-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
venember83
nagyúr
válasz Hasaggymeg #55848 üzenetére
Köszönöm, meglett végül.
zoli03: Az alubakos koszorú drága lenne, ennyi.
[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
válasz venember83 #55851 üzenetére
Oké, de így a gyárilag adott konfiguráció nemigazán alkalmas a használatra. Akkor ne rakják bele a Mavic kereket, úgyis egy rakás szar.
-
Runner_fxr
Ármester
-
Syd69
aktív tag
-
anorche1
őstag
Egy kedves autós közreműködésével sikerült belemennem egy szép nagy kátyúba. Eredmények közt szerepel a defekt, a nyolcas, és ahol a kátyú széle elkapta a felnit, ott a felni pereme befelé meghajlott.
Ezzel tudnak valahol valamit csinálni? A nyolcas nem tűnik annyira vészesnek, azt sztem könnyű lenne kiszedni, egyedül a perem hajlás a gondom.
Jó lenne ha nem kellene vennem egy teljesen új kereket.Ja igen, 28-as oúti kerék.
[ Szerkesztve ]
"It never gets easier, you just go faster." Greg LeMond
-
Runner_fxr
Ármester
válasz concret_hp #55858 üzenetére
Hát igen.
-
JackFeryll
őstag
válasz concret_hp #55858 üzenetére
és akkor ne felejtsük, hogy lefelé sem annyival jövünk amennyivel lehetne hanem amennyivel lemerünk jönni biztonságosnak érezve plusz általában csak egy sávot érdemes használni forgalomban a kanyarokban
-
MPowerPH
félisten
válasz atok666 #55840 üzenetére
Mert az oldalakon az osszes bicaj pedalok nelkul van sulyozva. Ne kerdezd miert, alapbol pedal nem is jar egyikhez sem. Pedalom egyebkent nem egy nagy marka, ellenben iparis, es csak 356g. Es meg tapad is a cipohoz rendesen.
Hasaggymeg: Nem tekerek aszfalton, elkerulom, ha lehet. Ahol meg nem lehet kikerulni, ott pihizek, es lassan csordogalok. Lefele menet a suly MTB eseten nem igen szamit, eleg csak a DH-s montik sulyara gondolni. Maszni nagyon jo, bar meg azt is tanulnom kell, mert vizes/koves uton hatul sokszor elforgatom. Persze azt hozza kell tenni, hogy elfelejtettem 4 bar-rol 2.5-re csokkenteni a kereknyomast. Lefele menet is csak a kozepen jutott eszembe, ereztem, hogy nagyon csuszkal. Saros, murvas uton nekem 3 baron mukodik a legjobban ezzel a gumival, pont idealis. Lightos lejton johet meg jol a kisebb suly, foleg ha sok a szikla, amit ki kell kerulni.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz fpeter07 #55862 üzenetére
A 10kg alatti XC gepekhez kepest persze. Egyebkent amiket en lattam eloben, azok mind 17kg korul mozogtak.(igaz mindegyik alu vazas volt) Es elol csak egy lanckerek volt, valto nuku.
Amit masodjara linkeltel, szerintem van vagy 2 milla.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Syd69
aktív tag
-
veterán
válasz Runner_fxr #55841 üzenetére
Meglepoen ovatos vagyok, ha nem sajatom, amit eppen hasznalok. Irtam, hogy majd ha lehetosegem lesz ra, kiprobalom, addig pedig marad a tudatlansag
Everybody lies.
-
cobranco
csendes tag
Az átkelés a Kárpátokon lehet egyszerű illetve kevésbé egyszerű.
Nekünk ezúttal az utóbbi sikeredett.
Ime,az idei erdélyi túránk videós összefoglalójának második része:Déli-Kárpátok "keresztül-kasul" 2.rész: Haramiák földjén 2015. FullHD 1080p
Térkép:
[link]Túrabeszámoló:
h[link]Fotók:
[link]Kellemes időtöltést!
Túráim,videók itt: http://cobranco.hu/
-
Kommandír
csendes tag
79 - mondjuk harmadik próbára és véletlenül.
Amúgy 3 és 400 között.[ Szerkesztve ]
-
csabicska
senior tag
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Pttypang #55867 üzenetére
Relevánsabb mondjuk 5 egymás utáni átlaga,mint egy-egy jól sikerült.Ott már nem sok 300 alatti lesz.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
venember83
nagyúr
válasz Tothgera30 #55873 üzenetére
Valamit hagyni kellett a felsőbb szintre pozicionált termékeknek is. Reactionből pl. tavaly még korántsem volt mindegyik X12-es hátul, ami vicc figyelembe véve pl. a Canyont, ahol kb. mindegyik terepkerékpár elöl-hátul átütőtengellyel rendelkezik, de tényleg ez volt a helyzet.
-
Tothgera30
Ármester
válasz venember83 #55874 üzenetére
Rendben is lenne a dolog, de azért az LTD/Race One sem olcsó kategória. Radon Race-nál is átütős. Elől letojom hogy az-e, mert azt egy teleszkópcserével a későbbiekben megoldja az ember, de hátul már nem fúr-farag.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
TakiUZ
tag
válasz Tothgera30 #55873 üzenetére
Azért 1 050 EUR-ért, házhoz szállítva, Rebával, gyakorlatilag full XT-vel (tárcsák, sor, lánc csak deore) szerintem az egyik legjobb vétel volt nyár elején.
-
venember83
nagyúr
válasz Tothgera30 #55875 üzenetére
Ne gondold azért, hogy ez olyan sok embert zavar. Aki ár-érték arányt néz, és valamennyire tájékozott is, az valószínűleg Canyon vagy Radon mellett fog dönteni, vagy más megoldást keres, pl. ismerős boltban való vásárlás bizonyos kedvezmények miatt, amik nyomán persze a bringa márkája már háttérbe szorul.
-
Tothgera30
Ármester
válasz TakiUZ #55876 üzenetére
Ezt egy percig sem vitatom, akkor én is nagyon nézegettem, de ez akkor is 300k+, amit itthon kevesen engedhetnek meg maguknak, aki pedig igen, ők igen körülményesen válogatnak.
#55877 venember83: Átlag felhasználóként átgondolva, akkor jön el az ideje bringát venni, mikor a "régi" elavult, tehát ők nem fogják észrevenni a különbséget, de én mégis inkább a full SLX-es 2 éves Big Nine-ért adok ki 250k-t, ami hátul átütős, mint hogy egy új QR9-est vegyek. Persze nagyon mások vagyunk, máshogy gondolkodunk, én eleve falra tudok mászni az új bringán ejtett első karctól, amik más csak nevet egy nagyot.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
TakiUZ
tag
válasz Hasaggymeg #55879 üzenetére
xt
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Tothgera30 #55875 üzenetére
Nem rossz dolog hátul a 12-es tengely, de azért valódi előnye inkább össztelósban van.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Integrale #55881 üzenetére
Nem túl jó az a teszt,azok (főleg az első) értékek olyanok mellyel kapásból diszkvalifikálnak egy versenyen.Ki lehet számolni mikor jelenik meg a stop. Az emberi reakciógyorsaság sokkal lassúbb.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Integrale
veterán
válasz Hasaggymeg #55883 üzenetére
Nem vettem komolyan, csak gondoltam megosztom. Gyakorlatilag ahogy mondod is, ki lehet kovetkeztetni a megjeleneset, en is igy csinaltam, a sorrendem pont forditott, mint ahogy leirtam.
"Bad reklám is reklám too"
-
Tothgera30
Ármester
válasz Runner_fxr #55882 üzenetére
De azért érezhetően merevebb tőle az egész bringa.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
JackFeryll
őstag
Néha amikor a montis videókat nézem elgondolkodom egy AM bringa vásárlásán. Nincsenek autók, változatos terep, pilisben gyönyörű kilátás olyan helyekről ahova aszfalt nem megy, de ha belegondolok a napi szintű takarításba egyből elmegy a kedvem
-
veterán
-
Runner_fxr
Ármester
válasz JackFeryll #55887 üzenetére
Ha nem sárban mész akkor azért nem olyan vészes. De az biztos, hogy könnyebben koszolódik a bringa is és a kerékpáros is, erdőben mint aszfalton. Bár ilyen kifogást még nem hallottam.
Vasárnap megyek is bringázni Normafára, ha esetleg van valakinek kedve csatlakozni, szóljon.[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz JackFeryll #55887 üzenetére
Sajnos én is egy kicsit tisztaságmániás vagyok,tekerni sincs kedvem egy redvás kerékpárral.Ha pedig megtakarítom szó szerint műszakilag is jobbnak érzem.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Solad
őstag
válasz Hasaggymeg #55890 üzenetére
Nekem meg az outi is retkes a hajtást kivéve
No girlfriend on valentine's day.. More money for bike parts
-
veterán
válasz Hasaggymeg #55890 üzenetére
Igy ertem vissza legutobb, visszafele kodben, sotetben indultam, elmeny volt...
A bovdenhazak kb rekt, csereltetnem kene az osszeset, ideje is lenne, de ezzel megkaptak a maguket, gyorssegelynek valamennyire takaritottam, meg olajozgattam a bovdent es ugy huztam be a hazba, ameddig nem cserelem, legalabb turhetoen mukodik, de akkor is vicces, hogy egy ilyen kor utan cserelhetem az egeszet
[hatso fek, hatso valto vezetekek azok, amik foleg nehezebben mennek]Everybody lies.
-
MPowerPH
félisten
válasz Pttypang #55892 üzenetére
Nice. Erre mondtam, hogy ezt szivaccsal nem lehet letakaritani.
En is most ertem haza. Persze ra fel orara hogy elindultam, elkezdett esni, szitalni. Azert 35km-et letoltam, abbol 5km aszfalt. Az biztos, hogy nem oda valo. Kitekertem belole egy 45-ot, egyenes uton, de mar a 32-es tempo is soknak tunt. Naracs riasztas van kiadva, igy nem akartam autoval egy messzebb levo palyara kimenni, igy a kornyeken kerestem. Jo mely, felazott talaj, vagy sartenger, valtakozva. Szeretem, de neha jo lenne kicsit szarazon is hazaerni, sarmentesen.
Bicajt meg nyomban leverettem slaggal, le is jott minden. Most megint angolul irom, mert csak ugy tudom 'szakszoval', nem akarok magyarul hulyeseget irni. Szoval ilyen korulmenyek kozott a suspension pivots -ok meddig birjak? Csapagyakat milyen gyakran kell ujrazsirozni? Talaltam egy jo leirast errol, persze meg soha nem csinaltam ilyet, de meg akarom tanulni.Don't Tread On Me
-
veterán
válasz MPowerPH #55893 üzenetére
A forgaspontokra gondolsz?
Igen, fogtam es beallitottam a furdokadba, faradt voltam mar ahhoz, hogy barmerre megmozduljak a lakason kivul.
Nem a sar a gondom vegul, hanem a vezetekek, kabelek.Mint kiderult, a muszerolaj tul sok a tunek, amit a fecskendokhoz vettem, szoval mehetek venni vastagabbat, hogy tudjam hasznalni is arra, amire akarom pl.
Bovdenhazak tisztitasa, akarmivel, meg kenese, mert en biztos nem fogok most csereltetni nagy hirtelen[ Szerkesztve ]
Everybody lies.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Pttypang #55892 üzenetére
Ó, ez semmi.
Pár éve még a régi bicajommal volt egy emlékezetes sarazásom, tavaszi hóolvadáskor.
Koszosan szinte a felismerhetetlenségig:
[link]
[link]
[link]
[link]
[link]
[link]Nagyjából letakarítva:
[link]
[link]
[link]BMW001: A nagynyomású mosó a gázos, slaggal simán moshatod, az nem akkora nyomás, hogy ártson a csapágyaknak. Én is slaggal mostam le a nagy sár után a bringám egy haverom kertjében.
A forgáspont csapágyak elég jól szigetelve vannak egy komolyabb össztelósban, ritka az, hogy ott gond legyen. Persze előfordulhat, hogy bejut valami szennyeződés, de akkor általában hangja is lesz, elkezdenek nyöszörögni a forgáspontok. Amúgy ezek a zárt ipari csapágyak gondozás mentesek, amikor elkopnak akkor cseréled őket. A villa és a tag már érzékenyebb erre. Ha sokat sarazol, akkor sűrűbben esedékes a szerviz is. Általános körülmények mellett 1 év vagy 2000km a szerviz intervallum, de ez lehet sokkal sűrűbben is ha olyanok a körülmények. Többek közt ezért nem kedvelem Angliát. Nekem az az időjárás a halálom. Nem tudnám megszokni. -
veterán
válasz Runner_fxr #55896 üzenetére
De en csak ismerosohzo mentem ki, odafele meg tisztan vegigmentem gond nelkul, visszafele, vaksotetben, kodben, ez lett a vege, ezert mokas.
Ha nem lett volna kod, meg nem merulnek ram a lampak, akkor valoszinuleg gond nelkul visszaerek, nem ugy, hogy "nah, mar megint hazajutottam valahogy"A problemam, hogy a bovdeneket cserelnem kene..
Ha mondjuk rendelnek egy ilyen pakkot, mire szamitsak? A mostani valtobovden szett szervizben lett csereltetve tavasszal talan, de nem tudom, ott milyet tettek fel, csak annyit, hogy a bovden rozsdamentes, ez volt a jobb, nem emlitettek, hogy lett volna magasabb szintu valasztasi lehetosegem, nem is kerdeztem.Nem varom el, hogy orokke tartson, csak azert ha dragabbal tovabb kitart, akkor inkabb megveszem ra azt.
A problema, hogy en feher bovdenhazasat keresek, mivel kinezetben az passzol a biciklihez, hulyeseg, de ha mar valaszthatok, akkor ezt az egyet kikotom.Everybody lies.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Pttypang #55897 üzenetére
A Jagwire nagyon jó cucc, mindenképpen tartósabb megoldás mint egy alap bovden és ház. Hogy mire számítsál? Attól függ milyen körülmények között használod és tárolod. Akár évekig is hibátlan lehet normális körülmények között.
Amúgy meg kopó alkatrész, így időnként sajnos cserélni kell.
Sokszor elcseszik szervizekben azt, hogy bezsírozzák a bovdeneket, én inkább az olajozást javaslom. Belefújod a házba az olajat és úgy tolod bele a bovdent. Sima lánc spray, nem kell sokat belefújni. A zsírozott bovden a bejutó kosszal együtt sokkal hamarabb fog szorulni mint ami csak olajozva volt. -
veterán
válasz Runner_fxr #55898 üzenetére
Az elkepzelesem az, hogy injekcios tuvel a mar bovdenre huzott hazba fecskendezek egy kis olajat, es ugy huzom ra a kupakot es teszem a helyere. A problema inkabb a hatso valtonal a kabelezes kialakitasaval van.
[link]
A nyeregcso melletti hajlitast nem ertem, a valtonal oke, hogy hulye elkepzeles, de ott nem is igazan lehet vele semmit kezdeni, pedig mindig legutobb es most is ott kezdett el szorulni a bovden, ez a visszakanyarodas nagyon daralja a bovdenhazat.Ahogy a videobol latom, tenyleg eleg jol szigetelt egy ilyen kabel, szerintem a valtohoz rendelek majd, mert nem uszom meg, ugy tunik
A jelen levo szervizesekhez/tapasztaltabb emberkekhez inditvanyoznam foleg a kerdest, mert a bovdencserekor ahol voltam, a szakik ugyanilyen hajlitottra csinaltak meg, tippre a bovden kanyarjat a bovdenhazban tudjak es ne a vegenel fureszelje a bovdenhaz veget a bovden?
[ Szerkesztve ]
Everybody lies.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Pttypang #55899 üzenetére
Kell egy lánc spray amihez adnak ilyen kis vékony műanyag csövet. Én úgy szoktam csinálni, hogy először levágom a bovdenházakat méretre, és mielőtt ráteszem a kupakot belefújom az olajat. Az fontos, hogy mikor méretre vágod a bovden házat akkor valami hegyes szerszámmal kitágítsd picit a lukat. Ha ezt nem csinálod meg akkor is szorulhat. Ilyenkor odailleszted a szórófejet és belefújsz egy kicsit. Aztán mehet rá a kupak és arról az oldalról tolod bele a bovdent ahonnan befújtad az olajat, hogy végig kenje belül. Még az alap bovdenházak és bovdenek is gyönyörűen siklanak ha precízen megcsinálod. Fontos az is, hogy ideális hosszúságra vágd, se túl hosszú se túl rövid ne legyen, mert az is csökkenti a bovden siklását.
Új hozzászólás Aktív témák
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- Tudományos Pandémia Klub
- PlayStation 5
- Elektromos autók - motorok
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Medence topik
- Autós topik
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen