-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Fall-N
veterán
válasz AH-Thfrstmkd #260798 üzenetére
Aprón szoktak lenni, pl. Testbike múltkor is láttam legalább 3 eladónál. Régi 3x9-es Deore XT. Azt hiszem M770 a pontos típusa, de régen volt már.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz AH-Thfrstmkd #260844 üzenetére
Ezt miért ne lehetne egyesével cserélni?! [link] ...az más kérdés, hogy talál-e hozzá való lánctányért és főleg kell-e azt cserélni egyáltalán, cserésre van-e kopva.
#260841
gabro0...bár a kép túl távoli ahhoz, hogy megítélhessem, ritka, hogy egy hármas hajtómű tányérjai annyira el vannak kopva cserélni kelljen őket, főleg ha nem versenyezni akarsz vele. Cseréld a középcsapágyat ahogy újonc kolléga javasolta, aztán mehetsz vele a városba.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz AH-Thfrstmkd #260848 üzenetére
Nekem ez itt mindenhol csavarnak tűnik. [link] [link]
#260852
tknof1871...egy dögnehéz kerékpárt nem fogsz tudni úgy befogni a súlypontja közepétől távol, hogy az neked mégis egyenesen álljon, fogd be valahol a közepéhez közelebb. Enyém nem túl nehéz mégsem tudom úgy befogni egyik végén, hogy a másik vége ne lógjon, ahhoz marhára meg kellene szorítani úgy a vázat mint az állványt, ezért ha az eleje kell nekem jóval magasabban legyen (pl. fékek légtelenítése) akkor a hátsó kereket hagyom érintkezni a talajjal, ha meg a hátsó (pl. váltó állítás) akkor az első kereket.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
őstag
válasz AH-Thfrstmkd #260800 üzenetére
köszönöm, már volt alkalmam a topicban eltöltött pár év alatt megtapasztalni
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
gabro0
őstag
válasz AH-Thfrstmkd #260844 üzenetére
A bringával egyidősek lehetünk és majdnem minden gyári rajta. Stucni, kormány, váltók,
fékek, még a hátsó kerék is, egyedül az első kerék ami nem... Feltételezzünk jóhiszeműséget - elkopott, a hátsó felni fékfelülete is kopottas, de még használható.
Karc és festékleverődés elvétve, még a váltókar mutatója előtti plexi sincs kisárgulva a naptól. Mindegy, így vettem, csak a kormányszárat és a külső-belső gumikat cseréltem.& #260847 Hasaggymeg: Ma lőttem képeket a fogakról: [kép1] [kép2], tudom mocskos, hamarosan kap egy tisztítást. Van itthon KMC Z8.3 EPT tartalékban, ez fog idővel rákerülni, most Sachs valami van rajta. Igazából még ez sem kopott annyira, azt hiszem a 0.5%-os épp belemegy.
Itt meg itt olvastam a BB-UN300-ról, ez jó lesz köszönöm. A hosszt lemérem azért vásárlás előtt, mindenesetre megjegyeztem a 110 mm-t
[ Szerkesztve ]
-
gabro0
őstag
válasz AH-Thfrstmkd #260961 üzenetére
Jajajj, belenyúltam Őszintén szólva meg vagyok lőve, nem tudom mi legyen.
Valószínűlege az lesz amit írsz. Nem az árral van bajom, ha tudom hogy megmarad a bringa, de kint szoktam hagyni az utcán. Rálocsolok még 30-40k-t és holnap lehet elkötik, én legalábbis így számolok vele.
Ha fixen tudnám, hogy nem fog ilyen előfordulni a következő 10-15 évben, akkor már rendelném is a Hollowtech hajtóművet és a hozzá való középcsapágyat.#260962 Hasaggymeg: Még sehogyan, kolléga javasolta a konkrét méretet.
#260968 ZolkoW: Köszönöm a szemlét, akkor +1 a középcsapágy cserének. -
semmiho
tag
válasz AH-Thfrstmkd #267027 üzenetére
Árnyalnám a képet az FSA ügyében. https://www.bike-magazin.de/komponenten/lenker-vorbauten/bruchgefahr-17-lenker-und-vorbauten-im-ermuedungstest/
...és: https://www.bike-magazin.de/komponenten/lenker-vorbauten/bruchtest-21-mtb-lenker-aus-carbon-and-alu/
Előfizetőként elértem a teszteket, az FSA az egyik legrosszabb minőséget hozta. -
semmiho
tag
válasz AH-Thfrstmkd #267030 üzenetére
Bocsi, a kormányok kapcsán folytatott diskurzust követtem. Túl zanzás ez a fórum, annyi téma van ömlesztve itt, egyszerre... No mindegy, kormányból Syntace vagy Syncros ami nagyon jó. Előbbiből az alu is.
FSA csapágyak. FSA hajtóművem volt 8 évig erőmérővel. És szorult a Shimano és KCNC csapágyakban is az FSA 24 mm-e, így kénytelen voltam 3-4 szett FSA csapágyat elhasználni. 1-2 évet bírt az országútiban és széthullott mind.
Csak összehasonlításképp: egy a sokat szidott GXP SRAM 24-22mm montis csapágy 35e km, 25 verseny, tél-nyár, hó és sár és 6 év után hullott darabjaira.[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz AH-Thfrstmkd #267027 üzenetére
Nem minden esetben. Gyárt több minőségben, főleg OEM gyártó is, és nem a legdrágább kategóriában vannak gyári csapágyként.
Ahogy semmiho is írta, a hajtómű terén is el vannak maradva, de legalább kétszer annyiba kerülnek. Vannak jó alkatrészek tölük, de közel sem annyira jó gyártó, mint amennyire drágák.
-
Lacerta
aktív tag
válasz AH-Thfrstmkd #267028 üzenetére
Sajnos én nem láttam azt a katalógust.
-
Fall-N
veterán
válasz AH-Thfrstmkd #267836 üzenetére
Ahogy írtam általában a 7 és 8 sebességet elviszi simán a 9s váltó. Inkább a lánc szélessége szokott lenni a gond, az nem átjárható a 6/7/8 sebességnél a 9-es lánccal. Még a váltókar sem gond. Ha például van egy 8s karod és a váltó és a fogaskoszorú is 7s simán viszi, csak az utolsó fokozat "vak". De régóta a legtöbb 8s váltó inkább 7/8 még papíron is. Például amikor a Tourney kanala elferdült akkor még 3x7 volt a gépen és ideiglenesen az Altus váltót 7s-re határoltam le. Utána lett belőle 1x8.
[ Szerkesztve ]
-
stargazer
senior tag
válasz AH-Thfrstmkd #267967 üzenetére
Shimano Deore LX RD-M571 ha jól láttam.
Fegyverben réved fönn a téli ég, kemény a menny és vándor a vidék, halkul a hó, megáll az elmenő, lehellete a lobbant keszkenő...
-
fulton
addikt
válasz AH-Thfrstmkd #267969 üzenetére
És? röhögtek itt is sokan, akkor is mikor beírtam hogy a csepel-el sztem elérhető a 30 as átlag ezért és ezért, ami akkor kisebb célom volt. Meg sokszor máskor is megmosolyogtak módszereim miatt a csepellel kapcsolatban ...
Nekem a tények számítanak, és az eredmény. Működik? akkor nem látom mi is itt a "kérdés". Csepelről beszélünk, nem egy 1 millás gépről.
A másik, bármikor oda teszem bárki bringája mellé ezt a kis vast[ Szerkesztve ]
-
stargazer
senior tag
válasz AH-Thfrstmkd #267978 üzenetére
nagyon megkopva sztem nem lehet, csodálkoznék ha lenne benne 3.000 km.
Kavarodás? én csak egy váltókart szeretnék hozzá, és nem tudom melyik jó hozzá.Fegyverben réved fönn a téli ég, kemény a menny és vándor a vidék, halkul a hó, megáll az elmenő, lehellete a lobbant keszkenő...
-
TomMusic
őstag
válasz AH-Thfrstmkd #268460 üzenetére
+Fall-N
Ja, először megnézem a féket.Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbálom a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
fulton
addikt
válasz AH-Thfrstmkd #269388 üzenetére
már kérdeztem fél éve? hogy repül az idő
nem emlékszem, hát nah korosodok[ Szerkesztve ]
-
kenguru99
aktív tag
válasz AH-Thfrstmkd #271812 üzenetére
"Vagy lehet venni újat is, esetleg más használtat. Sok lehetőség van."
Valószínűleg egy integrált 1X-es hajtás lenne a legjobb. Csak ebben eléggé hiányos a tudásom, így én nem tudom eldönteni, hogy mi beépíthető és mi nem.
Ha ebben tud valaki segíteni azt megköszönném. -
chubby2o6
senior tag
válasz AH-Thfrstmkd #276121 üzenetére
Szerintem a szokásos lekezelő okoskodásod helyett kivételesen talán megpróbálhatnád értelmezni a kérdést
-
chubby2o6
senior tag
válasz AH-Thfrstmkd #276237 üzenetére
Talán, ha a magaslovas, humorosnak gondolt büfizésed helyett érdemben válaszoltál volna. . . Mindegy, valami miatt ez nehezedre esik, hiszen nyilvánvalóan te Valaki vagy, aki megengedheti magának a pökhendiséget, míg mások természetesen tökhülyék.
Ja, és szerintem nem nagyon talász itt olyat, aki legalább egyszer ne szopott volna egy nem túl szerencsés felni-gumi párossal, de persze egy hozzád hasonló nethuszárnak ezt azonnal meg kell lovagolni, hiszen ettől mégValakibb leszel.
Na pá, Pubikám, a téma MOST van lezárva. -
Speedy007
őstag
válasz AH-Thfrstmkd #277049 üzenetére
én ha jól értelmeztem a shimano-t 11-46-s az ajánlott 1*10 esetén 2*10 esetén van 11-42 ezért kérdeztem hogy jól értelmeztem . De ez már inkább sport kategória nem hapi használós ha jól sejtem
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz AH-Thfrstmkd #277053 üzenetére
+Speedy007...én ezt a minimum nagylánckerekeket nem is igazán értem, maximum nagy és minimum kicsi érthető, de ami közötte van azt amúgy is kezeli, hisz ott vannak valahol a sorban.
Normi...nálam nejemén faxán működik, "atombiztos" rögzítés.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Speedy007
őstag
válasz AH-Thfrstmkd #280282 üzenetére
Részben az most karácsony előtt lett cserélve Shimano Deore BR-T610-re de a karok maradtak LX-k mivel ott is a fék hatással volt bajom csak nedves,vizes időben. Így a gyárilag szerelt betétekkel fog komolyat
-
contaxg
veterán
válasz AH-Thfrstmkd #290690 üzenetére
+ Jester01, Köszönöm!
Ezek szerint nekem "short pull"-os fékkar kell
A jó zenehallgatáshoz nem feltétlen kell minőség. Az egy intellektuális kaland, amit mindenki a saját szintjén élhet meg. A hifi egy eszköz ami ezt az élményt fokozza, de nem feltétlen szükséges hozzá.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest