Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Cathfaern

    nagyúr

    válasz StLui #73001 üzenetére

    "Más: Mennyire mások az igények, vagy nem is tudom hogyan fogalmazzak, feleségem nem érti miért 2-300-ért nézek bringát mikor a barátnője nemrég vett fullos trekkinget, újat 120-ért és milyen jó, minimum heti 100-at teker is vele egyébként."
    Én annó az első "felnőtt" biciklimet 80k-ért vettem, trekking volt az is, 5 éve ha jól számolom (összesen azóta költöttem még rá olyan 20-30k-t). Árban gondolom kitalálható, hogy alap felszereltség, tourney nagyrészt. Beletoltam kb. 3000 km-t edzésként és túrázásként, manapság meg munkábajárós bicikliként szolgál (majdnem minden munkanap napi 12 km, nettóban már 9 hónapja, az akkor nagyjából újabb 700km). Volt egy 300k-s országútim is, és bár nagyon nagy élmény volt menni vele, tulajdonképpen a trekkinget jobban szerettem / szeretem. Cserben sosem hagyott, ha valahova nem tudtam vele feltekerni, az rajtam múlt, nem a biciklin (ahova elsőre nem tudtam felmenni, ott felmentem később mikor már edzettebb voltam), pedig jártam vele bőven osztrák hegyekben meg az Irottkőn is. Műszaki gondja sose volt (első tekerésen leesett a lánc, de az azért mert rosszul szerelték össze a kerékpárboltban... ).
    Utólag egyébként meg se vettem volna a 300k-s országútit, de akkor nagyon tetszett a koskormányos érzés :B
    Amit ebből ki akarok hozni, hogy igen, adott esetben bőven elég lehet egy 100-150k-s trekking :) Országútra azért nincsenek olyan hatalmas követelmények a kerékpár felé. Ha nem versenyzés a cél, akkor egy jó nyereg, egy kényelmes kormány meg megfelelő külsők többet számítanak, mint hogy hány kg a bicikli (eddzeni még jobb is a minél nehezebb ;] ) meg hogy milyen rajta a váltó, meg hogy karbon villa vagy nem. Ezek meg tipikusan nem drága dolgok. Mert ha edzésnek kell a bicikli, akkor ha nehezebb tekerni az nem akkora baj, meg úgyse az számít, hogy 1 óra vagy 1 óra 5 perc alatt teszed meg a távot. Ha túrázni / nézelődni kell a bicikli, akkor a csomagok súlya úgyis többet fog számítani, mint az a pár gramm könnyítés amit a 2x drágább bicikli ad, illetve nyilván az se lóverseny.
    Félreértés ne essék ezzel nem azt akarom mondani, hogy nem szabad drága biciklit venni, ha engedi az ember pénztárcája, vagy kifejezetten azt élvezi, hogy minél gyorsabban hajt, akkor hajrá. De felhasználástól függően egyáltalán nem biztos, hogy megéri a többletárat.

    Persze mindez országútra igaz, terep teljesen más világ.

  • 6030D

    Ármester

    válasz StLui #73001 üzenetére

    Én ezért írtam azt először, hogy egy sima tisztításos nagyszerviz már lehet, hogy sokat segítene, utána meg ráérsz fejleszteni apránként.
    Az a baj, hogy gyakorlatilag még "technológiát" is váltasz, így több szerszám kell, amit utána nem biztos, hogy használsz. Neked milyen bringád van?
    A hátsó fogsorhoz kell a láncos meg kell egy kazetta leszedő, amit beledugsz tengely irányban, az fogja meg a záróanyát. A láncos azért kell, mert amerre lazítanád, arra racsnizik, így elforog a fogaskerék az anyával.
    Nem hiszem, hogy menetes ami most van rajta, eleve azt mondtad, hogy 8 sebességes, nem? Az nem lehet menetes.
    Középrész. Az integrálthoz majd az kell, amit linkeltünk, de lehet, hogy az Alivio-hoz nem passzol, én azzal nem próbáltam. (Bár lehet, hogy egy kis szigszalag a hajtókarra, beteker, szalag le, és kész, karcmentesen.)
    A régihez, amiről nem tudjuk milyen (fénykép közelről, felülről) vagy monoblokk kihajtó kell, utána azzal is megy vissza (nem ez, mert cseréled, ugye), vagy körmös kulcs+villás, ha annyira régi típus.

    Szervizesek: igen, nekem is van negatív tapasztalatom olyan bolttal, amit mások istenítenek. Ez sajnos ilyen. De van itt szervizes, aki lehet, hogy megcsinálja (Bp-i vagy?), és rendesen.

    Árak: amíg valakit nem érdekel fanatikusan a kerékpár, addig nem fogja látni benne, mi kerül ennyibe. Ha valaki beleássa magát, akkor látja, hogy mit miért érdemes fejleszteni, tartósság, súly stb. szempontjából. De a többséget nem érdekli, és tuti, hogy nem is fogja hiányolni a hétvégi tekeréseknél. Ha már autós példát mondtál a szerviznél: nézd meg milyen kocsik futnak az utakon... és ha annak az árát leosztod egy családnál 4 főre, akkor sokszor 100e/fő jön ki... egy eső védett, kényelmes, hosszútávú közlekedési eszközre. Miért költene egy bringára, ha nincs rá igénye? :)

    Cathfaern: nekem valamiért az volt meg, hogy te SS/fixi-zel. :F

    [ Szerkesztve ]

    Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

Új hozzászólás Aktív témák