Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Akula

    őstag

    válasz kisza25 #2178 üzenetére

    Ezzel óvatosan! Ha felkapcsolod a helyzetjelzőt, hogy hátul is világítson a lámpa, akkor a nappali menetfény fényerejét csökkenti a rendszer. Legalábbis a legtöbb autóban így van megoldva. Ne kérdezd miért, nem tudom. De egy komolyabb LED-es nappali menetfény rohadt messziről látszik, főleg hogy már nem divat kapcsolni a lakott területen kívül fényes nappal a lámpát, mert akkor fogyaszt 1 decit százon. Rengetegen autókáznak lámpa nélkül, főleg a régi prémium német típusok.
    Az újabb sorozatú Vitara-nak olyan erős a nappali menetfénye, hogy rendesen vakít. Jó az, ha van, nemcsak menőzés ez.

    "Akula Sub, ready for the deep!"

  • enddav

    aktív tag

    válasz kisza25 #2178 üzenetére

    én szeretek menőzni. :DDD

    Egyszer leugrottam a ház tetejéről, mert azt mondták, hogy nem érzek majd semmit. És tényleg, még ma sem érzek semmit.

  • prsq

    tag

    válasz kisza25 #2178 üzenetére

    Hadd vitatkozzam.

    Először is nem menőzésre van. Ha jár a motor, világít, nappal jobban észrevesznek. Nem felejted el felkapcsolni. (Szabályos menetfényről van szó.)

    A lakott területen kívüli tompítottról annyit, hogy ha jól tudom, 15 éve kötelező, és ennek ellenére simán 10-ből legalább egy autós nem kapcsolja fel. (Mint tudjuk a törvények annyit érnek, amennyire betartatják őket.) Ennél jobb a menetfény. És nem tompított helyett használják, teljesen szabályosan váltja ki a tompítottat lakott területen kívül (nyilván nem éjjel).

    Hátul minek világítania? Nem kell neki. Nappal nem sok értelme van. Renault-okon szokott, de az csak parasztvakítás, látványos meg szép, de minek?

    Két ökölszabály, ami szerint én az utólagos menetfényes autómban "működök":
    1. Ha az előttem haladót hamarabb látom, mint a hátsó helyzetjelzőjét, akkor az a helyzetjelző feleslegesen világít. Ha a helyzetjelzőt látom hamarabb, kapcsolok én is tompítottat.
    2. Ha már rosszul látom a műszerfalat (utólagos menetfény, a műszerfalvilágítás csak helyzetfénnyel együtt kapcsol be), kapcsolok tompítottat. Legyen ez sötét/eső/bármi miatt.

    A tompított arra való, hogy láss (lefelé világít, eléd). A menetfény arra, hogy látszódj (előrefelé világít). Másra van kitalálva.

    A probléma nem itt van, hanem az állandó műszerfal-háttérvilágítású (a full digitális működés miatt főként) autókkal. Városban simán nem veszi észre a sofőr este, hogy csak menetfénnyel megy, mert előtte a műszerfal, mint karácsonyfa, előre meg lát valamit a DRL-el is, azt az egy aprócska visszajelző (hiányá)t meg nem veszi észre. Nyilván van Auto állása a világításkapcsolónak, csak nem használja.

    Régen, míg a műszerfal analóg volt, a világítása meg a helyzetfényre volt kötve, csak észrevetted, ha töksötét előtted az egész műszerfal (bár ez sem igaz, mert rendszeresen látok "night rider"-t, menetfény nélküli autót, ahogy töksötéten megy este. Vaknak is adnak jogsit?)

    Az javíthatna a helyzeten, hogy az állandó műszerfalvilágítású autóknak az Auto üzemmód lenne alap a világításnál, mint a start-stopnál sokszor (azt nekem is folyton ki kell kapcsoljam). Ha beindítod a motort, mindig az Auto világítás lenne aktív, ha sötét van, kapcsol tompítottat. Ha már egyszer a sofőr nem figyel...

    Egyébként meg az utólagos menetfényes autómban, ha tompítottal járnék, az kb. 150W-nyi fogyasztás, plusz egy csomó kiégett izzó, aminek a java totál feleslegesen ég (rendszámvilágítás, műszerfal, stb.). Menetfénnyel ez 13W. Az már kb. egy deci benzin 100 km-en. :) És nem is tudom, hány éve cseréltem bármilyen izzót is. (Ami sokkal inkább macera, mint költség.)

    [ Szerkesztve ]

  • merqree

    őstag

    válasz kisza25 #2178 üzenetére

    Főleg autópályán számít, hogy ég-e a s.ggem vagy sem ;)
    Abszolút egyet értek Veled, bár én csak autópályán kapcsolom a topítottat, amúgy automata módban van a világításom (LEDes nappali menetfényem van).

Új hozzászólás Aktív témák