak tervezéskor nem gondoltak erre. Haveromnak sem volt túl jó állapotban, de nem tudom, meddig bírta volna, mert lecserélte.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #108501 üzenetére
Ipari csapágyas. Én azért kicsit kívülről is meg szoktam zsírozni, a víztaszítás miatt. Ahogy zoli is mondta, ha nagyon szárazon futna, vagy darál benne a kosz, szét lehet szedni, de nagyon óvatosan kell. Ha azt a kis porvédőt eldeformálod, a büdös életbe nem rakod össze még egyszer, akkor új csapágy kell. Nagyon kicsi, műszerész, lapos csavarhúzóval lehet megbontani.
Az az átütős gyorszár úgy működik, hogy van benne egy bevágás, amibe bele tudod hajtani a kart, utána már tudod tekerni. Így kell megszorítani, majd ráhúzod a kart.
Tele van a youtube videókkal, konkrétan keress rá arra amire kell, sok mindenről gyári videók is vannak.
[ Szerkesztve ]
-
trialboj
őstag
válasz trialboj #108104 üzenetére
... Nem volt sem kedvem sem időm tovább húzni a válogatást (eleve nem sok lehetőség maradt), lecseréltem a bringámat egy közel hasonló felszereltségű össztelósra.
Szinte zsír új, karcolások sincsenek rajta, és az eddig kb 100km alatt szerencsére komoly hiba sem jött elő, remélem így is marad.
Eléggé rá voltam görcsölve, erre a csak 100mm es rugóútra hátul, de azt kell mondjam hogy ez kb mindenre elég, amire átlag bringás használná. Terepen nagyon szépen elnyeli az úthibákat, sokkal de sokkal kényelmesebb mint a merev, és leejtőzésnél sem pattog el a feneke.A másik hihetetlen dolog pedig, hogy a 3 állású kapcsoló tökéletesen lockolja a hátulját, és 1-1ben olyan érzésem van mintha bringát váltottam volna, minden rezgés, ütést stb átad, remekül lehet vele mászni, illetve hosszabb aszfaltos részen is úgy viselkedik mint a merev farú testvére (ez a rugóstag FOX FLOAT CTD Evolution, nem tudom elképzelni hogy ennél miben lehet jobb bármely más /drágább modell)
A váz Les ami épp hogy passzol nekem 181cm hez 615mm es félsócsőhossz egészségesnek mondható, de egy rövidebb stucnival egész korrektül lehet rajta ülni, nem érezem kinyúlva magam.
A legnagyobb csalódás a fék,(Shimano BR-M447 + BL-M506) pedig elsőre azt hittem csak be kell kicsit koptatni és jó lesz, már 2x letisztítottam, megcsiszoltam, csak nem fog, szinte egyáltalán. Nevetséges a fékereje, főleg a szintén alap elixir 1 hez képest. Nem lehet első fékkel megemelni a farát, a hátsót meg nagyon kell tépni hogy blokkoljon aszfalton.
Valaki használ ilyet? Ez tényleg ennyire szörnyű, a fékpofák szinte újak, alig kopottak, nem cincognak nem tűnnek olajosnak. Nem hittem volna hogy visszasírom az elixireketSok dolgom volt, szóval mióta összesaraztam nem volt alkalmam letisztítani, és készíteni pár korrekt képet róla, de ez pl egész jóra sikerült.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz trialboj #108853 üzenetére
Nem tartom magam nagy szakértőnek,de hacsak nem gyári hibás ( ez is elég valószínűtlen,hisz mind2 ugyanazt produkálja) akkor levegős,vagy kevés az olaj benne.Annál vagy 4 fokozattal (315-ös) fék van sógoromnak vásárolt Superioron,és meg vagyok vele elégedve!
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #108853 üzenetére
Lehet elkerülte a figyelmed, de már múltkor is írtam, hogy a fékerő drasztikus csökkenés 90%-ban fékbetét problémára vezethető vissza. Vagy megég vagy olajat kap. Gyári új fékben is lehet olajos a betét. Láttam már ilyet jó párszor. Első körben betétet cserélnék benne. És persze egy korrekt légtelenítés sem árt. Érdemes megvenni hozzá a szettet, mert ezt fél évente ajánlott megcsinálni ha rendszeresen használva van. Az első fékedben biztos, hogy kevés az olaj, így a videó alapján, de ettől még nem kéne ennyire szarul fognia.
