Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz Because #54793 üzenetére

    Bocs, lemaradtam, kik írtak micsodát?
    Tegyél egymás mellé két hajtást, egy 9 es meg egy 10 es XT -t mondjuk, szemmel láthatóan nem kevés különbség van köztük, sokkal kisebb a tányérok közti hely, a tányérok is vékonyabbak picikét. De az átdobó is szemmel láthatóan keskenyebb a 10 esnél, a görgők, a kanál, minden... pl megszüntették az oldal irányú mozgást a felső görgőnél, az alsónak sem mindegy már az iránya mert a lánc keresztbe futásához van köszörülve a fogazás hogy ne pattogjon rajta, kismillió dolog más.. Shimano teljesen újra tervezte a 9 es szettet mikor létrehozták a 10 est. A karok bowden húzása is más, és a váltókon a bowden felfüggesztési pontok is, és a lánc is. Ha már itt tartok, akkor megemlítem azt is, hogy pl az országúti 10 es szettekkel sem kompatibilis a 10 es MTB lánc, pattog az országúti hátsó váltó görgőjén, nem ül bele normálisan, és a váltás teljesítmény sem ugyan az. Nem árt ha van egy nagy shimano könyv az embernél ha meg akarja találni a helyes utat az útvesztőben, és jobb ha nem akar okosabb lenni náluk. Meg kell adni nekik az alázatot :D egyszer 4 fajta első váltót próbáltam ki egy tripla sora integrált hajtóműhöz, mire rájöttem hogy csak a sajátjával fog szépen működni.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz maximilian4 #54795 üzenetére

    Deore al az a bajom hogy nem üreges a hajtókara, hanem U profil, ha meg már lúd, akkor legyen kövér, nehéz is.

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz HEAHEA #54803 üzenetére

    Ezt annak kéne megmondania aki pontosan ilyet rendelt. Különféle csodás hamisítványok vannak a használhatatlantól a majdnem jóig. De ezek nem téli cuccok, maximum átmeneti.

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz Pttypang #54805 üzenetére

    Alá öltözetnek az alá öltözet a jó, az nem szélálló, átengedi az izzadtságot, és feszül. Ennek kicsit szélállóbbnak kéne lennie, nem annyira feszülnie, és zsebnek lennie hátul. Meg az aláöltözetnek általában nincs magas nyaka.
    Ezek kb arra jók, mikor már kicsit hűl az idő, 20 fok alá megy a hőmérséklet, fázik a kezed, meg a térded, lábadszára, 17 fok körül. Aztán 15 nél meg már kezd kevés lenni, oda a thermos változatok jók ebből aláöltözettel. Az alatt meg jöhetnek a vastag dolgok, meg a plusz rétegek, dupla gatya, térdmelegítő, kabát, stb.
    De igazából meg kéne fogdosni, hogy miről is van szó. Szerintem az ilyesmiből az thermos változatokat érdemes alapból megvenni, mert egy sima mezből fel lehet venni kettőt, aztán ugyan ott vagy. Meg lehet venni pali lábat meg kezet, thermosba, azzal meg ki lehet pótolni a fél meleg hosszú gatyát meg felsőt. Meg a nyáriak közt is akkora különbség van, hogy van amelyik olyan vastag anyagból van, hogy egy thermos pali lábbal simán jó 20 fok alatt, egy 16 ig. Persze attól is függ ki mennyire fázós. Nekem a térdeim már semmit nem bírnak, valamint zsír párnák hiányában máshol is eléggé ki szoktam hűlni. Sajnos hidegben nekem a folyamatos izzadás aztán a melegben való érkezés a legjobb módszer.. Ezt meg azért nehéz jól eltalálni, mert ha izzadsz, akkor szélálló ruha kell, mert ha épp lejtő van, vagy szél, akkor szétfagysz, de a szélállóban meg még jobban lehet izzadni, viszont egy bizonyos ponton túl már túl sok az izzadtság, akkor meg csökkenteni kell a rétegeket.. azzal meg az a baj hogy ahol vége van a ruhának ott aláfúj, mozog a levegő, és akkor meg azért fagyok szét.
    Kb egy jó bicikli árát simán el lehetne költeni olyan ruhákra, amin egész évbe ki lehet vészelni jól ezt a hazai klímát.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz Integrale #54836 üzenetére

    A legtöbb dob úgy néz ki, hogy oldalról kell bele ütni mindkét csapágyat. És ugye ott van a sornak a záró anyája, amitől alapból kivenni sem lehet a csapágyat. Ergo ha a dobban is ki akarod cserélni a csapágyakat, akkor le kell szedni igen. De én még akkor is leszedném ha nem kéne hozzá levenni..
    De létezik többféle megoldás, nem írtad milyen típusú az agy. Egyébként létezik olyan csapágy méret a kerékpár agyakban, amihez nem tudsz rendelni se SKF -t se INA-t mert oembe gyártottak.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz Integrale #54899 üzenetére

    30 ezerért árult FOX az arra jó, hogy lereszeld a lábát, és meggyújtsd a haverokkal, szép fehéren ég, mert sok benne a magnézium, csak ne nézz közvetlenül bele.
    Viccet félre téve, 45-60 ezer közt árult FOX villák is általában kukába valók. Felújítani nem érdemes, gazdasági csőd.

    #54923) fpeter07
    Gondolom benne kell lenned egy egyesületben, akik leadják az MKSZSZ (Magyar kerékpáros szövetség) -nél a papírt, amivel aláírod a szerződésüket is, elfogadva minden szabályát az UCI nak meg az MKSZSZ-nek, hogy leigazoljanak arra az évre, kapsz egy UCI (united cycling internacional) os műanyag kártyát, mint a személyid, és akkor hajrá van. De anno országútiban kb minden versenyen volt egy amatőr indítás, ahol igazolás nélkül el lehetett indulni, és ugyan olyan nehéz volt meg szar mint az igazoltakkal való indulás. Többen taktikáztak úgy, hogy direkt nem igazoltak le, hogy szétverjék az amatőr mezőnyt, aztán majd valami menő fizetős team megtalálja őket... undorító volt az egész, de nem hiszem hogy most jobb lenne a helyzet.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz zodo #54926 üzenetére

    Én három féle módszert tudok ajánlani.
    A legolcsóbb, kicsit kókány mókány, de működik. Homokoltatni kell valahol, hogy ez mennyi az kreatívan változik, de alu vázat csak az homokolja aki már homokolt alumíniumot, mert el lehet vele fújni a vázat is. :D
    Esetleg kromofággal le lehet szedni róla a festéket, de én biztos nem csinálnám, inkább elgyalogolok csernobilba megnézni a két fejű őzeket, az lehet egészségesebb.
    Aztán spray el ráfújni alu alapozót, aztán sima egykomponensű olcsó festékkel megfúj, majd 2 komponensű "autó" lakkal lezárni, ugye van matt lakk is, tehát ez nem probléma. De jobban ajánlom a fényes lakkot, mert azt tudod polírozni, ha karcos lesz. Ez kicsit ad neki egy tartósabb felületet. Ezt mindennel együtt egy fényező ismerősöm 15 ért csinálja.
    Aztán a másik, hogy elküldöd szintereztetni, ahova mi szoktuk vinni ott le is homokolják, aztán jön a por, aztán a sütés. Ez egy egybefüggő bevonat, nehéz róla leütni tehát lepattogni nem fog, viszont kopik, tehát ahol a bowdenház hozzá ér, ott lehet leragasztgatni bőnyállal, mert 1-2 év múlva ott ki fog kandikálni a váz, aztán körülnéz hogy merre bringázol. Polírozásra se nagyon reagál nem nagyon lesz fénye, mert egy furcsa műanyag szerű bevonat.
    És ezt lakkozni sem nagyon lehet, tudtommal. Ez féligmeddig fényes felületet ad, a matt meg a fényes lakk közt van valahol félúton. Most emeltek árat, 15 körül van azt hiszem. Ez a legegyszerűbb és legolcsóbb, ár érték arányban a legjobb.
    Végül viheted autó fényezőhöz, ő 2K -s festékkel dolgozik, csak az lesz 5 ezer körül, utálják csinálni, nagyon kevesen vállalják el, ismerősöm nem profi, de meg tudja csinálni, de csak jő időben mert nincs fűtött műhelye, franc tudja mennyi, ő szerintem 20< körül kérne, de ha találomra keresel valakit, nem ritka a 35-45 ezer forintos árajánlat is. Nyilván az profi munka, akkor lesz olyan mint amilyen gyárilag egy szép, jó minőségű váz.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz bunddog #54936 üzenetére

    Én CST Sensamo Firenze EPS reflex et használok 32 szélesben. Szerintem ez elég jó ár érték arányban.
    Egyszer a mintába beleülve tűzőgép kapocstól kaptam defektet.. nem is értettem.. 4000km alatt egyszer.
    Kicsit csúszik kanyarban, meg kell neki km rendesen mire elől bekopik, dehát ez nem Schwalbe.. viszont nehezen kopik!

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz gonger #54989 üzenetére

    Ha igaz amit írnak, akkor az.
    De azért egy ilyen öreg jószágtól ha vigyáztak is rá meg jónak néz ki.. nem árt tőle kicsit tartani..

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz Integrale #55002 üzenetére

    jajjnekem
    Mekkora most a hátsó agy szélessége? Ellenanyák külső távolsága..?
    Nincs olyan hogy hol érdemes.. olyan van hogy hol kell, pont a két próbálkozásod átlaga. Közép közép. Elől is közép, hátul is a sor közepe, két tányérosnál a két lánctényér közepe a sor közepéhez így tovább..

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz rétisün #55021 üzenetére

    Kétlem hogy erre ne lehetne rakni 23 as gumit.. shimano felnik is alapból szélesebbek voltak már réges rég mint a mavic vagy pl bármilyen olasz felni, aztán senki nem csinált belőle gondot.

    (#55006) Hasaggymeg
    akkor elnézést kívánok

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz Tothgera30 #55037 üzenetére

    Olyan hogy QR15 nem nagyon létezik, azt nem úgy hívják.
    Amúgy a DT nek van egy F-N4369S cikkszámon szereplő kis tengely betétje.
    Google-n ha rákeresel így néz ki:

    Ezt csak bele kell dugni az átütő tengely helyére, és már mehet is be a villába. Ha esztergáltatsz egy ugyan ilyet, vagy veszel egy ilyet, az szerintem ugyan olyan jó lesz.

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz Tothgera30 #55039 üzenetére

    Érdekes jószág az, amit linkeltél. A DT megoldásában jobban bízok. Ami a csapágytól oldalra helyezkedik el távtartó, az semmit nem tart ha nincs normálisan megtámasztva, igazából csak távtartóként szerepel az agyban, tehát ezt nagyon meg kéne húzni a gyorszárral hogy ne forduljon ki az egész a távtartóval együtt.
    Na meg ez fent akad a távtartón mert ugye nem csúszhat be az átütőtengely helyére, ahogy nézem van egy pereme, viszont akkor annyival szélesebbé teszi az agyat?! Na és akkor hogy rakod bele a villába, meg kell nyitni a villát? :D

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz MPowerPH #55081 üzenetére

    Láncnyúlás szerint kell cserélni, nem kell emelgetni semmit se, maximum a biciklit hogy milyen könnyű.
    A HG95 már egészen minőségi holmi, bár a dura ace jobb nála, persze csak ha olcsón be tudod szerezni.
    KMC mivel jobb? Mondjuk hogy nem vált vele annyira jól a rendszer mint a szettnek sajátjából való lánccal. ;] Viccet elhalasztva máskorra, igazából picit több km-t le lehet gyűrni egy jó kmc lánccal, de szűkebbre is van véve, nekem volt amelyik meg is szorult. Amit mutattál lyuggalt láncot, az pedig könnyebb, de ez nyilván akkor jön jól ha egyébként is egy szétkönnyített bringára akarunk rakni valami szintén nagyon könnyűt.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz MPowerPH #55087 üzenetére

    Bocs még beégett az agyam a 9 es rendszerekbe, mert akkor még a Dura Ace csomagolása volt az XTR láncnak is, valamint a láncon való felirat is dura ace volt. De a HG-X 10 es mtb láncokhoz valóban van külön XTR lánc. Ami egyébként szintén jófajta holmi, én munkába járok vele :D Használtan jutott hozzám, és azóta még belegyűrtem 3500 km -t, és még mindig nincs teljesen nyúláson. Miközben én 3500 alatt aszfalton is kivégzek általában mindent.
    Deore lánc meg egy XTR közt mérföldnyi különbség van, az XTR sokkal jobban bírja a nedves körülményeket, míg a deore-t könnyen rozsda réteg fedheti, de hamar meg is feketedik. Nyúlásban pedig kb kétszeresével számolhatunk. Az XT nyilván nagyon hasonló az XTR -hez, így ha túl nagy az árkülönbség akkor nem érdemes a drágábbat venni sosem. 10 es országúti láncból mindig a CN-6600 at használtam, ami az ultegra, annál a 10 es országúti dura ace lánc szinte semmivel nem volt jobb, pár 100km el bírt többet.
    Drágább lánc általában tovább bírja, nem mindig, de a megbízható márkák azért szokták ezt az egyszerű logikát hozni. Viszont egy már minőségibb láncnál, pl az XT nél, nem lehet fizikailag annyival jobb láncot gyártani, hogy mondjuk kétszeres futás teljesítménnyel bírjon. Tehát inkább vegyél 3 darabot, 100% hogy nem fog 3 szor, de még kétszer annyit sem bírni a kmc lánc.

    Az pedig tény hogy egy shimano rendszer a saját láncával vált a legjobban. Lehet hogy egy új rendszernél szinte esélytelen megérezni a különbséget, de egy már több lánccserét megélt szetten biztosan érezni kell.
    Pl ultegra sl szettem nem váltott jól connex lánccal, de yaban-al sem. KMC vel el lehetett használni, de igazán a saját láncával vált a legjobban. Az új 10 es HG-X monti láncokat pedig szintén nem szeretik ezek az országúti szettek, ha nem kopott a görgő, akkor még pattog is rajta a lánc.
    Próbáltam HG-X 10 es XTR szetten Dura Ace láncot, az sem váltott jól.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz belaazallat #55111 üzenetére

    Elvileg nem sokkal rosszabb a DuraAce/XTR nél, hasonló anyagból van, én nem használtam sose, vagy valami kacat lánccal mentem, de inkább csak a Dura Ace -t raktam fel magamnak 9 es rendszerre, másnak nem volt értelme. Tavaly egy HG-53 at teljesen haza vágtam, valami nevetséges távon.. volt benne kb 600 nagyon max 800 km, úgy hogy 2-3 bringázás után ki volt mosva mindig, aztán egy kis sarazás után meg is feketedett, rozsdásodott, és jobban le volt nyúlva mint a dupla annyit futott Dura Ace ami kimosva D3 as brigéciolban még úgy nézett ki mint az új .

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz bugizozi #55123 üzenetére

    Használt 28 as trekkinget nézzél. Ezzel a biciklivel napi 20km -t menni munkába az egy büntetés. Nekem pont 20km -t kell mennem. De már azon is gondolkoztam hogy ledobom a 32 es trekking gumikat, és felteszek 23 as országútit, hogy haladjon ez a dög.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz bugizozi #55127 üzenetére

    Ez már normális alkatrészekből van összerakva. Úgy nézem BB5 ös fék van rajta, kb az csak 30 ezer.
    Régi STX váltó lehet rajta hátul, vagy valami hasonló korabeli. Jópofa, csak a villa baromira le van vágva, alacsony a kormány ha magasabb ember használja, mert most nagyon le van engedve a nyeregcső.
    26 osnak írja, de inkább úgy néz ki mintha 622 es kerekek lennének belerakva egy 26 os biciklibe. Nem tudom nagyon furcsa.
    622 es kerékkel sokkal jobban lehet haladni mint egy 559 essel (26 os).

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    Ma újabb kísérletet tettem az edzésre, de megint túl későn indultam el, nem szoktam hozzá még, hogy fél 5 kor már sötétedik. Nem gyűlik így a kilométer. Próba körökön mondjuk már nagyjából túl vagyok a cuccal, úgyhogy most már csináltam róla a szabadan egy képet:

    nagyba

    (#55188) Slownz
    2000 ben tudtommal nem jelent meg 105 ös szett, 99-ben jelent meg az "5500" as sorozatú 105 ös. De az lassan 17 éves lesz pont ideje hogy tönkre menjen mind, a belső mechanikás új fajta, rejtett bowdenezésű fékváltókarok szerintem harmad annyit sem bírnak mint ezek a régiek. Hány kilométer volt ezekben, azt nem tudták megsaccolni? Bár attól nagyban függ az élettartam, hogy mennyire volt szutykos a belseje, újra kenték-e, mennyi vizet, párát kapott, hol tárolták stb..

    (#55166) BMW001
    CN-M980 vagy CN-M981 néven találod meg.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz ---Lasali--- #55190 üzenetére

    Mielőtt kapom a kérdést hogy mi a különbség a CN-M980 és a CN-M981 közt, megválaszolom előre.
    A 981 es az Sil-Tec felületkezelést kapott, ami elvileg hú de nagyon, de mennyire jó!

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz Doki-HUN1978 #55198 üzenetére

    El kell keserítselek, tévedsz. Az egy WH-R550 a Hőskorból :D 24 ezer km után is bármilyen alkatrész cseréje nélkül, rendszeres karbantartással, tökéletesen üzemel. Sőt ha őszinte akarok lenni és elragadtatva szólalnék fel, azt mondanám, hogy mavic kerékkel egy métert sem szeretnék megtenni.
    Azért nem cseréltem le, mert szívem szerint egy gyári Dura Ace szettet szeretnék, de legalább egy új Ultegrát. Viszont mindig van valami más project ami felszippantja a kerékpározásra szánt összeget. Nem beszélve arról, hogy felhagytam a versenyzéssel már jópár éve.. sérülés miatt.. így reális gondolkodom inkább, és nem költök felelőtlenül erre a cangára.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz Doki-HUN1978 #55217 üzenetére

    Nem a kedvenceim a francia mérnöki megoldások érdekesek innovatívak de nem az amit én szeretnék. A japán sokkal egyértelműbben, okosabban, szebben tervez. A német vagy a svájci meg csak egyszerűen jót csinál.
    De konkrétan a mavic al mi a bajom.. egyrészt ipari csapágyas, mavic elég nagy csapágyakat alkalmaz, így egész jól bírják a strapát, némelyik használt kerékre meglepően nagy futás teljesítményt hallottam. Csapágy hézag állítási lehetőség viszont bolondság, mély hornyú golyós csapágy nem oldalterhelésre lett kitalálva, akkor miért kéne oldalról össze szorítani ha már lóg? Ha lóg az már réges rég cserés. Plusz tömítést nem minden esetben alkalmaznak, mondjuk a fulcrum 5-7 nél sincs plusz O gyűrűs porvédő, egyenes a víz útja a csapágyba. De az meg egy közép alsó kategóriás olasz cucc.
    Csapágy fészek kiképzésük vagy feladja a szolgálatot, vagy alapvetően méret pontatlan, anodizált felületű általában, ezt nem így szokás csinálni, le anodizálod, majd utána rakod méretre, és akkor tuti jó. Csomó mavic kerékbe úgy kellett csapágy rögzítővel beragasztani a csapágyat, mert magától kiesik..
    Aztán sok bolond módon megtervezett küllő peremük volt régebben, leszakadtak a francba, kiszakított egy darabot az agyból a küllő.
    Alu küllősökben marha nagy durung küllő van, nem látom értelmét, nem is könnyű, a szelet is fogja mert akkora olyan nagyok a dimenziói, viszont legalább ráz, és feszültséggyűjtő, 30-40 ezer km fele tuti elpattognak ha nem vagy egy könnyű súlyú, és azt hiszem 5 év után már nincs alkatrész utánpótlás. Nálunk áll évek óta egy 160 ezres mavic kerék küllő szakadva, az új modellnek már rövidebb a küllője, ehhez meg nem lehet kapni.
    Ráadásul annak a keréknek aluból van a tengely vége elől, és abban van az imbusz nyílás, pár év használat után szétrepedt az ember alatt, most rézből esztergáltattunk oda egy tengely véget.. kicsit sem életveszélyes ha lereped a tengely vég ami feltámaszkodik az első villa sarujában.
    A tour magazin készített egy nagyon komoly légellenállás tesztet, amelyik mavic kerék felnijén nem volt rajta egy karbon lap, mint pl a cosmic carbon, vagy a teljesen karbon kerekeik, azok kivételével elég rossz eredményeket értek el, kedvencem volt az SLR 260 ezerért, a CNC-zett felnijével, arra köröket vertek a legolcsóbb shimano kerekek is.
    Amit említettek előttem is, a dob megoldásuk is nevetséges. Csak a legkomolyabb kerekeinek van belül csapágyazva a szabadonfutójuk, a többiben mind egy műanyag, danamidra hasonló anyagból készült sikló csapágy van. Ha megnézed hogy van felépítve a hátsó agy egyébként, érdekes hogy eltér az összes ipari csapágyas agy felépítésétől, senki nem vállalta be azt, amit ők. A két csapágy amin az agypalást fut, amin gurulsz, az agy két szélén van, a jobb küllő peremtől elindul egy kis csövecske a tengely és a dob között, és kijön az agy széléig, és ott van benne a csapágy. Láttam régen olyat, aminek ez a csövecskéje leszakadt a francba, mert nagyon komoly terhelés van rajta, hogy nincs alátámasztva a jobb küllő perem alatt az agypalást. A dobban pedig oldalt van egy csapágy a tengely átmérőjével egyező belső átmérővel, belső részen pedig vagy van egy nagy belső átmérőjű csapágy vagy az említett danamid szerű sikló persely ami a csőre felcsúszik. Na most ezáltal jobb oldalra egymás mellé kerül két csapágy azonnal. Az egyiken gurul a kerék, a másikon meg a dob forog ha tekered a biciklit. Eléggé furcsa megoldás.
    Egy egyszerű iparis agy úgy néz ki, hogy a két csapágy kb a két küllő perem alatt figyel, majd tovább lóg a tengely jobbra, és arra húzod fel a dobot amiben van két csapágy.
    Nem feltétlen rossz elgondolás a mavic megoldása, mert így szélesebben támaszkodik fel kerék, nem lesz annyira rugalmas oldal irányba a tengely rugalmasságából adódóan, már ha az a kis csövecske ami tartja a jobb oldali csapágyat, eléggé merev, meg nem szakad le ;].
    De ismételten írom, ez egy vélemény, a terméknek van jogosultsága, nem rossz, csak nekem nem szimpatikus.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz bunddog #55269 üzenetére

    Van olyan teló, amihez adnak ajándékba pumpát. Egyébként ja. De ha azt veszed, ugyan annyit rá kell költened a villára 2 ezer km enként, a szervizre, ha azt akarod hogy jól és sokáig működjön. Teleszkóp az drága mulatság.

    (#55280) BMW001
    Akkor megtudtad ugyan azt amit én már leírtam itt, az viszont nem tűnt fel hogy már nem lehet kapni azt a láncot, le vagyok maradva.
    De elég szomorú hogy már nem lehet kapni, pedig nem rég jött ki a 11 es rendszer... mostanában úgy néz ki, hogy nem hogy egyre újabb és újabb dolgok jönnek ki, de már azonnal nem lehet majd megvenni az egyel előbbihez a jó alkatrészt? Nevetséges.. ez a dobd el vegyél újat kapitalista felfogásnak már az eltúlzott változata.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz Runner_fxr #55285 üzenetére

    Amiket szerviz előtt és után kipróbáltam rebát, recont, tényleg nagyon progresszívak voltak. Lágy beüléssel, mondjuk 20% al sem lehet kimozgatni őket teljesen.
    De az én FOX F100 -omat is azért alakítottam át, mert 2 centi beülésnél sem mozgott ki 80mm nál többet, pedig ott már nagyon oda lett csapva, vagy idiótán bele érkezve valami hupliba amikor az egész testsúlyom előre került.
    Amúgy direkt vannak ilyenre tervezve, hogy alacsony nyomásnál se lehessen összecsapni őket, nehezebb legyen tönkretenni.

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz MPowerPH #55291 üzenetére

    Az a váltó nagyon jópofa, tavaly borítottam szét a Parti Andrisnak a letett ilyen váltóját, az utolsó csavarig. Röhögtem rajta mikor már teljesen darabokban volt, és látszódott hogy hány alkatrészből van. Nekem az utolsó 9 es XTR -em van, abban még nem volt benne ez a ki be kapcsolható fék.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz Novics #55299 üzenetére

    Az rommá szét és be van rágódva, meg oxidálva is ha jól látom. Az nagyon kuka.

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz Pttypang #55303 üzenetére

    Amelyik agy nem direkt kosarasra van megcsinálva, abba nem jó rakni kosarasat. Illetve régen volt pár gagyi olasz, meg taiwani agy, amibe raktak kosarat azért, hogy olcsóbb, és gyorsabb legyen az össze szerelésük. Ezekből meg ki lehet hajítani, és fel lehet tölteni golyóval.
    Általában 1 golyóval több megy bele, ha kihagyod a kosarat, ezért jobban eloszlik a terhelés.
    A komolyabb agyak viszont kosarasok, pl a dura ace, vagy a fulcrumnak a ferde hatásvonalú csapágyazásai. Mert egyébként a golyók torlódást meg akadályozza, főleg a műanyag kosarak a jók ugye ilyen célra. Ezáltal még szebben tud futni és jobban megtartja a zsírt a golyópályán. Ezekben nagyobb a csapágyazás átmérője, így összességében nem kisebb a feltámasztás.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz Pttypang #55305 üzenetére

    Jó zsírok bírják a hideget, de nyilván mindegyik egy kicsit nagyobb viszkozitású lesz, nem kell vele foglalkozni. Amivel kell, hogy jó legyen a csapágy hézag beállítás, és hogy ne ázzon be, vagy ha vizet kapott azonnal kitisztítani, új zsírral összerakni, beállítani precízen.
    Köszörült kónuszos shimano agyakat tudom ajánlani, azoknak a padkázás meg egyéb ilyesmi nem árt meg. Igazából ha jól be vannak állítva és nem áztatod be őket, akkor kimennek a világból.

    Valószínűleg nem volt kompatibilis a kosár azzal az aggyal, ezért ért bele, úgy nem szabadott volna összerakni, jobb hogy kivetted és golyóval töltötted fel. Nem is értem hogy milyen szerviz az, aki ilyenen spórol.. én maximum a piliszka tengelyes 12-14-16 colos gyerek biciklikbe szoktam rakni golyó kosarat.

    (#55306) t1
    Az jó bót, arra nem megy semmi. Profin kizsákmányolják a magyar piacot. :D

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz bandi0000 #55321 üzenetére

    Zsírzó? Létezik ilyen? Készíts egy furatot az oldalára, fúrj bele menetet, tekerj bele egy csavart, ott a zsírzó. :D

    (#55315) Runner_fxr
    Nekünk van a boltban egy 2011-es F100 átütősbe, 26 os, kormánylock os, de a legkönnyebb verzió a titán után, viszont nyílt olajos, pontosan nem emlékszem a súlyára de 1650 körül volt talán. Az enyém ugyan ez, csak nem átütős, és nem kormánylockos, 1556 gramm, 20-21 centi körüli nyakkal, csillaganyával. Mondjuk most biztos több pár grammal mert kicsit több olajat raktam bele. :D

    (#55309) Crytec210
    Meg kell nézni a robbantott ábrájukat, és kikeresni hogy milyen kónusz van benne, az a tuti. Amúgy Deore tól kezdődően már ilyenek. De azt hiszem az új alivio is.
    Na meg a régi agyak, parallax feliratúak, vagy STX RC.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz Integrale #55325 üzenetére

    Ezek az 525 ök már jók, ilyen kónusz van benne: [link]
    Ezzel csak akkor lehet baj ha nincs beállítva, meg beázik, egyébként ugrálhatsz is vele.

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz Runner_fxr #55351 üzenetére

    Akkor most dobjam el a 26 os biciklimet? :D
    Egyébként mérted már le mennyi 200 ml teló olaj súlya? Én mindig elfelejtem. Mert a régi nyílt olajosba 150-160 + 25ml -t írt asszem a chart, de én mindig kicsit többet raktam bele, főleg a levegő oldalba, mert ott nagyon gyenge az amit előírnak a túloldalhoz képest, mondjuk a túl sok se jó persze. De a mostaniak főként FIT esek, abban alig van olaj, és lehet hogy a csillapító egység is összességében könnyebb mint a nyílt olajos. 50 grammot biztos hogy nyertek csak az olaj súlyán. Az meg nekem nem minősül könnyítésnek.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz Runner_fxr #55359 üzenetére

    Amit most leírtál, szerintem minden kerékpár boltos tudja. Mindegyikőnk küzdik ezzel az általános elmebajos felfogással.. értetlenkedik meg felb*ssza magát a bolt előtt, hogy MI KERÜL EZEN ENNYIBE?! Miközbe a legújabb samsung G nemtudom mi a bánat ott van a kezébe, amit most vett a trémobilban 160 ezerért meg kifizet havonta 10 ezreket telefonszámlára. Én volt amikor visszakérdeztem, hogy és azon a telefonon mi került annyiba? És akkor nézett, nem tudta megmondani.. gép fossa másodpercenként hozzá az alkatrészeket, fejlesztési költség esetleg, de akkor is túl vannak árazva, azok is.
    Hányan jönnek be új 10-20 milliós autókkal.. hogy biciklit szeretnének, aztán mikor mondasz 120 ezret, koppan az álluk.. nem is értem.. autóra nem sok a 20 millió.. Volt aki hétvégén jött vadi új G mercedessel, hogy ő kerékpárt szeretne venni, hol lehet, mondtuk hogy jelenleg sehol, mert mi is, és minden más bolt a környéken zárva van, jöjjön vissza hétfőn. Hétfőn beállított 2 biciklivel, amit az OBI-ban megvásároltak, mert az nyitva volt! És hogy ott azt mondták hogy ezt üzembe kell helyezni, oké, otthagyta a biciklit, az egyik hajtókarban a pedálmenet olyan ferdén volt megfúrva, plusz oválisra is, hogy nem lehetett bele tenni a pedált.. mondtam neki hogy vigye vissza, nem érette, mondtuk neki ketten hogy vigye vissza, akkor sem értette, fel volt háborodva, de nem az OBI-n hanem rajtam. Komolyan nem értem néha az embereket, de már megszoktam.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz Runner_fxr #55369 üzenetére

    Nálunk is ugyan ez a helyzet, mint amit leírtál. Csak néha rengeteg idő elmegy azzal hogy megmagyarázd neki a dolgokat, hiába vagy már jártas a dologban. Sokszor nem árt átgondolni, hogy a leg célravezetőbb felépíteni a beszélgetést. Tiszta pszichológia.
    Igen az nagy baj, hogy elárasztották az embereket ezekkel a kerékpároknak látszó tárgyakkal. Sikerült vele egyből beépíteni a fejekbe, hogy a bicikli az 20 ezer ft ba kerül.
    Van egy aranyos sztorim, lehet már meséltem itt is.. bejött egy idős házaspár, 70 év körüliek. Olcsó egyszerű biciklit szerettek volna, olyasmit mint a régi csepeljük volt. Tehát egy kontrás 28 as valamit. Mutattuk nekik a katalógusban, mert ilyen pont nem volt készleten, hogy tudunk hozni, 60 ezer ft. Na erre ki voltak készülve, hogy nekik nem versenyzésre kell (pont ahogy mondtad..) stb stb..
    Mire megkérdeztem, hogy az említett régi csepelt, azt mennyiért vásárolta, anno!? Azt mondja, egy tehenet adott érte!
    Óóóóóhóhó mondom nem vagyok tájékozott ilyen témában, de keressünk már rá az internetnet, mennyibe megy most egy tehén, olyan 200-400 ezer ft közt, attól függ milyen meg mekkora. Nem borjút mondott, az 85 ért már van.
    Mondom annyi pénzből csodás kerékpárokat tudok mutatni..

    Egyébként tényleg elszaladt a biciklik ára mostanában, nehéz lenne tagadni, de ha nagyon visszamegyünk az időben, akkor meg azt venni észre, hogy annyira nem is, csak a 2003-2009 között voltak túl olcsóak. :D
    Pl 2000 körül ha megnéztél egy Hajdús árlistát, egy kona bicikli simán volt 360 ezerbe, és ezeken még nem is minden volt shimano! Pl weinmann volt a fék, vagy sugino hajtómű. 2004 ben olcsóbban kaptál HFS meridát, full XT vel, skarebbal, mondjuk még V fék volt rajta, de az is XT, párhuzamosítós. És azok a vázak alumniumból simán képviselték a csúcstechnológiát, azóta sincs érdemben jobb aluváz, már meg teljesen le is álltak velük, alig van pár gyártó, aki XT-s szintű biciklit szerel alu vázzal. Scandium, magnézium, titán, meg szinte teljesen eltűntek, nem vesződnek már velük, nincs reklám értékük a carbonhoz képest.
    Majd 2010 től elindult a pokol, jelenleg XT -s meridát 440 ért is csak úgy kapsz, hogy max slx szintű rajta a fék, és alivio agyak vannak benne, de mondjuk már tárcsás.
    Alkatrész árak pedig kabarésan pótolták be itthon az árnövekedést, néztem régi velos, most paul lange, árlistát, 36 ezer ft volt egy XT hajtás kisker ára valamikor 2005 környékén, most azt azt hiszem 89 ezer. De előtte meg a megjelenés óta végig 36-38 ezer körül volt, sőt még drágább is. Szóval évekig árulták ugyan azokon az árakon a dolgokat, aztán az utóbbi évekbe meg évről évre ment a 20% os emelés.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz Integrale #55374 üzenetére

    Nem emlékszem hogy ilyet javítottam-e, igazából ugyan ilyet biztos nem, mert ez 2016 os villa már, olyat meg még egyet sem láttam suntour ból. De rémlik egy XCR, ami levegős volt, volt benne egy bontható cartridge olajos visszaút csillapítás, és egyben lockout. Szétment benne a nyomórúd szimeringje, és lefolyott az olaj, alkatrész ellátás a nagykerben nyista volt hozzá, nem lehetett kapni. :D Leszakadtam tőle.. aztán én szereztem hozzá egy szabványos szimeringet, ami tökéletes volt bele. Teflon perselyes volt a villa, úgyhogy egész használható darab. Persze egy jó rock shoxtól vagy foxtól messze van mint ide nyugat Berlin.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz Cathfaern #55380 üzenetére

    Igazad van, ez is közrejátszott a drágulásban.
    És abban is hogy a fejlesztéseket évről évre lejjebb viszik az alsóbb kategóriákba, de mégsem ugyan azok.
    Egy régi profi szett általában minőségben mindenképp komolyabb szintet képvisel, mint egy mai hasonló paraméterekkel rendelkező alacsonyabb kategória.
    Viszont azt el lehet mondani, hogy ma nem muszáj LX (SLX) es bringát választani minimumnak ha rendszeres sportolásra keresel mtb-ot, mert már egy alivio szett is használható sportolásra, kisebb kompromisszumokkal.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz MPowerPH #55498 üzenetére

    Három tányérnál inkább az elsőre hajazó megoldás a jó, ha egy plusz szemet hagysz benne maximum. Shimano úgy adta meg régebben, hogy tudj csinálni egy kis 3 szöget, az egyik csap felhúzásával.
    A második megoldás az 2 tányérosra tökéletes, pl országútinál.

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz MPowerPH #55511 üzenetére

    Tudtál szerezni shimano patent szemet? Egyszer láttam egy német webáruházban, dollármilliókért.
    Nem értem miért piszkálhatták a láncot, miért nem kérdeztél rá?
    Jó egyébként bele a sram is, én mindig azzal használtam, vagy kmc vel. Ha nem szorul meg, és nem is mozog benne oldal irányba, akkor jó, attól az egy darab inkompatibilis oldal laptól nem lesz semmi baja.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz MPowerPH #55565 üzenetére

    Váltás minőségét, vagy teljesítményét legalább annyira befolyásolja a lánckerekek és tányérok oldalán valamint fogazásán készített módosítások, marások, ferdítések stb. Tehát egy bizonyos minőség felett már nehezen venni észre a különbséget, pedig minimálisan azért jelen van.
    "Normál" áron nyilván nem éri meg, hiszen a csúcskategóriát képviseli a termék palettában, ezért hát nem is kell a jó ár-érték arányú zónában elhelyezni, akinek kell úgyis kell, nem ebből fognak megélni, az eladások ezekből a szettekből a legminimálisabbak.
    Viszont ha a súlyukat nézed, ami a legnagyobb biznisz a kerékpár alkatrészek piacán, abban viszont eléggé ottvan, ahol kell lenni, és ha a termékek tartóssága csökken is, attól ez még mindig japán.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz Tothgera30 #55608 üzenetére

    Ez tényleg jó áron van, csak maga a bicikli nem jó.
    Szereltem ilyet, az agyai nagyon gyenguszok igazából kb semmit nem érnek, normális konuszt sem találtam hozzá.
    A mérettel meg vigyázz, az S es olyan hosszú, mintha L es lenne... 400 as nyeregcső elkél bele, 180 as magasság alatt meg nem jó ez a bicikli még S esben sem.
    Hátsó háromszöget kézzel úgy össze lehet fogni, mintha kolbászból lenne.
    A villája pedig nem tapered, csak a fejcső, a villára rá van rakva egy olyan alsó kónusz, ami miatt bele lehet rakni az 1.5 ös csapágyba. De rettenetes minőségű.
    A fékjét meg úgy tudom hogy vissza vonta az avid típus hiba miatt, és shimanora cserélik garanciába.

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz MPowerPH #55620 üzenetére

    Shimano szerint a polymer bevonatos az húdejó, előtte a PTFE -s volt a csúcs bowdenszettjük. Aztán megjelent az egyszerű teflonos, amilyet más márkában is meg tudsz venni ezer éve.
    Tehát egész egyszerűen azért van ennyi, mert lehet kapni a régebbi fejlesztéseiket is.
    Én nem hiszek a bevonatos bowdenekben, ahol hozzá ér a kupak, főleg ha alu kupak, vagy a váznak a stopperja, kicsit megtörik, stb, nagyobb igénybevételnek van kitéve, ott megbomlik, kirojtosodik, és akkor pont ebben a csoda bevonatban fog elakadni, megszorulni a bowden. Nekem a PTFE -s pár 100km alatt már kezdett rojtosodni, soha nem fogok ilyet venni. Egyébként míg nem bomlik, addig tényleg marha jól csúszik. Még a télen raktam össze polymeros dura ace-el egy 2x11 es bringát, lassan jön hozzám újra szervizre mert lenyúlt a lánc, azt mondta a tulaj sokkal jobban működött a szezon alatt, és nem állítódott el, mint ahogy eredetileg a trek összerakta. Lehet neki, valami csoda folytán jobban bírja.
    Én most quaxar teflonossal megyek. A teflon az por alakban válik le, abban nem tud elakadni.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz MPowerPH #55626 üzenetére

    De, régen még a szakik el szokták forrasztani, meg az igazán bringa b*zik nem alu véget nyomnak rá, hanem ők is elforrasszák. Én is próbáltam, de nekem nem akart hozzá tapadni semmi forr anyag.
    Amúgy meg ha picit is nagyra csinálod a göböt a végén, akkor nem fogod már tudni átnyomni a bowdenházon, akkor meg azért lesz fail a dolog, sőt, a váltókarba mégannyira sem lehet befűzni, van hogy az olcsó bowdenek végét le kell vágjam, mert a forrasztás miatt nem lehet átfűzni a karon. :D
    Szerintem ne menj tönkre idegileg abba, hogy milyen bowden szettet veszel. Ha veszel egy quaxar szettet, kb 5500 ft, abból is van teflon bevonatú, nagyon korrekt minőség. De ha veszel két darab quaxar bowdent, darabja kb 1 ezres, és méretre szabatsz SP-41 es shimano bowdenházat. Ugyan olyan jó lesz, oda vágod ahova akarod, és harmad annyiba megúsztad a balhét.

    (#55629) csababarca
    Mágnes fékes trainer, ha nem akarsz sokat rászánni, akkor használtba nézegess.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz Hasaggymeg #55634 üzenetére

    Az szerintem az alivio váltókar miatt van. :D Nem indikálja azt hogy mennyire jól csúszik a bowden.
    Egy időbe használtam 8 as alivio váltókart, egy botrány.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz pocokxx #55705 üzenetére

    Fillérekért találsz ilyen olcsó acél vázat használtban, át kell rá szórni a dolgokat, aztán kész. A hegesztéshez úgy is némileg szét kellene szedni.
    Az a durva, hogy a nyeregvázcső is el van törve és reped tovább az alsó cső is, felfele :DDD , ennek nagyon ki van a bele. Nem érdemes megjavítani, máshol is el fog törni. Amúgy meg a hegesztő sincs ingyen.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz pocokxx #55711 üzenetére

    Amelyiknek nincsen 2 csöve totál elrepedve, plusz egy harmadik berepedve, az nem hiszem hogy "alig" jobb, hanem sokkal jobb.
    Ezt jelenleg a bal láncvilla tartja össze, ha az is eltörik, akkor szétnyílik az egész váz.
    Igen, ezt magyarázzuk itt páran.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz Kommandír #55929 üzenetére

    Ha 2 évente viszed szervizre a rendszeresen használt teleszkópos villát, annak az lesz a következménye, hogy nem a szervizt kell rajta megejteni, hanem a komplett cserét.

    Itt egy példa, 200 métert tettem meg úgy, hogy full sáros volt a villa becsúszója, majd lemostam vízzsákból ráköpködve a vizet, majd még volt a távból kb 10 km, amit nem teljesen tisztán tett meg a villa, idei gázló TT -ről van szó, minket a végén elkapott a jégeső, brutális vihar.
    A villával utána nem mentem egy métert sem, míg időm nem lett szétszedni.
    Így nézett ki a szimering:

    Ha ez nincs szétszedve, az a sár szétcsiszolja a becsúszót.
    Én egyből éreztem a mozgásán is hogy valami nincs rendben. A többség ugyan úgy megy vele tovább, és nem viszi el tisztításra, ezért vannak a neten azok a rommá kopott becsúszós több százezres villák.

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz Kommandír #55939 üzenetére

    Már jó-pár éve szervizelek komoly és komolytalan teleszkópos villákat.
    A gyártók nagy átlagban 100 üzemóránkénti szervizelést ajánlanak. Az azt jelenti, ha mondjuk 20 as átlagot tudsz menni, 2000km -es szervizperiódus.
    Tehát inkább ebből induljunk ki, mint abból hogy 2 év 1 év fél év. Van aki egy hónap alatt megy 2 ezer km-t, míg más több év alatt.
    És nagyon nem mindegy milyen körülmények közt. Pl vegyük a két szélsőséget. A legkíméletesebb az, hogyha nem mész sosem esőben és terepen, azt a kis port is letörlöd minden bringázás után a becsúszó szárról és a szimeringről ami rátapad, és mondjuk még karban is tartod a szimeringet egy kis brunox teleszkóp spray el, vagy legalább egy kis szilikon spray el. Ilyen esetben valószínűleg a 2000km meg sem fog kottyanni a villának, a csillapítás olaját sem éri semmiféle terhelés amitől az olaj bármennyire elvesztené a tulajdonságait. Egy probléma lehet, hogy a szimeringek alatt levő szivacs gyűrűkből leszivárog az olaj a láb aljába, a perselyektől is minden olaj lefolyik alulra, így a kenés megszűnik. Ezen persze lehet segíteni, ha fejtetőn tároljuk a biciklit, és még meg is nyomkodjuk a villát ilyen pozícióban.
    Aztán ennek a felhasználási módnak az ellentéte, ha kemény terepen használjuk a villát, sárban, vízben esőben. És még nem is védjük a becsúszószárat sárvédővel a rákerülő sár ellen. Jól berakódik a sár a becsúszószár meg a fékhíd közé. Na az ilyen villának 2000km alatt is vége lesz. Hiába van ráírva rock shox, fox, vagy bármilyen más nagy név.
    A durva igénybevételnek kitett villa szervizperiódusa lecsökken, akár a sokszorosára is. Mint ahogy az én példámból is látszik, elég volt pár 100 métert menni csurom sárosan, és máris belekerült a víz, és a sár. Ha a túra előtt lett volna a szerviz, akkor a túra végén már meg lehetett volna ismételni!

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz MPowerPH #55946 üzenetére

    Én tavaly télen úgy mentem végig, hogy volt rajta egy kis műanyag sárvédő, hogy ne hordjam rá a sarat a becsúszóra, azt még én vágtam ki házilag. Lehet már itthon is kapni ilyen dolgokat, mi is áruljuk, csak nem jut eszembe milyen márka.. :D
    Igen az a "porszívó cső" vagy harmónika az nagyszerű dolog volt, valószínűleg azért szüntették meg, mert nem tett jót a dizájnnak. Valamint hogy csak a porletoló véd, ez így egy tökéletes élettartam gát. Arra nem szól a garancia hogy te sarat raktál a villába, vagy beáztattad.. ezért a gyártó nem fog felelősséget vállalni.. te meg szépen veszed tőlük 60-100 ezrekért a felső részeket, hogy ki tudd cserélni a becsúszó szárakat. Régen még pl a marzo vagy rst villákból ki lehetett venni a becsúszó szárat, nyakat is, csavarokkal rögzültek. Ma már csak kompletten tudod cserélni az egészet. Igaz mi cseréltünk már ki nem egyszer nyakat, meg Pista bácsi becsúszót is, de ezek a megoldások nem éppen a dealeri magatartásnak megfelelőek. Ők azt mondják mindent cseréli kell, megjavítani nem szabad. Így van ez a kotyogással is, lábcsere! Mert nem a persely a rossz, hanem a láb tágul meg. :DDD
    Ha sokat bringázol, évente vegyél újat villából is, erről szól nagyjából minden, ami ma márketing.
    Egyébként a szimering cserét is külföldön sokszor fölöslegesen gyakran végzik el. A komoly villák is akkorát tudnak kottyanni, lógni, hogy rázós terepen nem azért okádja a villa az olajat, meg szedi magába a koszt, mert annyira kopott vagy megkeményedett, kiszáradt a szimering, hanem mert nem tudja lereagálni azt, hogy mekkorát mozog benne vertikálisan a becsúszószár.
    Na ennyi elég is volt a szakmai titkok feltárásából. :D

    [ Szerkesztve ]

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz MPowerPH #55952 üzenetére

    Én nem használtam ilyet sose, de egy két ismerősöm villáján volt egy kis ideig.
    Nem fog teljesen megvédeni semmitől, meg ha össze koszolódik, azonnal ki kell mosni. Mert úgy viselkedik mint egy csiszoló szivacs. :D Amihez hozzá ér ott lefog szedni mindent.
    Egy srác felrakta egy olyan telóra, ami többet ment, mint amilyen magas volt ez a bánat, tehát fel le csúszkált rajta, na neki teljesen kikoptatta felül a becsúszót, ahol hozzá ért. :D
    Na meg egy jó villa, az kimozogja az útját, tehát pl az én villámon, amit még meg is tuningoltam ennek érdekében, ez tuti nem lenne jó, mert össze nyomná az egészet. Nekem pár mm marad csak a becsúszóból ha teljesen beül a villa. Akkor ez hova tud igazodni?
    Jah és pont ott nyitott ez a cucc, ahol a legjobban veszélyeztetve van a villa, a becsúszó meg a fékhíd közt.
    Neoprén anyagból van ráadásul, ami átengedi a vizet, mondjuk ha impregnálod akkor talán jobban működik.
    RS Dart villán jól üzemelt, mert azok pár centinél többet nem nagyon mozognak, tehát nem tudta összenyomni. :D
    Létezett ilyen cucc kormánycsapágy védőből is. Homlokcső meg a villa közé lehetett feltépőzárazni. Na az is csodálatos volt.. beszedte a koszt, aztán ahogy forgattad a kormányt vagy a villát vállat vagy a homlokcsőt koptatta szét. Nem beszélve arról hogy beszívta a vizet, de ki már annyira nem engedte, tehát tök jól ugyan úgy felázott a csapágy, de legalább ki sem tudott száradni. Láttam ilyet akinek teljesen rommá rohadt az FSA ipari csapágyas kormánycsapágya, állt benne a rozsda még felfele vagy 2 centin keresztül. :D

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák