Új hozzászólás Aktív témák
-
Robi_73
őstag
válasz
drsanya
#6403
üzenetére
Ahogy írták előttem deszt vízzel is pótolhatod a hiányzó mennyiséget.* A fagyálló színe segít az autódnak megfelelő hűtőfolyadék típus kiválasztásában. Amennyiben tömény (-75°C) a fagyálló amit vásároltál, akkor azt javasolt desztillált vízzel hígítani 50-50%-os arányban, a bekevert változatok pedig legalább -35°C fagytűréssel bírnak, ami Magyarországon az előírt fagytűrése az autókba töltött hűtőfolyadékoknak.
*Én javaslom az utántöltés előtt, hogy ellenőriztesd az autód hűtőrendszerének a fagytűrését, mert szükség esetén deszt vízzel gyengítheted, vagy pedig tömény fagyállóval erősítheted a folyadék hideggel szembeni ellenállását. A túlzottan tömény fagyálló használata károsíthatja a motort és a hűtőrendszert is! A mai modern autóknál 5-6 évenkénti cserét szoktam javasolni, így megelőzhető az iszapképződés és a régi, elhasználódott fagyálló okozta korrózió is.
.
-
Dare2Live
félisten
válasz
drsanya
#6403
üzenetére
Desztillált vízet. Ilyen évi 1* 1dl szerintem belefér.
De ha ennél több kell évente többször akkor meg kell nézni mert ha vhol eltünik te meg mindig csak felöntöd nehogy egy hideg téli reggel befagyjon mert az nagyon könnyn gtk.A kötelező csere emlékeim szerint 10év/150kkm enként van.
@vihartigris Bosszantó probáltam feltörölni de avval rendesen el is kentem. Le is folyt. Kövnek vmi érdemi tölcsér lesz vagy félbevágok egy olajoskannát.
-
fonok87
aktív tag
válasz
drsanya
#6069
üzenetére
Tudsz esetleg ajánlani szerelőt a diózáshoz (Budapest, környéke)? Én még nem néztem utána, de lassan minimum bele kéne kukkantani a szívósorba. 90e km, 90% város...
Hogy melyik motorolaj márka/gyártó, az szvsz majdnem mindegy. Ha jól sejtem, mindegyik valamire való gyártó megfelelő minőséget állít elő, ami ha teljesíti az autógyártó előírásait, akkor jó lesz a motorba. -
esbii22
őstag
válasz
drsanya
#6066
üzenetére
[Jávor Gábor blogja, Kia szakértő]
Itt amúgy több mindent megtalálsz.
Hyundai és a Kia csoportban is az a jellemző, hogy benzineshez A5/B5 való, dízelhez pedig a C3 minősítés. A márka igazából mindegy, egyéni preferencia kérdése. Nálam Total és Motul. De a Shell a gyári ajánlás elvileg mindkét autónál. -
fonok87
aktív tag
válasz
drsanya
#5763
üzenetére
Köszi Neked is a választ, most már tényleg úgy tűnik, hogy a fogyasztásom ennyi marad, bármit csinálok. Ettől függetlenül azért kíváncsi vagyok, hogy néz ki a motor belülről, mert múltkor az ilyen irányú kérdésemre rögtön linkelt vki egy rémtörténetet 100e-t futott GDi motorral: koksz tisztítás, váltólaj csere, kuplungcsere. Kuplungot szerintem megúszom, mert eléggé szépen, lent fog, nem tűnik kopottnak. Viszont a váltóolaj már úton van, meg még a nyáron elviszem valahova, ahol belenéznek a szívósorba (gondoltam megoldom magam, de nagyon szét kell hozzá kapni a motort, legalábbis az én rutinomhoz mérve).
-
Robi_73
őstag
válasz
drsanya
#4044
üzenetére
Mivel ezeket a motorokat nem lehet fúrni, a hengerfal rendellenes kopása, sérülése esetén általában bontott motor kerül beépítésre. Egy új gyári fűzött blokk milliós tételt képviselhet. Kizárólag szétszerelés után derül ki, hogy elég e a gyűrű csere, vagy nagyobb beavatkozás szükséges.
-
Robi_73
őstag
válasz
drsanya
#3518
üzenetére
Szia!
Én megnéztem 2015/2016-os évjáratok kezelési útmutatóját és sehol sem említik a tompított lámpákat. Annyit tudsz tenni, ha van egy multimétered (vagy kérsz kölcsön) ellenállást mérve végig mész a biztosítékok külső érintkezőin és megkeresed a szakadt, rossz biztosítékot. Nem kell hozzá kiszedni a biztosítékot és viszonylag egyszerű és gyors az eljárás. Mivel nagy fogyasztóról van szó biztosan külön biztosítékokon vannak az első lámpák. Én a műszerfal oldalán, alján lévő biztosítéktáblával kezdeném.

-
drsanya
aktív tag
válasz
drsanya
#2838
üzenetére
Sziasztok. Ígértem, ha meglesz a márkaszervíz, ahová a Kiát szoktam vinni, a harmadik pozitív csalódás, akkor kiírom ide is, hogy kik voltak azok.
Nos a probléma, ami miatt vinni kellett a Ceed-et annyi volt, hogy a klíma kondenzvize elkezdett szépen megállni a szellőzőrendszerbe, majd onnan szépen befolyt az utas oldali lábtérbe. Nem mellesleg balra kanyarodáskor (pl körforgalom) lehetett is hallani, hogy épp merre folyik. Hívtam a szervízt, majd elmondták, hogy néha előfordul az ilyesmi, ma ugorjak be 10-re, mert csak most van szabad idejük, utána nem lesz júli 15-ig. Előzetesen a munka nagyságától és egy esetleges pollenszűrő cserével a díja a tisztításnak 20000 Ft körül fog alakulni max (igen elmondák, hogy max).
Az autó kész, valami beköltözött a kifolyóba és eldugította azt. Kiszedték, kitakarították, illatosították a szellőzőt és ezért 5525 Ft-ot kértek el. Szerintem vagy én vagyok mázlista, vagy ők nem olyanok, hogy lehúzzák az embert.Mivel velük kapcsolatban ez volt a harmadik pozitív csalódásom (előző kettő a válasz sorszámától feljebb olvasható) részemről megérdemlik a reklámot ide.
Ők a Kia Gablini Gödöllő.Ez megint amolyan élménybeszámoló, köszönöm, ha végigolvastad.
-
Dare2Live
félisten
válasz
drsanya
#2812
üzenetére
Azt olvastam, hogy nagyon szigorúan veszik. pl hiába van szervizekről lefűzve szakszervizes számlád amin alvázszám is rajta ha nincs füzet kitöltve visszadobhatják, nem él a 7év gar. A füzettel meg vannak bajok és jellemzően nem a user a hibás. Csodás pl a nem raktak bele matricát esetek.
De az én esetem más. Szakszervízbe volt hordva megvan a füzet ráadásul 1.5éves az autó és ennek ellenére az egyértelmű garanciális igényt visszadobja mind a KIA Papas Szfvár mind a KIA. Az indoklás meg annyi, hogy nem jól használom az autóm.
-
gaborbol
őstag
válasz
drsanya
#2777
üzenetére
Szerintem is engedd el. Kulfoldon futott auto, a szerviz penz oda lett fizetve, nem
fogja magat torni egy markaszerviz sem, hogy ingyen boritsak bele a penzt as autoba.A Kia az en tapasztalatom alapjan kulonosen szeret kiugrani a feleloseg alol, naluk az altaluk hibasan gyartott beallo motoroknal is megtagadtak a garanciat,ha csak 160 kilometerrel is tulfutottal egy kotelezo szervizen.
-
merqree
őstag
válasz
drsanya
#2777
üzenetére
Csak egy kiragadott példa: az audio egységre 2 év a garancia...
Anno, amikor a Tucsont 2019ben vettem, nem volt ember a földön, aki meg tudta volna mondani, hogy a 6. és/vagy 7. évben mire vonatkozhat a garancia...
A motorblokk talán. De azon belül minden forgó-kopó alkatrész, ami szintén ki van zárva a garanicából.
Új hozzászólás Aktív témák
- Arc Raiders
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- ASZTALI GÉP / ALKATRÉSZ beárazás
- Elektromos autók - motorok
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- További aktív témák...
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5700X3D 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- HIBÁTLAN iPhone 13 mini 256GB Pink -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3408
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 128GB Starlight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3434
- BESZÁMÍTÁS! Intel Core i9 9900K 8 mag 16 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- MacBook felvásárlás!! MacBook, MacBook Air, MacBook Pro
Állásajánlatok
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
És annyival szerintem nem nehezebb... Mondjuk én városban járok vele, ha Te országúton akkor kevésbé durva a különbség.

Bontas utan lehet okosabb az ember.



