Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
de ha szögváltozást is lereagálja, akkor az király!
Szerintem nem fogja: vagy fékez, vagy nem. Ennyit tud.
Simán egy kapcsoló van rajta és kész... Ha nem nyomja
a fékkar, zárja az áramkört, és pl. kapcsolja a féklámpát.
Legalábbis a legtöbb kommersz roller. Sőt, még egy 1+
milliós vason is csak az programozható, hogy mennyire
erősen fékezzen, de menet közben ez teljesen fix. És pl.
jól meg is tudja viccelni az embert, mert óvatosan kezd
biztonsági okokból, majd aztán ráerősít, elég durván.
(Mármint a Wolf King GT-re gondoltam, így konkrétan.)Ui: két keréken különösen az első fékkel nagyon csínján
kell bánni. A hátsó blokkolása inkább megfogható, az
eleje viszont ha megcsúszik, az szinte biztos bukás.(Ilyen szempontból sokkal jobb egy hátsó kerék hajtású
roller, mert fel se merül, hogy az elsőt fékezze a motor...
Persze általában nem tudnak blokkolni az e-fékek, de a
mechanikus fékkel párosítva simán jelenthet problémát.
Habár olcsóbb rolleren meg az sem merül fel, hogy vmi
mechanikus féket rakjanak a motorra. Vagy: egyáltalán.) -
DigitXT
félisten
Én egy 8kW-os dupla motoros NAGY rollerre hoztam a példám.
Azon mindent akarsz, csak nem az elektronikus fékkel játszani...
Egy szimpla motoros 1kW alatti "pálcika" rolleren bőven nem fog
akkorát harapni a fék. Egyszerűen azért, mert valahova tenni kell
az energiát, és egy kicsi akku nem fogja szeretni a nagy töltést...Visszatöltés* esetén lényegében az akku áramfelvétele limitáltja
az elérhető fékhatást. Nem arról van szó, hogy nem lehet ezt tök
másképp csinálni, vagy valami hatalmas fejlesztés kéne hozzá...
Van, amikor fizikai akadálya van egy adott megoldásnak.*: nem minden e-fék tölti az akkut, van olyan primitív, ami csak a
vezérlő és a kábel forralására képes: a semminél jobb, amíg...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Somatom #18792 üzenetére
Igazából nem is kell blokkolni a keréknek ahhoz, hogy pofára essen
az egyszeri rolleres: elég ha nem készül a nagy fékhatásra súlypont
áthelyezéssel hátra, és már át is vitte a lendület a kormányon...Tudom, arra írod, hogy gyenge a dobféked, de nem kéne így lennie.
Emlegettem már, hogy különböző megoldások vannak e-fékezésre,
viszont alapvetően laikus vagyok a témában, de ez a cikksorozat jó,
vagy nem jó. Szerintem nagyjából érthető, megmagyaráz ezt-azt.BLDC MOTOR BRAKING TECHNIQUES
* Dynamic Braking
* Regenerative braking
* Plug Braking
Which braking method is the best?Összességében, a legprimitívebb Kugoo megoldás (szar), az elején
harap, amúgy gyenge (20 m fékút), cserébe majdnem állóra fékez...
Miközben melegszik a motor, a vezérlő, a kábel, minden. Nagyon.
Ha lenne benne fékező ellenállat, amin dedikáltan elfűti az energiát
talán nem lenne ez a rántás az elején + akár szabályozható is lenne.
(Igen, akár még a fék kar állásának függvényében is. Ha jól sejtem.)A visszatöltés nagyon jó, erősen tud lassítani, a motor se melegszik
tőle. Cserébe kell egy akku, ami fel is veszi azt az áramot. Tele akku
esetén nem használható. Kis akku mellett meg gyengébb lesz csak.
(És kis tempónál már olyan, mint ha ott se lenne, állóra nem fékez.)A harmadikat szerintem rolleren nem alkalmazzák, mert simán tud
akkora nyomatékot egy nagyobb motor, hogy instant repülés lesz
a vége ha elkezd visszafelé hajtani. Hátsó kerék meg csak csúszna.Aki jobban ért hozzá, majd kijavít, én csak tapasztalatból beszélek.
Több metódus kombinációja az ideális. (Komolyabb vezérlők talán
tudják is kombinálni, de gyárilag mindig olyan lesz, amilyen...)Szerk: mindenesetre ha CSAK e-féked van, akkor para, ha regen...
Tele akkuval elindulva a lejtőn jön a feketeleves, hogy nincs fék.
(Ezt amúgy a Kugoo visszatöltés nélkül is eljátszotta: kis aranyos.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Somatom #18799 üzenetére
Ennek az lehet a magyarázata, hogy nem volt tele az akku:
egy 10s akku névlegesen 42V teljesen feltöltve (4.2V/cella).
Ha elengeded 42.5V-ra némi kapacitás többlet nyerhető.
Természetesen az élettartam rovására. De 43V már necces:
a Kugoo töltők kb. mind 42V fölé lőtték a szaros 6Ah akkut.Fordítva: ha megáll a töltés 40-41V-nál, az csak kapacitást
csökkent. Cserébe jelentősen megnöveli az élettartamot.
Ill. ha így van, sokkal nagyobb puffer van a rekuperációhoz
akár "tele" akku esetén is (szerintem esetedben is ez lehet).(Mivel a G30 akkuja pálcikák közt nagy, ha nem töltöd max.
feszültségre még akkor is jó hatótávolságod lehet, és némi
villanyféked marad reggelente is... Persze nem az a satulós,
sok amperrel visszatöltő, hanem csak szolid, korlátozott.) -
DigitXT
félisten
válasz Somatom #18801 üzenetére
Nem te babusgatod, hanem a BMS. Annyi, hogy a fizikával kár vitatkozni:
ha tényleg, csutkára tele van, nincs hova mennie az energiának, és így nem
fog fékhatás kialakulni. Egy roller kijelzőnek szíve joga 100%-ot jelezni picit
kisebb feszültség esetén is. Eccerű felhasználót nem érdekli a fesz: menjen!Ui: előfordulhat, hogy fékezéskor még feljebb engedi a feszültségét, mint a
töltés normális* befejezésekor, egyszerűen azért, mert a lehető legrosszabb
megoldás teljesen fék nélkül hagyni a pilótát, amikor az nagyon kéne neki...
(Egy kis túlfeszültség még talán belefér, akár élettartam csökkenés árán is.)*: sérült akku esetén, ha egy cellacsoport feszültsége nagyon megszalad, a
BMS babusgatásának hála nem gyullad rád a garázs. És ettől még jelezheti,
hogy jóllakott teljesen, lehet vele menni. (Azért ha nagy a baj, hibaüzenetet
dob szerintem, mivel javítás nélkül nem csak a hatótávolság csökkenés fájó:
gyönyörűen ki lehet nyírni a cellákat is, aztán persze lehet új akkut venni.) -
DigitXT
félisten
válasz Peaceliker #18809 üzenetére
Azért, mert ha gyorsabban mész, akkora a BEMF. Amit idéztem, hogy
a Kugoo eldobta a féket, és 45V-ot látott a kijelzőn, az már pont ilyen...
És nem kell hozzá sokkal gyorsabban mennie. (Teli gázon nem is megy.)
Ha hagyod gurulni (gáz nélkül), akkora feszültség keletkezik, vagy még
nagyobb... Nem kell hozzá fékezni sem. Csak gyorsan forgatni a motort.
(Amikor aktívan hajtod a motort, az adott esetben fékezést jelent neki.)glaci: el lehet viccelni a dolgot, csak akkor kár belemenni a fizikájába.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz pescara #18829 üzenetére
Ha nem érzel motorféket, akkor mindegy: jelenleg csak az asztalon tudtam
tesztelni, és ha a töltőről ment a teszt (ami NEM tud áramot felvenni), csak
ilyen minimális nyekkegést okozott, semmit nem fékezett a motoron, hiába
volt maximális erősségre rakva... Ellenben akkuról leugrott az asztalról, úgy
megfogta. (Ugyanez élesben simán 10-15A visszatöltést jelentett, ami elég
sok lenne, ha valami picike akku hajtaná a gépet, de anno is 2x22Ah volt.)Abból lehet baj, ha akkor is határozottan fog, amikor tele van az akku. Max.
akkufesz esetén nem szabad működnie a régen féknek, ezt diktálja a fizika.
Ha mégis működik, ott valami túlfeszültséget fog kapni, így eldurran idővel.Szerk: ha túl sokat tölt vissza, nagyon megszalad a feszültség. Bármi, ami
4.2V/cella fölött van egészségtelen az akkunak: a vezérlőnek kell figyelnie.
És egyben tudnia, hogy mekkora akku van rajta, feltéve ha több módja van.
Pl. A Kugoo S1 ment 48V módban, meg gyárilag, 36V módban is. Elvileg a
magasabb feszültségű akkuval lejtőn is nagyobb sebességről tud fékezni.
(Jó, hát a Kugoo nem a legjobb példa, mert az abszolút nem volt regen.)Szerk: ami tempó 45V feszültséget okozott, így sok volt a 36V akkunak, az
egy 48V akkunak sima liba. Viszont ha a BMS túlfeszültség miatt leválaszt
akkor már csak a BEMF tartja életben a vezérlőt/kijelzőt onnantól necces...
Csak a rövidrezárós stratégia segít, ahhoz nem kell az akku... Regen: kizárt.
(Jártam úgy, fordítva, hogy a gyenge/hibás akku egyik cella csoportja miatt
kapcsolt ki a vas, viszont olyankor egy ráfékezés még pont életre keltette...)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Aaron14 #18837 üzenetére
nyáron mennyire lehet kellemetlen
Elhiszed, hogy sokkal kellemetlenebb, amikor műfogsort kell gyártani milliókért?
Biciklis sisak ajánlott, ha tempósan mész (és fontos az arcod épsége): full face.Ha csak lépésben közlekedsz, azt meg lehet úszni nélküle... Én is estem párat
mindenféle sisak nélkül (15 km/h körül), semmi bajom nem lett. De 36 km/h-nál,
mikor kitört az első kerék, hát megfejeltem az aszfaltot: a sisak mentett meg.Amúgy egy könnyű biciklis sisak egyáltalán nem kellemetlen, sőt, a napellenző
kifejezetten hasznos, ha szemben közlekedsz a nappal: reggel, vagy délután.
(Vannak plexis verziók, beépített napszemüveg, stb. de az már picit overkill ide.)Az igazán nagy vasakra meg nem hülyeség felvenni a motoros sisakot, mert ott
abszolút motoros tempóról lehet esni, ha valami nem adja ki. Az már nem játék.Ami kellemetlen, az inkább a motoros egyéb felszerelés a rolleren. Pl. térdvédő.
Motoron ülsz, ott annyira nem zavar, rolleren viszont rugózol lábbal. Na most én
is ilyen "megfontolásból" nem vettem fel térdvédőt anno, oda is vertem a térdem.
Szóval az még kellemetlenebb, mint egy könnyű biciklis bukó, de néha kellhet...Ui: a linkelt sisak anno csak 22800 Ft-ba került. Ennek alig 2 éve... Szomorú.
Most meg 8400-ba fájna csak napellenzőt cserélni, ami eltört az esésemkor.
Amúgy azt mondják, hogy esés után a sisak kuka, mert ahol leért, és zúzódott
belső szerkezet, ott legközelebb nem fog védeni. Ilyen szempontból szerencse,
hogy csak a napellenző ért földet, mert a héjszerkezet elvileg nem sérült...
Motoros sisakban is estem egy olyan low-side-ot anno, hogy nem ért le a sisak.Szerk: természetesen pofára esésnél az állvédő is dolgozott. De mivel ott nincs
zúzódó réteg, mint a héjban, az max. eltörni tud... Simán lehet, hogy megreped
ha akkorát kap, és legközelebb nem véd, de úgy tűnt, egyben van. (Használtam
még párszor napellenző nélkül is. De tavasszal lehet, hogy inkább cserélem.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz gergo5991 #18839 üzenetére
Több, mint 10 éve motorozom, de még csak nem is hallottam ilyenről...
Mármint F1-ben van ilyen, de még motorversenyzőkön is csak a púpos
bőrruha látható, nem tudom arra gondoltál-e: versenypályára elmegy...
Utcán szerintem nem jellemző a full bőr. (Oké, láttam olyan Dualtronos
videót aki 70-nél csúszott ki, és ilyen cuccban* semmi baja nem lett.)*: értelmesebb sebességnél meg lehet úszni utcaibb jellegű (motoros)
ruhában egy esést, amitől nem véd (semmi), az a becsapódás. Sajnos.
(Gondolom a kulccsont törés is becsapódások következménye inkább,
ahol az még a kisebb baj volt, hogy eltört, de mit kapott a feje közben.) -
DigitXT
félisten
válasz Aaron14 #18844 üzenetére
Rollernél viszonylag gyakori eset, hogy az első kerék elakad,
és a pilóta a gyönyörűen átrepül a kormányon. Na ilyenkor a
kezdősebesség marginális szerepet kap, a leérkezés kb. tök
ugyanannyi idő, és ugyanolyan függőleges sebességű lesz...Márpedig, ha aszfaltba harapsz, teljesen indokolt a full face.
(Aki erre azt mondja, bagatell, még nem próbálta ki élesben:
mi több, még azt is mondhatja, hogy nem tervezi, hogy esik.)UI: nem vicc, megtörtént: én erre csak annyit tudok mondani,
ha tudtam volna, hogy esni fogok, akkor inkább el se indulok.
A versenyzős példa arra jó, hogy még ők is eshetnek rosszul,
pedig elvileg nagyon tudnak. Amúgy bele-belenyalnak akár
70 km/h-ba, azért van rajtuk bőrruha. De kis tempónál is oda
lehet rendesen csapni a fejet: arcot, vagy tarkót? Mindegy is.
Sima bili sisak csak az utóbbi ellen véd. Az arcod, állad nem.Nyilván a verseny extrém példa: nem sokan járunk 2x6000W
teljesítménnyel. De mikor repülsz, tökmindegy miről indultál![ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Én is így voltam vele, amikor kiugrottam a Dragy-ért Vecsésre...
Régi szép idők: bevitt a susnyásba a térkép rendesen... De azért
végig tudtam csinálni, és a roller is kibírta. Természetesen teljes
menetfelszerelésben mentem, mert ugye ismeretlen útvonal, és
még a városból is ki kell menni, jobb a békesség. (Az olyanokkal
meg nem kell foglalkozni, akik hülyeségeket beszélnek egyetlen
fajta pálcika roller tapasztalattal: nem az a baj, ha vki felöltözik.) -
DigitXT
félisten
válasz Somatom #18897 üzenetére
Ebben az esetben az a csúnya, hogy "csak úgy" lóg középen. Magát a funkciót,
miszerint két bowden ki van vezetve a (két) fékkarról, továbbá kábelek mennek a
gázkarról, világításkapcsolóról nem tudok megúszni... Illetve de, ha nincs semmi
fékkar, plusz be van építve a gázkar a kormányba, a világítás kapcsolód meg egy
szoftveres funkció. Akkor valóban nem kell semmi kábelezés. A kormányon kívül.
(A kormányban elvezetett kábelek viszont "nagyon szeretik" az állítható kormány
magasságot. Meg eleve a furat miatt meggyengül a szerkezet, és ott kezd törni.)Azt lehet ilyenkor csinálni, hogy a kormányoszlophoz rögzíted, hogy ne lógjon.
Ez a masina épp annyiban speciális, hogy két kormányoszlopa is van egyszerre,
így középre nem tudod fogatni: el kell dönteni, melyik legyen, szereti-e bowden...Másik megoldás, hogy burkolod vmi műanyag szarral. És ráfogod, hogy letisztult.
A harmadik megoldás elbontani ezt a retket a francba alkatrésznek. Szerintem a
kolléga valami ilyesmi sorsot szánt neki, tekintve, hogy van benne egy nagy 60V
akku, ami miatt önmagában megérte(?) a vétel, a többi igénytelenség le van ejtve.
Senki sem akarja így használni, eleve a nyaka botrányosan gyenge megoldás.Revolit: szerintem a szó, ami inkább ide illik, a Mad Max, bár az megint nem jó,
mert ott nem az utolsó darab 18650-ekért hajtották egymást, hanem benzinért...Szerk: jut eszembe, az állítható kormánymagasság sem trivialitás.. Na olyankor
jön az olyan vicces látvány, hogy valaki (leginkább kisgyerek) mellmagasságban
próbál navigálni, valaki (kosaras) meg a tökeinél... One size fits all... Ja nem.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Peaceliker #18816 üzenetére
Ehhez jött szembe egy jó kis illusztráció a minap, így berakom ide:
Szerk: a teljes videót még nem néztem végig, de biztosan jó.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Peaceliker #18968 üzenetére
Van egy pár...
-
DigitXT
félisten
válasz Peaceliker #18995 üzenetére
800w os 60v(!) os gép és nem egy méregzsák
Adnál neki áramot, mindjárt jobban menne. De amúgy teljesen
egyetértek, ha valaki extra gyorsulást keres, annak két motor kell.
(Vö. Wolf King GT... Egy motorral az is "csak" erős, de nem halálos,
bezzeg a másik motorral együtt akkorát húz, hogy döbbenet.
És ott van 50A csúcsban, egy motoron, 72V rendszer mellett. Erre
a gyártó ráhazudja, hogy 4200W, pedig az akkun esni fog a fesz...
Szóval soha nem lesz annyi egy motoron... Persze, van benne egy
extra mód, amikor 60A-re engedi. Úgy már 72V esetén is 4320W.)Dino69: Kugoo-t inkább én is hanyagolnám, sok a panasz rájuk...
(Mondjuk nem tudom, mitől esnél hanyatt: az F40 papíron 350W,
ami csak akkor mehet "értelmezhetően", ha csúcsban jóval több...
Komolyabb gyorsulás 1kW fölött kezdődikpláne motoronként.
A régi Kugoo S1 a 15A vezérlővel ~600W volt csúcsban. Erre már
azt mondták a tesztek, hogy emiatt éri meg megvenni. Jól megy!
Egy kicsit tuningolt Pro2 benéz 900W fölé = biztos jobban megy,
de pl. elvérzik egy "anti tuning" Dual S1 1200W-jával szemben.
Annyi a lényeg, hogy sose névleges teljesítményt nézz: hazudik.)Szerk: annyi, hogy a gázreakciót el szokták bazilikázni a gyártók.
Vagy azért, hogy a rollerest védjék a hirtelen indulástól, vagy az
akkumulátor kímélése érdekében, de sokszor van, hogy egy tuti
nagyobb teljesítményű vas az elején csak szöttyög = kiábrándít!
(Van, hogy kifejezetten beállítás kérdése, választható fast start.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Casseius #18999 üzenetére
Várjál-várjál-várjál... Csak motort? Miért? Oké, hogy olcsóbb, magában
mint egy Vsett 10, de írtad, hogy így is már milliókat költöttél a vasra...
Minap "sikerült" egyet balesetezni is vele => miért nem komplett Vsett?Nagyobb, feltűnőbb, jobban rugózik... Mi olyan extra a Xiaomi vázban?
Tudom, too big to fail... Meg én is építgetem a vasat már sok-sok ideje
(meg is kaptam, hogy sose lesz kész), ez is egy hobbi, de miért egy pici
váz köré kell egyre nagyobb és nagyobb motorokat pakolni? (Cipelős?)De nem hiszem, hogy nagyon cipelős, mert nem lenne rajta annyi akku.
-
DigitXT
félisten
válasz Casseius #19002 üzenetére
egy hobbit nem kell neked se magyarázni
Ez így van. Én is húztam az égbe az első* rollerem, de itt elengedtem.
Persze egyesek szerint még meg is érdemeltem az esést, mert tuning
roller fúj-fúj, de aztán árnyaltam a képet, hogy itt szimplán elrozsdált
a villa, így idő kérdése volt, hogy teljesen gyári állapotában széthullik.Annyiban volt igaza a kritikának, hogy egy ismert szar konstrukciónál
a leendő baleset súlyossága növekszik a sebességgel arányosan.
(És ami 25 km/h-ra lett méretezve, annak a 35 oké, 45 talán: a 60 már
nem életbiztosítás, de 100? Körülményes módja az öngyilkosságnak...
Nekem eszembe nem jutott 50 fölé menni vele... A "szörny" is korlátos
volt 45-nél, viszont ott teljesen stabil, így megkockáztatom az 50+-t...
Ami esetleg 60 lesz lejtőn. De nem 100, és ez nagyon nem mindegy.
Tudom, hogy lehet egy disznó vassal is lassan menni, csináltam eleget
eddig, és fogom a jövőben is. De ha SOKKAL többet tud, mint amit jól
lehet használni, az adott szituációban inkább hátrány, mint előny. Pl. a
Wolf King GT is olyan, hogy elvarázsol a teljesítmény és pikk-pakk már
60 fölött mész. Bárhol. És ez nem mindig jó. Ami egy rossz mozdulatra
képes bármikor elforgatni az első kereket az konkrétan életveszély...
A magam részéről az első motor teljesítményét korlátozni fogom, s ezt
neked is javasolnám, továbbá bármi lesz, PMT gumi alá többé ne add.)*: valójában az első példány ment vissza gariba pár nap után...
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Én sajnos nem, csak egy próbakörre futotta, de nagy élmény volt.
-
DigitXT
félisten
válasz gergo5991 #19024 üzenetére
A lehető leggusztustalanabb dolog egy balesetet szenvedett embert a
sérülései alapján megítélni (sőt elítélni), mindezt olyan érveléssel, hogy
neked mekkora szerencséd volt néhány komolyabb balesetnél. Agyrém.Gondolom szerinted a Tour de France indulók is mind nyeretlenkétéves,
"biciklit soha nem látott" emberek, akik bár tudnak 60 km/h-val tekerni,
de amilyen szerencsétlen hülyék esni már nem tudnak. Ezért törik néha
szarrá magukat akár egy edzésen. Megjegyzem, csak ránéztem a linkre,
nem volt gusztusom végig mazsolázni, hogy hihető-e az adott sérülés...Annyit azért tudok, hogy motoron pl. könnyű elég csúnya bokasérülést
összeszedni, mikor az ember a megcsúszásnál (rossz) reflexből letalpal:
nem véletlen, hogy a motoros csizmák boka védelme fontos paraméter.Ui: ezzel véletlen sem akarom sugallni, hogy szerintem motoros csizmát
kéne venni egy rollerre, hiszen az nem arra való, viszont ha csak papucs
van az emberen, akkor ne akarjon határon/lapon fordulni semmivel.Illetve ha motoros tempót diktál közúton, vagy versenyző a pályán, úgy
mindig annak megfelelően öltözzön. Markánsan meg kell különböztetni
az olyan vasak használatát, amik 25 km/h fölött nem képesek menni az
olyanoktól, amelyek a 100 km/h-t is elérik. Jelenleg rollernek hívunk kb.
mindent, teljesítménytől függetlenül, esetleg pálcika névvel kicsinyítjük
azt, ami eredetileg az elektromos roller volt, miközben a tank rollereket
is bárki megvásárolhatja, és egy szál f.szban csapathat velük a Körúton.Szerintem szórakoztató egy ilyen verseny (nézőként is), csak nagyjából
annyi köze van a sima rollerezéshez, mint a MotoGP-nek a Babettához.
Nem kell sokáig nézni, hogy látsszon, milyen felszerelés van rajtuk.
És valahogy a MotoGP-vel nem az SMKP-kat akarták népszerűsíteni.Egy kontrollált statikus terhelést meg nem lehet egy kontrollálatlan, és
abszolút dinamikus becsapódáshoz hasonlítani... Amikor egy vezető az
elkerülhetetlen baleset előtt kézzel kitámaszt, utólag jön rá, hogy szart
sem ér, mert akár egy tonnás terhelés érte a kezét. Nem véletlen, hogy
a biztonsági övre van bízva ilyenkor a dolog és nem a kapaszkodásra...
Amit meg az öv sem fog(hat) meg, arra találták ki a HANS rendszert.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Meg tudlak érteni, baromi jó vas. Mondjuk egy kipörgésgátlót el
tudnék viselni az első keréken. De amúgy a váz és az ereje kiváló...Casseius #19014: meggyőztél, rendeltem egy VESC-et én is.
-
DigitXT
félisten
válasz INGJOKE #19039 üzenetére
Minden boltban fel lehet próbálni a sisakot, ha van raktáron, és
nem csak lehet, hanem egyenesen ajánlott: fejkörméret alapon
csak egy amolyan közelítő méretet lehet belőni, azt sajnos nem,
hogy az adott sisak passzol-e a fejformádhoz. (Szorosnak is kell
lennie, de közben nem szabad szorítania: nehéz elsőre eltalálni.) -
DigitXT
félisten
válasz Peaceliker #19076 üzenetére
A tempomat leginkább a pilótának tud ártani, amikor továbbra is húz
a gép, pedig nem kéne. Értem én, hogy tök kényelmes utasnak lenni.
Csak kérdem én, hogy ki vezet? Én még úgy tanultam anno motoros
oktatótól, hogy nagyon gyorsan bele lehet halni, ha a motor visz, és
nem Te viszed a motort. Értsd, mindig kontrollban kell maradni. Oké,
egy pálcika <25 km/h-nál nem motorkerékpár (és nem is SMKP!), de
ha már mérgelődtem egy sort azon, hogy micsoda dolog az áldozat-
hibáztatás, akkor hadd árnyaljam, hogy aki a tájat nézi tempomattal
és pofára esik egy kátyúban: maga kereste a bajt? Vagy mikor épp
meg tudna állni a kereszteződés előtt, de a reakciókésedelem miatt...
(És ez nem kitalált dolog... Két fajta rolleren nem jó a tempomat: ami
nagy, tehát relatíve erős és gyors, illetve ami kicsi. Pl. nincs rajta még
mechanikus fék sem: nem egyszer volt hogy bicikliúton elémtoppant
egy gyalogos, ha tempomatos lazaság van, abból gázolás lett volna.)Ui: az M365 es G30 szerintem kivétel: egyik sem akkora erőgép, hogy
nagyon meglóduljon, cserébe van mechanikus fék, ami azonnal lelövi
a tempomatot. Ha az ember fékkészenlétben megy, úgy biztonságos.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz INGJOKE #19082 üzenetére
A hirtelen változó szituáció a probléma, nem az előre látható dolgok.
Kocsiban általában akkor sincs baj, ha beleállsz a fékbe egy ilyennél, mert
elesni nem lehet vele, max. megcsúszni, de amúgy már lassan mindenben
is van ABS. Két keréken ez kicsit másképp működik... Az autós tapasztalat
nagyjából semmit nem jelent itt, max. ahogy írod, a forgalmat látod át...Mint írtam, a passzív sofőr a probléma. Aki nézelődik és majd későn fékez.
Az a 15-20 méter még istenes, ha van előtted annyi és ráérsz kigurulni.
(De mondjuk egy Kugoo S1, aminek 20 méter a fékútja, 25-rôl, és a hátsó
taposó féken kívül nincs rajta semmi mechanikus, hát azon nézelődni...)De mindenki másképp csinálja. Nekem sajna egyik gépjárművemben sincs
ABS, de tempomat sem. Motorkerékpáron gyakorlatilag nem létező dolog,
autóban pedig hosszú szakaszokon lehet relevanciája: városi forgalomban,
ahol állandóan változnak a körülmények, szerintem pont semmi értelme.
(Természetesen a tempomatról beszélünk, ABS nagyon is kéne nekem is...)Ui: pont leírtad a fékkészenlét fogalmát, amikor már eleve készülsz (!) arra,
hogy fékezni kell majd, és nem csak akkor kezdesz kapkodni a fékkar után,
amikor érzékeled, hogy egy buszos/autós elédkanyarodik 1 mp-en belül.
(Az az 1 másodperc pontosan 7 méter, ha továbbra is 25 km/h a tempód...)Te nem vennél olyan autót/rollert, miközben a kettő tök más kategória.
Nade próbálj meg olyan motort venni amiben van: kíváncsi vagyok mi lesz.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz INGJOKE #19092 üzenetére
sport motorokon nem marad ott a gázkar ahova állítod?
Hogy mi? Medve anyám... Ráadásul sportmotorokon.
Amúgy messze nem akkora OFF kétkerekűek vezethetőségéről
diskurálni, mint autós tapasztalattal elmagyarázni a rollerezést.Ui: természetesen nem. Rugó húzza vissza alaphelyzetbe.
Erősebb sportmotoron még csak hirtelen elengedni se szabad
a gázkart kanyarban, úgy megfogja a motorfék hogy kicsúszik.
De szerencsére egy nagyobb roller sincs ennek közelében sem.
Inkább SMKP környéke, a kicsik meg inkább kerékpár: mondjuk
az rohadt kényelmetlen lehet, hogy folyton pedálozni kell.Szerk: nekem quados tapasztalatom nincs... Milyen hüvelykujj?
Nem rendes gázmarkolat van rajta? Fűnyírón is fogni kell, mert
alapvetően érintené a tepsi épséged, ha elszabadulna a cucc...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz INGJOKE #19096 üzenetére
Az 1600GT egy túra motor. Nagyjából annyi köze van a városi használathoz,
mint a Rionnak a járdázáshoz. Elvetemültebb túrázok hekkeltek mechanikus
tempomatot, mert végeláthatatlan egyenesben lehet kényelmes. (Valószínű,
hogy erre az igényre válaszul jön a szenzoros, okosított verziója: nekik, oda.)De nézz bele ebbe a videómba: hányszor lenne hasznos a tempomat? Tízes
skálán mondjuk adnék rá egy nullát. Ha beállnék a dugóba adaptív, radaros
tempomattal, akkor miért ülnék motorra? Ha már a "tepsiépségem" kockára
teszem, legalább nyerjek valamit. Ne tartson 45 percig nekem is az utam.
Hasonló útvonal, felgyorsítva: látszik/hallatszik, hogy folyamatos a változás.Rolleren addig fasza, amíg egyedül vagy a bicikliúton, kényelmes 25 km/h...
Amint ott is megnő a forgalom alkalmazkodni kell. Szenzor meg ugye nincs
benne, szóval onnantól kiderül, hogy kénytelen vagy végig figyelni. Okés, a
hüvelykujj gázkar kényelmetlen, nem jól adagolható, megértem. Viszont kb.
semmiből nem áll egy rendes gázkart rakni rá. Nagyobb rolleren különösen
ajánlott, mivel konkrétan balesetveszélyes, ha összevissza ugrál a gáz jel.Ui: de megértettem az üzenetet, kiszálltam a témából, senkinek nem akarok
semmi rossz tanácsot adni. Véleményem tartom. De amíg nem engem gázol
el egy idióta a bicikliúton a beragadt tempomatjával, addig nekem nem fáj...
Amúgy gondolkodjunk el, miért vették ki az EU modellekből; biztos mert tök
fasza, semmi kockázata nincs. Vica versa a 25 km/h is kiüthető, hiszen simán
tud a legtöbb roller hardveresen 30 km/h körül menni, miért jó ez a 25?[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz BerserkGuts #19101 üzenetére
Nekem csak az nem derült ki hogy mi lett a választott vas...
-
DigitXT
félisten
válasz BerserkGuts #19140 üzenetére
Sajnos árulnak gagyi vacakokat. Vegyük pl. az S1-et. Szerettem, mivel nekem
sokkal jobb volt vezetni, mint a Xiaomit (gázreakció miatt leginkább) cserébe
megállni ugye nem tudott és a szar első villája kétszer is kitört nekem. Szívás.Mert ugyebár az E-twow volt a másolt cucc, csak annyival olcsóbban, hogy a
kritikus pontokon is meggyengítették. Akinek szerencséje van vele, az persze
a mai napig hajtja: szintén egy viszonylag népszerű típus, ám vannak hibái.
(Konkrétan típushibái, pl. az akku összeszerelési minősége nagyon változó, ill.
eleve szar a konstrukció, mert nincs benne merevítés. Bele van kódolva, hogy
eltörik a nikkelszalag a retekbe. A Xiaomi ilyet "nem tud", annak kizárólag úgy
lehet leamortizálni az akkuját, hogy tömör gumit raksz rá. De akkor biztosan.)Ui: igen, az S1 is tömör gumis. Szuper, mert nem lehet defekted, ám bizonyos
durvább burkolatokon kellemetlen, és ezt a felfüggesztés sem oldja meg. Bár
fordítva is igaz, a tömlős gumi kellemesebben gurul, de huplikon a merev váz
hajlamos ledobni a pilótát. Másra van a két dolog. Igazán jó guruláshoz mind
a kettő szükséges, nem véletlen pakolja rá majdnem mindenki a Monorimet...
Mint ha muszáj lenne. Pedig hát nem muszáj. (Akik semmilyen élvezeti faktort
nem keresnek a rollerezésben, csak el akarnak jutni A-ból B-be, biztosan nem
fogják a vázat mókolni. Sőt! Akinek 10 kg körüli vas kell, mert cipeli is, szintén
semmit se fog pluszban rárakni, mert se a felfüggesztés, sem kiegészítő akku
nem fér bele, mert ezek mind súlyos plusz kilók...De azért a sebességkorlátot)
rögtön ki kell ütni ugye egy újdonsült tulajnak is, a dobozból kivéve a cuccot.Egyébként meg E-twow GT-t kell venni. Abban van menni akarás, van benne
felfüggesztés, van rajta fék, mégsem nehéz: igazi "csúcs" pálcika. Csak drága.Szerk: amúgy a linkelt cikkben Ákos elég komolyan kiosztja az S1-et, ami hát
ismerve a baleseti statisztikákat, jogos. Viszont ha úgy tetszik, egy 430K-s
roller soha nem lesz "népautó" (bocs a képzavarért), tehát kellett valami, ami
sokkal olcsóbban nyújtja ugyanazt. Vagyis "majdnem" ugyanazt... Így sikerült.Ha a továbbfejlesztett Xiaomi cserébe kétszer drágább, és kétszer nehezebb
lesz, akkor valóban nem fogja "leváltani" a mostanit. Más a célközönség.
(Mondjuk Casseius csoda-Xiaomijának is megvan a célközönsége, csak kicsi.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Casseius #19142 üzenetére
Ha a Xiaomi "csak" ár/érték arányban bajnok (a gyári állapotában), akkor miért erre költesz milliókat, hogy szénné tuningold? Feltételezem azért, mert a legjobbnak tartod arra a célra is... Nyilván arról van szó, hogy az alap igényt kielégíti, slussz... A-ból B-be elvisz. Elvetemültek meg ki tudják ütni a limitet, erősebb, gyorsabb...
De vigyázat! Úgy már nem gyári: vajon beleértendő, hogy a Xiaomi hallgatólagosan hagyja ezt a fajta tuningot? Miért lehet szerinted az, hogy kb. mindenkinek az első kérdése akár itt, akár FB-on, hogy hogyan lehet tuningolni? Aztán a második meg, hogy melyik felfüggesztés a jobb rá? Esetleg hogyan kell féket cserélni, 10" gumit, meg a szokásos... Az alap olcsó, az alap jó, ajánlott típus, rengetegen használják.
Aztán valahogy mindig oda lyukadunk ki, hogy csak lehetne rajta fejleszteni... Erre gondoltam, amikor megláttam az új, gyári lengéscsillapítós gépet, hogy ez fejlődés az adott szériában. De miután belinkelted, hogy minek a klónja, és oda az volt írva, hogy 23 kg, akkor azért elbizonytalanodtam. Nem lesz egy vonatra feldobálós...Akinek viszont arra van igénye, az így járt. Járhat fapadon. Vagy befizet E-Twowra? Megjegyzem, egy dolgot furának éreztem abban a tesztben... Nevezetesen, hogy a forgalmazó mivel kicsi és könnyű, de gyors és erős rollereket árul, értelemszerűen a tömeg korlátozásában látná a megoldást pl. egy bicikliúton. (Ezzel piaci előnybe kerülve, hiszen egy 700W-os, 40 km/h-t tudó masina a tervezet szerint már SMKP lenne, bezzeg ha azt mondanák, hogy 15 kg alatt mindent lehet, csak fölötte az...)
A problémám ezzel mindössze annyi, hogy nem a rollernek lesz romboló ereje, ha ütközés van, hanem annak a 120 kg-os manusnak (jelige: a váz elbírja), aki éppen 40 km/h-val hasít, miközben a biciklistáknak is csak 30 km/h a megengedett ott... Ezen megfontolásból direkt összeszakadó rollereket is gyárthatnának, hogy akkor a váz se bírja el azt a nagy tömeget, de főleg ne gyorsítsa fel akkora sebességre... (Amúgy ez mindig érdekes kérdés, hogy tuning kell, de fék tuning az azért ritkább: elég egy kereket mechanikusan fékezni ésszerű tempónál. De 60-nál már nem.)
Ui: ha valaki annyira súly-fetisiszta, akkor egyszerűen nem alternatíva (neki) plusz akármennyi kiló a felfüggesztésre. Ebből következőleg bár lehet, hogy igény lenne rá, de mivel adott peremfeltételek mellett nem megoldható, inkább elkezdi folyamat bizonygatni, hogy márpedig az övé a legtökéletesebb a világon: nem fejleszthető!
Amúgy annak a rengeteg tulajnak csak a töredéke van jelen fórumokon, meg a FB tuning(!) csoportokban, mert pont leszarja az egészet: nem hobbija, nem akar tőle mást, mint eljutni A-ból B-be... És ezzel nincs baj. A szervizeknek is meg kell élni valamiből, hiszen ezek lesznek azok is, akiknek ha állítani kell a féken, már eldob mindent, és irány a szerviz. Rosszabb esetben nem jól fogó fékkel közlekedik, és csak akkor csodálkozik rá a problémára, amikor egyszer nem sikerül megállni...
-
DigitXT
félisten
válasz Don.Corleone #19145 üzenetére
Irgalmatlan cumira készülj, satu nélkül neki se állj. Viszont amúgy nem igazán
ajánlott csere, mert tönkre fogja rázni az akkudat a merev váz. Sajnos ez ilyen!
(Sokan leírják pontosan ugyanezeket a tapasztalatokat. Miután uncsi a defekt,
akkor irány a tömör gumi, aztán meg irány az akkufelújítás: nincs jó megoldás.
Esetleg tubeless gumi használata, mert annál nincs mi kidörzsölődjön, vagy pl.
becsípődjön egy padkázásnál. De ha valami átszúrja, az is le fog ereszteni.)És amit a végén már nem annyira sokan vallanak be, hogy szép volt, jó volt, de
most már ideje venni valami normális rollert: szvsz ezt rohadt sértőnek érezheti
egy elégedett tulaj, de konkrétan elhangzott (nem sértődtem meg, mert nekem
egyetlen Xiaomi terméket sikerült eddig a gyártónak eladnia, a kompresszorát).
Az S1-emet is fikázták, pedig használtam boldogan. Szénné tuningoltam, mert
jó ötletnek tűnt... Összetörtem magam vele, mert mégsem volt jó ötlet.Amúgy a tömör gumi másik hátulütője, hogy a tapadása is sokkal rosszabb.
Nyilván anyaga válogatja, de vannak borzalmas minőségűek. Észnél kell lenni.Illusztráció, 2022. február (első kerék)
2022. május (hátsó kerék)
Azóta lett volna ideje törnie a kolléga akkujának, egyelőre nem jelentkezett.
(Mondjuk ha folyton újabb és újabb vasak vannak nála, talán sokat nem futott.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #19148 üzenetére
Ez így van. Ez is egy kompromisszum. Ezért is szerettem az S1-et, amíg szét
nem hullott. Különösen, amikor már légcellás tömör gumi volt raja ("Raptor").
Btw. egy E-Twow is elég hasonló konstrukció (légcellás cucc), nem véletlen volt
anno az alap a sima S1-en, hogy dobd le a gyári műanyag(hatású), kereket, és
vegyél rá egy E-Twow hátsót. Egyetlen probléma volt, hogy 15K az nagyon sok,
ha az egész roller alig 80K körül volt kapható. Ja és kifogyott a forgalmazó is.
(Mert az életben nem adott el annyi E-Twow rollert, mint ahányan S1-et akartak
vele feltuningolni. Onnan tudom, hogy én is akartam venni, de aztán nem jutott.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Casseius #19152 üzenetére
Akkut át lehet építeni, bár pont most írtam Peacelikernek, hogy majd
emlékeztessen, hogy miért NEM akarok legközelebb ilyet csinálni...
Nevezetesen nem egy kellemes művelet nikkelszalag darabokat tépni
orrba-szájba, végül még köszörülgetni, hogy szép, egyenletes legyen.
Akkor már inkább nulláról egy újat, amíg a régi jó áron eladható.Én kurvaélet, hogy nem raknám be azokat a motorokat abba a vázba,
legközelebb nem adja ki, szarrá fogod törni az egészet: ne legyen így!Szerk: amúgy egyszer* láttam egy G30-at közelről, hát tényleg nagy...
Igazából nem is világos, miért nevezik még azt is "pálcika" rollernek.*: és azt is csak azért, mert egy 48V-os külső akkut gyártottam hozzá.
(Ilyen amikor elindul, hogy legyen gyorsabb és menjen messzebbre...)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Casseius #19158 üzenetére
Nincs lehetetlen, csak tehetetlen... Ha szeretnéd elbontjuk azt az
akkut, és csinálunk belőle nagyobbat. Ahogy mondják, van az a pénz:
esetemben soha nem a lehúzós 50-100K körüli munkadíjak vannak.
(Egyszerűen azért, mert nálam hobbi, és szívesen segítek, ha tudok...)Inkább érzem úgy, hogy beletörődtél, hogy sok pénzbe van: marad.
(Én így vagyok a motorommal... Igaz, két éve áll, ám fel sem merült az
eladása. Annyi extrát kapott már, hogy senki nem fizetné meg ugye...)Ui: de tényleg tökértelmetlennek tartom 100 km/h-val megküldeni.
(A saját gépem sem építem ekkora tempóra, pedig a 8x2 zártszelvény
azért viszonylag nagy stabilitást ad a váznak, cserébe persze nehéz...)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz BerserkGuts #19189 üzenetére
akkor már inkább veszek kettőt
Reménykedve, hogy az egyik meg is jön. Azért nem kéne lemenni az átverős
hirdetések szintjére, amikor arról van szó, hogy valaminek mennyi a piaci ára.Szerk: amúgy ilyen felépítésű vázzal nem biztos, hogy nyerő a 40 km/h.
(Több gyenge pontja is van, ami eltörhet, és úgy hatalmas esés lenne belőle.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Casseius #19192 üzenetére
Peaceliker kolléga, amikor nálam járt, reflexből megjegyezte, hogy az FLJ eleje
is eltörős típus, mert ránézésre erősen erre hajaz. Na most én megnéznék erről
a gépről közelebbit, ugyanis botrányosan vékonynak néz ki a lemez, ami azt az
egyetlen villát tartja, amiben az első kerék van. Az enyém ehhez képest 10 mm
acél ugyanott, ráadásul már hidraulikus villa van benne. Előbb félek a kereket
befogó alumínium fülek törésétől, ami amúgy a nagy Wolfokat is sújtotta néha...
Pedig ott még csak nem is alumínium volt, hanem öntött vas. (Azóta kovácsolt.)Tomi13: ez a típus, ha nem egy hamisítvány már eleve, szerintem életveszélyes.
Persze, tökéletes aszfalton 25 km/h-val gurulgatni jó lehet... De kátyút véletlenül
se fogj vele, és padkára se akard feldobni, mert ha egyszer nem adja ki, reccs...
(A nyak taposóhoz való rögzítése is megér egy misét, hogy kiszakad-e egyben.)Amúgy igen, a Kugoonál vannak ilyen szériahibák: ez sem egy jól sikerült modell.
(Ami nagyon balesetveszélyes, azért azt egy következő iterációban megerősítik.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Azért mondom, hogy vagy vannak belőle iterációk, vagy eleve hamisítvány.
Ami azért vicces, mert a Kugoo is szokott klónozni drágább vasakat.
Köszi a képeket, teljesen egyértelműen más a kettő nyaka, a bal vékonyabb.És meglehetősen ijesztő, hogy a lemez, ami a villát tartja max. olyan vastag,
mint az alátét, ami felfekszik rá. És ezt egyetlen villa csavargatja... elég para.
(Dupla villával teljesen más az erőkar. FID mondjuk kifejtette, hogy azok meg
azért törnek, mert felüt a rugó, így szétveri magát, illetve azért, mert kilazul a
záró csavar, és elkezd az egész kolbászolni, ami szépen nyírja az anyagot...
Én az FLJ mentségére azt tudom felhozni, hogy a linkelt 10 mm acélba még
menet is van fúrva, tehát lötyögés ki van zárva: soha nem lazult még meg.)Szerk: annyi, hogy a jobbon még a kormányt is csavarok fogják a nyakba.
(Szerelhetőség szempontjából előny, de még egy pont, ami ki tud lazulni, de
persze, ha a helyettesítő egy jóval vékonyabb hegesztés, nem feltétlen jobb.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Ne is mondd. Berendeltem egy első villát anno, ami kép alapján nekem jó lett
volna, erre kaptam egy ilyen rettenetet, mint ami ezen az M4-en van... Írtam az
embernek, hogy EZ WTF?! Azt mondja, hogy hát ez az első villa. Mondom, na
ne szórakozzon, rohadtul nem ez volt a képen, hanem egy dupla rugós cucc...
Ha ez dupla rugó, akkor csak a felét küldte el. De nem, köti az ebet a karóhoz.
Refund. Visszaküldtem neki az egész hóbelevancot. Pedig a sárhányó most jó
lenne, ha meglenne, és a világításkapcsoló is tetszett, de mivel a villával átvert,
gondoltam rohadjon rá az összes befőtt. Postaköltséget persze buktam...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Tomi13 #19200 üzenetére
Vegyél G30-at, ahogy tervezted, ahhoz is van Monorim, ha nagyon gáz lenne,
hogy nem rugózik. De jó minőségű úton igazából tökmindegy. (Buckák, illetve
ránézésre nem veszedelmes, laposabb gödrök tudnak meglepetést okozni.)Ui: utóbbit mondom egy Bird* kipróbálása után, amiről majdnem lerepültem a
szörnyűséges 25 km/h végsebességén egy ilyen mélyedésen áthajtva.*: az egyik legerősebb bérroller, pneumatikus kerekek, felfüggesztés a minek.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Tomi13 #19202 üzenetére
Annyira nem is... Ha tudja a feltételeidet a Xiaomi, akkor azt kell venni... Ha nem,
akkor meg hiába olcsó. Ha már megvetted és használat közben derül ki az, hogy
mégsem annyira válik be, el lehet adni kis buktával... Elég jól tartják az árukat.
(Szerintem nem érdemes csillió pénzt rálocsolni, aztán titkon vágyni egy G30-ra.)Ui: így utólag már én se biztos, hogy építgetném a nagy vasam. Wolf Warrior X
kellene, aztán azt is lehet tuningolni... Még most is érzem az orromban a vasport,
és ahogy egy kolléga megjegyezte: sose lesz kész. De amúgy: csakazértis!
Ha mondjuk használni kellett volna aktívan, akkor biztos nem építeném folyton.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz BerserkGuts #19204 üzenetére
Én örülök, ha elégedett vagy vele, de a linkelt M4-et ipari hulladéknak tartom.
Talán nem véletlen, hogy te sem azt vetted. És nem csak az akku más a Pro-n.
Megkérdezhetem, hogy keresztanyád mi a fenét csinált a Xiaomival, hogy ketté
törte? Kép esetleg nincs a roncsról? Egész véletlenül nem elütötték vele vhogy?
Nem azért, mert a Xiaomit védeném, hiszen nincs nekem, és nem is lesz, csak
azoknál ilyen kettétörés dologról viszonylag ritkán lehet hallani, szóval érdekel...Ó, én is ugrattam az S1-gyel... Egy darabig bírta is. Aztán már nem. Gondolom
inkább Pro-val mentél többet, azt már körbehegesztették ennél egy picit jobban:Én nem vagyok gépész, de ha valami kotyog, ott pont, hogy egyre nagyobb és
nagyobb erők ébrednek, ami feszegetés előbb-utóbb töréshez vezet. Ugyanez,
ha nem mozog sokkal tovább bírja. Próbáld ki egy vékony lemezzel. Elkezded
a kezedben hajtogatni, és nem kell hozzá sok, hogy ketté tudd törni. Míg ha a
fizikai erődre hagyatkozol, magában, akkor sohasem fogod tudni szétszakítani.
Szóval ha elfogadsz egy tanácsot: utána húzod a laza csavarokat, tovább élsz!
Nyilván nem széttépni kell, ha valamit nyomatékra kell húzni, akkor arra...Ui: az a jó nagy rollerekben, hogy lehet velük lassan is menni. Viszont kell vmi
normális gumi rájuk, mert nagy teljesítményél még csak bot se kell, ha a gumi
nem tapad be a kanyarban. Egyébként valóban nem kéne 40-nel erőltetni, mint
a versenyzők, nem csak a váz gyengesége, vagy a rossz gumi miatt, hanem a
saját tepsi épséged védelmében. Hacsak nem veszel bőrruhát, hadd szóljon.
