Új hozzászólás Aktív témák
-
csubuka
addikt
Sziasztok!
Az valóság vagy legenday hogy akksi csere után 4 órát kéne az autót nyitott központi zárral hagyni, "tanítás" céllal? Számomra kicsot ákom-bákomnak hangzik... Kia Stonic 2018 az autó. -
csubuka
addikt
válasz
gippazoid
#7827
üzenetére
Amúgy azon agyaltam, hogy mennyi összegnyi alkatrészt tehet tönkre, ha hagyjuk nyüszögni?

Alapvetően kuplung munkahenger ilyen pár tízezer, meg a villa szintén... Szóval ha már szervízbe kell a buheráért vinni, lehet jobb hagyni szétmenni, mert nem szimpla szimplán a kenés sem... tuti elmegy még pár tízezer kilométert totál degradálódás nélkül felteszem nyüszögve is.
-
csubuka
addikt
Sziasztok!
Otthoni mrgoldás létezhet arra, hogy álló motornál is nyekeg a kuplung lenyomásra egy 1.25 MPI motoros Kia-n? Legutóbb szerelőnél bezsírozták a beltéri műanyag csapágyat. Persze nem az volt a ludas, a motortérből jön valahonnan a hang

Ez ilyen vagy valami szét fog esni előbb utóbb 50 ezer km-et futott kocsiban, gari után?
-
csubuka
addikt
Sziasztok!
Lement a szervízke, kisebb meglepivel. Nem árt a vitt anyag hűtőfolyadék cserekor... 5l a teljes térfogat a rendszernek az 1.25 MPI motorban.
Volt még 2.5l az 5 literes kannában a végén
Gyanús...Az egy dolog, hogy gondolom egyszerűsítésből hagytak benn folyadékot a nehezebben leereszthető szakaszon, de gondolom a kapkodás miatt nem járatták eleget a motort a végén és hazaérésre kiürítette az expanziós tartályt ahogy lelégtelenedett a rendszer (gondolom...)
Szóval oda be lehetett még 0.75 litert táplálni házilag.Ennyi, normálisan ezt is csak magának csinálhatja az ember, mert nagy előny így nincs a szervízekkel való elvégeztetéskor.
-
csubuka
addikt
Hmm, az igen kemény. Ha nem rontaná az évi pecsételgetés hiánya az eladási értéket elkezdeném csinálni ezt is a szülőknek akár. Egyelőre lég+pollenszűrő ami házilag ment csak...
Ultraszégyen. Quickpoint Brønshoj Koppenhágában 800 DKK ért csinált anyaggal olajcserét+ éves átvizsgálást egy C3on (Mondhatni, hogy ez becsábító ajánlat persze...). Persze igyekeztek mindig találni mást túlárazva, de a talált hibákkal át lehetett menni a helyi neccesebb arcokhoz ha úgy van. Van baj...
-
csubuka
addikt
Sziasztok!
Az mennyire normális, hogy egy 7 éves Kia Stonic esetén gyakorlatilag átnézés+olajcsere+fagyálló csere kapcsán 40 ezer a munkaköltség Budapesten (nem márkaszervíz)? Ez hasra 1 óra munka max
Ez végeredményben a dán szervízárakat lenyomja, amiket láttam, pedig ott még adót sem csalnak. -
csubuka
addikt
válasz
csubuka
#7773
üzenetére
Ami még szembe jutott, hogy álló helyzetben, álló motornál hallhatóan nyikorog a kuplung lenyomva. Ez könnyen orvosolható, a kuplungpedál tengelyét netán spray zsírral megkínálni?
Illetve a kézifék max 5öt kattan, már korábban megfogja a kocsit jól amúgy. Ezen még nincs mit állítani nem? Stonicon elég fura helyen van az állító, sima 12es kulcs nagyon nem hozzáférős...
-
csubuka
addikt
válasz
csubuka
#7772
üzenetére
-Elvileg a hűtőfolyadék 10 évnél lenne cserés. Persze a városi csapatás a gépkönyv szerint nem igazán "normál" használat, szóval ott nem árt a 7 éves csere szerintem. Megköszönheti a hűtőrendszer. Vettem foszfátosat, gyári szerüt, hogy ne valami randommal töltsék. Ha fokra jó is, pht nem nagyon néztek szerintem eddig...nem kéne 10 évig várni.
-Gyertyák 150000 km-nél cserések hivatalosan, gondolom iridiumos a gyári. Persze normálon és hivatalosan a miénk nem normál, persze gxakorlatban azért az minden bizonnyal.
Itt kicsit korai lenne talán 55k-nál, de mondjuk legkésőbb 100k-nál gondolom ajánlott, mert zsebbenyúlósabb ha a trafók letérdelnek, meg idegesítő is az. Vagy rosszul látom?
-
csubuka
addikt
Sziasztok!
2018-as Stonic 1.25 immár nem garis, 54000km-nél van. Így a 7.évben milyen cserére kéne az éves szervíznél figyelni?
-Olaj persze a 0W20 C5, gondolom márkában amit a szervíz preferál.
-Légszűrőt, pollenszűrőt intézem én magam.->Egy hűtőfolyadék csere nem ártana nem? Hiába van meg még a -40fokos fagyállósági szintje... lassan elöregedik.
->Gyertyákat esetleg lassan kéne?
->Előző évben volt fékfolyadék csere, szóval ott semmi nem szükséges... -
csubuka
addikt
Hmm, értem. Akkor megfontolandó a helyzet, miután a légzsák lekerül. Ha elég csak csatlakozó-ki-be viszlát kombót végvinni akkor jó. Ha nem akkor meg marad úgy

*Mondjuk tud ez zörögni magától érintetlenül is...
Fúképp a szélvédő előtti fekete műanyag elvezető ahogy üti a gépháztető bukkanóknál 
-
csubuka
addikt
válasz
macilaci78
#7754
üzenetére
Köszi.
Itt amúgy nem nagy dologra kell gondolni a tempomat kapcsán. Stonicban ki van építve minden, csak a gombot kell lecserélni a kormányon, illetve legrosszabb esetben plusz 1 kábelt behúzni...
A hűtőfolyadék azért érdekes, mert az alap megoldással kb a fele bennmarad, ha jól gonodlom az 1.25 Stonicnál, szóval rosszul én is meg tudom csinálni, nem ártana, ha az egészet lecserélnék.
-
csubuka
addikt
Sziasztok!
A gari lejártával már inkább nem márkaszervízbe vinném az autót majd éves szervízre. Budapest környékén tudnátok KIA szakit ajánlani?
Annyira nem lesz nagy nehézségű a sztori, egyedül talán a tempomat gomb beépítés (termék meg van) meg a hűtőfolyadék csere ami talán valamilyen szinten KIA tudást igényel... amúgy olajcsere stb. átnézés kb. -
csubuka
addikt
válasz
csubuka
#7563
üzenetére
Ahogy az autós topikban kiveséztük úgy gondolom valóban leginkább foszfátos (P-OAT) fagyálló kell ebbe.
RAVENOL HJC FL22 egész baráti áron megoldható...
->Azt jól gondolom, hogy azért a fagyálló csere elég érdekes ezen motornál mert a hűtő leeresztőjén csak annyi ereszthető le, hogy visszamarad még 1.5 liter? Szóval a normális csere többkörös folyamat kb... van netán Budapest környékén ajánlott független KIA szerelő akire ez rábízható? Úgyis ideje hátrahagyni a márkaszervízeket a gari lejártával...
-
csubuka
addikt
Sziasztok!
Fagyálló cserénél egy 1.25-ös MPI G4LA Kia-nál mennyire fontos, hogy az ázsiai P-HOAT (foszfát alapú?) legyen használva? Az átlag G13 az Si alapú (Si-HOAT?) ezzel szemben....
-
csubuka
addikt
válasz
ElRamos
#7550
üzenetére
A bal első fényszóró párásodik, azt biztosan garanciában csinálják
Inkább biztosan nem
Okosba időt kell foglalni és a márkaszervíz szeme előtt 30 percet járatni felkapcsolt fényszóróval pl KIA-nál és ha utána is marad, akkor talán cserére megfontolják
Szerinted mennyire összehozható ez, amikor a párásodás csak időlegesen jön elő és 1-2 héttel leőre lehet csak foglalni időpontot? Én rákérdeznék a Hyundainál hogy mi a csere feltétele, mert felteszem nagyon hasonló...Én csak hittem ebben, de sajnos ez a helyzet. A gari nem olyan gari amit a tulaj szeretne, vagy amiért éppen KIA-t vett pl félkamu "kidumáljuk" 7 évvel
-
csubuka
addikt
válasz
Dare2Live
#7547
üzenetére
Hmm, jó tudni. Na olyat tuti nem raknék bele. Ami alacsonyabb HTHS az kilógna a 2018-ban ajánlott specek alsó HTHS limitjéből.
Egyszer toltak csak bele A5/B5 öt a caodás szakszervizek. 5W30at.
Utána követeltük a 0W20at és úgy már nem ment nekik csak C-s olaj.
Részecskeszürő nincs szerencsére csak valami hagyományos katalizátor.
Csak a miérteket akartam megérteni... de viszonylag korán kiokosított a topik. Szóval ilyesmi számlák voltak az utóbbi években C5el
-
csubuka
addikt
válasz
[CS]Blade2
#7542
üzenetére
Köszönöm szépen!
Jogos, C2-t én sem nagyon találtam ami hozná ami kell
A 0W20-ból meg nem célszerű engedni akkor városi használat esetében 
Mondjuk a "tréfás" tényleg az, hogy a márkaszervízben kérdés nélkül nyomták az 5W30-at, nem kérdeztek, hogy pályázás lesz-e (aztán rájuk lett szólva és figyeltek jobban meg lehet a belsős gyári ajánlás is módosult, finomodott az évek haladtával)
Aztán alig, úgysem lehet az 1.2-es ötsebissel értelmesen, kényelmesen hosszútávon pályázni mert szétver az ideg a hangtól... ha ilyen kell másik kocsit viszünk, ez ilyen városi. Arra tök jó. Persze ha lenne utángyártott módosított áttételes 5. sebességhez tartozó váltó fogaskerék lehet élhetőbb pályázós autó lenne... aztán lehet lesz majd előbb utóbb. 100k km-nél úgyis legkésőbb sebváltó olajcsere kell(gondolom én legalábbis...?),ha addig lesz ilyen opció lehet megejtjük
Gari nem lesz már akkor rajta amennyit használva van. (7 év lemegy és 50k van benne)Sajnos a 6 sebis váltónak fotóról elég más a csavar kiosztása, lehet tévedek persze...
#7544 szimi57:
Köszi, ez tök megnyugtató, szuper. Az aggodalmaimat az is eloszlatta, hogy amúgy 2017/18-ban is már az API SM meg ILSAC GF4 idejében (kocsi gyári ajánlás az is) is a 2.6-os HTHS érték volt a minimum követelmény. Tehát a C5 ezen értéke nem kéne meglepő legyen a motor számára, hiszen a tervezők úgy specifikálták az olajat, hogy ezen limit már jelen volt akkor is, hiába a C5 olajak épp csak megjelentek volna kb... -
csubuka
addikt
válasz
[CS]Blade2
#7540
üzenetére
Köszönöm szépen a választ!
csak annyit variálnék a gyári előírásokon belül, hogy, ha sok a város és a hideg indítás, hideg üzem, akkor a 0W20, ha engedi
Engedi, abszolút. Rövid utas kocsi legtöbbször, szóval akkor maradok a 0W20-nál...
Viszont éppen csak bevezetgették a C5-öt, amikor a motort tervezték kb szerintem
Ámde mindig is 2.6 volt a minimum HTHS limitje a 20-as olajoknak (ez a C5 alsó limitje is persze), szóval készíthették pont erre kihegyezve a motort, de akkor miért C2-t adtak meg az eredeti gyári leírásban
(annak 2.9 a minimum)?
Kaotikus az eredeti leírás is persze
Gondolom enged vagy API SN-t vagy SM-t, meg ACEA A5/B5-öt (Nem néztem, hogy milyen kocsiról van szó).
Engedi igen A5/B5-öt is...hosszan pláne autópályán, és még akár rúgva is van neki, akkor a vastagabba, akár 5W30, ha a könyve megengedi.
Ám még autópályázás esetében is lehet jobb a 0W30 nem? A hidegoldali jobb lehet 0-n, hogy hidegen kevésbé kopjon még ilyen pályás használatnál is? Direktbe persze nem volt 0W30 ajánlva, de megengedve viszont igen.
-
csubuka
addikt
válasz
szimi57
#7520
üzenetére
Szia!
Még olvasgattam erről picit...
Ha 0W20-at nézzük, akkor az API és az ILSAC megfelelő szintjeit betartó olaj csak C5 tud lenni, ez van a piacon kb ahogy látom.
->De a C5-nek azért extra alacsony a HTHS értéke. Lehet ezt nem kéne feltétlen erőltetni, bár értem, hogy a motor alacsony HTHS olajokra lett tervezve. De ez annak is a legszéle. Annyira nem lényeges a 0.01 deci üzemanyag megtakarítás, hogy a minimál HTHS irányába elmenjek, felesleges rizikónak érzem. Mert okés, hogy senki sem tapossa a kocsinak nagyon alacsony fordulaton, nem turbós stb... de azért abszolút minimálra nem kell belőni ezt.
Lehet el kéne engedni a 0W20-at... 0W30-ból extrém drágák látszólag az API és az ILSAC megfelelő szintjeit betartó olajok... azt azért felejteném
A kommerszebbnek tűnő 5W30 A5/B5 simán jó lehet, ha az API és az ILSAC megfelelő szintjeit tudja akár nem? Végeredményben ez a nem EU-s ajánlása a Kia hivatalos ajánlójának kb. Ezek 15k körül megvannak (Castrol Magnatec A5). Már korábban raktak ilyet bele márkaszervízben is
Elég randomok voltak pár éve. -
csubuka
addikt
Sziasztok!
Az olajjal kapcsolatban azert egy erdekesseget eszleltem.
2018, szivo, 1.25 Stonic, forgalmi szerint 62 kW.
Stonic: C5
Rio (62.5 kW??? Ez lehet nem ugyanaz, de ki tudja hogy a miénk 61.8 vagy 62.5, a hatóság kerekítési szabályai lehet ellentmondhatnak a normálnak
) : A5/B5Legelső példányok egyike simán kerülhetett volna bele ez a motor is?
Mivel ezekben a szívókban tuti nincs részecskeszűrő, így nem értem a C5 ajánlást... az A5/B5 műszakilag megfelelőbb lehet nem?Mondjuknem az 5W30 hanem a 0W20, de olyan abszolút nem ajánl sehogyse
-
-
csubuka
addikt
A vezérműlánc biciklilánc színvonalú. Helytelen olajválasztással hamar búcsúzhat. Vezettem már csörömpölő 1.25 Riót, elég undorító hang
A szakadást meg nem kell megvárni... abban 120k km volt. Eléggé a búcsúzás határán lehetett...Szóval nem baj, sőt előnyös ha valaki preventíve cseréli a vezérlést. Az "élettartamra méretezett, nincs csereperiódusa", marketinges meg szalonos arcok által beblöffölt okosság nem az az élettartam amit a felhasználó szeretne azalatt érteni.
*Ja ez ma a relatív robosztus motorok egyike.
Igazán normális konstrukció nem hemzseg -
csubuka
addikt
Sziasztok!
Ez a KIA EU alvázszám alapján visszahívás ellenőrző oldal valóban okés lehet vagy szimplán alja és nem találja a kocsit? A magyar MyKIA okosság nagyon alja, nem megy a regisztráció stb...
-
csubuka
addikt
Sziasztok!
Alapvetően a kormánygomb csere->tempomat engedélyezésen (max plusz 1 vezeték behúzás kellhet felszereltségtől függően...) kivül nem nagyon van hasonlóan egyszerű utólagos extra beépités a Stonic-Rio (2017) vonalon nemde?
Tehát pl egy tolatóradarral nem rendelkező autónak nincs kábelkötege a hátsó lökháritós szenzorokhoz felteszem.... szóval a tempomathoz hasonló egyszerűség nem tud megvalósulni, miszerint az ember csak bepattint 4 aliexpress-es szenzort azt annyi... -
csubuka
addikt
Csak gondoltam jelzem az infót. Indiai szétszedős videókban még a műszerfal sebességjelző LCD-t is kiveszik és oda fűznek be egy új vezetéket újabb i20-aknál.
Én régebbi i20-ak miatt érdeklődtem eziránt 15-17közötti évjáratok esetében. Ott én is úgy láttam, hogy az alis csomagban csak a gomb van. Talán audiogombot is tudok ilyen low-effort eljárással okosítani a csupasz butuskormányra...
Még a jobb oldal sem léptetős egyes csupasz modelleknél... remélem ez nem akadály akkor még ezen kormányoknál, hogy maga a műszerfal menüben való léptetés is átalakul új kapcsolóval...

*Mondjuk a fenti amúgy nem is tempomatos példa, de jól mutatja a vátlozsát a menüléptető megoldásban... amitől félek egy picit.
-
csubuka
addikt
válasz
FollowTheORI
#5847
üzenetére
Értem, márkaszervíz az tuti ki van lőve azt hiszem.
De legalább az ilyen Adnroidos fejegység szettek elég berakod azt jólvan kategóriások nem? Az egész középső panellel együtt érkeznek, ilyen kocsit már néztem is, a tolatókamerával is jól ment, azt is utólag mókolták bele...
-
csubuka
addikt
Hmm, van egy érzésem, hogy elég a kormány díszelőlapját cserélni, Aliról van olyan is több gombbal

-
csubuka
addikt
Lejárt a szerkesztési. De akkor valószínűleg hazudnak a hirdetésben, ahol Bluetooth-osként van írva a multimédia rendszer...
Amúgy a fejegységet úgyis cserélném egy ilyen i20-ban valami AA kompatibilis Android-os megoldásra. Alin (példa1, példa2) az egész középső egység egyben elérhető. De az egész kormány csere az tényleg elég durván hangzik.
Mondjuk 10 ezer koronával (500k HUF) olcsóbb a mezőnynél ezen mezítlábas kivitele miatt

De valszeg tempomatot kulturáltan nem lehetne bele okosítani.
-
csubuka
addikt
-
csubuka
addikt
válasz
Dare2Live
#5839
üzenetére
Köszönöm szépen a választ!

MÁS:
Alapvetően kicsit számomra érdekes, hogy egy Hyundai i20 2015-ből hogy lehet Bluetooth-os fejegységes úgy, hogy a fejegység nem irányítható a kormányról?
Vagy ez normális így? Netán karambolos volt és kormányt cseréltek egy olyan autóból, amin nem volt ilyen funkció? Vagy ezt a kormányról irányítást külön opcióként kellett rendelni? Ha igen, akkor a kábel bent van és egy modul beszerzésével házilag orvosolható netán?
-
csubuka
addikt
Gondolom dobja a check-engine lámpát, amíg valaki át nem írja a hátsó lambda szondára vonatkozó logikát benne.
#5832 Robi_73: Köszönöm szépen a magyarázatot!
#5834 Dare2Live: Köszönöm szépen a magyarázatot neked is!
Alapvetően akkor ez csak a G4FA-ra vonatkozik nem egy általános jelenség, hanem a konstrukció miatt jöhet össze egy ilyen helyzet, hogy visszaszívja a széteső katalizátort... nem minden motorral történhet ilyen. Nemde? -
csubuka
addikt
Sziasztok!
Még egy apróságot írnék a korábban említett olajon túl a 2018-as 1.25 szívó Stonic garis márkaszervízes sztoriiról.
Korábban talán mintha túl alacsony alapjáratos lett volna a kocsi időnként, pirosnál beremegett télen (nem klíma). Ilyet nem csinál már, nem foglalkoztunk vele.
Check engine lámpa sosem villant fel, ámde azért egy hibakód kiolvasást csináltunk (független kütyüvel, ilyen Autocom mittudoménmi), hiába épp most nincs semmi gond. Van egy "permanens" "P0638 Throttle Actuator Control Range/Performance" eltárolva az autóban úgy, hogy nem világít semmilyen check engine, soha nem is világított...
Ilyen volt másnak valaha, látszólag "kamu" P0638 kód? Márkaszervízben a saját kütyüjükkel semmit nem láttak a hibakódoknál (simán lehet, hogy a márkafüggetlen kütyü téveset jelez, nem volna lehetetlen szitu).
Annyit mondtak, hogy szériahiba a gyújtótekercs, valószínűleg az, de majd akkor cserélik, ha végleg meghal :D -
csubuka
addikt
-
csubuka
addikt
Sziasztok!
Megvolt a garis szervíz az idei a szülők kocsijával
Legalább a 0W20-at ki lehetett "alkudni" a márkaszervízben, de C5-nek írja a munkalap. Nagyon nehéz eltalálni a gyári katalógusban ajánlottat pontosan 
Mondjuk KIA-s olajosflakon volt... -
csubuka
addikt
Ez a szüleim kocsija, 5 éves, szalonos. Semmi szag nincs benne igazán. Bár annyira nem is vigyáznak arra, hogy leállítás előtt már leállítsák a klímát, de a szellőzés még menjen stb.
De jó tudni, hogy ez házilag is hozható. Alapvetően a pollenszűrőt a márkaszervízben az évesen úgyis kötelezően cserélni fogják... csak kételyeim merültek fel a 12 ezres "nem tudni mit takar" klímatisztítás kapcsán. Arra talán nincs szükség.
-
csubuka
addikt
Köszönöm szépen a választ!
Értem, akkor nem erőltetem a tisztítást a szervízben.
Alapvetően viszont a kocsik klímáját nem lehet mélyebben kitakarítani nem? A kondenzátor felület nem lehet hogy teljesen dzsuvás amúgy? Vagy ahhoz hozzáférni kb lehetetlen, mert le kéne bombázni a fél autót hozzá (Stonic...)?
-
csubuka
addikt
Sziasztok!
Egy apró tanácsot szeretnék kérdezni tőletek.
Klíma tisztítás címen szerintetek éves garis szervíznél érdemes 12 ezret kiadni a márkaszervízben? Gondolom bedobnak egy ózon generátort azt csucsu... ilyen alibi melő lehet ez, elvégre nem ez a fő profiljuk
Időnként gondolom itt is érdemes lehet egy komolyabb szétszedéses tisztítás (mint amikor a sima split klímáknak szétszedik a mókuskerekét stb.), de azt inkább valami célműhelyben kéne végeztetni, nemde?
-
csubuka
addikt
Sziasztok!
Egy apró kérdést szeretnék kérdezni Tőletek. Kia autóknál nem nagyon látok ilyen netes egy kattintásos visszahívás ellenőrző oldalt...(Peugeot meg Citroen oldalain van ilyen alvázszám alapján) Nem is létezik ilyen vagy csak én nem találom?
-
csubuka
addikt
válasz
Robi_73
#5000
üzenetére
Köszönöm szépen az információt és a részleteket! Ezt jó tudni mindenképpen. Őszintén azért az olajcserék közötti nívópálca alsó szintjéig lemenő olaj jóval megnyugtatóbb, mint mondjuk egy 1l/1500km ami azért egy elbambulásnál erősen problémás lehet , ha nem reagál időben az ember.
-
csubuka
addikt
Sziasztok!
Egy apróságot szeretnék kérdezni. Korábban említve volt a topikban ez az 1l/1000km megengedett olajfogyasztás a régebbi Ceed-eknél meg i30-aknál. Alapvetően ilyen nincs már a mai használati útmutatókban ha jól látom. De attól még létezik vajon Kia oldalról? Tehát hiába nem írnak ilyet egy autó leírásában, amúgy továbbra sem tennének semmit egy autóval, ami mondjuk újabb kivitel már, ámde eszi az olajat, csak kevesebbet, mint 1liter/1000km?
*Amúgy ez elég általános sajnos, ahogy nézem, most pl. a Citroen-nél hallottam egy 0.5l/1000km számot
-
csubuka
addikt
válasz
kisza25
#4909
üzenetére
Természetesen. Meg azért ránézésre látszik, hogy a Picantonak kisebb gyűrődő zónája van, mint egy i20-nak legalábbis én érzésre ezt mondanám.
Ott nem is az a 100-150kg különbség játszana talán...
De szimplán pályázáskor nem lenne ideális a létező legkisebb autóval menni, ennyi. Dániában nincs ilyen óriási SUV őrület, mert az adók kijózanították az embereket ebből valamennyire. Szóval azért óriási dózerekkel való ütközés az elég alacsony esélyes.... leginkább ez a Picanto-i20 vonal amikkel szembetalálhatja magát az ember. Meg pár Tesla a még adókedvezményes időszakból...
Két azonos tömegű autónál persze már számít, hogy melyik kapott jobb csillagot. De egy nehezebb, 20 éves X5 ma töréstesztelve nem kapna túl jó csillagokat már gondolom. Mégis lehet jobban járna a benne ülő a mai 5-csillagos Picantoval szemben (hacsak nem gatyára rozsdált már az X5 és már semmi nincs a védelméből...)
-
csubuka
addikt
válasz
kisza25
#4885
üzenetére
Köszönöm az infókat. Értem én, nem a beleférésről van szó, simán ellenénk azzal is... inkább arról, hogy nagyobb gyűrődő zónája van egy i20-nak pl, ha jól gondolom... illetve a mini városi autók hiába 5 csillagos töréstesztűek, ők a saját kategóriájukban játszanak nem? Meg akinek nagyobb tömege van az azért jobban ki fog jönni egy ütközésből. Szóval a nagyobb kocsi nálunk inkább a biztonság miatt kellene...
Jó persze azért pár cuccot el lehessen hozni az IKEA-ból, de talán olyan egetverő különbség ott nem lesz ezen kocsik között.
Köszönöm az infókat neked is!
Nézegettem így 2013 utániakat, amiket írtál. Sajnos a közelünkben nincs semmi, ami jó messi van az meg 3,9 milliótól indul... és évente +80k a környezetvédelmi adója az 1.2-es i20-hoz képest.
-
csubuka
addikt
válasz
kisza25
#4882
üzenetére
Köszönöm igen, a Picanto mondjuk túl kicsi nekem érzésre, lehet, hogy ez téves meglátás, de azért ilyen autópályára annyira nem érzi magát az ember feltétlen biztonságban...
De valahogy lejjebb kell faragni a költséget, mert ez az 5M közelítés annyira nem vidám

Néztem még Jazz-eket, de 2010 előtti példányokból is a vállalható az 3,5-4M kb. itt...
Köszönöm szépen! Ez megnyugtató, hogy van amit azért meg tud az ember csinálni maga is
Rendben ezt a görgőt észben tartom akkor. -
csubuka
addikt
válasz
Robi_73
#4880
üzenetére
Szia!
Nagyon szépen köszönöm a komoly részleteket!

Hmm, oh, akkor lehet, hogy a műanyag mögötti fém is kapott...
Na mindegy is.Azt a bal első sárvédőt amúgy észre sem vettem a nagy nézelődésben. Komoly pörgésben voltam
De valóban picit nyomott szegény.A kalaptartóhoz szokott lenni külön rögzítőfül (bár nem tudom, hogy konkrétan mire gondolsz), kérdez rá egy Hyundai szervizben.
Ez a bekarikázott "pöcök" ennél a kocsinál ki van szakadva konkrétan a műanyagból.
Az ékszíj 90e kilométerenként, vagy 6 évente kell cserélni. Ránézés alapján csere érett.
Ezt amúgy akár még házilag is ki lehet cserélni nem? Vagy ha már piszkálja az ember, akkor mondjuk vízpumpa csere is kéne stb?
A TPMS szelepet összetudod hasonlítani ezzel. [link] Ha nem ilyen van benne és nem az ABS-ről kapja a jelet az autód, akkor sima kerékszelep lehet benne. A szelepet működtető elemek várható élettartalma 10 év.
Oha, világítgattam a kerekeknél kerékjáratba, lengéscsillapítók folyását nézve stb. Ha ilyen speci lett volna az megmarad a fejemben szerintem. Ilyen nem volt a kerekeken, csak sima fekete műanyag szelepnyak...
Akkor nézegethetek még feljebb... (vagy másabb kocsikat is nézhetek... pl Mitsubishi Colt, az is kb ekkora kocsi, csak szemellenző kell hozzá kívülről is meg belülről is
De ennek fejében olcsóbb is. Meg a csoda "Space Star", az is "gyönyörű")
Vagy becsicskulok és előző generációból (2015 előtti) nézek egy karbantartottabb példányt, abból még lehet talán valami. Csak ott meg a kora miatt a rozsda lesz nagyobb gond (másik 2015-ös sem volt szép alulról amit korábban nem alvázvédőztek.) meg a sokadik tulaj olajcsere-hozzáállása. -
csubuka
addikt
*De a nyekergő ülés az reális lehet hátulról jövő hangnak, vagy lehet az is vetítés? Amikor megrángatta a srác, akkor tényleg hasonlót adott ki, mint amit bukkanókkor hallottam.
-
csubuka
addikt
válasz
PainKiller13
#4876
üzenetére
Köszönöm szépen a választ!
Óha, azt hittem, hogy ez is olyan, mint a 2018-as Stonic, hogy nincs a kerekekben szenzor, csak az ABS adataiból okoskodik
De akkor eszerint a 2015-ös i20 az a komolyabb TPMS koncepciót követi, csak a drágábbat is 
Akkor itt minden kerékbe kell és gyakorlatilag, ha lenne egy téli szett, akkor még azon kerékbe is venni kéne külön szenzorokat? Oh boy... az azért így zsebbenyúlós lenne. Másik topikban olvastam a szenzorátverő okosságról
De azért az sem hangzik korrekt megoldásnak.Köszönöm szépen a választ Neked is!
A nem csinosság belefér. Ez az első vállalható kocsi
Legalább volt olajcserén. A helyiek sajnos telibe letojják a kocsijukat, szóval ez amúgy erősen a vállalható kategória, sajnos ez a realitás. Az a baj, hogy azért az 5 milliós szintig nem akarok elmenni, amikor az egész kocsi semmi másért nem kell, minthogy bejárjon a párom a munkába. Csak egy olyan kéne, amiből legalább a megbízhatóságot és a biztonságot kinézem. A szépség az másodlagos valamennyire, legalábbis ilyen részletes szinten.
Még alszok rá, de nem nagyon tudom, hogy jobbat tudok-e ebben az árkategóriában...
-
csubuka
addikt
Sziasztok!
Továbbra is alkalmatlankodnék egy picit, szakértésért kuncsorogva
Remélhetőleg lassal már kipipálódik ez...Felmértem jobban a kiszemelt kocsit (2015 i20, 1.25 benzin, 130k km), szerintem csak "őszinte" apró hibái vannak, szerencsére (de komolyan...). A véleményeteket szeretném kérni azért még.
-Pirossal a fittyedés (nem tökéletes az illesztés, kapott már pofont, de ez látszik is később), de gyári fény, kicsit megnyomták valamikor. Sima karcok, rányitások vannak, de az kell is.
-kicsit berepedezett már az első hátsó lökhárító, ami szupi, mert legalább nem volt balesetes, csak mini rátolatásos max... annyi kell is.
-hátul kis megnyomás miatt párásodik a jobb oldali ködlámpa vagy mi. Ennek a cseréjét bele tudom alkudni az árba.
-Gáz és a kuplungpedál kicsit a széleken kopott, ennyi km-nél ez még reális is lehet.
-Valaki okosba kivágta alulról a motortakaró műanyagot az olajszűrőnél. Sok helyen olvastam, hogy vagy 20 csavart kell meglazítani a leszedéshez, valakinek elege lett

-kicsit olajpárázik a szelepfedél alól, ez szerintem beleférhet még... szerintetek?
-a hátsó kalaptartó jobb oldali tartócsapja ki van szopósodva... ezzel nem nagyon lehet mit csinálni gondolom. Nem marad meg a helyén korrektül...
-Valami nyerergés jön hátulról bukkanóknál (de nem a kalaptartó mert azt kiszedtem). Elvileg a jobb hátsó ülés tud ilyet az i20-aknál... az eladó srác megrángatta, tényleg lehet, hogy az. Valóban ez előfordul? Hátul nem láttam kiszakadt szilentet, szóval nem tudom mi más lehet még.
-A generátor bordásszíjon minimális repedések vannak már, nem tudom, hogy mikor cserés... kövi olajcsere 20k km múlva?
Nem lettek sztárfotók a gyengu mobilommal sajnos.
-A TPMS szenzor világít. Remélem valóban az alacson nyomás miatt és nem valami hiba...
-Amúgy jól megy és őszinte a benyomás tényleg. Friss műszakival, friss lég és olajszűrővel jönne 4.3M-ból... 5W30 olajat pakolt bele az eladó.
*ülésfűtés, parkolópittyegő, manuális klíma, már androidos okosított fejegység (de kisipari), vonóhorog, bőrkormány, tempomat, vezető által az összes ablak vezérelhető, elektromos tükrök. Kb ennyi extra, amit elsőre láttam. Ja alvázkezelt valóban újkorától, ahogy kinéz, a rozsda nincs átjőve rajta.
-
csubuka
addikt
Sziasztok!
Azt hiszem megtaláltam a kocsit (i20, 1.25 benzin, 2015). A 3M körüli kategóriát feladtam, reménytelen. Legutóbb olyat láttam, hogy újrafújt első rész, naív vásárlóként a tényleges korábbi kárt nem tudtam felmérni, de az eladó vetített, hogy "áá, ez nem volt festve", "Hyundai minősített autó, szakszervíz szalonjából hozta"... (wtf, hogy 25 ezres lyukak voltak a szervíztörténetben és semmi hyundai pecsét
) Amúgy miniumom volt a hűtőfolyadék, tehát a "folyadékok ellenőrizve voltak" rizsája is hazugság volt... szerintem lánchangja is volt a motornak 130k-nál, felvettem videóra, ütős. Valamint kipufogó is erősen szólt, valahol lyukas lehetett. Hagyom, 3M-ért tényleg semmi nincs, csak magamat szívatom ezen kategória nézegetésével.No de a 4M+-os kategória eddig nyerő versenyzője 129000km, 17ezres szakszervizes cserevizitek. Nem ideális, de az még vállalható lehet, végig pecsételt szervíztörténettel, újkorától alvázvédelemmel. Amúgy itthon is hasonló árban mennek ezek az évjáratok, így mondhatni kifejezetten "olcsó". Hogy otthon ez hogy tud működni azt nem tudom, hogy hogyan lehetett elérni az újkori extrém büntetőadós dán használtautó árszintet...
A 17 ezer még csak okés, innentől majd 10-ezrenként megoldjuk...
-
csubuka
addikt
válasz
Robi_73
#4869
üzenetére
Köszönöm szépen!
Az jó hír, akkor nem aggódok a fék miatt sokat...

Na mondjuk a munkadíjak nagyon durvák itt, szóval akkor a bowden olajozást mindenképpen okosan kell.
Sajnos arról képet nem csináltam, de volt a hátsó lökhárító alatt egy ilyen villamos csatlakozó kb:
De maga a vonóhorog az nem volt jelen.
Nekem aztán nem kell, inkább negatív, ha bármi nehezet szállítttak vele sokat...
Köszönöm neked is!
Értem, akkor ez egy extra végülis amit lehet,hogy nem használtak vagy leginkább használtak, de hogy a vevő ne kérdezgessel eltüntették utólag kb a legutolsó vizsgánál akár "jogilag" is...
-
csubuka
addikt
válasz
Robi_73
#4867
üzenetére
Sziasztok ismét!
bocsi, hogy ennyit kérdezgetek, csak annyira nem vágom azért sajnos a kocsik lelki világát...
Na a nagy "dízel elengedés"után megnéztem ma még két kocsit. Az egyik i20, benzin, 10 éves, végig évente márkaszervizes (legutóbbi pecsét 4 hónapos, de csak valami karosszéria átrozsdásodás ellenőrzés), és 12 ezer km/évet toltak bele. Jó hangja van a motornak, semmi lánchang, pedig itt már relatív hideg van. Ez tényleg talán okés motorikusan, patika a motortér is.
-Tök jó. Csak nem alvázvédték le, így azt sürgősen intézni kéne, megfogni még ezen normál állapotban.
-Ezen felül nincs benne klíma (ez Dániában 10 éve még okés volt felteszem, ma már azért a nyarak egész melegek)
-Illetve fékezéskor periodikus hang jön hátulról
-És a sebváltókar nem megy vissza magától középre. Ment a lódítás hogy ez megesik sokat állt autónál stb. Én még nem tapasztaltam, pedig pl nagymamám Matiza is évente kétszer megy... azzal sosem volt ilyen. Ezt amúgy bele lehet írni a szerződésbe pl, hogy megcsinálják.
-A jobb első foncsoron van pár lepattanás
-Illetve hátul van egy "kiállás" az utánfutó villamosságnak. Ez azt jelentheti, hogy vontattak vele, csak leszerelték a horgot, hogy ez ne ijessze el az egyszeri vásárlót?
Eddigi legszimpibb, 3M-ből névre kerülne, csak a klíma ne lenne nemlétező...
A fékhang meg a sebváltós dolog az komoly lehet szerintetek?
-
csubuka
addikt
válasz
kisza25
#4862
üzenetére
Köszi, hagyom, elengedtem azt. Pedig élhető árban egy amúgy nem szétesett kocsi lenne... de jobb lesz nekem anélkül.
De ezt úgy érted amúgy, hogy ilyenkor már kompresszióvesztés meg hasonlók lesznek nála? Anélkül is tudna amúgy gazdasági totálkár lenni ez simán, úgy, hogy még bőven gyári minden drága része... azzal persze aztén végképp

-
csubuka
addikt
válasz
Robi_73
#4860
üzenetére
Köszönöm szépen a részleteket ezügyben
Értem, sajnos van egy ilyen "érzelmi" vonal is valóban, hogy amúgy úgyis túllépi a tulaj a csereperiódust, szóval inkább kisebbre kéne venni. Amúgy az új i30-oknál visszavettek ha jól gondolom, szóval már nem 30k km a csereperiódus, hanem kisebb... megjött a gyártó esze. Ezzel együtt kikerült a leírásokból a megengedhető 1l/1000km olajfogyasztás is
Mondjuk az tényleg szégyen volt.Az i20 dízelben 5 liter olaj van, ahogy nézem az legalább értelmesebb.
*Felhívtam a céget, a dízel i20-al 30 ezret ment évente, végig pályán (amúgy ez igaz, tekintve, hogy szét van kopva a tempomat gomb, de amúgy egyben van a kocsi szépen). Évente egy olajcserét kapott, nem sűrítették be, nem minősítették "kemény" használatnak. Miért is tették volna, hiszen az rontja a hosszú távra bérbeadott kocsi megtérülését, hogyha ezzel növelik a kiadásokat.
Most tökéletes. Ezt nem kétlem, hogy jelenleg épp nem lehet hibát kimutatni egykönnyen. De attól még sajnos egy ketyegő bomba valóban így, hogy egyik zsebbenyúlós alkatrész sem döglött még be és mind a leendő tulajra vár. Gyári turbo, gyári DMF, gyári DPF, gyári befecskendező, még tán a kuplung is gyári (mondjuk a pályán nem is tudott nagyon elhalni, de azért na...) Nem volna célszerű ezeket bármilyen korrekt használat mellett is 300k km-re tervezni, mert hol lenne a haszon, sajnos az jogos lehet...
"Frissen szervizelt meg nulla jelenlegi hiba" baromságaikat utálom, az összes kereskedés ezt mondja (a még csak enyhén, de azért rozsdás Jazz-re - miért nem mondja azt, hogy ennyiért pici rozsda lesz azért már - meg az olajevős i20-ra egyaránt ezt mondják. Akkor mi a halálért lenne olcsóbb, mint egy új kocsi, ha ennyira zsírkirály
)
Az összes ezt mondja- helyi meg nem helyi kereskedő egyaránt - amúgy és hülyének néz, hogy ha "jól használják a dízelt akkor nincs ezekkel az alkatrészekkel gond". Most persze okés, még a szimptómák megjelenése előtt akarja lepasszolni valószínűleg. Ami lehet, hogy 10k, lehet, hogy 50k km után jön majd. Sajnos vagy 20 ezer bele lenne tekerve a kövi évben és ha bármilyek drágább cucc behal, akkor az itt 1M-lesz alapból. Gondolom a DPF is degradálódik, hiába tökéletesen tud regenerálni, előbb-utóbb vége lesz, valami nem reverzibilis folyamat csak lemegy benne... -
csubuka
addikt
válasz
kisza25
#4858
üzenetére
Persze, jogos, értem én. Akkor a fő hiba az volt az i30-nál, hogy 30 ezres periódust is engedtek és ezzel "elbizakodtak" a tulajok...
Az i20-nál soha nem is volt 20 ezernél nagyobb a hivatalosan ajánlott periódus, most meg leginkább 15k, ha jól gondolom, legalábbis a Stonic, 1.25 szívónál úgy van a szüleimnél... lehet amiatt voltak a tulajok talán jobban kényszerítve.
Azt látom, hogy sajnos Dániában tényleg igyekeznek akár kétévente vinni csak szerelőhöz, mert ha épp mondjuk 20 ezer is engedve van, akkor ők azt nem "max 20 ezrenként, de max 1 évente"-ként értelmezik, hanem 20 ezrenként, amikor kiadja elven. A Honda Jazz alertel meg mindent csinál amikor lemegy a kb 10 ezres periódusa ha jól gondolom, ezért azelől kevésbé tud "elbújni" az egyszeri tulaj.
Gondolom akkor a dízel D3FA-nak sem ideális a 30 ezres periódus, még ha autopályán megy végig akkor sem feltétlen... Sajnos az lehetett a gyári könyvében feléteszem, szóval tuti akkor cserélték, nem voltak proaktívak. Lízingcégnél legalább azt betartják, magánban ki tudja

*De valamennyire elment a kedvem így a dízel i20-tól... Nem annyira ideális az sem.
-
csubuka
addikt
válasz
kisza25
#4855
üzenetére
Köszönöm szépen a választ!

Az sajnos a motor teljesítményéből látszik a D3Fa-nak, hogy kényszerkonstrukció, kizárólag az emisszió mérséklésére. Mondhatni "politikusok tervezték" lehet, nem mérnökök
. Ritka az olyan dízel Dániában, ami dízelként belefér a minimum zöldadóba, a legtöbb szét van verve az adó által évi százezer vagy többszázezer nagyságrenddel. Ez papíron olyan jól fogyaszt, hogy okés adó szempontból. Ezért relatíve gyakori itt az autó ezzel a megoldással.Akkor itt nincs olyan, mint az i30-nál, hogy a benzin kevésbé ajánlott bizonyos esetekben, mert láncgyilkos meg olajat eszik, mint a dízel? Az 1,25 benzines motor kevésbé olajfogyasztásra hajlamos, mint az 1,4- ami az i30-ban volt? Mondjuk az i20/Rio-nak sosem volt 30 ezres csereperiódusa, csak 20 ezres... lehet ott nézte be a Kia.
Köszönöm szépen a választ és a részleteket!
Amúgy Dániában nem kell erős autó, csupa ilyen gyösz szaladgál, a pályán ahol a párom menne 100-110-el csorognak az emberek általában. Szóval az, hogy erőtlen és nem hozza turbódízel fickósságot az nem gond, itt minden ilyen.
Mondjuk az, hogyha az életének a végére ér lassan az kevésbé vidám.
Köszönöm a DPF megszakított regenerálás tippet, ha oda jutunk valahogy akkor egy ilyenbe bekérdezek.
Ami igazán vonzó, hogy éppen a garancia végén van, ezt szervizelték legalább és a lízingcég nem szokott ezen sprórolni, titkos tipp, egyesek szerint (a 135k km-nél olajevős 10 éves 1,25 benzines i20 megszemlélése után kezdtem el én is ezen agyalni), hogy azoktól kell venni, csak benzineset nem láttam eladót lízincégtől. 10 évesek már túl sokat voltak helyi műszaki-beletojós emberek kezében és ez látszik a két éves olajcsere meg hasonló "okosságokkal"
Rákérdezek, hogy mennyire volt cserélve a DPF-turbó-kettőstömegű Bermuda-háromszögből alkatrész...
*KB. egy évet kell, hgoy kibírjon úgy, hogy ne legyen nagy értékvesztése és csak menjen. Így viszonylag új kocsit hajtva letudhatjuk a páromnak ezt a bejárós időszakot. 2,5M bukó lenne a lízing/hosszú távú bérlés, szóval ahhoz mérem a dolgokat. Ha a szervízszámla 1 év alatt megáll egy millió HUF alatt, akkor okés. Tekintve, hogy ezen ársávban a benzinesek sem úgy néznek ki, mint amik jajj-de-lazán, tutire szétüthetetlenül elviszik az évet. A szervízben a köszönés 100k HUF körül indul kis túlzással sajnos...
Megnéztük, hogy a családban kódorgó "felesleges", 5 éves S-Crosst mennyi lenne behozni a szégyen használatautó állapotok miatt, de 3-4M lenne a honosítás kb.
Viccesek a dánok. Pedig abból legalább kinézném, hogy elvan 1 évet baj nélkül. -
csubuka
addikt
Sziasztok!
Találtam "érdekes" i20-akat -ám azért van ezekben is rizikó - a véleményeteket szeretném kérdezni a koncepcióról

Dízel, D3FA 1.1 liter, közös nyomócsöves, 3-henger (kiegyensúlyozós megoldás), változó geometriás turbó, DPF, kettőstömegű. Ha bedől, akkor nagyot szól, az tagadhatatlan....Ez egy olyan motor, ami friss koncepció (Dánián kívül életképtelen, ez csak a környezeti adó miatt tud itt működni) senki sem tudja, hogy mit bír

Ámde frissen az 5.évük után lízingből(ez itt általában egy tulajhoz kihelyezést jelent, aki egy céges forma lehetett, aki járta az országot) levetve (ez szakszervizes múltat jelent, ugyanakkor tuti nem sűrítették be a szervizperiódust, valószínú ezen évjáratoknak ez 30k km-et jelent..mert annyi volt a gyári. de 3k km/év, autópályás autók 200k+ km-el).
Ez a pályázás az otthona ennek, a kéttömegű talán így még életerős lehetne, a turbot remélem nem gyepálták, de ha igen, akkor csak megdöglött volna 200k km alatt már a tulajnál. DPF gondolom okés, bőven tud regenerálni.
A fő gond az, hogy a párom minden nap 25 percet menne pályán és kb ennyi egy regenerálás nem? Tehát lehet, hogy pont kinyírnánk a DPF-et így egy év alatt?
Vagy csak a vészregenerálásnak kell 25 perc, ha minden nap pályázik az ember valamennyit akkor nem is kell eljutni a vészregenerálásig?
-
csubuka
addikt
-
csubuka
addikt
válasz
kisza25
#4837
üzenetére
Értem én (mondjuk az valahol szégyen, eszerint sokkal olcsóbbak itt, mert újkorukban extrém 80-100 százalékos adót kell rájuk fizetni, a vételárra), itt azért akad, mert ez a méret nagyon népszerű, el van árasztva a piac. Főképp a "zöld-adó" és az extrém üzembehelyezési adó miatt, sokkal több ilyen van itt, mint Magyarországon. Csak hát a karbantartás az igen drága a helyi műhelyárak végett, így elsumákolják a tulajdonosok

*Amúgy 75000DKK/4,2M körül már látok az utolsó előtti generációból szép, korrekt kocsikat i20-ból.
Ha a kövi 3 megtekintett kocsi 3-3,5M környékén erősen kérdőjeles lesz, akkor megyek ebbe az irányba, mert azért annyi időm nincs nézegetni
-
csubuka
addikt
A tanulságom egyelőre az, hogy feljebb kell menni árban sajnos. Itt 3M alatt nem lesz semmi értelmes sajnos... pedig elvileg 2018-tól szigorítottak a helyi műszakin, de így sem úgy tűnik, hogy ne tudnák okosba megoldani a neccesebb helyeken. Elvileg az olajcsöpögés pl bukó a vizsgán, no de ezt csak áttolták pedig alulról olajsaras volt a motor.
*Meg gondolom van az az olajevés ami ugyan a katalizátort kinyírja majd idejekorán, de amúgy még a vizsgán nem éri el a szénhidrogén bukóértéket, ezért egy olajcsipegetős kocsi simán átmehet itt is a vizsgán...
-
csubuka
addikt
-
csubuka
addikt
Sziasztok!
Ez mennyire reális hogy egy papíron 135k-t futott autónak (i20, 2011, 1.25) ennyire gatya a kulcsa? Van egy 30 ezres lyuk a szervíztörténetében, szóval annyira nem jött át az autó... A hangja sem volt meggyőző a futómű felől. Szerintem kamu. Sajnos Dániában is megjelentek a tekerők talán..Frissen vizsgáztatott szervizelt, ámde nem új az olajszűrő, viszont olaj csurgott a betöltőnyílás felől. Egy évvel, 10k-val korábbi olajcsere bejegyzés. Eszi az olajat és rátöltöttek csere helyett. Azért van színvonal itt is.
-
csubuka
addikt
válasz
csubuka
#4822
üzenetére
i30-ról találtam a benzinesről videót a neten, totalcarosat. Nem tudom, hogy az az 1.4-es motor érzékeny-e csak az olajcserére vagy könnyen bele lehet nyúlni az 1.25 i20-nál is olajevő példányba, hogyha nem vigyáztak az olajcserékkel.
Illetve ott még említik rozsdásodó helynek az üzemanyag tartályt és a felfogó pántjait, meg a futómű bekötési pontokat. Talán megemelés nélkül az üa tartályt meg tudom nézni valami pokrócra ráfeküdve. Itt Déniában nemigen fogják értelmes áron nekem megemelni...
-
csubuka
addikt
Sziasztok!
Első generációs i20-okat nézegetek és abban szeretném a tanácsotokat kérni, hogy volna-e valami olyan baj, amire külön figyelni kell az általános átnézendőkön kívül vásárlás előtt?
1.25 mezítlábas benzines modelleket nézek.
Remélem nem annyira rozsdálós autók ezek, mert nem nagyon tartják garázsban őket, Dániában, ahol majd be kell szereznem egy ilyet. Külsőre még egyik sem rozsdál így 10 év felett sem szemre, amiket néztem, de gondolom fel kéne emeltetni azt, amelyiket már komolyabban ki is próbálta az ember nem?
-
csubuka
addikt
Elég para ez nekem is, mert pont ezért lett véve, hogy 7 évig ne kelljen a kocsival tényleg semmit aggodalmaskodni, hanem bemész és megoldják. Ha nem megy rendesen a gari, akkor a fő értéke semmis kb...

*Egyetlen Budapest közeli szervízben volt még eddig a kocsi, majd váltunk most és meglátjuk ott mit szólnak a dologhoz...
-
csubuka
addikt
Köszi, akkor komolyabban utána megyek ennek. A legutóbbi garis szervíznél említve ment az okoskodás, hogy normális ez amúgy meg, hogy akkor hozzam be, amikor épp párás
Meg szerintük így meg úgy, ha menet közben elmúlik 30 percen belül, akkor okés
*Persze nem múlik el amúgy.(#2163) kisza25 : Köszönöm szépen neked is! Nem hagyom annyiban akkor.
-
csubuka
addikt
Sziasztok!
KIA Stonic első fényszóró párásodással találkozott valaki már a topikból? Normális is lehetne akár, ha volna rajta szellőző, de ezt nem tudom eldönteni igazán. Nem LED-es, hanem hagyományos halogén. Elég gyakran jelentkezik ez sajnos és nem 10 perc alatt múlik el, van hogy egy nap vagy több...
-
csubuka
addikt
Sziasztok!
Egy 2015-ös Cee'd-en van valami amit feltétlenül meg kell néznem vásárlás előtt és specifikus volna? Ugyan van még gari rajta, de jobb kérdeznem, mint meglepődnöm...
Új hozzászólás Aktív témák
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 4500 16/32/64GB RAM RTX 3060 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- LG 35WN75C-B - 35" Ívelt VA - 3440x1440 - 100Hz 5ms - USB Type-C 60W - AMD FreeSync - HDR 10
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 128GB Green -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3837, 94% Akkumulátor
- Samsung Galaxy S24 Ultra 12GB / 512GB USA modell Szép állapotban!
- BESZÁMÍTÁS! LG 24GM79G-B 24 144Hz FHD TN 1ms monitor garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
És a fő használónak igazándiból én jeleztem a problémát
, köszönöm

Pedig jó áron lett volna, relatíve.

Na mindegy is.
*Persze nem múlik el amúgy.