[ Szerkesztve ]
-
trialboj
őstag
válasz trialboj #108865 üzenetére
Egyszer ha lesz egy kis felesleges pénzem (ami mondjuk egy paradoxon), beszórom a bringákat az autóba és elmegyek Runnerhez, full szervizre. Aztán hazaérve végigviszem a bringákat az összes boltban, és megmutatom hogy kellett volna neked is megcsinálni / észrevenni a hibákat.
Elvittem egy szervizbe hátha van shimano bleed kittjük, de ott azt mondta a srác, hogy szerinte ez nem tűnik rossznak, és hiába adom oda v akár csinálom én a légtelenítést, nem lesz jobb, ha mindent letisztogattam akkor szerinte még kell pár 100km, hogy bekopjon.
Elég fura helyzet mert itt mindenki azt mondta h videó alapján is látszik h szar, és én is annak drukkolok hogy ha megjön a kitt, akkor egy egyszerű olajcsere megoldja, viszont azt sem akarom hogy a szervizes srác tévedjen, mert hozzá hordom a villákat is éves rutin szervizre.
[ Szerkesztve ]
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz trialboj #108924 üzenetére
Az a pályakerékpáros az egy állat! ...úgy pörög a lába,hogy szemmel is nehéz követni. Ami a srác látszólagos formáját illeti,azt nehéz szemre megítélni,hisz míg Sagan,Armstrong,vagy éppen Contador szép és formás izmok birtokosa,Froome olyan mint egy alultáplált madárijesztő,és még a lábából is nehéz lenne kikövetkeztetni kivételes teljesítményét.Én ha tekerek valaki után,mellett,vagy éppen látom bringázni,a nyilvánvaló testsúlyán kívűl (egy túlsúlyos,vagy éppen erősebben kigyúrt figura általában esélytelen),csakis a bringázási stílusából (testtartás,csapásszám,lábak helyzete a pedálon stb.) tudom kikövetkeztetni,hogy mennyire lehet erős kerékpáron.Magyarán nehéz valakiből kinézni mire is képes.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
RaiZka
tag
válasz trialboj #108929 üzenetére
muc off wet lube-al van csak tapasztalatom, de az szedte koszt rendesen. Nekem eddig eleg jo a tapasztalatom a Squirttel, ahogy a tobbi forumtarsnak is. Trekkingen hasznaltam eddig tobbet es nem volt gondom a nyulassal, sooot... Korabban 1600-2000km-ert ment el a SRAM lancom, a jelenlegiben 2000km van es meg 0.5 sincs a nyulas. 100-120km-ert gond nelkul ment, annal tobbet nem probaltam, inkabb kentem Outival meg csak 700km-ert mentem de a campa lanc is szereti eddig, nem csorog-zorog es pontos.
Mondjuk en 99%-ban aszfalton megyek, igy lehet mast kene megkerdezned a tereprol (van tobb forumtars is aki hasznalja)(#108931) Perillustris ugyan csak 1-1.5honapja outizok de meg mindig nem mertem 62nel gyorsabban menni
[ Szerkesztve ]
-
6030D
Ármester
válasz trialboj #108957 üzenetére
Arra figyelj, hogy ez nem múlik el, csak az izmod erősödik körülötte. Ha nem edzed, ugyanúgy elő fog jönni, tehát innentől életed végéig edzened kell a core izmokat (másnak is, csak neked már nyomós indokod van rá ).
Valamint folyamatos terhelés mellett, ami a derekad is érinti (tekerés, súlyzós edzés, tüzifa pakolás, bármi) ha ismétlődő mozdulatoknál előjön a fájdalom vagy elkezdi már csipkedni, akkor ott stop és nyújtás, gerincmozgatás. Nincs olyan, hogy a 10 ismétlésből már csak 5, az emelkedőből már csak 30 m, mert bedurran és baxhatod.Toobee: szerintem is elég a 15-ös villás.
Monyos: SH+ van, de simán vennék ilyet 4000-ért, ha nem szánnék rá többet. A semminél jobb, és ha odavered, akkor nem akkora fájdalom cserélni, mint a drágát. Meg 3-4 évente, mert ajánlott.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #108975 üzenetére
Nagyon érzékenyek ezek a betétek az olajra, nagyon kevés is elég neki, hogy ne fogjon. Persze nem állítom, hogy ez a gond, csak gyanakszom. A légtelenítést mindenképpen meg kell azért csinálni, de ha nem markolatig húzható a fék, akkor azért kevés esélyt látok arra, hogy amiatt ne fogna jól.
-
6030D
Ármester
válasz trialboj #108980 üzenetére
Az első része az edzőteremre vonatkozik, a másik bringás domb mászásra?
Igen. Tehát ha jelez a test, hogy nem jó már neki, akkor ne erőltesd. Nekem egy ideig előjött még terepes emelkedőkön, meg olyan gyakorlatoknál, amikor a súly a fej felett van.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz trialboj #109059 üzenetére
Kétlem rápasszolna,meg kell nézni a kompatibilitási lapon,de szerintem a lánckerekek lyukközepe is irányadó....amúgy pont olyan nyúzok most én is. Vagyis ha a pöcögtetőd tudja a kettőt (enyém az ennél egyel régebbi Deore ) akkor is kell egy hajtómű és egy első váltó...na ez volt nekem sok amit a kéttányérosra váltásért fizetni kellett volna.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz trialboj #109069 üzenetére
Pl itt az első találat. Ha teljesen leengedem a konzolon az első váltómat,akkor van ~2mm-re a nagyobbik tányér fogaitól,így egy 38-astól túl távol lenne,ahhoz,hogy biztosan rajta is tartsa.Az általad linkelt lánckeréken írja milyen hajtóműre szerelendő,ugyanakkor nem zárom ki egyforma lyuktávolságokkal.felmenne a hármasra is,de én,hacsak valaki már nem tapasztalta jónak,nem költenék erre,hogy majd szívjak leugró lánccal,meg hasonlókkal.Runner talán tudja,de itt annyi minden kombináció elképzelhető,hogy kétlem mindet látta volna.Angol nyelvű fórumok tagjai viszont szívtak már az ilyen kompatibilitási listán kivüli kevésbé ortodox megoldások után.Ha nagyon akarod és gyötröd a gépet,ahol fontos a gyors és pontos váltás,továbbra is az új átdobó+új kettes hajtóművet tartom az egyetlen biztos útnak.Aki tapasztalt mást,cáfoljon meg.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #108986 üzenetére
Azért egy kicsit legyél türelemmel, kell neki pár rendes fékezés, mire megjön az ereje. Meg ahogy láttam 160-as tárcsáid vannak? Abból is a legegyszerűbb. Érdemes lenne, legalább egy SLX szintűt feltenni, 180-as méretben. Csináld meg a légtelenítést is, ha nem boldogulsz vele, hozd el, megnézem mit tehet az ügy érdekébe.
Nagyjából most értem a saját projektem végére. Még a hátsó váltóm nem volt az igazi. Bizonyos fokozatokban terhelésre pontatlan volt. Gondoltam nem tetszik a GS kanalas Deore váltónak a 11-42-es sor. Cseréltem SGS kanalas XT shadow plus-ra. Valamivel jobb, határozottabb lett, de még mindig nem volt tökéletes. Kénytelen voltam a Sunrace sort kicserélni Shimano-ra, bár jobban tetszett a Sunrace, de úgy éreztem ott van valami gubanc, és úgy tűnik igaz lett. A Shimano sortól megjavult, bár majd éles teszt hétvégén lesz, de érezhetően jobb. Váltó bovdenből is egy kifejezetten vékony, alacsony súrlódásút kapott.
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #108986 üzenetére
Hm, most vettem észre, hogy nekem BR-M446 van, az a tiédnek az elődje nem? Én nagyon elégedett vagyok vele, pedig lejtőztem már b*romira hosszakat vele... igaz 180-as tárcsákkal használom, de nálad nem hiszem a kisebb tárcsa lenne a gond. Harap rendesen és eddig bármilyen helyzetben elég volt 1 ujjal behúzni. Amúgy a múltkor vettem észre, hogy a 180-as tárcsák is felforrósodnak néha de a fékerőm eddig sosem romlott, még télen sem.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #109119 üzenetére
Cannondale-ék mindig értettek ahhoz, hogy valami különlegeset alkossanak. Meg merem kockáztatni, hogy a Bosch pedelec rendszer köré, ők építették a legjobb vázat!
Hát nézd, nem vagyok egy nagy fotós, a kép egy ősrégi iphone 6-al készült, de igyekszem lőni pár jobb képet, bár inkább videókat készítenék, csak ahhoz kéne venni valami értelmes kamerát, mert eladtam a hero 3-at.
Köszi az észrevételt a "repedéssel" kapcsolatban, de megnyugtatlak, az nem repedés. c4bB-nek igaza van, ott valóban egy bontható forgáspont van. Április végén vettem a bicajt, és gyakorlatilag most mondhatom el, hogy maximálisan elkészültem vele. Ezidáig csak az átvizsgálása és az építése zajlott, legalább is amikor szabad időm volt rá. A vázon és a tagon kívül, kb minden szétszedve, cserélve lett, egy repedés aligha kerülhette volna el a figyelmem.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #109119 üzenetére
A DH bicaj hasonlat abból a szempontból megállja a helyét, hogy ebben a vázban valóban egy Downhill szabványú hátsó agy van, ami 157mm szélességű! Szinte mindenki a 148-as szabvány méretet alkalmazza a plus-os kerék mellé, de itt bizony 157mm a szélesség, ami egyrészt látványra is durva, másrészt atom merev hátsó részt eredményez.
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #109141 üzenetére
Terepen max 60km-t mentem eddig én is, az ilyen 100+ kilómétereknek egy része aszfalt . Ha sokat kell mászni 50km terepezéstől azért kifáradok, de másnap már mehetnékem van . Ezek szerint valahol az edzett/átlagos közötti határvonalon billegek, szerintem te engem valszeg simán otthagynál terepen . No de hátha egyszer összejön egy közös tekerés... ja amúgy nekünk sem sport ez, inkább az élmény a lényeg.
K Norbi: XC monti 29x2.25-ös Smart Sam-el.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #109126 üzenetére
Avatatlan szemnek lehet, hogy úgy néz ki!
Most nem volt cél jó fotót lőni, csak úgy lefényképeztem a jelenlegi állapotot.
Köszi azért a tanácsokat, majd a természetben igyekszem normális képeket készíteni, a lehetőségekhez mérten. Nézegettem ma kamerákat, nagyon úgy fest, hogy ebből Hero 6 Black lesz. Legfőképpen a stabilizátora miatt. Jó persze a gimbal az igazi, de az nekem baromi dromedár. Az egyik haveromnak van gimbal-ja, holnap megyünk egy karikát, lehet elviszem a mellpánot, és egy szakaszon elkérem tőle, akkor lesz egy kis rázkódás mentes videóm a csapatásról. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz trialboj #109196 üzenetére
+1 (Gondolom szétszedte,meglátta,visszatenni így már nincs gyomra)
Más....hallottunk már itt mindenkiről rosszat,hope,formula,novatec,xt stb.,de az tényleg vicc,hogy egyetlen pár órás verseny hazavágja a vasat. ...ez nem terhelés kérdése,ez szigeteltségi hiba.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
cozmo
őstag
válasz trialboj #109196 üzenetére
Nem merem használni így, mert serceg, van hogy konkrétan megszorul és akkor tekerheti a full integrált csapágyat a karbon vázban. És ez utóbbi szerintem kikezdheti a csapágy helyét, ami után a váz nem lenne jó másra mint macskát dobálni.
Runner_fxr: szerinted is jogos a félelmem?
(#109197) 6030D: Hegyek poklát már Szilváson megcsináltuk. Ami ma van Mogyorósbányán az valami gyenge utánzat lehet max.
#109199) Hasaggymeg: Úgy valahogy. A dolog pikantériája, hogy a kormánycsapágyat dobozosan vettem. Ám mint kiderült nem saját dobozában, bontott csomagot. Ki tudja milyen szedett vedett csapágy szett. A zárókupak FSA felirat nélküli, szerintem nem eredeti... mondjuk az alsó beállt csapágy tuti, hogy FSA márka mert rá van írva, de a felső párja csupasz fekete, jelöletlen.
[ Szerkesztve ]
Eladó dolgaim: https://hardverapro.hu/tag/cozmo
Új hozzászólás Aktív témák
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Toyota topik
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Milyen házat vegyek?
- Hobby rádiós topik
- Élénk színekben várható a Galaxy Watch FE
- Milyen routert?
- Kupon kunyeráló
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen