Új hozzászólás Aktív témák
-
adrian14
tag
Ma voltunk a Hyundainál és kicsit belekavarodtam ezekbe a számokba/meg szerintem az értékesítő is. De én is valami 2-3 évet hallottam DCT kuplungra. Szegedi KIA-ban futok még egy kört, múlt héten pont szerződést írtak alá és csak egy ember volt bent a szalonban hétvégén. Nem akartam zavarni őket ilyen ügyfélelkergető kérdésekkel

-
trec12
addikt
Igen teljesen korrektek. Velem legalábbis. Más márkáknál 5-7 éves autókon nem nagyon cserélgetik az automata váltó kuplungot "ingyen" a márkaszervízekben. Szerintem minimum félmilla a költsége ügyféláron. Mondjuk hozzá tartozik, hogy a Kia/Hyundai féle dct nem legtartósabb. Viszont már módosított, megerősített kiviteleket szerelnek/cserélnek az autókba talán így már jobb a helyzet. Hogy meddig tartozik ez is a 7év/150 km-be azt nem tudom. Hosszú kuplung gari nélkül viszont nem vennék új DCT-s Kiat.

Mindezek ellenére én azt javaslom a garira mindig és minden esetben kérdezzen rá valaki mielőtt átadja az autót javításra. -
-
trec12
addikt
válasz
adrian14
#7092
üzenetére
A DCT váltóra 7/150e km év a gari. Ráadásul itt a kuplungra is vonatkozik. Legalábbis a Ceed esetében tuti akkor nyilván a többinél is. Nekem a több mint 5 éves (56e km) autómban cserélték a DCT kuplungot. Kétszer is mert az első csere nem lett jó. Nekem egy fillérembe nem került. Most már hónapok óta ráadásul hibátlan.
(Érdekesség; a Hyundainál nekem azt mondták náluk csak 3 év a DCT kuplungra a gari magánszemélynek.) -
adrian14
tag
és a szervizhálózat milyen? Proceedes csoportban benne voltam régen facebookon, mert nagyon tetszettek. De elvette a kedvem a sok negatív komment. Emlékeim szerint az új autóknál is volt pár hiányosság (talán hidegen fura hangja volt a kocsinak...) és a márkaszerviz sok esetben széttárta a kezét.
-
válasz
adrian14
#7092
üzenetére
Fő alkatrész, szerintem arra pont járni fog a 7 év, egyedül a váltóban lévő kuplung szerkezet a kérdéses. Egyébként nagy megfejtést ne várj tőlük, ugyanerre a kérdésre a ceed-nél nekem anno azt mondta a kereskedő, hogy a DCT váltós modellben nincs kuplung
Ennyire értik, mit árulnak 
-
adrian14
tag
Sziasztok!
Bár lehet a márkaszervizt kellene megkérdeznem, de hátha van valakinek infoja. Új Kia Sportage esetében az automata váltóra (DCT) mennyi gari van? Illetve a szegedi szervizzel van valakinek tapasztalata? -
user2
csendes tag
Volt itt kicsit visszább téma az acél vs alu felni. Ma tettem fel a "téli" (khm, valójában négyévszakos) gumis, acélfelnis kerekeket a nyári, gyári, "hópihemintás" kerekek helyett. Nagyjából, nagy átlagban ilyen ~400 gramm az utóbbi többlet tömege kerekenként.
(A nyáriban nyilván több km van már.)
szerk.: 16"-os mindkét szett
-
Soma01
veterán
válasz
sharkypeti
#7089
üzenetére
Nem. De engem is érdekel ez a téma.
-
sharkypeti
aktív tag
Sziasztok! Volt esetleg már valaki közületek dióhéjas tisztításon Debrecenben?
-
user2
csendes tag
Srácok, Ceed Gold my24 "kellene" tudja a hazakísérő/üdvözlő fényt? Vagy van valami trükkje? (Könyvét néztem, de nem segített.)
-
Soma01
veterán
Üres kártyára másoltam a frissítő program által letöltött fájlokat és a régi, gyári kártyát elraktam. A fejegység saját rendszerét is frissítette a kártyáról az autó, ami kb. 10 perc volt. A térkép a kártyán van. Tehát a frissítéssel firmware és térkép frissítés is jön egyszerre. A többé eve használt gyári kártyát nem akartam visszatenni már.
-
SafE84
tag
válasz
burgatshow
#7082
üzenetére
Mit jelent az, hogy normális a nyugalmi áramfelvétele?
A 2-3 nap alatt lemeríti úgy értelmezendő, hogy áll az autó vagy közben használva is van?Az én logikám szerint, ha normális a nyugalmi áramfelvétel és jó az akksi, akkor nem megfelelő a töltés.
-
burgatshow
veterán
válasz
FollowTheORI
#7077
üzenetére
Mar a harmadik van benne 1 even belul. Ennyire peches nem lehetek.
-
Dare2Live
félisten
"hogy az ACEA C osztályú, ún. alacsony hamutartalmú olajok, amelyeket dízel részecskeszűrős gépkocsikhoz fejlesztettek ki, alkalmatlanok lehetnek bizonyos motortípusokhoz."
Ez egyrészt nesze semmi fogd meg jól, másrészt vagy nagyon benézte vagy nem ért hozzá... mindkettő erősen kellemetlen.
Azt nem tudom A3/B4 helyett ki ajánlotta a C3at de ha nincs A3/B4 én is azt mondtam volna sürübb olajcserével.
-
Soma01
veterán
Úgy keresd, hogy A3/B4. Ne csak a sima B4-et.
C-s olajat ha nem ír a gyártó az autódhoz , akkor inkább ne azt vedd.
"Az autógyártóknak jelenleg az az álláspontjuk, hogy az ACEA C osztályú, ún. alacsony hamutartalmú olajok, amelyeket dízel részecskeszűrős gépkocsikhoz fejlesztettek ki, alkalmatlanok lehetnek bizonyos motortípusokhoz. Ennek az álláspontnak bevallottan az az oka, hogy a gyártók nem rendelkeznek elegendő üzemi adattal ahhoz, hogy kijelenthessék az ellenkezőjét. Mit jelent ez számunkra? Azt, hogy majdnem biztosan nem lenne semmi problémája az autójának ettől az olajtól, különösen egyetlen csereperiódus alatt. Kérdés, hogy a "majdnem biztos" elég megnyugtató-e. Én inkább másik olajat választanék....
Üdv:
Olajdoki"
Amúgy pont helyettesítője lehet:
-
Ez inkább tűnik hibás/gyenge aksinak...
-
ginola
addikt
2008-as nem részecskeszűrős 116 lovas 1,6 dízel i30-hoz alig találok B4 5W30 olajat, a C3 tudja a B4 követelményeit?
-
[CS]Blade2
addikt
válasz
burgatshow
#7074
üzenetére
Az előzővel is már csinálta gondolom. Ismerősnek egyébként gyárilag rossz volt amit vett, szóval ilyen is van.
Nem értek hozzá, de gondolom várni kellene, és időnként rámérni, és akkor méregetni, amikor van indokolatlan áramfelvétel.
-
Soma01
veterán
válasz
burgatshow
#7072
üzenetére
És az akksi mennyi idős?
-
burgatshow
veterán
Sziasztok!
Egy ideje a 2013-as KIA Picanto elkezdte zabálni (értsd csutkára meríteni) az akksit. 2-3 nap állás után előfordul, hogy már nem indul.
Ami biztos, hogy frissen zárás után a nyugalmi áramfelvétele a kocsinak normális. A fejegységet cseréltük 2 éve kb. de utána is sokáig jó volt még. Az ajtókapcsolók rendben, kósza lámpa világítások nincsenek.
Azt se sikerült még teljesen megfigyelnem, hogy van-e közvetlen összefüggés az időjárással, ezt most próbálom figyelni.
Utólagosan beszerelt riasztó ugyan volt, de a hibakeresés miatt már azt is leszedtük, ennek ellenére fennáll a dolog.
Esetleg van ötletetek? Utolsó tippem, valami oxidált testkábel vagy ilyesmi, de ebben se vagyok biztos. Ha van ötletetek, kérlek ne tartsátok magatokban.
Szerk.: egyébként a generátort töltés is rendben van, az autóval normál körülmények között napi 50-60 km-t megyünk, tehát van ideje bemelegedni és és rendes mennyiségben visszatölteni.
-
Varosban tobbet csal az enyem.
Most Toszkanaban vagyunk ilyen fogyikat hoz a gép:
BC 5.7, valos 6.17
BC 5.8, valos 6.7Elobbi full palya, utobbiban szerpentin is van, meg varos.
Napokban amugy a BC sokszor irt ilyen 4.7-4.8 koruli erteket, kar hogy a valosagban az inkabb 5.5-5.8 lehet

-
user2
csendes tag
Nem kell hájpermájlernek lenni, csak keveset kell dugóban
közlekedniállni.
(Persze ez nekem sem mindig jön össze, hétköznap reggel és kora du bele lehet szaladni némi araszolgatásba "csodálatos" fővárosunkban.) De az sem árt, ha a sofőr nem türelmetlenkedik...
Én a kíméletes gyorsítás híve vagyok, ami nem jelent tökörészést, csak némi odafigyelést. Meg pár km miatt nem ülök autóba, szóval hidegen nem is megy.A Rio nálunk is valós 6 körül van, kisváros-falu és környéke.
-
válasz
[CS]Blade2
#7068
üzenetére
Lol itt mindenki hypermiler, de akkor leirom en is kontrasztnak.
2013 Ceed kombi 1.6 GDI szivo, 205-os kerekek, ~6 ev alatt ~70e km
Turelmetlen, kicsit binaris labu sofor 🤷 (hidegen szoktam azert figyelni)
Kb. fele Budapest, sokszor hidegen, dugoban, masik fele autopalya, GPS szerinti 135-tel (gyerekek rendszeres fuvarozasa a nagyszulokhoz meg vissza, nyaralas megrakodva), sima orszagut aranylag keves van benne
Teljes atlag, tankolasokbol szamolva: 8.6 l/100km
Legdurvabb egy tankolasra juto: 14.6, ez tavaly decemberben a karacsonyi idoszakban volt, nagyreszt Bp. belvaros dugo, asszem volt benne klimaval paratlanitas is -
[CS]Blade2
addikt
2019 Rio 1.25 MPI
13.032 km 795,1liter
6,1 a valós átlagA kocsi legkevesebb 5.0-t írt ami valós 5,47 volt, a legnagyobb 6.3 volt ami valós 7,06.
A rekord alacsonyam az most szeptember:
626,1 km 34,27 literből (5.47)0% autópálya, kb. 80% város, és 20% a városig vezető út. Napi 20km, az is legalább 2 részletben reggel és este.
Ahhoz képest, hogy gyakorlatilag az olaj hőmérséklet soha nincs az üzemin, télen sokszor a víz sem, és sok hideg indításom is van, amikor többet fecskendez, talán nem rossz értékek.
-
Dare2Live
félisten
Én mindegyik tankolást írom az alapján 1.6 MPI ami 30%ban megy dugós városban, többi országút és pálya: átlag 6.9liter/100km.
Elmúlt 2év legjobb fogyasztása:
4.7 liter/100km 100% országút (max 100km/h) és falu. Légkondi volt.
Elmúlt 2év legrosszabb fogyasztása:
9.4 liter/100km. Tél 80% dugós város
A fentiekben benne van az, hogy hypermilages multam miatt van pár berögződésem pl ha elkerülhető lett volna a fékezés és mégis fékezel akkor hibáztál azaz pl ha jön a körforgalom akkor nem nyomom tovább, falutábla elött 300méterrel lelépek a gázról... -
user2
csendes tag
A fogyasztáshoz: épp beírtam az Excel táblámba a legutóbbi tankolást. 11230km teljes átlaga 6,42 liter. ... ééés nem felejtettem el, megnéztem, az autó kereken 6 literes adatot ír erre a távra. Kiszámoltam a kútnál, az előző 545km-re nekem 5,77 liter jön ki, az autó 5,45 litert írt.
-
Soma01
veterán
Voltam bent a márkaszervízben. Mondták, hogy a program úgyis törli a gyári kártyát és úgy másolja fel a friss adatokat. Akkor inkább veszek egy új kártyát és arra másolom fel az adatokat. Mostmár jobbam átlátom a folyamatot. Köszönöm szépen a te segítségedet is!
-
Soma01
veterán
... én is le akarom menteni a gyári kártya jelenlegi tartalmát!
Neked benne kell legyen a kártyát hogy menjen a navi? Ha igen. Melyik kártya van most így benne?
Tehát a régi, gyári kártya tatalma csak el van mentve neked, az nincs már meg az autóba téve. Úgy néz ki, hogy az törölhető... Én friss kártyát fogok használni. -
prsq
aktív tag
Én úgy csináltam (másik Kia, de ugyanez a módszer, most nem tudom megnézni melyik fajta), hogy a gyári kártyáról átmásoltam gépre a cuccot, hogy meglegyen (illetve azóta egy másik kártyára is ráraktam).
Aztán gyári kártya töröl, és arra rá az új cucc.
Majd berakom autóba, ő meg megcsinálja.
Háromszor csináltam eddig, még nem volt gond. (A tiédért nem vállalok felelősséget.
) -
Soma01
veterán
válasz
FollowTheORI
#7057
üzenetére
Elolvastam, meg is csináltam, a másolásig. Elég vacak az a leírás, ezért kérdeztem itt. Csak nem akarom, hogy a jelenlegi térképet elrontsa. Most eredeti Kia sd kártya van az autóban. Gondolom, csak a térkép van a kártyán. De hát ez nincs leírva sehol. Az sem, hogy hogyan másoljam az SD kártyára. Írjam felül a most ott lévő fájlokat? Pluszban biztosan nem fer fel az új. Akkor töröljem ami rajta van most? Ez sincs leírva! Vagy inkább vegyek egy új kártyát az új térképnek? Ha meg ott van az új térkép a kártyán, mit másol másfél óráig és hová?
-
ElRamos
tag
Sziasztok!
Pár napja tették fel a téli szettet az i30-ra, tegnap este ahogy hazafelé mentem, felvillant a guminyomás ellenőrzése jelzés. Hogy lehet ezt eltüntetni? Elvileg a nyomás rendben van.
-
-
Soma01
veterán
Nem próbáltam még ki, de nekem ez nem tűnt jónak. Mert a leírás alapján a fejegységet frissíti egy órán keresztül... De hogy a mostani SD kártyán lévő adatok hogy frissülnek majd, azt nem tudom. Vagy az SD kártyán csak valami licenc van? Az SD foglalatra az van írva, hogy MAP.
-
Soma01
veterán
2018-as Sportage navigáció frissítésben tud valaki segíteni? Egy leírás is elég lenne.
SD kártya van az autóban és azon van a térkép. Ha kiveszem, nincs navigáció. Elvileg a rendszer MY17 Compact a képek alapján. -
szekfizsolt
senior tag
válasz
Micsurin
#7043
üzenetére
Utánaolvastam a témának, mert engem is érintett...
2009-től kötelező volt a DPF a dízelekben, így 2009-től vannak az 1.6 crdi-kben is.
A páromnak 2008-as van, abban még nincs.
Úgy tudom, hogy a 90le-s 1.6 crdi-kben nem volt kettőstömegű, a 116le-s ökben viszont már igen. Egy 2008-as és egy 2011-es 1.6 crdi-nk van, egyikben sincs, mindekettő 90le-s. -
user2
csendes tag
Az a 8 liter (még mindig) nagyon soknak tűnik, de asszem az egy automata autó sok dugóval, ha jól emlékszem. Nekem a valós* 6,5 körül mozog, 10eKM. Nagyrészt Vác -Bp XI. kerület heti egyszer, a többi javarészt országút, plusz kevés pálya és (kis)város.
*Az elejétől írom, nagyrészt a te hatásodra.
Szerintem az autó is ilyesmi számokat ír nálam, de az biztos, hogy nem csal semerre 1 litert.Az 1.5T-GDI "menésével" kapcsolatban egyetértek, tényleg nagyon elegendő, mondhatni "harmónikus", illik az autóba. Egyedül a váltó kiosztása, ami fura, az 1-2-3 között nagyon nagyokat ejt, ez kellemetlen tud lenni városban.
Tavaly volt nálam pár hétig egy 1.5dpi i30, a motorja egyáltalán nem volt rossz, tetszett (más kérdés, hogy maga az autó egyébként borzalmas** volt). Mondjuk én 1.6 benzines H Astrából jövök, szóval kb tudom milyen egy szívó benzines. Dízel után hbiztos, hogy szokatlan(ul hervasztó) lehet.
**Jó, nem volt tragikus, de a Ceednek a közelébe sem jöhet, annak ellenére, hogy azért ezzel kapcsolatban is lenne pár észrevételem.

-
válasz
kisza25
#7047
üzenetére
Arrol nem beszelve, hogy ez egy euro6 szivo benzin motor. Nekem volt euro4 accord, meg utana hasonlo teljesítményű euro 6 mazda 6, utobbi nekem borzasztóan lomha volt, baromi nagy kesedelemmel reagalt a gazpedal lenyomasara. A ceed-em sem reagal azonnal, foleg nem normal modban (sportban meg idegbeteg), de már megszoktam, illetve utana tol egy olyat a turbo ami behozza a keslekedest. Ez a 160 le 255nm igy 25e km utan azt kell mondjam nagyon kényelmes hétköznapi kozlekedeshez, bar a fogyasztása rosszabb a konkurenseknel, nekem az atlagom 8 liter körül mozog (ez a valos, a BC csal lefele 1 litert!).
-
ElRamos
tag
Sziasztok!
Beléptem a klubba egy 2020-as i30 kombival (1.5 benzin). Egy 2007-es 1.7 dízel H Astrából ültem át. Eddig nagyon tetszik, az Astra után olyan volt, mintha egy űrhajóba ültem volna annyi gomb volt hirtelen
Még csak pár napja használom, eddig nagyon bejön, amit viszont észrevettem, hogy az Astrám jobban gyorsult, hamarabb erőre kap, az i30-nak idő kell, előzésnél jó lesz majd figyelni.Garázst bérelek, ami elég szűk, az Astrával is úgy tudtam beállni, hogy a jobb oldali visszapillantót manuálisan behajtottam. Az i30-nál ha lezárom a kocsit, automatikusan behajtja a tükröket, nyitásnál meg ki. Na szóval parkolásnál hogy tudom behajtani a jobb oldali visszapillantót? Elnézést kérek, próbáltam megkeresni, de még a használatit sem találtam egyelőre.
Köszönöm a segítséget!
Üdv: ElRamos
-
Soma01
veterán
Amit letöltöttem 2017-es használati a Sportagehoz, abban 2 év 20.000 km van írva olajcserére 1.6 GDI motorhoz. Hol van 3 év/30.000 Km írva? Amúgy persze, sűrűbben cserélek majd olajat. 6-8.000 km között. Lehet téli, nyári olaj csere lesz majd. Majd látom a kilométert... 8000-nél tovább nem fog menni egy olajjal.
Van olyan használati, ahol évente írjak a cserét. -
Micsurin
nagyúr
2008-2012-es ProCee'd-ek az 1.6CRDi-vel DPF-esek?
(90 és 116 lovasakat néztem, ha jól tudom ezekben nincs kettős lendkerék sem)Mennyire nyűgösek? Ennek az utódja van nekünk cégesben csak már adblue-s változatban egy gen3 i30-ban, azt nagyon szeretjük.
110 lovas H Astra 1.7-est váltana utóbbi hisztis Denso injektorai miatt. Jól látom alkatrészesek alapján, hogy itt az egész magasnyomású rendszer Bosch alapú? Csúcsok és a pumpa is?
Mennyire rohadnak? -
viraga
tag
Sziasztok!
Vezérlést "szeretnék" cserélni vagy cseréltetni az autómban, ami i20 PBT, azaz 1. gen ráncfelvarrott, a motor G4LA - 1,25 - 86 LE. 120k km, indításnál időnként csörög, max 1-2 másodpercig.
[Itt] azt írják, hogy az okoskerekeket (CVVT) is érdemes ilyenkor cserélni. Van ezzel kapcsolatos tapasztalat? Jellemzően nem említik ezt a tulajok, ezen a fórumon sem és máshol sem. Azért, mert ez alap, vagy azért, mert senki nem cserélteti? Úgy látom, vannak olyan készletek amikben a két CVVT kerék is benne van (szett ár kb. 150-250), és vannak olyanok, amikben nincs. Külön is lehet kapni a két kereket, úgy 120-200 a kettő együtt, horror drága, nyilván megéri akkor már szettben venni. De kell-e egyáltalán? Megbontás után miből látszik, hogy már azt is cserélni kell? -
rhommel
csendes tag
Sziasztok! Adott egy Kia Sportage (2024) TPMS szelep feltanítását házilag el lehet végezni nem horrorisztikus árú kütyüvel? A téligumihoz egy Autelt vettem.
-
ginola
addikt
Sziasztok
Véleményetek szeretném kérni miket cseréljek idén szervíz során. 2008. dízel i30, ami 92 e km-t futott.
2024. Mit érdemes ?
Olaj+szűrő
Pollenszűrő
Fékfolyadék 2 éve volt, de a forráspontja tökéletes.
? fagyálló, üzemanyag szűrő (2021. 8 e Km ment azóta)
? levegőszűrő milyen gyakran
? fékek, pofa, tárcsa még a gyári
? váltó olaj (2018, 77 e Km- nél volt csere)Köszönöm szépen előre is!
-
Matr x
aktív tag
válasz
macilaci78
#7033
üzenetére
Itt is mázlim van, emlékezett a végállásokra az ablakemelő.
-
Soma01
veterán
válasz
fonok87
#7036
üzenetére
Mondjuk a konklúziót levonhatjuk együtt is...
Nekem kicsit zavaros lett a következtetés. Oxigén érzékelő tisztítót ajánlanak, de titok hogy melyiket. A injektor tisztítót nem ajánl? Katalizátor tisztítót sem? Üzemanyag rendszer tisztítót se hangsúlyozzák ki. Az E5 miatt, hogy mit kellene használni, arra se térnek ki.Van olyan adalék ami minden tankoláshoz használható és keni, tisztítja is az üzemanyag rendszert. De akkor kell katalizátor és oxigén érzékelő tisztító is, meg persze katalizátor is. Plusz a szívó oldalról még nem is esett szó. Oda is kellene valami.
-
[CS]Blade2
addikt
válasz
macilaci78
#7033
üzenetére
-
macilaci78
nagyúr
válasz
[CS]Blade2
#7032
üzenetére
SS nincs. Az ablakemelőre van valami know how?
-
[CS]Blade2
addikt
válasz
macilaci78
#7030
üzenetére
Én a magaménak amennyire utána néztem lehet gond a start-stop amit fogalmam sincs, hogy hogy lehet újra tanítani, valamint az ablak emelő amit elvileg házilag újra lehet, csak megvan, hogy x másodpercig meg ennyiszer nyomkodd a gombokat.
-
Matr x
aktív tag
válasz
macilaci78
#7030
üzenetére
Én ilyenekre nem is gondoltam, mikor tegnap cseréltem.... Saruk le, akksi ki, újat be. Törölte az 'A' és 'B' útvonalakat, órát visszaállította 2015-re. Rádióban a csatornákra emlékezett, kulcson gombbal zárható volt az autó.
Sima, nem AGM ment be.
-
macilaci78
nagyúr
Sziasztok!
2017-es Kia Ceed JD, 1.6 CRDI 100 kW, manuális váltó, nincs start-stop.
Akkucserénél mire kell figyelni?Simán lehúzom a sarukat, kiveszem, beteszem az újat és kész, vagy áram alatt kell legyen az autónak közben, tanítani kell, akármi?
AGM akku kell, vagy jó a sima is? -
user2
csendes tag
az a kia-féle webes ajánló "nagyszerű". az 1.5T-GDI-hez 0W-20 C5-öt ajánl, a könyvben API SN+/SP vagy ILSAC GF-6 szerepel.
-
Soma01
veterán
válasz
Dare2Live
#7006
üzenetére
"Nem csak a német hanem a magya KIA olajválasztó amit korábban linkeltem is engedélyezi azzal a kikötéssel, hogy 7500kmenként olajcsere. Mert 7500kmre tuti elég egy C2/C3 lévő SAPS("hamu"). Tartva a 7500kmet emiatt tuti semmi baja nem lesz de 15.000kmen meg lehet elfogy a "hamu".
ACEA A5/B5 HIGH SAPS C2/C3 MID SAPS olaj"Neked hol írja az olajválasztó, hogy a C2 olajat hamarabb kell cserélni? Nekem (mobilon) csak ajánlja másodsorban és kész.
Az SAPS meg hamu rész meg elég zavaros.
-
Soma01
veterán
A mi Sportage 2018, 1.6 GDI-nkben milyen kipufogógáz kezelő rendszer(ek) van(nak)? Csak a katalizátor vagy van valami részecske szűrő is?
-
user2
csendes tag
Normális, ha a ledlámpa párásodik? Értem, hogy ha lehül a levegő, lehűti a búrát és mivel a LED nem melegít úgy, mint a halogén, nincs ami "kifűtse" a párat, de azért csak ki kellene szellőzzön, nem?
-
noorbertt
őstag
Sziasztok,
2012 Kia ceed kombi, szeretnék bele utólag első és hátsó parkoló szenzort, van ajánlott megoldás, szaki Pesten? Milyen árakban van ez, esetleg tapasztalati alapon mennyire működőképes az utólagos be kötés?
-
Dzsolo
senior tag
válasz
teppik_amon
#7015
üzenetére
Mivel nem rejtett hibát kell keresni, hanem hengerfejezni kell, szerintem megteszi a helyi szerelő is, de ez a te döntésed, nem hiszem, hogy olyan nagy dolog lenne, ugyanúgy kell szerelni mint a többit, maximum pár munkaórával több lesz mert nem rutinból szereli. Bár ha azt nézzük, hogy 20e/óra a javítás akkor el lehet rajta gondolkozni.
-
szimi57
őstag
válasz
teppik_amon
#7015
üzenetére
Egy autószerelőnek nem okozhat gondot, egy hengerfejes motor sem. A közelebbit választanám.
-
teppik_amon
tag
válasz
macilaci78
#7018
üzenetére
Erre nem is gondoltam, köszi!
-
macilaci78
nagyúr
válasz
teppik_amon
#7017
üzenetére
Nem tudom, honnan kell vinni a kocsit, de 150 km azért távolság. Néznék az útvonalon több szolgáltatótól is árat, illetve a fóti szerelőtől is kérnék tréleresre ajánlást.
-
teppik_amon
tag
válasz
macilaci78
#7016
üzenetére
150 km-re van, az odaszállítás 100KHUF (trélernek vissza is kell jönnie, ugye)
elnyomta a vízcsövet, oda puffog ki(be)
sokjóra nemszámítok btw.
De kb erre jutottam énis. -
macilaci78
nagyúr
válasz
teppik_amon
#7015
üzenetére
Tréler. Egy hozzáértő szaki, aki nem a te kocsidon gyakorol, gyorsabb és jobb munkát végez és ha a másik a gyakorlást is felszámolja, akkor olcsóbbat is.
100 km nem a világ, annyit lábon is kibír. -
teppik_amon
tag
Sziasztok
Adott egy hyundai H1-es kisbusz, 8 személy, 2,5 diesel. Imádjuk. 190K kilómétert, 2010es évjárat.
Hengerfejes a motorja, a környéken nemnagyon vállalják, 1 szerelő foglalkozna vele, de ő jobbára VW-eket javít. Ajánlottak szerelőt, Hyundai szaki Fóton, aki eléggé messze van tőlem, az odaszállítás lenne 100K.
Ki mit csinálna? Helyi szerelő aki nem javított még ilyet, vagy a távoli aki meg ilyeneket csinál és látott már szétszedve ilyen motort? Utóbbit még nem hívtam fel. Vélemények róla esetleg? -
Soma01
veterán
Egyelőre talaltam négy 0W-30-as olajat, ami már tartalmaz LSPI adalékot a feltüntetett szabványok szerint. Szerintem ezek az olajok még csak most kezdenek elterjedni.
-
Soma01
veterán
Totachi az a márka. Elírtam. A Dexos miatt gondoltam, hogy 2,9 fölött van, de abból a szabványból is van 2,6 és 2,9-es is. Tehát inkább passz. 0W30 is van, de az is csak SP és GF6A. De a 30 miatt gyanús, hogy 2,9 a HTHS. Csak azt nem tudom, hogy mehetek biztosra.
Nekem csak egy A5B5 vagy A7B7 ha pluszban lehet SP-vel, 0W30-as olaj kell. 5W30-ból Dunát lehet rekeszteni.
Szerintem az 1.6 GDI, 2,9 HTHS-re van gyártva. -
Soma01
veterán
válasz
[CS]Blade2
#7008
üzenetére
Nekem is azt írja, igen, QUARTZ 9000 NFC 5W-30. De én 0W30-at szeretnék. Neked lehet ajánl 20-as olajat is, de nekem nem, ezért nem teszek ilyet bele. 20-as olajoknak a HTHS-e is alacsonyabb és ezzel kinyírnám a motort.
0W-s HKR-t találtam, csak 200 literes kiszerelésben.
C-s olajat nem akarok bele tenni. -
fonok87
aktív tag
válasz
Dare2Live
#7006
üzenetére
Ettől a videótól most "megnyugodtam", köszi
(2015-ös Carens 1.6 GDi)
Egyébként is gondoltam rá, hogy bele kéne kukkantani a motorba, mert hogy az olajat épp nem eszi, az egy dolog. De ha vizuálisan meggyőződhetnék a kokszolódás mértékéről, az azért biztosabb lenne. Én még időben vagyok a videó szereplőihez képest, 90k km van az autóban. Gyertyát cseréltem tavaly. Látszani nem látszott semmi a régin, de simább lett az alapjárat. A régi gyertyák csúcsai közel sem néztek ki olyan szarul, mint a videóban.
Az edigiek alapján elgondolkoztam a motorolajon. A most használt Shell Helix Ultra Profesional AF 5W30 A5/B5 az API SL-t tudja. Egy gyors guglizással talált táblázat szerint ez 2004-es vagy régebbi motorokhoz ajánlott, illetve Te is írtad, hogy legalább SN+ kéne.
Még egy kérdés: kinek mi a véleménye, tapasztalata arról, milyen benzint érdemes tankolni? 95/E10 sima, prémium, vagy 100-as, E5?
Én azt vettem észre, hogy valamivel kevesebbet fogyaszt a 100-asból (annyival pont nem, hogy ugyanannyiba kerüljön egy km-re). A Speedzone videóban is említik, hogy az etanoltartalom okozhat problémát. Valószínű, hogy megéri a minimális plusz költséget az E5? Gondolom a prémium benzinben az adalékok is jobbak. -
[CS]Blade2
addikt
Motul Eco-lite 0W20 -at használtam eddig 2x, most pedig Total Ineo xtra EC6 0W20 van benne. Nekem az előírás ACEA C2 lenne, de kifejezetten C2-es olaj szerintem nincs is a piacon. C5-öst meg C6-ost használok.
Szívó Benzines 1.25 MPI Rio.Itt neked mit ad ki elsőszámú ajánlásnak? [link] Gondolom ugyanazt, mint amit itt a kia.com -on is ír: [link]
Rio 2017 2020 YB 1.25 Kappa (K) Petrol 3.6 ACEA C2 0W20 TotalEnergies Quartz 9000 HKR GF6A 0W-30
Sportage 2016 2018 QL 1.6 Gamma (γ) Petrol 3.6 ACEA A5 5W30 TotalEnergies Quartz 9000 NFC 5W-30A tiedéhez egyébként van is ilyen NFC-s a boltokban. Amit nekem ír abból semmi sem beszerezhető, 0W20 C2-t követel, de a sor végén egy HKR 0W30-at ajánl, de az ugyanúgy nem kapható sehol. 0W-s HKR-es nincs a boltokban.
Amit használok EC6 0W20 az tudja az:
ACEA C5
ACEA C6
API SP
ILSAC GF-6A -
Dare2Live
félisten
"LSPI védelem jó volna"
Hosszútávon bűn nem min SN Plus olajat rakni egy DI motorba. A Low Speed Pre-Ignition (LSPI) nagyon szép lyukakat tud csinálni a dugatyúba.
Meg minek ilyennel szórakozni amikor zizikért van SN Plus olaj? Sött MPIbe is min SN plus mert miért ne?"Mondjuk találtam ilyen 0W20 olajat, 8-as TBN-nel."
linkeld pls és a fő kérdés: Tudja az ACE A5/B5 vagy A7/B7et?
"A HTHS meg passz. De 2,9 feltt van az tuti."
Tuti legyen mert túl alacsony HTHSel tényleg ki lehet nyírni egy motort. -
Dare2Live
félisten
SL a minimum de API visszafele kompatibilis. Minnél újabb annál jobb/szigorubb a szabvány akkor meg főleg DInél min SN Plus LSPI miatt. Én nem látok érdemi okot arra, hogy SM, SL... olajat vegyél amikor 6.300Ftért kapsz 4liter SN Plus olajat.
"GF6A-t is nézegettem, mert ugye az ugyan az, mint az API SP"
Azért ilyet ne írjunk le. Átlaghalandónak ugyanaz."De ezeknek az SP szintű olajoknak szépen megy lefelé a HTHS-e és a TBN is. Az meg sincs határozva. Azt meg szerintem nem kellene, így levinni."
Mi az, hogy lemegy? A pldaban lévő ACEA A5/B5nél elő van írva pl, hogy HTHS cST 150Cn 2.9 és 3.5 közt kell legyen. Ezt akkor is tudnia kell egy ACEA A5/B5 olajnak ha API SL, SM, SN vagy SP. Pont.
Ugyanez meg van adva TBNre is.
és hamár behozod C2/C3 témát akkor SAPSra is ld köv idézeted."Bár a német kézikönyv meg simán ajánl C2 , C3 olajat ebbe az 1,6-os benzin motorba.
Szóval tudja a fene. Valószínűleg semmi baja nem lesz."
Nem csak a német hanem a magya KIA olajválasztó amit korábban linkeltem is engedélyezi azzal a kikötéssel, hogy 7500kmenként olajcsere. Mert 7500kmre tuti elég egy C2/C3 lévő SAPS("hamu"). Tartva a 7500kmet emiatt tuti semmi baja nem lesz de 15.000kmen meg lehet elfogy a "hamu".
ACEA A5/B5 HIGH SAPS C2/C3 MID SAPS olaj
"2019-ben, amikor még adtak el ilyen motorral autót, nem volt még SP szabvány. GF5 volt, de azt se írták oda, csak az MPI meg T-GDI motorokhoz. Szóval nekem az A5B5 vagy A7B7 biztonságosabb választásnak tűnik."
Itt látszik, hogy nem érted. Az A5/B5öt az olajnak teljesítenie kell. Viszont van SP/GF6 meg SL/GF3 A5/B5 is. Melyik a jobb, melyiknek kell szigorubb szabványka, extra teszteknek, értékeknek megfelelnie? Az újabb SP/GF6 A5/B5 oaljank.
pl a korábban említett LSPI teszt nem volt SN Plus elött. Ami SN Plus A5/B5 az mind tudja. Ami SL A5/B5 az lehet igen, lehet nem.
[link]
Remélem segítettem kicsit megérteni. -
Soma01
veterán
válasz
Dare2Live
#7003
üzenetére
Nem az SL a minimum? Amúgy meg nem olyan drága olaj az aminek litere 3000 ft alatt van. Kb. ennyi lesz nekem a 0W30 is.
GF6A-t is nézegettem, mert ugye az ugyan az, mint az API SP. Az SP meg mehet bele, mert visszafelé kompatibilis az SL-lel is elvileg. De ezeknek az SP szintű olajoknak szépen megy lefelé a HTHS-e és a TBN is. Az meg sincs határozva. Azt meg szerintem nem kellene, így levinni. Bár a német kézikönyv meg simán ajánl C2 , C3 olajat ebbe az 1,6-os benzin motorba.
Szóval tudja a fene. Valószínűleg semmi baja nem lesz. Bár nekik eladó az új autó, meg a szerviz is ráér...
2019-ben, amikor még adtak el ilyen motorral autót, nem volt még SP szabvány. GF5 volt, de azt se írták oda, csak az MPI meg T-GDI motorokhoz. Szóval nekem az A5B5 vagy A7B7 biztonságosabb választásnak tűnik. Mellé mehet GF6 is ha nem üti egymást a két szabvány. Amit most nem tudok kapásból. -
Dare2Live
félisten
MOon nem tudok róla.
A 0W30as A5/B5 is ritka. És drága. És akkor a 0W30 A5/B5 mellett jó lenne ha min egy API SN+t is tud. Vagy SP/GF6ot.
Pár A5/B5 olaj amiket kiírtam:
[link] Total Quartz 9000 HKR 5W-30
2700Ft/liter ACEA A5/B5 + API SP + Hyundai - Kia ajánlás[link] Mannol 7709-4 Toyota, Lexus 5W-30 (5W30) API SN PLUS
1600Ft/liter Ez a legolcsobb ami tudja hivatalosan az SN Plust.[link] MOTUL 8100 Eco-nergy 0W-30 A5/B5
4000Ft/liter 0W30 és API SP -
Soma01
veterán
válasz
[CS]Blade2
#7001
üzenetére
Neked is benzines motorod van? Úgy tudom, 20-as olajok közt nincs A5 minősítés.
-
[CS]Blade2
addikt
Motorolajból is nekem pl. 0W20-tól mit tudom én meddig írja, de valami 15W40-ig biztos. Az első 165.000km-en 5W30 volt benne, ott állandóan járt a kocsi, 3,5 év alatt tették bele. Én jóval kevesebbet megyek, rövideket és városban, 0W20-at tesztek bele, és ugyanott a max jelzés pontjánál van a szint amikor cserélem.
Ha vastag lett volna neki annó az 5W30, és nem jut be bizonyos részekhez vagy nem időben, akkor elvileg a 0W20-ast ehetné is.
Talán jobb is, hogy 5W30-ast használtak hozzá amikor sokat futott és autópályán. Ott a 0W20-as 15.000km-enként cserélve gyengének is bizonyulhatott volna.
Nekem sok hideg indításom, hideg üzemem van, konkrétan valszeg nálam soha nem fog bemelegedni az olaj és a blokk. Sokszor a víz nem melegszik fel ameddig a célhoz érek, főleg télen. A felhasználáshoz és az hőmérséklethez igazítom a választásom.
Új hozzászólás Aktív témák
- Apple iPhone 11 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 128GB Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3293
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ultra 7 265KF 32/64GB RAM RTX 5070 Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Telefon felvásárlás!! iPhone 11/iPhone 11 Pro/iPhone 11 Pro Max
- Samsung Galaxy A36 5G / 6/128GB / Kártyafüggetlen / 12Hó Garancia / BONTATLAN NULL Perces
Állásajánlatok
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest



Ennyire értik, mit árulnak



Én a kíméletes gyorsítás híve vagyok, ami nem jelent tökörészést, csak némi odafigyelést. Meg pár km miatt nem ülök autóba, szóval hidegen nem is megy.
110 lovas H Astra 1.7-est váltana utóbbi hisztis Denso injektorai miatt.

Szóval tudja a fene. Valószínűleg semmi baja nem lesz."
