Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz phoenix1989 #21486 üzenetére
Hacsak nem egy hétig vagy melóban, töltő nélkül semmiképp nem
erőltetném ezt a hetente töltsük, közben merítsük sz*rrá dolgot.
Pénz vissza, az tiszta sor, a jövőben a bolt messzire elkerülése.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Miikee #21530 üzenetére
Egyet hadd kérdezzek meg, mert az, hogy amúgy észrevesznek,
vitán felül jó eredmény: világítást amúgy fel szoktad kapcsolni?Csak mert minden motorkerékpáron kötelező, éjjel-nappal, ha épp
részt veszel a forgalomban, függetlenül attól, hogy lakott területen
belül, vagy lakott területen kívül vagy. (Autóknál lakotton belül nem
kötelező sajnos, pedig mindig nagyban segíti a láthatóságot.)Szóval ugyanezért a roller kivilágítása is alap... Éjjel azért is, hogy
te is láss, de főleg azért, hogy lássanak, nappal meg az utóbbiért!
(Nem értem azokat, akik kivilágítatlanul mókuskodnak bármikor...)Szerk: azért kérdezem, mert a demó videóban szemmel láthatólag
nem kapcsol fel, csak a kiegészítő fények mennek, ami fura.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Exelsior #21537 üzenetére
A nappali menetfény a tompított kiváltására lett kitalálva. Szóval ha te
azzal mész (a verőfényes napsütésben), azzal ugyanúgy segíted, hogy
észrevegyen a többi közlekedő. Nem kötelező lakott területen belül.
Én ettől függetlenül mindig felkapcsolom. Modernebb járműveken tök
automata, és pont ezt szívja meg a sok barom, hogy éjjel is úgy megy,
mert a közvilágítás neki elég, és amúgy hátul nem világít semmi rajta...
Szerk: olyan értelmében, hogy észrevegyenek miatta, sőt erre a célra a
tompítottnál is jobb, mert kifejezetten nem az utat világítja: éjjel vakító.Ui: nem értem a királyi többest, hogy kiknek fáj a fogyasztás? 55W egy
tompított. Kettő ugye 110W... Az kb. 400kJ üzemóránként. 1L benzin
fűtőértéke nagyjából 30MJ, azaz ~75 óra alatt okoz nagyjából 1L plusz
fogyasztást, ha mindig megy a tompított. Nekem mindig megy.
(1999-es gyártmányú a személygépjármű, nincsen rajta gyári DRL...)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz INGJOKE #21539 üzenetére
Szerintem fussatok neki még egyszer: nincs itt semmi hitvita.
A DRL pont arra van kitalálva, hogy megvalósítsa a "látszani"
részt a látni és látszani elvből, nappal, a tompított helyett.Rollerre egyelőre semmilyen szabályozás nincs, ám ajánlott a
világítást mindig használni, ha közlekedsz: a saját érdeked.
Legjobb tudomásom szerint nincs halogén a rollereken. -
DigitXT
félisten
válasz Miikee #21542 üzenetére
Érdekes. Nem gondoltam volna, hogy ennyivel szélesebbnek látnak, és máris
komolyabban (járműszámba) vesznek, de elhiszem: anno nekem a xenon volt
ilyen a robogón, meg a hangos kipufogó. Nem nagyon lépetek elém gyalogok,
akkor sem, ha amúgy el akartam engedni őket, inkább megvárták mi lesz...Mindazonáltal (motorosként is) utálom azokat a motorosokat, akik reflektorral
közlekednek éjjel-nappal, arra hivatkozva, hogy majd jobban észreveszik őket.
Talán igaz, hogy jobban észreveszik, de hogy nappal vakítson, az botrány...
Jön mögöttem és egy tükörbe pillantás is szemkáprázást okoz, mert refizik...
Ezeket úgy rúgnám seggbe, hogy csak... én meg szépen tompítottal megyek.
Mint írtam volt, motorkerékpáron kötelező. Bizonyos évjárattól már kapcsolója
sincs: automatikus, amint beindult a motor. Talán a 2003-as Yamaha is tudta? -
DigitXT
félisten
válasz Miikee #21545 üzenetére
Nem hinném, hogy az a pár kis teljesítményű LED képes lenne vakítani nappal.
A reflektor az vakít, ha sok a szórt fény még a mókusok is felébrednek.SEMMI (vaksötét) | GYÁRI LEDEK | +1 BICIKLIS LÁMPA | REFLEKTOR
->->->Szerk: a képsorozat már pár éves, de a reflektor még mindig megvan. (Ha éjjel
kell tempót menni, kivilágítatlan szakaszon, akkor nincs párja. 13.5W-ot eszik.
Magyarán mondható, hogy növeli a fogyasztást, de szerintem elhanyagolható.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Peaceliker #21548 üzenetére
Én mondtam, amikor teszteltünk, hogy tegyük csak rá izibe. Alap.
Nyilván semmivel nem látsz jobban vele nappal, de észrevehetőségben...
Ha csak egyszer ezen múlik, hogy kikanyarodnak-e eléd féktávon belül,
vagy sem, bőven megérte beszélni róla. Amúgy a Wolf lámpája brutális,
azt mondják, az egyik legjobban sikerült roller világítás. Talán túl jó is.
Meglehet, hogy van benne némi hajlam vakításra. Bár van több módja is.Exelsior: az a baj, hogy a KRESZ meghagyja a lehetőséget, hogy lakott
területen belül ne használd. Nem kéne! Akkor nem kéne gondolkodni se:
ha beülsz, öv, motor, lámpa, sebesség, irányjelző, körültekintés, kézifék.
Nagyjából ezekre lenne szükség elindulás előtt: sokaknak nem megy.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz INGJOKE #21557 üzenetére
Érdekes, hogy pont ebbe kötsz bele, pedig nem a kisujjamból szoptam.
Oktatói gyakorlat volt, hogy így tanítják, hogy SIKK-es indulás. Ebből írtam
ki, hogy sebesség, irányjelző, körültekintés, kézifék. Nyilván, ha nincs is a
(hivatalos nevén rögzítőfék) behúzva, akkor csak azért ne húzd be, hogy az
elindulásnál kiengedhesd. De ha be van húzva, akkor célszerű kiengedni.Ui: amúgy sokan a körültekintést sem értik. Tükörbe véletlenül sem néznek:
úgy indulnak az út széléről, mintha muszáj lenne. Abból lesznek a szép kis
balesetek, ha a hátulról érkező nem volt résen, és nem olvasta a szándékot.Crazy-féken a gombot benyomni, csak driftelés megkezdésekor szükséges.kivéve a lámpa
Ha neked automatikusan kapcsol a DRL, akkor érthető: ezért nincs hitvita...
Egyébként jobb megszokni/automatizálni a mozdulatot, mint aztán egyszer
elfelejteni, amikor kellett volna. Sokszor azon kapom magam, hogy akkor is
bekötöm az övet, ha csak odébb akarok állni az egyik autóval: ez már reflex.
(És akkor abba ne menjünk bele, hogy valaki meg maga mögött csatolja be,
mert zavarja, hogy az autó csilingel neki menet közben, hogy nincs bekötve.
Annyi a különbség, hogy az öv kötelező, míg a "lámpa" DRL/tompított nem.)Egyébként meg nagyon OFF (bár valaki épp szerelt irányjelzőt rollerre is),
de nyugodtan kirakhatod körültekintés előtt. Mégpedig azért, mert az jelzi a
szándékodat. Nem úgy kell, mint egyes buszsofőrök, hogy már húzzák ki a
többtonnás monstrumot izomból a megállóból, és közben kezdenek villogni!
Kirakod, hogy indulnál, látod, hogy nem lehet még, akkor vársz. Viszont ha
nem rakod ki, nem tudhatják az érkezők, hogy amúgy indulnál, és mondjuk
ha épp nem sietnek, akkor akár kiengedhetnének. Nem vagyunk egyformák.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Vettem egy ilyen pálcika rollert, amíg készül a nagy. De ez se kicsi.
Szerk: indokolatlanul erős az első tárcsafék, nem egy erőgép...
Lehet, hogy gondoltak a sebesség limit feloldására/esetleg 48V?[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Peaceliker #21683 üzenetére
Ezzel a dobozzal megvettek kilóra... pedig a full face bukóm nem
eszi, de ez az a kategória, amire azért rá lehet állni anélkül is...
Mondjuk így, hogy a csomagtartóba se fér, lehet, picit elmértem,
hogy mi az a méret, ami hazahoz az autószerelőtől kényelmesen.
Hátsó ülésre simán, de akkor meg a doboz lesz útban... Sőt még
a féklámpát is kitakarja, szóval nem teljesen tökéletes megoldás.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Aaron14 #21701 üzenetére
Ó, dehogynem lehet vele mit kezdeni: az összkerékhajtás megoldja.
MÁS: hogyan növeljük jelentősen a frissen vásárolt vas értékét...
l
A dobozt inkább levettem, mert annyira nem hasznos, mint amennyire
nem fér be vele a kocsiba. Ráadásul zörög, takarja a hátsó lámpát, stb.
(Igazi olasz dizájn: kinézetre rendben van, de használhatóságban, hm.) -
DigitXT
félisten
válasz Somatom #21710 üzenetére
Hát nem egy motoros platnis cucc. De ha nagyon kell, még lehet
belőle: volt egy hasonló kis dobozom anno, amibe a sisak már jól
belefért. Bár más nem nagyon. Ami most van doboz rohadt nagy
lenne rollerre, de a platni ugyanaz, kieg lámpa is megoldható...Szerk: amúgy a képen a légrugó az újítás, és a félhidrós fék.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Peaceliker #21712 üzenetére
120K-ba nemigen férne bele akkor.
-
DigitXT
félisten
válasz DigitXT #6386 üzenetére
A jó öreg hegymenet teszt az új versenyzővel... félig lemerült akkuval, ami
terhelésre már 32V alá is beszakadt, 22A korlátos vezérlővel, 12" gumikon.
(Ezek az S1 Pro méhsejtrácsos gumijára hajaznak/deformálódnak jobban.)
Amúgy indokolatlanul nagy ez a vas, de pont emiatt kényelmes is.
Oké, a perspektíva torzít, nem kisebb a G-Booster. Ugyanakkora.
Nyilván sokkal nehezebb meg erősebb, és nagyobb akku van benne.
Ebben picike 10Ah van, nem csoda ha gyorsan merül. Viszont csak 18 kg
az egész cucc, ami a méretéhez képest teljesen baráti. (És hazahozott az
autószerelőtől. Tehát teljesítette a feladatot. 10% emelkedőn jól lelassult,
ám nem vinnyogott meg semmi, komótosan felvitt. Szinuszos a vezérlője,
talán ezért adta olyan szépen elő még azt is, hogy a 105 kg nehéz neki...)Ui: 3 bar kevés volt a légrugókba a habtestem alá. Kolléga 70 kilója alatt
viszont az volt a tökéletes beállítás. (Ezen felbuzdulva felfújtam 4.5 barra
és alattam is életre kelt. Majd ha fogyok úgy eresztek rajta apránként.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Peaceliker #21756 üzenetére
-
DigitXT
félisten
-
DigitXT
félisten
válasz bigrob #21773 üzenetére
Adni kell neki ampert, akkor kb. bármi felmegy, csak ha túl nehéz a
pilóta, és túl sok áram, ami ezt kompenzálja, akkor füst lesz a vége.Nekem a közel 700W-os, 18 kilós, egy motoros rendesen belassult,
ha 10% emelkedőt látott. De én 105 kg vagyok... Kolléga 70, alatta
úgy megindult felfelé, hogy a G-Boosterével alig értem utol...
Aztán derült ki, hogy a Booster egy motoros módban volt: éreztem
én, hogy harmatos, miközben tény, hogy a tömeg a legfontosabb...Egy gyári Kugoo S1-nél mindenesetre sokkal jobban megy felfelé.
Mindjárt megnézem, hogy kicsit jobban feltöltve mit adott elő ma.
(Persze egy tuningolt S1 azért jobban megy, de ezt is lehet húzni.) -
DigitXT
félisten
válasz Peaceliker #21811 üzenetére
Ha az akku fel tudja venni a teljesítményt, a vezérlő nem sül meg.
Amúgy ezen az olasz csodán nincs e-fék (bár kéne lennie!), de lejtőn
a BEMF simán felmegy akkufesz fölé. Elkezd generátorként dolgozni
a motor nyélgázon: érezni, hogy visszafogja a gyorsulást kvázi fékez.
Félelmetes 28 km/h a végsebessége így. (Lehetne kicsit morcosabb.)
Vittem U lakatot, úgy zörgött ott hátul, mint valami ócskavas, LOL. -
DigitXT
félisten
válasz DigitXT #18709 üzenetére
Nem egészen voltam elégedett ezzel az 50-60 mOhm értékkel...
Nem volt szar persze, de ha 100A fölött lesz a csúcs terhelés, sok.
Gondoltam egy merészet és réz szendviccsel tuningoltam az akkut:
Meglepően jó lett az eredmény, gyakorlatilag megfeleződött a mért
belső ellenállás, így már sokkal nyugodtabban lehet majd terhelni...
(Pl. 40A terhelésre gyakorlatilag csak 1V-ot esik a feszültség most.)Szerk: megmaradt alatta a 0.2 mm tiszta nikkel, ráhegesztettem...
(Egyedül a végén bontottam vissza, direkt a 0.1-es rézre forrasztva.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz DigitXT #21755 üzenetére
Megcsináltam ugyanezt a felfutást szinte teljesen feltöltött akkuval.
Azért csak szinte, mert terhelésre 37V-ra esett, talán 1V még maradt a
tesztben, de így is gyönyörűen skálázódik... +5V kb. +100W, ami végül
nagyobb sebességet eredményez felfelé: majd' fél perccel gyorsabb.
(Nyilván teljesen tökmindegy, az össz időt tekintve. De az érzés más.)Ui: egy motorral, 36V-on, pici akkuval ez korrekt. Mindenen (IS) lehetne
még változtatni, hogy úgy menjen, mint egy kétmotoros, de leginkább a
motorok számán kellene, aztán az akkun. Vagy ha marad egy motor, az
akkut lehetne kicsit kibővíteni, hogy ne essen ennyire a fesz, esetleg ha
a vezérlő bírja, akkor menni 48V felé, mert úgy már 1100W körül húzna.
Ha meg nem bírja, akkor VESC, 60V. Gyorsan le lehet égetni a motort.)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Somatom #21940 üzenetére
Nincs hova tölteni, szóval a válasz természetesen igen: a regeneratív fékezés
ilyenkor nem lehetséges. Ha tud más fékezést, akkor még azt használhatná.Peaceliker: pont, ahogy egy szulfátos ólom-savas akkunál, gyorsan elszalad
fel a feszültség, ilyenkor szokták azt mondani, hogy "nem veszi a töltést".
És ez természetesen nem jó dolog. Fele kapacitás sosem jó, mert a súlya a
rollernek ettől nem lett kisebb. Mondjuk elég sokáig kell egy li-ion akkut
nyektetni, hogy 50%-ra essen a kapacitása: ha hirtelen történik, más baj van.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz balintka #21946 üzenetére
Van: kitolod az élettartamát... Mondjuk 5 év helyett 8 évre? Ha 5 éven túl tervezel az adott rollerrel, akkor van értelme ilyenekkel sz*rakodni, amúgy csak használd. Van, ahol a gyártó vigyáz helyetted, és nem 4.2V/cellás töltőt ad, hanem "csak" 4.15V/cellásat, lásd pl. Dualtron Achilleus, ahol a 67.2V az 66.4V... Ezzel kíméli az akkut, és kapacitásban még nem is nagyon veszed észre a különbséget...
Ui: igazából az többet árt a rollernek, ha nagyon lemeríted. Tehát ha ugyan kibír két utat, de már csak 10% marad a végén, akkor nagyon nem érdemes csak minden második út után tölteni: egyrészt jobban is fog menni a második nekifutásra, másrészt az élettartama is hosszabb lesz összességében. Harmadrészt meg lesz tartalékod, ha mondjuk bejönne valami rendkívüli, kitérő, vagy esetleg komolyabb szembeszél. A range anxiety egy komoly dolog... Kibírja-e az akku?!
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Mentem ma egy hosszabb karikát ezzel az olasz csodával. Majdnem hazahozott. De csak majdnem, mert utolsó 500m 33.1V-ról indult, de 346 méternél már 30V alá nézett be a pakk, amire a BMS azonnal lekapcsolt. Kis konzervatív... Sebaj...
Távot nem tudok hirtelen mondani, mert nem működik a km óra. De majd térkép alapon visszanézem, mert viszonylag pontosan tudom, hogy merre jártam. BKV kombót vettem igénybe, kicsit para ez a méret a villamoson, de azért elfértünk... Szerk: modellboltban meg megcsodálták, hogy ilyet még nem láttak. Hát mondtam, hogy azelőtt még én sem. Megláttam, megtetszett, megvettem. Valóban szokatlan látvány a 12" tömör gumi, de van előnye, és hátránya is. Hátránya, hogy messze nem olyan kényelmes, mint egy levegős, előnye meg, hogy úgy csapatok vele keresztül az üvegszilánkon, vagy bármin, ami a betondzsungelben elé kerül, és éles/hegyes, potenciálisan defekt okozó, mint a pinty. Ez a FOC hajtás meg tök csendes, nagyon kultruáltan lehet vele gurulgatni. Semmi vinnyogás, vagy ciripelés. Mondjuk a sárhányó zörög: 120K-ért azt mondom még belefér az is.
Szerk: az első ~9 km-en (az elején lejtő) lement 38.3V-ra. Visszafelé ugyanez ~10 km volt, mert kerültem, hogy ne direktben kapja a nagy emelkedőt, ami végülis nagyjából bevált, majdnem fel is jutottam. Már csak az a kérdés, hogy a városon belül mennyit kanyarogtam síkon. Olyan 3 km-t. Szóval összesen 22-t bírt ki.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Ragdoll.Girl #21962 üzenetére
Kormánycsapágyra gyanakodnék.
-
DigitXT
félisten
válasz Gardaai #21979 üzenetére
Igazából egy picit nagyobbnak kell lennie a végfeszültségének, HA még
a végén is áramot akarsz az akkuba zavarni. A CV szakaszban egy adott
feszültség tartása mellett folyamatosan csökken az áram... Mikor a töltő
készre jelenti a töltést, még akkor is folyik valamennyi áram, szóval nem
biztos, hogy baj, ha az üresjárati feszültség picit magasabb. (Szerintem.)Töltés után kérdés hol áll az akku? Ha 67.5V valóban, akkor egy picit túl
van töltve. Ha ez zavar, vehetsz másik (esetleg állítható!) töltőt, ám nem
hiszem, hogy garanciális probléma. Ha az akku megdöglik, az lenne az... -
DigitXT
félisten
válasz Gardaai #22002 üzenetére
Azért két keréken nem szabad elfelejteni az örök igazságot, hogy kétféle
ember van. Aki már esett, és aki majd fog. Ez a végtelen magabiztosság,
hogy soha nem estem/baleseteztem, egészen az elsőig fog kitartani...
Ami persze nem véd meg a másodiktól: az már egy félreértelmezés, LOL.Nyilván a legszarabb érzés önhibádon kívül, műszaki hiba miatt elesni.
Azt mondod, hogy nem szerencse kérdése, hogy (eddig) nem taknyoltál,
miközben épp egy olyan rémtörténetet írsz le, hogy durrdefekted lehetett
volna egy szelepsapka miatt, de szerencsére(!) ez nem következett be...
(Szóval pont most cáfoltad meg, hogy Te figyelsz minden apró repedésre,
autók mozgására mindenre, ezért veled nem történhet baj, de ha eldurran
a gumi alattad, mert a kis kínai úgy rakta össze, akkor esni tudni kell.)Ui: nekem a jó tanácsom az lenne, hogy ha olyan vassal mész, aminek a
60 km/h nem elérhetetlen álom, akkor öltözz annak megfelelően. (Sajnos,
simán elképzelhető egy ólajtó méretű esés, aminél a sisak életet menthet:
alternatíva, hogy nem mész vele 60-nal, és akkor nem is eshetsz 60-nal...
Bár mondjuk elüthetnek úgy, hogy repülsz egy akkorát, mintha. Ne legyen
így soha, egyetértünk, hogy ezeket odafigyeléssel tudod kivédeni, és nem
arra kell készülni, hogy majd a sisak megvéd, az csak az utolsó mentsvár.
Legjobb természetesen egyáltalán nem elesni. De az ördög nem alszik...)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz polo493 #22023 üzenetére
Tömlő nélküli ≠ tömör gumi: amit a képen látsz ugrálni, az is levegős.
Csak nincs benne belső (alias tömlő), tehát nem tud a belső kilyukadni.
Ettől függetlenül nem defekt biztos ez sem, ha valami átszúrja, kakukk.Nagy előnye, hogy kisebb nyomáson is biztonsággal használható.
Szerk: tömör gumit nem tudsz semmilyen nyomásra fújni, azért tömör.
Azok közt egy fokkal jobb a légcellás, ami még mindig "tömör jellegű",
de a belső felépítése okán kényelmesebb + jobban tapad, mint a sima.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz bigdady #22043 üzenetére
Ez tévedés, az van ráírva mennyi a maximum... Nem ugyanaz.
Egy könnyebb pilóta alá nem kell robbanásig fújni az abroncsot. Sem.
(Légrugónál tök egyértelmű, rá van írva, hogy max. 10 bar. De már ha
5-re fújod, se rugózik semmit, ha két darab dolgozik egymást mellett,
hiába 105 kg a pilóta: a 70 kg tesztelőt meg hagyjuk, alá 3 bar is sok.) -
DigitXT
félisten
válasz Peaceliker #22067 üzenetére
Kimegy a világból.
-
DigitXT
félisten
válasz Peaceliker #22071 üzenetére
Első a bizottság!
-
DigitXT
félisten
válasz Peaceliker #22176 üzenetére
Hát ne is akard piszkálni, nekem 1 hegymenet elég volt a gyári 500W
motor leégetéséhez. 48V akku 36A vezérlő, erőlködés felfelé, füst...
Szerk: ideiglenesen belekendácsoltam a padláson talált 1200W mocit.
Hát ezzel az emelkedőn is húz, mint a disznó remélem bírni fogja. Bár
tényleg nem végleges megoldás, mert hátsó fék csak elektromos, bár
az is igaz, hogy nagy tempónál komolyan fog az is. Kell vmi brutális...
(Tudod, rohangálni, hiszen mégsem elég 22 km hatótáv és 25 km/h...)[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Peaceliker #22178 üzenetére
Sajnos. Fing motorokra nem szabad nagy áramot ráengedni:
persze, az elején jól húz, de aztán ott van az I²*R, és jön a füst...
Szerk: igen, az új motor bírja, csak nem belevaló. Többek közt a
hasmagasság annyival lejjebb került, hogy kicsi balra döntésre
is leér a kitámasztó, nem beszélve a fekvőrendőrök veszélyeiről.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Casseius #22183 üzenetére
Saját hibás, vagy "segítettek"? Azóta felépültél? Roller nem tört szét?
Én arra jöttem rá közben, hogy egy sima aluvillába nem kellene csak úgy
beledobni ~3x erősebb motort a gyárinál, megfűszerezve erős e-fékkel...
Ugyanis hallom koppanni... Szét fogja cseszni a villasarut (alias dropout).
Mindenképp heftölni kell rá egy nyomaték kart (torque arm), acélból...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz st6969 #22208 üzenetére
Szeretnél egy lakástüzet? Persze, lehet bikázni, csak kicsit kockázatos.
Teljesen szétszedés, cellacsoportok feszmérése után lehetne jobban tippelni.Szerk: egyébként nem feltétlen jó a mérés. Ha a BMS letiltott állapotban van,
az akku csatlakozón éppenséggel mérhető valami fesz, de csak szivárgó...
Teljesítmény nem fog kijönni belőle (jó esetben). Jobban ki kéne nyitni sajnos.Szerk: jahogy az akku csatin még ennyi sincs. Gyanús, nagyon gyanús.
[ Szerkesztve ]
-
-
DigitXT
félisten
válasz zoltanz #22246 üzenetére
Ha ez csak hatótávnövelés, és két azonos feszültségű akkuról van szó,
akkor nincs értelme annak, hogy "utána". Párhuzamosan vannak kötve:
ha a gyári 2A-t vesz fel, és 3A töltő, akkor valóban 1A megy a másikba.A miheztartás végett, én pl. nem szívesen építek akkut "buta" BMS-sel,
mert bármi gebasz van, nagyon sokat ér a kinyerhető diagnosztikai infó.
(A gyári Xiaomi is "okos", tehát egy csomó infót ad az akku állapotáról.) -
DigitXT
félisten
válasz zoltanz #22265 üzenetére
Nem tudom, milyen hatótáv növelő akkut használsz. Ha csak egy
kisebb kiegészítőt, akkor simán lehet 2:1 az eloszlás, töltés közben.
(Ha egyforma a kettő, akkor viszont atipikus az ilyesmi... Valamelyik
akku döglődik ha így van, mert a párhuzamosítás miatt a feszük kb.
mindig megegyezik (azért csak kb., mert ha eltér, akkor kiegyenlítő
áram fog folyni), együtt kellene mozogniuk, a kapacitás arányában.)
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen