Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • PociAti

    senior tag

    válasz Somatom #14839 üzenetére

    A stílusodon azért lenne mit csiszolni.
    Mintha nem értenének hozzá azok akik tervezik a járműveket, viszont Teeeee....

    Vegyük például a személygépjárműveket. Létezik első-, hátsó- és összkerék meghajtású. Ki lett próbálva mindhárom verzió, van elég tapasztalat, szóval 20 éve kizárólag csak hátsó kerék meghajtású autók léteznek...
    Várjunk csak! Ahogy körülnézek mégsem így van. Szóval nem olyan egyszerű ez a kérdés.

    Rengeteg apró érv szól mellette és ellene, hogy a motor az első kerékben legyen, hogy ezáltal elterjedtségben nincs szignifikáns különbség a kettő között. (Dual motor külön kategória, mivel részben a kényszer szülte a motorok szétválasztását. Nem látni olyat, hogy 2×150W-os motorral oldanák meg a 300W-ot. Hiába jobb, ha lényegesen bonyolultabb, drágább.)

    Csak pár gyenge érv az első keres megoldás mellett:
    - Tömegközépponthoz az első kerék van közelebb. A hajtás legyen annak közelében, ne messze tőle.
    - Bizonyos kedvező menettulajdonságok miatt (egyenes tartás, kanyarban gázadáskor kihúz a kanyarból, ezáltal jobb manőverezhetőség).
    - Motorfék sokkal hatékonyabban érvényesül az első tengelyen (fékezéskor oda terhelődik át a tömeg).
    - Egyes rollereknél a kormánycsőben van az akku és a vezérlő, közelebb van az első kerék, mint a hátsó, nem kell a csuklón átvinni a kábeleket.

    És biztos van még csomó, akár ezeknél is sokkal fontosabb érv (meg halomnyi ellenérv).

    E-rollernél nem vagyok az első hajtás híve, normál használat mellett összességében talán a hátsó hajtás jobb.

Új hozzászólás Aktív témák