-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
ZolkoW
őstag
válasz -=RelakS=- #128137 üzenetére
szerintem is közel ideális a fénye, főleg aszfaltra.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz bringasisti #128152 üzenetére
ha ebayről rendelte volna, akkor oké, de azért más, ha az merül fel, hogy a forgalmazó nem eredetit adott volna el neki ;-)
(#128143) Because:
55 mm különbség nekem is soknak tűnik, habár a 490 az SAGgel, vagy anélkül volt mérve?
Feleségem gépébe is vettem a 80-as (480mm alaphelyzetben, de beülés nélkül) Manitou helyére egy 420 körüli merevet, és féltem, hogy irányíthatatlan lesz, aztán semmi gond nincs vele, csak másmilyen..Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz ZolkoW #128092 üzenetére
A jegyzőkönyv számára:
Talán tisztul a kép, bár vannak még zavarosabb részek, pl. van olyan forrás, ami szerint a SRAM országúti és MTB 11 sebességes kazetta picit eltér a lánckerekek távolságában, de ennek ellentmond elég sokminden, szóval úgy gondolom, hogy annak egyformának kéne lennie, csak az XD és XDR agytest más szélességű egy kicsit, de a lánckerekek ugyanott vannak. (ér megcáfolni)Az első fontos megállapítás, hogy a SRAM MTB és Országúti váltók 10 sebességesnél még kompatibilisek, tehát keverhetők egymással, de 11-esnél már nem.
A második, hogy a 11 sebességes SRAM oúti hátsó váltók kompatibilisek a márka 10 sebességes hátsó váltóival, olyan módon, hogy ha 10-es kar van fent, akkor 10 sebességesek, ha 11-es, akkor 11.
Ami még fontos, hogy az országúti fékváltókarok valami eszement drágák az én mércémmel mérve, szóval nem is olyan ördögtől való az a stucni tövébe helyezett pöcögtető talán. Vagy legalábbis elviselhető kompromisszumnak látszik az árkülönbséget mérlegelve.
Konklúzió: ZolkoW vesz Apex-1 hátsó váltót, mert váltó úgyis kell, és ezt 10-es meg majd 11-es rendszerben is használhatja. Vesz 10-es GX MTB kart, mert annak külön van a bilincse, és így könnyű rá barkácsolni egy másik, 31,8-as bilincset. Ja és ez olcsó. Meg vesz egy pár TRP vagy Tektro fékkart, mert ezek elviselhető árban vannak. Vesz még 10-es 11-42 Sunrace fogaskoszorút, és láncot, aztán koptatja.Közben pedig beszámol róla, hogy milyen jól döntött -remélhetőleg.
Ez is van vagy 48 Mátyás összeadva (42, ha fékkart nem veszek, ugyanis egy gagyibb pár van), de helyből 11-esre ugrani 85 lenne.6030D: igen, de akárhogy is, valakinek le kellett vágnia a kisujját
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz rétisün #128171 üzenetére
És akkor még nem is volt wide-range 8-as kazetta! Meg talán az 1xN rendszerek sem voltak divatban..
(#128172) FireKeeper :
Shimanót nem nagyon néztem, egy adatgyűjtést biztos megér, de mióta van a GX a hegyibringámon, azóta Sram párti vagyok... (pedig a Sunrace is Shimano kompatibilis inkább, szóval lenne ott is lehetőség)(#128174) 6030D:
Láttam már olyat, hogy a koskormány végéből lógott ki, de ott sérülékenynek gondolom..Ja, ki is hagytam a vallomásomból, hogy a gravel váz sincs meg, ugye.. viszont az MTB alkatrészeket addig is csodásan tudom koptatni a mostani vázon trekking üzemmódban. Kíváncsian várom, az Apex hajtómű elfér-e a monti vázban, vagy pedig rosszul számoltam valamit ....a 73-as csapágyházban..
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
hehe, tegnap megtaláltam egy régi nyeregcsövem, azokból az időkből, mikor még volt időm ilyesmikre... egy hátranyúlós Acorból faragtam, onnan tudom, hogy találtam egy olyat is, ami még érintetlen (mert ez közben asszem rövidnek bizonyult). Ezt használtam is, de most, hogy előkerült, keresek majd más fejkialakítású csavarokat. Az extra pálcikák rozsdamentes acélrúdból vannak kifaragva, a bölcső az eredeti.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz Runner_fxr #128280 üzenetére
Nem vitatkozásul, de tettem már kukába RST 80-as (lehet hogy 75-ös, már nem emlékszem) trekking villát, ami szinte új volt, csak be kellett látnom, hogy más a tűréshatárom csattogás tekintetében, mint a gyártónak ;-)
Az volt az egyetlen újonnan (egyben) vásárolt biciklim gyári villája, egy évet talán mentem vele jórészt településen kívüli aszfalton, néha földúton. Azt annyira utáltam, hogy nem volt pofám meghirdetni ingyen sem, előbb egy acél, aztán egy magasabb alu merev került a helyére.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz trialboj #128311 üzenetére
biztos, hogy nem mindenkinél talál be, de én félelmetesen rosszul bírom a monotóniát, mégis azt mondom, hogy azokat az 50 perceket a legtöbbször simán lenyomom. Ehhez mondjuk hasznos volt az is, hogy elmentem spinracingre, ott közösségben sokkal könnyebben megy az idő. Aztán ott már rég nem voltam, de kaptam edzéstervet, hogy hány percet milyen pedálfordulattal, milyen intenzitáson tekerjek... na ezt párszor próbáltam, az bőven lekötötte annyira a teljes processzorteljesítményem, hogy időm sem maradt unatkozni Azóta ha csak 1-2 paraméterre figyelek, pl. hogy 140 fölé ne menjen a pulzusom, de nagyon 130 alá se, és közben fél szemmel követem a pedálfordulatot, VAGY legalább próbálok a zene ütemére tekerni, na ez már átlökdös az 50 percen, nem kell már semmi sorozat, meg efféle
Én is próbálok lehetőleg minden hétvégén kimenni az egyik napon, de hogy mindkettőn... ain't nobody got time for that hét közben ha emellett sikerül egy napon görgőzni (a sikerül itt sokkal nagyobb mértékben akaraterő kérdése, de ha munka van, akkor munka van, olyankor az az egy is elmarad, vagy halasztódik), az már jó, és edzés szempontból valószínűleg többet is ér, mint a kinti túrázgatásom. Szóval nálam ha a heti 1 benti + 1 kinti tekerés megvan, akkor már elégedett vagyok..szerk: Jeeah: 32:50-nel az alja pont ott lenne, a tetejéből hiányozna.. ahol nagyon észrevehető ám hogy 10-es vagy 11-es a legkisebb kerék, szóval örülök, hogy az XD racsni mellett döntöttem.
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz Mezga Aladár #128339 üzenetére
a másik fél-egy-másfél órát meg csak kibírja valahogy ;-)
/ezzel még mindig nem írta, hogy fél órát teker, ennyire értsünk már szöveget.../Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz zolka78 #128349 üzenetére
Ezek Angliából jönnek, és nem a "talán nem ferde a tárcsafék konzol" kategória, az alu verzió ~33 ezres házig szállítva, ami még nagyon messze a van a felső kategóriás teleszpók árától. Csak egy ötlet ;-)
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz zolka78 #128368 üzenetére
tárcsás vagy V-fékes a bringa? nem az számít,hogy minek nevezik,hanem hogy mekkora. egy trekking teleszkóp gondolom 470 körüli lehet, nagyon eltérni nem érdemes, de fél centiken nem aggódnék. ha ez nem, akkor a Bike24-en vannak Salsa, meg Surly acélvillák.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz sebgutkopf #128374 üzenetére
kíváncsi vagyok, mi lesz 10-20 év múlva, de szerintem a gyártása annyival drágább ezeknek, hogy nem fog elterjedni.. az agyváltónál mondjuk jobbnak tartom, a súly elhelyezkedése miatt. (egyszer kipróbálnék egy jobbféle agyváltót,mert az olcsó S.A. nem győzött meg)
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz zolka78 #128381 üzenetére
Ilyenkor nem az a feladat ám, hogy elméleteket gyárts, hanem hogy odaballagj a biciklidhez egy mérőszalaggal...
