Új hozzászólás Aktív témák
-
Géjza
őstag
válasz
[CS]Blade2 #7815 üzenetére
25g-osat vettem bele, az belefér és lesz helye dagadni is, ha akar. Cserélni meg akkor cserélem majd, ha megint elkezd párásodni a fényszóró (néha azért ránézek, hogy mizu vele). Többet rendeltem belőle, nem 2db-ot.
-
[CS]Blade2
addikt
1100-1400Ft körül van Allegro-n elvileg univerzális direkt ilyen, de, ha jó az a silica is, akkor faca. A 25g-os akkor jól belefér, és el fog férni megdagadva is? A csomagolás is akkor bírja, nem erősebb ez a gyári papírszerű? (Egyébként az unverzálisnál az a gond, hogy pl. nem 35g,hanem 60g. Az megdagadva lehet lenyomná a műanyag rácsot is.)
Ez az univerzális egyébként azt írja, hogy: Használati idő: Az abszorbens hosszú ideig működik, de az időjárástól függően 3 havonta cserélni kell.
Az gyáriban egy vagyon lenne, mert akkor gondolom azt sem bír sokkal többet.Izzóból a kanyaros az H7 LL, Philips-ek vannak benne.
Az U LED-ben meg a távolsági/tompított Sylvania márkájú, az is OEM cucc. Amerikai, kanadai, meg ebay-es oldalakat dob csak fel rá. Az HB3 HL+.
De vajon mit jelent a HL+ benne, mert itthoni oldalakon nincs találat így leírva. Csak az emelt fényerő lehet? (ebay-en van L+ LL HL+ SL+)
A H7-esnél az LL úgy néz ki a Long Life, gondolom az csak azért, hogy újonnan sokat bírjon. -
daniel2121
őstag
Sziasztok az új Kia Sportage-ről mi a vélemény?
Néztem van 150 és 160LE is. -
Géjza
őstag
válasz
[CS]Blade2 #7812 üzenetére
Nálunk is elkezdett párásodni még év elején az i30 fényszórója, kiderült, hogy a nedvszívó cucc kövült meg és már nem látja el a funkcióját. Az ára valóban röhejes volt. Így néztem neten silica gel-es tasakokat, ami kb megfelelt méretben, azt megvettem párszáz Ft-ért. Itt is van: [link]
Amúgy igen az lenne a gyári megoldás 10k-ért. 400HUF helyett.
Azóta egyszer ránéztem, hogy minden oké-e vele (elkezdett-e dagadni, keményedni), rendben volt.
-
[CS]Blade2
addikt
Kiégett ez a kanyar izzó, mondom megnézem, hogy hogy jön ki, meg tényleg H7-es, és levettem a főfényszórós kupakot is, és van benne egy nedvszívó tasak, ami még a gyári. Teljesen kemény, össze van állva, és már kidudorodott a lefogató műanyagnál.
Valamilyen gyári még rendelhető is lenne egész vicces áron. Allegro nevű oldalon hoz fel univerzális megoldást. Hol tudok ilyen tasakot venni?
Vagy ez csak a Kia f...ga, használjam a tasakok nélkül? Esetleg jó lenne ez a sima silica gel valami hasonló méretben, azt cső?
35g Moisture Absorbent
Talán ez a gyári: [link]
Bár az enyém teljesen fehér papír tasak. dátum van csak rajta, meg, hogy 35gGondolom majd mindegyikőtökében van, akinek újabb vasa van.
-
csubuka
addikt
Sziasztok!
Lement a szervízke, kisebb meglepivel. Nem árt a vitt anyag hűtőfolyadék cserekor... 5l a teljes térfogat a rendszernek az 1.25 MPI motorban.
Volt még 2.5l az 5 literes kannában a végénGyanús...
Az egy dolog, hogy gondolom egyszerűsítésből hagytak benn folyadékot a nehezebben leereszthető szakaszon, de gondolom a kapkodás miatt nem járatták eleget a motort a végén és hazaérésre kiürítette az expanziós tartályt ahogy lelégtelenedett a rendszer (gondolom...)
Szóval oda be lehetett még 0.75 litert táplálni házilag.
Ennyi, normálisan ezt is csak magának csinálhatja az ember, mert nagy előny így nincs a szervízekkel való elvégeztetéskor.
-
ParmaBoy
tag
válasz
daniel2121 #7801 üzenetére
Pedig elektronikus, esetleg sw gond lesz szerintem.
Majd írd meg, ha megoldottátok. -
enddav
aktív tag
válasz
daniel2121 #7802 üzenetére
ezt jól megbeszélted magaddal. = D
-
daniel2121
őstag
válasz
daniel2121 #7801 üzenetére
Nem jó a link.
-
daniel2121
őstag
-
ParmaBoy
tag
válasz
daniel2121 #7799 üzenetére
By wire a kuplung, ezert olyan puha es tudja menet kozben leallitani (vitrolazni). Itt mas hiba lesz szvsz, sw/elektronikus.
-
daniel2121
őstag
Sziasztok
Adott egy KIA CEED 2021-es 1,6 cr diesel hibrid manuál váltós. Kuplung nem emel ki. Tárcsa,szerkezet jó. Van benne egy kuplung működtető szerkezet,van rajta tartály és megy rá egy csati is.El szokott romlani ill. kellhet kalibrálni? Hyundaiban is van ilyen. -
HellGreg
őstag
Sziasztok! Valakinek van tapasztalata fékcserével kapcsolatban 2023-as KIA Sportage esetében? Nagyon drága márkaszervizben csináltatni? Jár garanciavesztéssel, ha máshol cseréltetem? (amikor vettem, a Wallis értékesitője azt mondta, hogy gumicserén kivül mindennel oda kell vinni).
-
eddie17
addikt
Sziasztok!
2010 Hyundai i30, 1.6 crdi 116LE
DPF tisztítás után P1405 hibakód.
Ami pont a dpf miatt van (elvileg) de előtte nem volt hibakód, csak megelőzésből lett megnézetve és tisztítva.
Találkozott ezzel valaki már?
Ennek kell tanítás utána? Vagy miért lett hibás?Köszi.
-
szivacs1987
aktív tag
Sziasztok, A segítségeteket szeretném kérni.2005 Accent 86LE G4EA szelepfedélnél folyik az olaj. Cserélni szeretném. Bárdinál rákeresve kidobott tömítést és pasztát is. Kell mindkettő vagy elég az egyik is.Kell tömítés a gyertyákhoz és a csavarokhoz is? Esetleg egy csavar lehúzási sorrend és nyomatékot ha tudnátok mondani, azt is megköszönném.
-
user2
csendes tag
Legutóbb, kb két hónapja, Vácon 110-be belefért a teljes második TMK, olajjal, három szűrővel, fékfolyadékkal, mindennel.
Egy "sima" olajcsere kb 50-55 volt '23 tavaszán.
-
csubuka
addikt
Hmm, az igen kemény. Ha nem rontaná az évi pecsételgetés hiánya az eladási értéket elkezdeném csinálni ezt is a szülőknek akár. Egyelőre lég+pollenszűrő ami házilag ment csak...
Ultraszégyen. Quickpoint Brønshoj Koppenhágában 800 DKK ért csinált anyaggal olajcserét+ éves átvizsgálást egy C3on (Mondhatni, hogy ez becsábító ajánlat persze...). Persze igyekeztek mindig találni mást túlárazva, de a talált hibákkal át lehetett menni a helyi neccesebb arcokhoz ha úgy van. Van baj...
-
csubuka
addikt
Sziasztok!
Az mennyire normális, hogy egy 7 éves Kia Stonic esetén gyakorlatilag átnézés+olajcsere+fagyálló csere kapcsán 40 ezer a munkaköltség Budapesten (nem márkaszervíz)? Ez hasra 1 óra munka max
Ez végeredményben a dán szervízárakat lenyomja, amiket láttam, pedig ott még adót sem csalnak.
-
Géjza
őstag
válasz
ElRamos #7783 üzenetére
Kérdés mit értett az eredeti kérdező a középső kijelzőn. A műszeregységek (fordulatszámmérő és km óra) közötti középső kijelzőt avagy a nagy navis, kijelzőt? Elsőre én is arra gondoltam, amit te is írtál. Asszony nagyrészt rövid távokon használt i30 1.5 dpi-jét, neki is néha ki szokta írni ezt, kb. fél évente felteszem töltőre figyelmeztetés nélkül is. A középső navis kijelzőn eddig soha nem láttunk még bármilyen alacsony akkumulátor töltöttségi szintet jelző üzenet, figyelmeztetést.
Illetve most nézem hogy ezeknek az i20-nak full digitális a műszeregysége is, azaz valszeg az van, hogy ennek a közepére írta ki az alacsony töltöttséget, azaz az autó akksijára panaszkodott, nem a telóéra. Rá kell tenni töltőre.
-
ElRamos
tag
válasz
HellGreg #7777 üzenetére
Szia!
Nekem egy 4,5 éves i30 kombim van, hébe-hóba indítás után a középső displayen nekem is megjelent ez az üzenet, csak néhány másodpercre, hogy alacsony az akkumulátor töltöttsége (telefon nem volt csatlakoztatva). Februárban vittem az éves kötelező szervizre, gondoltam majd rákérdezek erre, de az előttem lévő hölgy is ezt kérdezte. Neki azt mondták, hogy ha sok kisebb távolságot vezet, akkor az nem tesz jót az akkumulátornak, hosszabb távon lemeríti, ezért felkapcsolt világítással menjen hosszabb távokat is, vagy vegye ki az akkumulátort és töltse. A generátor folyamatosan termeli az áramot, amíg a motor jár, de a rövid utak során nem lesz elegendő ideje teljesen feltölteni az akkumulátort. Én azóta többször, több száz km-t vezettem egyhuzamban (pont nyaralni mentünk a Balatonra, majd a hegyekbe), azóta tényleg nem írja ki ezt az üzenetet.
-
dethroner
veterán
válasz
Robi_73 #7781 üzenetére
Köszi, néztem már ezt az oldalt is, de ingyen szinte semmit se mutat. Az alvázszám U5YPG814AML040129 és megmutatja cserébe a gyártót, típust meg hogy mikor gyártották, milyen színű kb ennyi. A többiért már pénzt kérnek, kb mintha carvertical szint lenne.
Azt reméltem van Kia-ra is hasonló lehetőség, mint amit az Opel lehetővé tesz, az Astra-m alvázszáma alapján mindent meg tudsz ingyenesen megnézni
-
-
enddav
aktív tag
Ha már alkalmazás, használja valaki a kia connectet, van értelme fölraknom?
Ceed SW '24 1.5 T-GDI 37k km
-
dethroner
veterán
Sziasztok!
Van oldal/alkalmazás ami ingyenesen alvázszám alapján megmutatja az autó gyátási idejét, helyét, pontos típusjelét, felszereltségi szintjét stb? -
HellGreg
őstag
Sziasztok, tanácsra lenne szükségem, a szüleim hivtak, akik már idősek, hogy az autó (kb másfél éves I20) amikor beültek, kiirta egy pillanatra a középső displayen, hogy alacsony az akkumulátor töltöttsége. Megijedtek, hogy az autó aksijáról van szó, de szerintem ott (legalábbis KIA esetében, nálam azt szokta ott kiirni) inkább a csatlakoztatott telefonra vonatkozhatott a kiirás, nem? Ha az aksi töltöttsége alacsony lenne, azt a kormány mögötti kijelzőn irná ki, ha jól sejtem?
Szóval a kérdés az, hogy Hyundai esetében ha az autó töltöttsége alacsony, azt kiirja a középső képernyőn is(amin a GPS és telefon kivetités megy)?
Köszi előre is.
ui. a telefon töltöttsége olyan 60% volt, igy mondjuk az is meglepő lenne, de elég régi telefon, lehet hogy már néha hülyeségeket ir. -
csubuka
addikt
válasz
csubuka #7773 üzenetére
Ami még szembe jutott, hogy álló helyzetben, álló motornál hallhatóan nyikorog a kuplung lenyomva. Ez könnyen orvosolható, a kuplungpedál tengelyét netán spray zsírral megkínálni?
Illetve a kézifék max 5öt kattan, már korábban megfogja a kocsit jól amúgy. Ezen még nincs mit állítani nem? Stonicon elég fura helyen van az állító, sima 12es kulcs nagyon nem hozzáférős...
-
csubuka
addikt
válasz
csubuka #7772 üzenetére
-Elvileg a hűtőfolyadék 10 évnél lenne cserés. Persze a városi csapatás a gépkönyv szerint nem igazán "normál" használat, szóval ott nem árt a 7 éves csere szerintem. Megköszönheti a hűtőrendszer. Vettem foszfátosat, gyári szerüt, hogy ne valami randommal töltsék. Ha fokra jó is, pht nem nagyon néztek szerintem eddig...nem kéne 10 évig várni.
-Gyertyák 150000 km-nél cserések hivatalosan, gondolom iridiumos a gyári. Persze normálon és hivatalosan a miénk nem normál, persze gxakorlatban azért az minden bizonnyal.
Itt kicsit korai lenne talán 55k-nál, de mondjuk legkésőbb 100k-nál gondolom ajánlott, mert zsebbenyúlósabb ha a trafók letérdelnek, meg idegesítő is az. Vagy rosszul látom?
-
csubuka
addikt
Sziasztok!
2018-as Stonic 1.25 immár nem garis, 54000km-nél van. Így a 7.évben milyen cserére kéne az éves szervíznél figyelni?
-Olaj persze a 0W20 C5, gondolom márkában amit a szervíz preferál.
-Légszűrőt, pollenszűrőt intézem én magam.->Egy hűtőfolyadék csere nem ártana nem? Hiába van meg még a -40fokos fagyállósági szintje... lassan elöregedik.
->Gyertyákat esetleg lassan kéne?
->Előző évben volt fékfolyadék csere, szóval ott semmi nem szükséges... -
TommyY2
tag
Erre én is beneveznék, 2017-es Kia Venga, Gen2-es angol nyelvű navigációval.
Budapesten biztos lesz rá szakember, de én távol lakom a fővárostól.
Amennyiben sikerülne találni egy jó belevaló fejegységet, talán még magam is megpróbálkoznék a cserével.
Kíváncsian várom a fejleményeket.
TommyY
-
Cölöp
tag
Sziasztok!
Egy Kia Venga (2016) kocsiban szeretném a gyári navigációs fejegységet cserélni olyan utángyártott típusra, ami tudja a vezeték nélküli telefon tükrözést, és minden gyári extra továbbra is működik, pl. tolatókamera, kormány vezérlések, stb.
+ ne kelljen a fél kocsit visszabontani miatta.
Nem szeretném magam csinálni, tudtok ajánlani valakit, akinél a művelet megbízhatóan végrehajtható?
-
user2
csendes tag
Ceed CD ötajtóshoz létezik utángyártott, jó minőségű hátsó dobbetét? Műanyagból készültet szeretnék, nem mint a gyári vacak. Keresgélek, de nem találok...
-
Funthomi
aktív tag
válasz
ElRamos #7763 üzenetére
Ahogyan előttem írta tboy93 nem kell hallgatni az autóra
Egyébként sem tesz a motornak jót, ha túl alacsony fordulatszámon váltasz. Ez szívóbenzin, mehet a magasabb fordulatszám, 4000 környékétől már szépen leadja a nyomatékot.
Én magam nem húzatom ki mindig eddig, de szituáció függő is. -
-
ElRamos
tag
Sziasztok!
Van egy 2020-as i30-am, 1.5 DPi. Szívó benzines motornál milyen fordulatszámnál váltatok sebességet? 42-43 km/h-nál már jelzi, hogy tegyem 4-be, 52-55 körül meg 5-be. Nem ez a legnagyobb probléma a világon, de ha esetleg valakinek ilyen szívó benzinese van, megköszönöm a tanácsot! Dízelből ültem át, lehet nagyon meghúzatom váltás előtt a szívó motort, mert olyan is volt, hogy 3-ba mentem és gyorsítás közben jelezte, hogy tegyem 5-be...Egyébként jó autó, szokni kell így jó pár hónap után is, főleg előzésnél kell észnél lenni, de nekem egy megbízható családi autó kellett, ami biztonságosan elvisz A-ból B-be. Nem ezzel takarítom le az autópályát, de nem is emiatt vettem.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
csubuka #7756 üzenetére
Nálam a Passatnál kellett a plusz szál. Kormányoszlop borítása, meg ami a kapcsolócseréhez útban volt, lejött, de a műszerfal maradt a helyén. A motortérből egy drót segítségével fűzték át a kábelt.
Még az is kiderült, mitől állt csálén a borítás, korábban valaki eltört valamit... A kormány alatt szemből duct tape-pel sikerült orvosolni, ami csak a kormány tekerésekor látszott.
-
csubuka
addikt
Hmm, értem. Akkor megfontolandó a helyzet, miután a légzsák lekerül. Ha elég csak csatlakozó-ki-be viszlát kombót végvinni akkor jó. Ha nem akkor meg marad úgy
*Mondjuk tud ez zörögni magától érintetlenül is...
Fúképp a szélvédő előtti fekete műanyag elvezető ahogy üti a gépháztető bukkanóknál
-
csubuka
addikt
válasz
macilaci78 #7754 üzenetére
Köszi.
Itt amúgy nem nagy dologra kell gondolni a tempomat kapcsán. Stonicban ki van építve minden, csak a gombot kell lecserélni a kormányon, illetve legrosszabb esetben plusz 1 kábelt behúzni...
A hűtőfolyadék azért érdekes, mert az alap megoldással kb a fele bennmarad, ha jól gonodlom az 1.25 Stonicnál, szóval rosszul én is meg tudom csinálni, nem ártana, ha az egészet lecserélnék.
-
macilaci78
nagyúr
válasz
csubuka #7750 üzenetére
Tempomat szerelésre őket akartam javasolni, de ahogy látom, csak VAG vonalon mozognak.
Kia vonalon Jávor Gábor-t mondják még nagy gurunak. Az általános dolgok (folyadékok, szűrők cseréje) nem igényel mélyreható ismereteket, de a tempomat miatt lehet, elvinném Gáborhoz (, ha vállalja) és otthagynám a kocsit arra a napra.
-
csubuka
addikt
Sziasztok!
A gari lejártával már inkább nem márkaszervízbe vinném az autót majd éves szervízre. Budapest környékén tudnátok KIA szakit ajánlani?
Annyira nem lesz nagy nehézségű a sztori, egyedül talán a tempomat gomb beépítés (termék meg van) meg a hűtőfolyadék csere ami talán valamilyen szinten KIA tudást igényel... amúgy olajcsere stb. átnézés kb. -
macilaci78
nagyúr
Elirigyeltem a VW-ektől...
Temus rendelés, de bárhonnan elérhető. Pár percig egy liter forró vízben ellágyult annyira hogy fel tudtam tenni.
-
prsq
aktív tag
Eltűnnek a nem közvetlen befecskendezésű szívómotorok a konszernnél.
A Picanto új árlistájában már nincs 63 és 79 DPI, csak 63 GDI* (a 79 DPI árában), az i20-nál is kivezetik az 1.2-es MPI-t, gondolom az i10-nél, Stonicnál, Bayonnál is ez lesz majd.
* Feltételezem, az ezres T-GDI-ről veszik le a turbót.
-
enddav
aktív tag
Engem még mindig az zavar, hogy nincs a ceed-ben kanyarfény, az i30-ban pedig van. : /
: ebben nyomaték árok van alul.
'24 1.5 T-GDI 36k km Ceed
-
Sziasztok!
Hyudai i20 2022-re milyen tetőcsomagtartót(keresztléceket) márkát, típust érdemes venni, van valami ajánlot ár/érték arányban jó?
Köszi! -
SafE84
tag
Sziasztok!
Fékbetét cseréjét kötelező szakszervizzel csináltatni vagy lehet akármilyen szervizben? 1 éves autóról van szó, így még garis. -
szekfizsolt
senior tag
Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni.
Adott egy 2011-es FD Hyundai I30 1.6 crdi, gyárilag tempomatos kivitel.Az elmúlt 10-20e km alatt párszor előfordult, hogy nem tudtam bekapcsolni a tempomatot. Ilyenkor a kis "óra" jel ugyan megjelent, de a "set" gombra nem tartotta a sebességet. Később "magától megjavult". Viszont egy ideje már egyáltalán nem működik. A hiba ugyanaz. Bekapcsoláskor az "óra" ikon előjön, de a "set"-re nem marad úgy.
Kezdetnek kicseréltem a kuplung kapcsolót (lehet, hogy veszek egy másikat, mert elég "gagyinak" tűnt, amit beszereltem. Jó helyen van, tiszta vér volt a kezem a csere után...
A féklámpa kapcsoló szerintem rendben van. A féklámpát rendesen kapcsolja és annyira nem bonyolult, hogy külön körön érzékelje a tempomat miatt (szerintem). Semmi sem változott.
Mi lehet még?
Agyalok a sebesség érzékelő jeladón. Nem tudom, a gázpedálnál van-e valami jeladó, ami befolyásolhatja?!? A kormány kábelköteg is lehet persze, de minden más működik, így a fene tudja...
Amit még észrevettem (de a fene tudja, hogy csak beképzelem-e), hogy korábban kettesben, mikor fekvőrendőrön átmentem alapjáraton, akkor magától gázt adott (gondolom vmi védelem lehet lefulladás ellen), most azt nem csinálja. Azóta inkább visszakapcsolok 1-es fokozatba, mert olyan, mintha le akarna fulladni. Illetve alacsony fordulaton elkezdett kicsit rángatni. Csak azért írom le a tüneteket, hátha összefüggésben lehet a nem működő tempomattal.
Van esetleg ötletetek? Nagyon megköszönném, mert tervezek pár tényleg hosszú utat és örülnék, ha megoldódna. -
TommyY2
tag
válasz
JoolsNOS #7702 üzenetére
Érdekes, hogy a 13W elfogadott menetfénynek (az 5W helyzetjelző kiegészítéssel sem sokkal több).
A kia Venga ködlámpáján is van ott egy téglalap alakú kivágás, de nincs benne semmi.
Azért nem bánom, hogy megszenvedtem az Osram DRL beszerelését, remélem, hogy sokáig fogja bírni.
U.I.: Látom, hogy szoktál írogatni az olajos fórumba is. Érdekelne a véleményed a Venga-ba való olajjal kapcsolatban. Már egyre több fogalmam van az olajokról, de most sem világos sok minden, mivel soha nem kaptam rá kielégítő válaszokat, a legtöbb olaj adatlapján meg nincs minden feltüntetve (pl. TBN, stb.).
Azt sem tudtam, hogy az A5/B5 olajok TBN száma szinte azonos lehet az A3/B3 olajokéval (azt hittem, hogy az A5/B5 a leggyengébb).Arra lennék kíváncsi, hogy Asbee honnan veszi az olaj adatlapokat, amiken fel vannak sorolva az adalékok és értékeik?
Te melyiket választanád (Kia Venga 1.4 CVVT)?
Privátban is megírhatod, ha ide nincs kedved.
- A Kia által alánlott Total Quartz 9000 NFC 5W-30 (API SL). Papíron nincs Kia ajánlása (érdekes).
- Motul 8100 Eco-nergy 5W-30 (API SP). Papíron ennek sincs Kia ajánlása.Most Motul 8100 Eco-lite 5W-30 (Dexos1 Gen3, API SP) van benne (érdekes, hogy ennek az adatlapján van Kia ajánlása), de a TBN száma csak 8.5. Ez lehet, hogy jó egy modern benzines, részecskeszűrős gépkocsiba (oada talán nem illik a magas TBN szám), talán még Venga-ba sem rossz (de ennél a lánc elég kényes, ahogy írogatják).
TommyY
-
sike!
tag
2024-és I30 1.5T GDI MHEV első éves revízió a miskolci Hyundai-nál: [kép]
Előre kértem, hogy a motorvezérlő frissítését is csinálják meg (van rá visszahívás), a helyszínen közölték, hogy erre most nincs idő, kérjek új időpontot.
Új hozzászólás Aktív témák
- Bomba ár! Dell Latitude E7440 - i5-4GEN I 8GB I 500GB I 14" HD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- Azonnali készpénzes nVidia RTX 5000 sorozat videokártya felvásárlás személyesen / csomagküldéssel
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i7 14700KF 32/64GB RAM RTX 5080 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Tablet felvásárlás!! Apple iPad, iPad Mini, iPad Air, iPad Pro
- HIBÁTLAN iPhone 14 128GB Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3017, 100% Akkumulátor
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft.
Város: Budapest