Új hozzászólás Aktív témák
-
Sz.Miki
őstag
Sziasztok!
1.5 éve használok egy Hyundai i30 kombit, az egyetlen dolog ami nagyon bosszant az a fényezés minősége. 10.000km. alatt már legalább 5-6 kavicsfelverődést bekapott az eleje, ami viszont a leginkább aggaszt, hogy a géptetőn is kapott ahol fémig lepattant a festék.
Bátyám skoda octaviája 120ezer km megtétele után nem néz így ki.. De ahogy nézem a parkoló autók elejét máshol sem tapasztalok ennyi kavics okozta sérülést. Lehet hogy csak az én autóm fényezése ennyire gyenge? Gyöngyház fehér amit még javítani sem lehet normálisan..

-
JoolsNOS
veterán
válasz
szimi57
#7858
üzenetére
Na kipróbáltam én is. Vegyesek a tapasztalataim. A vetítési kép kb jó, de sokkal többet szór a kép fölé mint a halogén, vakítani nem vakít, de tükörben azért zavaróbb volt mikor asszony jött vele mögöttem. A szín és a fényerő értelemszerűbben jobb vele, de mintha kicsit vibrálósabb lenne, és kívülről nézve valóban kicsit vibrált is. Egyelőre ment vissza a halogén. MAjd még esőben akarom valamikor kipróbálni, mert abban szidják a 6000K-t.
-
gg72
veterán
Sziasztok! Egy 10 éves KIA Venga 1.4 CRDi 90LE motorral és 150ezer km-el mennyire jó választás, mennyire megbízható? Korábban volt egy 2012-es 1.6.os benzines Hyindai i30-unk, azzal semmi gondunk nem volt.
-
-
Dare2Live
félisten
Nekem a kedvencem az infotaiment rendszer. 2misi + szerelés
Sok gond volt/van vele ahogy DCTvel is be is írták gariba, hogy csak 3év/100.000km amelyik elöbb bekövetkezik. [link]
"Központi multimédia fejegység: 3 év/100 000 km
Integrált kijelző esetén a kijelző is a fejegység részét képezi."
(DCTt evvel szórják vissza: "24 hónap vagy 20.000 km (amelyik előbb
bekövetkezik) garancia vonatkozik az első használatba vétel időpontját követően, amennyiben a meghibásodás
anyag- vagy gyártási hibára vezethető vissza. (# - gyújtógyertyák, szűrők, hajtószíjak, féktárcsák, fékbetétek, fékpofák
súrlódó betétei, tengelykapcsoló súrlódó betétei"@szente
Rá kellene kérdezni FBn dizeleseknél. Ha a 2*20km az tötyögős azaz kb 2*30perc város akár jó is lehet annyi idő alatt bemelegszik a motor még lehet regeneráció is lemegy. Csak sokat fog enni regen miatt.
Alapvetően régi DPF nélküli a jó. -
Dare2Live
félisten
[link]
Az első rész annyira nem izgi 1.0 TGDI is kokszosodik mind szelep, mind dugatyú. Szerencsétlen esetben koksz leválik rossz helyre kerül, dugatyún koksz felizzik, befecskendezési kép romlik mind ismert jelenség.
A pár tizezer kmenkénti tisztításon azért felhorkantam. És imo még akkor is lehet szerencse kérdése...DCT izgibb. Város ismert volt, hogy veszett sebességgel kinyírja a KIA/Hyundai DCTt csak nem tudtuk mért és 1.5misi+ a javítás. (Gariztatni nem lehet kopás)
Jávor szerint ugyanis a Kiák és a Hyundaiok szerkezetében a legutóbbi évjáratokig nem találunk olyan egységet, amely a természetes kopást követve automatikusan beállítja kuplungtárcsákat.
Erős a gyanum, hogy megvan az ok a mért...@szente
Az a réginél is gond volt az olaj felvizesedése miatt a sok max 10kmes ovijárat. "Új" DPFeseknél annyi, hogy a DPF se bírja a max 10kmes távokat. Sose tud regenerálni. Nem olcsó buli.
Hyundai/DCT lásd fent dettó nem bírja a városozást.Annyira bennem van, hogy cserélném a 18 éves 2szfes ovijárós yarist. De használtban max 6éves korig nagyon necc vagy drága muri lenne. Amíg ki nem rohad...
-
-
-
szente
addikt
Sziasztok!
Olvastam, hogy a CRDi motorok jól bírják a városi használatot. De mi a helyzet a 2018 utáni motorokkal? Azoknak már más a motorkódja. Szinte már gyanúsan jó áron látok 2020 körüli dízel i30-akat és Ceed-eket. -
-
-
[CS]Blade2
addikt
válasz
FollowTheORI
#7888
üzenetére
2019 Rio 1.25
Hosszú utakat mentek az enyémmel, az elsőket 120.000km után kellett cserélni.
Most 185.000-nél vagyok, szóval ebben 65.000 van most.
Ez volt az állapota 170.000km-es óraállásnál:
Most már ugye 100% város a használat a 100% hosszútáv helyett.A hátsó dobok még full gyáriak, szóval abban most már 185.000km van.
-
Mivel kopó alkatrész, nincs jelentősége, ott és úgy csinálod ahogy akarod.
Amúgy nekem is a 2017-es Rio-n elkoptatták 37k alatt a fékeket durván... meg szét is rozsdásodott... én gyárira cseréltettem, én messze nem koptatom úgy a féket mint előttem aki használta... de a rozsdásodás ugyanúgy gáz. Legközelebb valami nem gyári rozsdamentest rakatok be az biztos.

Szóval ez lehet ilyen kia tulajdonság... túl puha fémből van a tárcsa is.
-
Na, most szólt a gumis, amit már jómagam is sejtettem, hogy elfogyott az első fékem. 39.000 km, első gyári szerelés. Hát, ez nem ment el valami sokat
Ráadásul a tárcsák olyan szinten barázdáltak, hogy azt is cserélni kell. 2022 Kia Ceed SW 1.5 TGDI 7DCT az alany, 90% városi, elővárosi használat. Csak márkaszerviz vagy ezt lehet máshol is garivesztés nélkül? Hallottam már ezt is, azt is. -
-
Terentius
őstag
Sziasztok!
2018 i30 Fastback 1.4 T-GDI 140 Le benzin. Fura hang jött a kocsiból főleg gyorsításnál ezért elvittem szervizbe ahol megállapították hogy repedt a turbó és kifúj. Az autósszerelő szerint nem befolyásolja a teljesítményt. Szerintetek van értelme a javításnak vagy csere az egész alkatrész illetve egy ilyen esetben milyen költségekre számíthatok?

-
Dare2Live
félisten
válasz
Nerazim
#7883
üzenetére
Ha jól értem ő újat akar ez pedig egy 8éves video. 8éve még általános volt hogy nincs DPF.
@Monya78
A topikban van valakinek NIROja rá kell keresni esetleg írni ő dicsérte. A DCTnek utána kell menni ha száraz az nem jó omen. GDI szóval kokszosodik. Sajnos alig van már motor ami nem kokszosodna...Nekem 440liter csomagteres Vengam van ahol ráadásul hátsó sor tologatható is amit két kisgyerekkel ki is használunk kb 480liter lehet de így is ha elmegyünk valahova egy hétre a csomagtér szűk tud lenni.
-
Nerazim
őstag
válasz
Monya78
#7882
üzenetére
Pár napja én is feltettem ezt a kérdést és ez alapján a video alapján úgy gondolom, hogy igen javasolt, 4:15 van a lényeg a videóban.
-
Monya78
veterán
Sziasztok!
Egy hónapja írtam:
"Új kocsi vásárlás előtt állok, suv c szegmens, alap 4hengeres motor, 10-11 milla.
Kia Sportage/Hyunadi Tucson beleesik ebbe a kategóriába az alap 1.6 t-gdi motorjaikkal.
Olvastam hogy a régebbi gamma motorcsaláddal voltak problémák, 2021 környékén átálltak a smartstream megnevezésre, plusz változtattak néhány kritikus dolgon, most így 2025-ig reszelgettek annyit a motoron hogy ajánlott vétel legyen?"Úgye, ez a motor nem lett itt a fórumon megdicsérve..
Magamban le is tettem róla (inkább a VW 1.5 Tsi felé kacsingatnék)Viszont most a Kia Niro modell le lett árazva elég rendesen, a sima hibrid változatnak a 1,6 szivó benzin motorjáról esetleg tudtok valamit? Adatok alapján látom hogy nem a sportage alap motor turbó nélküli változata, hanem teljesen más...Hibrid mivolta miatt évente kb. 200eFt-ot meg tudnék spórolni üzemanyag ráfordításon, és bár méretben kisebb mint a sportage, viszont hátsó lábhelyben ráver pár centit a nagytesóra, ami nagyon jó hisz nagy növésű család vagyunk.
Javasolt ez a motor?
Köszönöm!
-
JoolsNOS
veterán
Ha esetleg valaki gondolkozik gyári hifi cserében olcsón:
IX20 harminc alatt kijön. A hangminőséget kis állítgatással lehet hozni a gyári "minőségre", többre nem nagyon. Viszont lesz vezeték nélküli Android autó, fizikai gombok és eléggé jól használható érintőkijelző egész szép színekkel. A kormányvezérlés egyszerűen állítható, viszont a hangerővezérlés billenőgombját sajnos egynek veszi, tehát azt pl átraktam a csatornaváltó gombokra. A szerelés kb fél óra volt, és maga a fejegység könnyen kibillenthető (de magától ki nem mozdul) a későbbi ki-berkötésekhez. (pl a saját gps egységet nem raktam rá)
-
F_Zolee
nagyúr
Hello. Lenne egy dízeles kérdés hátha tud valaki normális helyet. [link]
-
szimi57
őstag
válasz
Terentius
#7871
üzenetére
Chat GPT
Halogén vs led izzó hőfejlesztés autó fényszóróbanA ChatGPT ezt mondta:
Nagyon jó, és nagyon gyakorlati kérdés! 🚗💡
A halogén és a LED izzó hőfejlesztése autó fényszóróban egészen másképp viselkedik, mint a háztartási izzóknál, mert itt:
zárt térben,
nagy teljesítmény mellett,
és precíz optikai rendszerben (reflektor vagy projektor) dolgoznak.
Nézzük részletesen, hogyan viszonyul egymáshoz a hőtermelés, a hatékonyság és a hatás a lámpatestekre.
Autóban nem mindegy, hol keletkezik a hő:
RendszerHő főként hol keletkezik?HalogénAz izzószálban és az üvegburában – előrefelé sugárzik (a foncsorra és az üvegre).LEDA LED chip hátulján – a hűtőborda vezeti el hátrafelé (a lámpatest belseje felé).
Ez a különbség meghatározza a lámpatest hőterhelését és a szellőzés fontosságát.
JellemzőHalogén izzó (55 W)LED izzó (25–35 W)Fényáram1000–1500 lumen2000–4000 lumen (minőségtől függően)Fényhasznosítás25–30 lm/W80–120 lm/WHőenergia aránya~90% hő, 10% fény~60–70% hő, 30–40% fényÜveg- vagy lencse-hőmérséklet150–250 °C60–90 °CHűtőborda-hőmérsékletnincs70–100 °C (hátrafelé)
➡️ Összesen a LED kevesebb hőt termel,
de nem előrefelé sugározza, hanem hátra, a ventilátoros/alumínium hűtésre.
🔶 Halogén izzó
Az üvegbura és az izzószál forró → 200 °C fölé mehet.
A hő a foncsorra és a búrára irányul, ami:
meggátolja a párásodást,
de hosszú távon öregíti a foncsort, kifakulhat a tükörbevonat.
Zárt fényszóróban a hő eloszlása egyenletesebb, mert minden irányba sugároz.
🟢 LED izzó
Sokkal energiatakarékosabb, de a hő a chip mögött keletkezik.
A fénykibocsátó felület nem forró, így:
nem égeti a foncsort vagy lencsét (jó hír),
viszont nem szárítja a párát → hajlamosabb a párásodásra.
A LED hőjét aktív (ventilátoros) vagy passzív (bordás) hűtés vezeti el hátrafelé, és ha ez nem elég hatékony:
a LED chip túlmelegszik, csökken a fényerő és élettartam.
Mérési pontHalogén H7LED H7Fényszóró üvege kívül~80 °C~40 °CBúra belül~120 °C~60 °CFoncsor~180 °C~70 °CHűtőborda hátul–~90 °CLámpatest hátsó rész (foglalat)~100 °C~80 °C
LED előnyei:
Kevesebb hő a foncsoron → nem károsítja a tükröt.
Kisebb energiafelvétel → kisebb elektromos terhelés.
Jobb fény–hő arány.
LED hátrányai:
A hő hátrafelé koncentrálódik → zárt házban szellőzés szükséges.
Hidegebb fény → nem olvasztja le a jeget/havat a búrákról.
Gyenge hűtésnél gyorsan csökken a teljesítmény (chip melegedés).
TulajdonságHalogénLEDHő keletkezésének helyeElöl, az izzószálnálHátul, a hűtőbordánálHőmérsékletNagyon magasMérsékelt, de koncentráltHatás a foncsorraKárosíthatjaKíméliHatás a párára / jégreLeszárítjaNem melegíti eléggéHűtés igényeNincs külön hűtésFontos (ventilátor/borda)Élettartam hőfüggéseKözepesNagyon érzékeny rá
🔥 Halogén: sok hő előrefelé → forró foncsor, de jó páramentesítő.
❄️ LED: kevesebb hő, hátrafelé → nem károsítja, de kell jó hűtés, és télen nem olvaszt. -
JoolsNOS
veterán
válasz
szimi57
#7862
üzenetére
"Döntsd el, hogy elgázolsz valakit, vagy LEDesítessz. "
Azért ez eléggé leszűkített keret.
25 év alatt senkit se sikerült elütnöm eddig haloénnel.
Nekem sajnos nem projektoros, attól függetlenül nem azon van a hangsúly hogy hozzáfér-e, mert egyértelműen látszik hogy nem haolgén, aztán kérheti a ledezés papírjait. És nem csodálkoznék ha valamikor országos razziát csinálnának pl a több tízezer új ledes miatt.
De attól függetlenül lehet ezt kipróbálom, mert amit utoljára próbáltam, igaz nem vakított, de nem volt rendes vetítési képe. -
user2
csendes tag
Halkan megjegyzem, hogy ez a "senki nem villog" önigazolás nagyon cuki. Szerintem sokan - mint én is - már leszoktak a villogásról, mert nincs értelme. A csodaledes delikvens úgyis meg van győződve róla, hogy "nemvakít!" vagy nem is érdekli. Rosszabb esetben a refit is felcsapja...
-
Nerazim
őstag
Üdv!
Szeretnénk lecserélni a családi autót egy Kia Niro Hybridre (évj. kb. 2017- től). Konkrétan a hybriddel van itt valakinek rossz tapasztalata? Ezeknél a hybrid akksi mennyire problémás? Úgy tudom a Priusnál lehetett cellánként is akksit cserélni Zs.Bélánál nem tudom ennél is megoldható-e. Bármilyen negatív tapasztalata jöhet.
Ha jól tudom ebben nincs se részecskeszűrő se kettős tömegű lendkerék se turbó és társai. -
TommyY2
tag
válasz
JoolsNOS
#7854
üzenetére
120W / pár, tehát 60W darabja (egyébként a Kínaiak a W-számokat tekintve mindig túloznak).
Egy H7 55W halogén a NET szerint kb. 4000 Lumen.
Ez a 60W-os LED a leírás szerint 11000 Lumen (és 400%-kal világosabb, mint a halogén), tehát kb. a 3 szorosa a gyárinak. Nem lesz kicsit sok?
TommyY
-
[CS]Blade2
addikt
-
user2
csendes tag
válasz
[CS]Blade2
#7849
üzenetére
Igen, te voltál, akire hivatkoztam is.
Nekem a kormányszög-jeladóról magyaráztak a lurdisok. -
user2
csendes tag
Sziasztok! Rio, 2019, 1.25 mpi, silver. Akkumulátor csere után kell tanítani, programozni valamit, vagy magától felismeri? Próbáltam utánanézni, de ellentmondásos. A márkaszerviz szerint nem kell, KiaLurdy szerint kell, valaki itt korábban írta, hogy nem kellett... Melyik a helyes válasz?
-
Terentius
őstag
Sziasztok!
Hyundai i30 fastback pde 2018. H7 halogén tompított és távolsági van benne. Lehet cserélni otthon ledre könnyedén? A street legal izzók nagyon drágák, ezért alis izzokat néztem auxito pl. -
sike!
tag
I30, 2024-es évjárat, 1.5T GDI MHEV motor.
Vitorlázás közben egyszer 0 a fordulatszám, máskor 1000. Vajon mi alapján dönti el a rendszer, hogy mennyire pörögjön a motor?
-
}{3@Đ$}{0ot
addikt
Üdv!
Akinek tiburon/coupe-ja van az mondjon már valami véleményt, költségek/problémák/fogyasztás, rövid távra mennyire használható?
Benzinest szeretnék, de nem tudom melyik motorost érdemes.Köszi!
-
Sziasztok!
Elektromos Hyundai témában is lehet itt érdeklődni, vagy keressek inkább elektromos autó szaktopikot?
-
gippazoid
őstag
válasz
csubuka
#7838
üzenetére
i30-am volt (2021-es). Idén februárban cseréltettem az akkut.
Utána folyamatosan világított a műszerfalon a start-stop sárga visszajelzője.
Nem kellett semmi extrát csinálni. Pár óra után megtanulta az új akkut és onnantól ismét működött a start-stop (addig az volt az egyetlen jele annak, hogy valami nem kerek).
Visszamentem a munkahelyre, leparkoltam és munka után (3-4 óra telt el) már minden OK volt. -
csubuka
addikt
Sziasztok!
Az valóság vagy legenday hogy akksi csere után 4 órát kéne az autót nyitott központi zárral hagyni, "tanítás" céllal? Számomra kicsot ákom-bákomnak hangzik... Kia Stonic 2018 az autó. -
Ryoo
senior tag
Jah most nézem, hogy végül nem specifikus topikba írtam . Szal egy 2025-ös Kia ceed -ben szeretném kikapcsolni a pihenőre figyelmeztető funkciót, mert az őrületbe kerget. Köszi szépen!
-
csubuka
addikt
válasz
gippazoid
#7827
üzenetére
Amúgy azon agyaltam, hogy mennyi összegnyi alkatrészt tehet tönkre, ha hagyjuk nyüszögni?

Alapvetően kuplung munkahenger ilyen pár tízezer, meg a villa szintén... Szóval ha már szervízbe kell a buheráért vinni, lehet jobb hagyni szétmenni, mert nem szimpla szimplán a kenés sem... tuti elmegy még pár tízezer kilométert totál degradálódás nélkül felteszem nyüszögve is.
-
Ryoo
senior tag
Sziasztok! Tudjátok esetleg hol lehet kikapcsolni a figyelmeztetés pihenőre roppant hasznos feature-t? Rohadt idegesítő és simán fél órás út alatt is benyögi...
-
gippazoid
őstag
válasz
csubuka
#7826
üzenetére
i30-ban már 10e km körül nyekergett. Ne aggódj. Ceed-en is betegség. Nekem az i30-on cseréltek mindent gariban a pedál körül, rugót is. Meg úgy bezsírozták, hogy meleg motornál és több órás úton a lábtér fűtés hatására csepegett a zsír a pedál tövétől a gumiszőnyegre (legalább nem a textil kárpitra alatta), meg a jellegzetes meleg kenőzsír szaga volt jó ideig. De állítólag a munkahengernél is meg kell kenni valahol vagy a kiemelő mechanikánál. Volt olyan Ceed, aminél csak ez után hallgatott el.
Otthon szerintem nem tudod úgy bezsírozni a kuplung környékén, mert fel kell emelni az autót. Vagy alá fekszel... Ha odaférni hozzá.
-
csubuka
addikt
Sziasztok!
Otthoni mrgoldás létezhet arra, hogy álló motornál is nyekeg a kuplung lenyomásra egy 1.25 MPI motoros Kia-n? Legutóbb szerelőnél bezsírozták a beltéri műanyag csapágyat. Persze nem az volt a ludas, a motortérből jön valahonnan a hang

Ez ilyen vagy valami szét fog esni előbb utóbb 50 ezer km-et futott kocsiban, gari után?
-
gippazoid
őstag
válasz
Monya78
#7821
üzenetére
A Karoq kisebb, mint a Tucson? Ezt valahogy nem tudom elhinni. Nem a Kamiq-kal kevered?
Ha nincs a közelben Karoq, akkor Seat Ateca. A két autó ugyan az. Mindkettő ugyan ott, a csehországi Kvasiny-ben készül a Skoda üzemében. És méretben a T-Roc és a Tiguan között van (ha esetleg VW kereskedés lenne a közelben).A méret szeirnti sorrend:
Skoda Kamiq - Karoq - Kodiak
Seat Arona - Ateca - Tarraco
VW T-Cross - T-Roc - Tiguan - Touareg (plusz még a legújabb modellek: Taygo meg mittomén) -
Monya78
veterán
Köszönöm a hozzászólásokat...
Nem lett megkönnyítve a dolgom

Elektromossal szimpatizálok, elég sokat megyek rövid távot, de az infrastruktura hiánya miatt egyelőre kilőve, itt a keleti részen, valahogy nehezen megoldanám az otthoni töltést, de tőlem a legközelebbi töltőállomás is 50km-re van.

Dare2Live: próbáltam rákeresni ezekre a hibákra de főleg amerikai videókat találok ott is főleg a theta motorcsaláddal kapcsolatban. Magyar tesztelők mondták hogy a gamma motor műanyag szelepfedélháza pl ki lett cserélve a smartstream motoroknál fémre, a szokásos nyűg, a kokszosodás pedig minden közvetlen befecskedezéses motor érint. Valszeg amikor már dióhéjazni kellene, már le lesz cserélve az autó.
gippazoid: A felsoroltak közül ültem, és körbe tapogattam már 3 típust, skoda karoq-ot sajnos nem tudott felmutatni a "közelben" lévő szalon. Vezetésig sajnos még nem jutottam el. Konfigurálásban a skoda lenne a legszimpibb, viszont az kisebb egy számmal a többihez képest, a családunk pedig elég nagy növésűek, félek hogy szűk lenne.
-
Dare2Live
félisten
válasz
Monya78
#7817
üzenetére
Nálam GDIs Gamma és a komplett theta vonal kizáró ok. Gyenge/rossz konstrukció, gyenge QCvel.
Ha szerencsés vagy gari idő alatt könyököl ki és végig tudod vernia garit. Ha nem akkor utána vagy nem tudod végig verni a garit.
DCT, infotaiment hasonlóan problémás és horror a javításuk/cseréjük.1,33 Tce / 1.5 Tsiről a szaktopikban érdeklődj. Ha jól hallottam VW konszernél mostani szériából valamelyik (erősebb?) 1.6 dizel ami problémás ami tök abszurd mert korábban ez egy jó dizel volt.
-
gippazoid
őstag
válasz
Monya78
#7817
üzenetére
Javaslom, ne adatok alapján dönts!
Ülj be mindegyikbe!
Nézd meg mindegyiket!
Vezesd mindet!Az 1.33 TCe motor például egészen jó hírű, régen a piacon van és állítólag jó is. Az 1.5 TSI-ről sem hallani túl sok rosszat.
Ami a Hyundai-t illeti: nekem nem Tucson hanem i30 volt, 2021-es modell.
A motor nem releváns, mert a szívó 1.5 DPi volt (amúgy nekem bejött az a motor, csak az autó körülötte...)
De amikor végre megszabadultam tőle és az utód gépháztetejét megemeltem, hát nagyon meglepődtem, egy pöttyet több fém van benne (nem nagyobb pedig a mérete).
Az utód a Skoda Karoq testvérmodellje.Ha koreai autónál maradsz, akkor pedig én azt tapasztaltam, bár a Hyundai az anyacég, de az i30 vs. Ceed párbajban a KIA a győztes, minőségibb az érzete az autónak.
-
Monya78
veterán
Sziasztok!
Új kocsi vásárlás előtt állok, suv c szegmens, alap 4hengeres motor, 10-11 milla.Kia Sportage/Hyunadi Tucson beleesik ebbe a kategóriába az alap 1.6 t-gdi motorjaikkal.
Olvastam hogy a régebbi gamma motorcsaláddal voltak problémák, 2021 környékén átálltak a smartstream megnevezésre, plusz változtattak néhány kritikus dolgon, most így 2025-ig reszelgettek annyit a motoron hogy ajánlott vétel legyen?A vetélytársak esetemben a Renault Austral 1,33 Tce vagy Skoda Karoq 1.5 Tsi ezek jobb motorok lehetnek?
Köszönöm!
-
Géjza
őstag
válasz
[CS]Blade2
#7815
üzenetére
25g-osat vettem bele, az belefér és lesz helye dagadni is, ha akar. Cserélni meg akkor cserélem majd, ha megint elkezd párásodni a fényszóró (néha azért ránézek, hogy mizu vele). Többet rendeltem belőle, nem 2db-ot.
-
[CS]Blade2
addikt
1100-1400Ft körül van Allegro-n elvileg univerzális direkt ilyen, de, ha jó az a silica is, akkor faca. A 25g-os akkor jól belefér, és el fog férni megdagadva is? A csomagolás is akkor bírja, nem erősebb ez a gyári papírszerű? (Egyébként az unverzálisnál az a gond, hogy pl. nem 35g,hanem 60g. Az megdagadva lehet lenyomná a műanyag rácsot is.)
Ez az univerzális egyébként azt írja, hogy: Használati idő: Az abszorbens hosszú ideig működik, de az időjárástól függően 3 havonta cserélni kell.
Az gyáriban egy vagyon lenne, mert akkor gondolom azt sem bír sokkal többet.Izzóból a kanyaros az H7 LL, Philips-ek vannak benne.
Az U LED-ben meg a távolsági/tompított Sylvania márkájú, az is OEM cucc. Amerikai, kanadai, meg ebay-es oldalakat dob csak fel rá. Az HB3 HL+.
De vajon mit jelent a HL+ benne, mert itthoni oldalakon nincs találat így leírva. Csak az emelt fényerő lehet? (ebay-en van L+ LL HL+ SL+)
A H7-esnél az LL úgy néz ki a Long Life, gondolom az csak azért, hogy újonnan sokat bírjon. -
daniel2121
őstag
Sziasztok az új Kia Sportage-ről mi a vélemény?
Néztem van 150 és 160LE is. -
Géjza
őstag
válasz
[CS]Blade2
#7812
üzenetére
Nálunk is elkezdett párásodni még év elején az i30 fényszórója, kiderült, hogy a nedvszívó cucc kövült meg és már nem látja el a funkcióját. Az ára valóban röhejes volt. Így néztem neten silica gel-es tasakokat, ami kb megfelelt méretben, azt megvettem párszáz Ft-ért. Itt is van: [link]
Amúgy igen az lenne a gyári megoldás 10k-ért. 400HUF helyett.
Azóta egyszer ránéztem, hogy minden oké-e vele (elkezdett-e dagadni, keményedni), rendben volt. -
[CS]Blade2
addikt
Kiégett ez a kanyar izzó, mondom megnézem, hogy hogy jön ki, meg tényleg H7-es, és levettem a főfényszórós kupakot is, és van benne egy nedvszívó tasak, ami még a gyári. Teljesen kemény, össze van állva, és már kidudorodott a lefogató műanyagnál.
Valamilyen gyári még rendelhető is lenne egész vicces áron. Allegro nevű oldalon hoz fel univerzális megoldást. Hol tudok ilyen tasakot venni?
Vagy ez csak a Kia f...ga, használjam a tasakok nélkül? Esetleg jó lenne ez a sima silica gel valami hasonló méretben, azt cső?
35g Moisture Absorbent
Talán ez a gyári: [link]
Bár az enyém teljesen fehér papír tasak. dátum van csak rajta, meg, hogy 35gGondolom majd mindegyikőtökében van, akinek újabb vasa van.
-
csubuka
addikt
Sziasztok!
Lement a szervízke, kisebb meglepivel. Nem árt a vitt anyag hűtőfolyadék cserekor... 5l a teljes térfogat a rendszernek az 1.25 MPI motorban.
Volt még 2.5l az 5 literes kannában a végén
Gyanús...Az egy dolog, hogy gondolom egyszerűsítésből hagytak benn folyadékot a nehezebben leereszthető szakaszon, de gondolom a kapkodás miatt nem járatták eleget a motort a végén és hazaérésre kiürítette az expanziós tartályt ahogy lelégtelenedett a rendszer (gondolom...)
Szóval oda be lehetett még 0.75 litert táplálni házilag.Ennyi, normálisan ezt is csak magának csinálhatja az ember, mert nagy előny így nincs a szervízekkel való elvégeztetéskor.
-
ParmaBoy
aktív tag
válasz
daniel2121
#7801
üzenetére
Pedig elektronikus, esetleg sw gond lesz szerintem.
Majd írd meg, ha megoldottátok.
-
enddav
aktív tag
válasz
daniel2121
#7802
üzenetére
ezt jól megbeszélted magaddal. = D
-
daniel2121
őstag
válasz
daniel2121
#7801
üzenetére
Nem jó a link.
-
daniel2121
őstag
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy Z Fold4 Graygreen Duplakijelzős produktivitás, 120 Hz, Garancia 2026. 03. 22-ig
- Apple iPhone 12 Pro 128 GB Arany 1 év Garancia Beszámítás Házhozszállítás
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 64GB Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2113, 100% Akkumulátor
- HIBÁTLAN iPhone 13 Pro 256GB Sierra Blue 1ÉV GARANCIA -Kártyafüggetlen, MS3744
- Eredeti Lenovo 135W töltők (sárga téglalap)
Állásajánlatok
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest

Ryoo-t jól elfelejtetted. : /



, köszönöm

