-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Fall-N
veterán
válasz FeRRaR1 #226663 üzenetére
Nekem Wellgo alu pedálom van, sajnos fehér színben (SOS kellett az előző biciklin, amikor beleltört tőben a tengelye a hajtókarba) szinte milimérerre ugyanilyen. Jobban örültem volna narancs vagy fekete színben lett volna, ez a fehér nagyon kényes. A vázam nekem is sárga ( [kép] ) (fekete részletekkel), így kár hogy nem láttam előbb ezt a kormányt. a nyeregcső viszont lehet egyszer cserés lesz, láttam abból is narancs színűt.
-
Fall-N
veterán
válasz ZolkoW #226676 üzenetére
Kezd már túlmenni a topik témáján ez a csomag téma. Én egyszerűen megoldom olcsóbban. Hátizsákba pakolok és nem csúfítom el a biciklit kosarakkal meg csomagtartókkal. Egyébként sem igáslónak használom.
Egyszerű a történet kell venni egy gyorszáras első kosarat. Ha kell cipeledni akkor csak be kell pattintani a kormányba lévő adapterbe, használat után meg le lehet szedni. Nem kell szenvedni gumipókkal meg ilyenekkel. Hátul cipelni normális csomagtartó nélkül nem lehet, itt meg nem volt opció a csere. Pedig olcsón kapni normális fajtát és nem szopatná magát a kérdező, de ő tudja.
-
Fall-N
veterán
válasz stickermajom #226834 üzenetére
Ez tényleg nem szerencsés kialakítás. Nem értem a tervezőket sem, olyan mintha nem gondolnának a terepen való használatra és a sárra.
-
Fall-N
veterán
válasz -=RelakS=- #226843 üzenetére
Meg az ára sem szimpatikus. Kábé 8e Ft/db. Egyébként jó ötlet lenne.
-
Fall-N
veterán
válasz Mezga Aladár #226878 üzenetére
Ezt írtam én is. Amúgy is több múlik a biztonságon, így újat vennék inkább, mint hogy sarokcsiszolóval mélyítsem ki.
-
Fall-N
veterán
válasz Dark Archon #226936 üzenetére
Ez olyan dolog, mint amikor sokan azt hiszik, hogy városba a keskenyebb gumi jobb, meg könnyebb tekerni. Ezért van sok 1,5"-1,75"-os külső ezeken. Nekem is volt az utóbbi és sokkal kényelmesebb a ballonosabb 2,1"-os gumi. Ha súlyban nincs különbség, akkor egyáltalán nem nehezebb tekerni. Másrészt a keskeny gumiba általában nagyobb nyomás is kell, emiatt pattogósabb. Sokkal kényelmesebb a szélesebb. Terepre meg evidens, hogy egy határig a minél szélesebb a jobb. Rossz terepre meg utakra meg szintén jobb ha széles a gumi. Gravelnek is az ad igazi értelmet, hogy jóval szélesebb külső elfér bennük, mint az átlag outi virslik.
krono: Hidd el, hogy egy könnyű MTB-vel is gyorsan lehet haladni. Nyilván a 9-10 kg körülire gondolok, bár a 12 kg sem vészes szerintem (főleg telóval). Versenyzők is könnyű cangákkal mennek, csak az áruk is sajnos átlag feletti, ahogy a könnyűségük.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
Imádom az FB kerékpáros csoportokat. Ma megtudtam egy muglitól, hogy az agyváltó jobb és megbízhatóbb. A láncváltókat meg 300 kilométerenként szét kell szedni.
-
Fall-N
veterán
válasz stickermajom #227037 üzenetére
Furcsa ez a hang tényleg. Nálam akkor volt hasonló furcsa hang, amikor hajtás oldalon lelazult a hajtókar. De a monoblokk is így darálhat ha megadta magát benne a csapágy. Sajnos ez olyan eset, hogy le kell szerelni a pedálokat, kiszedni a középrészt, megtisztítani majd újra kenve összerakni. Ha nem szűnik meg a hang, akkor biztos kuka a monoblokk. De ha leszeded a hajtókarokat és megforgatod a tengelyt akkor is kattognia kellene. Bár lehet csak terhelés alatt ad ki hangot.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Ringman #227075 üzenetére
Ezt nem értem. A 27,5"-os kerék az ERTO szerinti 584 mm felniátmérőt jelenti. A kutyát nem érdekli, hogy colban mennyi. Arra meg olyan gumit raksz (584-est mármint), amilyet akarsz. Ezért sem érdemes használni az angolszász vagy az idióta francia méretezést. Az tényleg agyrém, mert semmit nem jelent számszakilag a 650A, 650B meg a 700C sem. A colos legalább közelítőleg mutatja, hogy például egy 559-es felnire ha felraksz egy 26-os gumit, akkor kábé 26" (26x25,4 mm) lesz a kerék átmérője. Az ERTO pontosabb, de a francia. A gumi szélesség is csak közelíti a valóságot, mert nem mindegy a felni szélesség.
Érdekességképpen az ebikeos 27,5"+ nem sokkal kisebb vagy majdnem akkora mint egy 29"-os kerék gumistól. A 28"-os felni meg közel azonos az MTB-s 29"-os kerékkel.
-
Fall-N
veterán
válasz flash- #227123 üzenetére
Az a baj, hogy nincs egységesen jó nyereg, ami mindenkinek megfelelő. Másrészt még azonos felépítés mellett is ugrik a dolog, ha változik a bicikli beállítása. Például jó egy adott nyereg, de az ember vált biciklit és sportosabb a kormány beállítás (előre dőlősebb). Sajnos itt tényleg a próba ami eldönti, hogy hosszú távon beválik vagy sem.
Az jó irányvonal, ami itt is felmerül tanácsként, hogy ne legyen agyonpárnázott, hanem keményebb. Átlagember pont fordítva hiszi, hogy puha legyen meg zselés. Utána pár óta múlva az a puha átvált kényelmetlenbe.
Nekem például most Selle Monte Grappa Argo van, de ez sem teljesen 100 %-os nekem. (Valószínűleg ez is túl puha, de amikor széttört alattam az elődje SOS kellett valami). Kisérletezni még nem kísérleteztem ki, inkább más alkatrészeket vettem.
-
Fall-N
veterán
Mint mindig a láncvonal a mérvadó. A tengelyhosszt az fogja meghatározni. Kimondottan SS hajtómű nincs így valószínűleg valamilyen 1x-es hajtás lesz az. Meg kell tudnod magadnak határozni, hogy milyen áttétel kell neked, azaz a lánctányér mekkora legyen. Nem mindegy, hogy 36T vagy 32T legyen vagy akár 42T.
A láncvonalat meghatározza alapból a váz adottsága. A középcsapágyház szélessége, váz kialakítása (azaz ne érjen bele a láncvillába a hajtómű), a papucstávolság (O.L.D.) a kerékagy szélessége (például boostos-e vagy hagyományos) stb. Hézagolókkal kell beállítani elől és hátul is. Érdemes személyesen boltba megvenni akár ahol értenek hozzá és ránéznek a biciklire, hogy mi kell rá. (Jó kiindulási alap a jelenlegi monoblokk tengelyhossza például).
-
Fall-N
veterán
válasz gulupeti #227222 üzenetére
Készre szerelt szettet nem érdemes venni, mert ha még nem is vázon belül futna a fékvezeték, akkor is az esetek nagy százalékában rövidebbre kell vágni a csövet, mert túl hosszú lesz. Ha meg vágni kell akkor le kell engedni az olajat és légteleníteni is kell. Meg persze roppantógyűrű felhelyezés meg egyéb dolgok.
Ahogy írták előttem nézz rá a SRAM fékekre is azért.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
-
Fall-N
veterán
válasz Black Smile #227437 üzenetére
Az az igazság, hogyha nem lehet beállítani a váltót akkor esélyes, hogy kopott a fogaskoszorú. Mindig a legtöbbet használt kerekeken ugrál a lánc, így esélyes. Ha középső tartományban a két szélsőn kívül mindenhol jól váltana, akkor lenne a határolással baj. Ha kopott a fogaskoszorú akkor a lánc is.
Szervizesnek látnia kellene szemre, hogy kopott-e. Érdemes venni egy láncnyúlásmérőt.
Ha a váltó kanala sérült akkor érdemes cserélni, ha nem lehet külön akkor komplett váltott.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz chubby2o6 #227617 üzenetére
Bátor vagy. Nincs semmi baj a kínai vázakkal, de én nem mernék venni. Szerintem amúgy hiába 26-os a váz tuti befér a 27,5-ös (584-es) kerék is. Kábé körben 1-1,5 centivel nagyobb csak egy ilyen kerék sugara (az átmérő meg 2-3 cm). Az is előfordulhat, hogy valami márkás biciklikben is felbukkan OEM vázként. Egyébként hogyhogy 26"-os kereket akarsz használni? Ritka manapság az ilyen. Nekem nincs bajom vele, de kihaló félben van.
-
Fall-N
veterán
válasz chubby2o6 #227664 üzenetére
Nekem sincs semmi bajom a 26"-lal, de gondolkodtam a 27,5"-os kerékszettben, mert simán befér a vázamba és így modernebb lenne (+ jönne hozzá a tárcsafék is már csak kényszerből is.). A 27,5" szerintem marad sokáig. A probléma a 26"-lal inkább az, hogy kezd kifutni, így le fog süllyedni az alsó kategóriás Cruiser és Koliken szintjére, így csak alap dolgok lesznek belőle. Kerékszett még simán van a 26"-ból (sőt többet találtam, mint a 27,5"-ból), akár Mavic Crossmax is.
A 29"-lal nincs bajom, elismerem, hogy van előnye, de nekem sem kellene jelenleg. A 3x9-es (vagy akár a 3x8) hajtással sincs semmi gond, én is maximum addig fogok fejleszteni a 3x7-ről, de mivel van 7s kazetta, lehet maradok azon. Az 1x tetszik, csak az anyagi vonzata nem (minden drágább jóval) és a vázam sem boostos. Ha lenne akkor az 1x8 tetszene (tudom agyváltóból létezik 8s, de kell a francnak).
Milyen WTB kerékszetted van? Ha tárcsafékes lehet érdekelne.
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #227679 üzenetére
Sajnos minden alkatrész máshogy viselkedik állványon, mint terhelés alatt. Váltó beállításnál is menet közben kell a finomhangolás. Főleg első váltónál, mert ha megkapja a terhet a hajtőmű, akkor már van egy kis alakváltozás (kijebb kerül, ezért is jobb az integrált). Annyi meg pont elég, hogy a lánc beleérjen az átdobó terelőlemezébe. Hátsó váltónál nem sokat kell csavarni a finomállítón, csak hogy szépen hangtalanul fusson a lánc. Hogy merre azt ki lehet deríteni, hogy mennyire gyorsan és könnyen mászik fel a nagyobb kerekek felé. Ha nehezebben akkor kell feszíteni a bowdenen. Ha gyorsan vált akkor lazítani kell, még némán nem fut.
Az kerékagy is kap egy terhelést felülről (oldalirányú), ami megintcsak a kónuszra terhelődik, meg a csapágygolyókra. Ott meg elég pár tized miliméter, hogy pont ne legyen jó és kotyogjon).
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz chubby2o6 #227832 üzenetére
Köszönöm a képeket, de szívesen fizetek érte. Sajnos pesti ismerősöm nincs, de kérdezősködök. A kerekek teljesen jók.
Megértem amúgy, én nekem a kollégám vette meg a régi Alu kormányt és a CST Salvo külsőket, a régi váltókarokat és pár köcöléket a szerelős ismerősömnek adtam el. A régi acél váz + teló meg ajándék lett neki, semmi kedvem FB-n az ígérgetős hülyékkel szórakozni. Asszony szokott gyerekcuccokkal szenvedni. 10 érdeklődő közül 1-2 komoly van talán.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #227892 üzenetére
Sajnos nem mind. A Facebook csoportban egy srác alatt tört el a Cube Attention 29"-os váz, 4 évesen. Írta a srác, hogy 100+ kg ő + csomag cipelés. Mégcsak nem is a hegesztés mentén tört el, hanem a felsőcső a nyeregcső előtt.
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #228022 üzenetére
Az a baj, hogy nekem is túl jó a fülem. Én például meghallom azt is, ha a hátsó váltón kell egy minimálisat állítani. Hallom a lánc hangján, hogy nem 100 %-ig a jó pozicióban van. De lusta voltam azt a pár milimétert állítani a csavaron.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz andrisbandi #228104 üzenetére
Az Acera fékváltókaron, nincs gyors tekerentyű, csak az első 3sebességes váltókaron van. Így menet közbe meg -megállva szoktam tekerni a hátsó váltó finomállítóját. Eredetileg nem fékváltókart akartam, hanem külön EZ Fire/RapidFire kart, de nem volt készleten, meg így csak egy bilincs van oldalanként, így kompaktabb. Csak akkor szívás ha netán veszek tárcsaféket és a hidróshoz már nem lesz jó a V-fék/mecha tárcsafék. Vagy veszek mechanikus távcsaféket.
Zodiacus: Sima általános gépzsírral, ami sűrű. De lehet kapni valószínűleg dedikált csapágyzsírt is.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz chubby2o6 #228147 üzenetére
Nekem is pár perc beállítani. Ha semmi rendellenes (váltóhajlás, kopások, fog kitörés stb.) nincs a hajtásban és a váltórendszerben akkor nem nagy dolog. Legutóbb a váltókar cseréjekor a bowdencserével együtt nem volt negyed orazaz egész művelet. Első váltó lehet problémásabb, főleg hogy terhelés alatt van valamennyi "helyezkedése" a hajtóműnek, de pont annyi hogy állítani kelljen.
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #228194 üzenetére
Ezt már párszor tárgyaltuk. Egyáltalán nem jobb a keskenyebb gumi. Nem véletlenül kényelmesebb a ballonosabb gumi. A mintázata és az anyaga határozza meg, hogy milyen könnyen gurul. Meg persze a súly sem mindegy. Rossz terepen meg hátrány a keskeny gumi. Főleg a nagyobb nyomás miatt is jobban átadja az úthibákat.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #228239 üzenetére
Ebben igazad van. Még a neves vázak is tudnak törni, egy nevenincs kínai vázról meg úgy kell összegereblyézni az infókat.
Jó példa a Cube váz, ami fent volt FB-n. Nyeregcső mellett repedt el a felsőcső, ami baromi veszélyes ha el is törik menet közben.
Kínai váznál meg elég ha hibás a szövetsűrűség vagy a gyanta nem úgy szilárdul és meg is van a baj. Márkás vázaknál röntgent kap a váz MEO közben. Olcsó vázaknál nem hiszem, hogy ezen átesnek. Persze ha van hiteles, nem marketing alapú teszt akkor mehet a vétel.
-
Fall-N
veterán
válasz ZolkoW #228273 üzenetére
Az sem utolsó szempont, hogy a nagyobb tárcsa kevésbé melegszik és előbb hül le. De ahogy írod a legfontosabb a 4 dugattyú vs. 2 illetve a fémes betét is jobban "mar" a tárcsába, mint az organikus, gyantás. De a nagyobb tárcsa nagyobb erőkarral blokkolja a kerékagyat, így azonos erő mellett is nagyobb a fékhatás.
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #228659 üzenetére
Microshift is jó állítólag, sokan írják hogy jó. Mindenesetre jobban bíznék benne, mint a ZTTO és társaiban.
-
Fall-N
veterán
válasz Ringman #228807 üzenetére
Nekem is a Csepel Deepspace ugrott be az acél vázas gravel kapcsán. Más kérdés, hogy megéri-e ragaszkodni az acélhoz. Olcsó nem lesz az biztos és jóval kevesebb is lesz a választék. Az acél hátrányait most nem is említem. Én simán csak megvenném a Merida Silexet, ha bejönnek a paraméterei.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #228828 üzenetére
Olyan nyeregcsövet kell venni, ami egyben van a bilinccsel. Sokkal masszívabb és nem nyekereg. Persze aluból és "vastagon" zsírozni az acél vázba, mert ha az oda begyógyul.
sebgutkopf & Hasaggymeg: Úgy néz ki ez az 58°-os szögű villa, mint egy elcseszett Cruiser, ami csopperbicikli akar lenni. Nem hiszem, hogy jót tenne az irányításnak.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #228838 üzenetére
Úgy, hogy egy félköríves elemre ül rá a nyeregpálcát tartó elem, amit alulról kell csavarozni. A körív mentén lehet mozgatni és így állítani lehet a dőlésszöget. Merev és egyszerűen beállítható. Sajnos nem tudom milyen márkájú a nyeregcső, ismerős szervizes vette meg összeszereléskor nem én.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz chubby2o6 #228865 üzenetére
Attól függ, mennyire volt ügyes a mérnök aki tervezte. Sok gyárilag ki van bélelve valami szivaccsal, persze amelyiken van "szerelő nyilás". Amelyiknél nem gondoltak erre ott zöröghet.
Nekem bár látványra tetszenek, de nem kéne ha nem muszáj. Sokkal praktikusabb a külső elvezetésű. Nekem is két perc volt a csere a leszabás után. A bowdent befűzni meg pár másodperc. Mondjuk drágább bicikliknél sajnos lassan nem lesz más.
-
Fall-N
veterán
válasz Because #229020 üzenetére
Vágni kellene. Ne legyenek fölösleges ívek. Ez az általános szabály. Ha van ív akkor azt egy körívvel kevesen leírni. Szemre is szebb lesz. Másrészt nem kalimpál hajtás közben, ami idegesítő, meg koptatja a festéket csak. A hátsó váltó bowdenháza is hosszabb a kelleténél.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
Srácok, olyan elméleti kérdésem van, hogyha kereket cserélek menetes, felnifékesről tárcsás, kazettásra, de a sebesség marad (7-es fogsor lesz+ elé a hézagoló a kazettára), akkor a láncvonal gondolom marad. Ha jól sejtem hátul kell hézagolni. Sajnos semmilyen leírást vagy videót nem találok (igaz eddig magyarul kerestem) erről.
Így belegondolva az O.L.D.-n kívül az agy szélessége lehet mérvadó még gondolom, mert elől a hajtómű és monoblokk szinte új, így adott és marad.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Szilícium-karbid 1 kg. 16x14x11 cm. Ásvány, dísz
- 2 darab nagy méretű porcelán dísz
- DJI Air 3 és 2s propellerek, DJI mellheveder, DJI kábelek, Apple kábelek OTG, táv (drón, iPhone)
- Nike Air Jordan Low, Mid, High, Új, eredeti, dobozos, számlás. 40K- Ps5 stuff csere is
- Giant Contend 2 Országúti Kerékpár
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest