Új hozzászólás Aktív témák
-
prsq
aktív tag
Eltűnnek a nem közvetlen befecskendezésű szívómotorok a konszernnél.
A Picanto új árlistájában már nincs 63 és 79 DPI, csak 63 GDI* (a 79 DPI árában), az i20-nál is kivezetik az 1.2-es MPI-t, gondolom az i10-nél, Stonicnál, Bayonnál is ez lesz majd.
* Feltételezem, az ezres T-GDI-ről veszik le a turbót.
-
prsq
aktív tag
válasz
szimi57
#7258
üzenetére
Amit leírtál, úgy tökéletes.
Az utólagos menetfénynek - mivel van helyzetjelző pluszban - le kell kapcsolódnia, ha helyzetjelzőt/tompítottat kapcsolsz.A gyári helyzetjelző lekapcsolt, ha tompítottat kapcsoltál? Ez érdekes, ilyet még sosem
láttam. Szóval nem, nem az összes gyári megoldás működik így.
A KÖHÉM rendelet szerint (44. §.): "A tompított fényszóró elektromos kapcsolásának olyannak kell lennie, hogy e fényszóró csak a helyzetjelző lámpákkal együtt, illetőleg akkor legyen bekapcsolható, ha a helyzetjelző lámpákat már bekapcsolták. "De a gyári megoldásokat mondjuk el szokták fogadni, lásd pl. egyes típusoknál az előíráshoz képest túl közel van egymáshoz a menetfény (Régebbi Clio-n és Corolla rémlik, amikor a hűtőmaszk két oldalán volt).
-
prsq
aktív tag
válasz
szimi57
#7255
üzenetére
Konzultálj a gyártókkal.
A helyzetfény kötelező a tompított használata mellett is.
Az, hogy a gyártók úgy gondolták, hogy ha egyszer ott a DRL, akkor minek tegyenek külön helyzetfényt, azzal is meg lehet oldani félfénnyel (DPL), az az ő dolguk. Funkcionálisan megfelel. Hogy szerinted baromság, az meg a te dolgod.Az illegálist meg te javasoltad.
-
prsq
aktív tag
válasz
szimi57
#7249
üzenetére
Ha gyárilag DPL-ként megy a menetfény, az a helyzetjelző üzeme. Ami kötelező.
Ennyi erővel minden autónál felesleges a helyzetfény, ha ég a tompított, nem?
Arra nem gondolsz, mi van, ha kiég a tompított? Olyankor jól jön az a pici helyzetfény, hogy ne taroljon le egy szembejövő kamion, nem?Az emlegetett elvekről meg annyit, hogy totál illegálisak. Buzdítsd csak ilyenre a kollégát bátran, végül is ő szívja meg adott esetben, nem te.
(Ja az energiatakarékosságról meg annyit, hogy arra való a menetfény
Nekem a tizedét fogyasztja ahhoz képest, mintha tompítottat kapcsolnék.
Aki tompítottat éget menetfény helyett, és az utóbbit kiiktatja illegálisan energiatakarékossági okból, az síkhülye.) -
prsq
aktív tag
-
prsq
aktív tag
Én úgy csináltam (másik Kia, de ugyanez a módszer, most nem tudom megnézni melyik fajta), hogy a gyári kártyáról átmásoltam gépre a cuccot, hogy meglegyen (illetve azóta egy másik kártyára is ráraktam).
Aztán gyári kártya töröl, és arra rá az új cucc.
Majd berakom autóba, ő meg megcsinálja.
Háromszor csináltam eddig, még nem volt gond. (A tiédért nem vállalok felelősséget.
) -
prsq
aktív tag
"én azt használom nappali menetfény helyett, mert elöl ugyanaz, mint a DRL, de hátul is ég a lámpa"
Nem ugyanaz, elöl kb. félfénnyel ég, nappal nem is igazán látszik. (Lásd DRL vs. DPL.)
Általánosságban igaz, amit írok, nem autóspecifikus. De próbáld ki. :-) De gyanús, hogy ha ez külön kapcsolóállás, akkor így van.Vannak típusok, ahol a DRL-nél ég a hátsó lámpa is (pl. Renault-k.)
-
prsq
aktív tag
válasz
Palesz191
#6603
üzenetére
Mielőtt azt kérdezed, hogy ez meg mire jó, az amerikaiak mérik mpg-ben (miles per gallon) a fogyasztást, ez ugyanaz az elv (adott mennyiségű üzemanyaggal mennyit megy el az autó, a szám minél nagyobb, annál takarékosabb), csak európai mértékegységre váltva.
Vagyis nem mindegy, hogy km/L vagy L/km.

-
prsq
aktív tag
Szerintem nem azonos ADAC teszteket olvasunk.
Egy jobb négyévszakos tud annyit télen, mint egy közepes téli.
(Csináltak olyan teszteket, ahol a téliek közé szándékosan bevettek négyévszakost.)Ahogy kisza25 is írta, abban az igazság. Amikor a feleségem autóját vettem - hideg novemberben - , hat éves középkategóriás téli gumi volt rajta. Lecseréltem az akkor egyik legjobb négyévszakosra (nem Michelin), röhögve jobb volt mint a hat éves téli. Mentünk vele havas latyakban, jeges foltokon, városban, kifogástalanul futott.
(Bárhová nem vennék négy évszakost, ez városi forgalomban van, alföldön, és az utcánkban nem csak hírből látunk hókotrót. A "hosszúutazós", pályázós másik autón, amivel megyünk pl. Miskolcra, ahol unokabátyámék egy 28%-os lejtőjű utcában laknak, van külön nyári-téli gumi.)
-
prsq
aktív tag
válasz
Tyler Durden
#3337
üzenetére
-
prsq
aktív tag
válasz
Gravity1234
#3173
üzenetére
Szerintem nem rossz a 7.7.
Tényleg nem egy spórolós autó.Nekem annyi derült ki a fedkomp hülye, "túlmér" (emiatt nyilván a hátralévő km-t is rosszul számolja), a valóságban legalább egy literrel kevesebbet fogyaszt. (De még az is több, mint a gyári adat.)
-
prsq
aktív tag
Bedobták a próba kedvéért a Rio-ba az új i20 NÉGYhengeres, szívó 1.2-esét. (Ami nem azonos a korábbi 1.25-össel.) "Limited Edition".
-
prsq
aktív tag
Pedig egyszerű.
Benne van a nevében, MENETfény.
Ameddig forgalmi okból állsz, addig ok, de ha behúztad a kéziféket, akkor jó eséllyel parkolsz, megtévesztő tud lenni.(Nagyon sokan azt a KRESZ szabályt sem ismerik, hogy álló autón a tompított használata tilos, kivéve forgalmi ok ott is. Nem véletlenül. Az is megtévesztő.)
-
prsq
aktív tag
-
prsq
aktív tag
válasz
FollowTheORI
#2232
üzenetére
Ugyanakkor érdekes, hogy az új i20 árlistában ott van az 1.25 MPI.
-
prsq
aktív tag
válasz
kisza25
#2199
üzenetére
"mert mióta van nappali fény, azóta esőben, meg ködben sem kapcsolnak sokan lámpát"
Az megint más lapra tartozik. Kéne nekik. (Én kapcsolok.) A menetfény csak nappal és jó látási viszonyok között elég/szabályos. Lusták, leszarják, nemtörődömök, azt hiszik, majd az autó. (Ez olyan, mint az, hogy üzlet parkolójában majdnem elüt, mert nem néz a tükörbe, arra számít, hogy majd sikít a tolatóradar. Nem gondolkozunk, a technikára hagyatkozunk.)"ennek nézz utána, mert pályán nem az"
Erre inkább ne fogadj. Bizony elég, nincs ilyen megkülönböztetés, "lakott területen kívül" van a 44.§-ban. De bármelyik KRESZ pragrafussal vagy Köhém rendelettel megcáfolhatsz.
"nappal erős fénynél nem látod az autót ami jön?"
Nem feltétlenül. Árnyékos fasor mellett, szembe napsütésnél, szürke autót, kivilágítatlanul - se DRL, se tompított - bizony elég nehéz néha időben észrevenni, egy előzésnél elég szoros helyzet lehet belőle. -
prsq
aktív tag
válasz
kisza25
#2193
üzenetére
"tehát hátulról nem kell látni egy autót, csak szemből?"
Erre írtam, hogy nappal a legtöbb esetben nem a hátsó lámpát fogod látni úgysem, hanem az autót, sokkal hamarabb. Akkor minek?"egyre kevesebben kapcsolnak be világítást nem csak lakott területen kívül, de autópályán sem, mert minek, van menetfény"
Nem kell nekik. Így teljesen szabályos."na ezért kellene hátul is világítani, hogy ha már semmit nem kapcsol, legalább látszódjon"
Nem az látszik, lásd fentebb.
"A led meg sokszor olyan hülye helyen van, hogy még nappal is vakít"
Erre írtam, hogy pont ez a lényege a menetfénynek, hogy látszódj minél messzebbről, tűző napsütésben is. -
prsq
aktív tag
válasz
kisza25
#2178
üzenetére
Hadd vitatkozzam.
Először is nem menőzésre van. Ha jár a motor, világít, nappal jobban észrevesznek. Nem felejted el felkapcsolni. (Szabályos menetfényről van szó.)
A lakott területen kívüli tompítottról annyit, hogy ha jól tudom, 15 éve kötelező, és ennek ellenére simán 10-ből legalább egy autós nem kapcsolja fel. (Mint tudjuk a törvények annyit érnek, amennyire betartatják őket.) Ennél jobb a menetfény. És nem tompított helyett használják, teljesen szabályosan váltja ki a tompítottat lakott területen kívül (nyilván nem éjjel).
Hátul minek világítania? Nem kell neki. Nappal nem sok értelme van. Renault-okon szokott, de az csak parasztvakítás, látványos meg szép, de minek?
Két ökölszabály, ami szerint én az utólagos menetfényes autómban "működök":
1. Ha az előttem haladót hamarabb látom, mint a hátsó helyzetjelzőjét, akkor az a helyzetjelző feleslegesen világít. Ha a helyzetjelzőt látom hamarabb, kapcsolok én is tompítottat.
2. Ha már rosszul látom a műszerfalat (utólagos menetfény, a műszerfalvilágítás csak helyzetfénnyel együtt kapcsol be), kapcsolok tompítottat. Legyen ez sötét/eső/bármi miatt.A tompított arra való, hogy láss (lefelé világít, eléd). A menetfény arra, hogy látszódj (előrefelé világít). Másra van kitalálva.
A probléma nem itt van, hanem az állandó műszerfal-háttérvilágítású (a full digitális működés miatt főként) autókkal. Városban simán nem veszi észre a sofőr este, hogy csak menetfénnyel megy, mert előtte a műszerfal, mint karácsonyfa, előre meg lát valamit a DRL-el is, azt az egy aprócska visszajelző (hiányá)t meg nem veszi észre. Nyilván van Auto állása a világításkapcsolónak, csak nem használja.
Régen, míg a műszerfal analóg volt, a világítása meg a helyzetfényre volt kötve, csak észrevetted, ha töksötét előtted az egész műszerfal (bár ez sem igaz, mert rendszeresen látok "night rider"-t, menetfény nélküli autót, ahogy töksötéten megy este. Vaknak is adnak jogsit?)
Az javíthatna a helyzeten, hogy az állandó műszerfalvilágítású autóknak az Auto üzemmód lenne alap a világításnál, mint a start-stopnál sokszor (azt nekem is folyton ki kell kapcsoljam). Ha beindítod a motort, mindig az Auto világítás lenne aktív, ha sötét van, kapcsol tompítottat. Ha már egyszer a sofőr nem figyel...
Egyébként meg az utólagos menetfényes autómban, ha tompítottal járnék, az kb. 150W-nyi fogyasztás, plusz egy csomó kiégett izzó, aminek a java totál feleslegesen ég (rendszámvilágítás, műszerfal, stb.). Menetfénnyel ez 13W. Az már kb. egy deci benzin 100 km-en.
És nem is tudom, hány éve cseréltem bármilyen izzót is. (Ami sokkal inkább macera, mint költség.) -
prsq
aktív tag
válasz
spiky03
#2021
üzenetére
Nem tudom, nálad hogy van. (Nekem szerszám nélkül ki lehet akasztani, vissza kis kézügyesség kell, de nem vészes.) Kiköpött ilyen.
Nem tudom, mikor lesz a klímatisztítás, de ha ki tudod várni, inkább utána.
-
-
prsq
aktív tag
-
prsq
aktív tag
A napi 30 km már eléggé a Picanto felé húz. (Nekem.)
Országúton egyébként nincs vele gond, autópályát nem fogja annyira szeretni a méretei miatt.
Meg arra kell felkészülni - mint minden kicsi autónál - hogy el akarnak taposni, és akkor is megelőznek, ha a megengedett felett mész. :-( Ez Magyarország.A Rio nem gyenge az 1.25-tel. (Nem rakéta nyilván, épp elég bele.)
Hajrá, a lényeg, hogy tetsszen neki és szeresse. :-)
-
prsq
aktív tag
válasz
McNamara
#1736
üzenetére
Én is ezt írtam másik topicban.
Az a kérdés, melyik a főbb szempont.Ha a Bp-Pécs, akkor Rio (újonnan is megveheti, egy Silver 4M alatt van). Tágasabb, jobban fekszi az utat, csomagtér is nagyobb, 'utazósabb' autó.
De ha a városi forgalom (ezt nem tudni, hogy mennyi naponta/hetente), akkor Picanto, azt ott imádni fogja. Kb. 40 cm-vel rövidebb mint a Rio, mindenhol elfér/befér, az 1.25-össel elég jól is mozog. -
prsq
aktív tag
-
prsq
aktív tag
Szerintem nem rossz vétel, ha még talál.
Az 1.25 a Picanto-ban jól megy városon kívül is. Négyhengeres, sima járású.
Hogy mennyire kicsi? Mekkora a barátnőd? (Bocs. :-))
Átlagembernek elég. Én körbeültem, a csomagtartó kicsi (miniautóhoz képest nem), de egy embernek elég az is. Az utastértől nem kell félni, hogy klausztrofób élmény lesz.
De feltétlen próbálja ki előbb ő is. -
prsq
aktív tag
-
prsq
aktív tag
válasz
kisza25
#1367
üzenetére
Megvan a magyarázat, csak az új Hyundai i30 előzetes árlistáját kell megnézni. :-)
Az 1.5 T-GDI mild hybrid lesz, 48V-os.Ugyanakkor kellemes meglepetés új alapmotorként egy 1.5-ös szívó négyhengeres, 110 lóerővel. A DPi kettős befecskendezést jelent, mást egyelőre nem tudni róla.
-
prsq
aktív tag
válasz
kisza25
#1363
üzenetére
Érdekes, hogy egy nagyobb lökettérfogatú és erősebb motornak hogyan jobb a kibocsátása.
Van egy olyan sejtésem, hogy ezzel az 1.6 tgdi-t is kiváltják majd.
(És olyan lesz, mint a VAG-nál, egy 1.0-es és egy 1.5-ös turbó, több teljesítményszinttel, bepakolják őket mindenbe.)
-
prsq
aktív tag
válasz
Grande Ale
#1361
üzenetére
Nem tudom, azt nem kérdeztem.
Annyit mondott, hogy folyamatosan jönnek fentről az emailek, aztán aszerint lépnek ők. -
prsq
aktív tag
válasz
Grande Ale
#1352
üzenetére
Én is ezt mondtam az értékesítőnek.
-
prsq
aktív tag
Mi készül a Kiánál?
A Picanto és a Rio árlistájában (2020-as!) megjelent a fejlécben, hogy "készlet erejéig".Némi kotorászás után találtam egy ilyet (2020. jan. 31, olyan kereskedőnél, aki nem is árul Kiát), miszerint az 1.25-ös motorral készül valami?! (A Stonicnál amúgy nincs semmi megjegyzés.)
-
-
prsq
aktív tag
-
prsq
aktív tag
A leírtakból kiindulva:
Stonic szélesség 176 cm (tükrökkel 202.5)
Rio szélesség 172.5 cm (tükrökkel 199)Ha ezek nem férnek be, akkor tényleg csak városi mini fog.
Elektromosan bezáródó tükör a Stonicban és a Rio-ban is csak az EX Premiumban van. Kicsit rátenni a keretre? Egy Rio 1.4 EX Premium 150e Ft-al van többe, mint a kinézett Stonic, és becsukott tükrökkel csak befér már. A Picanto tükrökkel együtt 188 cm széles.
Új hozzászólás Aktív témák
- HP EliteBook 840 G9 i7-1265U 16GB 512GB 14" FHD+ 1 év teljeskörű garancia
- BESZÁMÍTÁS! ASUS H81M-A H81 chipset alaplap garanciával hibátlan működéssel
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7700X 32/64GB RAM RTX 5070 Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- GYÖNYÖRŰ iPhone 11 128GB Yellow -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3125, 100% Akkumulátor
- BESZÁMÍTÁS! Apple iPad Pro 13 2024 M4 16GB/2TB WiFi tablet garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
.)
Nekem a tizedét fogyasztja ahhoz képest, mintha tompítottat kapcsolnék.