A fék ott jön képbe, hogy nem mindegy, hogy csak a V-fékesekből válogathatsz, vagy azokból is, amik csak tárcsásak..Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz zolka78 #128386 üzenetére
A rugóút az nem teljesen mondja meg, hogy mekkora a beépítési magasság, és az utóbbi kellene neked. Közelítésnek jó, de lehet, hogy egy 80-at mozgó villa épp olyan magas lesz, mint egy másik 65-öt mozgó. Ha jól emlékszem, az Exoticnál 400-tól 490-ig vannak merevek, azt kétlem, hogy valamelyik ne lenne alkalmas. (az szintén fenntartásokkal kezelendő, ha azt írják egy merevvilánál, hogy 80-100-as teleszkóp helyére szánják.. a mm-t kell nézni. Ja, az meg tárcsafék esetén végképp nem fontos, hogy történetesen 26-os, 650B, vagy 29er van a leírásban, ha olyan magas, mint ami neked kell. Ez telóra már nem igaz a fékhíd miatt. ) Akár merevet, akár teleszkópost veszel, valahogy derítsd ki, milyen villával árulták, vagy valami rajzot, amiből kiderül.. De ha végig nézed a kapható 60-65-ös trekking teleszkópok adatait, és átlagolsz, majd ez alapján választasz, valószínűleg nem lősz majd mellé úgy sem.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz jjeahh #128461 üzenetére
a rendszám még hagyján, de a taposópedált már megbeszéltük, a villanyakat pedig akkorra tartogatom,mármint a levágását,amikor úgyis kiszedem a gépből szerviz miatt, csak ez elhalasztódott következő hétre. azt mág ráírhattam volna,hogy nem, nem kicsi a váz amúgy Gimppel csináltam, rémlik,hogy telefonon is csináltam hasonlót,de az lehet hogy még a Xiaomi volt. a tegnapi túra 58 km lett, de ezen felül úgy 2-3 km-t nem mért, mert elfogyott a gps jel, az 1250m szint pedig valszeg felfelé csalt,de 1000 azért tényleg meg kellett hogy legyen. (el is gondolkodtam egy barométeres okosabb órán, Bryton 15 jó nekem,ha nem kell térkép?) A kedvenc lelkesítő táblám Csőszpuszta előtt, miután már 2 km-t másztam aszfalton: "2km 10%"
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
-
ZolkoW
őstag
JA! Squirt használók! Minden rájd után kell adagolni, hogy rászáradjon, és következő menet előtt már a megfelelő állapotban várja a csapatást? Sőt, inkább úgy kérdezem, hogy hány km-enként kenitek újra?
Múltkor megvolt az első kör, de gondoltam csak bírja még, hát a most szombati előtt nem kentem. De kellett volna... hazafelé már olyan csikorgás volt, hogy rendesen sajnáltam szegény rendszert. Most legalább már tudom, hogy érdemesebb már 20km után is újrakenni.Egyébként mindig piszkálta a csőrömet, hogy a Pinionos, meg szíjhajtásos rendszereknél mindig előkerül a sártűrés, hogy az milyen jó. De ahol nincsen láncfeszítő, ami felvegye egy kavics okozta hirtelen nyúlásigényt, ott azért nem tudom, mennyire örülnek az alkatrészek. Szombaton én is sz*ptam a sárral egy adagot, volt vagy 200 m, ahol a vállamon vihetem a bicót, mert olyan ragacsos sár volt, hogy ha leszálltam, akkor sem tudtam tolni, mert annyira vastagon rátapadt a gumikra. Nyilván került a hátsó sorra is, időnként hallottam, hogy ugrál a lánc, és ezt egy oda-vissza váltóssal gond nélkül orvosoltam, bizonyára kipottyant onnan a kavics vagy sárdarab (GX for prezident). Ugyanez egy szíjhajtással, vagy egysebivel nem tudom, milyen lett volna. Lehet, hogy észre sem veszem, lehet, hogy megáll a pedál, és piszkálgathatom...
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz jjeahh #128493 üzenetére
+6030D : köszi, remélem, most nem nyírtam ki annyira sem a láncot, sem az előző kenést, hogy totál újra kelljen kezdeni. Hazaérve lemostam, és hagytam megszáradni, majd h aoda jutok, megnézem, mekkora a kár..
A korábbi túra után csak azért nem kentem megint, mert akkor nem kapott semmi extrát, meg rövid is volt.
Végülis azzal sincs nagy bajom, ha mindig kenni kéne, csak akkor egyértelműen a nagyobb kiszerelés felé kell tendálnom
Egyébként az tetszik, hogy a kezelt, és már száraz lánc nem ken össze mindent, meg valószínűleg a port se vonzza, csak ezt még nem volt alkalmam megtapasztalni.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
a kb. 50mm villanyak, és az okosabb kupak hatása a tömegvonzásra.. ismét inkább érdekesség, és meg akartam mutatni ezt a jópofa A-HEAD kupakot (meg az expanderes rózsát, ezek külön tételek az ebayes historymban)
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz -=RelakS=- #128508 üzenetére
Én annyit hozzátennék a szembejövők vakításához, hogy:
-ha nem jut a szemébe fény, akkor nem látja a lámpádat, azaz téged. Tehát valamennyi fény kell a retinájára is.
-ha a C8, vagy bármi más hotspotjának a fénye teljes egészében az aszfalton van (ahová való), az azt jelenti, hogy a szemébe csak a szórt, sokkal gyengébb fény jut. Ez azért ne legyen már akkora érvágás a szembejövőnek, egyrészt az előző pont miatt, meg különben is. Ezért nem jó telibe flood lámpát használni biciklire, mert ott nem tudod ezt eljátszani, hogy az úton van a fényes rész, és a 10%-nál is gyengébb spillből kap az ember. Szóval szerintem ez jól van így, te is kapsz a tompított fényszórónak a szórt fényéből, másképp te sem látnád azt. Az autós/gyalogos/másik biciklis is jobban örül, hogy lát téged, mint ha mechanikus kölcsönhatásba kerülsz vele. Okosan kell használni, és akkor jó lesz.
(Egy SST20-as 95CRI-s C8+-on agyalok, de igazából már el is van döntve )Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz ShiTmano #128522 üzenetére
Nekem nem kell magyaráznod ;-)
Nemrég volt téma az a (egyébként sokadik) paralelogrammás első villa, na az qrva ronda, de ezt a bólintást állítólag a konstrukcióból kifolyólag kiküszöböli. Én most újból ismerkedvén a rugós villával már azzal is megelégszem, hogy még nem utálom ;-) Ebben valószínűleg nagy szerepe van annak, hogy a Reba szintekkel magasabb kategória, mint amik korábban voltak.
De 4+"-os gummákkal szerintem semmi szerep nem jut a teleszkópnak, csak nehezék. Én 2,25-ösökkel is jól megvoltam vele, most ami feltűnő, hogy megbocsátóbb a rendszer, így szabad bénán is bicikliznem, nem veri ki a kezemből a kormányt Valamint a bólintás, amit írsz (meg a +1 kiló súly..)Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
Telóval biztonságosabb, mert többet van a kerék a földön. És kényelmesebb... de igazából annak nem szokott lenni fogalma a merevvilláról, aki még csak teleszkóppal ment, és ebből olyan rémképek szoktak születni, hogy a lejtő alján garantáltan kiköpöd három fogad, és effélék... pedig nem ördögtől való az
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
Engem sokkal kevésbé mozgatnak a lefelék, mint a felfelék ;-)
Egyébként ehhez képest nagyon nem maradtam el a srácok mögött a fullmerevvel sem, mikor ők merevfarúval eresztették neki, közben azon járt az agyam, hogy kiesik-e a kulacsom, a Vértesben is akad kellemetlenül köves lejtő.. nade mint mondtam, én a lejtőket általában a másik irányból élvezemBasszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
ez ott vagy 3 centi távtartó!!!!! [link]
Nem tudom, a 785-ös fékhez milyen hűtőbordás betéteket adnak gyárilag, nekem még az van bennük, vizesen bizony sikítanak rendesen.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz G@ben #128634 üzenetére
szerintem a 60 az sima, sőt, ha figyelembe vesszük, hogy a 10% is már igen komoly lejtő... ha hosszú, és egyenes, akkor lehet hogy 70 is megvan, tekerés nélkül, főleg hogy ott már nincs az, aki rá tudjon gyorsítani
(#128633) Hasaggymeg : az áruházakban egyszerűen a "sima 26-os" MTB _A_ bicikli, mellette néha van más is. Főleg a legalsó ársávban. Vagy legalábbis pár éve biztos így volt. A városban én is ebből látok legtöbbet, de szerintem azért, mert ez a legolcsóbb. Az nem számít, hogy a legtöbbön olyan bütykös gumi van, hogy a Lada Niva megirigyelné, a traktorhanggal együtt... aki ilyet hajt városban, nem nevezném tudatos vásárlónak, a többire igaz lehet, hogy van már irányultsága
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz jjeahh #128713 üzenetére
25 még szerintem simán játszik XC-re, mint ahogy a kormányok is megszélesedtek mondjuk a Minion attól még a minta miatt nemigen fog előfordulni ebben a szakágban..
De valóban, számolj a külső szélesedésével is.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz jjeahh #128720 üzenetére
ha úgy egyszerűsítünk, hogy a felni szélesség nagyjából a gumiköpeny keresztmetszetének (ami ~kör ) kerületéhez adódik hozzá, akkor vehetjük úgy, hogy ~3 mm szélesedés kb. 1mm-rel szélesebb gumit okoz.
hmm... ez alapján nem tudom, menniyvel kellene szélesebb, hogy egyáltalán észre lehessen venni, de ha egyben venném, én is szélesebbet néznék a mostaninál, ami nem is tudom, hogy 19-es vagy 21-es belül..Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz StLui #128769 üzenetére
Já, így van, itt elképzelhető, hogy az a gond, hogy az a középső vályú nem olyan mély (nem tudom, nem volt még DT felnim). Legutóbb egyébként majdnem átalakítottam tubelessé az egyik kerekem (a szalag már fent volt előző alkalom óta), de az szivatott meg, hogy nem találtam a presta->autószelep átalakítóm, és anélkül nem tudtam kompresszort rákötni, hogy helyére ugrassza a külsőt. Anélkül pedig műhelypumpával nem akart sikerülni, nem tudtam kézzel feltolni a "polcra" a peremnél. Egyszer emlékszem, szóba kerültek ezek a puffertartályos műhelypumpák, na egy olyan is biztos jó lehetett volna kompresszor helyett
szerencsére folyadékot még nem tettem bele, azt utána akartam volna, de itt elfogyott a kedv. Majd legközelebb tavasszal, új külsőkkel..
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz FireKeeper #128807 üzenetére
A linken 96-ot írnak, ami jóval-jóval ritkább sajnos kínaiban, de a lényeg, hogy le kell ellenőrizni, és úgy választani.
Ovál esetén az a javaslatom, hogy ha kör alakúban mondjuk 36-os a jó, akkor oválból egy mérettel kisebbet érdemes választani (~34), mert az a púposabb részén lesz akkora, mint a 36-os kerek.
Nekem 32-es ovál tányérom van, és az "erős" pedálállásban olyan 34-esnek felel meg.Ja, és a váltós tányér felejtős a rövidke fogaival, akár N-W, akár single speedhez való jó helyette.
(a kistányér kivétel, mert annak hosszabbak szoktak lenni a fogai, és nincsen váltáskönnyítő marásokkal meg szemekkel sem elrontva)Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz jjeahh #128905 üzenetére
Én megcsinálnám gettó-tubelessre kipróbálni, aztán ha beválik, vennék rendes TLR kerekeket, de olyat, ami minőségben (súlyban) is előrelépés.
Amúgy bevallom, nem teljesen tudom, a TLR és a nem TLR között hol húzódik a határ, és amit én szalaggal meg löttyel átalakítottam, az tulajdonképpen milyen volt, mert működött..Amúgy tegnap sok időt
elb**tamtöltöttem bicikliszereléssel, és arra jutottam, hogy a kerekek súlya azért valszeg igen komoly tényező az összsúlyt tekintve.
Abba most nem kezdenék bele, hogy a súly egyáltalán mennyire fontos, vegyük úgy, hogy fontos, tehát igyekszem kordában tartani. A lányom új biciklijét is szerelgettem, a régi acél 29-esemet is alakítottam trekkinggé, és meglepődve tapasztaltam, hogy bizony a kis V-fékes 26-os kerék nehezebb, mint a 29-esem tárcsával, és ugyanez igaz a másik, olcsóbb 29er szettemre is. Utóbbit most nem mértem, de arra számítottam, a 40-es trekking gumival majd javul a dolog, de ezek a grammok nagyon alattomosak.
És a vége ugye az, hogy odébb kell tenni a bicót, és a friss aluvázas MTB után a "mindig ilyen nehéz volt ez?" érzés fog el. A válasz egyébként NEM, csak az "iparis" könnyebb kerekek is átköltöztek az ünneplős masinába.
2-300 grammok papíron még nem tűnnek soknak, csak pár ilyen, aztán bőven érezhető a különbség.Ja, hátrányokhoz: a két belső meg a patron az minek? egy belső még oké, vagy jó, az elején legyen kettő. Vagy legalábbis ha már működik, akkor azért kevés esélye van szerintem, hogy mindkét kerékre egyszerre szerzel olyan sérülést, ami gond lehet. De vegyük úgy, hogy a gettó-tubelessel hordod a két belsőt, a rendessel meg szerintem le lehet szokni róla. Viszont pumpából elég a kicsi, ha belsőt kell beraknod, ott úgysem kell a helyére pattintani, ha meg már fent van, akkor mindegy, mivel fújod. (nemrég írta valaki, hogy kilőtte a szelepmagot, mert óvatlanul tekerte ki, olyankor is fel lehet fújni kézipumpával, mert a perem a helyén marad szerintem)
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz planbmokus #95573 üzenetére
Hoppá! milyen f*sza képet találtam teljesen véletlenül!
És hogy ez mennyivel jobban néz ki, mint az én 29-esem vékony gumikkal... azon látszik, hogy nem erre termett, pont olyan, mint a 26-os MTB-k slickesítve, csak itt nagyobb a kerék, de látni, hogy valami nincs rendben. Azért megyek vele egy kört, de az igazi úgyis egy célhardver lesz.
Mellesleg látom, itt is épp olyan váltókar rögzítési technika van, amit én tervezek használni.
Pompásos :-)Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz kenguru99 #128918 üzenetére
spd - nem tudom, gravelre van-e speciális igény a taposóval szemben, ha csak az nem,hogy ott kicsit alacsonyabb a csapágyház,és ezért érdemes lapos, és nem túl széles pedált választani. a BBB Mountainhigh (talán ez a neve) emiatt lehet,h nem a legoptimálisabb, de másképp azt ajánlottam volna. Valójában ugye ki az,aki centizi a talajt a pedáljával? naugye, szerintem mehet rá bármi. Patentból tudtommal tényleg sokan SPD-t használnak országúti helyett,amiben van ráció a felhasználás helye miatt. Lányom bicójára egy fél-noném Inbike márkájú műanyagot választottam (taposó), amiből majd műanyagra cserélem a szegecseket,különben felnőtt korában is hallgathatom,hogy miattam sebhelyes a lábszára. Feleségemnek is műanyag Wellgót vettem..
Aztán kép:
Talán nem érezném ilyen aránytalannak, ha kisebb váz lenne, de elég furán hatnak rajt a vékony gumik. Persze működik, nem is rosszul..leszámítva szegény szétkopott váltót Ja,meg előretolva felejtettem a nyerget, ugyanis amíg görgőben állt, felváltva használtuk apámmal,aki alacsonyabb 5 centivel. a sárga maszkolószalag is ezért van ott, azon van bejelölve az én nyeregmagasságom
Érik egy Bryton is (néztem az iGPSportot is), ma 3 különböző appot indítottam,hogy minden követve legyen,ennek véget kell vetni
Ja,és mivel a gravel trendi,ezért ezt a bicót is hívjuk mostantól egyenes kormányos gravelnek![ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz jjeahh #128922 üzenetére
Ha már gumi: visszatérő agymenésem a 27+ téma, vagy minek is nevezzük... keresgéltem, méregettem, számolgattam, és az jött ki -bár a papír nincs most nálam- , hogy hiába vennék/lopnék/nyernék/faragnék/bérelnék 27,5-ös felnit, a 2,6" széles gumma lenne a nagyon maximum ebben a vázban. (bezzeg elöl a 29+ is szépen megférne...) De a 2,6 is lehet,hogy súrolná... ahhoz meg túl sok pénz
Felni még lenne elviselhető árban, de gumik inkább a szokásos 2,8-as méretben vannak "olcsón", ami alatta van, az vagy ultra-DH-holdjáró-exkavátor-sárgumi, vagy mégjobban alatta jönnek a 2,2-2,3-as szokásos méretek, ami most is fent van (volt). Meg aztán 3 bicikli tényleg annyira túlzás nekem, hogy elmondani sem tudom, főleg ahhoz képest ahonnan indultunk decemberben, hogy le kéne redukálni a gépparkot egyre, aztán max két kerékszettel megoldok mindent. Szóval inkább lebeszéltem magam megint.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz jjeahh #128943 üzenetére
még nem kellett piszkálnom az enyémet, de azt elmondhatom, hogy nem fogok hozzá többszáz euróért szerszámot venni ;-)
Legrosszabb-legextrémebb esetben is elviszem a szervizes cimborához, aztán megoldja, én meg megrendelem a csapágyakat.Egyébként csak a vicc miatt, tudod, mi kellett eddig az iparis agyaimhoz? KÓNUSZKULCS!
De tényleg, a 142-es kupak az egyik oldalon menettel rögzül, az ellentartáshoz van egy keskeny lapolás a tengelyen, oda csak az megy be.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz jjeahh #128951 üzenetére
gyakorlati tapasztalattal MÉG nem tudok segíteni, de ha ránézel a Youtube-ra, hogy mit tud DT/Fulcrum/Novatec/akármi DIY szervizről, szerintem biztos találsz ezt-azt, aztán majd írd meg, melyik az, amelyiket legkönnyebben meg lehet oldani az asztal sarkán egy törölközővel
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz #45302528 #128964 üzenetére
Amíg mozog, én használnám ;-)
A barna trutyi biztos, hogy nem rozsda+olaj?
Amikor még kresgéltem ebayen is teleszkópot, az enyémhez való becsúszó+váll+nyak egység ára a teljes villa új árához volt közelebb, szóval biztos, hogy jobban kijössz egy teljesen új komplett villával.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
"érzéssel"
Én úgy szoktam, hogy lazán azért semmiképp ne maradjon, szóval ténlyeg érzéssel, de picit megfeszítem, és amint azt érzem, hogy nem forog a kormány könnyedén, finoman, akkor picit visszalazítom odáig, amíg még jó volt. aztán lehet meghúzni a kormányszár rögzítőcsavarjait.
De ennél biztos van tudományosabb módszer isBasszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz sebgutkopf #128972 üzenetére
Az adatbázis számára akkor én is: Continental Revo Sealant, és a szalag talán WTB volt. Működött, nem sok gondom volt vele. Csak nem kellett volna hagyni leereszteni és ezáltal beszáradni... (ez sok hét nembiciklizést jelent)
A külsőben elég csúnya trutyit hagyott maga után, de gondolom ez ezzel jár, körben odaszáradt, ha nagyon akarnám, le lehet húzni a réteget, de nem vittem túlzásba. Inkább használni kellett volna Ezt használtam belsőben is defektmentesítő folyadékként, úgy is működött, persze csak sejteni lehetett néha, hogy volt tüske, mert 1-1 nedves folt elárulta. Az adagolóflakonjával mondjuk nem voltam túl elégedett, ha kicsit összesűrűsödött a lötty, nem lehetett kinyomni a vékony csövön, de a vékony cső meg kellett a prestához. Legközelebb Stanst fogok kipróbálni, de lehetőleg a vékony (40-es) aszfaltos gumiban is, nagyon kíváncsi vagyok rá, abban milyen a tubeless.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz sebgutkopf #129023 üzenetére
Ha lötyög a kerékben, akkor még jó
Aztán a sűrűbbek lehet, hogy nem lötyögnek..
Neked UST-s felnid és gummád van? mert az én összeállíátsomban fel sem merült a folyadék nélküli használat, orrán-száján eresztett volna Sőt, amíg nem forgattam körbe minden irányban párszor, hogy jusson a tejből az illesztésekhez, addig bugyogott is a peremnél.
Mondjuk ez megmagyarázná, hogy miért volt olyan nehéz felraknod. Legalábbis úgy képzelem, az olyanok passzentosabbra vannak készítve, ahogy az autónál is az lehet a titok, hogy az feszül mint a barom.más:
Szerintetek mi az esélye, hogy két 9 sebességes Shimano váltó között fel tudom cserélni a váltókanalat?
A képen látható el van görbülve, ennek a helyére tenném a másikat, aminek meg a többi része lóg már, de a kettőből össze tudnék legózni egy működőt, ha passzolnak. Tudom, próbáljam ki, csak hátha csinált már valaki ilyet. És kicsit tartok tőle, hogy ha nem működik, akkor a még ~használható másik váltómat nem tudom összerakni az erős rugó miatt. Bár valahogy csak vissza tudom ügyeskedni...[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz sebgutkopf #129027 üzenetére
A Conti lötty is latexes (asszem), és alapból elég híg állagú. Nekem is 1-2 hetet simán bírt volna, pedig legalapabb drótos Rapid Robokkal használtam, aminek nem is erre van kitalálva az oldalfala. De nálam néha bejön olyan időszak, hogy egyszerűen nem jutok oda, hogy nyeregbe üljek, akkor is volt egy ilyen hónap körüli idő, és ezalatt leeresztett annyira, hogy levegőt kapott, és beszáradt. Nem emlékszem pontosan, de hetente azért rá kellett fújnom, mielőtt mentem tekerni, de akkor még nem volt lapos. Legközelebb TL-easy Schwalbékat veszek erre a célra, löttyből beváltnak is tekinthetném a Contit, de ki akarok próbálni mást is.
(#129029) peterkeT : ha valahol találsz még a durván leárazott Decás sárga kabátból, abból érdemes venni tényleg... 20-ért is jónak tartom (ok, nem hibátlan), de 15-ért vettem, vágül most 11-re vagy 12-re vitték le
Szerintem az lehet egyébként, hogy módosítanak rajta, ezeket nem teszik már el jövő télre. De biztos nincs már minden méret.[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz jjeahh #129039 üzenetére
ki leszek téve a csomportból, ha megtudjátok, hogy most szombaton vágtam le egy oversized egyenes kormányt 58 centisre
Ez van a korábban linkelt trekkingesített 29eren.
Ja, és azt hitem, jobban meg tudom közelíteni az országútik 40-44 centijét, de ennél lejjebb nemigen tudok menni, mert nem fér el a váltókar a kormány görbületétől illetve vastagodásától.
(mondjuk nem is tűnt jó ötletnek tovább keskenyíteni)Még a geó témához: a láncvillahossz is többször előkerült, nos én nem tudok összehasonlítással szolgálni, csak annyit figyeltem meg, hogy minden biciklinek otthon 44 centi körül mértem. Pedig a 26-osok bőven lehettek volna rövidebbek, de valamiért úgy gondolhatták, hogy ez egy jó középút a fordulékonyság és a bicikli orrának emelgetése között. Azon meglepődtem, hogy az említett Trek ducigumis ennek aláment, de ez összefügghet azzal, hogy ha többet mennek vele lejtőn lefelé, akkor nincs hátrány belőle (meg a hosszabb elejét is talán kompenzálni akarták, hogy ne nőjön óriásira a tengelytáv)
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen