Új hozzászólás Aktív témák
-
wolf13
őstag
válasz
FollowTheORI
#5797
üzenetére
Köszönöm , megoldódott , feljebb írtam.
-
-
válasz
kopee1980
#5792
üzenetére
Szia!
Ilyen ceedem van nekem is, csak fiatalabb és más motorral. Az van, hogy pesszimista a board computer, Te meg félsz kijárni belőle a benzint
Amikor 0km-t ír megtehető távnak, akkor tudtam beletankolni 42 litert. Tehát a 0 km után még beleteszel egy 50-100km-t és utána tolhatod vissza a kútra.Azonban nem javaslom az üzemanyagszint leürítését ily módon, mert nem egészséges. A benzin felel a tankban lévő üzemanyag szivattyú hűtéséért is, amíg ellepi a szivattyút a benzin addig van hűtés, utána nincs. Ha mindig kijárod a tankot teljesen, akkor veszít az élettartamából az AC pumpa.
Illetve a koszt is könnyebben felkapja, mert az meg a tank alján ülepszik le.
-
kopee1980
tag
Sziasztok!
Egy 2019-es Kia ceed kombim van, aminek a leírás szerint 50 literes tankja van. A problémám az, hogy 36 liternél többet még egyszer sem sikerült tankolni a kocsiba és azt jelzi, hogy tele a tank. Jó lenne néha az a + 14 liter. Mi lehet az oka annak, hogy nem tudok 50 liter körül tankolni? Van valami trükk esetleg amit alkalmazni kellene?
Köszönettel:
sracbp
-
fonok87
aktív tag
válasz
Dare2Live
#5615
üzenetére
Hali. Jár egy sör
Ez volt az a válaszod, amikor felírtam a váltóolaj cserét, pedig a "Severe condition" táblázatot nézem a szerviz útmutatóban, és az is csak 10 év / 120e km-nél írja. Nekem a 8 éves kocsiban alig van 85k+ de kicseréltem. Jó 10-15% fogyasztás javulást eredményezett
Amit leeresztettünk belőle zavaros rozsdabarna volt, nem tudom mi volt benne de a színe alapján vizes lehetett. -
Akula
őstag
-
csubuka
addikt
Sziasztok!
Még egy apróságot írnék a korábban említett olajon túl a 2018-as 1.25 szívó Stonic garis márkaszervízes sztoriiról.
Korábban talán mintha túl alacsony alapjáratos lett volna a kocsi időnként, pirosnál beremegett télen (nem klíma). Ilyet nem csinál már, nem foglalkoztunk vele.
Check engine lámpa sosem villant fel, ámde azért egy hibakód kiolvasást csináltunk (független kütyüvel, ilyen Autocom mittudoménmi), hiába épp most nincs semmi gond. Van egy "permanens" "P0638 Throttle Actuator Control Range/Performance" eltárolva az autóban úgy, hogy nem világít semmilyen check engine, soha nem is világított...
Ilyen volt másnak valaha, látszólag "kamu" P0638 kód? Márkaszervízben a saját kütyüjükkel semmit nem láttak a hibakódoknál (simán lehet, hogy a márkafüggetlen kütyü téveset jelez, nem volna lehetetlen szitu).
Annyit mondtak, hogy szériahiba a gyújtótekercs, valószínűleg az, de majd akkor cserélik, ha végleg meghal :D -
gabor9991
addikt
Sziasztok egy ilyen idős és ennyit futott [link] autónál az általános kopó alkatrészeken felül mi az ami várhatóan cserés lesz?
-
csubuka
addikt
-
csubuka
addikt
Sziasztok!
Megvolt a garis szervíz az idei a szülők kocsijával
Legalább a 0W20-at ki lehetett "alkudni" a márkaszervízben, de C5-nek írja a munkalap. Nagyon nehéz eltalálni a gyári katalógusban ajánlottat pontosan 
Mondjuk KIA-s olajosflakon volt... -
Robi_73
őstag
válasz
Istikee007
#5772
üzenetére
Igen, az az alapjárat szabályzó motor, ami két furat között nyitja és zárja a beáramló levegő útját a motor felé. [link] A melegedése lehet természetes is mivel elég sokáig üzemeltetted folyamatosan azzal, hogy rajta hagytad a gyújtást 10 percig. Ha kíváncsi vagy az állapotára leszedheted és bele is nézhetsz, de általában tiszta szokott lenni az elhelyezkedésének köszönhetően. [link]
Amit írsz értéket gondolom nem gyári műszerrel lett kiolvasva, így az nem biztos, hogy mérvadó. Amennyiben nem oldódik meg a probléma, javasolt a gyári műszer alkalmazása és az ott látott értékeket összevetni a gyári referencia értékekkel.
"Esetleg az alapjárati szabályzó hibája okozhatja a korábban írt jelenséget?"
Akár, viszont én előtte a fojtószelepházat tisztítanám meg, de csak is az üzemanyag nyomás ellenőrzése után. [link]
-
Istikee007
tag
válasz
Robi_73
#5771
üzenetére
Akksit ma megnéztem azzal minden rendben.
Viszont amit észrevettem, és fura volt számomra, hogy hallottam egy kis elektromos zajt úgy hogy csak gyújtás volt a kocsin. Füleltem és az alapjárati szabályzótól jön (ha a képen látható alkatrészt jónak azonosítottam be). Megfogtam és a csatlakozásnál a műanyagnál eléggé meleg volt, úgy hogy a kocsi még beindítva se volt. Csak a gyújtás volt rajta kb. 10 percig. Minden más szenzor tök normál, környezeti hőmérsékletű volt. Szóval gondolom nem azért mert az idő miatt felmelegedett volna.Illetve élőadatoknál vettem észre egy számomra fura értéket:
alapjáratnál
engine torque, actual value: 2300 % körül ugrál. Nem tudom ez mit takar pontosan
Esetleg az alapjárati szabályzó hibája okozhatja a korábban írt jelenséget?
-
Robi_73
őstag
válasz
Istikee007
#5768
üzenetére
Szia!
Az akksi mellett az üzemanyagnyomást is ellenőriztetném. Próbád meg, hogy ha kétszer adod rá a gyújtást majd indítasz, akkor hogyan indul. Lehet nem épül fel kellőképpen a üzemanyagrendszerben a nyomás és azért indul nehezebben. Amennyiben így indul könnyedén még a tankba is belenéznék és cserélném az üzemanyagszűrőt, de kizárólag a üza. nyomás ellenőrzése után.
-
Istikee007
tag
válasz
FollowTheORI
#5769
üzenetére
Akksira ma raméretek, az kb 3 éves.
Olaj: motul 8100 x-clean+ 5w30 (acea a5/b5)
Váltó olaj 195 ezernél cseréltem , az most volt nem rég.
Köszi a javaslatokat! Kb. két-három hét múlva tudom leadni majd átnézetni. -
válasz
Istikee007
#5768
üzenetére
Sorrendben:
Esetleg az akksira rámérnék, hogy le tudja e még adni egy ideig rendesen a szükséges kakaót, amíg a generátor nem veszi át.Ha tippelnem kéne akksin túl, valamelyik jeladó döglődik vagy koszos a motor/kipufogó környékén, ami az alapjáratot, stb (is) szabájozná (főtengely, lambda, egr ha van, stb).
Rosszabb esetben kuplung, esetleg valamelyik csapágy/elem már szorul a hajtásban (generátor/indító, vízpumpa, stb) és kell neki egy kis idő míg "bejáratódik" vagy kéne neki kis kenés/karbantartás. Ennyi idősen már elég sokminden "elhasználódhatott".
Milyen olaj van benne?
Váltó olaj mikor volt cserélve? -
Istikee007
tag
válasz
[CS]Blade2
#5767
üzenetére
Sziasztok.
Szerintetek az autó miért csinálhatja azt kizárólag csak első indításkor hogy dadogva, remegve indul, az alapjáratot nem is akarja ekkor elérni. Leallitom, indítom újra és második vagy akár hányadik indítására már mindig jó. Jellemzően ha áll egy hosszabb időt (estétől reggelig) és elsőre próbálom indítani akkor jelentkezik ez a probléma. Gyertyák kb. 5000 km-rel ezelőtt cserélve. Hiba kód nincs. Videó a jelenségről.
i30, 2009, G4FA
-
[CS]Blade2
addikt
válasz
FollowTheORI
#5752
üzenetére
Eddig mindig nulláztam a kúton, egy pár tankolásig közeledett a valósághoz, de most megint távolabb került.
7,0677 (6.3)
6,6415 (6.0)
6,41879 (6.0)
6,46163 (6.1)
5,94256 (5.5)
5,4661 (5.2) (Ez valami anomália, gondolom nem sikerült ugyanannyira töltetni, és a valós több lehetett.)
5,89201 (5.3)
5,69667 (5.2)0,76
0,64
0,41
0,36
0,44
0,26 (de ezt ne nézzük)
0,59
0,49Ez 4700km, ami alatt 284,27 litert tettem bele, de ebből kicsit torz lenne az eddigi átlagom, mert ugye korrigálni kellene, hogy mennyi volt benne amikor megvettem, és mennyi van benne most. Az 0,1-0,2-vel biztos elviszi, mert ez még relatíve kicsi minta.
Ez 95%-ban város, a klímát nem bírja a szemem, az néha-néha megy csak, hogy legalább ne menjen tönkre az állásba, mint az előző kocsinál.Gondolom nem érdemes vele foglalkozni, ahogy elnézem ez a Kia-nak és az újabb autóknak ilyen parasztvakító dolog, lehet, hogy a programjában van, hogy 10%-al kevesebbet írjon ki.

Már arra is gondoltam, hogy nem tud mit kezdeni a túltöltéssel, gyárilag mit tudom én pontosan 45 liter versenybenzint tettek bele, és ahhoz lenne pontos. Mi meg valamivel többet töltünk bele kattanásig,
és én is meg tudom erősíteni, hogy 100-assal kisebbet téved. 6x tettem bele 100-ast és 3x 95-öst. -
Dare2Live
félisten
válasz
kisza25
#5762
üzenetére
"Olyan 90-110 az ideális tempó neki ahol a legjobban fogyaszt."
jóval alacsonyabb lesz az jóval 90-110nál már nagyon nagy a légellenállás.
Én tippre 40-45re mondom empirikusan a fogyasztási minimumot yarisnál és kb Venganal is ott lehet. Ott benzines 1.0 yarissal el lehet járni 3liter környékén.
-
fonok87
aktív tag
válasz
drsanya
#5763
üzenetére
Köszi Neked is a választ, most már tényleg úgy tűnik, hogy a fogyasztásom ennyi marad, bármit csinálok. Ettől függetlenül azért kíváncsi vagyok, hogy néz ki a motor belülről, mert múltkor az ilyen irányú kérdésemre rögtön linkelt vki egy rémtörténetet 100e-t futott GDi motorral: koksz tisztítás, váltólaj csere, kuplungcsere. Kuplungot szerintem megúszom, mert eléggé szépen, lent fog, nem tűnik kopottnak. Viszont a váltóolaj már úton van, meg még a nyáron elviszem valahova, ahol belenéznek a szívósorba (gondoltam megoldom magam, de nagyon szét kell hozzá kapni a motort, legalábbis az én rutinomhoz mérve).
-
drsanya
aktív tag
válasz
fonok87
#5757
üzenetére
Nekem se ártana megnézetni (148e, holnap meg indulunk vele Horvátokhoz), de én javarészt pályázok, azért is ennyi.10e-ként szigorúan olajcsere (Motul kimondottan ehhez a motorhoz készült olajat kapott most, és ezt kevésbé csipegeti), most akarok átállni 7500-as csereperiódusra, mert a tervezetthez képest maradnia kell a kocsinak, úgyhogy vigyázni kell rá (na nem mintha amúgy nem vigyáznék rá).
Ha megvígasztal, szerintem nem irreális a fogyasztásod, mert van közelemben olyan, akinek ix35 van ugyanezzel a motorral és 11-12-t eszik, mert 1. böszme nagy autó, 2 önmagában is 1900 kg, 3. szerintem is légellenállás is bejátszik, 4. csak városban használja jellemzően 5km-eket megy vele, ami meg fogja ölni ezt a motort.
-
kisza25
félisten
-
-
válasz
kisza25
#5751
üzenetére
Jah, énis azt mondanám inkább a 95-ös hatékonysága annyira "szar"... 100-al meg közelebb van a ténylegeshez, mert jobb a hatásfok.

Én nem tudom, mert mindig 100-ast tolok bele, amennyit megyek nincs lényegi különbség pénztárcára nézve (ilyen ezer forintok tankolásonként, "lófüggy", márakinek persze, nekem
) ... nyilván aki millió kilómétereket megy annak már talán nem mindegy, de az meg dízellel megy úgyis. ![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
Most amúgy átváltottam és maradok is jóideig majd OMW MaxMotion 100-ra Shell V-Power 100-ról, mert olcsóbb is picit, meg ki akartam már próbálni rég. Kíváncsi leszek lesz e különbség bármiben. Nyilván majd 6 hónap múlva lesz releváns ránézni a statisztikámra.

-
kisza25
félisten
válasz
fonok87
#5757
üzenetére
Faternal is annyit evet a carens, pedig újonnan vette. Azért is cserélte le. Szerintem nem csak a súly, hanem a légellenállás is.
Pl volt fiat tipom 5 ajtós és sedan és 7dl volt a fogyasztásban a különbség ugyanolyan motorral.
Meg nagyon alacsony fordulaton használta, egyszer beültem mellé, és mondtam mikor váltson, azzal nyert 1 litert, amúgy elötte 10 litereket evett.
Amúgy az i30 GD kombi 1,6 120 ló 7-8 dl-el eszik kevesebbet, mint az i30 GD 3 ajtós 1,4 100 lovas motorral, az 1,6 váltója hosszabb -
kisza25
félisten
válasz
racskobalazs
#5753
üzenetére
Ízlik neki, fene a pofáját
-
user2
csendes tag
válasz
FollowTheORI
#5752
üzenetére
igen, ebben van valami. nullázgatás nélkül a kiírt, teljes átlag közelebb lesz a ténylegeshez.

-
drsanya
aktív tag
Én használok Fuelio-t tankolás követésre és fogyasztás számításra, egálban van a kettő nagyjából 15-16 hónapra visszamenőleges naprakész eredményekkel. Ceed 1.6 GDI, 6,8L.
-
Matr x
aktív tag
Ceed JD 1.4MPI, 95-ös benzinnel a fedélzeti átlagfogyasztásra úgy fél literrel mutat kevesebbet, a pillanatnyi meg használhatatlan.
Legutóbb próbáltam egy kört százas benzint, ugyanannyit mutatott fogyasztásra mint a másikkal, de visszatankolásnál mérve már nem csalt, ott a jó értéket produkálta.
-
válasz
[CS]Blade2
#5746
üzenetére
Pont ezért nem érdemes nullázgatni szerintem.

Ha sofőr változik vagy amikor vetted, akkor persze igen... de utána pár ezer km után elég jól beáll.
Nyilván sose lesz tökéletes, olyan nincs... de nálam pl be van állva 6.3-ra, ami kb reális is átlagban az én "vegyes stílusomhoz". Nyilván amikor kinyomom a szemét a pályán, akkor többet eszik (~7l), ha meg poroszkálok, akkor kevesebbet (~5,5-6 között). De az átlag az jó kb +- egy-két deci nem számít.
-
kisza25
félisten
Nálam i30 1,6 4dl-t csal, amúgy most 100- as benzint tankoltam és úgy tűnik többet eszik vele, vagy ezzel nem csal a bc
-
user2
csendes tag
válasz
[CS]Blade2
#5746
üzenetére
Tényleg, basszus!
Látszik, milyen nagyon érdekelnek az effajta játékok...
Ja, és most kinulláztam 60e km átlagát.
-
válasz
[CS]Blade2
#5746
üzenetére
Hja, nálam is 0,5-1,2L a csalás. (ceed 1.5t 2022)
-
[CS]Blade2
addikt
Az átlag fogyasztás oldalon nyomni kell pár másodpercig a RESET gombot a kormányon, ugyanúgy, mint az A és B lapon a trip nullázásához.
Legalább is nekem így van 2019-es Rio-n.Kútról lassan indulva van, hogy 15liter-t is mutat, és kell egy 3km mire 6 körülit mér.
Ellenben k.ra csal, legalább is nekem olyan 0,7-el kevesebbet mutat, mint a valós. Mostanság 5.1-et, holott a legalacsonyabb valós az 5,7.
-
Ocean
tag
válasz
kisza25
#5743
üzenetére
Az újban már automatikus: ha tankoltál, és beindítod a motort, még épp látod az előző trip-et, de amint elindulsz, nullázza.
Ez alapesetben jó, de ha véletlen több tripet szeretnél látni egyben, akkor bukta. Mondjuk nem néztem utána, lehet van erre is megoldás. Nekem még nem kellett... -
[CS]Blade2
addikt
Nekem elképesztően fogja a klíma. Akkor lehet a legjobban észre venni amikor télen bekapcsolom reggel indulásnál, és rögtön egy dombról kell legurulnom, és nem is gurul le a dombon a kocsi gáz nélkül, hanem jó, ha tartja a sebességet.
Ekkor az első szélvédő gomb van benyomva, az nyomja a klímával mindent maxon.50km/h körül már kicsi a különbség, kb. hasonló gázállással elmegy. Előzésél én még nem próbáltam, hogy padlógáznál tényleg kikapcsolja-e, de, ha így van, az fasza, mert akkor a lényeg megoldott.
-
Ocean
tag
Nincs is értelme (más sofőr) fogyasztását firtatni...
Amúgy ha ez valós, akkor teljesen rendben van. Nekem a BC 5,1 körül hiteget, a valós 5,7 körül szokott lenni.
De tudok úgy vezetni, hogy 4,6 meg úgy is, hogy 7 liter
Pl. én tisztán látom az adataim között, hogy teszem azt egy május, amikor még nincs klíma 6,1 liter, majd június, amikor már full klíma van, az meg 5,7. -
-
Ocean
tag
-
Ocean
tag
válasz
Robi_73
#5717
üzenetére
Én is ezt akartam mondani, hogy a 2021-es i20 sem egy erőgép (84 ló), de én nyugodt szívvel mondom, hogy sem a fogyasztáson, sem a teljesítményen (se így, se úgy nem megy
) nem veszem észre, hogy megy a klíma, vagy nem.
Másfelől pedig, múlt héten a Mátrában nyaraltunk, volt nem kevés hegyi járat, szerpentinek, stb, nagyon megdicsértem a kisautót, még 2000 alatt is, hármasban, bekapcsolt klímával is lehetett gyorsítani (nyilván komótosan), de csak olyan 1500-nál kellett viszakapcsolni kettesbe. -
válasz
kisza25
#5726
üzenetére
Valami olyasmi, bár inkább vegyes.
1-es használhatatlan, 2-4 picit rúl rövid, 5 az kb jó, a 6 meg szerintem valahogy nem az igazi.

De amúgy annyira nem gond, meg lehet szokni.
Valahogy úgy csináltam volna meg, hogy 1-4 picit hosszabb, az 5 talán oké.. a 6 meg rövidebb.
Szóval az egészet el kellene tolni.Szerintem tök jó kis autó, pont arra jó amire kitalálták, meg néha pályázni hosszabb távokat és ennyi.
Én nagyon megszerettem, jól is néz ki, megy is azért ha kell, és rettentő stabil és megbízható... kopp, kopp, kopp.
-
kisza25
félisten
válasz
FollowTheORI
#5725
üzenetére
Rövidek? Mert az inkább a motor erő kihasználasa és az euro6 miatt van. Nekem a korábbi 1396 ccm 1,4 volt, annak zseniális volt a váltó kiosztása, sehol nem fogyott el az 1,4 100 ló, nekem a 3 ajtós volt, de szerintem a váltó azonos az 5ajtós/kombival. Az 1,6 mpi váltója hosszabb, nem sokkal érezni erősebbnek, cserébe jobban fogyaszt
-
-
Jah, 1.4 MPI-t is (99LE) megfogja rendesen amikor durván rákapcsol a klíma.

Olyankor nem gyorsul annyira (vagy egyáltalán nem, néha ijesztő mikor épp előznél és nem megy a gép
)... meg amikor hegyes dombos részen megy az ember akkor felfelé érződik, hogy erőlködik... még padlógázzal is. 
-
Akula
őstag
válasz
racskobalazs
#5719
üzenetére
akkor nem vagyok egyedül ezzel
-
kisza25
félisten
válasz
racskobalazs
#5719
üzenetére
Ha padlót nyomsz, akkor kikapcsolja a klímát
-
racskobalazs
senior tag
válasz
kisza25
#5718
üzenetére
Nálam a kis 75LE-s i20-on azért észrevehető a klíma, pláne gyorsításnál ha nem egyedül vagyok az autóban.
Átlagfogyasztásban még annyira nem tűnt fel a növekmény, a fedélzeti 6,5/100-at ír, a táblázatom meg ~7 körül, de eddig is ennyit írt (95% városi használat mellett.). Lehet majd a következő 1-2 tanknál jelentkezik. -
kisza25
félisten
Én sem vettem észre, most pont volt egy olyan, hogy mentem Pécsre, odafele klíma 5,9 volt az átlag, eldugult a kifolyócső, ezért hazafele nem klímáztam. Így lement 5,7- re de lassabban is jöttem hazafele, mert 30+ fokban muszáj volt letekerni az ablakot, az meg 90-100- ig volt ok.
1,6 120 ló és teljesítményben sem érzem, ha be van kapcsolva -
Robi_73
őstag
A mai modern autók fogyasztásában a fejlesztéseknek köszönhetően a klíma bekapcsolásakor alig mérhető a fogyasztás növekedés és nem vagy alig csökken az autó teljesítménye. Viszont itt is spórolnak az autógyártók és nem mindegyik modelljükben alkalmazzák a legmodernebb (drágább) technikákat. Az EU-s szabályok kizárólag az előírt klímagáz típus (R1234yf) használatát teszik kötelezővé, hogy ki milyen rendszerű klímát épít be a járműveibe azt viszont nem szabályozzák (tudtommal).
-
kulturg
tag
Hali, Kiánál lehet-e utólagosan választható csomagot beszereltetni garancia vesztés nélkül? (pl. Ceed kombiba ADA vagy BŐR csomag utólag)
-
Robi_73
őstag
Igen normális. A bekapcsolt klíma ~0,5-1 literrel növeli az átlagfogyasztást és ~10-15LE teljesítmény vesztést okozhat. A szellőztetőventilátor használata pedig az elektromos rendszeren keresztül nem jelent akkora tehelést a motor (főtengely) számára, mint a klímakompresszor amikor dolgozik és összesűríti a klímagázt a működése közben.
-
Akula
őstag
GPS szerinti 90km/h tempó alföldön.
Klíma nélkül computeres átlag 4.9, klímával 5.7 l/100km.
Ez normális?
Mármint klíma nélkül, de a levegő keringtetés ugyanúgy ment kettes állásban. A különbség csak az A/C ON-OFF volt.
Mod. ez nem automata klímás. Bináris. Vagy megy, vagy nem. Nincs kabin hőmérséklet figyelés -
kisza25
félisten
válasz
FollowTheORI
#5705
üzenetére
Az i30- on 8eFt volt a futómű állítás itt Blellén
-
Akula
őstag
válasz
FollowTheORI
#5705
üzenetére
Ezt a Total Quartz 9000 energy-t feljegyzem magamnak.
-
Dare2Live
félisten
Amióta kisza25 írta, hogy manual váltokkal is vannak gondok figyelem és hát vannak.
[link]Nekem egész manual vonal rejtély mert az én kis szótáramban ami kocsi volt családban Toyotanal, VWnél de Peugeotnál is ami soha nem ment tönkre az a manual váltó. Még hugom se tudta kinyírni pedig ő a félig elég lenyomni a kuplungot a többit a karom megoldja váltás híve.

Még mindig sokkal megbízhatobb manual mint DCT de na azért már...
-
-
Dare2Live
félisten
Toyotanal anno 10éve dízelnél 30-50kkmenként javasoltak a cserét a pancsolás miatt.
Benzinbe sose de akkor még nem a DI korszak volt. -
Robi_73
őstag
Rengeteg tankot és üza szűrőt láttam pályafutásom során, az újtól az ezerévesig és benzinkútja válogatja mit talál benne az ember. Itt Szolnokon, ahol élek, régebben az OMV kúton tankolt autók üzemanyagrendszere volt a legtisztább (ez azóta már változhatott). Itt is volt, hogy pancsoltak a kutasok és az M zárolt honvédségi autókból felvásárolt üzemanyagot adták el, keverték a kúton és álltak meg sorba a dízel autók a tankolás után. Volt, akinek megállt az autója ettől az üzemanyagtól és 4db porlasztót kellett cserélni a kocsijában, majd úgy gondolta, hogy elhasználja a maradékot a hordóból és ismét megállt neki az autója. Ismét 4db porlasztó csere (akkor 125e Ft volt darabja). Volt olyan kút, ahol ha tankoltál, a tankban lévő előszűrő rakódott el valamilyen ragasztó szerű anyagtól és ezért robbantak le az autók. Volt olyan is, hogy közvetlen a tankolás után ~3km-re jutott el az autó. A tankból, amit kiengedtünk "benzint" annak az 1/3-a víz volt, nem csoda, hogy megállt a verda. Tudnék még mesélni...
Visszatérve a lényegre. Nem szabadna, de minden tankban van szennyezőanyag (általában homokszerű lerakódás) és minimális vízmennyiség (a párakicsapódás miatt) ezt nem lehet elkerülni. Csak az a nem mindegy, hogy mennyi az annyi. És ez csakis a kutakat üzemeltetőkön és a tartályok tisztaságán múlik.
Új hozzászólás Aktív témák
- Szívesen használsz Samsung böngészőt? Immár PC-n is megteheted
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Android szakmai topik
- A világűrbe repíti az AI-t az NVIDIA és a Starcloud
- Milyen egeret válasszak?
- Milyen videókártyát?
- OLED TV topic
- 175 fotó, amit a Vivo X300 és X300 Pro kameráival készítettem
- Macska topik
- Napelem
- További aktív témák...
- HIBÁTLAN iPhone 14 Pro 256GB Gold -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3519
- GYÖNYÖRŰ iPhone 15 Pro Max 256GB Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3496, 90% Akkumulátor
- DDR5 8/ 16/ 32GB 4800-5600MHz SODIMM laptop RAM, több db- számla, garancia
- Thinkpad L13 Yoga i5-10210U 16GB 512GB 13.3", Touch gyári magyar világítós bill 360 Gar.: 1év
- Csere-Beszámítás! Garancia! Steam Deck LCD 512GB + 256GB Ajándék Micro SD Kártya!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő



ez az üzleti modell.
Legalább a 0W20-at ki lehetett "alkudni" a márkaszervízben, de C5-nek írja a munkalap. Nagyon nehéz eltalálni a gyári katalógusban ajánlottat pontosan
az 1,4 rövidebb váltóval virgoncabbnak tűnt, pedig 10s vs 13s a 0-100, 4-5-6 meg rövid