Sőt még a többi közlekedő védelmében is: veszélyes, ha valaki f.sz módra hajt.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Thunderzolee #19208 üzenetére
Igazából ezeket nem szabadna "lengéscsillapítónak" nevezni, mert nem csillapít
bennünk semmi semmit. Valóban egy (ill. két) darab rugó, és egy menetes szár.
Nem tudom, hogy mi értelme van egy ilyen rollert 80 km/h fölé megereszteni.Wolf King GT nem kicsit masszívabb, és elfért rajta a 90+, de azért sok volt, na:
arra jó, hogy az ember egyszer kipróbálja (és jó esetben ne haljon bele), de úgy
a mindennapokban szerintem a használati értéke minimum kérdéses...Nem véletlen amúgy, hogy az SMKP-kat sem 100 km/h-ra tervezik... És hát ha
terveznék annyira, egy 2-3 LE blokkból nem jönne ki az ehhez szükséges kraft.
(Mindenesetre definíció szerint az SMKP 45 km/h, és slussz... Ehhez képest a
60 km/h még belefér egy 50 2T-nek: én rolleren se céloznék meg többet...)Szerk: padkára a Kugoo S1-gyel simán fel lehetett lépni. Kicsit rántottad az
elejét, és már fent is volt. A hátulja mondjuk koppant, de pneumatikus gumival
az is teljesen vállalható volt. (Hátsó kerék hajtásnál kezdődtek a gondok, mert
úgy a fellépés még könnyebb lett, segített az elejét felemelni, csak a motoros
kerék megérkezése a padkára egy kicsit nagyobb zökkenővel járt már, LOL...)Nyilván nem hatalmas járdaszegélyekről beszélünk, ott én is leszálltam róla...
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz pescara #19211 üzenetére
Motoron belül a csapágyhiba nem elektronikai kérdés. Viszont ha a megbontás
miatt ugrik a motor garija, akkor inkább szedetném szét a megfelelő szervizzel,
már ha fontos a gari. (Nyilván ha van egy kis műhelyed, fél óra szétdönteni max.
és kicserélni a csapágyat.) Ezekbe nem Xiaomi csapágy van, hanem szabvány.Tomi13: a hatótávolságpara sajnos teljesen reális. 26 km már nem kevés azért.
Nyilván ha kisebb sebességgel mész, akkor elérhető (kisebb akkuval is), de ha
nem akarsz állandóan erre figyelni, s a végén már egy vánszorgó rollert hajtani,
akkor nincs más hátra, mint az akkut túlméretezni: tudjon valós 30-35 km-t, és
azzal már nyugodtan el tudsz indulni, az se baj, ha esetleg van egy kis kerülő...
Kicentizett akkuval én biztos nem mennék: szar kilométereket tolni... Tudom.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Casseius #19239 üzenetére
Milyen értelemben? (Könnyebb vele felugrálni a villamosra?)
Szerk: mondjuk szlalom versenyen is valószínű a rövid tengelytáv
a nyerő: én se fogok ilyesmin indulni a "szörnnyel", ha elkészült.
Szerk: első kereket majd centrírozni kell. De a motorok már járnak.
Persze a váz még csak ilyen 50%-os, azért nincs bent az akku.
Amin amúgy még tuningolok kicsit, mert 60A fölött már 4+V esik...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Casseius #19241 üzenetére
Elmebeteg...
Mit alakítasz majd a vázon?
Most már nem sokat, csak az akku tartót befejezem. Meg lett picit
hosszabbítva... Ja és persze a filléres kínai rugó helyett légrugókat
kap hátulra. Taposót kell még lezárni, és a sárhányót ráerősíteni.Szerk: egyébként botrányosan igénytelen a hátsó villa hegesztése...
Valószínűleg meg fogom erősíteni, nehogy már azon múljon...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Casseius #19243 üzenetére
Mindent lehet, csak kérdés érdemes-e? Az egyik legstabilabb roller a Wolf,
aztán arra is ajánlanak kormánylengéscsillapítót, ha 60 fölött használod.
Nekem az FLJ 45-nél teljesen stabil volt, remélem meg is marad... 60 alatt:
fölötte én nem fogok menni soha... Ha berugózásnál változik a villaszög,
úgy tudom visszahat a kormányra (így hajlamosabb lehet az instabilitásra).Értem én, hogy miért mondod, hiszen az M4 törik. Meg a dupla rugós is...
Mindazonáltal a Sharkset esetében kettő darab csavaron áll vagy bukik az
egész első felfüggesztés: nem lennék benne biztos, hogy biztonságosabb,
főleg nagy sebességnél. Ha nem is törik, elég beszitálnia, és lehet firkálni...
Legutóbb is volt fent eladó G30 FB-n Sharksettel, és már képről full görbe
volt a rugó benne. Nem tudom mit csinálhattak vele, de nem győzött meg!Ha wolfosítani lehetne az elejét kovácsoltvas villasaruval, akkor csinálnám.
És itt jön be a képbe, hogy eleve jó rollert kell venni utána finomítani rajta:
minden elektronikus alkatrész viszonylag könnyen cserélhető, maga a váz,
ami probléma, és amit nem lehet magában beszerezni. Nekem is azért lett
ez az FLJ, mert akku nélkül olcsón hozzájutottam... Az S1-hez képest meg
fényévekkel jobb volt, az nem kérdés. Annak ellenére, hogy igénytelen sz.r
a hátsó felfüggesztése, meg csillapítás nélküli az gyári első rugózása.Szerk: ha úgy tetszik, már kezdtem vele valamit, hidraulikus villát kapott...
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Reggie0 #18715 üzenetére
Így is mondhatjuk... 4 mp félig behúzott fék, 250 °C fölötti csúcs.
Gyorsan visszahűl, de amikor felszáll a füst, biztosan nem hideg.
Terhelés az akkun 30A körül 1900W. Ha a motor hatásfokát le is
számítjuk belőle, akkor is ~1500W-ot fékez. (4 mp alatt az 6 kJ.)Nagyjából 32 km/h-ról való állóra fékezés, 150 kilót feltételezve.
(És csak az egyik fék használatával, e-féket kizárva: érdekes...)Szerk: előtte is meg volt már járatva, nem nulláról melegedett.
Amúgy ez nem egy hatalmas fékezés, nyilván bírnia kell, de elég
szépen melegszik közben. És bizony felszállt a füst, bár a videón
épp nem látszik, mert inkább a hőkamera képe dominál.
(Amikor fék teszteltem, kb. 0.4g-vel lassultam két fékkel + e-fék,
ehhez képest 0.2g az harmatos. De hosszú távon megpörkölné.)[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Worlde PANDA-61 Midi billentyűzet
- Bicikli matrica szinte minden fajta biciklire! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- DJI AVATA Pro-View Combo (DJI goggles 2) +Fly more Combo FMC +Motion Controller +RC2 +koffer
- AKCIÓ! Egészségmegőrzés, szépségápolás - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- AKCIÓ! Szépségápolás, Haj - és Szakállápolási márkás gépek - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen