-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Runner_fxr #56398 üzenetére
Én se igazából értettem ezt a dolgot. Ha el akarod nyelni az ütközés erejét, akkor oda folyamatosan összenyomható anyagra van szükség. Mint írtad is a karbon egy bizonyos túlterhelés után megadja magát, és elveszti teherviselő szerepét. Autóknál az a részt ami elnyeli az erőket, gyűrődő zónának hívják. Benne van a szóban hogy a fém felgyűrődik, a karbon nem tud gyűrődni, szétrepedni tud.
Ergo ha karbonnal ütközöl addig lepattansz vele a falról míg akkora sebességgel nem érkezel, mikor meg szétrottyannak a szövetek és összeesik az egész.
Ahol pedig az utastér van, az már merevebbre van tervezve, hogy az ne tudjon deformálódni, ami veszélyeztetné a benne ülőt.
Speciális karbon elemeket el tudok képzelni, amik elnyelnék az ütközést. Pl párhuzamos karbon lapok, köztük karbon csövekkel, vagy ferdetámaszokkal. És ezek szendvicsbe, különböző erősségűre gyártva. -
veterán
Nah olyan 25 kornyeken megallna a centirozas, hajtomu csere, teljes atnezes.
Egy acera hajtomuvet mutattak hirtelen, ami talan jo is lenne. Tarolasi dij, mivel szezonon kivul vagyunk, ezert nincs, a hajtomu csere szervizkoltseget meg eppen belevehetik a teljes atnezesbe is.
A 25 az inkabb 20 alatt, csak en felfele kerekitettem, hogy ha bovdeneket, vagy akarmit cserelni kell, akkor ne lepodjek meg a vegosszegen.13 talan a hajtokar, meg monoblokk is cseres lenne, az ugy nagyjabol 16-7, 5000 a teljes atnezes, zsirozas, etc, meg 2*1000 a kerekek kihuzasa. Ez egesz turhetonek tunik, a kerekcsere ugy nez ki, hogy majd maskor lesz esedekes, egyelore ennyi a lista.
Ha jol emlekszem, akkor ez a hajtomu volt, amit meglattam.
Everybody lies.
-
veterán
válasz anorche1 #56403 üzenetére
Az excelsior-ba fogom valoszinuleg, kozelebb van, mint a bombastic, meg itt mondtak ezt az ajanlatot.
Meg a hajtason gondolkodom, hogy megnezem, mit tudnak rendelni, meg milyen arban, aztan esetleg valami ujabbat, de mivel 18 kornyeken mar integralt hajtasok vannak naluk, ezert annyira nem szaladnek el az arral.
[valami indokolatlanul horribilis mennyisegu szismetlessel operalok mostanaban, talan pihennem kene egy kicsit]
[ Szerkesztve ]
Everybody lies.
-
anorche1
őstag
válasz Pttypang #56404 üzenetére
Ha a hajtőművet németből megrendeled magadnak olcsóbban kijössz.
Pl. [link]
Igaz, ehhez kell még egy monoblokk is, 3-4-5-6e Ft kb.Azt nem tudod, hogy az excelsior -ban is szemre, kézzel centríroznak, vagy legalább küllőfeszességmérőt használnak?
[ Szerkesztve ]
"It never gets easier, you just go faster." Greg LeMond
-
maximilian4
addikt
Sram-nak van valami jó 9-ces integrált hajtóműve jó áron?
Maxi
-
-
veterán
válasz anorche1 #56405 üzenetére
· crankset with integrated axle (not compatible with chain cases)
Nem tudom, hogy centriroznak, de igy mar meggondolom, hogy mi legyen.
A 9-es sorhoz valo hajtokar jo lenne egyaltalan a 7-es rendszerbe? Marmint a tanyerok tavolsaga eleg lesz igy? Mar kerdeztem ezt, csak nem emlekszem a valaszra
[ Szerkesztve ]
Everybody lies.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ---Lasali--- #56401 üzenetére
Ott tévedtek mind a ketten, hogy kerékpárvázban gondolkodtok. Egy autó karbon karosszériája teljesen más felépítésű mint egy karbon váz. Akkora erőhatásoknál mint ami ütközéskor van, szilánkokra robban. Nézd meg az F1-et, egy kis ütközés és eltűnik a fél autó. Persze nyilván a pilótát közvetlen körülvevő rész az nem gyűrődik. Normál gyűrődő zóna mellett egy F1-es autó maga lenne a guruló koporsó. A karbon tulajdonságait nagyban tudják befolyásolni azzal, hogy milyen egyéb anyagokkal keverik. Méhsejt szerű szövet is van a versenyautóknál alkalmazott karbonszövet rétegek között. Egy kerékpár karbon váz egészen más felépítésű.
Itt komoly mérnöki tervezésről van szó, nincs két egyforma munka. Minden alkatrész máshogy készül. -
concret_hp
addikt
válasz Runner_fxr #56409 üzenetére
"egy kis ütközés és eltűnik a fél autó" vs "szétrobban és elnyeli az energiát"
nem érzel ellentmondást?vagy fullba vagy sehogy :D
-
nagyúr
válasz concret_hp #56410 üzenetére
Azzal nyeli el az energiát hogy deformálódik. Legalábbis az autóknál a programozottan gyűrődő zónák így működnek.
Més que un club!
-
Runner_fxr
Ármester
válasz concret_hp #56410 üzenetére
Nem, ezt nálunk sokkal okosabb mérnökök kitalálták, én sem értek hozzá olyan szinten, hogy megmagyarázzam a fizikáját számításokkal. A karbon elemek szilánkosra törnek az ütközés pillanatában, ezáltal elnyeli az energiákat. Nem gyűrődik. Javítottunk is ilyen elemeket, láttam azt is, hogy néztek ki sérülés után. Teljesen érthető, hogy nem érted, ez bonyolult technológia, komoly tervezés áll mögötte, én se értettem teljesen, csak elhittem amiket a mérnökök mondtak.
[ Szerkesztve ]
-
concret_hp
addikt
válasz Napfénysüti #56411 üzenetére
igen csak a gyűrődik, meg a szétpattan a p*csába az nem ugyanaz
runner: hagyjuk
[ Szerkesztve ]
vagy fullba vagy sehogy :D
-
Runner_fxr
Ármester
válasz concret_hp #56413 üzenetére
Soha nem is mondtam azt, hogy ugyan az lenne. Ezt mondom, hogy szétrobban és nem gyűrődik mint egy normál kaszni.
De mi a problémád egyébként? Azt gondolod, hogy kamuzok vagy mi?
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ---Lasali--- #56407 üzenetére
Arra gondolhat,hogy jobban felszerelt műhelyekben küllőfeszesség mérőt is használnak. De van olcsóbb is.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
concret_hp
addikt
válasz Runner_fxr #56414 üzenetére
ami úgy károsodik, hogy 1000 darabra törik ahelyett, hogy elhajlana, meggyűrődne, az egy rideg anyag.
ami rideg anyag, annak pedig nem igazán tulajdonsága, hogy sok energiát elnyel a károsodása során.
ebből következően karbont nem azért használnak, mert sok energiát el tud nyelni, mint ahogyan írtadvagy fullba vagy sehogy :D
-
veterán
válasz concret_hp #56417 üzenetére
Eldonthetnetek vegre, hogy rideg anyagro lvan szo, vagy rugalmas anyagokkal keverve, mar egy rugalmas anyagrol.
Everybody lies.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz concret_hp #56417 üzenetére
Akkor miért mondta ezt a Magyar mérnök amikor még itthon elkezdtem egy ilyen üzemben dolgozni és utána miért magyarázták ugyan úgy a Saltzburgi üzemben is, hogy a karbon elnyeli az energiát az ütközéskor?
Gondolod, hogy kiszoptam a kisujjamból vagy mi?
Illetve akkor miért van az összes komolyabb sport autó kaszni karbonból? Ha a Te állításod lenne az igaz, akkor mindenki meghalna az ütközésekbe. Én ültem ezekben az autókban, illetve félkész autókban, láttam, hogy szinte mindene szénből van. Az a baj, hogy nem láttad a szerkezeteket, rengeteg féle szövet van és különböző rétegekben, egyéb méhsejt szerkezettel és üveggel kiegészítve készítik. Az ütközés pillanatában szétrobbanó anyag nagyobb energiát tud elnyelni mint az elhajló. Nekem így magyarázták.
Egyébként Európa piacvezető karbon gyártó üzeme a Carbo tech, hülyeségeket ott nem szoktak beszélni, F1 redbull, meg vagy tovább több száz projekt, illetve ott fejlesztették ki a Porsche carrera GT kasznit is. -
concret_hp
addikt
válasz Runner_fxr #56420 üzenetére
ami szilánkosra törik, az qrvára nem nyeli el az energiát ütközéskor, erre az 1 állításra próbálj koncentrálni.
vagy fullba vagy sehogy :D
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Pttypang #56418 üzenetére
Attól, hogy rugalmas még törhet szilánkosra. 1000 féle képen lehet változtatni a tulajdonságát, attól függ hány réteg, milyen szövésű a szövet, és milyen egyéb anyagokat használnak még mellé. Illetve a legyártás folyamán is különböző hőmérsékleten és nyomáson sütik ki a kész alkatrészt.
concret_hp: Te meg ara próbálj koncentrálni amiket fentebb leírtam, ne csak egy mondaton lovagolj. De tudod mit, tényleg hagyjuk!
[ Szerkesztve ]
-
concret_hp
addikt
válasz Runner_fxr #56422 üzenetére
az összes többi részre nem reagáltam semmit, csak rámutattam, hogy hibás a következtetés
vagy fullba vagy sehogy :D
-
ígyvanferi
addikt
válasz Runner_fxr #56420 üzenetére
De nem a kaszni nyeli el az ütközést, így tök mindegy, miből van. Aztán lehet nem, csak ugatom a járműgyártást.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz concret_hp #56423 üzenetére
Ha hibás a következtetés, az azt jelentené, hogy Te jobban tudod mint a profi mérnökök egy piacvezető karbon gyártó üzemben. És ennek igen kicsi a valószínűsége. Az, hogy józan paraszti ésszel mi mire gondolnánk egy dolog, meg az is egy dolog, hogy ez hogy néz ki a gyakorlatban...
ígyvanferi: Akkor nézzétek meg ezt a videót. 1:48-nál a lényeg.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Runner_fxr #56425 üzenetére
[link]
Érdekes kis videó, mutatja a nyers karbonszövetet, a laminálást, a vákuumzsákozást és végül bekerül az autokláv gépbe.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ígyvanferi #56424 üzenetére
Itt 1:40 körül érdemes figyelni.
Persze, csak más az utcai autó és más a versenyautó. -
Integrale
veterán
válasz Runner_fxr #56420 üzenetére
Azt azért hozzá kell tenni, hogy nem teljesen készülnek szénszálból ezek az autók.
Van egy központi blokk, gyakorlatilag maga az utascella, ami ebből készül, és ezen felül még több esetben a külső borítás is.
A blokktól előre és hátra azonban acél/alumínium szerkezet a gyűrődőzóna. (i3, i8, 4C, Agera, LaFerrari stb)
A szénszál a merevsége miatt, nem alkalmas gyűrődőzónának, ezért építik abból az utascellát.[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
-
concret_hp
addikt
válasz Runner_fxr #56425 üzenetére
az nyilván teljesen ki van zárva, hogy te értettél félre valamit gondolom
az alaptézis:
első fele: "A rideg, nem képlékeny törés esetében a törést nagyon kicsi vagy semmi maradó alakváltozás sem előzi meg, és a repedés kialakulása után viszonylag kevés energiát kell befektetni az anyag eltöréséhez. "
második fele: "ebből következően a ripigyára törő anyag nem igazán nyel el energiát."másként fogalmazva: amik lerepkednek alkatrészek meg szilánkosra törnek, az nem azért van, hogy megvédjen.
se arról nem volt vita, hogy hogyan készül, milyen széles határok közt alakítható és a többi.
[ Szerkesztve ]
vagy fullba vagy sehogy :D
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Runner_fxr #56422 üzenetére
Milyen jó kis szájkaratéJ alakult ki ebből a témából. Remélem nem haragszik meg senki egymásra.
Találtam képeket egy forma 1 es autó orráról, ami méhkas felépítésű, meg karbon is, csak annyi hibádzik, hogy a méhkas része, az aluminiumból van.
http://f1framework.blogspot.hu/[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ---Lasali--- #56430 üzenetére
Alu rulez!
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
veterán
válasz concret_hp #56419 üzenetére
Kis eliras belefer, mivel nem ismeri a pontos technikai informaciokat, igy a dolgot a kepzeletedre bizhatja, ahogy en is tettem, elkepzeltem, milyen megoldassal lehet megis energiaelnyelo hatasa, a kulonbozo iranyu merevitesekkel es anyagvegyitessel valoszinuleg elerheto a kello hatas.
A miert van "szenbol" minden versenyauto pedig kb a tomegre visszavezetheto, meg mert megoldhato ezzel is az energiaelnyeles. Dragabb, meg bonyolultabb, de ez egy ilyen sport, van benne vagy ket forint
Everybody lies.
-
veterán
válasz ---Lasali--- #56430 üzenetére
Biztos erre jutottak a btwin-nel is, azert van alubol a vazam, ha felcsavarodok egy fara, nem csak megolelgetem, akkor legalabb aerosan illeszkedjen a torzsre a vaz is, szepen csavarpdjon velem egyutt, na de ott az elettartam garncia, kit izgatnak ilyen aprosagok
Integralt hajtomuvet meg azert nem fogok vegul venni, mert felesleges ebbe a biciklibe, ahogy mar tobb alkatreszelkepzelesre irtatok. Szaladgalos funkciojaban most is kint van a biciklitaroloban, a hidegben, erre nem akarok integralt hajtast beletenni, mert csak nezhetnem, ahogy tonkremegy
Everybody lies.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Integrale #56428 üzenetére
Persze, többféle technológiát is alkalmaznak. Én az F1-es és F3000-es autókról beszéltem inkább. Ott a legtöbb elem karbonból volt.
concret_hp: Természetes mindenki tévedhet, de erre a kijelentésre jól emlékszem. Megnézted a videót amit belinkeltem? Láttad, hogy tört a törésteszten az a karbon orrész?
Szilánkosan? Akkor miről beszélünk? Nem hiszel a szemednek sem?---Lasali---: Nem szájkaraténak szántam, olyan dologról beszéltem amit 2 évig csináltam. Nem én voltam a mérnök, hanem szakmunkásként dolgoztam az üzemben, de talán annál több közöm van hozzá mint annak aki életében nem látott ilyet. Több szakember tartott nekünk előadást is erről. Egyébként igen nehéz volt bekerülni, soklépcsős volt a felvételi, egy rakat próbamunka után döntötték el, hogy kiket vesznek fel.
Fentebb pont ezt írtam, hogy méhsejt szerkezetű anyag van a karbonréteg között! Ugyan ilyet csináltunk.
A méhsejt szerkezet anyaga is többféle lehet. De pl a hátsó szárnyban, vagy diffusorban nem volt méhsejt, az csak karbon és üveg volt.Crytec210: Nem volt kis elírás. De Te biztos jobban tudod! Megnézted a videót amit linkeltem?
Én lamináltam egy csomó féle alkatrészt, a lézergép kivágta a szövet részeket, majd én illesztettem be a rétegeket a negatív szerszámba, vákuum zsákoztam majd betettem az autókláv-ba vagy a nagynyomású présgépbe. Utána csiszolóműhelyben kellett lecsiszolni a műgyanta megfolyásokat, és lecsiszolni a felesleges anyagot, hogy egyenletes legyen.
Többször is volt előadás mindenről, hogy működik a gyakorlatban. És most itt páran meg akarják magyarázni, hogy az nem úgy van.[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Runner_fxr #56435 üzenetére
A globális nagytőke erőlteti a karbont,közben nem is jó arra!
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #56436 üzenetére
Igen, biztosan úgy van! Egyébként még itt Magyarországon 2 majdnem teljes F3000-es kasznit csináltunk 2 kollégámmal együtt, abban szinte minden karbon volt.
[ Szerkesztve ]
-
Byk01
senior tag
válasz concret_hp #56429 üzenetére
Szerintem ott van a gond, hogy a fejedben egy ilyen szénszálas alkatrészt egy darabnak látsz, pedig rengeteg apró alkatrészként viselkedik.
A rugalmas gyűrődő zónában mindig marad feszültség, és ezáltal a még nem deformálódott részeknek egyre hamarabb adja át az energiát, ezért van az, hogy az ütközés végén az ütközés helyétől mondjuk 1 m-re is deformálódott az alkatrész. A szénszálas technológiánál a törés miatt a letörő darabok elviszik az energiát (és nem elnyelik, vagyis a mozgásukhoz szükséges energia már nem az ütközésben vesz részt), és gyakorlatilag a mögötte lévő részek a nulláról kezdik az ütközés folyamatát. Ezért van az, hogy az ütközés helyétől kb 10 centire az orrkúp kb. ugyanolyan, mint ütközés nélkül.Azt sem szabad elfelejteni, hogy az az alkatrész, ami az ütközés elején letörik az autóról, csökkenti az autó tömegét, ezáltal a lendületét is, így az ütközés végén kisebb lesz az erőhatás is.
"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
-
veterán
válasz Integrale #56434 üzenetére
De a szallitasi koltseget is hozzaveszem, azzal egyutt mar kicsit mas a dolog. Egy elore lathato vegosszeget szeretnek osszehozni, ami egy max ertek.
A kerdes meg mindig az, amit mar irtam, hogy a kilences lanchoz valo hajtomu tanyerjai kozott nem lesz keves a hely a hetes lancnak? Nyolcig nem valtozik, de felette mar vekonyabb a lanc, ezert kerdezem. A valto le tudna ezt kezelni? A marokvalto miatt valamennyi mozgasterem van a dologban, de nem tudom, mennyivel kppik jobban a kilences hajtas, ha mas lanccal hasznalom.Everybody lies.
-
veterán
válasz Runner_fxr #56435 üzenetére
Nem irtam, hogy jobban tudnam, lehetosegeket kerestem arra, hogy milyen modon valik szamomra feldolgozhatova az informacio
Everybody lies.
-
concret_hp
addikt
válasz Pttypang #56432 üzenetére
ami ripityára törik, az nem nyel el energiát, ez azért annyira nem bonyolult. ami egyben marad, azzal meg rugalmatlan ütközésként viselkedik ami a többit törte.
runner: a videóból nekem nem derül ki, hogy amit ott összetörnek, az egy teljesen homogén anyag, de igazából lásd előző mondat
[ Szerkesztve ]
vagy fullba vagy sehogy :D
-
Monya78
veterán
Edigitaltól most hívtak, hogy a Black friday-os, akciós Cube (2012) hardtail Acid helyett Cube (2013) Acid-ot tudnak csak adni..
Különbség csak az első teleszkópban van (és pont ezért néztem ki a régebbi modellt), szerintetek jelentős a különbség, gyakorlatban észrevennék valamit? Köszi!
Cube (2012) hardtail Acid: Rock Shox Recon TK Air, 100mm, Poploc (teleszkóp "régi" újkori ára: 90-100eFt)
Cube (2013) Acid: Rock Shox XC32 Solo Air, 100mm, Poploc (teleszkóp újkori ára: 50-60eFt)
[ Szerkesztve ]
-
dudika10
veterán
válasz concret_hp #56444 üzenetére
" ... ami ripityára törik, az nem nyel el energiát ... "
Hát hogy ne nyelne el energiát valami, ami apró darabokra szakad?Prodipe Pro 5 aktiv hangfalpar elado.
-
Byk01
senior tag
válasz concret_hp #56444 üzenetére
"ami ripityára törik, az nem nyel el energiát"
Az, ami letörik, szerinted honnan szerzi az energiát ahhoz, hogy szerte szét repüljön? Vagy ahhoz nem kell?
"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
Új hozzászólás Aktív témák
- Gaming notebook topik
- Horgász topik
- Okos Otthon / Smart Home
- GoodSpeed: Windows 11 PRO FPP (Full Packaged Product) - Retail, Box, dobozos
- Autós topik
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Mini-ITX
- Elemlámpa, zseblámpa
- További aktív témák...
- DJI Air 2s FMC drón 7 akkumulátorral!!! - 5,4k video, 1" SONY CMOS
- Eladó motoros kajak szett (Aqua Marina Tomahawk AIR-K 440+Epropulsion Vaquita)
- Turbo Racing 1:76 RC DRIFT C64 Giroszkópos távirányítós autó
- Insportline Airbike Pro 2022 otthoni / edzőtermi szobakerékpár (air bike)
- Hamilton Aviation Khaki X Patrol Auto Chrono ETA 7750 automata óra! Full set!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest