Új hozzászólás Aktív témák
-
gippazoid
őstag
válasz
[CS]Blade2
#6398
üzenetére
A fél liter a hosszú nyakú tartálynál érvényes - ráadásul Hyundai i30-nál, igaz, az a tartály hasonló az 1.25-ös motor tartályához.
-
[CS]Blade2
addikt
-
user2
csendes tag
A miénk (Ria 1.25MPI, 2019 gyártás) ilyen:

(...és igen, ha már ott matattam, töltöttem is bele. Kicsit az F fölé sikerült...
) -
gippazoid
őstag
válasz
[CS]Blade2
#6395
üzenetére
Most néztem meg, a Full és Low közötti folyadék fele tűnt el 5700 km megtétele alatt. Tehát olyan 0,5 liter fogy el 10e km alatt. Ez annyira nem izgatna se a bűz igen! Közben egyik barátomat is megkérdeztem, neki i20-ban van a Rio 1.25-ös motorja és már egy újabb tágulási tartály van rajta, egyáltalán nincs hosszú nyaka, nem ia ér felma hűtőig. 2018-19 körüli autó. De neki is van lyuk közvetlenül a kupak alatt. A szint Full-oj van pedig 5 hónapja nem járt szervizben ahol feltölthették volna. Ő soha nem nézi, csak most a kérésemre. Szagot még soha nem érzett!
-
[CS]Blade2
addikt
válasz
gippazoid
#6394
üzenetére
Focus-on ott volt egy lyuk 1x, meg 1x a termosztátház talpa ment el kicsit kifli alakba, később a cseréje után a bilinccsel volt gond, hogy a szerelő nem húzta meg rendesen. Mindig látszott kívül, hogy ereszt. Vizes volt a hűtő, vizes volt a termosztátház teteje, lecseppent a térkőre 1 csepp és ott volt a folt, mint egy olajfolt egy ideig megmaradt a fagyálló a betonon.
Ehhez képest a Rio-n (Enyém 2019.01-i) semmi nincs, pedig még így is, hogy lassan fogy, ez nagyobb mennyiség, mint amiket felsoroltam.A műanyag vagy a fém kupak lehet, vagy maga a lötty. Nem tudom, itt mindenkinek még a gyári fagyálló van benne? Lehet, hogy más márka nem párologna el ennyire.
-
Dare2Live
félisten
válasz
kisza25
#6390
üzenetére
Megint emeltek idéntől elengedem. Minőségi olajjal 17.000Ftre jön ki. Félóra meló megér 83.000Ftt.

Most vasárnap csinálom vettem másik kocsihoz olajkiszívót kipróbálom itt is kiváncsi vagyok mennyit hagy benne. Bazi kénylemes a használata lehet beiktatok vele egy köztes olajcserét.
@gippazoid Az bőven átlag feletti. Máshol/rengeteg esetben szó szerint végig kell verni a garit vagy kis tételnél el kell engedni.
-
kisza25
félisten
Jut eszembe, fater kia niro szerviz fehérvár, olaj+szűrők 100eFt
-
gippazoid
őstag
válasz
mbalint987
#6388
üzenetére
Nekem és barátomnak sincs jó tapasztalata a debreceni bagázzsal. Mindent cseréltek gariban első szóra, volt, amit kétszer is mert olyan gyatra minőségű a gyári alkatrész. De amint valami komplikáltabb probléma volt, azonnal lepattintottak - tehát hozzák a magyar átlagot. Illetve ha fel kellett deríteni valami hiba okát mert nem egyértelmű első pillantásra, az nem nagyon sikerült nekik. Ha az autód volt bent a szalonban, akkor átvételkor nézd meg, meg vannak-e húzva az akkusaruk mert le szokták venni és nálunk elfelejtették meghúzni.
5-ből 3 pontot adnék nekik. -
mbalint987
aktív tag
Sziasztok!
Hamarosan új KIA Ceed Fusion Plus MY24 boldog tulajdonosa leszek, van arra tippetek, hogy hova hordjam majd szervizbe a karbantartásokhoz?
Debreceni KIA szalontól érkezik, szóval szóba jöhetnek ők, vagy bármelyik budapesti szerviz.
-
user2
csendes tag
válasz
gippazoid
#6383
üzenetére
A hűtőre simul a túlfolyótartály, fekete pattintós kupakja van, a nyakon, a kupak alatt nem sokkal van a lyuk.
Igazság szerint mióta észrevettem és volt egy köröm ezzel, nem igazán foglalkozok vele. Néha ránézek, látom, hogy kb félig van a F és L között és ennyi. Elég lassan fogy, emlékeim szerint legutóbb F-ig volt töltve, de nem rémlik, hogy én mikor töltöttem(-e?) bele.
A kedvedért visszanéztem a számlákat, '22 nyarán, kb 33eKM-rel ezelőtt számláztak 1L fagyállót, azóta volt 2 újabb szervíz, akkor semmit. Utóbbi kettő vagy "ajándék" volt 😁, vagy nem is kellett tölteni, vagy elfelejtették számlázni...
Nem vagyok nagy segítséget, bocs.
-
gippazoid
őstag
válasz
macilaci78
#6381
üzenetére
De ezt egy nyomáspróba ami 18 órán át tartott, megmutatná, nem?
Mert jelen esetben nem mutatott semmit. -
Funthomi
aktív tag
válasz
gippazoid
#6379
üzenetére
Same here, csak talán kevesebb fogy ennyi km-nél. Éves szerviznél megemlítettem, átnézték és nem találtak problémát. Fb csoportban is panaszkodnak erre többen. Az az érzésem, amíg vki alaposabban nem nézeti át vagy vmi központi infó nem jön erről, együtt kell élni ezzel.
-
gippazoid
őstag
Ez azért nagyon érdekes mert nálunk meg pont ez az 1.25-ös KIA Rio nem csinált ilyet. 10 év alatt sosem töltöttem utána fagyállót. Az i30 átadás után 1,5 hónappal és 2000 km-rel a az átadáskori közép szintről lement a Low közelébe. A KIA körül soha nem volt szag. Nem is hagytam volna annyiban, ha van, így is balhéztam a szervizzel, megemlegették volna...
Ez a Rio 2013-mas, a tágulási tartálynak hosszú nyaka van és egy pattintós kupak a tetején (fekete). Azt nem tudom megnézni hogy vajon azon is van a kupak alatt 1 cm-rel egy lyuk gyárilag? Nincs már a közelembe az autó.
A Tied 2019-es de úgy sejtem, változtattak a tartályon és már nem ér fel a nyaka a hűtő tetejég és nem is olyan a formája mint tíz éve. Meg tudod mondani, milyen az a tartály és van-e rajta a kupak alatt közvetlenül egy lyuk ami a motorblokk felé vagy oldalra nézhet, de nem az autó eleje felé?
-
[CS]Blade2
addikt
Nekem is fogy. Tavaly október körül feltöltöttem és bejelöltem filccel. Most egy ujjnyival alatta van.
Nem forr, olajhoz nem kerül, látszólag nem lyukas sehol. Nekem kicsit a fém kupaknál lehet érezni a szagát, szóval nem a tartálynál a furatnál.
De 1 cseppet sem látni sehol, melegen, járatva és fagyban is átnéztem. -
macilaci78
nagyúr
válasz
gippazoid
#6379
üzenetére
Haver a B5.5 Passattal járt úgy (1.9 PDTDI 131Le), hogy egy tűszúrásnyi lyuk volt az egyik lyukon, de pont a leömlőre jött a hűtövíz és azonnal elpárolgott.
Takarásban volt, bontás nélkül nem is látszott semmi. Leállított motornál nem dolgozott a pumpa, akkor nem folyt, nem bolt tócsa. -
user2
csendes tag
válasz
gippazoid
#6379
üzenetére
Nálunk az 1.25mpi is ezt csinálja (kb az éves szervíz alkalmával kell valamit pótolni), meg is emlékeztem róla. Én hajlok rá, hogy elfogadjam az "elpárolog a lyukon" elméletet. Végülis a tágulási tartályról sokmindent elmondható, de hogy zárt lenne, az pont nem. Legalábbis magamat ezzel nyugtatom...
Jó is, hogy szobakerült, hazaér nej a Rióval, ránézek a szintre.
-
gippazoid
őstag
Sziasztok!
PD szériás i30 1.5 DPi szívó motornál van arra tapasztalat, hogy mi okozza a fagyálló fogyását? Olyan 10e km alatt megy le F(ull)-től L(ow)-ig a szint a tágulási tartályban. Sokan tapasztalják itthon is, külföldön is. Extra hiba egyeseknél hogy emellett penetráns fagyállószag terjeng az autó körül, amint kicsit is meleg a motor. Szivárgásnak nyoma nincs, csőbilincsek újrahúzása nem segített. Volt olyan akinek többszöri panaszára már külön megvizsgálták az autót, de nem találtak semmit. Vízpumpánál nem szivárog, nyomáspróba nem mutat nyomásvesztést (18 óra alatt, de lehe hosszabb idő alatt mutatna mert nagyon kis mértékben fogy). Mivel fogalmuk nincs a hiba okáról, azt a dumát nyomják, a szervizek, hogy ez természetes, illetve hogy a tágulási tartály kupakja alatt 1 cm-rel, a betöltő nyakon lévő 4-es lukon párolog el ennyi.
Ez persze baromság, nem párolog ott semmi, a szag sem onnan jön, és nem is a vízpumpa felől, hanem az Integrated Thermal Management (ITM) fekete műanyag háza felől, a motornak a vízpumpáva ellentétes oldaláról.
Van erről tapasztalat? Volt már akinek megtalálták a hiba okát?
-
[CS]Blade2
addikt
válasz
[CS]Blade2
#6377
üzenetére
[link] Ez alapján felül fogja 2 helyen, bal oldalt 1, és alul 2.
Ezt kellene kifeszegetnem, hogy mind az 5 fül kiugorjon, és persze oldalt a nagy fül a csavarnál?
Vagy a szürke kerettel együtt jönne csak ki, így, hogy a keret a kocsiban van, nem fog annyit engedni? -
[CS]Blade2
addikt
[link]
Az utasoldali rácsot szeretném kiszedni. Az első 3 lépést kihagytam, mert csak azt a récsot akarom kiszedni. Leszedtem a 4. lépésben a szélső elemet, kitekertem a csavart. A kis füleket is ki tudom szabadítani, de nem akar a fekete rész kijönni.
Mi foghatja? -
Dare2Live
félisten
válasz
bbubby00
#6373
üzenetére
DI Kappa, Gamma GDI, TGDI.... nél rengetegen tartják a 15kkmes szervízintervallumot és mégis mennyiségben hullanak. Ahol az előírt 30.000kmes szervízintervallumot tarja ott már 100kkm elött hullanak. Lehet szerencsésebb mert ha kötelező be volt tartva ügyvédi rásegítéssel garanciába javítják.

Rossz véleménnyel vagyok a DI motorokról a Huyundai/Kia gamma DIkról meg méginkább. X. Utána kéne menni lehet hogy a G4LA kivétel.?
Hibás DCTkkel is teli a forum. Ott is x a 400kkm. Lehet, hogy mert az atkinson 1.6 sokkal gyengébb kevésbé van terhelve? De ld videot a hibás szimering miatt még visszahívás is van rá szóval...
Ez most megmarad XAktának. Ha esetleg akarok venni egyet majd körbejárom alaposan.
más: Tavaly nem pont az új modell állt hegyekbe a szervízbe mert az új modell 5-25kkm közt megállt, alaktrész meg nem volt?
-
Dare2Live
félisten
válasz
Dare2Live
#6370
üzenetére
googlizás alapján G4LA is DI azaz ez is kokszosodik. De kevésbé mint a notorius G4FG valószínűleg az atkinson ciklus miatt.
DCTre USAban visszahívás van a folyadék átszivárog rendszeren belűl miatt. (EUban nincs ahogy kb semmire) ha fékfolyadékot után kell töltögetni programból való légtelenítésnél buborékol akkor nem töltögetni kell hanem szervíz mert az egységen belűl szivárog.
+link DCT fékfolyadék step by step csere "otthon". Ez nem segít a fenti problémán.
[link] -
Dare2Live
félisten
válasz
bbubby00
#6369
üzenetére
Első keresés alapján sima DI nincs mellette szivócső/port befecskendezés ezalapján x akta, hogy mért nem kokszosodott. Írják is, hogy mint minden DI ez is kokszodoik.
Kép alapján olyan a belseje 400.000km után mindha új lenne.... Elképesztő.
Láncra 200.000kmenkénti cserét írtak az is durva, hogy elment 400.000kmet.
Forumokon nagyon sok DCT 100kkmet a negyedét nem bírja ki...És a vezérléscsere+hidrotőke... csere ár is nagyon baráti.
-
Sziasztok!
Nemrég kuplungot cseréltek a autómon és azóta 1-esből 2-esbe váltásnál, ha egyből áthúzom a kart és nem engedembe üresbe és onnan 2-esbe, akkor kicsit akadva megy kettes fokozatba a váltó.
A régi, nem teljesen kiemelő kuplungnál nem volt ilyen.
Lehet ezen valamit állítani, ami nem lett tökéletes a cserekor?
Álló helyzetben váltogatva nincs ilyen jelenség.Másik kérdésem, hogy kuplung cserét követően nőhet a fogyasztás? 2-3 dl-ről van szó. Vagy azt csak már behaluzom?

-
bbubby00
őstag
-
Cikó
tag
Sziasztok,
Az 1.5 T-GDI motorra mennyire jellemző az olajfogyasztás? -
-Maci-
addikt
Sziasztok,
Tegnap vettük az új xceedet.
Írja van elérhető frissítés, csatlakozzak kábellel.
Csatlakoztatom, de ha agygőrcsöt kapok sem találom a kia connect appban, hogy tudnék frissíteni.
Tud segíteni valaki? -
racskobalazs
senior tag
Sziasztok,
Hyundai i20 2018-ba hátulra ez az égő jó lehet? ( bal hátsó féklámpa)
Nem találtam meg a pontos típuskövetelményt a kézikönyvben, neten meg ezt láttam mint csereizzó. Ahogy néztem 1 panelt és 2 csavart kell csak leszedni, nem tűnik olyan vészesnek, hogy most ezért szervízbe vigyem. -
Sz.Miki
őstag
Addig örülj, amíg ezek a kavicsok csak a radiátort talalják el. Ha a fényezés vagy a szelvedő kapja az sokkal fájdalmasabb.. De tény, hogy bosszantó. Sok autónál trend, hogy nem elég sűrű a védőrács. Pl. Az új Hyundaioknál hatalmas hézagok vannak, ahol már akár egy kisebb madarat is simán átengednek, ami aztán sajnos a radiátoron landol. Szomorú, hogy a design oltárán feláldozzák az ésszerű tervezést.
-
Robi_73
őstag
Saját magam csináltam az üregelést, az első és a hátsó dobbetétek alatt is a viaszos Dinitrol HP WAX-ot használtam. A gyári alkatrész katalógusban mindig megkeresem a gumi vagy a műanyag gumidugók pontos helyét azokon keresztül, illetve az egyéb más területeken felelhető technológiai furatokon fecskendezek be anyagot. (alváz, ajtók alja, váznyúlványok, merevítések) Egy 40 és 60 centis szondát használok, amit a sprayhez szoktak adni és a klímatisztításra is őket használom. Eddig 3 KIA-m volt és láttam jó párat alulról, a gyári alváz-üregvédelemre szerintem a 2007 után gyártott konszernbeli járműveknél nem lehet panasz. Természetesen Magyarországon. A német, osztrák utakon közlekedő verdák azért tudnak csúnyán kinézni.
-
Dare2Live
félisten
Szerintem üregelés házilag elég jól megoldható. Megnézed mi az ami üreg és rohadhat (tipikusan a küszöb) azt nyár végén "kiöntöd" dinitrol 1000el.
Ha tényleg kiönteni akarod akkor 2*500ml Dinitrol 1000 sprayt vegyél. Amúgy elég egy is.
Én kis leejtőn szoktam belefújni, kupak vissza aztán még meg is lötyögtetem kis előre hátrával.Viszont ez tényleg csak akkor ha 10+évig meg akarod tartani.
Amire érdemes figyelni az a bölcső. Az osztrák, német darabokon 10évesen már csúnyán rohad behozzák aztán pár év múlva cserés.
A magyar eredetű darabokon ez nem szokott gond lenni az enyémen ami garázsos ilyen a hátulja 4évesen. A bölcső is kb.[link]
Jellemző, hogy a bölcsőn már átvételkor is vannak barna pöttyök. [link]
Ha van akna, szabadidő le lehet törölni higitóval a rozsdapöttyöket majd meg lehet fújni a rozsdapötyöket rc-900al majd 24h múlva dinitrol 1000el. +2év. Én nem rücsizném.Hamár téma a yaris 2nek van egy neuralgikus pontja rozsdára. Enyémen 16évesen így néz ki. [link] Elév vastag anyag de ha nem csinálok vele vmit 5-7éves távon kegyelemdöfés lesz. Hogy kéne nekiállni? Homokszórás...?
-
user2
csendes tag
válasz
Robi_73
#6340
üzenetére
Köszi, legközelebb megpróbálom újra (jövőre
, idén már jó lesz). Négy éve van meg, volt ideje összeszedni a koszt. Gondolom, az se sokat segített, hogy a bejárónk előtt mindig tele van egy 60-70 cm széles sáv homokkal és egyebekkel, amit az eső odamos (jól sikerült az újraaszfaltozás a csatornázás után....) Ezen keresztül állunk be, hátramenetben... Szerencsére rohadás nincs, úgy tűnik.
Az üregelést házilag csináltad, vagy műhelyben? Ha házilag, mivel és hogyan? -
user2
csendes tag
Srácok, Rio, első dobbetét alsó két rögzítő csavarokat kivettem, de mintha valami betét lenne benne, ami még mindig fogja a dobbetétet. Hogy jönnek ezek ki?
Így is ki tudtam pucolni, mint egy nőgyógyász 😁, de csak jobb lenne ha le is tudnám venni legközelebb. A fenti képen ami kézzel kijött, a nagyja. Ki is mostam, szép tiszta lett:
Ez meg a Ceed hűtője. Alig 2400km után:
A hűtőrácson akkora rések vannak, némelyiken a kezem befér, így nem is csoda. Ezzel valamit kezdeni kellene... 🤔 -
Dare2Live
félisten
ipari mennsiégben ez aluból/acélból lenne 100Ft+/db föccsentett műanyagból viszont 10-20Ft/db. Ezért.
De a legjobb nem az acél lenne hanem ha nem lenne. Ránézésre/tippre ez is olyan alkatrész mint a kettőstömegű lendkerék. Kényelmi extra. Cserébe + alaktrész. Mivel van tönkre tud menni.Az autó gyártók az új autó vásárlóknak gyártanak. Hogy 7-10-12+évesen a második, hamradik tulajnál szétesik a legkevésbé se fontos.
-
user2
csendes tag
Ha valaki hozzám hasonlóan nem tudta, hol is van az autóban az elhíresült "kormánycsillag"
Hyundai & Kia Lenkung klappert! So sparst Du über 2000 Euro! (youtube.com) -
user2
csendes tag
Srácok, a manuális 160 T-GDI-hez "jár" kettőstömegű lendkerekes kuplung?
Ha igen, érdemes valamire figyelni, hogy hosszabb életű legyen? -
Zolik
senior tag
Köszi mindenkinek aki írt!
Annyi update van hogy írtam a KIA márkakereskedő igazgatójának ahol a kocsi lett véve kronológiailag leírva mindent, hogy az elmúlt 2 évben hányszor volt náluk a kocsi ezzel a fagyási gonddal. Rá egy órára írt a szervizvezető hogy másnap vár egy kv-ra a kereskedésbe, hogy megbeszéljük a lehetőségeket...
Gondolom kapott a fejére mert mikor lementem a megbeszélésre túl normális is volt. Azt ajánlotta fel hogy benyújtanak a nagy KIA-nak egy méltányossági kérelmet az eszköz cseréjére de a munkadíj sajnos az mindenképp marad. Szóval talán van még remény. Nem próbálta hárítani a felelősséget, de azért bepróbálkozott még pár dologgal, de mikor megemlítettem, hogy meg lehet nézni mikor jelentettem be a hibát - még akkor tartott a gari - akkor gyorsan rávágta hogy igen-igen ez mind rögzítve van valóban.Szóval most várok és remélem jó híreket kapok. Azért még a megbeszélésen megpendítettem, hogy "biztos olvasta a neten a sok autós cikket, hogy akarták lehúzni a vevőket". Csak bólogatott...
-
BullZeye
veterán
Köszönöm a tippeket átadtam neki, kipróbálja! Ha megoldja visszajelzek!

-
Robi_73
őstag
Kényszerszellőztetése van a tanknak, a szabadba nem távozhat benzingőz (ezért nem érzünk benzinszagot a mai autók mellett) így a tanksapka is hermetikusan zár, viszont a tipped segíthet a diagnosztizálásban. A jármű EVAP rendszerét kellene ellenőrizni, akár lehet aktívszéntartály vagy annak a vezérlőszelepének a hibája is, ami a gondot okozza. A tulaj kattanásig vagy a szájáig tankolja az autót?
-
Akula
őstag
Lehet, hogy hülyeség, de ingyen van: tekerje le a tanksapkát egy kicsit és úgy vezessen. Ha megoldódik, akkor csak egy gombostűvel ki kell pucolni a sapka túlnyomás szelepét. Ha nem, akkor benzinszivettyú bypass, de Kia esetén ehhez nem értek annyira.
-
BullZeye
veterán
Kia ceed 2008 1.6 benzin
Tankolás után az első 5km-en nincs ereje a motornak. 3asba váltva szinte lassul az autó. OMV 98as benzint szokott tankolni bele a tulaj, mi okozhatja ezt?Több szerelőnél volt az autó de csak pingvineztek.
Találkoztatok ilyennel? Pár km után visszatért az autó, negyedig van a tank tankolás előtt és tele tankolja mindig.
-
user2
csendes tag
-
Akula
őstag
Sajnálom, ez tényleg nagy szívás.
Ami biztos, hogy amiket leírtál az HW és nem SW probléma. Ritka, de esetleg nemzetközi bontókban szét kéne nézni. Az a legnagyobb probléma, hogy a Kia Hungary egy szemét, kutyaütő banda. Nekik kéne közbenjárni, hogy mi hol szerezhető be, pl. ha tört egy ugyanilyen Graz mellett, akkor onnan megkaphatnád a teljes kijelzőt. De nem. Nekik nem érdekük, csak az eladásra koncentrálnak.
Nekem csak emiatt van utoljára ez a márka, többet soha nem térek már vissza, pedig maga a kocsi nagyon jó.
Van még egy ötletem. Fogyasztóvédelem? Hiszen te időben jelezted a problémát, csak ők olyanok, mint háziorvos, nem irányít egyből szakorvoshoz agyvérzéssel, hanem hazaküld, hogy pihenj és igyál citromos teát. -
Robi_73
őstag
A szervizkönyvben benne vannak a garanciális feltételek és az is, hogy mire mennyi garanciát ad a gyártó. Amennyiben a munkalapon is szerepel, hogy jelezted a problémát szerintem csak akkor tudsz érdemben eljárni az ügyben (mellékelve a szoftveres képet). Már ha tényleg nem frissítették azt...
-
Zolik
senior tag
Kíváncsiságból még pár hete befotóztam az aktuális verziót és kíváncsiságból megnéztem de a dátumokból úgy tűnik hogy ezen a kocsin soha nem végeztek sem SW sem FW frissítést (a release dátuma az utolsó 6 szám: év/hónap/nap). Én szívem szerint már ezért feldobnám őket a KIA-nal, hogy behazudták a szervizben történt időszakos frissítést és közben nem csináltak semmit.
-
Zolik
senior tag
Sziasztok,
Köszi a sok visszajelzést!
Mikor elsőre előjött a hiba annyit csináltak hogy levették a kocsit az akksiról. Mikor jeleztem a feljegyezték a rendszerben mint hibát, de javítottnak ítélték meg a visszaadást követően mert utána 2 hónapig elő se jött a hiba. Majd egyre gyakoribb lett. A következő alkalommal mondták hogy frissítik a szoftvert, de ez nem sikerült mert "állítólag" a gyár által küldött USB pendrive nem jó ehhez a kocsihoz így nem tudták megcsinálni.
Aztán a következő alkalommal pedig valahogy mégis sikerült nekik, mikor újra elvittem hogy egyre többször lefagy. Megint 1-2 hét eltelt mire előjött a probléma majd a havi fagyásokból heti lett. Végül tegnap oda jutott hogy be se kapcsolt már.
Bemásolom mit írt vissza a szervizes
"A fent álló hiba jelenség az audiovizuális egység szoftveres meghibásodása okozza.
Javítani nem lehetséges csak fejegység cseréjével orvosolható a probléma."Valóban jogos kérdés, hogy akkor hibás szoftvert tettek fel? Magyarul ők cseszték el. Ha hibás a szoftver miért nem azt cserélik? Tehát a komplett egység cseréje esetén ugyan az a szoftver nem fogja az újat is tönkre tenni?
A kocsi összes kötelező szervize itt lett végezve így ezért is fura számomra, hogy nem vették ezt észre.
Nekem az a véleményem hogy semmit nem csináltak vele már az első hibánál se csak resetelték az egységet és remélték kihúzza a 3 év végéig.
Amúgy megnéztem az adásvételit és az abban található szövetet, sehol nem szerepel az hogy a fejegységre nem vonatkozik a 7 év garancia csak azok a kivételek vannak leírva amik a kopó alkatrészekre és a nem megfelelő használatból adódnak. Az hogy utólag a Kia mit variált engem nem igazán érdekel hiszen én a kereskedővel szerződtem adás-vételre, nem pedig az importőrrel.
Mégegyszer köszi a tippeket, elsőre megpróbálok futni pár kört a tulajnál meglobogtatva az adásvételit -amiben nem szerepel kivételként az audio egység- , ha az sem segít akkor a hivatalos forgalmazónál, ha az se akkor a fogyasztó védelemnek. Hátha szerencsém lesz.
-
kisza25
félisten
válasz
Dare2Live
#6307
üzenetére
Nyugi, a hyundai tucsonba is 1,5-2M Ft
Én le is ragadtam 2013-14 körül, még nincs start stop, nincs tpms, még euro5, még mpi, mindenre külön gomb van...
Kell navi, akkor beállítom a telefonomat, amúgy is azt tükrözném, de így nem szakad meg a kapcsolat és bármikor cserélhetem ~100eFt-ért jobbra
-
Alternatívaként, lehet jobb, ha "elengeded", és egy harmadik feles android kütyüt beszereltetsz, ami kompatibilis oda... valszeg sokkal olcsóbban meg is van.
Persze amit írtak esetleg a márkaképviseletnél megérheti pár bosszankodó kört futni előtte, ha bírod az ilyesmit.

Amúgy ez sajnos ilyen minden márkánál, a mai "nyugati" autóipar erről a lehúzásról szól.

-
Dare2Live
félisten
"Mondasz valamit és mutatsz egy képet ami nem pontosan oda tartozik.
Ez az ábra a sebességfüggő menetellenállást mutatja. Adott állandó sebesség mellett mekkora menetellenállással kell számolni (arról most ne beszéljünk, hogy helyesek-e az értékek, a lényeg, hogy jellegére rendben van).
Amiről mi beszélünk az pontosan a Bp-i viszonyok, vagyis amikor nem tudsz állandó sebességgel haladni."#6260ra reagáltam. Ott nem voltak BPi viszonyok és nem is BPi viszonyokra jött válasz volt.
Erre reagáltam:
"Nem igazán az számít tapasztaltom szerint, se a km/h, se a sebességfokozat."
+bár csak egy sebesség táblát linkeltem de a sebességfokozat is számit. ld itt 3. táblázat. [link]
kontexus nem volt de ha odavesszük akkor se írjunk már olyat hogy sebesség meg sebesség fokozat nem számít. Nem igaz."Amiről mi beszélünk az pontosan a Bp-i viszonyok, vagyis amikor nem tudsz állandó sebességgel haladni. Márpedig az állandó sebesség fenntartásához sokkal kevesebb üzemanyagra van szükség, mint a tömeg felgyorsításához."
Átlagsebességed ettől még van. És megint kehés a dolog mert pl full hibridek simán tudnak kevesebbet enni BPi viszonyok közt (saját tapasztalat alapján el lehet járni 4.5-5literrel) mint pályán 130-140közt ahol első használat alapján 6-6.5litert bedobnak.
Ha nem hibridet nézünk akkor persze BPi viszonyok közt benzinsesek zabálni fognak... de nem ebben a topikban itt kikapcsolt start-stop mellett normálisan használva... egy szívó vitara elmegy 4-6-4.8al! Miközben 203!!! Vitara 1.6 benzinesből spritmonitoron a legjobbnak 5.48 az átlaga.A szent grált alapján rendesen rajta vagy a témán. Én ennél anno messzebb mentem felni pl 14es acél, rajta energysaver (145/80es ecopia nem volt kapható) mindez 2.8-3barra fújva és persze pulse and glide, engine off coasting....
-
Dare2Live
félisten
Valószínű én értem félre de ha SW hiba akkor én nem értem mért akarják kicserélni.
Garis feltételeket érdemes végigolvasni. Multimédia 3év, kopó-forgóra 2év. A 7év garancia egy ordas nagy átverés. [link] A felsorolás nem véletlen...
Rengetegen a 7év gari miatt listazzak a KIAt/vesznek KIAt. A többség átverve érezné magát. Nálunk édesanya pont emiatt feketelistázta a Hyundai/KIA vonalat és vett egy CHRt.
Hogy valami biztatót mondja az új csillivilli infotaiment rendszerek sorra hullanak és nem 500Ks hanem 2milliós
árajánlatot osztanak a márkaszervízek... -
user2
csendes tag
Szia!
Ez tényleg gyász, nem is lehet mit mondani rá. Sajnos a "multimédia rendszer" valóban csak 3 év garanciával rendelkezik, ez tényleg le van írva a garis tájékoztatóban. Mikor legelső alkalommal jelezted, arról készült valami írásos feljegyzés, munkalap, etc? A 3 éven belül volt? Ha igen, arra - szerintem - lehet hivatkozni, hiszen te jelezted a problémát. Az már a szervíz sara, hogy eddig tököltek vele.
Ha a szervíz szerint "a szoftver hibája", akkor visszakérdezhetnél, hogy miért is nem a szoftvert javítják/cserélik/frissítik/akármi, miért a hardvert akarják cserélni?
Lehet még méltányosságot kérni (ha végig náluk volt gondozva az autó), hivatkozva arra, hogy megkapta az előírt frissítéseket is. Ezt akár a KIA vezérképviseletnél is meg lehet pendíteni.
Végső esetben meg lehet kérdezni tőlük, mennyire örülnének egy cikknek/fogyasztóvédelmi csinnadrattának, hiszen a sokmilliós autójukban pár évet bírt csak a központi kijelző, illetve vajh' mennyire megtévesztő a 7 éves gariról szóló reklám...
Elszomorító amiket mostanában olvasok.
-
Zolik
senior tag
Sziasztok!
Kíváncsi vagyok a véleményetekre.
Adott egy Kia Ceed 2019-as új autó vásárlás. Az LCD-s érintőkijelző megadta magát. (be sem kapcsol). Már több mint 1 éve jeleztem a márkaszervíznek, hogy folyton lefagy (eleinte havi utána heti majd az utolsó 1-2 hónapba szinte naponta). Állítólag frissítgették a szoftvert de csak egyre rosszabb lett míg nem megadta magát. Most 4,5 éves az autó tehát még bőven van a 7 év gyártóiból.Ma kaptam az emailt a márkaszervizből, hogy a "szoftver hibája miatt nem működik" és mivel az érintős kijelző szerintük audio egység így csak 3 év jár rá ami ugye lejárt, de 500.000-ért kicserélik... mondanom se kell forrok a méregtől, pláne úgy hogy több mint egy éve szóltam, hogy szarakodik és csináljanak vele valamit. Én próbáltam keresni erre választ, hogy az érintős LCD kijelző audio rendszer része-e (én nem tudom hogy lehet a tolató kamera megjelenítője audio egység de mind1) de nem találtam erre egyértelmű leírást.
Nem tudom mitévő legyek...egyrészt nincs fél millióm egy szutyok kijelzőcserére másrészt átverve érzem magam.
-
feloman
aktív tag
Sziasztok! Nézegettem a Hyundai IX20-at, úgy láttam megfelelő lenne számunkra - két felnőtt és várhatóan egy kisgyerköc. Most vagy következő hétvégén egyet élőben is meg tudunk nézni, hogy a méretei jók lennének e nekünk. Amire használnánk, főleg hétvégén rokonok, barátok látogatása, kb 200 km szokott összejönni, városok között ingázás, meg utazás nyáron. Összesen 12000-13000 km évente biztos menne bele. Ebből a kocsiból ilyen felhasználsra milyen motorral ajánlanátok? Illetve mire érdemes odáfigyelni ennél a típusnál - pl. rozsda lehet már ezeknél?
Előre is köszi az infókat, segítséget! -
Akula
őstag
Tegnap nagyon óvatos vezetéssel 4.9-et hoztam, pedig kétszer is be kellett mennem Pestre és reggel Szerencs utca előtt még dugó is volt, kifelé pedig a 11-es főút araszolt.
M3 bevezetőn és Megyeri hídon csak 80-85 sebesség, semmi hirtelen mozdulat
igyekeztem az állandó tempónál a pillanatnyi fogyit 3,3-3,5 körül megtartani.
-
Nalam is vannak anomaliak AA-val. Kapasbol 2 heky eszembe jut, ahol a wireless AA 100% hogy lecsatlakozik es ujra kell parositani. Egyik Taksonyban a Rengő étterem előtt, masik Szigetszentmiklóson az ipari parkban
Akarmikor erre megyek egy fix helyen eldobja az autó a kapcsolatot.
Új hozzászólás Aktív témák
- Xiaomi Redmi Note 12 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 mini 128GB Purple -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3326, 94% Akkumulátor
- LG 48C3 - 48" OLED evo - 4K 120Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium - HDMI 2.1 - A9 Gen6 CPU
- Samsung Galaxy S21 Ultra / 12/256GB / Kártyafüggetlen / 12Hó Garancia
- Bomba ár! HP ProBook 450 G5 - i3-7GEN I 8GB I 128GB SSD I 15,6" FHD I HDMI I Cam I W11 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő
)









