-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
deny330
aktív tag
Megjött a nyomásmérő meg a sok apróság amit rendeltem. Ennek örömére le is mostam a bicót, nekem most marhára tetszik.
A nyomásmérő kicsit érdekes. Autószelepnél marhára nem mindegy, hogy hogyan rakom rá a szelepre, kicsit szórakozni kell vele. Egyébként 2.2 bar van az elsőben, hátsóban 3.3 (a sok lépcső miatt ). Kíváncsiságból eresztettem a nyomásból, most 1.8 van az elsőben, 2.6 a hátsóban. Pont kiakartam menni tekerni, erre elkezdett szakadni az eső. Pedig kíváncsi lettem volna, hogy 1.8-on mit tud a 3C Minion.
Kép[ Szerkesztve ]
-
deny330
aktív tag
válasz TomMusic #132724 üzenetére
Ez hülyeség. Maximum azt tudom elképzelni, hogy a rövidebb vázat könnyebb bele tenni a kanyarokba. Egy volt fórum társnak XL es méretű rombolója volt, azt hiszem Canyon Spectral. Ha neki nincsen baja a váz mérettel, szerintem neked se lenne.
DH az tényleg csak lefele jó, ami nekem van, az viszont Enduro. Egy év tapasztalat után azt mondanám, hogy edzettség kérdése meg e tudod tekerni ezeket. Az enyém alu, ráadásul nem is a legkönnyebb kerekekkel, sorral, de úgy gondolom nem olyan vészes tekerni. -
deny330
aktív tag
Random kérdés; a lockout kart lehet / szabad menet közben állítani? Pl mennyire baj, hogyha a hátsó tagot menet közben nyitom ki / zárom el?
Egyik haverom lepődött meg azon ma, hogy én bizony csak úgy menet közben zárom el / nyitom ki a hátsó tagot, és hogy az mennyire nem jó neki. Bár szerintem ez egy baromság, azért elbizonytalanodtam.
Más: voltam kint tekerni egyet még a múltkor, amikor esős idő volt. Kifejezetten jó érzés volt az erdőben menni annak ellenére, hogy tiszta sár lettem a bringával együtt. Meglepően tapasztaltam, hogy mennyivel másabb friss sárban bringázni. Egészen új helyzeteket tud teremteni a megszokott útvonalakon is.
[ Szerkesztve ]
-
deny330
aktív tag
válasz Massmurderer #133781 üzenetére
Ki lehet városon belül használni az Endurot, felhasználás kérdése.
(#133806) X2N: Szép gép, gratula! Az Ardentnek nem kevés a tapadása elől? Én hátul használom, ott még elmegy szerintem, de előre nem merném feltenni.
[ Szerkesztve ]
-
deny330
aktív tag
Hm, elég sokat bír akkor nálad. Kíváncsi leszek, hogy hátul nekem mennyi ideig fog szolgálni.
A Minion szettel óvatosan. A 3C-t gyorsan eszi az aszfalt, a SuperTacky egész jól bírja, ha sokat aszfaltozol. Amúgy analóg hajtással nem a legkönnyebb aszfaltozni a Minion szettel, készülj.[ Szerkesztve ]
-
deny330
aktív tag
válasz Massmurderer #133816 üzenetére
Szerintem amolyan szuper-enduro lehet, a 180-as Fox36-ból kiindulva.
-
deny330
aktív tag
Srácok! Akik taposó pedált használnak hozzá való five ten, vagy más bringás cipővel :
Mennyivel merevebb és mennyivel ad nagyobb biztonságot a lábfejnek? Tegnap a pedálba beütöttem egy kisebb esés közepette a nagy lábujjamat. Valószínűleg megzúzódott, törni nem tört valószínű. Tudom mozgatni és rá tudok állni. Mindenesetre szeretnék egy merevebb, jobb talpú cipőt venni. Five ten Freerider milyen pl? Nem akarok még 1x így járni ha nem muszáj.[ Szerkesztve ]
-
deny330
aktív tag
Topeak, SKS műhely pumpákról valakinek van tapasztalata? Illetve van olyan, ami maximum ~9k, de van presta és autószelep is rajta? Esetleg ugyan ilyen kisebb kézi pumpa, amin van presta és autószelep is? Vagy erre inkább átalakító?
-
deny330
aktív tag
Elméleti kérdés: ha egy 26-os kerékszettet átszeretnék fűzetni 27,5-re, akkor a kerékagyakat nem feltétlen kell cserélnem, csak újra küllőznöm 2db új 27,5 felnire, nemde?
-
deny330
aktív tag
válasz Tothgera30 #135567 üzenetére
-
deny330
aktív tag
Az M8000 -es XT váltóknál mi a különbség, ha az GS és az SGS-t hasonlítjuk össze? A váltókanál hosszúsága tudom, hogy változik, de ez befolyásol valamit a váltásban? Pl a GS is tud 1x11 rendszerben 10-42-es áttételt, nem?
-
deny330
aktív tag
válasz Hasaggymeg #135948 üzenetére
Elől egy 28T lánctányér lenne, hátul 10-42-es Sram sor. Havernak kéne, de szerintem GS lesz belőle, mivel: "Max. teeth large sprocket: 42T / 46T for 1x11 only" .
-
deny330
aktív tag
Amúgy tuti jók ezek a 10-50-es meg 9-50-es áttétellel rendelkező sorok és azok a hátsó váltók, amik ezeket tudják is, de én személy szerint külön tuti nem fektetnék ebbe. Bár pontosan nem tudom, hogy a vázam, kerékagyam kezelné -e a 12-es sebis sort, ettől függetlenül biztosan nem cserélném le a mostani XX1 szettet azért, hogy 42T helyett tudjak használni 50T-t hátul. Ha esetleg a következő bringámon gyárilag lesz 1x12 egy GX szettel, akkor tökre oké, idővel szívesen kicserélem a váltót, váltókart, hajtókart felsőbb kategóriásra. Mert az tény, hogy elől néha jól jönne egy nagyobb, akár 36-os tányér a jelenlegi 30-as helyett, de nekem valahogy nem éri meg a felárat. Meg azért csak-csak fájna a szívem, ha el kéne adnom a mostani rendszeremet. De nyilván ez az én szubjektív véleményem csak.
-
deny330
aktív tag
válasz jjeahh #136122 üzenetére
Ha tudod, illeszd be a napodba. Én két hete csinálom azt, hogy reggel 6 kor kelek minden egyes nap, és reggeli kávézás után pár perccel elkezdek nyújtani függetlenül attól, hogy fáradt vagyok, álmos vagyok, hideg van-e a lakásban, vagy bármi. Szimplán neki állok gondolkozás nélkül. Már most tapasztalom a nyújtás jó hatásait magamon, kíváncsi leszek hosszútávon mit "nyújt" (haha ). Mondjuk annyit had tegyek hozzá, hogy a fokozatosságra érdemes figyelni. Én reggelente eléggé merev szoktam lenni, szóval nem jó ötlet mindjárt a legbrutálisabb nyújtó gyakorlatokkal kezdeni. Bár tény, így nekem igénybe is vesz fél órát, de hazudnék ha azt mondanám, hogy nem éri meg.
[ Szerkesztve ]
-
deny330
aktív tag
válasz jjeahh #136176 üzenetére
Elég ritkán melegítek rá a nyújtásra, ha melegítek is előtte, akkor nem úgy, mint egy rendes edzés előtt. Személy szerint nem látom sok értelmét addig, amíg a fokozatosság elve szerint csinálja az ember, fegyelmezetten. Én még nem éreztem úgy nyújtáskor, hogy baj lenne, hogy nem melegítettem be. Edzésnél viszont elengedhetetlennek tartom.
-
deny330
aktív tag
Valaki levegős tagokkal kapcsolatban?
Adott egy Fox Float X CTD 216-os szemtávú tag. A problémám az, hogy valószínűleg levegős a rendszer; pár hónapja amikor kihoztam a szervizből, vagy ~100psi-vel alacsonyabb nyomás érték kellett ahhoz, hogy a 15-20%-os sag érték között üljön be a súlyom alatt a tag. Most ilyen 230psi körül van a tagban, és lehetetlennek tartom, hogy ekkora nyomás kelljen bele a súlyomhoz (72kg). Szóval valószínűnek tartom, hogy egy légtelenítés ráférne a rendszerre és néhány tömítés csere. Kérdésem az lenne, hogy ezt hol érdemes elvégezni első sorban, ha nem akarok megint befürdeni vele pár hónapra rá? A másik pedig, hogy körülbelül mennyibe fájna ez egy normális szerviznél?
Más: gondolkozok egy kormánycsapágy cserén is, ugyanis hiába kenem zsírral, kiállva a nyeregből tekerve folyamat "kattog" . Van valami jó ár/érték arányú kormánycsapi, vagy lutrira válasszak ki egyet, és kész?! (Tapered villához kellene btw.)
Még csapágyhoz: szerintem a múltkori sok esőzés és sarazás rá rakta a pontot az "í" -re a forgáspont csapágyaknál is, ugyanis valamelyiknek igen-igen csúnya hangja van lentebb. Ebben az esetben érdemesebb az összes csapágyat cserélni, vagy inkább csak azt a pár darabot, ami már "rág" ? Illetve még annyit, hogy; most SKF csapágyak vannak a forgáspontoknál, ha jól tudom ~6.400ft körül vettem a 8db-ot még. Érdemesebb drágábbat venni, vagy abszolút mindegy?Köszönöm előre is srácok!
[ Szerkesztve ]
-
deny330
aktív tag
válasz Hasaggymeg #136672 üzenetére
(#136693) Runner_fxr: Csapágyaknál számíthat még bármilyen méret amit nekem kell méricskélni, vagy tökéletesen megfelel bármilyen integrált, félintegrált?
Más: Utóbbi időben elkezdtem nézegetni 27,5 Enduro vázakat. Itthon ahogyan elnéztem nem sok van, ami pedig van, az is heroin. Külföldön látok szép darabokat, pl múltkor találtam egy "L" -es méretű Nukeproof Mega AM 27,5 PRO vázat , ami így eléggé megtetszett. Kicsit tapasztaltabbakat szeretnék megkérdezni ezzel a témával kapcsolatban, hogy szerintetek mi a reális ár egy modern(ebb), jó állapotú, minőségi enduro vázért? Karbonban nem gondolkoznék, maradjunk az alunál.
[ Szerkesztve ]
-
deny330
aktív tag
válasz ZolkoW #136926 üzenetére
A csapágyon nincsenek rajta ezek a méretek (pl gravírozva)? Úgy sokkal egyszerűbb dolgom lenne. Amúgy valahogy éreztem, hogy a váz adatai fognak számítani, nem csak van két fajta fix csapágy méret, amiből az egyik A.) típusú vázba jó, a másik meg B.) típusúba.
Szívesen fogadom mindenki segítségét. Azért kérdeztem Runnertől, mert hirtelen ő adott választ. De ez nem jelenti azt, hogy akkor te vagy más fórum társ ne magyarázhatna bele.
Köszönöm egyébként, hogy leírtad.(#136931) Runner_fxr: Akkor szedhetem szét megint az egészet, állvány nélkül valahogy nem kenyerem ez a szétszedegetés.
Én egy régebbi modellt találtam (amit a képen is linkeltem, konkrétan azt), de nagyon megtetszett így elsőre. Bár szeretem a mostani Reign X0 vázamat, és lehet, hogy fájna a szívem amikor lecserélem, de kicsit azért b*ssza a csőrömet a 26-os kerék méret. A felfüggesztési rendszer nem hinném, hogy olyan marha sokat fejlődött volna mondjuk, konkrétan ez a maestro felfüggesztés is elnyel mindent ha jól be van állítva a tag, hiába 2014-es évjárat. De azért kíváncsi lennék, hogy egy modernebb váz mit tud (mind felfüggesztésben, mind geometriában).
Nem a karbontól félek, hanem az árától. Pinkbike-ot szoktam nézegetni főleg, de egyenlőre még csak ilyen szemezgetés céllal, hogy mire is számítsak, ha esetleg lecserélem a vázat a jövőben. (Gondolkoztam egyébként, hogy az egész bringát eladni egyben, de az a baj rajta az XX1-es rendszer és még jó pár szívemhez nőtt alkatrész, amit inkább átépítenék egy modern vázra, mint sem túladjam.)
(#136932) JackFeryll: Ami azt illeti, én is egy híján húsz vagyok, és nagyon megvoltam bolondulva egykor a DH gépekért, de szerencsére a fórumon voltak páran, akik elmagyarázták, hogy miért is nem lenne az jó nekem, így lett Enduro.
A vadászattal nincsen baj, alapvetően nem sürgős. Még csak szemezgetek a lehetőségekkel és az árakkal, hogy mire is számítsak a jövőben, ha vázat cserélnék.
Köszönöm mindenkinek az infókat srácok!
[ Szerkesztve ]
-
deny330
aktív tag
válasz bringasisti #137044 üzenetére
Pont átgörgettem, köszönöm hogy jelezted.
-
deny330
aktív tag
válasz jjeahh #137120 üzenetére
Baszki, kezdesz meggyőzni erről a rendszerről. Az alacsony nyomás tetszik nekem inkább mondjuk, valahogy kezd elegem lenni a felütéses defektekből.
Lehet már írtad (ha így van, majd visszább görgetek ) de tapadásban, gördülési ellenállásban, hajtás hatékonyságban észre vettél különbséget a belsőhöz képest? -
deny330
aktív tag
Van valakinek tapasztalata vagy bármiféle infója ezzel a modellel: 2014 Fox 34 Float 27,5 160mm Evolution CTD Remote.
Haver Enduro gépében van, amit alig 2 hete vett használtan. Vásárláskor át lett nézve minden, kapott szervizről papírokat is (ha jól rémlik úgy mondta, hogy alig 1 hónapja kapott nagy generált az első teló), de egyébként sem venni észre hibát a bringán és alkatrészein. A lényeg, hogy ettől függetlenül nagyon merevnek érződik az első teló. Dobálóztunk már a psi értékekkel rendesen, állítottunk 25% sag-et is, de hiába, a teló egyszerűen nehezen indul meg és merev. Ha kell neki, akkor mozog, csillapít szépen nagyobb buckákat, gödröket, ugratásokat stb, de a megindulása (pl az enyémhez képest) nagyon nem oké. A csillapítási rendszer ilyen, és ez a modell konkrétan ilyen, vagy valami széria hiba, vagy?
Ha esetleg el szeretné passzolni haver, körülbelül mennyit lehetne kérni érte? Esztétikai hibán kívül nincsen baja (legalábbis akkor, ha ez a merevség szokványos ezeknél). Még annyit, hogy mit lenne érdemes vennie legalább, ha finomabb csillapítást szeretne? Nem nagyon van tapasztalatunk a mostani vagy akár korábbi csillapítási rendszerekkel / gyártókkal, legyen szó RockShoxról, Foxról, Manitouról, Marzocchiról, vagy akár a mostani DVO, BOS, MRP villákról, szóval kicsit tanácstalanok vagyunk. (Egyedül az én 2014-es Fox 36 Talas villámat ismerjük, hogy szépen dolgozik.)
27,5 kerékméretet fogadó, Tapered fejcsöves, 15-ös átütős, 160/170mm-es rugóúttal rendelkező villa kellene. Ár meg attól függ, hogy mennyiért tudná a mostanit elpasszolni. Természetesen használt is szóba jöhet.[ Szerkesztve ]
-
deny330
aktív tag
válasz Runner_fxr #137223 üzenetére
Itt az összes 2014-es foxra kell gondolni, vagy csak egy adott típusra, mint pl a CTD széria? Csak mert az én foxom is 2014-es.
Majd meglátjuk mit dob a gép, meg hogy havernak hogyan lesz pénze. Köszi az infót!
(#137233) sebgutkopf: Kétlem. Alul csak rebound állító van, felül pedig egy szimpla "air cap" és a "CTD" fokozat állító. Vagy lehet máshol is?
Pontosan nem tudom, nem sok adat van a villa lábszárán, neten pedig annyit találtam a fox gyári oldalán , hogy milyen típusok vannak. A tulajdonságok alapján haveré egy "Evolution CTD Remote" lesz. Hogy ezen belül milyen csillapítási rendszer dolgozik, azt nem tudom - én arra tippeltem, hogy CTD.(#137237) zoli03: Most egy kicsit össze keveredtem, ami a csillapító egységek nevét illeti. Nekem a Giant Reignbe 2014-es Fox 36 Talas van, ami elvileg "CTD" csillapítású (vagy nem?) Csak a nevéből gondolom egyébként - Fox 36 Talas CTD Performance. Csak mert ha tényleg az enyém is CTD csillapítású, akkor nem értem, hogy haveré hogy-hogy sz*r, az enyém pedig miért mozog ilyen finoman?
(#137272) nrg.960: "A Shimano behozta azt a szabványt, hogy már csak saját sorral és saját lánccal dolgozik a rendszer, ami annyira nem móka." Ez melyik szériától kezdve igaz? Havernak M8000-es XT váltója van (pontosabban lesz), Deore lánccal, de a sor az Sram a kerón.
Köszönöm mindenkinek a segítségeket!
-
deny330
aktív tag
válasz sebgutkopf #137285 üzenetére
-
deny330
aktív tag
válasz Hasaggymeg #137293 üzenetére
Kíváncsi leszek, hogy mikor lesz elérhető a 4 dugattyús SLX Rosebike-on, vagy Bike24-en. Már a 4 dugattyús Deore is kecsegtető volt (igaz nem próbáltam), de így, hogy ez tud Ice-tech betétet is fogadni.. Szerintem nyertek egy vásárlót.
[ Szerkesztve ]
-
deny330
aktív tag
Valahol olvastam, hogy a Mondraker vázak többsége elég hosszú. Van fent egy karbon Dune XR váz, de M-es méretű. Kíváncsiságból ránéztem a geo táblázatokra, és azt találtam, hogy nem feltétlen kisebb ez, mint a mostani L-es Giant Reign vázam. Egyenlőre még csak elmélet, de szerintetek érdemes lenne elgondolkozni esetleg a fentebb linkelt vázon az M-es méret ellenére?
-
deny330
aktív tag
válasz Runner_fxr #137489 üzenetére
187cm.
-
deny330
aktív tag
válasz Runner_fxr #137508 üzenetére
Köszi a segítséget!
-
deny330
aktív tag
válasz sebgutkopf #137543 üzenetére
Így már értem miről beszélsz.
-
deny330
aktív tag
Valamit lehet csinálni az ellen, hogy a pedálom ne úgy pörögjön, mint karácsonykor a villanyóra?
Ma kint voltam bringázni, és egy félre sikerült bunny-hop közben ahogy vissza raktam a jobb lábamat a pedálra nem sikerült a teljes felületet érintenem a tappancsommal, és csak a cipő orra érintkezett a pedállal, aminek következtében lecsúszott a lábam az akkor már közel 6000-es fordulatszámon pörgő pedálról, és gyakorlatilag egybe építettem a szegecseket a sípcsontommal. Maradjunk annyiban, hogy "fájt egy picit" .
[ Szerkesztve ]
-
deny330
aktív tag
Köszönöm mind a kettőtöknek!
-
deny330
aktív tag
Pedig semmi sem lehetetlen.
-
deny330
aktív tag
Haver olvasott egy olyat, hogy a féktárcsák gyárilag 1,75mm vastagok, és ezeket körülbelül 1.5mm-es vastagságig érdemes csak koptatni. Ez mennyire lehet hiteles?
-
deny330
aktív tag
válasz Hasaggymeg #138661 üzenetére
Gondolom a gyártó honlapján lehet bővebben erről olvasni. Csak kíváncsi voltam, köszi srácok!
Kérdésem lenne olyanokhoz viszont még, akik eléggé benne vannak a fék témában.
Adott egy Avid Elixír 9 Trail fékszett, aminek a hátsó munkahengere behalt, a fékkarján pedig a nyomáspont állító be van ragadva. Jelenleg egy BR-M785-ös XT fékkel nyomatom, de bevallom őszintén, hogy a 180-as Ice-tech tárcsák és organikus ice-tech betétek ellenére nem érzem olyan erősnek, mint a volt Avidot, a fékkar kialakítás sem áll annyira kézre, adagolhatóságra is rosszabbnak érzem - nyilván ezek szubjektív dolgok. Nos személy szerint szívesen újjá éleszteném a mostani Avidomat, mert az első fék hibátlanul működik, hátul is inkább csak a munkahenger fosta el magát. Tapasztaltabbaktól kérdezném, hogy szerintetek mi lenne jobb megoldás? Komplett hátsó féket cserélni, és mondjuk vadászni féket / újonnan venni egy hátsó szettet? Guide R van ~30k ért, ~RS szintén 30k, Code R ~34k, RSC ~40k - bike24. De találtam Avid X0 Trail munkahengert is ~24k ért, esetleg azt össze kombinálni a mostani hátsó fékszett karjával? -
deny330
aktív tag
válasz maximilian4 #138715 üzenetére
CrankBrothers Stamp pedálok eléggé közkedveltek, de Hope F20-at sem láttam még, hogy szidták volna.
[ Szerkesztve ]
-
deny330
aktív tag
válasz maximilian4 #138717 üzenetére
Szerintem zúzáshoz alkalmasabbak. Én nálam sokszor előfordul, hogy le kell rakjam a lábamat kanyarban, mert sodródik a bringa hátsója terepen. De én mondjuk amúgy is biztonságosabbnak érzem azt, hogy bármikor le tudok szállni a bringáról, ha mondjuk borulnék, vagy hasonló.
De persze ez csak az én szubjektív véleményem, de én még SPD-t se használtam hosszú távon, csak egyszer kipróbáltam, hogyan működik. Szerintem hallgasd meg azért a többiek véleményét is ezzel kapcsolatban, biztosan vannak a témában tapasztaltabbak. (Én egyébként is azt hittem, hogy mindenképp flat pedált keresel az SPD helyére. Kicsit félre értelmeztem, emiatt ne haragudj.
-
deny330
aktív tag
válasz Hasaggymeg #138724 üzenetére
4 dugattyús Avid után visszalépésnek érzem, egyébként egyáltalán nem rossz fék. Még nem vagyok benne teljesen biztos, hogy avid / sram lesz az utód. Egyenlőre futni akarok egy kört a téma körül, de az mindenesetre biztos, hogy 4 dugattyúsat szeretnék.
-
deny330
aktív tag
Noh, készen lett a tubeless a bringára, az első gumit végül csak kompresszorral tudtam rá "robbantani", műhely pumpa (+én) kevésnek bizonyult. Ma mentem néhány ismert ösvényen, utána természetesen a városban is le teszteltem. Hátul 1.9, elöl 1.8 bar volt a kerekekben, de konkrétan olyan volt a bringa így, mint ami EWSre lett felkészítve. Városban kevésbé volt mókás a hekyzet mondjuk, bőven megérezni az 1.8 vs 2.3 bar közötti nyomást, nagyon rossz volt a gördülési ellenállás. Viszont pozitívan tapasztaltam, hogy mintha könnyebb lenne a bringa (majd valamelyik nap lemérem), illetve tök jó, hogy nincsen felütéses defekt. Bár érdekes, mert a felnit nem hallottam sehol se koppanni, pedig 1.9 volt csak a hátsóban, én meg szeretek bele bunnyzni a lépcsőkbe.
Amúgy nagyon "smooth" hatása lett a bicónak, de főleg terepen érzem ezt. Nem tudom elmagyarázni, de egyszerűen más, jobb, stabilabb.
Új hozzászólás Aktív témák
- LEGO klub
- Mobil flották
- Zalaegerszeg és környéke adok-veszek beszélgetek
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- SSD kibeszélő
- Ford topik
- Xiaomi Pad 6 - kiapadhatatlan jóság
- Xiaomi Mi 9 SE - csúcsimitátor
- További aktív témák...
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care
- Eladó Nitro Team 2022 162W Snowboard Deszka
- Moon X Power 2500 kerékpárlámpa
- DJI Mavic 3 FMC drón szett - 2 kamera, 4/3" CMOS - 3 akku, koffer
- DJI Air 2s FMC drón 7 akkumulátorral!!! - 5,4k video, 1" SONY CMOS
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest