Új hozzászólás Aktív témák
-
Dzsolo
senior tag
válasz
sakal83
#7577
üzenetére
Hát nem tudom, a sajátom amit a céges mellett használok 2 éves 4 évszakos gumi benne 25.000.- km olyan mint az új egy 130Le autóra van szerelve, makulátlan, majd 30e km cserélem meg őket Elsőt hátra hátsót előre). Feleségem Jazzén 4 éves de az évi 2-4000 km-t fut, azt lassan eladjuk mert még rendes árat lehet kapni érte másnál öregedjen meg, illetve lehet az autó is megy. Cégesemen is 4 éves abban 60e km van és még nem kell aggódnom miatta de jövőre arról is lekerül. Az összes autó amit kintről veszünk, (flottások) mind azzal van szerelve, de legyen igazad, biztos nagyobb tapasztalatod van benne, szíved joga másképp dönteni. Mondjuk részemről csak két márka jöhet szóba a többi hulladékot biztos nem venném. csak a Michelin és a Kléber. A Goodyear 25 éve nem tud rendes gumit csinálni, nem hogy 4 évszakost semmit nem szabad venni, a motoromra se tenném rá... Egyébként a 4 évszakos gumikon belül is rengeteg különbség van, kinek mi a fontos tulajdonsága a guminak aszerint kell választani. A 4 évszakos csak egy gyűjtőfogalom.
Ameddig volt 2 szettem nyáriba Klébert téliben Continentált preferáltam kb 4 évig használtam őket mert öregednek, akkor még jó pénzt lehet értük kapni így az új szett kb. 50%-os áron vásárolható.
Céges autóimon anno volt Hankook téliben alig vártam, hogy lecseréljék igazi hulladék volt, jelenlegi 4 évszakosom lepipálja, nyáriban Michelin az meg gyorsan keményedett és alig kopott, esőben életveszélyes volt azt is alig vártam, hogy megszabaduljak tőle.Nem akarok 5 évnél tovább használni semmilyen abroncsot és e szerint is vásárlok a 4 évszakos 50-60e futásteljesítménnyel hirdették, elvleg tudni is fogja pont 4-5 éves lesz, ha marad minta eladom ha nem akkor eldobom, ennyi, és mindig friss gumikkal járok sorban sem kell állnom megúszom az évi 2 szerelést, nem kell dupla felni mennyiséggel rendelkeznem, nem kell tárolnom a gumikat.
-
Dzsolo
senior tag
válasz
JoolsNOS
#7573
üzenetére
4 évszakossal járok a legjobb választás, a cégesen és a saját autóinkon is azok vannak, semmi értelme a téliguminak, nincs már tél, meglátásom szerint. (illetve sokak szerint)
A budai oldalon járunk semmi gondunk nincs.TPMS miatt írj szakszerviznek, majd ők kikereseik alvázszám alapján, vagy bemész az alkatrészrendelős pulthoz és megnézik neked.
Ha világít az üzemanyag szint jelző lámpa régen rossz, fél tank alatt tankolni kell a benzinesbe és a dieselbe is, mi sosem várjuk meg, hogy világitson káros lehet, (cégesnél is előírás) nem tudja a rendszer megfelelő hőfokon tartani az üzemanyagot és magasabb hőmérsékleten kerül befecskendezésre, tönkre teheti az injektorokat, ileltve a tank aljáról felszívhatja az üledéket, de mindneki úgy szivatja magát ahogy akarja, magánügy.
Egyébként meg írja a fed komp, amennyiben 0-át ír utána még 50-80km van benne felhasználás függő. -
Dzsolo
senior tag
válasz
ElRamos
#7239
üzenetére
Mikor összeállítottad akkor érdemes lett volna rendes fényszórót rendelni bele
Köztudottan semmit nem ér a halogén izzó. Keresd a Csillagromboló szervizt majd ők raknak bele LEDet, igaz a foncsor nem fogja meghálálni. Az I30 benne van a listában, lehet bele utolag szerelni.
Egyébként nem értem miért a legfontosabb eszközön spórol mindenki vásárláskor. Nálam alap, hogy Xenon vagy LED gyári lámpa nélküli autót nem veszek, még használtan sem. Pont ezért fizetem a Cascot is, mert csak a fényszórók több mint 1 millába kerülnek. -
Dzsolo
senior tag
válasz
teppik_amon
#7015
üzenetére
Mivel nem rejtett hibát kell keresni, hanem hengerfejezni kell, szerintem megteszi a helyi szerelő is, de ez a te döntésed, nem hiszem, hogy olyan nagy dolog lenne, ugyanúgy kell szerelni mint a többit, maximum pár munkaórával több lesz mert nem rutinból szereli. Bár ha azt nézzük, hogy 20e/óra a javítás akkor el lehet rajta gondolkozni.
-
Dzsolo
senior tag
válasz
szekfizsolt
#6960
üzenetére
Dugd gépre és nézz élőadatot, felesleges vaktában próbálkozni.
Egyszerűen nem értem, hogy tudja az Euro5-öt részecskeszűrő nélkül, (Van auógyár aki megoldotta pl a FIAT). Amennyiben tudja akkor minek vezették be a DPF-et Euro 5-re?. Itt a 2011-es I30 leírása igaz nem 90Le [link]
Én még mindíg a kipufogogáz téma mentén haladnék tovább.
Rákerestem az Unixnál a 90Le euro5-re nincs hozzá katalizátor csak DPF mert ugye egybe van építve a katalizátorral. (egy egység a kettő) Elengedem a témát de ez tipikus DPF hiba a leírás alapján. Fotozd már le a tűzfalat, egy u alakú műyanyag csőnek kellene rárögzítve lenni a turbótól jobbra. 50 nél egyenletes galadásnál lehet érezni a rángatást? Esetleg padlógáz esetén?Igy alvázszám nélkül nincs is értelme a dolognak, viddel ide [link] Ők majd megjavítják. Egyébként a szívosorod műanyag csappantyús? Mert ha igen akkor illő lett volna azt is cserélni amikor leszerelték, nem tudom kihez vitted, de ha jól olvasom egy rendes diag nem volt az autón, mert a csúcsokat is megnézték volna, nálam 2 csúcsnál végnyomás probléma volt, nem nagy összeg a javítása, és otthon is ki lehet húzni.
-
Dzsolo
senior tag
válasz
szekfizsolt
#6937
üzenetére
https://www.vindecoderz.com/
harmadik-negyedik sorban írja, csak nem tudom az alvázszámod, írd be kiderül.
2841B7 Emission regulation - euro 5
2891F1 Catalytic converter - d.p.f -
Dzsolo
senior tag
válasz
szekfizsolt
#6917
üzenetére
Az új nagy valaszínűséggel részecskeszűrővel van szerelve és eltömődött, minden eddigi ráköltött összeg pénzkidobás volt. Nem tudom milyen szervizbe hordod, de a panaszok alapján meg keleltt volna nézni a szenzor értékeket. Az átlagfogyasztása magasabb mint a másiknak? Olyan érzés mikor produkálja mintha befognád a kipufogót egy pillanatra majd elengeded, és az ismétlődik?
-
Dzsolo
senior tag
válasz
Gabesz87
#6764
üzenetére
Ha jót szeretnél magadnak nem ajánlasz ilyet nekik,
A Honda, és a Kia-Hyundai nem egy kategória, (áruk is tükrözi) inkább Hondát választanám, bár az a 2.5M nem valami sok annyiért csak a GE Jazz van, közepes állapotú ennek ellenére inkább azt venném.
A Jazz feszes futóművel rendelkezik és jó üles pozícióval, motorja kiforrott megbízható max 10e kilométerenként olajat kel cserélni, mondjuk a multkor 4e km után cseréltem az anyataxiban mert letelt a 24 hónap, ennyit ment full hideg üzemben
. A Kia több extrát ad, roszabb üléspozíció, nem utolsó sorban véleményem szerint a benzines motorok felejtősek.
Honda karosszérián a tanknyílás környékének rohadása lehetséges, nekem ez a negatív tapasztalatom vele (miénk nem rohad sehol). Amennyiben sokat fogyaszt vidd el szelepállításra, nekünk pálya klímával 6,2, Bp-Balaton táv, (ugyan azt futjuk mindíg mert van lent házikónk). városban 2 km-es táv 7,1 vidék 800méter munkába menet 9,8-11 liter között
Pont nem számít. Azért a diesel is megette a 8.2-őt ezen a távon 
A Toyotát ajánlanám még, de az ennyiért nincs, illetve a régi yaris felejtős.
Természetesen úgy döntesz ahogy szeretnél, nincs csak pozítív oldal, minden hol van negatív is, de ha apósodék idősebbek 50 felett akkor a Honda a kényelmes megoldás.Nincs problémám a Kiámmal, nagyon szeretem, sosem hagyott úton, mondjuk diesel, szinte full extrás beparkol magától, üvegtető stb tökéletesen hiba nélkül működik, igaz 3 hetet dolgoztam rajta, hogy jó legyen, de többet az életbe nem veszek, visszatérek a Toyotához és hibridel járok.
-
Dzsolo
senior tag
válasz
kisza25
#6755
üzenetére
Öööö ezt most komolyan írtad? Az 1.6 GDi feltöltési mennyisége tudomásom szerint 3,6 liter motorolaj, (nem valami sok) most ha sok a rövidtáv és vizesedik, bár nem tudom mitől mert inkább az üzemanyag szokta hígítani, illetve eszi az olajat az olajlehúzó gyűrű kopottsága miatt, ami fokozódhat nagyobb terhelés esetén értelem szerűen a megnövekedett fordulatszámnak következtében a hengerfalon percenként több olajfilm keletkezik, melyet ha nem tud lehúzni a gyűrű akkor elégeti. (mondjuk 6dl nem kevés se vízből, se üzemanyagból se olajból, bár ha azt nézem amit írtál akkor elfogyasztott 6dl olajat és kipárologtatott 6 dl folyadékot is, az 1,2 liter) természetesen a pára is jelen van a folyamatban de nem ilyen mértékben a szívórendszerben keletkező párát többnyire a kartergázszűrő fel szokta fogni. Nem vagyok szakértője a témának, csak laikusként írom.
Az 1.6 GDi is kileheli a lelkét mint az 1.4, csak idő kérése. Ilyen mértékű olajfogyasztást nem indokol 160km szerpentin, minél hamarabb célszerű felkeresni egy műhelyt ahol megvizsgálják az állapotát mert azt amit nem tudott elégetni azt köpi bele a katalizátorba.
A Hyundai konszern ebben az időszakban nem volt a helyzet magaslatán, (bár szerintem napjainkban sincs)
-
Dzsolo
senior tag
A YouTube Music csak a rajta található zenéket játsza le, természetesen ezeket is tudod rendezni, szóval sáját könyvtárat hozhatsz létre, még életemben nem próbáltam offline módban, nem is fogom, arrol a részéről nem tudok nyilatkozni. A saját telefonon tárolt zene lejátszása (ezt így 2024 ben leírni furcsa
) simán csatlakoztatod a készüléked a fejegységhez ott ahol az USB menüpont van kell olyannak is lennie, hogy média, átkattintasz és bárminek a hangját lejátsza, Netflix, HBO stb... Szóval még stremelhetsz is útközben, a gyerekek nyugodtan nézhetik
Nekem CEED-em van de az i20 is hasonló lehet.Amúgy miért nincs zene telórol ha térképet nézed? WAZE és ott az ikon a jobb felső sarokban, vagy a menüben megtalálod, ott lehet Spoty is, ha jól emlékszem. (de engem a zöldek hidegen hagynak)
-
Dzsolo
senior tag
válasz
birozoli7800
#6523
üzenetére
Véleményem szerint a diesel rendben van, vállalható, ha derékfájós vagy akkor ez nem a te autód mert itt mélyen ülsz, szervizelés szempontból jól szerelhető. A 2010-es Euro IV-es ezért nem szerelték részecskeszűrővel. Turbó jó benne sokat kibít 3-400e is ha a C3-as olajat kapja, nem jellemző rá a meghibásodás. Levegő, pollen, olajszűrőt otthon is tudsz cserélni, az olajleeresztéshez már inkább akna ajánlott a haspáncél miatt (műanyag elem) de nélküle is megoldható. A fagyálót is könnyű benne cserélni, illetve a gázolajszűrő csere is kb 1 órás művelet. Fékolajat géppel érdemes cserélni különben az ABS kockába bennmarad a régi a váltó olaj is könnyen cserélhető csak előtte vedd meg az alumínium alátétet a csavar alá, mondjuk ez igaz az olajleeresztőcsavarra is. Láncos motor, ameddig nincs hangja lehet hajtani, ha cserélni kell az kb 200-250e Ft. Előforduló hibák: szívótorkot érdemes takaritani 200e km felett, könnyű hozzáférni, cserébe az izzitógyertya csere szívás mert a tűzfalnál található, ha régen cserélték akkor beleszakadhat a vége, de ha 3-4 évente cseréled akkor nem lehet probléma, a gyertya végére ráégett koksz miatt nehéz kiszedni, és ebbe szerintem jó az olcsó Bosch is. Az alkarész árak teljesen rendben vannak, nem drága hozzá semmi. Felújított izzitógyertya darabja kb.83e Ft ez is nagyon jó árban van. A karosszéria elemek sem drágák már sokat bontanak belőlük, a Kiánál a hátsó ajtó felső része szeret rohadni. Az I30 ban kék a kijelző meg minden is, nincs az a pénz amiért beleülnék, de kinek mi tetszik. Egy ismerősömnek volt éveken át egy 2011-es I30-a 5-5,5l fogyasztott nagyon szerették. Itthon javarészt a fapadosokat vették, szóval ha extrásabbat szeretnél akkor az importból kell válogatnod, azokat viszont érdemes átnézetni nehogy rohadjon az alja.
Teljesen élhető autók, és még jól szerelhetők is.
Új hozzászólás Aktív témák
- Apple iPhone 13 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! Lenovo Legion 5 Pro 16 Gamer notebook - i7 13700HX 16GB DDR5 512GB SSD RTX 4060 8GB W11
- Samsung Galaxy A53 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 mini 128GB Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3853, 94% Akkumulátor
- Bomba Ár! Lenovo ThinkPad L15 Gen2 AMD - Ryzen 7 I 16GB I 512SSD I 15,6" FHD I HDMI I W11 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Köztudottan semmit nem ér a halogén izzó. Keresd a Csillagromboló szervizt majd ők raknak bele LEDet, igaz a foncsor nem fogja meghálálni. Az I30 benne van a listában, lehet bele utolag szerelni.
Ehhez nem kell segítség.

) simán csatlakoztatod a készüléked a fejegységhez ott ahol az USB menüpont van kell olyannak is lennie, hogy média, átkattintasz és bárminek a hangját lejátsza, Netflix, HBO stb... Szóval még stremelhetsz is útközben, a gyerekek nyugodtan nézhetik

