-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz MPowerPH #55967 üzenetére
Rá lehet tenni másfajtát is, csak akkor már nem lesz olyan szép.
170 est én nem szeretem, egyszer volt fent az egyik mtb-n 50km erejéig, megálltam vele az első bukkanón, álltam a hajtókaron ami 3 óránál volt, a másikat meg téptem felfele spd -vel, és majdnem eldőltem, nem értettem miért nem megy a bicikli.
Országútin 172.5 vel megyek. Azzal szebben pörgetek, és kevésbé esik szét a technikám ahogy fáradok.(#55968) Because
Jó nekem a 770 es XT is, még 9 sebességes. Csak egyik barátom akar ilyen 980 ast, azért kaptam rá fel a fejem, csak ő olyan magas, hogy le kell hajolnia hogy be tudjon jönni az ajtón. 48 as SIDI cipőbe nem ment bele a lába, neki a 180 as kar is jó lenne.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz MPowerPH #55972 üzenetére
A XTR nek titán a középső tányérja, az XT nek meg acél, ezért az xtr valamivel biztos kevesebbet bír, de nem hiszem hogy sokkal gyengébb, lehet észre sem lehet venni. Amúgy a másik két tányérja valószínűleg ugyan annyit megy el.
(#55977) BMW001
De, de ezek nagyon jót tesznek, a szimering sem szárad ki, sokkal jobban csúszik benne a becsúszó, nem tapad úgy hozzá, ezáltal a szimering kopása is csökkenthető.
Vízlepergető hatása is van a felvitt kenő anyagnak, tehát valamennyire véd, de persze ez sem nyújt számottevő védelmet a bejutó dzsuva ellen. Inkább a mozgása lesz szebb, míg friss rajta a kenő anyag, valamint védi a szimeringet a kiszáradás, kopástól.
Én régen szilikon spray-t használtam, tökéletes.
De lehet kapni Brunox Fork Deo nevezetű spray-t, egy csepp kell belőle, akár évekig jó egy palackkal.
Minden használat előtt lemosom a becsúszót ablak mosóval, letörölgetem törölközővel, majd a brunoxból egy cseppet teszek a szimeringre, megmozgatom a villát, majd a nagyját letörlöm, ennyi. Egyből érzed hogy finomabban reagál a villa.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Hasaggymeg #55976 üzenetére
Kilométert nem írtál rá. De most már több mint fél éve fut a villa, már csak azért is jó lenne belenézni, mert nem írtad hogy kapott-e null kilométeres szervizt, ebből következtettem hogy nem, ezért biztos nem ártana neki egy szerviz. A gyár eléggé hanyagul szokta összerakni a villákat, szimering alatti szivacs gyűrű általában sosincs átitatva teljesen olajjal, vagy nem olyan viszkozitásúval ami oda tényleg jó lenne. Adtunk el ilyen villát mint a tiéd, megcsináltam rajta a 0km es szervizt, és annak is kb teljesen száraz volt a szivacs gyűrűje..
Sőt szedtem már szét olyan villát amiben forgácsolási maradék volt.. az marha jót tesz mondjuk ha bekerül a teflon perselyek és a becsúszó közé.. illetve sok olyannal találkoztam ahol a légkamrában semmiféle kenő anyag nem volt. De volt olyan durva sztori is, amit én nem láttam, de olvastam, hogy egy fox levegő oldali lábában egyáltalán nem volt kenőolaj.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz MPowerPH #56006 üzenetére
Hajrá! Ha nem a gyerekek elől veszi el a pénzt, akkor egyszer élünk, jöhet az XTR.
(#56009) Integrale
Milyen jószágról van szó? Ne haragudj de a memóriám selejtes.(#56010) superecneB
Ilyet sose csináltam, de pl ultegra sl-t alakítottam át, és a rugója se stimmelt..[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Hasaggymeg #56011 üzenetére
7950?? Az brutális...
Hozhatod akár hozzám, hozzánk, de ajánlhatok mást is, pl Dr Bike. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Integrale #56019 üzenetére
Új szimeringgel és új O gyűrűkkel mindig sokkal rosszabbul mozognak a villák, idő kell nekik míg beállnak, bekopnak.
Összehasonlítási alap nélkül ez nehéz dolog.. ha azt veszed egy jó nyílt olajos fox float is letapad. És két dual airos reba közt is óriási különbség tud lenni, állapottól és szervizháttértől függően.
Minden levegős villa tapad.. a tömítések, meg az egész levegős rendszer alap tulajdonsága, hogy nehéz megindítani. Erre ki van találva többféle megoldás, ami próbál ezen segíteni. Pl a negatív légkamra, negatív rugó. Esetleg a manitou hibrid rendszere, hogy a légkamrát egy rugó nyomja, nem közvetlen a nyomórúd, így a rugós mozgását próbálja utánozni, pluszt ezt még meg is fejelték már a skarebnél, egy pici negatív rugóval, a lég dugattyú alatt. De talán még a negatív rugós megoldás a legjobb. Teleszkóp karakterisztikáját is rettenetesen befolyásolja, hogy milyen okosságot raknak bele, van hogy undorítóan progresszív lesz, vagy az ellenkezője, nagyon lineáris. Nem mindegy hogy mekkora beülésnél hogy mozog, van amelyik bizonyos beülésnél bizonyos nyomásnál mozog csak szépen. Ha nehezebb vagy könnyebb ember ül rá, már nem arról van szó. Hiába levegős, meg hiába te állítod a nyomást.. a negatív rugónak megvan egy bizonyos keménysége, meg a légkamrának is megvan egy bizonyos állandó mérete, amin nem minden esetben lehet változtatni.
Bele kell nézni, hogy mi a helyzet odabent, minden meg van-e rendesen kenve. Átalakításban nem biztos hogy érdemes gondolkodni, ha nem tudja valamelyik fícsört. Mert lehet okosnak lenni józan paraszti ésszel is, tuningolgatni, de azért ez nagyon lutri. Ha nincs meg a kellő tapasztalat, műszaki érzék, könnyen életveszélyessé lehet tenni az alkatrészt, esetleg még jobban rontani a helyzeten.
Szimeringet minek akarod kivenni? Azt még nem igazán értettem.. Ha cserélni kell, akkor kell kivenni.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
Van egy csoport a facebookon, "The funny side to Bike Mechanics" tudom ajánlani, szerelők osztanak meg érdekességeket. Én is kikészültem pár képen.. nagyon komolyak vannak. A kedvencem ez a villa, nekem is hasonló Foxom van, talán azért is érintett kicsit szíven.. 2 napja próbálom feldolgozni a képeket. Láttam már 2 deka sarat SID teleszkópban amit kalapáccsal kellett szétütni, meg öntöttem már ki darabos agyag-olaj keveréket rock shox villából, de ez túlzás..
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Tothgera30 #56193 üzenetére
A médium nak 35 fog a max kapacitása, nálad 31 a különbség, tehát ez nem akadály, viszont csak 36 os lehet hátul a legnagyobb.
A longnak is, úgyhogy ebből sem lesz egytányéros rendszer.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Tothgera30 #56196 üzenetére
Érdekes, pedig 6 foggal több mint a gyári specifikáció maximuma.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Hasaggymeg #56198 üzenetére
Három tányérosnál én is lenézegetek, terepen este a jó, mikor ha lenézel elesel, és ha le is nézel nem látsz semmit.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Hasaggymeg #56202 üzenetére
Hátsót azt még hagyján, azt érzem hol van, őskori kék LX váltókart olyan erővel kell nyomni a sor teteje fele hogy felvigye az XTR váltót, hogy már az egy fokozatjelző. Elől van nekem problémám, sokszor kistányéron marad, aztán csodálkozok miért csattog a lánc, mert full keresztbe van. Fájok ilyenkor magamnak.
Ránk ilyenkor állandóan ránk sötétedik, de nagyon, nem tudunk időben elindulni.. úgyhogy fent vannak a brutális lámpák elől, aztán azokkal megyünk nagyon.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz h_benjamin #56264 üzenetére
Annyiból nem lesz meg, annyiba kerül egy komolyabb hátsó váltó.
Kazetta sor: Shimano CS-HG300 (vagy valami hasonló 9 es kazettát ami legalább 11-32 es hogy ne kelljen felfele tolni a biciklit) 6 ezer körül van
Váltóból amit találsz jó áron pl: Shimano Alivio '15 (RD-M4000); Shimano Deore '06 (RD-M531); Shimano Deore 2010 (RD-M591); Valami 9 sebességes aceránál jobb shimano -t nézz, acera és alatta levő társai terepen semmit nem érnek. 10 es már nem jó, mert annak más a bowdenhúzása, nem fog menni 9 es váltókarral. 11 ezer körül vannak.
Váltókar: Shimano Alivio '15 (SL-M4000) (vagy hasonló shimano 9 es váltókart, de aceráig lemenni itt sem érdemes) 6 ezer körül
23 ezer ft ez így. Eléggé felmentek az árak, de pár éve se lett volna ez sokkal olcsóbb. Ha meg olcsóbbat veszel, akkor terepen halálba teszed 1 év alatt az egészet. 7-8 as rendszerben meg nem érdemes gondolkozni, mert alig olcsóbb, és ha terepezni akarsz kell a 11-32, vagy 11-34 főleg ha egy tányérod van elől, 7-8 as kazettán az ilyen sorokon meg marha nagy a fokozatonkénti ugrás.
SS aggyal mi lesz? Azt meg át kell fűzni kazettásra?[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz h_benjamin #56294 üzenetére
Ha normál méretű a dob akkor rá lehet tenni, de gyártottak ilyen dobos novatec SS agyat is:
Erre nem megy rá mert ugye sokkal keskenyebb a dob, csak láncvonallal lehet szórakozni.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Integrale #56295 üzenetére
Shadow rendszerű váltók mindig jobbak általában. Nem csak annyi a különbség hogy nem lóg annyira ki.
Kompatibilis igen. 9-10 sebességes rendszerek közt van kompatibilitási baj.
Shadow ban felül nincs rugós forgáspont, igazából nem is fordul a felső forgásponton. A paralel követi le a lánckerekek növekedését. Valamint a kanál forgáspontjába van felfüggesztve a felső görgő, ez miatt is teljesen máshogy reagál a váltó. Kicsit agresszívabban vált egy shadow, és jobban állja a rázkódásokat. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz MPowerPH #56306 üzenetére
Csodás jószág lett. Majd mutass róla képet mocskosan is.
Mai napig nem fogja az agyam ezeket a 2-1 tányéros rendszereket. 29 es bringán még oké a 2 tányér nagyobb kerék miatt megvan a kemény áttétel, kazettából meg fel tudsz rakni 11-34 est, meg a kimondottan 1 tányérosra fejlesztett 1x11 es rendszer pl a sramé ki vannak találva áttétel ügyileg, de oda azért kellett elég sok kompromisszum, az egyedi agy, vagy hogy lánc lesés gátló kell hozzá, mert különben rendszeresen elhagyod a láncot.
De egyébként ha 26 os bringáról van szó, a 11-32/44-32-22 nem véletlenül lett kitalálva. Nálunk sok helyen olyan áldatlan állapotok vannak hogy 22 es tányérnál nagyobbat nem tudsz eltekerni, hiába vagy erős.. hülyeség. Már csak az egyensúly vesztés miatt is, na meg mert emeli a bringa az elejét ha kis fordulattal erőlködsz. Lefele meg kell a 44 es, 2.2 es gumival is. Síkon 55 ig el tudtam tekerni még 2 éve, ott már 112-t pörög a lábad. 22x32 ben pedig 60-as pedálfordulatnál 5km/h val mész.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz rétisün #56312 üzenetére
Mi kis szervizként működünk, és még kisebb boltkén. Így ránk hárul a mások által el nem végzett munka java, valamint az ügyfelek tájékoztatása, hogy mit is vettek, és az miért nem jó úgy, ahogy nem rakták neki össze.
Még mindig jó statisztika hogy 10 ből max 1-2 bringának nem rág a kónuszos agya, de akkor még bőven jót mondtam. Ezeket kb senki nem csinálja meg. Egy kollégától hallottam hogy ecsetelte nekünk, hogy ez meg ez a bolt szétszedi minden eladásra kerülő biciklinek az agyait, beállítja stb, hogy ezt nem lehet csinálni, erre egyszerűen nincs idő! Közben ott állnak támasztva a pultot egész nap. Mondták hogy mindet? Képzeld el mi is!
A túrázók a kedvenceim nyáron, akik lerobbannak Balatonkerülés közben, hát azok közt látsz olyan bicikliket.. hogy azzal a boltig nem indultam volna el, és ezeknek a tulajdonosa szinte kivétel nélkül azt mondta, hogy előtte átnézette!
Van olyan nagyobb városban levő bolt, pl BP -n elég sok, aki naponta 30-50 biciklit elad. Egy bringa igényes 0km es szervize 4 óra lazán megvan, és akkor a teleszkóphoz még nem nyúltunk. Ezeknek a boltoknak tényleg nincs idejük erre. Csak akkor mondanák azt, hogy a kerékpár úgy lett eladva, hogy ezt még le kell szervizelni, ez nincs benne az árba, vagy a franc tudja. Csak nyílván ha ezt kiejted a szádon, akkor jön az értetlenkedés, hogy dehát ez új bicikli, hát hogy lehet hogy nem jó? És ha bemegy másik üzletbe, ahol ugyan úgy nem csináltak vele semmit, csak kivették a dobozból, egyenesbe állították a kormányt, de ott azt mondják hogy minden oké a biciklivel, inkább ott fogja megvenni.
Én nem is merném átadni gyári összeszereléssel.. Találkoztam már olyan hibákkal.. vadi új biciklibe menet fúrás, kormánycsapágyból hiányzó golyós kosár, egyáltalán nem meghúzott életveszélyes alkatrészek. Nem tudom ezek a boltok hogy ússzák ezt meg. És a magyar nép egyébként olyan mulya, hogy nem viszi vissza, és nem reklamál. Sokszor mesélte az egyik kolléga, hogy odavittek neki egy kereket, hogy rág az agy, így állította be a másik szerviz, ez normális? Ő megmondta hogy hogy lenne az..? Akart irattatni szakvéleményt, hogy visszavigye, mondta neki barátom hogy nem fogja megírni, mert minek, ez szorul, vigye vissza. Az csávó meg inkább ott hagyta a kereket és megcsináltatta vele...(#56315) Hasaggymeg
Itt már az ablakos meg a volt rendőr is szerel biciklit.. gondoltam egyszer hogy odaviszek nekik valami fox telót, hogy le kéne szervizelni, vagy egy hidraulikus féket légtelenítésre.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Tothgera30 #56321 üzenetére
A narrow wide lánckereket ismerem, de attól még sokan panaszkodtak rá hogy dobálja a láncot, xc versenyzőből egy csomó rakott fel leesés gátlót. Meg ahogy kijött az X1 és megjelentek róla ezek a hírek, truvativból megjelent hozzá egy csomó leesés gátló, méreg drágán.
Nálunk azért néha van egy kis késés mire a legújabb dolgokat szerelni kell, nyáron meg egy másodpercet nem nézegetem a netet hogy milyen csodák vannak, mert örülök ha valami mást csinálhatok a szabadban, úgyhogy lehet lemaradásom persze. De mindig megoldottam eddig mindent.
Van egy ügyfelünk, neki a mániája hogy minden bicikliből 1 tányérost csinál. Csak az a legjobb hogy kb képtelenek úgy működni, de nem érti meg.. 3x10 es XT szettből is lett 1 tányéros már van rajta lesés gátló is, deore ból is, bármiből... plusz naponta másik lánckereket kell felrakni, mert így nem jó az áttétel meg úgy..[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Runner_fxr #56326 üzenetére
Csodálatos emberek. Eszembe jutott pár sztori. Beesett egy túrázó csoport, valami baja volt az egyik bringának, és még odajöttek páran ezért azért, nem megy jól a váltó meg száraz a lánc meg tudom-e oldani még gyorsba. Na az egyik bringának az első kerekében olyan lazák voltak a küllők, mint amikor jó küllő mérettel fűzött kerékben csak annyira tekered rá az összes anyát, hogy még kilátszik 3 menetsor Ha nem kanyarodtál akkor lehetett vele menni, de az agy süllyedt a kerékben 1 centit legalább, így jött vele egy csaj 50km-t. Leküldtem őket a partra, nézzenek szét, egyenek valamit, addig kész lesz valahogy, mert ez így katasztrófa.
Másik bicikli, ami "nem vált pontosan" a kazettából egy tejfölös doboznyi ganyét szedtem ki, már felült a lánc a dzsuvára, a lánc meg annyira volt lenyúlva, hogy a láncnyúlás mérő elakadt az előtte levő gyűrűben.
Meg volt egy srác, aki eszembe jutott, nagy csoporttal jött, a biciklije jó volt, csak éppen a nagy táskája lefoszlott, elkapta a kazetta, és betekerte a shimano dob meg az agypalást közé, és megszorult a dob, már kezdte feltekerni a láncot, váltót, ha tovább megy akkor tuti leszakítja a váltót, váltófület, mindent.
Szétszedtem az agyat, deore volt talán, le kellett vennem a dobot, mert a tömítésén átkúsztak a műszálas szálak, és a golyó pálya is feltelt velük, kő keményre bele volt gyűlve.. el se hittem.. plusz az egyik kónusz rommá be volt rágódva, anyaggal (köszörült kónusz, golyók) mindennel 5500 ft ot kértünk sürgősségibe, úgy hogy az egész műveletet végig is nézhette, meg el is magyaráztam neki mi történt. Annyira sokallta, hogy kiment, és eltűnt, a többieket otthagyva.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Runner_fxr #56332 üzenetére
Ilyen sztorikkal dunát lehet rekeszteni, én már sokat el is felejtettem. Olyan ez kicsit mintha vendéglátósok lennénk, ott is hasonló problémák vannak. Ha magadra veszed akkor hamar belecsömörlesz.
Szerencsére ritkán vannak olyanok akiket nem tudsz hova rakni vagy lekarmolod tőlük az arcod.
Az úr budapesti nyaraló tulajdonos, még szerintem az előző rendszerbe lehetett valaki, onnan a nyaraló, egy kempinget kellett neki használhatóvá tenni, elkészült a kerékpár, majd így folytatódott a kommunikáció (mű nyájas arcba mászó hangvétellel):
"A világítást nem javította meg? -nem uram, direkt kérdeztem a telefonban hogy megjavítsuk-e és azt mondta hogy nem kell. -De a kressz szabályainak értelmében kötelező a világítás nem? -De. -Akkor kérem sztornírozza a számlát, és akkor szóljon ha elkészült a kerékpárom!"[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz rétisün #56336 üzenetére
De abból a legsúlyosabb a haverkodós.. először láttuk egymást életünkben, és csapkodja a hátam hogy kisapám neked ez 5 perc! Bepattintod azt a kereket aztán itt sem vagyunk, mennyit mondtál 7 ezer? Egy 5-6 ba meg tudunk egyezni, ügyes gyerek vagy te látom rajtad..!
Ilyentől elnézést szoktam kérni, hogy haladnom kell közbe mással, közbe mondja kifulladásig, és rá se nézek, majd a végén közlöm vele, uram 7 ezer lesz, és felhívom ha elkészült. És jéé addigra már az is megfelel.. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Pttypang #56345 üzenetére
Ezeknek a tömítése még talán jobb is mint a tárcsás verziónak. Régen lehetett kapni teleszkóphoz való első agyat, stx rc 100 volt talán a neve (?) annak nagyon hosszan benyúlt a tengelyre a kónusz menete, hogy merevebb legyen.
Ha megnézed a robbantott ábrát ezek belsejében kb semmi eltérés nincs. Valamint a régi XT agyak még 10 es cromo tengellyel készültek, egyik etalon volt az mtb agyak közt. Már azoknál sem fordult elő hogy a csavarodó teleszkóp meglazította vagy megszorította volna az agyat, 9 es tengelyeknél előfordul. Ezeknél egy fém tengely vég van a vastag alu tengely végébe hajtva.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Runner_fxr #56361 üzenetére
Kár hogy a tőlem vásárolt Ritchey WCS országúti kormány (régi fajta atom vastag, aero felső résszel, ott tört el) rojtosra szakadt szét mikor a 45 kilós gyerek bukott vele. Akkor le is tettem róla hogy versenyre valakinek carbon kormányt ajánljak.
Egyébként mikor megjelent ez a videó én is csodáltam, hogy hű apám azigen, dupla magasból, dupla súly.
Közbe meg annyi megfáradt karbon vázat látni.. azért nem mindegy ki a gyártó, meg mit csesz el.
800 lb nél egyébként a prés gépben már pattantak el karbon szálak, az nem hiszem hogy a későbbiekben jót tesz. Mire eléri a 2000-ret addig annyi pattanást hallani hogy nagyon. Gondolom ahol a szövés irány, karbon szövet illesztési pontok jobban feszültek ott pattant el, mert ugye egy kicsit random struktúrájú ezeknek a felépítése.
Nekem "falusi gyerek" létemre a cube sl országúti váz az első karbon vázam, nagyon szeretem, minden nap nézegetem a szobába, fantasztikus holmi, de alapvetően össze nem hasonlíthatóak a tulajdonságai az előtte levő 2007 es merida 905 ös alu vázamhoz, ez egy teljesen más viselkedésű anyag, nem egyértelműen lehet kijelentéseket tenni.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz MPowerPH #56364 üzenetére
Ez mind kuka. Viszont ha a karbont úgy töröd el, hogy pl oldalról megüti valami, és attól reped szét, vagy szakad be az oldala, azt meg lehet javítani. Míg a vékony aluvázaknál esély nincs javításra.
Nézd meg hogy a máriusz mit tudott meghegeszteni alu ból: máriusz Mondjuk hozzáteszem hogy ezeknek a nagyrésze értelmetlen volt, főleg amennyi lóvéba kerülnek ezek a javítások. Egyik ismerősnek javított egy radon ösztelós vázat, nem egy mai váz, el volt repedve a láncvilla, alul felül megerősítette, még a két láncvilla közti összekötő is kapott alulról erősítést, és a másik láncvilla is meg lett erősítve felül alul, jó 1 centis anyaggal, ami szépen méretre lett igazítva a váz formájához, úgy emlékszem 25 ezer volt. A munkáért ami volt vele, valamint az egész igényessége messze megérte ezt a pénzt. De én azt a bringát meg nem csináltattam volna..
Aztán itt egy profi karbon javító, itt fogsz találni elképesztő dolgokat: carbonframerepair[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Dani_kp #56369 üzenetére
Más ötvözetből van, a comp nehezebb 680 asba 347, másik 700 asba 305.
Mali Slalom váz az Dirt, Dirt jump, street váz, nem enduro, vagy AM.
Csak hogy értsd. Az AM az 120-140 körüli első és hátsó rugóúttal rendelkező összteleszkópos vázra épül. Aminek a geometriája az XC biciklikre hasonlít, tehát jó mászásra, teknikásabb ösvényekre, de semmi igazi durvulás, csak nem dobál el úgy a hátulja mint a merev váz.
Az enduro ennél nagyobb rugóutas 140-160 max 170 utas váz, laposabb fejcsőszög, mászni ezzel már kicsit nehézkesebb, lefele viszont ha nem kell letöréseket ugrani, nagy köveken átszánkázni, ugratni, akkor építhető belőle egy élvezhető tekerhető könnyű gép, ami még nem DH.
Merev vázba hiába raksz bele nagyobb villát, semmi értelme, csak a geometria lesz rossz, gyors lefelében a hátulja el fog pattogni.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Runner_fxr #56398 üzenetére
Én se igazából értettem ezt a dolgot. Ha el akarod nyelni az ütközés erejét, akkor oda folyamatosan összenyomható anyagra van szükség. Mint írtad is a karbon egy bizonyos túlterhelés után megadja magát, és elveszti teherviselő szerepét. Autóknál az a részt ami elnyeli az erőket, gyűrődő zónának hívják. Benne van a szóban hogy a fém felgyűrődik, a karbon nem tud gyűrődni, szétrepedni tud.
Ergo ha karbonnal ütközöl addig lepattansz vele a falról míg akkora sebességgel nem érkezel, mikor meg szétrottyannak a szövetek és összeesik az egész.
Ahol pedig az utastér van, az már merevebbre van tervezve, hogy az ne tudjon deformálódni, ami veszélyeztetné a benne ülőt.
Speciális karbon elemeket el tudok képzelni, amik elnyelnék az ütközést. Pl párhuzamos karbon lapok, köztük karbon csövekkel, vagy ferdetámaszokkal. És ezek szendvicsbe, különböző erősségűre gyártva. -
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Runner_fxr #56422 üzenetére
Milyen jó kis szájkaratéJ alakult ki ebből a témából. Remélem nem haragszik meg senki egymásra.
Találtam képeket egy forma 1 es autó orráról, ami méhkas felépítésű, meg karbon is, csak annyi hibádzik, hogy a méhkas része, az aluminiumból van.
http://f1framework.blogspot.hu/[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
https://www.strava.com/
Ez nagyon jópofa, sokan használják már versenyzők is. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz JackFeryll #56486 üzenetére
Mindent túl lehet húzni, meg nem eléggé is. Nem véletlen van ráírva a 40Nm.
Ha alu a dob, akkor nyilván azt könnyebb tönkre tenni, vagy ha a záró gyűrű alu.
Hajtás ennél nem szorít rá semmit.. maximum le tud lazulni. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Tothgera30 #56472 üzenetére
Nekem a FOX nak olyan vékony az Alu nyaka a stucni alatt, hogy elég az elképesztő, nagyon rugalmas a kormányzás ha a két szélét fel-le megtéped. Még közrejátszhat a Syntace F99 is, a 100mm hosszával és 100 gramm alatti súlyával, valamint a 25.4 es 600 széles karbon kormány a 105 grammjával.
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Hasaggymeg #56490 üzenetére
Azt a teleszkópra mondtam. Fékről már nem is tudom milyen rég nem volt szó. Fékben nincs is szivacs.
Nem lesz baja ha felfordítja a féket, de lehet olyan pozíciót találni amikor a folyadék tartályában levő levegő kerül a rendszer utántöltő furat felé, és ha ilyenkor mondjuk húzkodod a féket, akkor fel levegősödik, mert kifolyik a főmunkahenger elől a folyadék, vissza a tartályba és levegő lép a helyére, de a legtöbb fék nem tud annyira fel levegősödni ilyentől sem, hogy magától ne javulna meg egy idő után ha normális irányba van fordítva.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Hasaggymeg #56492 üzenetére
Szerelnék tesco-s bringát is, de szerda óta itthon szenvedek, tehát most egy hete... vagy orvoshoz járkálok, meg laborba.. 38-40 fokos láz, fullasztó köhögés.. úgyhogy igazából ez az oka hogy mondatokat hagyok ki.
-
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Integrale #56526 üzenetére
Mennyire van elfékezve, vagy tárcsás?
Ha egyben el tudod adni akkor nem érdemes szétfűzni, mert utána a küllő szett semmire nem jó, a kifűzött agyakért pedig szintén nem sokat lehet kapni. Ha azok sem érnek sok mindent, és a felni tényleg jó és nem kell nála jobb, akkor viszont érdemes lehet megtartani, mert legalább azt nem kell venni. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Tothgera30 #56581 üzenetére
2014 es Evolutionodban milyen csillapítás van?
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Pttypang #56594 üzenetére
Attól függ milyen rendszer, a felhúzó csavaroknak tartó szerepe nem sok van, szinte semmi, azokat zsírozni kell hogy ne kattanjon előbb a kulcs, utána már a felszoruló hajtókar tart. A többi fajta kötés meg rugalmas, amelyiknél két imbusz szorítja rá egy bordázott tengelyre a megszakított folytonosságú hajtókart pl. ezeknél az a két acél csavar esetleg titán, rugalmasan köt, tehát annak nem illik kilazulni. Én eddig egy SLX belső csavart láttam kilazulni, de ott is mertem feltételezni hogy nem lett elégszer a csavarokon körbe kattintva a kulcs.
Ha nincs megfelelő nyomatékkal meghúzva, akkor a hajtókar nincs eléggé felhúzva a tengelyre, vagy nincs eléggé rászorítva, ez fail.. le fog mászni, és azzal a lendülettel tönkre is megy, ha nincs nagy szerencséje a tulajdonosnak. Ha folyamatosan lelazul, akkor az a kapcsoló felületek deformitásából adódik, akkor a puhább alkatrész általában elhagyja magát, és mehet a fémhulladékba. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz MPowerPH #56595 üzenetére
Jó hogy nem ment tönkre a kar! Nem sérült meg benne a bordázás? Ez ennek a leggyengébb pontja!
Nem húztad meg eléggé, de túl is túl lehet húzni, mindkét esetben tönkre megy. Használj nyomaték kulcsot, 14Nm el meg kell húzni, berakni a pedált, ugrálni párat a pedálokon mindkét irányból, aztán újra rákattintani és lehetetlen hogy lejöjjön.
Az a baj ezzel a csapággyal, hogy ahogy nézem nem műanyag betét szorul rá a hajtómű tengelyére, hanem maga a fém csapágy van vele kontaktban, ez nem igazán jó megoldás.
Meg kéne mérni pontosan jó tolómérővel hogy mekkora a csapágy belső átmérője, valamint mekkora a hajtómű tengelyének külső átmérője, hogy kiderüljön egyáltalán belefér-e. De elég passzentosnak kell lennie hogy ne érezd a kottyanást. Igazából ezeket úgy, hogy megzsírozod a tengely, átnyomod rajta, majd egy kis rongyot raksz a hajtókarhoz, és megütöd oldalról gumikalapáccsal, bele kell menjen.
Az hogy át tudtad simán dugni a shimano középcsapágyon, az egy dolog, van abból is olyan, amit meg kell küldeni rendesen gumikalapáccsal hogy átmenjen rajta teljesen.
Ezzel nem lehet ennyire szakszerűtlenül bánni, ki kellett volna mérni hogy ha nem vagy biztos benne hogy átment-e teljesen, akkor mennyire kell kilógnia a tengelyből, ugyanis ha nincs elég bordázat amire ráfogna a hajtókar, szintén le fog lazulni, és tönkre fog menni az egész a 3.14csába.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Nyomtató topik
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Facebook és Messenger
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- További aktív témák...
- DJI Avata 2 Fly More Combo (Three Batteries)
- Bicikli matrica szinte minden fajta biciklire! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- XL vázas, Cannondale Kineto Men pedelec e-bike 170-190 cm/140 kg-ig (beszámítás)
- IGAZI RITKASÁG: Számozott, limitált kiadású Assassin's Creed Valhalla Orlog Deluxe Edition
- Zero 9 (Techlife X6) elektromos roller (35km táv, 45km/h sebesség)
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen