Új hozzászólás Aktív témák
-
[CS]Blade2
addikt
válasz
FollowTheORI
#7888
üzenetére
2019 Rio 1.25
Hosszú utakat mentek az enyémmel, az elsőket 120.000km után kellett cserélni.
Most 185.000-nél vagyok, szóval ebben 65.000 van most.
Ez volt az állapota 170.000km-es óraállásnál:
Most már ugye 100% város a használat a 100% hosszútáv helyett.A hátsó dobok még full gyáriak, szóval abban most már 185.000km van.
-
[CS]Blade2
addikt
-
[CS]Blade2
addikt
1100-1400Ft körül van Allegro-n elvileg univerzális direkt ilyen, de, ha jó az a silica is, akkor faca. A 25g-os akkor jól belefér, és el fog férni megdagadva is? A csomagolás is akkor bírja, nem erősebb ez a gyári papírszerű? (Egyébként az unverzálisnál az a gond, hogy pl. nem 35g,hanem 60g. Az megdagadva lehet lenyomná a műanyag rácsot is.)
Ez az univerzális egyébként azt írja, hogy: Használati idő: Az abszorbens hosszú ideig működik, de az időjárástól függően 3 havonta cserélni kell.
Az gyáriban egy vagyon lenne, mert akkor gondolom azt sem bír sokkal többet.Izzóból a kanyaros az H7 LL, Philips-ek vannak benne.
Az U LED-ben meg a távolsági/tompított Sylvania márkájú, az is OEM cucc. Amerikai, kanadai, meg ebay-es oldalakat dob csak fel rá. Az HB3 HL+.
De vajon mit jelent a HL+ benne, mert itthoni oldalakon nincs találat így leírva. Csak az emelt fényerő lehet? (ebay-en van L+ LL HL+ SL+)
A H7-esnél az LL úgy néz ki a Long Life, gondolom az csak azért, hogy újonnan sokat bírjon. -
[CS]Blade2
addikt
Kiégett ez a kanyar izzó, mondom megnézem, hogy hogy jön ki, meg tényleg H7-es, és levettem a főfényszórós kupakot is, és van benne egy nedvszívó tasak, ami még a gyári. Teljesen kemény, össze van állva, és már kidudorodott a lefogató műanyagnál.
Valamilyen gyári még rendelhető is lenne egész vicces áron. Allegro nevű oldalon hoz fel univerzális megoldást. Hol tudok ilyen tasakot venni?
Vagy ez csak a Kia f...ga, használjam a tasakok nélkül? Esetleg jó lenne ez a sima silica gel valami hasonló méretben, azt cső?
35g Moisture Absorbent
Talán ez a gyári: [link]
Bár az enyém teljesen fehér papír tasak. dátum van csak rajta, meg, hogy 35gGondolom majd mindegyikőtökében van, akinek újabb vasa van.
-
[CS]Blade2
addikt
válasz
csubuka
#7541
üzenetére
Nekem is ezt a C2-t írja. 165.000km-en volt benne 5W30 A5/B5, most 0W20 C5.
2x Motul Eco-lite 0W20
most meg Total Quartz Ineo Xtra EC6 van benne 5000km óta. (Ez nem is C5, hanem talán C5-re is van vizsgáltatva meg C6-ra.API-ből meg SP-s, ami aszem a legjobb az API skáláján)
[link]
Motul:
[link] Ez is API SP-RC, API-SP.
ACEA-ra nem is vizsgálták.
OEM Recommendations: ACURA, HONDA, HYUNDAI, INFINITI, KIA, LEXUS, MAZDA, MITSUBISHI, NISSAN, SUBARU, SUZUKI, TOYOTAHa az olaj gyártók felől mész a témára, akkor minden ilyen oil finder a gyártók weboldalán 0W20 C5-öst fog elsőként ajánlani.
Ha megpróbálod megkeresni a 0W20 C2-t, akkor 1 vagy 2 olajat fogsz találni, azt is Fiat dízelhez első sorban.
[link] Fiat gyári 0W-20 motorolaj Euro 6-os dízelmotorokhozSzerintem még a gyári Kia olaj sem C2-es hozzá.
[link]
Ilyenből találjon valaki 0W20 C2-est, elég csak a kép róla.
0W30-as van C2-es, de 0W20 szerintem csak C5.Total Quartz ott a gyári könyvben, és szerintem nekik sincs 0W20 C2. Maximum a márkaszervízeknek csinálnak hordóst, mert nincs ilyen flakonos, de szerintem hordós sincs.
-
[CS]Blade2
addikt
válasz
csubuka
#7538
üzenetére
C5-öst ajánlanák az olajos topicban, de igazából az API-t elég lenne nézni japánnál, koreainál. Az EU-s piac adnak meg ACEA-t, de ugyanehhez nekik otthon telibe le...ják.
A C5 szigorúbb, mint az A5/B5. A drágább meg legtöbbször jobb, mint az olcsóbb.Én csak annyit variálnék a gyári előírásokon belül, hogy, ha sok a város és a hideg indítás, hideg üzem, akkor a 0W20, ha engedi, ha pedig inkább az van, hogy fél napokat megy a kocsi, meg egyhuzamban megy hosszan pláne autópályán, és még akár rúgva is van neki, akkor a vastagabba, akár 5W30, ha a könyve megengedi.
Ha nincs részecskeszűrő, akkor nagyon a szabvánnyal nem lehet mellé lőni. Gondolom enged vagy API SN-t vagy SM-t, meg ACEA A5/B5-öt (Nem néztem, hogy milyen kocsiról van szó).
Én 0W20 C5-öst használok, API-ból tudja az SP-t aszem. Ez így elég fullos sok rövid távra. A márkaszervíz Lukoil hordós 5W30-al töltötte 165.000km-en át, és azóta köszöni, el van a 0W20 C5-el.
A felső pöttyig töltöm, és csere előtt ugyanott a felső pöttyön van 0W20-al.Ha erre a 3,5 év 165.000km autópályára 0W20-al töltötték volna, akkor már lehet, hogy enné, mert a cserék előtt már lehet, hogy nem lett volna olyan jó állapotban az olaj. Igaz, hogy ez durván 3-4 havonta volt cserélve. Szóval szerintem jól állapította meg annó a Pappas, hogy 15.000km legyen, és ehhez a felhasználáshoz 5W30-at használjanak.
Én 1-2-10km-eket megyek, napi legalább 2 hideg indításom van, erre nem tennék 5W30-at, mert engedi a könyve a 0W20-at. Sűrűbben is cserélem, az normál és extrém használat között félúton, tehát 9 havonta.
-
[CS]Blade2
addikt
Melegen tud magasabb lenni a szint, valamint, ha hozzá öntöttek, vagy hozzá tud folyni, de az már minimum olaj. Más lehetőség nincs tudtommal.
Én kiszednék belőle egy kicsit, a min és max közé hidegen. Szerintem semmi baja.
A víz nálam 87,5°C. Tudtommal két termosztát van, ez, és a 90°C-os, szóval jó szögből nézve valszeg annak függőlegesnek kell lennie nálad.
Ha gond lenne, akkor szerintem nem állna meg mondjuk 93°C-nál, hanem rövid idő alatt felforrna. Ha nem öntöttek rá, akkor ráadásul ebben az esetben inkább egyre kevesebb lenne a tartályban. Ha olajos lenne, akkor az olaj szint lenne alacsonyabban.
-
[CS]Blade2
addikt
válasz
lalibatyo
#7492
üzenetére
Lukoil 5W30-al volt töltve 15.000km-enként az enyém 165.000km-en át, akkor vettem. Én lecseréltem 0W20-asra, már a 3. adag van benne. Ugyanott van mm pontosan a szint a cserénél.
G4LA 1.25 Rio 2019.01165.000km-t mentek vele 3,5 év alatt a Lukoil-al (Pappas-nál volt végig). Hosszú utak, meleg motor, autópálya. Jobb ide az 5W30 szerintem.
Én városban használom és 9-10 havonta cserélem 7000km-enként, azért van benne a 3. adag 0W20.
0W20 az ajánlott, de ajánlott még sok más is. 10W50 is van közte aszem, csak hát megvan, hogy milyen éghajlatra.
Ha pályán mennék sokat, meg nyáron mennék sokat, meg hosszú utakat, akkor 5W30-ast használnék.Ha sok hideg menésed van, rövideket mész, városban mész, akkor jobb lehet a 0W20, hamarabb és jobban ken hidegen.
Ha hosszan mész pályán, nagy terheléssel, akkor viszont kicsit vékonynak bizonyulhat.Nem nagy eltérésről beszélünk. De fontos, hogy a könyve alapján ajánlott legyen.
-
[CS]Blade2
addikt
Nekem is van egy hibám, nem tudok rájönni, hogy mi lehet. 1.25 Rio 2019
A hátramenetet sokszor nem akarja bevenni, a bot megakad ott, ahol már kiírja a kormánynál, hogy R, de onnan még van egy kis út, mire tényleg bemegy R-be.
Elsőre rokonnal vizsgáltuk, álló motornál is megakad, és a váltó tetején van egy kis kopó műanyag, arra gyanakodtunk, mert, ha akadt pozícióban kézzel még húzott rajta felfele, akkor ő a motortérből be tudta tenni, míg én bentről a karral nem. (A bot jobbra-balra az egyik bowden ami a váltó tetején a fel-le, és abból a fel a 5. és R fokozat szintje.)
Megrendeltem a kis műanyagot, meg is jött, kicseréltük. Jó nehéz volt, mert le kellet venni az egész elemet a váltó tetejéről, és kiütni egy csapot, hogy kicseréljük. Látszólag jó is lett, de aztán pár próbálkozás után kiderült, hogy mégsem nyert.
Az biztos, hogy ezen a kis műanyagon volt egy kis kopás, fokozatoknál javított is kisebb akadásokat, amit eddig észre sem vettem, hogy ez tud jobb is lenni.
5TE3 a váltó a G4LA motoron.
Elvileg nem szinkronizált az 1-es sem és a R sem, ha minden igaz, szóval lehetne mondani, hogy ez normális,
sz*r helyzetben állt meg a hátramenet fogaskerék. Csak marha sokszor megtörténik. Gyakorlatilag minden nap, és hát csak pár tolatás van. 2-3-ból 1-2x megakad.
Így mindig vagy át kell raknom mondjuk 2-be, és újra kuplung, és játszani vele, vagy, ha lejt az út, akkor kicsit hagyni odébb gurulni, vagy egyszerűen kicsit felengedem a kuplungot, úgy, hogy még nincs bent, és akkor magától beveszi ahogy kicsit megmozdul.
Erővel nem lehet behúzni. Egyébként semmi hangja, nem recseg, sem semmi, nem hiszem, hogy a fogaskerékkel lenne baj. A folyadék nincs 15.000km-es benne, és a gyári töltés bár olyan volt, mint a felmosó víz színre, nem volt benne semmi, szerintem normális volt 165.000km után. Ja, meg mivel kivettük a tetejéről a rudazat mozgatót, így láttunk is pár fogaskereket, azok jónak tűnnek szemre.
Kuplung 180.000km-es, de az is jónak tűnik.
Belül a bot váltó feszes, fel-le semmit nem mozog, jobbra-ballra-előre-hátra szerintem normális pár mm van benne. Ezt a részt nem szedtünk szét, mert most már nem erre gyanakodunk. (Mondjuk van itt is egy műanyag háromszög amin a fel-le bowden van, és az ilyen babafej-es ami kophatott 180.000km alatt.)Elvileg ezek az alkatrészek:
[link] Difi: [link] Vezérlő: [link] (Ezt a LEVER-SELECT karnak a SHOE-ját cseréltem)Mi a náthás francért állhat meg mindig aszinkronban sokszor?
-
[CS]Blade2
addikt
válasz
FollowTheORI
#7199
üzenetére
Szerintem ezek csalnak mindenképpen. Én tankolásonként resetelem, és az alapján végig rossz. Nem vettem észre, hogy bármihez lehetne kötni, hogy mitől változik a csalás mértéke.
Előző 3:
6,1079 volt 5,5
6,0896 volt 5,7
6,15729 volt 5,7A reset után az első 50km-en még ettől sokkal többet csal, aztán onnantól mindegy. Már próbáltam azt is, hogy 50km után újra reseteltem, de semmi.
Talán egy kicsit számít, hogy 95-ös vagy 100-as prémium van benne. Az első pár hónapban volt benne 95-ös amikor még volt korlátozott 480Ft-os 95-ös, és abból több fogy, de a csalás mértéke nem követi arányosan. Minél jobb, talán annál közelebb van a valós és a BC, de az látszik mindenkinek az adatain, hogy ingadozik a különbség.
Valószínűbb, hogy van benne egy ilyen parasztvakítás funkció, hogy a kocsi tudja, hogy kb. 6 litykó lett befecskendezve, de a tulaj lelke miatt 5,5-et ír ki, hátha sosem számolja ki, nem úgy, mint mi.
Nekem 0,4 és 0,6 között van általában amit rá kell számolni.
-
[CS]Blade2
addikt
válasz
Dare2Live
#7194
üzenetére
Rio 2019 1.25 MPI
Valós / tankolt liter / BC
7,0677 31,20 6,3
6,6415 39,64 6
6,41879 30,47 6
6,46163 32,67 6,1
5,94256 31,87 5,5
5,4661 14,19 5,2
5,89201 36,23 5,3
5,69667 36,51 5,2
5,5633 35,9 5,1
5,56751 32,08 5,2
5,7246 33,85 5,2
6,0094 34,35 5,6
6,02247 35,37 5,5
6,40814 31,15 6
6,11829 33,1 5,8
5,6895 32,14 5,3
5,53667 34,87 5,2
5,7394 34,27 5,4
5,70697 35,68 5,1
5,6082 35,27 5,1
5,55348 35,72 5
5,47356 34,27 5
6,1079 32,83 5,5
6,0896 33,28 5,7
6,15729 31,63 5,7Ilyen rövideket megyek: Ez majdnem mind egy-egy oda-vissza út. Tehát a 18,4 az reggel 5:10-kor melóba 9,7km, és 18:15-kor visszafele 9,7km. Következő másnap 17:10 oda és reggel 6:15 vissza, de olyankor még a visszaúton megállok a pékségnél is.
A 10km körüliek pedig be a boltig 5km, majd fél óra múlva 5km vissza, de ez sokszor nem 1, hanem 2-3 megállós.
A többi is oda-vissza, némelyik fél óra, de van amelyik több óra vagy fél nap után.18,4 18,4 9,8 10,2 18,3 18,4 8 10,3 10,2 28,7 18,3 12 18,6 10,7 7,6 18,3 18,5 10,5 18,2 18,5 9,5 18,5 19,1 18,3 3,1 28,8 8 28,7 3,2 7,6 8,5 27,9 9,5 18,9 10,2 12 9,8 10,1 8 10,3 10,2 10,2 3,2 10 10,6 7,6 10,4 9,4 10,2 29,5 18,4 18,4 10,5 18,5 18,6 10,6 9,3 18,3 18,8 10 10,2 11 18,6 18,4 18,5 18,4 18,5 18,3 28,8 10,8 25 25 25 32,2 4 4 4 33,8 13,8 17 25 26,3 4 25 10,1 3,9 1 2 10,6 12,6 10,6 9,3 13,4 10,5 10,2 11 12,6 12,5 20,3 10,8 3,8 18,7 18,4 18,3 18,5 18,3 18,5 18,3 18,4 18,3 19,2 18,5 18,5 18,3 18,4 19,1 25,2 30 22,4 25 25,5 15,4 14 12,6 14,3 16,7 11 31,2 14,6
Csupa rövid táv, a nagyobb fele ráadásul hidegebb időpontokban.
Olaj szerintem télen sosem éri el az üzemit.
Ahhoz képest elég jó a fogyasztás.13.984km
828,5 liter
5,92 -
[CS]Blade2
addikt
válasz
burgatshow
#7074
üzenetére
Az előzővel is már csinálta gondolom. Ismerősnek egyébként gyárilag rossz volt amit vett, szóval ilyen is van.
Nem értek hozzá, de gondolom várni kellene, és időnként rámérni, és akkor méregetni, amikor van indokolatlan áramfelvétel.
-
[CS]Blade2
addikt
2019 Rio 1.25 MPI
13.032 km 795,1liter
6,1 a valós átlagA kocsi legkevesebb 5.0-t írt ami valós 5,47 volt, a legnagyobb 6.3 volt ami valós 7,06.
A rekord alacsonyam az most szeptember:
626,1 km 34,27 literből (5.47)0% autópálya, kb. 80% város, és 20% a városig vezető út. Napi 20km, az is legalább 2 részletben reggel és este.
Ahhoz képest, hogy gyakorlatilag az olaj hőmérséklet soha nincs az üzemin, télen sokszor a víz sem, és sok hideg indításom is van, amikor többet fecskendez, talán nem rossz értékek.
-
[CS]Blade2
addikt
válasz
macilaci78
#7033
üzenetére
-
[CS]Blade2
addikt
válasz
macilaci78
#7030
üzenetére
Én a magaménak amennyire utána néztem lehet gond a start-stop amit fogalmam sincs, hogy hogy lehet újra tanítani, valamint az ablak emelő amit elvileg házilag újra lehet, csak megvan, hogy x másodpercig meg ennyiszer nyomkodd a gombokat.
-
[CS]Blade2
addikt
Motul Eco-lite 0W20 -at használtam eddig 2x, most pedig Total Ineo xtra EC6 0W20 van benne. Nekem az előírás ACEA C2 lenne, de kifejezetten C2-es olaj szerintem nincs is a piacon. C5-öst meg C6-ost használok.
Szívó Benzines 1.25 MPI Rio.Itt neked mit ad ki elsőszámú ajánlásnak? [link] Gondolom ugyanazt, mint amit itt a kia.com -on is ír: [link]
Rio 2017 2020 YB 1.25 Kappa (K) Petrol 3.6 ACEA C2 0W20 TotalEnergies Quartz 9000 HKR GF6A 0W-30
Sportage 2016 2018 QL 1.6 Gamma (γ) Petrol 3.6 ACEA A5 5W30 TotalEnergies Quartz 9000 NFC 5W-30A tiedéhez egyébként van is ilyen NFC-s a boltokban. Amit nekem ír abból semmi sem beszerezhető, 0W20 C2-t követel, de a sor végén egy HKR 0W30-at ajánl, de az ugyanúgy nem kapható sehol. 0W-s HKR-es nincs a boltokban.
Amit használok EC6 0W20 az tudja az:
ACEA C5
ACEA C6
API SP
ILSAC GF-6A -
[CS]Blade2
addikt
Motorolajból is nekem pl. 0W20-tól mit tudom én meddig írja, de valami 15W40-ig biztos. Az első 165.000km-en 5W30 volt benne, ott állandóan járt a kocsi, 3,5 év alatt tették bele. Én jóval kevesebbet megyek, rövideket és városban, 0W20-at tesztek bele, és ugyanott a max jelzés pontjánál van a szint amikor cserélem.
Ha vastag lett volna neki annó az 5W30, és nem jut be bizonyos részekhez vagy nem időben, akkor elvileg a 0W20-ast ehetné is.
Talán jobb is, hogy 5W30-ast használtak hozzá amikor sokat futott és autópályán. Ott a 0W20-as 15.000km-enként cserélve gyengének is bizonyulhatott volna.
Nekem sok hideg indításom, hideg üzemem van, konkrétan valszeg nálam soha nem fog bemelegedni az olaj és a blokk. Sokszor a víz nem melegszik fel ameddig a célhoz érek, főleg télen. A felhasználáshoz és az hőmérséklethez igazítom a választásom. -
[CS]Blade2
addikt
Általában az lesz a könyvében, hogy nem kell cserélni soha, csak ellenőrizni, hogy jó-e még, megvan-e még, és szükség esetén cserélni. Szóval a franc se tudja. Ezzel azért eléggé szabad kezet ad a cég.
Én úgy vettem a kocsit, hogy 3,5 éves volt 165.000km-el és nem volt cserélve, és akkor lecseréltem. Mivel a kuplung is gyári szerintem most jó eséllyel a következő csere akkor lesz, ha elkezd csúszni, ha csak nem rekord sokat fog kibírni. Egyébként érzésre tervezem párszor cserélni.
Az is jó irány lehet, hogy kitűződ magadnak, hogy mit tudom én 60.000km-enként megadod neki azt az 1,7 liter löttyöt.Alapesetben nem lenne nagy tétel árban, ha jó lenne hozzá az ilyen 75W-80 és társai. 3.000-4.000Ft-os literenkénti árral van ilyen, van aki bele is rakta, sok gyártónak a keresője ilyeneket hoz fel ezekre, mert valamit ajánlanak, és, ha nincs 70W-s akkor azt adja ki ami nekik van a piacon létező legjobb.
Egy Shell olaj lenne amit a könyv is ír, de pl. én beszéltem egy kifejezetten shell olaj boltossal, és ő mondta, hogy nincs, sokan keresik, és hát ő a problémát is tudja: A nagy gyártók lefoglalják a teljes gyártókapacitást, igazából m3 szám van 70W-s olaj csak minden csepp új autók új váltóiba van betöltve.Egyébként szerintem annyira nem igényesek ezek a motorok és váltók az olajra, inkább fogyasztás miatt írnak rá elő ilyen olajakat. Itt a topicban is volt aki belerakta a 75W-80 vagy melyik értékűt és elégedett volt vele.
Nem az van, hogy kényes a cucc, és azonnal nehezebb lesz kapcsolni hidegen meg ilyesmi. -
[CS]Blade2
addikt
Van olyan, hogy telefonos app-on töltöd le.
Így én csak tippelni tudnék, hogy kb. valami hasonló, mint nekem. Rio 2019 kézi 5-ös: 70W egyfokozatú GL-4 -es.
Ha ilyen kell, akkor azt nehéz beszerezni is, nem nagyon van a boltokban, még a márkaszervízeknek sem nagyon van, vagy közel 60.000Ft a két liter.
Én Liqui 70W-75W MTF-5300-at tettem bele a motorolajos topic ajánlásával. Ravenol-nak van még külföldön beszerezhető 70W-s.Ez alapján aszem neked is ezt hozza fel a liqui-s kereső: [link] Esetleg nézz rá másik cég oil finder weblapján.
Fizikailag a váltón alul vagy lehet, hogy a tetején kellene lennie egy fehér címkének, hogy:
M6CF1 6/1
Vagy ehhez hasonló, ha nem ezzel van szerelve. -
[CS]Blade2
addikt
-
[CS]Blade2
addikt
válasz
Dare2Live
#6947
üzenetére
Én is úgy számolok, hogy maximum 20 éves koráig tudom életben tartani a Rio-t, és akkor már kb. csodát tettem, mert bár a 2019-es kocsik között az egyik legegyszerűbb, már ez is nagyon bonyolult technika. Gyakorlatilag ezeknél az újabbaknál "teljes életet él" a kocsi, ha elrohad 20 évesen anélkül, hogy 0,5 meg milliós javításokat kellett volna végezni rajta. Ha benne vannak a kérdéses összetevők, akkor meg elkerülhetetlen egy pár ilyen 20 éves koráig.
Én úgy számolok amit mondanak, amit ismerünk, hogy 35-től nem lesz új benzines. Az elektromost sokan nem szeretjük, aki megteheti, az még 34-ig bevásárol, valakinek az már élete végéig is elég lehetne, ha olyan korban van, ha életbe tartható lenne 20 évig. Később, ha elektromosra kényszerülve nézzük, akkor ugyanaz lehet, ami elérhető lehet, azzal kb. hasonló gond várható, hogy nem lehet életben tartani anélkül, hogy a gatyád rámenne amíg elrohad.Volt 2001-es Focusom tavaly előttig, a motorja még tovább ment volna, ott a rohadás volt a szűk keresztmetszet, de ma a szűrők, az elektronika, stb. némelyiknél még a motor is, meg tudja előzni a rohadást. Elektromosból még nem láttuk elég mennyiségben, hogy milyen 20 évesen, mert 2010 utáni kb. ami kicsit is vizsgálható.
-
[CS]Blade2
addikt
válasz
szekfizsolt
#6940
üzenetére
Ez egyébként elég érdekes téma, én benzinesben kerültem el a kettőstömegű+benzines részecskeszűrő+turbó+közvetlen befecskendezés+automata váltó+3 hengert, és így lett 2019-es a gép. Ennél nagyon újabb nincs is. Ezek már valószínűleg nem bírnak 20 évet, hogy 2039-ig rendben legyek, az utána megjelentek meg azért nem bírnak többet, mert bennük vannak ezek. Én személy szerint a villanyt is elkerülném, arra van egy bűvös 2035-ös szám, de nekem az új nem valószínű, hogy játszani fog pénzben, hogy az utolsó giga rohamban még le tudjak csapni egy benzinesre, na meg ott olyan roham várható, mint amikor fekete pénteken verekednek a 32-es TV-ért a Tesco-ban, csak itt az ár nem kevesebb, hanem több lesz, mert csökkenő gyártókapacitással tudnak készülni a rohamra. Ráadásul a fentiekből minimum minden benne lesz ezekben, ha nem még más is. (euro7)
Olyan helyzet lesz, mint a Resident Evil filmben a négyzetrácsos lézer. A folyosó teljes keresztmetszetén jön 10x10cm-es felosztásban, aztán próbáld elkerülni. -
[CS]Blade2
addikt
válasz
Robi_73
#6590
üzenetére
Még nem tudom, hogy hogy fogom, de a boltosnak van tű méretű cucc hozzá, de ja, ez így ecsetesnek fog számítani. Gyakorlatilag fél deci anyagom lesz ami olyan, amire nem kell lakk, ha minden igaz. Ez így valszeg drágább lesz, legalább a duplája, és idő után a maradék kuka, de most ilyennel próbálom meg, aztán remélem, hogy jódarabig nem fog kelleni semmilyen.
2019-es, de már a kerék mögött is van egy kicsi rozsda belülről. Az első 4 évben nem szedték le a kerékjáratnál a műanyagot, ennyi elég is volt hozzá. Egy 0,5-0,5 kg homokot, földet és levelet szedtem ki mögüle. Közeli a kép, így jóval nagyobbnak néz ki. Már a téli gumi felrakásánál láttam, akkor takarítottam ki, meg múlt hónapban újra. 0,5 év alatt nem sok kosz ment be, de évente le kell szedni. Vettem 50db négyzet alakú patentot, mert alul 2-2 olyan és egyszerűbb levágni és mindig újat tenni. Bal elől van ez a kicsi, kijavítom, aztán remélhetőleg a takarításokkal sokáig jó lesz. Ami a képen van részlet, az 1:1-ben tele volt.

-
[CS]Blade2
addikt
válasz
Robi_73
#6588
üzenetére
Színesen elég jól látszik, de eddig én nem nézegettem metál fehér autókat, hogy milyen a fehérben a metál. Szerintem nincs benne semmi.
Kis 1x1mm-es kavicsfelverődéseim vannak, a legnagyobb max. 2x2mm. Igazából nem hiszem, hogy pár árnyalatnak itt lesz jelentősége. 99,99%-ban gyári marad. -
[CS]Blade2
addikt
válasz
Robi_73
#6580
üzenetére
Kösz, ez bevált. Az végül is amit gondoltam.
Exterior ColourUD
UpCLEAR WHITE
DownCLEAR WHITE
Interior Colour[WK] BLACK
Production Date20180810
Model Year20192018-2019-ben volt más fajta is ahogy utána néztem, de céges kocsi volt, és szerintem a másik kettő az vastagon feláras.
PGU White Crystal
SWP Snow White PearlNem tudom, hogy az enyém egyáltalán metál-e (valszeg sima vagy max. metál), de gondolom a PGU már biztos az, az SWP meg gyöngyház lehet.
Más fehér nincs az alapján amit találtam lista ami elvileg az összes létező gyári színt felsorolja.
-
[CS]Blade2
addikt
Nem azzal töltik valszeg. Én felhívtam őket amikor használtan vettem a kocsit (Pappas-nál volt végig szervizben, de másik város), és elmondta a telefonban, hogy Lukoil 5W30 C2 vagy C3-assal cserélgették végig. Ő ezt látja a rendszerükben. Az előző tulajnak persze nem volt feltüntetve a lapon, itt vannak nálam ezek a papírok.
0W20 az ajánlott, de mehet bele 5W30 is és vastagabbat is enged, a felhasználáshoz valszeg még jó is, hogy ezt tették bele. Azóta én Motul 0W20-al használom.
Ezek ilyen 208 literes kiszerelésből cserélgetik. A légszűrőn van Total-os matrica, talán a gyári Kia flakonosban az lehet. -
[CS]Blade2
addikt
válasz
[CS]Blade2
#6577
üzenetére
Olyannak kellene lennie egyébként, hogy pl.: 1D a paint alatt. Szóval a házikó és hóember az a festék koreaiul, szóval egyszerűen nincs rajta az ajtónál a kód.
Van hozzá valami papírom, az még átnézem Lens-el, de lehet, hogy csak 1 fajta fehér van ahogy keresgélek. A clear white. (Elvileg ez az 1D)
-
[CS]Blade2
addikt
Vennék kavicsfelverődésre helyben festéket. Kellene hozzá a színkód, de két koreai karakter van.Ha több fehér volt Rio-ból 2018-as gyártással akkor ebből nem fogja tudni a boltos. Valami 5let?
-
[CS]Blade2
addikt
"Enter '0000' (Default code)
If the password is not entered correctly the unit will be locked. The unit has to be left on for 1 hour. After that, user can re-enter the password again."
Ha esetleg a tiéd ilyen.Ha ez nem, akkor munkatársnak Renault-ba úgy csináltuk meg, hogy kihúztuk a rádiót, azon volt egy sorozatszám, és a neten van hozzá generátor ami a sorozatszámhoz megadja, hogy mi a kód. Talán Kia-hoz is van ilyen. Renault-hoz volt ingyenes, de volt fizetősbe ugyanaz, szóval keresgélni kell.
c. másik szerviz, hátha máshol tudják a trükköt?
-
[CS]Blade2
addikt
válasz
macilaci78
#6492
üzenetére
Ez 2019.01-es Rio 1.25, és a könyvébe az első oldalra tollal 15.000-enkéntet írtak bele. Lényegében mindegy, mert nem az enyém volt akkor, amikor meg megvettem, már nem volt garis a 150.000+ km miatt.
-
[CS]Blade2
addikt
Vagy elnézték volna nekik, mert amikor ez eladó lett 165.000-nél, akkor rögtön vettek náluk újakat. Ha belekötnek 400-600km többletbe, akkor lehet a cég másik márkából vásárol legközelebb 10-20-30db-ot. Talán más, ha magánszemély van 1db-al. Egyébként sem tuti, hogy megint vesz és náluk, a javítás gariban meg lehet sok pénz, nem biztos, hogy kár érte az ő szemszögükből.
-
[CS]Blade2
addikt
Én használtan vettem volt cégest, és ez is pályán lett bejáratva. Nem egész 4 hónaposan már volt 15.000km-es olajcserén, és onnan durván 4 havonta végig.
2019.01.16
2019.05.06 15 595 km
2019.08.04 29 187
2019.12.10 44 187
2020.05.15 59 325
2020.09.10 73 746
2021.02.15 89 904
2021.05.20 104 902
2021.08.24 120 464
2022.01.11 135 398
2022.05.04 149 870
2022.11.19 165 672 <-ezt már én cseréltem
2023.10.02 171 63010x a Papas-nál Lukoil 5W30-al, az utolsó 2 pedig Motul 0W20 és semennyit nem eszik. Amit eszik, annyi benzin belemosódik valszeg, mert 165-től 171-ig teljesen a max pöttynél maradt, és a mostani töltet is.
(Érdekeség, hogy rögtön kicsúsztak 15.000-nél, de cseréltek gariban csomagtartó zárat később. Talán 19-ben még nem volt szigorú, hogy garivesztés lenne ilyenkor? Na meg vettek vagy 10-20db-ot és mindet hordták, és itt +595km az 2 munkanappal későbbi szerviz csak. A 120464 és a 135398 is olyan, hogy beleköthető.)
-
[CS]Blade2
addikt
válasz
mbalint987
#6479
üzenetére
Szerintem a bejáratás az volt régen, hogy nem azon a méreten volt a cucc a gyártás után, és össze kellett koptatni. A kopás miatt jól több hő keletkezett az első néhány használatnál és sokkal több volt a kopadék az olajban és, ha szűrős, akkor abban.
Kocsinál ez egy olyan dolog, hogy ki mit gondol, elég pontos ma a gyártás, elég nagy a szűrő, hogy elférjen rajta az esetleges extra mennyiség az 1. cseréig, vagy nem hiszed el.
Fűnyírónál tényleg fekete az olaj 5 óra után, és ott nincs szűrő, ha kihagyod ezt az 5 órás cserét akkor a következőig ott fog úszni benne ez a kopadék.
Láncfűrésznél a benzinben van az olaj, ott az elején az összekopásnál a melegedés a probléma. Az úgy jó, ha normálisan használod, de amikor már forró, akkor kikapcsolod. 2.-ra megint, amíg nyers és túlmelegszik, addig bejáratós. Nem kell felkötni a fára és alapjáraton pöfögtetni, hogy ugyanúgy túl forró legyen és még jól lekoszolódjon, mert a kétütemű pörögve üzemel, az alapjárat csak arra van, hogy járva maradjon.
Kocsinál lehet a legkevesebb a pontatlanság, a legtöbb az olaj és a legnagyobb a szűrőn a hely. Melegedés ellen pedig a legnagyobb a hűtő, és nem lég, hanem víz.
Ha úgy gondolod, hogy k..a melegszik, akkor kíméld az elején, ha pedig tartasz attól, hogy az elején extrém kopadék lesz, akkor cserélj olajat és szűrőt. Amit eddig olvastam, ált. aki kérte, annak szóltak, hogy totál felesleges, pocsékolás de, ha kéri, megcsinálják.
-
[CS]Blade2
addikt
válasz
gippazoid
#6465
üzenetére
Nekem Kia Rio 1.25 62kW G4LA kocsim van, 2019.01-i. Koreai mivolta miatt az API-t érdemes nézni, annyira nem fog stimmelni az EU-s ACEA.
Nekem Motul Eco-lite 0W20 -at ajánlottak bele az olajos topicban, az van már benne már másodszor.Ha sokat mész pályán és hosszú utakat, esetleg nyomod neki, akkor lehet vastagabb, mint 0W30 vagy 5W30.
Én csak városban használom, a sok hidegindításhoz és hideg üzemhez én inkább a 0W20-ast preferálom.Nekem ACEA C2 van a könyvében. C-s az simán lehet benzin-esbe előírás. Ebbe két katalizátor van, a legújabbakban meg ott a benzines részecskeszűrő.
API-nél meg a M utáni az jobb.Ez kia.com-os link, maga a gyártó ír C-s olajat benzines kocsikhoz:
[link] -
[CS]Blade2
addikt
-
[CS]Blade2
addikt
válasz
gippazoid
#6394
üzenetére
Focus-on ott volt egy lyuk 1x, meg 1x a termosztátház talpa ment el kicsit kifli alakba, később a cseréje után a bilinccsel volt gond, hogy a szerelő nem húzta meg rendesen. Mindig látszott kívül, hogy ereszt. Vizes volt a hűtő, vizes volt a termosztátház teteje, lecseppent a térkőre 1 csepp és ott volt a folt, mint egy olajfolt egy ideig megmaradt a fagyálló a betonon.
Ehhez képest a Rio-n (Enyém 2019.01-i) semmi nincs, pedig még így is, hogy lassan fogy, ez nagyobb mennyiség, mint amiket felsoroltam.A műanyag vagy a fém kupak lehet, vagy maga a lötty. Nem tudom, itt mindenkinek még a gyári fagyálló van benne? Lehet, hogy más márka nem párologna el ennyire.
-
[CS]Blade2
addikt
Nekem is fogy. Tavaly október körül feltöltöttem és bejelöltem filccel. Most egy ujjnyival alatta van.
Nem forr, olajhoz nem kerül, látszólag nem lyukas sehol. Nekem kicsit a fém kupaknál lehet érezni a szagát, szóval nem a tartálynál a furatnál.
De 1 cseppet sem látni sehol, melegen, járatva és fagyban is átnéztem. -
[CS]Blade2
addikt
válasz
[CS]Blade2
#6377
üzenetére
[link] Ez alapján felül fogja 2 helyen, bal oldalt 1, és alul 2.
Ezt kellene kifeszegetnem, hogy mind az 5 fül kiugorjon, és persze oldalt a nagy fül a csavarnál?
Vagy a szürke kerettel együtt jönne csak ki, így, hogy a keret a kocsiban van, nem fog annyit engedni? -
[CS]Blade2
addikt
[link]
Az utasoldali rácsot szeretném kiszedni. Az első 3 lépést kihagytam, mert csak azt a récsot akarom kiszedni. Leszedtem a 4. lépésben a szélső elemet, kitekertem a csavart. A kis füleket is ki tudom szabadítani, de nem akar a fekete rész kijönni.
Mi foghatja? -
[CS]Blade2
addikt
Én az olajos topic ajánlásával Motul Eco-lite 8100 0W20-ast használok. A márkaszervíz 5W30-ast tett bele végig, de akkoriban 40.000km/év felett futott a gép hosszú utakkal. Én csak városban használom, ezért 0W20-ra váltottam, sok rövid útra ez így jobb lehet.
Ha neked még a gyári kék olajszűrő van rajta, akkor, ha megkérhetnélek, a számsort írd majd fel, mert én nem gyárira váltottam, de nem írtam fel, és nem egyértelmű most már, hogy pontosan melyik a gyárija. Van 6-8 hasonló kia/hyundai gyári kék.
-
[CS]Blade2
addikt
válasz
[CS]Blade2
#5944
üzenetére
Azóta annyi fejlemény van, hogy úgy néz ki, hogy nem a kormánynál van valami gikszer, mert azóta működött, majd voltak ezek a nagyobb esők, be lett hordva egy kis víz, és nem ment már napok óta úgy sem, hogy klímával próbáltam szárítani. Elővettem a hajszárítót, és fújtam a gombot, nem segített, aztán mondom megpróbálom a kormány alatt mindenfele, hogy hátha, és aztán ment. Most volt megint szombaton és vasárnap eső, majd megint nem vette a lapot, tegnap napközben le volt húzva 2 ablak, nem segített, majd ma megint elővettem a hajszárítót, és most csak a pedáloknál felfele fújtam be, és pár perc után megint jó. Ilyenkor 50-ből 50x lapoz a trip gomb megnyomására.
A kormányban 2db 6 pin-es közösödik egy 12 pin-es csatiban, ha jól láttam képeken. Onnan merre mehet ez tovább? Valahol a biztosítéktábla mögé köt ki?
-
[CS]Blade2
addikt
[HYUNDAI 2630002752] ez nem egyezik a Kia verzióval
Ugyanitt Rio YB 2018-as 1,2-eshez nincs szűrő.
Másik webshopba találtam Mann Filter W7023-ast, az nem rossz.Én hülye, nem írtam fel tavaly amit levettem róla gyári Kia, hogy mi volt a gyári száma. Ugyanilyen kék volt, de az utolsó 4 számjegy lehet más.
-
[CS]Blade2
addikt
válasz
kisza25
#5945
üzenetére
Talán enged annyit, hogy nem kell kikötni, nem? Videón valamennyit lóg a vezetékén, ha nagyon rövid lenne, nem lehetne lecsatlakoztatni. Csak félrehúzom a dudás részt balra, és szerintem a jobb gombsor az 1 csavar hátul és 1 csavar a duda alatt. Ha látok valamit a hátulján, ragasztó pisztollyal kicsit leburkolom.
Előtte megvárom, hogy újra tartósan üzemeljen, ami lehet, hogy más csak jövőre lesz, ha nem tudom nyári állapotra kiszárítani.A duda/légzsák rész csavarja nem látszik oldalt, úgy néz ki, az lehet, hogy csak bizonyos kormány állásban valahol. Más típuson simával szedi oldalról, de aszem nekem ott nincs lyuk, megint másikon hátul a duda mögött talán torx-al.
-
[CS]Blade2
addikt
Megnézném a trip gomb hátulját. Hogy kell kiszedni ezt a részt? A kormány mögött van egy csavar mélyen, gondolom az nem az, túl egyszerű lenne
A duda alatt van a csavar innen szemből, igaz?
Télen nem működött sokszor a TRIP gomb, csak néhány km után, a többi ment. Március körül aztán elkezdett működni 10/10x. Pár napja véletlenül lehúzva maradt az első ablak estére, és azóta megint szarakodik.
Valahol párát kap, gondolom, lehet, hogy csak egy takonyragasztó kellene valahova. -
[CS]Blade2
addikt
Én is ettől fosok. Mostanság kellene cserélni a fék és kuplung folyadékot. Olvastam itt és ott, hogy ABS-es ESP-s kocsiba lehet, hogy nem jó a házi módszer, akár lehet, hogy notival is rá kell csatlakozni. Ellenben állítólag, ha elviszed szervízbe, ugyanúgy csak ilyen pedál pumpálásos módszerrel csinálják meg. Az ABS kockából és a kinyomócsapágy felé nem igazán, a lényeg a tartály, az átlátszó.
Megkeresni azt a szervízt, ahol van nézőtér, üveg ajtó/ablak, ....
Egyébként van egy ilyenem Rio YB-hez: Itt csomó szerviz tevékenység le van írva, hogy mi hol van, mennyire kell meghúzni, milyen sorrendben kell kiszedni és visszarakni, stb.
A féknél így elsőre én nem látom ehhez, hogy kellene valami speciális dolog az ABS miatt:
[link]
Ellenben az ABS kiszedésére már írnak ilyesmiket: [link]
3.
Conduct the Variant coding.
4.
Conduct the Auto Detected Sensor Calibration.
5.
Conduct the Longitudinal G Sensor Calibration. -
[CS]Blade2
addikt
válasz
fonok87
#5866
üzenetére
Akkor lehet, hogy én is csak ezt a Shell-t veszem, a filterabc-nél valami 4400, az talán megbízható forrás.
Azért, ha idővel a közeljövőben kellene neked, [link] 28 euro német áfával literje, és 10 euro a szállítás ide. Ez 70W GL4+ és rajta van a falkonon a gyári kia olaj cikkszáma.
Magyar áfával szerintem 30.000Ft alatt megáll kiszállítással a 2 liter, és akkor ez olyan, amilyennel ezeket a váltókat megálmodták.
Nekem 170.700km van a kuplungban, próbálgattam, hogy hol fog, de szerintem ezeknél ezt nem nagyon lehet megállapítani. Rövid a pedál útja is.
LUK szetten végig érződött, hogy kopik, előtte volt egy Sachs vagy milyen a Focus-ba, az már elforgott a csere előtt. Nem is nagyon bírt 80.000 körül. A gyári Ford 2-3x annyi lett volna árban, valamiért az jobban bírja, pedig ugyanezek a gyártók gyártják a gyáriakat is. -
[CS]Blade2
addikt
válasz
fonok87
#5852
üzenetére
Beszéltem egy kifejezetten Shell olajos bolttal, azt mondja, hogy a GHME MTF-nek még a flakonját vagy a címkéjét sem látta, és a neten sem talált róla még képet sem. Ő rálát ilyen-olyan helyeken, és úgy néz ki, hogy az egész gyártás megy a VW-nek, Kia-nak, stb.
Koreában van a kék flakonos Hyundai gyári, de Ebay-en és társain sem rendelhető EU területre, csak Ázsia, Amerika, stb.Úgy néz ki, hogy márkakerben is csak váltóval együtt tudnak adni, mert minden csepp 70W-s új váltókba megy jelenleg. Ergó akinek márkakerben cseréltek, az valszeg nem belevalót kapott, rossz esetben kiszámlázva a nem kapható gyári Hyundai 70W-st minimum 52.000Ft/2liter.
-
[CS]Blade2
addikt
válasz
fonok87
#5852
üzenetére
Milyen kocsid van? Mennyi után cserélted? [Azt láttam, hogy az egyik egy Carens 1.6]
Hidegen sincs semmi változás a S6 GXME 75W80-el?Az enyém Rio yb 1.25 mpi 5-ös kézivel 2018 végi gyártás. G4LA motorkód.
Olajos topicban találtak nekem olyat, ami 70W és GL4 és rajta van a gyári Kia olaj kódja a flakonon:
[RAVENOL MTF-4 SAE 70W]
Annyi, hogy Németországból kellene rendelni, és a kiírt árra még jön a német helyett a magyar ÁFA is, meg 10 euró kiszállítás.Erről van szó. Fenn középen az alu alátétes a beöntő, igaz? Nem volt nehéz hozzáférni?

-
[CS]Blade2
addikt
válasz
Robi_73
#5850
üzenetére
Nem, már nyakig benne vagyok a témában, az olaj topicban nyomjuk. Beszéltem egy Shell boltossal, ő mondta, hogy az a baj, hogy a gyártóknak megy a sima 70W, nem csomagolnak a polcokra. A gyári olajat meg a vámunió miatt nem hozzák Koreából, ott lenne belőle. Az olajgyártók meg így az EU-ban egyszerűen azt csinálják, hogy amijük van, ami kapható itt, azt ajánlják, mert mindenképp ajánlanak valamit a saját kínálatukból.
A Liqui pl.: LIQUI MOLY Top Tec MTF 5300 70W-75WA Shell-nek papíron létezik bele, talán be is szállít a Kia-nak, és most is az van benne, és talán a gyári flakonba is az van, de flakonba vagy hordóba nem árulja az EU-ban:
Ezeket írja a kocsihoz adott könyv:
API Service GL-4 SAE 70W
HK SYN MTF 70W
SPIRAX S6 GHME 70W MTF <--- Ez a Shell-é
GS MTF HD 70WDe a Shell keresője már ezt adja ki, mert van a boltokban:
SHELL Spirax S6 GXME 75W80Ami nekem kellene, azt viszik hordó számra a VW gyárakba, meg ide-oda.
-
[CS]Blade2
addikt
Nem tudok váltóolajat venni. Állítólag EU-ba nem hoznak Koreából. Még Ebay-en sincs aki szállítana magyarba.
70W GL-4 olaj kellene. 2 kia és 1 hyundai márkaszervízt hívtam már fel. Azt mondják, hogy tegyek bele 75W-st.
[Ez] jó lenne, de telefonon megkérdeztem, igazából nincs belőle.
[link] Ez lenne a gyári, de ide nem rendelhető. -
[CS]Blade2
addikt
válasz
FollowTheORI
#5752
üzenetére
Eddig mindig nulláztam a kúton, egy pár tankolásig közeledett a valósághoz, de most megint távolabb került.
7,0677 (6.3)
6,6415 (6.0)
6,41879 (6.0)
6,46163 (6.1)
5,94256 (5.5)
5,4661 (5.2) (Ez valami anomália, gondolom nem sikerült ugyanannyira töltetni, és a valós több lehetett.)
5,89201 (5.3)
5,69667 (5.2)0,76
0,64
0,41
0,36
0,44
0,26 (de ezt ne nézzük)
0,59
0,49Ez 4700km, ami alatt 284,27 litert tettem bele, de ebből kicsit torz lenne az eddigi átlagom, mert ugye korrigálni kellene, hogy mennyi volt benne amikor megvettem, és mennyi van benne most. Az 0,1-0,2-vel biztos elviszi, mert ez még relatíve kicsi minta.
Ez 95%-ban város, a klímát nem bírja a szemem, az néha-néha megy csak, hogy legalább ne menjen tönkre az állásba, mint az előző kocsinál.Gondolom nem érdemes vele foglalkozni, ahogy elnézem ez a Kia-nak és az újabb autóknak ilyen parasztvakító dolog, lehet, hogy a programjában van, hogy 10%-al kevesebbet írjon ki.

Már arra is gondoltam, hogy nem tud mit kezdeni a túltöltéssel, gyárilag mit tudom én pontosan 45 liter versenybenzint tettek bele, és ahhoz lenne pontos. Mi meg valamivel többet töltünk bele kattanásig,
és én is meg tudom erősíteni, hogy 100-assal kisebbet téved. 6x tettem bele 100-ast és 3x 95-öst. -
[CS]Blade2
addikt
Az átlag fogyasztás oldalon nyomni kell pár másodpercig a RESET gombot a kormányon, ugyanúgy, mint az A és B lapon a trip nullázásához.
Legalább is nekem így van 2019-es Rio-n.Kútról lassan indulva van, hogy 15liter-t is mutat, és kell egy 3km mire 6 körülit mér.
Ellenben k.ra csal, legalább is nekem olyan 0,7-el kevesebbet mutat, mint a valós. Mostanság 5.1-et, holott a legalacsonyabb valós az 5,7.
-
[CS]Blade2
addikt
Nekem elképesztően fogja a klíma. Akkor lehet a legjobban észre venni amikor télen bekapcsolom reggel indulásnál, és rögtön egy dombról kell legurulnom, és nem is gurul le a dombon a kocsi gáz nélkül, hanem jó, ha tartja a sebességet.
Ekkor az első szélvédő gomb van benyomva, az nyomja a klímával mindent maxon.50km/h körül már kicsi a különbség, kb. hasonló gázállással elmegy. Előzésél én még nem próbáltam, hogy padlógáznál tényleg kikapcsolja-e, de, ha így van, az fasza, mert akkor a lényeg megoldott.
-
[CS]Blade2
addikt
válasz
Dare2Live
#5660
üzenetére
Csak olyat nem nagyon találni ami 0W20 C2. Ez a Motul Eco-lite meg elég jó olaj.
Csúcsminőségű 100% szintetikus kenőanyag üzemanyag-takarékossági szempontok kielégítésére, kifejezetten a legmodernebb személygépkocsikhoz fejlesztették, olyan benzinüzemű turbófeltöltős vagy szívómotorokhoz, közvetlen vagy központi befecskendezéssel, melyeknél az alacsony súrlódás, extrém alacsony HTHS (kisebb, mint 2,6 mPa. s) viszkozitás az elvárás.
Észter bázisú teljesen szintetikus motorolaj a legkorszerűbb benzin, valamint közvetlen befecskendezésű gázolaj üzemű motorokhoz, ahol a 0W-20-as viszkozitás az előírás.
Szabvány : API SN/CF; ILSAC GF-5
Ajánlás: Honda, Mazda, Subaru, ToyotaSelénia Petronas WR Forward van ami C2-es.
Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W-20 az C5-ös. Én Total-ból is csak C5-ös találtam annó 0W20-ból.
SAPS-ot nem ír a pdf-je: [8100 Eco-lite 0W20]
-
[CS]Blade2
addikt
válasz
FollowTheORI
#5657
üzenetére
Nekem a könyvében gyárinak írja a 0W20 API SN ACEA C2-t: (Olajos topicban azt mondták, hogy a C2-t felejtsem el, koreainál nem a legjobb az EU-s szabványt nézni, így API SN vagy jobb az ajánlás.)
Csupa 1km és 13km közötti távokra használom, max. egy nap van 3-4 út is, de ott két út között legalább a víz visszahűl, de lehet, hogy az olaj is.Valszeg csak rövidre ez a jobb, csak hosszúra az 5W30. Vegyesen a 0W30-as szerintem nem rossz Magyarországon.
-
[CS]Blade2
addikt
Én az olajos topicból Motul eco-lite 0W20-ra kaptam ajánlást, 4000km alatt a pálcán még szemre nem sokat sötétedett a 100km utáni állapothoz képest. 2019.01-es Rio 1.25
Annyi, hogy én csak városban megyek. 170.000-hez közelít a km, eddig 5W30-assal töltötték a Pappas-nál.
ja, semennyit nem eszik a 0W20-asból. -
[CS]Blade2
addikt
Jó lenne tudni, hogy akkor lehet-e vele valamit kezdeni, vagy ez ilyen, esetleg ilyennek is kell lennie. Most jó, de télen én szoktam azt, hogy csak lehúzom meg vissza, aztán igaz, hogy hátra sz*r, meg a tükör sem a legtutibb, de az első 3km-en nincs semmi, 1 sáv a fák között.
Meg aztán oké, hogy letörlőm, de, ha nem papírral, akkor mit csinálok a vizes kendővel? Sőt, van ahonnan a papírt is magammal kellene vinnem.
Rendszeresítenem kellene egy gumis lehúzót? -
[CS]Blade2
addikt
Párás ablakot lehúzom, és bemegy úgy ahogy van a párával együtt az ajtóba. Valószínűleg nem igazán voltak használva az ablakok új kora óta. 4 éves Rio. Be kellene fújni valamivel a külső gumi csíkot, vagy mivel tudnám megoldani? Ha cserélni kellene, akkor, hogy szokták ezt hívni, mert így hírtelen nem találom alkatrészes weblapokon. Mind a 4 bemegy, egyedül a jobb elsőnél szedi egy 8-10cm-s szakaszon a kilincsnél.
-
[CS]Blade2
addikt
-
[CS]Blade2
addikt
-
[CS]Blade2
addikt
Kia Rio 1,25 2019 Tippelős óra:
tankolt liter / valós fogyasztás / a kijelző szerint / tévedés:
31,20 / 7,06 / 6,3 / 0,76
39,64 / 6,64 / 6,0 / 0,64
30,47 / 6,41 / 6,0 / 0,41
32,67 / 6,46 / 6,1 / 0,36
31,87 / 5,74 / 5,5 / 0,24
14,19 / 5,46 / 5,2 / 0,260,5 literrel pontosabb lett.
-
[CS]Blade2
addikt
válasz
kisza25
#5285
üzenetére
Én is gondolkodom rajta.
A Ford-ban szólt a szerelő 21 év után, hogy elég fekete, lecseréljük-e. A csere után lett egy kis hangja, de egyébként semmi nem változott, jól lehetett váltani. Télen reggel volt, hogy az első váltás nehézkesebb volt, azt hittem, hogy ezen segít a friss, de ez sem változott.
Sokaknál van, hogy a csere után sz*rabb, amit azzal magyaráznak, hogy hamarabb kellett volna. (Ez alapján az élettartalma vége felé már nem érdemes, mert csak rosszabb lesz.)Nekem most van a váltóban 167.000km, 4 éves a kocsi, így az olaj is.
Az biztos, hogy a gyári töltet az jóval jobb, mint aki cserélgeti flakonosból, szóval, ha cseréljük, akkor már rendszeresen érdemes.Nem tudom, hogy érdemes-e, ill. mikor lenne optimális elkezdeni.
-
[CS]Blade2
addikt
válasz
Dare2Live
#5262
üzenetére
Rio YB 1.25 MPI
Megengedhető az 5W30, aszem még hőmérsékletre sem szűkebb a tartomány, de azért az olajos topicban azt mondták, hogy itt az elején figyeljem a szintet a vékonyabbra váltás miatt, meg hát van benne 165.000km.
Motul 8100 Eco-lite 0W20 van benne. Annyi, hogy API SN meg Dexos2, a könyv meg ACEA C3-at ír az EU-ban, de a topic ajánlásával hagytuk a g.ibe az EU-s szabványt,
már eleve részecskeszűrősbe szokták az alacsony hamutartalmú C-st, ebbe meg úgy néz ki, hogy még nincs részecskeszűrő, csak 2 katalizátor meg utána 2 dob. -
[CS]Blade2
addikt
válasz
Peter668
#5260
üzenetére
Ja, én nagyon rövideket megyek, jellemzően 1 és 12,5km közötti távok. A napokban ráadásul víz mellett állva 15-20 perceket kellett járatnom, hogy lejöjjön a jég. Ez is növelheti, bemoshat benzin-t.
Én biztos ami biztos, kiszedtem azt az 1dl-t, mert olvastam, hogy ceed-nél azért volt/van szimmering probléma, így nem akartam az egyik lehetséges gyengébb pontját extrán terhelni,
de nem kopott motornál valszeg tényleg nem okoz az égvilágon semmit, ha 1dl-vel a max. felett van.Nekem többször kell néznem, mert a márkaszervíz 5W30-al töltötte 165.000km-en át, én meg 0W20-assal cseréltem, és benne volt a pakliban, hogy enni fogja.
(Lehet, hogy még jó is volt, hogy évi 40.000km-re az 5W30-ast kapta, lehet, hogy rosszabbul jövök ki, ha 0W20-assal mennek autópályán, 15000-es csereperiódussal, úgy, hogy a sofőr valszeg sosem nézte a szintet.) -
[CS]Blade2
addikt
válasz
Peter668
#5258
üzenetére
Mellékesen megjegyezném, hogy én betöltöttem a gyári mennyiséget a Rio-ba és a maximum felett lett, a nivó-nál szívtam ki belőle 1dl-t, hogy az F betű helyett csak a hozzá tartozó pont-nál legyen.
1700km-t mentem a csere óta, és azt is megtudom erősíteni, hogy ez alatt még kb. 1mm-el feljebb is jött a szint, holott biztos eszi is minimálisan, mert indításkor érzem szagra pár 10 másodpercig.Leközelebb megpróbálom valahol a min és max között a 3/4-e és a full közé belőni, szóval 1-2dl-vel kevesebbet.
-
[CS]Blade2
addikt
Átnézték a vasat motorikusan, kitisztították a fojtószelepet, nem volt tárolt hiba.
Még egy problémám van, hogy a TRIP gomb-ot nem veszi néha valamiért. Van, hogy veszi, aztán egyszer csak 1 lapon marad, megnyomom 50x, semmi, majd egyszer csak észhez tér, és akkor tökéletes, minden egyes gombnyomásra lapoz, és aznap ez már ált. így is marad.
A többi gombot veszi, tempomat, stb, és ezek a kijelzőn is megjelennek, szóval nem az fagy le. Amikor épp úgy gondolja, hogy nem haragszik, akkor 50/50x veszi faszán, szóval én így fejben mindent kizártam, nem tudom, hogy mi lehet a gond. -
[CS]Blade2
addikt
Én ahogy rápillantottam a kocsivétel előtt, ezek alsó hangon 10.000Ft körül vannak /db (online ár, ami kb. az unixos fele szokott lenni). Gondolom nem a legolcsóbbat szokták betenni és inkább az unixos árral kell számolni így szerintem az a nem tétel is lesz vagy 80.000Ft.
Persze 150.000km-ig jó, szóval kap is a pénzéért, meg, ha ehhez kötik a garanciát, akkor kénytelen lesz lenyelni, hogy bőven idő előtt kihajítják a meglevőket.Nekem egyébként a rio könyvében úgy van, hogy Gyertyák: Cserélje minden 150.000km-enként vagy valami ilyesmi. A lényeg, hogy ott össze vannak vonva a cellák és nincs év korlátozás, sőt még azt sem jelöli, hogy x ekm-enként a szervíznek ki kellene tekerni és ellenőrizni, ami sok más tételre jellemző a táblázatban, hogy ellenőrizze és szükség esetén cserélje.
-
[CS]Blade2
addikt
válasz
[CS]Blade2
#5077
üzenetére
Tanul valamit a tippelős óra tankolásonként: Amikor telitankoltam 600Km-t írt ugye, majd 7,0 literes fogyasztással jártam, és tankolás után 640km-t tippelt a teli tanktól ami ki is jönne a valós 7 literes fogyasztás után, majd most megint telitankoltam, 6,64-re jött ki a fogyasztás, ami azt jelentené, ha mindig az előző valós fogyasztásból számolna, hogy 677km-re kellene tippelnie, de most 703km-t írt a tankolás után minden oldalt reset-elve. Számolhat valami tendenciával, hogy az előző és az az előtti között csökkent avagy lefele tévedett, ezért most betippelt egy további csökkenést.
Lehet, hogy pár tank benzin után még a végén egész pontos lesz, bár részeredményben ez a kör elég sz*r volt, mert volt, hogy 12,5km alatt 24-et csökkent (125 volt még vissza), 100 alatt kezdte kicsit visszahozni a valósághoz közelebb, de így is még 5,35 liter körül lehetett a tankban amikor már csak 50 pár km-t tippelt. (75-80-nál kellett volna tartania)A liter/100 amit ír az 0,76-ot csalt múltkor, most meg 0,64-et, szóval az sz*r, de legalább úgy tűnik, hogy nálam eddig konstans sz*r. (Úgy még ér valamit, ha csak annyi van, hogy mindig mindenkor hozzá kell adni fejben 0,7-et.) Írta valaki, hogy van akinél össze-vissza téved, hol 0,4-et, hol akár 1,1-et vagy valami ilyesmi.
-
[CS]Blade2
addikt
Nekem annyi fejlemény van, hogy meglett az olajcsere óta az 500. km-em, és a betöltötthöz képest még magasabbnak is tűnik benne a szint, gondolom belemos egy kis benzint a sok rövid út miatt a sok hidegindításnál.
Ennek ellenére, hogy úgy néz ki, hogy semennyire nem eszi az olajat, azért reggel indításnál a -6°C-ban érezni egy kis olajszagot az első 20-30 másodpercben a kipufogón.Közben van két hibám ami a vételnél nem derült ki.
Most már 3. alkalommal csinálta azt, hogy a TRIP gombot hiányba nyomom, nem lapozza a kijelzőt. Próbáltam, hogy leállítottam egy kereszteződésben, hogy az segít-e, de nem, aztán egyszer csak újra működik. A összes többi gomb közben működik.A másik meg nem tudom mennyire hiba, de, ha 1-esben alapjáraton hagyom gáz nélkül, akkor viszi a a kocsit 4km/h-val szépen, aztán adok gázt, kicsit felgyorsul, visszaesik alapjáratra (ha sokat adok, akkor szakaszosan esik vissza 1-esben, ami szintén furcsa), megy egy kicsit, majd elkezd kicsit rángatni, billegni előre-hátra ami a fordulatszámban is megjelenik.
Ez is azért lehet, hogy gyenge az 1.25 ahhoz, hogy gáz nélkül vigye sík úton, vagy valami kezdődő hiba lehet, kosz valahol?
Egyáltalán van ebben ilyen, mint amit a Hondáknál mondtak, amikor Jazz-ben gondolkodtam, hogy az EGR-t érdemes időszakosan takarítani benne. -
[CS]Blade2
addikt
De, csak ugye ment a varia, hogy egyesek szerint van benne, egyesek szerint nincs, aztán ezen gondolkodtam, hogy, ha a regenerálást kérő icon gyújtásnál felvillan, akkor marha egyszerűen be tudnánk a későbbiekben azonosítani.
De tboy93 elmondása alapján akkor ez a jel úgy működik, hogy amikor már kritikus a lerakódás és kéri a regenerációt, csak akkor hozza fel.[link]
Nekem úgy néz ki, hogy ez a meleg oldali 3 módú katalizátor (WCC) van a leömlőnél és alatta már vízszintesen a kipufogón egy másik katalizátor (UCC).
Bárdi-nál találtam is hozzá mindkettőből:
AS (ASSL25146) első katalizátor - 245.836 Ft
AS (ASSL25147) hátsó - 154.989 FtA GPF gondolom így néz ki egy 1.0 T-GDI Rio-n:
-
[CS]Blade2
addikt
Engem az érdekelne, hogy akinek van GPF (ha DPF-ről van tapasztalat, akkor az is jó), hogy Kia-nál itt:
vagy itt:
amikor gyújtásra teszi az ember, akkor felvillan-e ez a narancssárga jel a többi jellel együtt pár másodpercre?Vagy ez máshogy működik, nem olyan, mint a motor, olaj, öv, stb., hogy mindenképp felhozza, és, ha rendben van, akkor kialszik.
-
[CS]Blade2
addikt
Delphi dob és Delphi pofák lenne az egyik verzió, és
Delphi dob Brembo pofákkal a másik. Brembo dobot nem találtam hozzá.Látom, hogy ez szerelőbarátnak tűnik, egyenlőre viszont nem tudom még magamnak megemelni a kocsit, úgy, hogy biztosan ne sérüljön az emelési pontnál még a festés sem.
Egész eddig mindig csak a márkaszervízben emelgették, és én is olyan gumist kerestem, akik olyan emelővel dolgoznak ami az egész autót egyben emeli és olyan cuccot tesznek az emelési ponthoz.Majd megvizuálom a gyári emelőjét, hogy hogy fekszik fel, és megpróbálok valami rohadt erős gumit szerezni és abból csinálni a kroki emelő tányérjára valami kis burkolatot, toldatot, akármit,
mert így még megnézni sem tudom, hogy milyen állaptok vannak pl. hátul a dobok alatt.Ha magamnak szereltem volna át a kereket, akkor pl. ezt a kis rozsdát leszedtem volna f.án: (Erről is csináltam egy képet gyorsan a gumisnál)
Gondolom azt az egy csavart kell kiszedni, és, ha minden jól megy, akkor kézzel lejön a dob...(Focusnál ki kellett venni a porvédőt, meg a tengelycsavart.) -
[CS]Blade2
addikt
válasz
Robi_73
#5080
üzenetére
3-4e km-t mennék még vele, ha a nyári gumi cserénél cseréltetném. Hátulra pedig gondolom mindenképp kell dob is, mert azok meg elvileg 166.000-et mentek már. A jobbik dob amit látok hozzá, az Delphi lenne [kemény 2 közül lehet választani], és van Delphi pofa is hozzá, vagy van Brembo. Elől betétből néztem TRW-t, de van Bosch, meg van Textar.
-
[CS]Blade2
addikt
válasz
[CS]Blade2
#5077
üzenetére
Még valami:
A gumisnál lőttem egy képet a fékről, gyorsan így sikerült, ennyi látszik:
A gumis szerint a tárcsát nem kell cserélni, a betétet viszont szerinte jövő nyáron a nyári gumival. (ők szerelnek féket is, ezért is kérdezem)
Valaki vágja, mennyi lehet még vissza ennek a betétnek? (kb.-re városban km-ben lenne a legjobb)
Elvileg 60.000km van a betétben is és a tárcsában is. -
[CS]Blade2
addikt
válasz
[CS]Blade2
#5040
üzenetére
Megvan a 2. tankolásom, és ezzel az 1. fogyasztási adatom. 441,3km-t mentem 31,19 literből, így 7,06 a fogyasztás. Mindig hidegen, város és a köztük levő kis 70-es és 90-es 2-3km-es szakaszokon, a végén már a klímás fűtést hanyagolva. A végére lement a kijelzőn 6.3-ra, szóval eddig úgy néz ki, hogy nekem 0,7-el téved.
Tankolás után reset-eltem minden oldalt, és egy jó 10km után voltam, így onnan azóta melegen jöttem vissza, rögtön 4.1-ről indult a tippelő óra dombon lefele 80-al gurulva. Persze mire feljöttem a faluban azt az 1km-t, rögtön leromlott 6.0-ra.

Most már téli gumival.Gyakorlatilag minden becsélese téves, amikor 177km-t írt még a hátralevőre, az sem jó, most 680-ra írja, de tudjuk, hogy 637-től már tolni kellene,
és még a mutató-s verzió sem jó, mert az meg a 6 rublikát éppen elhagyta ami 33,75 liter lenne, de 31,2-vel telt vissza 3 kattanásosra.Egy apróság, hátha valakinek jól jön és nem tudja:
2018-as gyártás, Rio 1.25 - Nincs benne a gumiban a nyomásmérő szelep. A kocsin méri a cucc, a fékek mögött mennek kábelek. Szóval nem kell hozzá 20.000Ft-os szelep. -
[CS]Blade2
addikt
Ja, ez így teljesen torzít. Ha az általad vezetett 1.25MPI-s példány pontosan ugyanúgy fog, akkor lehet, hogy én kiszállnék abból az Astrából, hogy ennek valami szorulása van, te meg kb. félnél a mi volt Focusunkban, mert az aztán majdnem úgy gurult, mintha üresben lenne, és mellé a fékje is az a fajta amit taposni kellett, nem az, mint amit egy újabb Tranzit Connect-ben vagy egy Caddy-ben tapasztalok, hogy kicsi fékre hirtelen nagyot fog.
Ebből szempontból nekem a Rio fékje pl. az most pont közepes, pont jó, de vlaszeg ez is olyan, hogy ki milyet szeretne és ahhoz képest túl sok vagy túl kevés neki. -
[CS]Blade2
addikt
válasz
FollowTheORI
#5058
üzenetére
Kösz az infót, mert ebben sem voltam 100%-ig biztos, hogy nem-e az a gond, hogy valami a normálisnál jobban fogja, csak sejtettem, hogy lehet, hogy normális, mert azért csak nagyon kicsi a 1,25 liter, meg az elektromos pedál miatt biztos nem ugyanúgy nyit,
de azért csak 150cm3 bukó van a Focushoz képest, szóval nem számítottam érezhető eltérésekre, de totál más.Vajon annak is köze lehet hozzá, hogy a 165.000km ellenére jó a motor, nagy lehet a kompresszió? A Focus már ette az olajat is kicsit, gondolom úgy logikus, hogy a kopottat könnyebben átforgatja, nem olyan már a gyűrű, a szelepeknél a zárás, stb.
Mert még ez is folyamatban van, összesen most tartok az 1. tankolás óta 390km-nél, az olajcsere óta meg 246km-nél,
szóval még azt sem tudom, hogy a motor milyen állapotban van. 5W30-al cserélték eddig 15000-enként, én viszont 0W20-al cseréltem és 4000km-enként tervezem 6 havonta, ha nem fogja enni a 0W20-ast.Még lambda hiba lehet, a fékeket nemsokára kizárhatom, mert a gumisnál meg tudom majd forgatni, arra szerintem kicsi az esély, hogy rossz lenne és fogná a fék.
Remélem nem az van, hogy mégis csak részecskeszűrős, és kompenzál valahogy a több benzinnel a csupa rövid út miatt, mert hosszú utat nem igazán fog kapni. -
[CS]Blade2
addikt
Lehet, hogy belenyúltam egy olyan példányba amivel valami gond van.
Motorféknek mennyire kellene fognia a gépet, mert az pl. furcsa a Focus1-eshez képest, hogy egyfolytában kell a gáz, a pillanatnyin egyfolytában kell egy 2-3-4 fehér négyzetnyi állás (A 4 már kb. 7,5 liter körül lehet), hogy pl. 50-nél 50-en maradjon. Dombon lefele klíma nélkül (egyéb ilyen terhelés nélkül) is gáz nélkül egyre csak lassul, a Focus legurult a dombon 4-esben. (A focusnak nagyon gyenge volt a motorfék, de megyek néha dizel gépekkel, azokban sem fogja ennyire, igaz azok jóval erősebbek, nagyobb motorral szereltek.) Ez pl. normális lehet? Az euro 2 volt, ez 6, az bowdenes, ez elektromos gázpedálos, remélhetőleg ez még nincs elkopva, stb. -
[CS]Blade2
addikt
Ez 2018-as Rio, én majdnem végig városban járok, csak pár km 70-es és 90-es szakasz van néha, és úgy néz ki, hogy 7,5 felett lesz a fogyasztásom. Nyári gumi, klímával is nyomtam a fűtést néha. A Mutató ma felment 6,4-ről 6,5-re.
Persze a visszatankolás lesz majd a tuti, de úgy nézem, hogy 8 rovátka van a mutató-s verziónál és abból a felet már elhagyta több mint egy féllel. A fél az 22,5 liter, a 1/4 1/2-e meg 2,8 liter, szóval 25,3 liternél több hiányzik a mutató szerint.
338km-t mentem a teli tank óta. Az 7,4852 liter/100km.
Felette, hogy még mennyi van hátra, az a tankolásnál 600 körül volt, most meg 255km körül mutat ami kb. annyi is, ergó az meg úgy néz ki, hogy tudja, hogy 7,5 a valós.Focus-nak 8,7 volt a könyv szerint a városi, ennek valami 6,1, így azt hittem, hogy kevesebb lesz, maximum 6-6,5, mert a Focus ugyanezeken az utakon 7-7,2-7,7-8-akat evett nyáron és télen.
-
[CS]Blade2
addikt
Mennyire szokott tévedni Kia Rio-nál a kiírt fogyasztás? Amikor nulláztam, akkor 7 körül kezdett, aztán 6.6 volt jódarabig, mentem 1-2 kicsit hosszabbat és beállt kb. 100km után 6.4-re, azóta mentem 200-at, és még mindig 6.4-et mutat, a mutató viszont már kicsivel el is hagyta a fél tankot ami tudtommal 45 literes.
A hátralevő km is furcsa, kb. 600km-re írta az elején, és hiába számolt ő magának 6.4-et, már 300 alatt írja a maradékot.
Ennyit csal, a valós fogyasztásom 7,5 lesz? -
[CS]Blade2
addikt
Sikerült pár infót kiszednem a márkaszervízesektől. Ami gáz, hogy 5W30-as C2-es Lukoil-al cserélték az olajat végig. Garanciában csak 1x volt, a csomagtér ajtó kapcsolóját cserélték az első évben. Elől tárcsa-betét 106.000-nél (ezt tudtam), gyertya 150.000-nél. Üzemanyagszűrőt nem cseréltek, nem is kell elvileg, a tankban van. Ha minden igaz, akkor nincs benne részecskeszűrő. 1 literes turbósban van, meg van 1.6-os motorjuk amiben van.
-
[CS]Blade2
addikt
Bent volt a kormány mögött, hogy 600km múlva szerviz. Néha ettől aszem többet is írt, amiről nem tudom, hogy mi alapján tér el, de a kocsira annó 15.000km/365nap beállítást tettek.
Most hosszan nyomtam a reset gombot [villogott], aztán még 1x, és most visszaállt erre. Át tudom állítani valahogy rácsatlakozás nélkül? 4000km/180nap-ra szeretném.
Rio YB 2018-as gyártás. 1.25 MPIMeg egy apróság:

[link]
A 4 patent kiszedésével gondolom nem tudok állítani kicsit az elején? Van benne vagy 2mm a motorháztető és a lökös között, oldalról oldalra szűkül, miközben az összes többi illesztés fasza. Állítólag lehet rajta állítani valahol ott a 4 patent alatti részen, ha nem nehéz, akkor kikorrigálnám tökéletesre.
De ahogy elnézem, addig semmihez nem férnék hozzá, míg le nem veszem az egész elemet, annyit meg lehet, hogy nem ér.A felső képen levő elem leszedése után, az alsp képen levő 4 akármi az nem patent hanem csavar és ovális a rés amit fog, hogy állítható legyen
-
[CS]Blade2
addikt
válasz
kisza25
#4953
üzenetére
Berakok majd, csak tiszta retek, mert nem mosták le semennyire, a belsőjét is úgy hagyták, és a motort is porosan. Van rajta pár kavicsfelverődésből sérülés a gyári fényezésen, remélem amit kosznak véltünk az mind valóban kosz, és nincs a megtalált pár pöttyön kívül sérülés.
Egyébként 1:1-ben ilyen: [link] Annyi, hogy 1 számmal eltér a rendszám.
Az enyémen a lökös alja jobban le van karistolva, viszont nincs karcolás, horpadás és ajtó belenyitás, míg
amit link-eltem, ott van egy kicsi horpadás és 2 ajtó belenyitás, valamint annak koszosabb a belseje, ültek benne utasok hátul, két kavicsfelverődés a motorháztetőn van, cserébe azon jobb gumik vannak.
Az enyémben a hátsó ajtókat valszeg szinte soha nem használták, meg a váltógombon kevésbé látszik, hogy már van benne 165.000. Az enyémen közel kell hajolni, a linkeltben látszik az ablakból is, hogy ahol feketének kellene lenni ott már szürkés.* -
[CS]Blade2
addikt
válasz
[CS]Blade2
#4947
üzenetére
Kibogarásztam a könyvből:
olaj: 15k
hűtővíz: 210k vagy 10év, utána 30K vagy 2 év
gyertya: 1.2L MPI-nél 150k
légszűrő: 30k
klímaberendezés légszűrője: 30k (viszont 105K-nál kérte a tulaj a cserét, de mindegy, nem tétel)
Fék és kuplung folyadék: 30k vagy 2 évEz alapján a vizet nem cserélték soha, de még nem is kell. A váltót pedig csak nézegették valszeg. Annyi van, hogy intenzív használatnál 120K-nál megejthető, de ki tudja. A gyertyák meg majdnem minden más pedig elvileg 150K-nál esedékes volt, annyi, hogy nem lehetek benne 100%-ig biztos.
Amit még tudok, hogy 105k-nál volt elől tárcsa+betét, meg az egyik guminál a szelepet cserélték 135k-nál, és egy klímatisztítás van még a papírokon.
Olajból a legjobb az a 0W20 (API SN, ACEA C2). Nem tudom viszont, hogy pontosan melyik lenne jó. API SN sok olajon van, ACEA C2 nem igazán van így feltüntetve. Ez aszem az A5/B5 alatt van, de van amelyik C5, nem tudom, hogy mennyire fontos, hogy C2 legyen. Majd megyek az olajos topicba a napokban.
Nem tudjátok, hogy mi a gyári KIA vonalon? [Remélem nem a címke nélküli hordós
] Pl.: A Suzuki Ecstar-t vagy mit használ.Amire nem jöttem rá, hogy a nappali menetfény hogy van, de majd elolvasom a könyvet. Auto-n semmi nem világított amikor próbáltam. Ami fura még, hogy úgy felejtett, felkapcsolt világítás miatt nem visít. Ez lehet, hogy hiba?
-
[CS]Blade2
addikt
válasz
kisza25
#4945
üzenetére
A felhasználó könyv az benne van a kesztyűtartóba.
A szervízkönyv és kb. 4-5 A4-es a szervízről szintén. A könyvben viszont csak annyi van, hogy dátum, bélyegző, km, aztán viszlát. A papírokon pedig ilyesmi, hogy olajcsere, vagy időszakos szerviz, stb.
Azt nem tudom meg belőle, hogy a 10 alkalomból melyikben volt utoljára gyertyacsere, hűtőfolyadék, váltóolaj, fékolaj, stb.
Ebből az alomból van a gép, ilyen az én könyvem is, egyszerre vitték az összes autót mindig:
[link]15k-ként cserélték az olajat, azt tudom egyedül, hogy az most van meg a 15k, így olajszűrő, olaj, levegő és pollen nemsokára beugrana,
utána én már úgyis évente fogom, ami nekem 8000Km durván. Minden másnál is át kell állnom a km helyett az évekre.Ha 60-nál volt, és 70 a gyertya pl, akkor gondolom a következőnél 75-nél cserélték. A víz szerintem 100nál van, de 105-nél volt szervize, utána 20-asával kellett volna, 120-nál az még korai 135-nél késő, szóval nem igazán lehet kimatekozni.
-
[CS]Blade2
addikt
válasz
[CS]Blade2
#4937
üzenetére
Még egy apróság: Amit találtam az alapján ebbe 0W20 ACEA C2 kell? Nem igen találni ilyet ami flakonos, az egyes márkák meg minden sz*rt felkínálnak rá, hogy jó bele a 10W40 is kb.
-
[CS]Blade2
addikt
Én is ebben gondolkodom, hogy lehet, hogy valami 15K-val ezelőtt volt és 60K-nként kell, akkor csak ártok vele, hogy újra szét és összeraknak benne dolgokat.
Meg aztán rohadt hosszú lenne a lista, mert nem csak a folyadékok vannak, irídiumos gyertya, stb.Telefonon kérdezem meg, akkor lehet, hogy nem tud beazonosítani nem? Vagy lediktálja, ha megadom az alváz és motorszámot?
Pappas Auto - 13. kerület -ben volt ugye csak a bélyegzők alapján 10x végig náluk. Ezen kívül a munkalapjaikból egy pár megvan, de azon csak annyit ír, hogy szerviz, meg gumi átszerelés, gumi szelepcsere, meg olyan van tollal 105K-nál, hogy tárcsa-betét kell elől, de nem volt raktáron, de valószínű akkor rá egy hétre újra elvitték ami nem került be a könyvébe.
Talán ismeri őket itt valaki.Most megyek az eredetiségvizsgára, holnap talán már át tudom íratni, és akkor utána ejteném meg a telefon-t, ha addig van valami tipp, ami segítene, hogy kiadja.
Másik lehetőség, ha nem adja ki, hogy beviszem olajcserére Tatabányán a Kia-nál, hogy hátha ők rálátnak. Nem tudom, hogy létezik-e, hogy a Pappas Auto-nál elvégzett cseréket látja valami rendszerben a másik márkaszervíz.
Új hozzászólás Aktív témák
- CPU: 2 x Intel Xeon(R) E5-2650L v2 1.70GHz, 40 vCPUsvv, 256 GB DDR3 RAM
- Xiaomi Redmi Note 14 Pro+ 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Bomba Ár! Lenovo ThinkPad E15 G4i - i5-1235U I 8GB I 256SSD I 15,6" FHD I HDMI I W11 I NBD Gari
- 143 - Lenovo LOQ (15IRH8) - Intel Core i5-13500H, RTX 4060 (ELKELT)
- 3db apró szépséghibás DELL WD19S dokkolók (csak kábel résznél)
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő


Vennék kavicsfelverődésre helyben festéket. Kellene hozzá a színkód, de két koreai karakter van.
Ugyanitt Rio YB 2018-as 1,2-eshez nincs szűrő.


] Pl.: A Suzuki Ecstar-t vagy mit használ.

