-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz ivana #193519 üzenetére
Bocs, fals info, most nézem, hogy szerencsére kivették már azt a hülyeséget, hogy csak a dinamós lámpa a szabályos, az akkus nem. Nem olyan régen még így volt.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz #46372352 #193547 üzenetére
Nem tudom, hol olvastad, de ott többet ne olvass semmit.
A kerékméretnek semmi köze a magassághoz (ha nem vagy konkrétan törpe), a geo számít. Párom is éppen 160 fölött, én sem vagyok egészen 175, mindketten 29-essel járunk. Ami egyébként szinte ugyanakkora, mint a minden trekkingen, országútin használt 28-as, csak kicsit ballonosabb gumikkal, és alig nagyobb a 27,5-esnél. Szóval ha a 29-eshez 180 centisnek kell lenni, akkor a 160 centisek mivel járjanak? 24-es gyerekbiciklivel?
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz werszomjas #193530 üzenetére
A miénk még elöl-hátul gyorszáras. 13,3 kg S-es méretben, fém taposókkal, egy BTWin ergonomikus üléssel (ezzel kaptuk, szerintem gáz, szerinte meg nagyon kényelmes, gondolom az előző tulaj is nő volt), üres (hajlított alu cső) italtartóval (pff, ehelyett is kéne egy standard elite), meg egy sigma sebességmérővel (ezt nem tudom, minek van rajta, de nem engedte levenni).
Amúgy ez az S pont jó neki a 160 centihez, meg némi apróhoz, de őszintén szólva nekem is jó még, úgy, hogy kicsit több, mint 10 centivel vagyok magasabb nála. Ja, 29-es, mint ahogy szó volt róla.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz polonic #193555 üzenetére
Ne te kérj elnézést, ezért vagyunk itt.
Jobbulást neki, és ne legyen emiatt rossz érzése. Nem ő tehet róla. Sajnos figyelni kell, és ultradefenzíven közlekedni, lehetőleg felcicomázva mindenféle láthatósági extrával (villogók, fényvisszaverők, kanáriszínű ruházat), valamint mindig sisak!
Az idióták ellen meg egyetlen orvosság lenne: minél több bicikli, és minél kevesebb autó, fizikai védelem, de legalábbis jól látható, színezett elkülönítés, valamint jól megtervezett kerékpárutak. Zebráknál ugyanez. Ja, és 30-as korlátozás lakott területen belülre, a soksávos, főbb utakat kivéve. Az meg alap kéne, hogy legyen, hogy az átmenő forgalmat sürgősen ki kell vinni a lakott területekről, de sajnos ismerem a magyar rögvalóságot.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz xy.zsolt #193568 üzenetére
Azt csak akkor, ha teljesen leszereled őket, és úgy tisztítod, a festett fém részekre lehetőleg ne kerüljön, gumira, fékre, kábelekre, ilyesmikre pláne ne! Attól tartok a kérdés nem ilyen szétszerelt tisztításra vonatkozott.
Amúgy én a WD40 lánctisztító spray-ét használom, ez direkt ehhez lett kitalálva. Utána alaposan áttörlöm, és mehet a kenés (szintén WD40 kenő-spray, készletben vettem).
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz #46372352 #193594 üzenetére
Valami ‘77-es Dörmögő Dömötör cikk nem volt?
Mindig van pár megszállott, aki szerint minden ami új, csak szar lehet, meg csak divat. Közben eltelt 8 év, és gyakorlatilag nincs már gyártó a piacon 26-os kerékmérettel, a 27,5-et meg az S, illetve SX mérethez adják csak, azt is csak azok, akik spórolnának a fejlesztésen, és nem akarják normálisan megtervezni a geot, hogy a kis méret is elférjen a 29-es kerekektől. Profik
meg rég mind 29-est hajtanak, testmagasságtól függetlenül. Gyanítom, hogy a cikk szerzője is, amúgy, akárki is ez. Amúgy akkor 185 alattiak országútira, meg trekkingre se üljenek? Csak mert az ugyanaz a kerékméret, mint a 29-es MTB, csak kicsit kevésbé ballonos (amitől vagy 1 centivel talán meg is nő a kerék összátmérője).p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz INTELligent #193686 üzenetére
Ez nekem tetszik, őszinte bicaj, őszinte hirdetéssel, és képekkel, korrekt árral, geo is jó (hm, szinte ugyanaz, mint az én cube cross trekkingemé), felszereltség is oké, ha még tetszik is, akkor le kell az ilyenre csapni. Ha meg sort+láncot, meg esetleg tárcsát+betétet kell rajta cserélni, az pont nem egy nagy összeg, ráadásul viszonylag egyszerű, használtnál meg mindig kalkulálni kell vele, és bármikor esedékes lehet, nem?
Hasaggymeg: az az 550 az itt eur, nem százezer jómagyarforint…
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz Sirandrish #193702 üzenetére
Veszel egy kisebb csavart hozzá a sarki csavarboltban, ha már nincs otthon a ládafiában innen-onnan egy marék, amiből válogathatsz.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz Sirandrish #193706 üzenetére
Ha valami túl nagy, akkor lehet egy darabig síkosítani, meg feszegetni, meg megpróbálni erősebben, de van az a pont, amikor be kell látni, hogy nem kompatibilisek a dolgok, és másik után kell nézni.
#életnagyigazságai
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz balintbaba #193715 üzenetére
Váltót én sem tudom beállítani. Kicsit tudok rajta javítani, de jó nem lesz. A sarki műhely (szó szerint, itt van az utcasarkon) most legutóbb beállította nekem
tökéletesre.p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz Scale #193742 üzenetére
Átlátazó matricával szokták megoldani a kőfelverődés kérdését. A sárvédő nem igazán erre való, de fizikailag logikus a dolog valamennyire. No meg te sem leszel annyira vizes, saras.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz CragON #193778 üzenetére
Ez mind ok, de akkor meg minek a teleszkóp, meg a 2,2-es gumi?
Szóval ja, biztos, hogy MTB kell az asszonynak, nem inkább valami normálisabb trekking, vagy urban bike?
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-
-
válasz INTELligent #193865 üzenetére
Ledobott a ló?
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz INTELligent #193867 üzenetére
Mielőbbi jobbulást! Új bringa meg várhat, legfeljebb tényleg új bringa lesz belőle a felépülést megünneplendő.
pI talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz Somatom #193881 üzenetére
Forma 1-ben sem emelik meg az ülést, csak mert nehéz beszállni, és fáj a sofőr háta. Egészséges gerinccel, és megfelelő izomzattal nincs ezzel semmi probléma. Ha neked előrehajolni kényelmetlen, valamelyik hiányzik.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz Géjza #193949 üzenetére
Én gyereknek nem vennék új bringát. Tudom, hogy más feeling, amikor zsír újan kikerül a boltból, cserébe gondolom kompromisszum lesz a felszereltségben, súlyban, minőségben. A megoldás az, hogy nem teljesen szakadtat venni, és el kell vinni egy rendes műhelybe teljes átnézésre, esetleg felújításra. Felénk tele van az ebay kinőtt, minőségi, márkás gyerekbringákkal, a magyar piacot nem ismerem, gondolom kicsit szűkebb a kínálat, de a szürkeimportot ismerve kizárt, hogy ezek közül ne jutna be jópár.
A másik az, hogy ha vigyáz rá, akkor egy-két év alatt, amíg kinövi, szinte biztos, hogy nem fog leamortizálódni, és a használtat gyakorlatilag majdnem annyiért el fogod tudni adni megint, amennyiért vetted.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz Géjza #193952 üzenetére
Ha viszont tényleg jót akarsz, akkor a gyerekbicajra ugyanazok érvényesek, mint a felnőttre, és az ára is ugyanaz lesz, sőt. Kezdjük rögtön azzal, hogy a neuzer nem bicikli, és tedd hozzá még egyszer azt a pénzt, amit arra rászántál volna. Anyagminőség, váltás, fékek, logisztika, supporr nem lesznek olcsóbbak attól, hogy 29 helyett 24” a kerékméret.
Két megközelítés van. Az egyik az, hogy ‘gyereknek jó lesz, úgyis szétveri’, a másik az, amikor belátja a delikvens a fentieket. Ja, van egy harmadik is, amikor csilivili újat vesz, de lehetőleg minél olcsóbban, de ez nem gyerekbringa-specifikus, ezt tömegek csinálják felnőtt biciklikkel is, ezért van annyi biciklinek kinéző ipari hulladék.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz Géjza #193966 üzenetére
Ilyen dolgoknak gondolnék utána, hogy kell-e neki teleszkóp (az a suntour elég gagyi, sokat nem fog bírni, de legalább jó nehéz), 24-es váltó (tényleg elöl 3, hátul 8 fokozattal fog bűvészkedni, amiből a hátsó szélsők az olcsó váltó miatt úgyis kb használhatatlanok?), kell-e 2” széles gumi (fontos a tapadás downhillezés, vagy terepen mászás közben?). Az alu váz elvileg ok, legalább nem acél, de attól még lehetőleg ne 16 kg legyen azért a bicaj.
150-200k meg új bicajoknál kb a már használható belépő szint,
alja, egyszerűen alkatrészáron nem jön ki kevesebből a normális minőség.Amúgy most nézem, egyik kedvenc gyártómnak pl egész jó áron vannak gyerekbicói. Hogy Mo-n hol lehetőket kapni, az más kérdés.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz parandroid #193967 üzenetére
Ha konkrét modell, akkor valami ilyesmiről beszélek: [link] .
Nincs első váltó, hátul alivio, nincs teleszkóp, nem terepgumi, becsületes anyaghasználat, dizájn, szín, minőség. Kitámasztó, sárvédő, agydinamó lámpákkal. Egy lapon sem lehet említeni az áruházi kacatokkal. Árban meg talán még elfogadható (150-200k közé be kell férjen).
De ne feltétlenül ragadj le ennél a márkánál, a nagyok nagy része árul talán gyerek/junior modelleket. Az ilyen hervis, intersport, és mindenféle online sportáruházak saját márkás dolgait viszont messze el kell kerülni. Cipőt a cipőboltból, kerékpárt kerékpárgyártótól.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz zsocy #193973 üzenetére
120 EUR a különbség a két linkelt bicaj között (349 vs 469). Ha hozzáveszed az Orbeán az agydinamót, a lámpákat, a sárhányókat, és a kitámasztót (mind gyári kiegészítő!), ez majdnem el is tűnik. És akkor a jobb váltóról nem beszéltünk még. A maradékot meg, ha van talán 20 Eur, kifizeted a minőségért, garanciáért, meg a használati élményért. Ja, meg hogy kihajították neked a fölösleges, és fölöslegesen nehéz, valamint szervizigényes telót.
A Kellys meg árban megint 379 Eur, a kettő között van, megint 3x7-es Tourney, Suntour teló, meg széles gumik. Jó, ha valaki direkt terepezésre keres MTB-t a gyereknek, ahol emelkedők is vannak, akkor ok, de gyanítom, hogy az eredeti kérdező elképzelése más volt. No meg tudom, hogy csúnya szexizmus, de megint más egy kislánynak biciklit venni, meg egy fiúnak.
Pont nézegettem egyébként az utóbbi időben, amikor márkára keresgettem rá az ebay-en, 200 EUR körül vannak ilyen Orbeák használtan ( [link] , vagy [link] , de ez a Trek is elég menő: [link] ), jó, erre még rá kell szánni egy szervizes átnézést (ha se teló, se tárcsa, akkor még azt sem), meg esetleg egy sor/lánc-cserét. Na meg az is jogos, hogy a német használt árakkal nem vagytok kisegítve...
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz Géjza #194005 üzenetére
Mekkora az a gyerek nyolcévesen? Jó, az enyémek kicsik, a kisebbik 15 évesen épphogy 150 centi fölött a van, neki a 27,5 XS méret lenne az általánosan jó. Kerékméretekről pont a múlt héten volt hosszabb beszélgetés, felnőtt kerékpárból 26-ost már semmiképpen, meghaladott szabvány, a 27,5 van helyette, az is szinte ugyanakkora (nincs akkora különbség, mint amit a szám sugall, hülye kerekített incses méretezés). Ha nem sportszer lesz, hanem csak hobbikerékpár, bizonytalanabb felhasználónak, akkor jobb is a 27,5, mint a 29. Némelyik gyártónak van 2XS mérete is, de ez tényleg attól függ, mekkora a gyerek. Amúgy ne csak azt nézd, hogy leér-e a lába, hanem hogy rendesen, stabilan eléri-e a kormányt, a távolabbi végét akkor is, ha kanyarodik (ezeknél a 700+ kormányoknál lehetnek gondok).
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz Hasaggymeg #194083 üzenetére
Én azért vettem pár bicajt, mielőtt erre rájöttem.
Az az igazság, hogy minden célra célszerszám kell, ha valaki komolyan gondolja: edzeni országúti, terepezni MTB, hogy egyéb soeciális területet ne említsek. Olyan nincs, hogy egy bicikli mindenre jó, de ha már, akkor pont a cross trekking van a legközelebb ehhez, csak ezt is finoman be kell hangolni az igényekhez (geo, fékek, váltás, gumi, felszerelés, mittudomén).
Az enyém pl országútiasítva lett, és hogy a másik threadhez is hozzászóljak: bizony haladni nem lehet vele úgy, ahogy szeretnék. Kb 35 körül már érzésre 100-hoz közelít a csapásszám (szenzorom ezen nincs), ami azért síkon, szélcsendben is kihajtható, hátszélről, lejtőről meg ne is beszéljünk, ott kimondottan frusztráló, hogy milyen hamar elfogy. Cserébe a legnagyobb 3(-4) fogaskerék szerintem még a váltópróbáktól eltekintve teljesen szűz.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz jjeahh #194114 üzenetére
Jjeahh + Zolkow: Szerencsére nincs ilyen választási kényszer, van egy viszonylag fasza országútim edzeni, meg egy belépő szintű XC terepen bohóckodni, meg kicsit trailezni, de előbbit nyilván nem vinném le az aszfaltról, de még annak minősége sem mindegy, utóbbit meg utálom aszfalton hajtani, szóval ezek a mindennapokban, közlekedési eszközként kb (itt, és számomra) használhatatlanok.
Felénk az a szerencsés helyzet még, hogy jól kiépült az infrastruktúra, nem feltétlen kell keverni a terepet aszfalttal, inkább az utóbbi minősége kérdéses, de az is csak az országúti érzékenysége miatt. Gravel pl felénk nem véletlenül népszerű, rengeteg országútis vált(ott) egyszerűen az útminőséggel kapcsolatos jobb tolerancia miatt.
De ahogy írtam, fontos, hogy ki mire használja, milyen felületen, és hogyan, a finomhangolás után viszont igazi svájci bicska. Ha kényszerítenének, hogy csak egy bicajom lehet, akkor vagy ezt tartanám meg, vagy nagy duzzogva váltanék gravelre. De ugye nekem különböznek a preferenciáim a tieitekhez képest is, nekem az XC csak azért van, mert jó móka, és megengedhetem
magamnak, de jobban belegondolva amennyit én terepezek, abszolút csak luxus. Ha meg komolyan akarnék terepezni, ahhoz meg úgyis kevés lenne.p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz Mezga Aladár #194132 üzenetére
Nana, előtte leöntik aszfalttal, természetesen alapozás nélkül. Biztos, ami biztos, 300m-enként tesznek azért a nyomvonalba pár 90 fokos törést is, és 2 km-enként átviszik az út túloldalára.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz INTELligent #194307 üzenetére
Én a telet végiggörgőztem, 8k km fölött járok vele, nagyon jó alapozást lehet vele csinálni (sokkal fegyelmezettebben tartható az alacsony intenzitás), de spinningelni is tökéletes. Okosgörgővel a mászást is tökéletesen lehet szimulálni, nagyon kemény tud lenni. A másik az, hogy flywheel ide, vagy oda, a kigurulás-érzés nincs meg, szóval önkéntelenül ks folyamatosan taposol, ami rendkívül intenzívvé teszi, gyakorlatilag max pár mp-es szünetekkel tekered le az 1-1,5-2 órádat. Havonta 15 eur egy Zwift előfizu, az sokat segít a monotonitás ellen, illetve életemben a nyit nem sorozatoztam, mint most télen, pedig voltidőszak, amikor teljesen rá voltam kockulva. Így viszont a lelkiismeretfurdalás is kiiktatható a junkieságból.
Német rendőröktől én nem tartanék, azért ez kicsit más világ…
Karbonjavításhoz meg végképp nem értek.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-
válasz Hasaggymeg #194365 üzenetére
“…nem tudom ki és hol tekert ma, de itt közép-északon én jellemformálónak nevezném a mai szelet.”
Már nagyon mennék ki, de amikor megláttam, milyen idő van már megint, inkább indítottam a zwiftet, így megint haladtam 3 epizódot az aktuális sorozatommal is…
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz INTELligent #194373 üzenetére
Tacx Flux S. Teljesen elfogadható a hangja, minimálisan hangosítom csak a tv-t mellette. A 19 éves lányom lakott az alatta lévő szobában, simán aludt tőle. Egy olcsó jógamatrac van alatta, gondolom a gyári még jobban csillapítana. Persze sprinteknél azért van hangja, szóval intenzív intervallumozást nem hajnalban kell tolni rajta, de itt olyan 300+ wattról beszélünk, azt nem fogod folyamatosan tartani.
vallas: Nyárra én is le akartam mondani, de egyrészt hol van az még, másrészt egyre inkább gondolkodom rajta, amilyen idők vannak… Melóba is tavaly ilyenkor már bicajjal jártam, idén egyszer tudtam menni, de akkor is valami 25 kmph-s ellenszélben jöttem haza a szokásos kis kerülőmön, no meg volt valami 15-16 fok max… Ja, odafelé meg még egy őz is belém kötött.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz modflow #194378 üzenetére
Használtan nézd, egy csomóan lecserélik, ha kényelmetlen. Én most vettem egy tartalék Orbea szitázású Selle Royalt ebayen 15 eur-ért, ugyanolyan, mint ami az országútimon van, azt meg imádom. Valaki lecserélte, mert nem volt neki kényelmes. Gyakorlatilag gyári új állapotban van, se karc, se piszok… Nem néztem a rendes árát, de meglepődnék, ha 100 eur alatt lenne.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz polonic #194382 üzenetére
Hajnali negyed-fél négykor annyira nem szeretek azzal játszani, hogy pontosan hogyan öltözzek be, meg mennyi idő átöltözni, meg mégis megizzadtam, mire beérek, vagy nem. Azok a plusz negyed órák, amik ezzel elmennek, az pont az, amennyivel többet alhatok, és azért nem mindegy, hogy 2:30, vagy 2:45 az ébresztő. Ha csak bele kell ugrani egy rövidnaciba, aláöltözőbe, meg egy hosszú ujjas felsőbe, az még ok, szóval valahol 15-16 fok körül van a toleranciahatárom. Főleg, hogy bent még át is kell öltöznöm, nyilván nem bringás cuccban tolja le az ember a napot. Amúgy 9 km-ről beszélünk, az alsó hangon olyan 17-20 perc (tavaly az országútival megvolt kevesebb alatt is, a cross trekking kicsit lassabb) szóval az alatt át is lehet fagyni, meg meg is lehet izzadni, nyilván intenzitásól függően. No meg hazafelé szoktam csinálni egy 20-30 km-es kerülőt, azon meg nem szívesen cipelek nagy hátizsákot, szóval el kell férnie a reggeli melegebb cuccoknak egy kis futós zsákban akkor is, ha délben már hét ágra süt a nap.
Ha muszáj lenne, nyilván megoldanám, de a hülye covid miatt így is több az éves km a bicajban, mint az autóban, amivel kb tényleg csak munkába, meg hetente egyszer boltba járunk - na, az is jó vétel volt...
Amúgy az utóbbi években rájöttem, hogy szívesebben futok/bicajozok hőségben, mint hidegben. Amióta az eszemet tudom, utáltam a meleget, úgy alapból most sem szeretem, de ha sportolok, akkor sokkal jobban esik a hőség, mint a hideg, amikor el van gémberedve mindenem, folyik az orrom, a könnyem, szét van fagyva a lábam, át van ázva mindenem, és negyed óránként pisilnem kell... 35 fokban kiizzadom amit kell, onnét csak a folyadékbevitelre kell figyelni. A beöltözések meg nekem külön utálatosak, én azt szeretem, amikor egy kisgatya, meg egy vékony felső kell csak, aztán hajrá.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz polonic #194402 üzenetére
Nyilván élethelyzet kérdése az egész. Amiért szeretem a hajnalban járást, hogy sehol senki, lámpák is érzékelősek, pont mire rágurulok, zöldre vált nekem, tiszta zen az egész, haladni is jól lehet. Tavaly az alu országútival simán 30+ átlagokat mentem minden nap, de a drága karbon bringát már nem hagynám kint a tárolóban (nem is a lopástól félek, hanem hogy ütik-verik-löködik). Az én trekkingem meg túl sportosra van hangolva egy csomagtartóhoz, pláne oldaltáskához. Nekem ez annyira nem a közlekedésről szól, inkább az edzésrendbe próbáltam belevenni a munkautakat.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz INTELligent #194423 üzenetére
Most kell venni, ősszel drága lesz, meg el is fog fogyni.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-
-
-
válasz Somatom #194595 üzenetére
Jelenteni kell a szegmenst, mint veszélyes szakasz. Direkt van erre feature, pont az ilyenek miatt. Amúgy meg rengeteg az idióta, aki vagy béna, és nem állítja le az órát, vagy direkt autóval-motorral csinál komot. Reportolni kell azokat is.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Azok a szegmensek engem is borzasztóan bosszantanak, amiben kereszteződés van (még ha védett is), pláne ha lámpás, mert az meg ugye teljesen random, hogy mikor zöld…
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz velizare #194627 üzenetére
Nahallod! Egy jó nehéz trekkinggel sokkal
hatékonyabb az edzés, mint egy pihesúlyú karbonpitypanggal. [ facepalmos emoji mé’nincs? ]
Amúgy az alkohol konkrétan önmagában cukor cukorral. Iszonyat mennyiségű kalória van benne, a legrosszabb fajtából.p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz INTELligent #194657 üzenetére
Sajnos a stravat pont az elterjedtsége, és a platformfüggetlensége adja el. Amúgy egy pofátlanul lehúzós kalap fos, mind privacy, mind programozói oldalról, és a legvérlázítóbbak a bújtatott reklámos phissinges cselendzsek, miközben jár a pofájuk, hogy azért ilyen drága a szar szolgáltatás, mert náluk nincsenek reklámok. Seggfejek.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz INTELligent #194708 üzenetére
Alapozás mellett szinte bármit lehet csinálni. Nekem a 115-ös körülire állt be az alapozós pulzus az okosgörgőn, 80 körüli pedálfordulaton, 120 watt körüli teljesítménnyel, természetesen síkon. Ez kb 30 kmph (ugye se szembeszél, se forgalom, se kereszteződések, meg szinte teljesen sík a terep). Ezzel kb ki lehet menni a világból, félálomban. Covid utáni regenerációhoz ideális volt, több, majdnem 2 hónapig toltam minden nap, a második hónapban azért mentek kis trükkök is bele.
Ha rendes edzést csinálsz, akkor viszont koncentrációt igényel: figyelned kell az instrukciókat, benne maradni a kívánt tartományban, és az emelkedők is hamar kirántják az embert zenből: bizony, váltani kell, vagy nem fogod tudni lenyomni a pedált…
Recovery ride-ra ideális még (lásd első bekezdés), illetve én nagyon szeretem a lankásabb, egyenletesebben terhelő terepeket benne, ahol van azért szint is, de csak hogy megtörje a monotonitást, és kicsit meg lehet tolni a teljesítményt olyan közepes intenzitáson.
Intervallumokra is marha jó, kb mint a spinning, de az iszonyatosan megterhelő, vagy csak szokni kell, mindenesetre készülj fel, hogy ledobaz vagy 2 liter folyadékot egy fél óra alatt, ha rendesen nekifekszel.
Törölköző, ventilátor, odakészített folyadék mindenképpen kell, ventilátor lehetőleg minél nagyobb lapáttal, mert nem a levegőszállítás teljes mennyisége számít, hanem hogy minél nagyobb felületen kapd, inkább lassabban. Nasit én nagyon ritkán tolok, de ez nálam sajnos mindig így van, be vagyok edzve a hosszabb terhelésre is kaja nélkül, szóval 1,5-2 óra nem téma, meg ugye itthon nincs az, hogy beüt az eléhezés, és akkor még haza kell érni.
Én is végiggondoltam azt, amit te, és arra jutottam, hogy mivel főleg országútizásra akarok felkészülni vele, nekem mindenképpen kelleni fog az interaktív rész a változatosabb edzések miatt, és nem bántam meg. Ha csak szinten tartáshoz kell, meg téli alapozáshoz, akkor nem feltétlenül. Alapvető koncentráció folyamatosan kell hozzá, youtube még oké lehet, vagy hangoskönyv, de nekem a sorozatnézés vált be igazán, akár pc-ről (nálam a tv-re van kötve, és van hozzá egy tapipados bt bill), akár okostévén netflix-szel. Sima tv-nézés is jó lehet (nekem az kiesik, mert utálom a tv-t), vagy zenehallgatás (esetleg klippek, ha van yt prémiumod, ellenkező esetben több a reklám, mint a videó).
Ahogy egyébként jelnleg áll a piac, ha valami komolyabb cuccot veszel, szinte biztosan el is tudod adni ugyanannyiért, ha nem jön be, olcsó cuccoknál más kérdés, ott nagyobb a választék. Én 2 hónapot vártam a Flux S-re (közvetlen tacx-os (garminos) rendelés), ár épp vettem volna egy korábbi modellt használtan kb ugyanannyiért, amikor végre megkaptam az emailt, hogy küldik. Persze ez ősszel volt, amikor mindenki görgőt venne, főleg covid idején…
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz xy.zsolt #194774 üzenetére
Azért egy saját bérelt lakás árából havonta két direkt drive-os okosgörgő kijön, szóval ez gondolom annyira most nem opció, így rögtön kiköltözés után.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz xy.zsolt #194777 üzenetére
DCRainMaker TacX Sound Test: [link] . Sima beszédhang teljesen érthető tekerés közben, de az is jó viszonyítási alap, ahogy hallod a váltó kattanását váltásnál. Jó, nekem papírom van róla, hogy süket vagyok, nejemnek viszont füle, mint a sasé, és ő sem szokott rá panaszkodni. Rázkódás, vibráció sem igazán téma ezeknél, egy sima jógamatrac elég alá, az is inkább a padlót védi. Szóval ne úgy képzeld, mint egy futópadot, vagy akár egy súrlódó ellenállós trénert. Egyedül a sprint az, amikor megjön a hangja, olyan 160-200 wattig nem hiszem, hogy lesz rá panasz ‘panelban’ sem, az meg napi edzésre azért szinte mindenkinek elég.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-
válasz xy.zsolt #194800 üzenetére
Nálunk hétfőn volt jó idő, a nap hülyéje díjat én annak a motorosnak osztanám ki, aki az engem előző autót előzte.
Motorosok amúgy is meg voltak kergülve, a kb 80 km-es körömön legalább 3 centizgetett ki a brümmögő szarjával úgy, hogy a szembesáv üres. Sok dagadt, kapuzárásos pánikos, löttyedtpöcsű ötvenes kiszabadul ilyenkor a divatcsopperével a jó időbe, aztán fusson, ki merre lát, mert neki fogalma sincs, mit csinál, de legalább van alatta egy jó erős motor. Sry, ez így kikívánkozott. A legjobban amúgy a normális motorosokat sajnálom, mert hosszabb távon ez rajtuk csattan (mint ahogy a tahó biciklisek miatt is minden biciklist egyformán utálnak).
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-
válasz INTELligent #194827 üzenetére
Nagyjából ennyi, kell még egy tablet, vagy laptop a zwiftnek, meg egy kisasztal, vagy komód, amin magad elé tudod tenni (projektorasztal, vagy laptopasztal néven megy, ha nem akarod a tacx 200 eur-s saját állványát venni). Ha nem érintős a felület, akkor célszerű még egy kormányra rögzítős telefontartó, hogy a mobil appon keresztül tudj egyszerűutasításokat adni a zwiftnek.
Ventilátorból lehetőleg padlóventiláror kell, én próbáltam az álló, illetve oszlopventilátort is (az volt itthon), de magasságban nemigen állítható, aztán jött először egy 50 cm-es padlóventi, de túl erősnek találtam, visszaküldtem, és rendeltem egy 30-ast. Na, azóta megbántam, az 50-es a nagyobb felületével egy nagyságrenddel hatékonyabb volt, a 30-ast hiába állítom erősebbre, nagyon koncentrált a légmozgás, amit csinál. Amazonon van mindenféle néven, de a Trotec legalább ismert márka, és még csak nem is drágább, szóval valami xiuejiangot nem érdemes venni belőle (amazon is tiszta aliexpress manapság már ).
Ja, meg az első keréknek van egy kis rögzítő tartó, azt is célszerű megvenni, mert sokkal stabilabb, kb mindenki forgalmazza, én a gyári tacx vackot vettem, de nyilván nagyjából mindegy (ez volt 20 eur, noname talán a fele).
Amúgy a wahoo görgőit is nézd meg, a kickr-ek elég jók, simán tacx szint. Sok ismerős használja ezeket is. Bár a legtutibb a wahoo kickr bike, de annyi pénz a világon nincs (spoiler: van, legalább 2 stravás ismerősnél is ).
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz xy.zsolt #194971 üzenetére
Ismerem, kedvelem a céget, vettem már náluk sok mindent (az első országútimat pl), igaz, a helyi üzletükben, nem online.
Nekem egy ehhez nagyon hasonló NW cipőm van, azon ugyan nincs tépőzár, csak egy boa, és karbon talpas. Ha ez segítség, 42-es lábra 42-es, igaz, nekem elég szűk lábfejem van, futócipőkből is nekem a 42-esek jók, akkor is, amikor mások panaszkodnak, hogy szűk.
Épp gondolkodtam amúgy, hogy érdemes-e az országútin spd-sl rendszerre váltani. Most egy Deore SPD pedál van rajta, és az említett NW cipővel használom. Igazából teljesen elégedett vagyok vele, és szeretem, hogy viszonylag könnyen tudok benne járni, akkor is, ha leszállok. Csak azon az egy bicajon cserélném, ahhoz lenne egy dedikált cipő (mondjuk ez), görgőzéshez, meg a fitnesesített cross trekkinghez meg maradna az spd. MTB-hez meg van SPD-s MTB cipőm.
Van az SPD-SL-nek valami komolyabb előnye, vagy miért ez terjedt el az országútiknál? Könnyebb, biztonságosabb? Menőbb? Igazából GCN videót is néztem, attól sem lettem okosabb.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
Új hozzászólás Aktív témák
- Formula-1
- Okos Otthon / Smart Home
- Autós topik
- Fél tucat Core Ultra CPU jöhet az asztali piacra
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Milyen autót vegyek?
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Horgász topik
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- További aktív témák...
- Vadonat új, csomagolt O'neal kerékpáros termékek
- Mata összteleszkópos kerékpár
- DJI Mavic 3 FMC drón szett - 2 kamera, 4/3" CMOS - 3 akku, 2 táv, koffer
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care
- Turbo Racing 1:76 RC DRIFT C64 Giroszkópos távirányítós autó
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest