-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Runner_fxr #55351 üzenetére
Akkor most dobjam el a 26 os biciklimet?
Egyébként mérted már le mennyi 200 ml teló olaj súlya? Én mindig elfelejtem. Mert a régi nyílt olajosba 150-160 + 25ml -t írt asszem a chart, de én mindig kicsit többet raktam bele, főleg a levegő oldalba, mert ott nagyon gyenge az amit előírnak a túloldalhoz képest, mondjuk a túl sok se jó persze. De a mostaniak főként FIT esek, abban alig van olaj, és lehet hogy a csillapító egység is összességében könnyebb mint a nyílt olajos. 50 grammot biztos hogy nyertek csak az olaj súlyán. Az meg nekem nem minősül könnyítésnek.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ---Lasali--- #55353 üzenetére
Még nem mértem le mennyi a súlya a 200ml teló olajnak, de egyébként annyira nem vagyok súly mániás, hogy 50-100g súlyokon fennakadjak.
A nyílt olajos villákat szerettem mindig a legjobban.
Egyébként azt észrevettem, hogy az új villákban sokszor kevesebb a kenőanyag és az olaj is mint kéne. Érdemes az első szervizt viszonylag hamar megejteni.Természetesen nem kell eldobni a 26"-os bringát. Nem a 26"-os mérettel van a baj, hanem a gyártókkal, akik abszolút ráálltak a 27,5" és 29"-es méretekre. Nem lesz alkatrész után pótlás a komolyabb 26"-os cuccokhoz.
Jó áron még mindig érdemes 26"-os bringát venni, de ha most valaki viszonylag nagyobb összegből szeretne egy montit építeni, vagy kompletten venni, akkor már nem ajánlanám a 26"-ot, se az 1 1/8. fejcsövet.[ Szerkesztve ]
-
Valkűr
őstag
válasz ---Lasali--- #55353 üzenetére
Érdemes évekre előre alkatrészeket venni hozzá, amiket majd úgy is cserélni kell, mert ha lesz is horror áron...Hajtást kompletten sem árt, azt úgy is cserélgeti az ember adott kilóméter után...
iPhone 15 Pro Max, iTab Air 5
-
Runner_fxr
Ármester
Kerékpár drága, nem drága kérdéshez. Kíváncsi lennék mennyiért vesznek telefont azok, akik szerint drága egy jó kerékpár? Amit ráadásul a legtöbben 1 év múlva cserélnek, de 2 év múlva szinte mindenki, mindeközben az adott teló kb értékét veszíti. Egy normális bringát nem 1-2 évre veszünk általában.
Meg az, hogy mi a jó bringa az adott felhasználástól függ. Mennyibe kerül 1 hétre a sziget fesztivál vagy a Balaton sound? Nincs is több kérdésem.
Még valami, az emberek Magyarországon úgy veszik az iphone 6-ot mintha ingyen adnák, addig nekem senki ne sírjon drága bringákról.[ Szerkesztve ]
-
Sony P
csendes tag
Sziasztok. mennyiért tudnám eladni amennyiért el is vinnék?!
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Integrale #55361 üzenetére
Nem a hajtással lesz gond, hanem a kerékszettekkel, villákkal, külső gumikkal. 26" leszorult az alsó szegmensbe, itt valószínű meg is fog maradni, de aki komolyabb montit használ az gondba lehet ezekkel az alkatrészekkel ha 26"-ot szeretne fejleszteni. Ami meg marad elfekvőbe az aranyáron lesz.
[ Szerkesztve ]
-
Integrale
veterán
válasz Runner_fxr #55362 üzenetére
Persze, ez így érthető. Csak a hozzászólásra reagáltam amire a válasz ment.
De gondolom ez nem 1-2 éven belüli téma!?
"Bad reklám is reklám too"
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Runner_fxr #55359 üzenetére
Amit most leírtál, szerintem minden kerékpár boltos tudja. Mindegyikőnk küzdik ezzel az általános elmebajos felfogással.. értetlenkedik meg felb*ssza magát a bolt előtt, hogy MI KERÜL EZEN ENNYIBE?! Miközbe a legújabb samsung G nemtudom mi a bánat ott van a kezébe, amit most vett a trémobilban 160 ezerért meg kifizet havonta 10 ezreket telefonszámlára. Én volt amikor visszakérdeztem, hogy és azon a telefonon mi került annyiba? És akkor nézett, nem tudta megmondani.. gép fossa másodpercenként hozzá az alkatrészeket, fejlesztési költség esetleg, de akkor is túl vannak árazva, azok is.
Hányan jönnek be új 10-20 milliós autókkal.. hogy biciklit szeretnének, aztán mikor mondasz 120 ezret, koppan az álluk.. nem is értem.. autóra nem sok a 20 millió.. Volt aki hétvégén jött vadi új G mercedessel, hogy ő kerékpárt szeretne venni, hol lehet, mondtuk hogy jelenleg sehol, mert mi is, és minden más bolt a környéken zárva van, jöjjön vissza hétfőn. Hétfőn beállított 2 biciklivel, amit az OBI-ban megvásároltak, mert az nyitva volt! És hogy ott azt mondták hogy ezt üzembe kell helyezni, oké, otthagyta a biciklit, az egyik hajtókarban a pedálmenet olyan ferdén volt megfúrva, plusz oválisra is, hogy nem lehetett bele tenni a pedált.. mondtam neki hogy vigye vissza, nem érette, mondtuk neki ketten hogy vigye vissza, akkor sem értette, fel volt háborodva, de nem az OBI-n hanem rajtam. Komolyan nem értem néha az embereket, de már megszoktam.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Integrale #55364 üzenetére
Sajnos ez nagyon is aktuális téma. Már most is nagyon háttérbe szorult a 26". Ha megnézed a kerékszetteket, villákat. Rengeteg gyártó már rég lemondott a 26"-ról. Vannak még komolyabb 26"-os cuccok, de sokkal kevesebb mint 27,5" vagy 29". Használt piacon még van létjogosultsága a 26"-nak, lesz is még egy ideig, de ha új mtb-ban gondolkodunk akkor már kizárólag a nagyobb kerékméret mellett van értelme dönteni. Meg tulajdonképpen már most se nagyon találni komolyabb 26"-os új montit a gyártók kínálatában.
Sokan sajnálkoznak is emiatt, én megmondom őszintén, hogy üdvözlöm az új méreteket. A 26"-ot tökéletesen kiváltja a 27,5", a 29" meg szintén egy olyan méret aminek meg van a létjogosultsága.
-
Integrale
veterán
válasz Runner_fxr #55366 üzenetére
Még 2 évet szeretnék kihúzni a Magellannal, ennek a megvételével és felújításával csak arra volt szükségem, hogy újra elkezdjek foglalkozni a biciklizéssel.
Régebben összeraktam egy Kona vázas bringát, aztán leraktam egyik napról a másikra, az elmúlt 8 évben nem vettem még csak bovdent sem, de biciklivel is évi maximum 100km-t mentem.
(most ez megvan 2 nap alatt)
Újra megfogott, erőnlétem szépen visszajött (teljesen más igénybevétel mint az edzés), szeretnék komolyabban foglalkozni vele, ezzel együtt ha szükséges anyagilag is rá tudok feküdni a témára. Úgyhogy bő 1 éven belül szeretnék váltani.
Addig jó lenne ha kihúzná az alkatrészellátás."Bad reklám is reklám too"
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ---Lasali--- #55365 üzenetére
Jaj de szeretem az ilyen embereket én is. Szerintem az alapvető probléma ott van, hogy magyarországon (most szándékosan kisbetűvel) a kerékpárnak még mindig nincs igazi kultúrája, bár már sokan kerekeznek, és egyre többen látják be, hogy a kerékpározni is úgy van értelme ha nem a "kínai piacos" fostaligát vesszük meg, de még mindig ott van a fejekben a tesco, auschan és társai, a 20-30 ezres csodákkal (már inkább ott is 40-50), de még mindig az a standard, hogy egy kerékpár az 19.990 vagy 29.990 az obiban vagy a madaras teszkóban, ami ettől drágább az már versenyzésre kell, neki meg arra nincs szüksége, szóval ne akard hülyének nézni. A tévedés ott van, hogy az obis, tescos stb vacak az nem kerékpár hanem egy utánzat.
A másik probléma az, hogy nincs viszonyítási alapjuk, telefonban tudják mi a különbség, autóban is, de kerékpárban nem. Azt hiszik mind egyforma mert tekerni kell a pedált és nem motor hajt, csak a abban van különbség hogy a drágább erősebb, tovább bírja, de arra nekik nincs szükségük mert nem versenyzők.
Én mindig a 90-es évek elejét szoktam felhozni példának, de lehet régebbre is visszamenni, amikor 1 havi fizutól indultak a bringák, akkor az természetes volt, de manapság az említett áruházak miatt már nem az.
Egyébként én úgy kerülöm ki az ilyen helyzeteket, hogy szimplán nem vállalom el szervizre, se beállításra az ilyen hulladékokat. És most nem a régi, de minőségi bringákra gondolok, hanem az ilyen általad is említett nagyáruházi fröccsöntött szarokra. Annyi segítséget tudok nyújtani az ilyen tulajdonosoknak, hogy elvállalom ha nagyon ragaszkodik hozzá, de felelősséget a legcsekélyebb mértékben sem tudok érte vállalni és ha nem sikerül beállítani jól, a szerviz árát akkor is ki kell fizetni és reklamációt nem fogadok el. Meg szokták érteni. De ha nem akkor menjen Isten hírével, nem fog hiányozni. -
ivana
Ármester
válasz ---Lasali--- #55365 üzenetére
Egy mobilban ez végképp érthetetlen, foglalkozok ROM fejlesztéssel (pénzért, nem szórakozásból) egy készülék szoftverét összerakni annyira, hogy működjön nekem egy hét, hogy annyira stabil legyen mint ahogy kiadják 3-4 hét (ami sokszor még egy kész vicc). Sokszor elgondolkozom, hogy most vagy én vagyok túl jó, vagy egyes cégeknél dilettánsok dolgoznak. De inkább az utóbbi, mert xda-n vannak sokkal jobbak nálam.
A hardver (kész procival stb. nem tiszta gyártási költség) max. 50-100$. Illetve egy telefont könnyű tönkre tenni, például részegen Egy bringát jóval nehezebb. Én maradok az ócska telefonnál (lumia 520) amit nem sajnálok.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Integrale #55368 üzenetére
Ami neked van, alap magellán azzal semmi gond nincs, ahhoz a kategóriához még sokáig lesz alkatrész ellátás. Én a komolyabb kategóriákra gondoltam.
Újra megfogott, erőnlétem szépen visszajött (teljesen más igénybevétel mint az edzés)
Ezt nem teljesen értem, a kerékpározás akkor mi ha nem edzés?
Gondolom a súlyzózásra gondolsz mint edzés, valóban más jellegű. Én egyébként mindkettőt csinálom és szeretem is. Szerintem az emberek többsége a body-ra azért gondol csak edzés ként, a kerékpározásra meg kerékpározásként, mert a kerékpár az szórakozás is, a súlyzózás meg csak megfelelési kényszer, pedig az is tud szórakoztató lenni, én legalább is azt is szeretem.[ Szerkesztve ]
-
maximilian4
addikt
válasz Runner_fxr #55371 üzenetére
Szerintem mindkettőt lehet edzésnek hívni. Csak a kerékpár kardio jellegű. Én most azért kezdtem el többet tekerni, mert nem tudok lábazni, meg kellett műteni a térdemet. De teljesen máshogy hat a combizmomra és nem is annyira megterhelő a térdemnek. Még mindig ezzel a savasodással küszködök. Pár kilóméter után úgy bedurran a combom h szétszakad a gatyám, meg úgy besavasodok h alig bírok mozogni.
Szerk.:
Azt azért hozzá teszem h állat módjára tekerek, de ha elején lazább tekeréssel bemelegítek akk sem lesz jobb sokkal a helyzet. Max. kicsit később savasodok, de amint elkezdek dinamikusan tekerni egyből jön a bedurranás, savasodás.[ Szerkesztve ]
Maxi
-
Integrale
veterán
Erről vélemény?
"Bad reklám is reklám too"
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Runner_fxr #55369 üzenetére
Nálunk is ugyan ez a helyzet, mint amit leírtál. Csak néha rengeteg idő elmegy azzal hogy megmagyarázd neki a dolgokat, hiába vagy már jártas a dologban. Sokszor nem árt átgondolni, hogy a leg célravezetőbb felépíteni a beszélgetést. Tiszta pszichológia.
Igen az nagy baj, hogy elárasztották az embereket ezekkel a kerékpároknak látszó tárgyakkal. Sikerült vele egyből beépíteni a fejekbe, hogy a bicikli az 20 ezer ft ba kerül.
Van egy aranyos sztorim, lehet már meséltem itt is.. bejött egy idős házaspár, 70 év körüliek. Olcsó egyszerű biciklit szerettek volna, olyasmit mint a régi csepeljük volt. Tehát egy kontrás 28 as valamit. Mutattuk nekik a katalógusban, mert ilyen pont nem volt készleten, hogy tudunk hozni, 60 ezer ft. Na erre ki voltak készülve, hogy nekik nem versenyzésre kell (pont ahogy mondtad..) stb stb..
Mire megkérdeztem, hogy az említett régi csepelt, azt mennyiért vásárolta, anno!? Azt mondja, egy tehenet adott érte!
Óóóóóhóhó mondom nem vagyok tájékozott ilyen témában, de keressünk már rá az internetnet, mennyibe megy most egy tehén, olyan 200-400 ezer ft közt, attól függ milyen meg mekkora. Nem borjút mondott, az 85 ért már van.
Mondom annyi pénzből csodás kerékpárokat tudok mutatni..Egyébként tényleg elszaladt a biciklik ára mostanában, nehéz lenne tagadni, de ha nagyon visszamegyünk az időben, akkor meg azt venni észre, hogy annyira nem is, csak a 2003-2009 között voltak túl olcsóak.
Pl 2000 körül ha megnéztél egy Hajdús árlistát, egy kona bicikli simán volt 360 ezerbe, és ezeken még nem is minden volt shimano! Pl weinmann volt a fék, vagy sugino hajtómű. 2004 ben olcsóbban kaptál HFS meridát, full XT vel, skarebbal, mondjuk még V fék volt rajta, de az is XT, párhuzamosítós. És azok a vázak alumniumból simán képviselték a csúcstechnológiát, azóta sincs érdemben jobb aluváz, már meg teljesen le is álltak velük, alig van pár gyártó, aki XT-s szintű biciklit szerel alu vázzal. Scandium, magnézium, titán, meg szinte teljesen eltűntek, nem vesződnek már velük, nincs reklám értékük a carbonhoz képest.
Majd 2010 től elindult a pokol, jelenleg XT -s meridát 440 ért is csak úgy kapsz, hogy max slx szintű rajta a fék, és alivio agyak vannak benne, de mondjuk már tárcsás.
Alkatrész árak pedig kabarésan pótolták be itthon az árnövekedést, néztem régi velos, most paul lange, árlistát, 36 ezer ft volt egy XT hajtás kisker ára valamikor 2005 környékén, most azt azt hiszem 89 ezer. De előtte meg a megjelenés óta végig 36-38 ezer körül volt, sőt még drágább is. Szóval évekig árulták ugyan azokon az árakon a dolgokat, aztán az utóbbi évekbe meg évről évre ment a 20% os emelés.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Integrale #55374 üzenetére
Nem emlékszem hogy ilyet javítottam-e, igazából ugyan ilyet biztos nem, mert ez 2016 os villa már, olyat meg még egyet sem láttam suntour ból. De rémlik egy XCR, ami levegős volt, volt benne egy bontható cartridge olajos visszaút csillapítás, és egyben lockout. Szétment benne a nyomórúd szimeringje, és lefolyott az olaj, alkatrész ellátás a nagykerben nyista volt hozzá, nem lehetett kapni. Leszakadtam tőle.. aztán én szereztem hozzá egy szabványos szimeringet, ami tökéletes volt bele. Teflon perselyes volt a villa, úgyhogy egész használható darab. Persze egy jó rock shoxtól vagy foxtól messze van mint ide nyugat Berlin.
[ Szerkesztve ]
-
maximilian4
addikt
válasz ---Lasali--- #55376 üzenetére
Már egyesült Nyugat-Berlin és Kelet-Berlin. Már csak Berlin van.
[ Szerkesztve ]
Maxi
-
nagyúr
válasz Runner_fxr #55359 üzenetére
Sajnos ez így van. Manapság egy csúcs telefon 200k feltt van és mennyien vesznek olyat. Ennyiből már azért egy korrekt kerékpárt is megkaphat az ember (nem túl extrát de olyat ami azért kiszolgálná).
Sokszor én is belefutottam már hogy minek költöttem ennyit a bringámra. Aztán mikor elmagyarázom a dolgokat akkor azért már értik valamennyire és békén hagynak.
Barátnőmet szerencsére rá tudtam beszélni hogy inkább most vegyen többért kerékpárt minthogy valami gagyit nézzen amit állandóan javítani kell. És lám boldogan is használja.
Jó, neki mondjuk nincs kényszerérzete mint sokaknak itthon hogy évente a legjobb telefonnal flangáljanak még akkor is ha ki se tudják fizetni.Més que un club!
-
Because
őstag
legutóbb készleten se tatabányán, se tatán egyetlen bringásboltban se volt pl. 27,5-es kerék / teló. jó még csak 2015 vége van biztos változni fog a trend... de kereket akkor is fogsz tudni fűzetni így hosszútávra letudva. telókkal már lehet gond, de szervizeléssel karbantartással azért pár évig bírják.
másik pedig tegye fel a kezét akinek 10 évnél idősebb a váza pl. ? szerintem mire nem lehet ehhez értékelhető alkatrészt kapni aki komolyabban foglalkozik vele rég elhagyta azt a bringáját amiről most beszélünk.
[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Runner_fxr #55369 üzenetére
Szerintem nem csak a nagyáruházak a hibásak. Az emberekben benne van, hogy ~30 éve ha megvettek egy alap kerékpárt, akkor az kitartott nekik 30 évig. Tehát feltételezik, hogy egy mostani alap kerékpár is kitart addig, és ebből következően egy alap kerékpár csak jobb lehet, mint a 30 éves. A valóság meg ugye nagyon más...
Mindig ledöbbenek amúgy, hogy milyen ezeréves biciklikkel gond nélkül közlekednék még emberek Pedig esélyesen kb. 0 karbantartást kaphattak.---Lasali---
Volt közben egy gazdasági válság, és ennek folyamányaként elég szép forint infláció. Gyanítom euróban nézve messze nem drágultak ennyire az alkatrészek. Illetve másik oldalról egy 2000-es évekbeli XT szintet ma már 2-3 kategóriával lentebb is hozzák (nem mondom hogy ugyanolyan, de hasonló szint) -
andrisbandi
őstag
"A drága bringa versenyzőknek való."
Ezzel a hiedelemmel én is találkoztam.
Réges régen, egy messzi-messzi galaxisban.... 14 éve vettem egy Merida Matts team edition se bringát. Ez volt az akkoriak közül a második legdrágább. Full xt-s, hidroforming-űrtechnikás-aluvázas :-)
(A mai napig tökéletes, csak a kopó alkatrészeket kellett cserélni.)Az ég világon senki nem értette meg miért gyűjtögettem rá, majd vettem egy ilyen szerkezetet. A haverok, a bringaboltos, a család; mindenki azt hitte titkon versenyzőnek készülök :-)
- Nekem nem jutott eszembe versenyezni, csak egyszerűen a legjobbat akartam, mert megérdemeltem :-)【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Runner_fxr
Ármester
válasz maximilian4 #55373 üzenetére
Persze, hogy mindkettő edzés. Nem is állítottam az ellenkezőjét. Sajnos sérüléseket én is elszenvedtem az évek során, a legsúlyosabb talán a síbalesetem volt, mindkét lábszáram eltört és sérült a hátsó keresztszalagom is. Ebből a sérülésből kb 2 év alatt épültem fel. Gyógytorna után én is kerékpárral kezdtem, valóban iszonyú hamar elfáradt a combom. Tulajdonképpen újra kellett tanulnom járni, nemhogy kerékpározni. Aztán nagyon szépen megerősödött, olyannyira, hogy amatőr szinten XC versenyeken is indultam.
Pár év elteltével megszerettem a súlyzós edzéseket, ekkor a bringa kicsit háttérbe szorult, a nagyon vékony, szálkás testalkatomat szerettem volna megerősíteni. 178 centihez voltam 60 kiló, ami igen vékony. Annyira elszántan csináltam, hogy 4-5 év alatt 88-90-ig fel tudtam menni izomban. Tulajdonképpen 30 kiló minőségi izmot szedtem fel és inkább bodys alkatom lett mint kerékpáros. Ezután ismét egy sérülés árnyékolta be a fejlődésem, volt egy szerencsétlen könyök törésem. Na ez aztán betett a bodynak, évekig szarakodtam vele, mire annyira rendbe jött, hogy ismét tudtam súlyzókkal edzeni. Mindeközben kb 70 kilósra fogytam. Borzasztó érzés volt. Amiért küzdöttem éveket, az szép lassan fogyatkozott. Annyiban szerencsém volt, hogy a visszatérésem gyorsabban megy, mint anno. Elég hamar felmentem 80-82-ig (jelenleg ennyi vagyok), működik az izommemória. Volt még egy plusz negatívuma a könyöksérülésnek és fogyásnak, a térdeim ismét nagyon bizonytalanná váltak. A combomról hatalmas mennyiségű izomtömeg fogyott el, nagyon szerettem guggolni és elég brutál combjaim voltak. Amikor lementem 70 kilóra egyszerűen nem volt a térdemnek rendes stabilitása, visszaköszönt a régi sérülés. Eleinte kerékpárral próbálkoztam, valamit segített, de nem volt az igazi. A guggolás rendbe tette, kellett neki az izomtömeg is. Nem azt mondom hogy 100%-os, de most már elég erős és stabilabb is. Egyébként a térd sérülések gyógytornája is a különböző guggoló gyakorlatokra épül, gondolom neked is végig kellet csinálni. Nem véletlen, kellenek ezek az izmok is. A kerékpár önmagában nem biztos, hogy elég lesz, hogy rendbe tegye a térded ha valóban rossz. Javaslom a guggoló gyakorlatokat, óvatosan, fokozatos terhelés növeléssel. Ha a porcoddal gond van, akkor meg konzultálj az orvosoddal és kérj hyaluron injekciót. Nekem az gyógyította meg a könyököm. A porcerősítő tablettákkal nem sokra mentem. Egyébként a guggolás annyira más mint a bringás izom, hogy hiába tudsz letekerni több száz km-t, egy alap guggolástól, 15-20 perc alatt másnap olyan izomlázad lesz, hogy menni is alig bírsz.---Lasali---: Valóban érdemes mindig átgondolni, hogyan válaszoljunk ezeknek az embereknek, akik fejében a 20 ezres kerékpár van. Az értékesítés is szakma, és kicsit pszichológia, mint ahogy mondod.
Vannak azok akik csak érdeklődően kérdeznek, hamar megérti amit mondasz, de van az aki szentül meg van győződve arról, hogy a kerékpár márpedig 20-30-nál indul és ne akard átverni. Na ez már keményebb dió, vitatkozásba nem érdemes belemenni, elmondom az ellenérveket, majd kitérek a szervizháttérre, ez általában elegendő szokott lenni. Amikor közlöm vele, hogy 10-ből 9 Budapesti kerékpár szerviz nem vállalja a legalja áruházi bringákat, vagy ha el is vállalják nem felelősséggel. Akkor azért elgondolkodnak.
Munkatársak figyelmetlenségből volt, hogy elvállaltak nekem ilyen borzalmakat (nagyon örültem neki), de én vagy elküldöm, vagy csak kötelezettségek nélkül veszem át, bármilyen beállításra vagy szervizre.
Ez a tehenes sztori jópofa. És mit válaszolt az öreg amikor mondtad neki, hogy 200-400 ezer között van egy tehén?Egyébként valóban sokat drágultak a bringák és alkatrészek, de ezt nem is tagadom. Viszont ebbe azért nem szoktam belemenni, mert ilyen erővel bármire kitérhetünk. Minden drágult, ha bemegyek a spar-ba, ott is egyre többet fizetek mindenért.
A Magyar bérekhez viszonyítva minden drága, ettől függetlenül még is fogynak a drága szórakoztató elektronikai cikkek, telefonok stb. Szóval a legtöbb ember megveszi azt ami igazán érdekli. Az iphone is egyre drágább, még is fogy rendesen, idehaza is. Kiszorítják rá valahogy az emberek, épp ezért álszent dolog a kerékpárokat szapulni, hogy milyen drága a 100-200 ezres kerékpár. Nem is beszélve a 70-80k-n fennakadó emberekről.
Illetve ha visszagondolok a 90-es évek elejére, még a bóvli áruházi kerékpárok megjelenése előtt. Akkor a teljesen alap mtb kerékpár kb 18-20 ezret kóstált. Igen ám, csak ekkor kb ennyi volt egy havi fizetés, jó esetben. Ezért a pénzért kaptál egy alap, de használható merev acél vázat, merev acél villát, alap kerekeket, szimpla falú felnikkel, kantiféket, és a legolcsóbb shimano váltórendszert 18 sebességgel.
94 tájékán jutottam hozzá életem első komolyabb bringájához, ez egy GT karakoram volt, minőségi acélvázzal, teljes Deore LX szettel, LX kantifékekkel és Marzocchi XC400-as olajpatronos teleszkóppal. Ez gép így ahogy van 122 ezer forintba került akkor, 1994-ben.
Ki lehet számolni, hogy mai pénzre átszámítva ez mit jelent. Nagyjából 5-6 havi átlag fizetés Magyarországon. Egy hasonló kategóriás kerékpár manapság akció nélkül, teljes áron kb ennyi: [link] Nagyjából 2 havi átlag kereset, de maximum 3, ha még egy kicsit jobb felszereltségű bringát is veszünk alapul. Ha ebből indulok ki akkor azt láthatom, hogy még olcsóbb is lett, nem is kevéssel. Az azért hozzátartozik az igazsághoz, hogy 94-ben az a GT kb akkora szám volt Magyarországon mintha ma vesz az ember 1,5 millióért egy bringát, de inkább csak azért mert még gyerekcipőben járt a hegyi kerékpározás idehaza. Ár-értéket figyelembe véve ma jobb a helyzet a bringáknál.Napfénysüti: Én épp ezért szoktam javasolni a kerékpár teszteket, rendezvényeket, ahol van rá lehetőség ki kell próbálni, viszonyítási alap nélkül nehéz erről beszélgetni bárkivel, amíg nem tapasztalja meg mi a különbség, nem is fogja igazán megérteni.
Because: A 27,5" valóban nem terjed olyan ütemben Magyarországon, mivel merev vázban nem is olyan sok értelme van, akárcsak a 26"-nak manapság, de a 29" gyakorlatilag tarol ebben a kategóriában. Persze lehet kivételeket említeni alacsonyabb embereket figyelembe véve, de nagy általánosságban elmondható, hogy a legtöbb ember, alap merev vázas montiból a 29"-el jár a legjobban. Még a kisebb rugóutas össztelós kategóriában is a 29" egy jó választás. 27,5" inkább közepes-hosszabb rugóutas fullyban kelendő külföldön is, azok meg drágák a magyar bérekhez. Illetve én inkább a felsőbb kategóriákról beszéltem, ha megnézed a komolyabb gyártókat, felsőbb kategóriás alkatrészeket, akkor azt láthatod, hogy a kerékszettek és villák is elég foghíjasan vannak 26"-os mérethez. Ez persze nem jelenti azt, hogy a használt piacon és boltokban, nagykerekben elfekvőbe, nem lesz még sokáig 26"-os komolyabb alkatrész, de ha új évjáratban gondolkozol, akkor már most jelenleg is gondba lehetsz a komolyabb 26"-os monti fejlesztésével, nem kell erre éveket várni. És ez csak egyre rosszabb lesz.
Épp ezért zuhantak a 26"-os bringa árak is a használt piacon, nem véletlenül, aki kicsit is ért hozzá az tudja, hogy nagyobb pénzeket már nem érdemes 26"-ba áldozni. Sokan szabadulni akarnak tőle és nagyobb kerékre váltanak.Cathfaern:
Na igen, van benne igazság. De azt ne felejtsük el, hogy egy 30 éves, egysebességes, kontrás bringán nem is nagyon van mi ami elromoljon, mindene acél, még a felnik is. Ebből adódóan persze dög nehéz is.
Egysebesség miatt, meg az akkori túlméretezés miatt szinte elnyűhetetlen valóban. A mai bringák több törődést igényelnek, de precízebbek is. És minél drágább egy bringa, annál több törődést igényel, mert annál precízebb alkatrészei vannak. Sajnos sokan azt hiszik a drága bringa azért is drága mert soha nem kell foglalkozni vele, mindent kibír. Ezért látok sokszor 100-150 ezres telós villákat, komolyabb levegős tagokat, amik néhány év alatt teljesen leamortizálódnak a karbantartás hiánya miatt. Illetve szarrá nyúlt láncokat, amik az egész hajtás tönkretették.Na ez egy jó hosszú hsz lett.
[ Szerkesztve ]
-
Ati007
őstag
Elég komolyra sikerült az új Capra és az ára is elég jó a konkurenseket nézve.
Ezzel a géppel lehet túrázni is vagy inkább csapatós? -
veterán
válasz Runner_fxr #55382 üzenetére
De egy bizonyos szintig azert tobbet is bir, karbantartas es terheles szempontjabol is, a huszezres teszkoshoz kepest pl a 60k-s beugro boltbajaros is sokkal tobbet kibir.
Ahogy emlekszem, az elso biciklim egy teszkos csoda volt x eve, az akkori a mostani huszezres teszkoshoz kepest sokkal normalisabb volt, egesz turheto gep, persze merev villaval, de nem is nagyon volt vele gond, tartott amig tartott.
Most gondolkodom, hogy kene egy alja merev villas gep, mert valahogy bejon a dolog, attol fuggetlenul, hogy szetrazza a kezem, de megis valahogy az erzes mas, ahogy szorakozok vele, a mostaniban egeszen mas emelgetni az elejet, amennyire keveset mozog a teleszkop, akkor is, annyival tobbet kell emelnem, ha nem mozdul ki a teleszkop, vagy nincs annyira lent, akkor annyival jobban csapom oda, amikor leerkezik, ezzel is csokkentve a nem tul hosszu elettartamot..Everybody lies.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Ati007 #55383 üzenetére
Nekem is nagy kedvencem a YT industries. Ez a Capra váz egyébként már nem friss fejlesztés, használják pár éve. Ezzel a fényezéssel és ezekkel a BOS telókkal jobban tetszett, de azért a mostani sem rossz. Sok tesztet is nyert, választották az év Enduro bringájának is 2014-ben.
Ez egy Enduro kategóriás kerékpár, abból is a komolyabb, 165/170mm rugóutas a top verzió. Ez a rugóút, meg úgy általában az Enduro kategória inkább a Downhillhez van közelebb mint a túrázáshoz. Persze egy ilyen top kategóriás, full carbon, 12-13kg körüli össztelóssal lehet hosszabb távokat is tekerni, egy alap merev vázas monti, alu vázzal, 10 centi rugóúttal, ennél még nehezebb is, aztán lehet azzal is túrázni. Illetve van lock is rajta. Csak azért érdemes talán nem 1 X 11-es váltással használni, ha túrázásra is használva van.
De nem ennyire felső kategóriás Enduro már nem annyira jó hosszabb tekerésekre, mert nehéz. 15 kiló körül is vannak. Összességében azért elmondható, hogy a 130-140mm körüli Allmountain kategória jobb választás, ha egy mindenes gépet keresel, kiegyensúlyozottabb a működése, könnyebben megy felfelé, de már nagyon jó lefelé is.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Pttypang #55384 üzenetére
A legnagyobb fostaligák mindig az "össztelós" tescos bringák voltak. Na ezek azok amik kb a használhatatlanság szintjén vannak és nagyon hamar tönkremennek. A merev változat egy hangyafasznyival jobb, nincs rajta egy jobbra balra nyeklő műanyag forgáspont. Meg azok a "telók" is inkább plusz nehezéknek jók. Ehhez képest a legolcsóbb suntour rugós villa is egy űrtechnika.
Egyébként meg ezek a tescos, obis szarok annyira gázosak, hogy beszélni sincs értelme róla, viszonyítási alapnak sem érdemes emlegetni őket, mert nem kerékpárok. Ilyen erővel egy sörösüveget is hasonlíthatok egy kerékpárhoz, annak is ugyan annyi értelme lenne kb.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Runner_fxr #55386 üzenetére
Csak a regi teszkosat hasonlitottam ossze az uj teszkossal, ropke 10+ ev tavlatabol meglepoen leepult a "minosege" ezeknek is.
Ismerosom kenyszerbol kozlekedett ilyen ossztelos vazzal, eltort a hatso tamvilla alatta, illetve inkabb 70%-ban vegighasadt.Lassan ki kene takaritanom a szerencsetlen alap suntour legalja villamat, ha mar szobakerult.
Hol erdemes altalanos osszeszerelos kenoanyagot beszerezni? Pl villaba, ezt megkennem vele, mert nem erdemes ra remdes telos kenoanyagot venni, esetleg az agyakba raknek normalis kenoanyagot.Everybody lies.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Pttypang #55387 üzenetére
A tescos az mindig fos volt, régen is és most is. Mostanában a neuzer egyébként szállít a tesconak, olyan fékekkel szerelik a felnőtt bringákat, amik még egy gyerek bringán is harmatosak. Valami 40 ezeré. Egészségére annak aki megveszi.
Régebben egyébként én is sokat szidtam az alap suntour villákat, de az utóbbi időben már ezek is fejlődtek. Nem annyira gagyik már. Városi használat mellett, vagy kényelmesebb túrázás mellett akár évekig is működhet. Egész tűrhetően mozognak.
Ettől függetlenül túl sokat én sem áldoznék a szervizelésére, szilikon zsírokat szoktak ajánlani hozzá. De csak valami olcsót vegyél, drága teleszkópzsírt semmiképp, akkor inkább új villát érdemes venni. -
maximilian4
addikt
válasz Runner_fxr #55382 üzenetére
Igen a térd porcommal van a probléma. Reggelente még mindig úgy fáj, h azt a lábamat alig tudom terhelni, aztán a mozgástól jobb lesz kicsit. Na de akkor kérek olyan injekciót.
Maxi
-
Solad
őstag
válasz maximilian4 #55389 üzenetére
Sajnos ez kvazi normalis, ebredes utan kell kb egy ora mire uzemkesz allapotba kerulnek az izuletek. Amennyiben valami defekt van vele, ez fajdalom formajaban jelentkezik.
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
-
Runner_fxr
Ármester
válasz maximilian4 #55389 üzenetére
Reggelente nekem is kicsit érzékenyebb, de ez normális, mint ahogy írja más is.
Nekem szerencsére a térd porcom jó, a szalagokkal volt probléma. Nem tudom milyen jellegű műtéted és vizsgálatod volt, de ha az orvos megállapított nálad porckopást akkor hasznos tud lenni a hyaluron sav injekció. Nekem a könyököm rendbe tette, ott volt egy kis porckopásom és meszesedés, ami a sérülés hagyatéka, de ez gyógyulás is sajnos hosszú folyamat lehet. Térdbe 5db injekciót szoktak adni, 5 héten keresztül, heti 1-et (könyökbe csak 3-at kaptam).
Már az első injekció után érezni a hatást, de ez akár pár hónap után gyengülhet. Fél év vagy 1 év után lehet ismételni általában. Nekem három kezelés kellett, Tehát 3 X 3 injekció mire azt tudom mondani, hogy rengeteget javult, ez 3 évembe telt. Mindenképpen tapasztalt doki kell hozzá, aki beadja, olyan akinek van artroszkópos műtéti tapasztalata. Amúgy nem különösebben fájdalmas, kicsit kellemetlen. De ha a dokid nem ajánlotta akkor vagy felületes, vagy neked más jellegű problémád van, amire ez a kezelés nem jó.[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
Valaki csinált már 9 sebi campa fékváltó shimano 8-as minden más mixet? Tapasztalatok?
-
MPowerPH
félisten
válasz Runner_fxr #55382 üzenetére
Azert az, hogy a 26" -os montit lassan mar nem tudod fejleszteni, nem teljesen igaz. Ami ott mas, az a vaz, az elso villa. Kereket ki lehet hozni 1/6-od aron, ha mindent ugy veszel meg hozza, es magad epited/epitteted meg. Brutalis, milyen felarat szamolnak fel a komplett garniturakra. Jo vazakbol pont most lesz domping az apron. Elso telobol pedig nagyon nem nehez talalni most 26"-ra valot.
Nekem a 29"-es pl. nem volt jo, hulyen is mutat az M-es vazzal, es egyebkent sem ereztem magam rajta jol. Anno a csepel, es egyeb nagy atmeros kerekuek sem jottek be. 190cm+ -tol mondjak itt UK-ban a bicajboltosok a 29"-t, magyarul minimum L-es, 20"-os vazhoz. 27,5" jo lenne, ellenben orra apron alig talalni mind villat, mind vazat, boltbol pedig minden oriasi felarral van ra, csak azert, mert 27,5", ezert nem is nagyon terjed.Szoval pont most jon el az az ido, hogy minosegi 26"-os bringat tudsz osszerakni magad, megkimelt alkatreszekbol. Meregdraga elso villak olyan aron mennek, hogy csak kapkodom a levegot, es bankodok, hogy nekem QR kell, es 1.1/8 , nem tapered.
Don't Tread On Me
-
zoli03
őstag
válasz Runner_fxr #55385 üzenetére
Neked miért ilyen fontos, hogy hány kg a bicikli? Túrázást írtál, szóval a súlypont nem nagyon számít. Egy átlagemberen azért van pár kg felesleg, még ha nem is látszik. Ha túrázni megyek, annyi kulacsot viszek a biciklin, amennyit tudok (kapásból +1,5-2 kg), belső, szerszámok, kaja, külön víz a hátizsákban, stb, így a hátizsák is megvan mondjuk 5 kg vagy több. Szóval ha a bicikli nehezebb 2-3 kg-val, az elenyésző a többi súlytöbblethez képest, gyakorlatilag mindegy, hogy magadon viszed, vagy a bicikli nehezebb. Egyedül a kerék érdekesebb, ott sokat számít, hogy milyen nehéz a felni és a külső+belső, de pl az agy már ott se igazán lényeges. Ha egy azonos biciklit veszünk, amire ráraknék +3 kg súlyt (nem a kerékre), kétlem, hogy nagyon észrevennéd, hogy nehezebb tekerni, amikor biciklivel és felszereléssel vagy mondjuk 90-100 kg.
-
nagyúr
-
MPowerPH
félisten
válasz Napfénysüti #55398 üzenetére
En nem ezt vettem eszre, tekintve, hogy mennyi volt az, amit epitettem, es mennyi lett volna, ha egyben akarom megvenni.(mert mikor bevittem a boltba, hogy fuzzek be, azt mondtak, hogy tul sok ido, miert nem veszem meg kompletten naluk) Igaz ez Novatec agyas, de sulyban is jobb, mint a DT, meg szerintem tartosabb is.
Pluszban uj wheelsettet nehezebb is talalni, es kotott. Mig ha Te epited, akkor ott van az, hogy az igenyeidnek megfeleloen varialhatsz.zoli03: jah, pont turazasnal mellekes a suly, ugyis pakolsz magadra elegedet.Oda inkabb a megfelelo hajtas, megbizhato valtas kell, kenyelmes, ossztelos kialakitasban.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
ivana
Ármester
válasz MPowerPH #55399 üzenetére
Outin olcsóbb egybe, egy tisztességes felni és agy baromi drága, például egy jó shimano agy és egy mavic felni. És még meg is kell fűzni lehetőleg valami normális küllővel.
ossztelos kialakitasban: ti mit értetek túrázás alatt? Mert én túrázni úgy szoktam, hogy felkerül a csomagtartó az outira aztán hajrá.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Vicces képek
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Fűnyíró topik
- Témázgatunk, témázgatunk!? ... avagy mutasd az Android homescreened!
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen