Új hozzászólás Aktív témák
-
-
-
Mivel kopó alkatrész, nincs jelentősége, ott és úgy csinálod ahogy akarod.
Amúgy nekem is a 2017-es Rio-n elkoptatták 37k alatt a fékeket durván... meg szét is rozsdásodott... én gyárira cseréltettem, én messze nem koptatom úgy a féket mint előttem aki használta... de a rozsdásodás ugyanúgy gáz. Legközelebb valami nem gyári rozsdamentest rakatok be az biztos.

Szóval ez lehet ilyen kia tulajdonság... túl puha fémből van a tárcsa is.
-
-
válasz
Zsolt802
#7339
üzenetére
Inkább kuplung, hidegen szerintem. De ez részben Kia sajátosság is.
Nekem is csinálja néha a Rio hidegen pár perccel indulás után is.
De ha igazán bemelegedett meg ilyesmi, akkor semmi utána.
Nagyobb gázzal lehet neki segíteni.
Meg egyébként is az első két fokozattal nagyon finoman kell bánni, picit túl érzékeny konstrukció.
-
-
-
Ez inkább tűnik hibás/gyenge aksinak...
-
-
-
válasz
Dare2Live
#6947
üzenetére
A "nem akarja", azt úgy értem, hogy nem akar beruházni az átállásba, mert gazdaságilag nem éri meg, meg "nincs rá pénz" (nyilván lenne, HA nagyon akanánk). Megy a visszatáncolás.
Nem fétis kérdése ez, hanem racionalitás... az emberek 90%-ának nincs lehetősége racionálisan üzemeltetni még (nem éri meg neki, ezért nem választja).Én azt látom, amíg nem lesz minden második parkolóhelyen konnektor, és nem lesz minden 10km egy brutál villámtöltő park, addig a többség nem fog (meg nem tud) váltani. Ez egy brutális infrastruktúrális átállás, méreteiben és pénzben is.
Ennek a kiépítéséhez annyira sok pénz kéne, ami meg nem lesz rászánva, ezért évtizedekig húzódni fog.
Ahogy nézem az egész autóipar meg az ellátási láncoknak sem akaródzik gyorsan átállni, a pénz miatt.Szóval ezért gondolom, ha úgy érzi a "világ", hogy a 2035 sem tartható még az új eladásokra sem, az annyit tesz 2050ben is még a többség hibrid lesz minimum az utakon.
Énis azt vallom sok területen, hogy egyszerűen az ember nem hajlandó változtani a megszokásokon, amíg "nem folyik vér", (és/vagy) tehát nincs létkérdés probléma vele.Ami a tartósságot illeti... lehet túloztam az évtizedekkel...

10-15 évet kell meg fognak ezek kb szerintem lehúzni.
Ahogy hírlik amúgy, mostmár vannak olyan szarok is amik a lízinget sem bírják ki, és ezeket nem tudják majd eladni a lízing cégek sem. Ergo ezek a típusok ki fognak hullani a rendszerből hamar. Ezt így érttem. Senki sem meri majd megvenni, így a lízinges cégeknek sem éri majd meg ilyenekt finanszírozni. Ki fogják válogatni mi az, ami kibírja a lízinget is, és utána el lehet adni még a "maradványértékén".
Ezt szerintem csak az a technika fogja túlélni/megélni, ami tudja majd ez a 10-15 évet és a 300-400e km-t. Főleg ha esetleg valami fenntarthatósági dolog miatt, a gyártókat is köteleznék valami ilyesmi gyártására.
De majd meglátjuk...Az biztos, hogy érdekes évtizedek elé nézünk minden téren.

-
válasz
[CS]Blade2
#6944
üzenetére
Jelenleg én úgy látom, hogy a hibridek velünk lesznek az évszázad végéig
de minimum az 50-es évekig bőven. 
Egyszerűen nem akarja elengedni a világ a belső égést.
Olyan technikát kell venni ami bírja továbbra is az évtizedeket meg a százezer kilómétereket, azért vannak (és lesznek) ilyenek még... pl Toyota.
Mert ami nem ilyen lesz, az eladhatatlan lesz ... legalábbis a használt piacon, ahova a sok lízingelő cégtől megy majd (a többi nem másodkézbe megy, hanem a zúzdába). Új autóra meg közembereknek nem lesz pénze, szóval ezekre lesznek "ráutalva".
-
válasz
szekfizsolt
#6941
üzenetére
Mondjuk ezeket a felújításokat szerintem amúgyis érdemes volt megcsinálni, akár volt nagy baja akár nem... mostmár csak használni kell még jópár évig. amit ezeknek köszönhetően tuti bírnia kell még.

-
Van benne klíma? Esetleg az amikor rákapcsolna vagy épp megy?
-
-
Még nem tudom, de lehet. Nekem biztos kényelmesebb, nem kell “vacakolni” a szereléssel, meg az elhasznált dolgok kezelésével, leadásával, meg fél év garanciát vállalnak az elvégzett munkára.
Nyilván otthon olcsóbb, de akkor mindent nekem kell beszerezni, bemászni a kocsi alá, stb, hulladékot leadni és garancia sincs, ha valamit elbaszok. 😬
Majd még kiderül…
Mérnökként meg tudom a munka nem olcsó. Nem várhatom el tőlük sem, amíg jól csinálják.

Nekem eddig nem volt panaszom, bármi volt azonnal megnézték, megcsinálták. Mondjuk a kocsival se volt szerencsére semmi nagy gond. Kopp kopp kopp… -
Letudtam a 7. éves márkaszervízt is a Rio-ra, alig lett drágább szerencsére... eddig ilyen 71-75 ezreket fizettem, most meg 86 lett.

-
-
-
-
válasz
adamssss
#6721
üzenetére
A Toyota meg aztán mindkettőnél drágább (meg a szervíz is)...
Legalábbis, ha "azonos" felszereltséget néznénk.De az biztos, ha lenne rá annyi "felesleges" pénzem, énis Toyota hibridet vennék valószínűleg ma/mostanában.

Szerintem annyira beteg árak lettek, hogy egyszerűen elveszi az ember kedvét az újautó vásárlástól, legalábbis, mint magánszemély... cégeknél nyilván más, leírható lízingre, adókkal, meg kutyafasza flottakedvezményekkel (is).
-
Régebben én úgy emlékszem nagyobb árkülönbség volt a kettő között (Skoda - Kia pl), azért érte meg ár/értékarányban a Kia, mert "jóval" olcsóbban kaptál magasabb felszereltséget, és olcsóbb szervizelést... egyébként mondjuk a városi legenda szerint a Kia-k jobban a Hyundai-nál európában. Nekem is Kia Rio van és nincs rá panaszom. Egyetlen egy dologban lehetne csak jobb, a hangszigetelés, minden másban "kiváló".

Szóval lehet csak kimondottan a Hyundai-t kell kerülni.

-
-
-
Szerintem annyira gyenge az alapjárat, ha nincs elég gáz akkor a lefulladásgátló közbelép. Azért lehet ez talán, főleg hidegen.
Ha van kellő gáz mellé, sose “rángat”/“akadozik”.Meg az 1 és 2 kuplungra gázra nagyon érzékeny amúgyis. Ha nincs meg a finom láb összhang.

Worst case lehet kezdődő kuplung kopás/“felégés” is ha sokat van csúsztatva.
-
Alternatívaként, lehet jobb, ha "elengeded", és egy harmadik feles android kütyüt beszereltetsz, ami kompatibilis oda... valszeg sokkal olcsóbban meg is van.
Persze amit írtak esetleg a márkaképviseletnél megérheti pár bosszankodó kört futni előtte, ha bírod az ilyesmit.

Amúgy ez sajnos ilyen minden márkánál, a mai "nyugati" autóipar erről a lehúzásról szól.

-
válasz
Dare2Live
#6263
üzenetére
Nem igazán az számít tapasztaltom szerint, se a km/h, se a sebességfokozat.
Ami számít hányszor kell gyosítanod... amiket irtam kb átlagosan igazak amúgyis.
Valóban lehet jobb lett volna odaírni még azt is, hogy a fogyasztási sáv felső részén vagy, ha gyakran gyorsítassz (dugó pl) és az alján (vagy akár méginkább alatta), ha ritkán kell (országút/pálya).
Arra akartam támpontot adni, hogy kb amelyik "sávban" vezetsz (dominánsan) az fogja meghatározni mennyit fogyaszt átlagban, és ezek a kocsik kb ennyit.Itt látszik nekem is, hogy ingadozik, ugyanolyan környezetben/útvonalakon a fogyasztás attól függően melyik tartományban vezetek inkább:
Gasoline consumption: Kia - Rio - 1.4 MPI - Spritmonitor.deAmikor 5.8-9 körül van akkor 3000 a max, autópályán is ez 120 km/h max, 6 sebességes a kocsi (a legutóbbi két tankolás között pl csak így mentem, "tudatosan" spórolósan
) .
Amikor 6-6.5 körül van, akkor már a 2500-3500 körül van főleg... amikor meg 7 fölött, ott kinyomtam a szemét, városban is meg pályán is... 3500+ fordulattal... ami 140-150 km/h is akár... belső sávban tolva lefele a mazsolákat.
Az elsőt neveztem moderate-nak, amikor két tankolás között az a használati mód volt 90%-100%-ban... normál az a középső... és fast, amikor nehézlábbal mentem főleg.

És nagyon szépen kiadja amit írtam, mert egyiknél sem a sebesség vagy a fokozat számított a végén, hanem a fordulatszám tartomány... nyilvan ami meg meghatározza a sebességet ez igaz... de nem fordítva, szóval sose a sebességet néztem, ha takarékoskodni akarok, hanem hogy mennyire pörgetem mikor váltom el... illetve hatodikban meddig pörgetem fel.
Lehet menni 50-el negyedikben is 2000-et forogva, meg ötödikben is 1500-at forogva... csak előbbinél többet eszik, stb. Ezért nem a sebesség számít, hanem hogy pörög, fokozatot meg úgy választod hozzá, hogy mennyivel lehet/akarsz menni.
-
Nekem 1.4 Rio van 2017-es YB.
Erről nekem ez a tapasztalatom kb jópár év után:
1500 alatt nem szabad erőltetni.
1500-2500 között, 5,5-6l körül eszik.
2500-3500 között 6-6,5l elvan...
3500+ felett meg 7+ liter... határ az ember talpa.
Szóval, ha valaki ezen sávokban el tud járkálni... attól függően kb ekkora átlag fogyasztással számolhat. i20 is ilyen lehet, hisz kvázi ugyanaz a kocsi.
-
válasz
Istikee007
#6094
üzenetére
Ennyi idősen már lehet testkábel is, vagy indító szorul picit... bár azért az az aksi health sem épp jó annyira már.

-
válasz
racskobalazs
#5987
üzenetére
Nyilván nem.
-
válasz
gordonfreemN
#5963
üzenetére
Énis gondolkodtam már a cserén, venni valami bontóból egy komolyabb gyárit cuccot és beszerelni, csak nem tudom mivel járna még... pl kell e valami mást mókolni szoftverével. Mert azt nem tudom megcsinálni magam.

De elvileg csak annyi, hogy ezt kiveszi az ember és beteszi az androidos vagy nem tudom mit futtat most a gyári cucc.
-
Érdekes egy ilyen felszereltségből kimarad a digi klíma... furcsa. De néha vannak ilyenek.

-
válasz
PainKiller13
#5925
üzenetére
Na akkor mégis jól gondoltam, hogy ez nem a sima éves szervíz... így nézve viszont a 160 stb árak érthetőek.
Persze én sem voltam precíz a kérdésemkor, mert az alap az az olaj + levelgő + pollenszűrő, meg olajcsere.

De így már értem. Viszont innen nézve meg szerintem "nem drága" az ajánlat márkaszervíztől.
-
válasz
PainKiller13
#5912
üzenetére
Akkor ott valami nagyon be lett nézve valaki által, mert az kb ennek a fele szokott lenni ott is... mármint az összeg, de max 80-90 körül meg kéne álljon.

-
válasz
PainKiller13
#5910
üzenetére
Nem feltétlen a legolcsóbbak, de eddig tapasztalataim szerint korrektek voltak.

Én oda hordom a kocsim (Rio).Mondjuk elég nagy összegnek hangzik, gondolom az akkor nem csak az alap olaj meg szűrőcseréket tartalmazza, hanem még pár egyéb dolgot is, nem?
-
-
-
válasz
Istikee007
#5768
üzenetére
Sorrendben:
Esetleg az akksira rámérnék, hogy le tudja e még adni egy ideig rendesen a szükséges kakaót, amíg a generátor nem veszi át.Ha tippelnem kéne akksin túl, valamelyik jeladó döglődik vagy koszos a motor/kipufogó környékén, ami az alapjáratot, stb (is) szabájozná (főtengely, lambda, egr ha van, stb).
Rosszabb esetben kuplung, esetleg valamelyik csapágy/elem már szorul a hajtásban (generátor/indító, vízpumpa, stb) és kell neki egy kis idő míg "bejáratódik" vagy kéne neki kis kenés/karbantartás. Ennyi idősen már elég sokminden "elhasználódhatott".
Milyen olaj van benne?
Váltó olaj mikor volt cserélve? -
válasz
kisza25
#5751
üzenetére
Jah, énis azt mondanám inkább a 95-ös hatékonysága annyira "szar"... 100-al meg közelebb van a ténylegeshez, mert jobb a hatásfok.

Én nem tudom, mert mindig 100-ast tolok bele, amennyit megyek nincs lényegi különbség pénztárcára nézve (ilyen ezer forintok tankolásonként, "lófüggy", márakinek persze, nekem
) ... nyilván aki millió kilómétereket megy annak már talán nem mindegy, de az meg dízellel megy úgyis. ![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
Most amúgy átváltottam és maradok is jóideig majd OMW MaxMotion 100-ra Shell V-Power 100-ról, mert olcsóbb is picit, meg ki akartam már próbálni rég. Kíváncsi leszek lesz e különbség bármiben. Nyilván majd 6 hónap múlva lesz releváns ránézni a statisztikámra.

-
válasz
[CS]Blade2
#5746
üzenetére
Pont ezért nem érdemes nullázgatni szerintem.

Ha sofőr változik vagy amikor vetted, akkor persze igen... de utána pár ezer km után elég jól beáll.
Nyilván sose lesz tökéletes, olyan nincs... de nálam pl be van állva 6.3-ra, ami kb reális is átlagban az én "vegyes stílusomhoz". Nyilván amikor kinyomom a szemét a pályán, akkor többet eszik (~7l), ha meg poroszkálok, akkor kevesebbet (~5,5-6 között). De az átlag az jó kb +- egy-két deci nem számít.
-
válasz
kisza25
#5726
üzenetére
Valami olyasmi, bár inkább vegyes.
1-es használhatatlan, 2-4 picit rúl rövid, 5 az kb jó, a 6 meg szerintem valahogy nem az igazi.

De amúgy annyira nem gond, meg lehet szokni.
Valahogy úgy csináltam volna meg, hogy 1-4 picit hosszabb, az 5 talán oké.. a 6 meg rövidebb.
Szóval az egészet el kellene tolni.Szerintem tök jó kis autó, pont arra jó amire kitalálták, meg néha pályázni hosszabb távokat és ennyi.
Én nagyon megszerettem, jól is néz ki, megy is azért ha kell, és rettentő stabil és megbízható... kopp, kopp, kopp.
-
-
Jah, 1.4 MPI-t is (99LE) megfogja rendesen amikor durván rákapcsol a klíma.

Olyankor nem gyorsul annyira (vagy egyáltalán nem, néha ijesztő mikor épp előznél és nem megy a gép
)... meg amikor hegyes dombos részen megy az ember akkor felfelé érződik, hogy erőlködik... még padlógázzal is. 
-
-
válasz
[CS]Blade2
#5659
üzenetére
Úgy értem gyári, hogy a gyárban ezt töltik bele.

A könyv megint más téma, jah... bár szerintem ez van minden Kia kocsihoz írva/adva.
Mondjuk ez az Európa is annyira tág fogalom, benne van a Svájci alpok meg a Svéd észak... meg a délolasz, spanyol, görög, stb is...meg nálunk is lassan olyan idő van, mint utóbbiaknál. Ez azért elég komoly delta.
-
válasz
[CS]Blade2
#5655
üzenetére
Városban rövid távra még jó is lehet. Én meg inkább pályázok, oda amennyire át szokott melegedni a cucc, még ha jónak is tűnik nem biztos hogy a gyári 5W30 alá mennék. Főleg a mostani nyári klímák miatt se.

Legalábbis a hosszútávú élettartam miatt. -
Nekem a márkások Total Kia gyárit raktak az utóbbi években és nem érzékelek/látok vele problémát.
Total Quartz 9000 HKS 5W30 vagy mi a neve.

Énis azt tenném bele magamtól.Jah én kb évi 5k megyek és sose volt még fekete. 1.4 MPI.
No meg 99% Shell V-Power 100. Bár nem hiszem ebben számít.
-
válasz
kisza25
#5604
üzenetére
Tudom volt egy ilyen időszak, de a könyvében is ez van a karbantartás alatt?

Mert az hogy a szervíz mit csinált anno meg mit engedtek az más, mint amit most követnek.Amúgy furcsa mert nekem a 2017-es Rio könyvében sincs sehol 2 év.
Szóval elhiszem, de ki és hol írta hogy ez a gyári is?

-
-
-
Durva... most kaptam meg a Casco díjnövelés értesítést (index levél).
2017 Rio tavalyi előző 77 ezerről -> felelmelik idén 109 ezerre.

Nesze neked infláció.

Szerencsére a kötelező 48 ezerről 46-ra csökken, a bónusz ugrás miatt.
![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
-
-
válasz
racskobalazs
#5541
üzenetére
Nekem Rio-val évek óta a 70-80 ezres sávba mozog, szóval ez még olcsó is volt.

Nyilván helyfüggő stb is lehet.
Szóval ez jó ár volt.
-
-
válasz
kisza25
#5534
üzenetére
Miért nem?
Nem kell hozzá nagy dolog.
32A-ig a szolgáltató köteles adni, abból meg már simán lehet tölteni lassan. Délután este hazaérsz, ha nem mész utána sehova reggelig van 8-12 óra legalább simán visszatölti amit kiautózol belőle pár óra alatt. Feltéve ha rövid távokat megy az ember nyilván... napi munkába járás meg bevásárlás pl ilyen.
Igazából már kevesebbel is akár, csak kell egy intelligens töltő, ami akkor tölt amikor van szabad kapacitás éjjel-hajnalban pl.
-
válasz
Dare2Live
#5523
üzenetére
Pedig szerintem erre egy elektromos jó lenne, meg tudná ő tanulni szerintem, hogy mikor hazaér rádugja a konnektorra.
Azért az öregek ennyit még meg tudnak tenni... máshol meg ha ilyen távokat megy csak nem kell töltenie. És innentől a hidegindítás sem gond meg az olajcsere meg az összes macera. Később is eladható jó/jobb áron.Feltéve, hogy kertesházban él.

Meg persze a probléma inkább az ár... meg a szállítási idő most ezekre.

-
Pedig ez így van sajnos.

A legtöbb kábelkorbács, vezérlő, meg ilyesmi túl drága lenne sokféle verzióban gyártani külön (méretgazdaságosság, tömegtermelés, stb ugye).
Szóval gyakran majdnem minden ott van, csak egy egy kispórolható extra eszköz nincs odatéve, ami használná, vagy szimplán a szoftverben tiltva van.Meg ügye manapság már gyakran elég egy szoftver buhera vagy frissítés és máris van pár extra dolog. És maga a gyártó is azt mondja később fizetsz ennyit, akkor aktiváljuk neked az extrát. Ez a jövő. Lol.

-
válasz
Dare2Live
#5512
üzenetére
Spórolás, meg akkor ki venne új autót?

Meg drága is lenne emiatt (főleg ha belekalkulálnák, hogy ritkábban vesznek emiatt autót az emberek)Lehetne minden alu is, mint mondjuk a csúcs Audi-k meg a Tesla pl. És akkor sose rohad el... mondjuk azokkal meg más gond van/volt.

Egyébként nekem is jobban tetszene, ha minnél inkább az "örökkévalóságnak" építenék a kocsikat, meg fenntarthatóbb lenne az ipar, de inkább az "olcsóbb" irány megy/ment eddig.
Mondjuk most meg van sz*r még drágábban.
-
Előzgetni nem nagyon lehet "dinamikusan" vele (főleg megpakolva / 4 felnőttel pl), de a 130-at tudja tartani simán, igazából ez a kis teljesítmény meg köbcenti a gyorsulást meg annak dinamikáját korlátozza.

Meg sajnos az 5 sebességes váltóval ilyenkor már pörögni fog a motor és lesz hangja.
Ezek városi kocsik elsősorban, arra tervezve.
-
válasz
McNamara
#5459
üzenetére
Ízlések és pofonok, a felszereltség meg melyik tetszik számít.

Amúgy a Kia "európaiasabb", és picit a minősége is jobb... de elenyésző, itt-ott anyaghasználatban meg talán szervízháttér/alkatrész.
Szóval általában jobban jár a Kia-val az ember. De azért a másik is ugyanolyan jó.

-
válasz
jansky1
#5435
üzenetére
Szerintem a befecskendező rendszernél nem raktak valamit jól vissza/vagy nem takarították el jól.
Nem tudom mennyire volt szétszedve... esetleg a vezérlés nem stimmel vagy esetleg szorul valami valahol a vezérlés/ékszíj/lánc (ha van nem tudom)... klíma, generátor valami esetleg szorul és fogja.
-
válasz
[CS]Blade2
#5422
üzenetére
Minél nagyobb az előtörténeti adatsor, annál pontosabb lesz az átlag, de annál kevésbé fogja követni is az aktuális fogyasztást.
-
-
válasz
realist
#5207
üzenetére
Mivel szerintem tök ugyanaz a motor, így ha vannak vele problémák, akkor ugyanazok lesznek.
Másrészt az összes modern motor problémás picit, mert az Euro szabályok ezt okozzák. Ezzel nagyon nem lehet mit kezdeni. Márkától függetlenül.
Ami a garanciát illeti, az helyfüggő lehet, de ha minden jól van dokumentálva szabály szerint akkor nem lehet gond, el szokták fogadni és folytatják a bejegyzést/pecsételgetést.
Jogilag elvileg kell is EU-n belül.
-
válasz
WarninShotZ
#5152
üzenetére
Én ezalapján két dolgot néznék/nézetnék át, műszeresen, stb.

1. az üzemanyagellátást, szűrők, csövek, szabályzók, érzékelők, stb.
2. a motor, levegő és égéstermék jelérzékelők és rendszerek, lambdaszonda, egr, stb. ami van...Lehet már egy kiolvasás is megmondja hol lehet a hiba, de ha nem akkor ezeket lehet érdemes tisztítani, "olcsóbb dolgokat" cserélni újra. Nekem az a tippem valami nem működik optimális tartományban ami amiatt lehet hogy koszos, eldugult, nem jó jelet ad már, stb.
-
válasz
[CS]Blade2
#5057
üzenetére
Szerintem ez ilyen, elég jól fogja a kocsit.

Én elég tárcsa meg betétkímélően tudok emiatt menni vele.
De szubjektív, meg ki mihez szokott.
Azért az igazán meredek lejtőkön nem fogja meg. -
válasz
[CS]Blade2
#5040
üzenetére
Valószínűleg nagyon pörgeted és “gazdaságtalanul” vezetsz.
Ha betartod az 1500-2500 közötti fordulatokat, meg nem padlógáz padlófék mész, hanem gurulsz, motorféket használsz, stb. Akkor simán lehet 6-6,5 max körül járni még dugós nagyvárosban is.
Ha te 7 fölött jársz, akkor a stílusodban keresed először a bajt.
-
válasz
[CS]Blade2
#4984
üzenetére
Szerintem nem. Nekem a márkaszervízben csak csatlakoztatott kütyüvel tudták nullázni meg állítani az ilyesmiket.
2017 Rio

-
válasz
[CS]Blade2
#4931
üzenetére
Neten elérhető a felhasználói könyv, abban benne van az összes ilyen info, mikor mit kell cserélni, ellenőrizni, stb.
Vagy ha mástnem a telefonodra felrakod a Kia applikációt, meg beregisztrálsz és ott is elérhető az a könyv elektronikusan.De, ha rendesek, akkor nyilván elmondják, ezekben semmi titok nincs, hogy mikor mit kell csinálni.
Vagy pedig rosszul írtad és a szervíz előélete érdekelne a kocsinak? Mert azt viszont nem fogják kiadni majdnem biztos, hacsaknem tényleg nagyon rendesek.
Bár ennyi idős kocsinak amúgyis meg kéne még legyen a szervízkönyve, abban benne kell legyen mikor mit csináltak vele.Másrészt meg ezek a folyadék cserék relative nem nagy összegek, főleg a kocsi árához képest, szóval nyugodtan cseréltess ki mindet, nem ebbe fogsz tönkremenni...
Hacsak nem annyira kicentizted a büdzsét, de akkor meg ugye majom banán esete. 
-
válasz
kisza25
#4812
üzenetére
Igen, de ha jól értem csak azért vennél még egyet, hogy eladd, arra gondoltam az helyett.
Persze, ha tudsz venni egy másik eredetit, meg ezt eladni értelmesen akkor mindegy.
Bár ha csak szinterezed és utána adod el a búcsúspiros helyett, még lehet úgyis behozza az árán felül a költést.
-
Nem olcsóbb azt a felnit le homokfújatni és szintereztetni, mint venni egy másikat?

És akkor még "eredeti" Hyundai is maradna, csak más színű. -
-
Szerintem ha tartod a csereperiódust ezek kb tökmindegy "parasztvakítás" kategória.

De nem érdemes erről vitát nyitnunk... arra ott az olaj topik.
Ez már kb a benzinkutak ki hol tankol és mennyire jó kategória nálam.

Ami szintén egy bizonyos alja szint felett már mindegy.Mondjuk most azt vettem észre hogy az 1.4 MPI-m kevesebbet fogyaszt, ha sima alap E10 Shell megy bele.
Amúgy alapból V-Power 100-al etettem, de most párszor kipróbáltam a hatósági árast is (pénztárcám ellensége sem vagyok már ilyen eltérésnél). Kivéve amikor nem lehet mást tankolni csak prémiumot.

Egy 3-4 decivel mintha jobban fogyasztana az E10-el. Olyan 6.6-6.7-ről lement 6.3-ra az átlagom.
-
-
válasz
slett27
#4480
üzenetére
Valaki nemrég kérdezte, beírtam már... Total Quartz 9000 Energy HKS 5W30.

Egyébként nem hiszem hogy manapság lehet venni "rossz" szintetikus olajat 5W30 vagy 0W20 fronton.

Max ha hamisított pancs...
Na jó, a dízel-benzin ajánlást még talán érdemes nézni, de a többit már biztos hozza mind. -
-
Akkor az ezek szerint céges autó lesz nem saját.

Amúgy a lízingelő cégek is nagy szarban vannak, nem lehet mostanában csak úgy egy lejáró akárcsak párdarabos flottát is pótolni újakkal... sok helyen lesz meghosszabítva a szerződés a jelenlegi kocsikra azt hiszem (és nuku új kocsi rendelgetés az alkalmazottaknak).
A java még csak most jön ennek. 
-
-
Jó helyre jártál, ha annyiból megvolt előtte... nekem az utóbbi 2 év, az mind ilyen 70 körül mozgott már a JP márkaszervízben.
Most már 80-100 közé várom simán.
Most néztem a Casco-n is dobtak egy jó 10+ %-ot... lassan tényleg luxus lesz a kocsi (főleg a magyar átlagfizetésekhez).

-
Ha az van mint Rio esetén akkor a szokásos olaj + szűrő cserék + fékfolyadék.
Nekem JP Kecskemét 7x ezer volt tavaj. Azóta azért volt infláció, szóval 80-90-100 körül talán.Meg persze ha találnak valami plusz problémát akkor annak a költsége a fenti alapon felül.
Müszaki meg hatósági áras elvileg az olyan 30ezer körül lehet még pluszba erre.
-
Pedig az csak úgy lehet, ha valaki kormányt cserélt valamikor menet közben.

Bár valóban a másik lehetőség, hogy az elektronikát cserélték a motornál, vagy valaki kiütötte/üttettet ez a funkciót, vagy ilyesmi.
Ennyi idős autónál mindenfélre buhera elképzelhető már sajnos.

-
-
-
-
-
válasz
Anthony001
#3699
üzenetére
Írták már páran, teljesen felszereltség és típus függő... 6 hónaptól 12+ ig bármi lehet, és bármelyik autómárkánál.

-
Ez így nem elég infó... mert alapból megtartanám a saját kocsit, mert a cégautók általában elég limitáltak lehetnek. X km mehetsz vele havonta/évente, stb.
Ha belefér és fenn tudod tartani használhatja az asszony a sajátot, lehet menni vele nyaralni stb.
Persze, ha valódi "unlimited" kocsit kapsz, oda mész és annyi kilómétert amennyit csak akarsz, bármikor.
Akkor a másik kérdés mennyire bízol meddig leszel ott dolgozó.
1-2 év múlva, ha úgy alakul bevállalsz egy egy autó vételt, ha most eladod.
És persze akkor esetleg meghírdetheted a sajátod és valóban most relative jó áron el lehet adni a használt kocsikat, főleg amik jó állapotban vannak. -
-
válasz
Dare2Live
#3629
üzenetére
Engem nem lepne meg, ha az a Toyota ár per darab lenne ám.

Mert szerintem 65 meg 87k-ból nincs meg anyaggal a két oldal + munka sehol... szóval azt értsd úgy hogy 2x65+2x87 lenne (a teljes kocsi)... ebben szinte biztos vagyok.
Meg ez a "-tól", ugye mindig gyanús, az olyasmit sugall hogy több lesz az a végén.

Persze a 200k amúgy csak előre tényleg sok... másik szervízt kell keresni... vagy másik JP-t vidéken.
Nekem legutóbb a Rio-ra ~250k volt a négy csere, vidéki JP-nél. (kecskemét)
Persze ki tudja mennyire szálltak most el az árak, mert ez kb 1.5 éve volt. -
válasz
Dare2Live
#3624
üzenetére
Vagy aki hegyes/dombos vidéken van, és mindig fékkel jön le, nem használva a motorféket, stb.

Ja, elég használat függő. Nem elképzelhetetlen szerintem se a 40k.
Énis vettem már kocsit németből, hegyvidékről, ott 35+k-val is cserés volt és még szarrá is volt rozsdásodva a sózás miatt.
(az amúgy egyéként kívül belül makulátlan újszerű kocsin) -
-
-
Énis elkezdtem írogani a Rio-m
Gasoline consumption: Kia - Rio - 1.4 MPI - Spritmonitor.de -
-
-
-
válasz
outsiders
#3165
üzenetére
Pedig amúgy mostanában annyi a dugó, torlódás, lezárás meg a baleset meg minde sz*r a pályákon is meg városban is, hogy én már a hátam közepére kívánom néha a kéziváltót. Nagyon fárasztó tud lenni.
Pedig anno énis úgy voltam a férfi legyen férfi, meg kéziváltó az az "autózás", de az utóbbi pár év nagyon megváltoztatta a véleményem. Ha tehetném csak automatát vennék.
Mondjuk nekem a következő már 100% elektromos lesz, így az ezt a kérdést is megoldja.

Szerintem 100+ lóerő már elég pályára akármi van, ha valaki nem száguldozni meg az előtte haladót letolni a frászba akarja...

Szóval tökmindegy melyik turbósat veszi az ember, a legkisebb 1.0 fölött.

Más meg mivel nincs így ez a megbízható vagy sem kérdés tökmindegy... nincs más.

Amúgy szerintem a Ceed jó döntés, meg valszeg az i30 is... jah meg kell nézni hol miből kapja a legtöbbet az ember a pénzéért (felszereltség, extrák, kényelem), és ez a fő kérdés ma már.
-
-
-
Nem biztos hogy tudják/megnézték mennyire kell fújni, ha nem mondtad.

Nekem eddig egyszer jelzett be így, amikor 2.2-re fújtam nyáron nagymelegbe indulás előtt...
Aztán mikor kicsit hűvösebb lett akkor beesett 2 alá. És akkor bejelez.
Ezeknél a kocsiknál 2.3-2.5 körül van már a normális "hideg" nyomás.
No meg saját tapasztalataim szerint az a legjobb ha veszel egy saját nyomásmérőt, mert néha a kutakon is szarul mér (szétcseszik a pisztolyt, feljön a papír belül és akad a mutató, sokmindent láttam már), stb. Szóval csak azt hiszem már énis el, amit én magam mérek sajáttal.

Meg a komfort/kevés utas és a megpakolt érték közé lövöm be kb.
Új hozzászólás Aktív témák
- Xbox Elite Series 2 Kontroller // Számla + garancia //
- Azonnali kézbesítés az év bármely pillanatában
- Lenovo Thinkcentre M920t Tower/ M720s / M920s SFF / i5-8-9. gen/ WIN10-11/számla, garancia
- HP ProBook 430 G6 Intel Penium 5450U laptop
- HIBÁTLAN iPhone 12 Mini 128GB Purple -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3631,94% Akkumulátor
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő



![;]](http://cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)

