Új hozzászólás Aktív témák

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz Runner_fxr #55369 üzenetére

    Nálunk is ugyan ez a helyzet, mint amit leírtál. Csak néha rengeteg idő elmegy azzal hogy megmagyarázd neki a dolgokat, hiába vagy már jártas a dologban. Sokszor nem árt átgondolni, hogy a leg célravezetőbb felépíteni a beszélgetést. Tiszta pszichológia.
    Igen az nagy baj, hogy elárasztották az embereket ezekkel a kerékpároknak látszó tárgyakkal. Sikerült vele egyből beépíteni a fejekbe, hogy a bicikli az 20 ezer ft ba kerül.
    Van egy aranyos sztorim, lehet már meséltem itt is.. bejött egy idős házaspár, 70 év körüliek. Olcsó egyszerű biciklit szerettek volna, olyasmit mint a régi csepeljük volt. Tehát egy kontrás 28 as valamit. Mutattuk nekik a katalógusban, mert ilyen pont nem volt készleten, hogy tudunk hozni, 60 ezer ft. Na erre ki voltak készülve, hogy nekik nem versenyzésre kell (pont ahogy mondtad..) stb stb..
    Mire megkérdeztem, hogy az említett régi csepelt, azt mennyiért vásárolta, anno!? Azt mondja, egy tehenet adott érte!
    Óóóóóhóhó mondom nem vagyok tájékozott ilyen témában, de keressünk már rá az internetnet, mennyibe megy most egy tehén, olyan 200-400 ezer ft közt, attól függ milyen meg mekkora. Nem borjút mondott, az 85 ért már van.
    Mondom annyi pénzből csodás kerékpárokat tudok mutatni..

    Egyébként tényleg elszaladt a biciklik ára mostanában, nehéz lenne tagadni, de ha nagyon visszamegyünk az időben, akkor meg azt venni észre, hogy annyira nem is, csak a 2003-2009 között voltak túl olcsóak. :D
    Pl 2000 körül ha megnéztél egy Hajdús árlistát, egy kona bicikli simán volt 360 ezerbe, és ezeken még nem is minden volt shimano! Pl weinmann volt a fék, vagy sugino hajtómű. 2004 ben olcsóbban kaptál HFS meridát, full XT vel, skarebbal, mondjuk még V fék volt rajta, de az is XT, párhuzamosítós. És azok a vázak alumniumból simán képviselték a csúcstechnológiát, azóta sincs érdemben jobb aluváz, már meg teljesen le is álltak velük, alig van pár gyártó, aki XT-s szintű biciklit szerel alu vázzal. Scandium, magnézium, titán, meg szinte teljesen eltűntek, nem vesződnek már velük, nincs reklám értékük a carbonhoz képest.
    Majd 2010 től elindult a pokol, jelenleg XT -s meridát 440 ért is csak úgy kapsz, hogy max slx szintű rajta a fék, és alivio agyak vannak benne, de mondjuk már tárcsás.
    Alkatrész árak pedig kabarésan pótolták be itthon az árnövekedést, néztem régi velos, most paul lange, árlistát, 36 ezer ft volt egy XT hajtás kisker ára valamikor 2005 környékén, most azt azt hiszem 89 ezer. De előtte meg a megjelenés óta végig 36-38 ezer körül volt, sőt még drágább is. Szóval évekig árulták ugyan azokon az árakon a dolgokat, aztán az utóbbi évekbe meg évről évre ment a 20% os emelés.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák