Új hozzászólás Aktív témák
-
fant0mi
őstag
válasz
Eugene Roe
#5099
üzenetére
A C-s olajok csökkentett hamutartalmúak, így védik a DPF-et. Majdnem biztos, hogy nem probléma egy DPF nélküli motorba tölteni C-s olajat, főleg csupán 1 olajcsere ciklusra (B4-C3 ezen kívül majdnem ugyanaz). A gyártóknak nincs elegendő üzemi tapasztalatuk ebben (nem is akarnak erre költeni), ezért nem ajánlják, nincs rajtuk a felelősség nyomása.
Ha nincs pont megfelelő B4 olaj a dpf nélküli motorba, én beletenném a C3-ast. Fordítva azért nem. Kva drága a dpf.
-
Biqci
aktív tag
válasz
Eugene Roe
#5095
üzenetére
A Motul olajválasztó oldalon szerintem simán találsz megfelelő olajat. Nem mindegy, hogy dpf-es vagy nem, erre figyelj...
-
fant0mi
őstag
válasz
Eugene Roe
#5095
üzenetére
-
Eugene Roe
őstag
Sziasztok

2017-es 1.7 crdi (140le) Hyundai Tucsonba szeretnék MOTUL motorolajat venni ismerősnek karácsonyra (speciális viszony).
De Istennek se találok ehhez a típushoz service manual, hogy pontosan milyen olaj is kell hozzá. Ha valaki ki tudna segíteni, az szuper lenne

-
Robi_73
őstag
Szia!
Gyárilag Solite és Rocket akkumulátorokkal jönnek a Kia és a Hyundai modellek. Én mikor cseréltem az ugyan ilyen aksimat a Vengában mint a tied, egy ilyet vettem helyette. A EXIDE aksikkal elég vegyes tapasztalataim vannak és azok nem valami jók. Egy jótanács, havonta egyszer tedd fel az aksidat töltőre egy napra vagy legalább egy éjszakára, sokat dobhat az akkumulátor életciklusán.

-
Tanisz
senior tag
Sziasztok,
Szeretnék segítséget kérni.
Megfáradt a gyári akku a kocsiban, bár nem csoda 11 éves lesz
Autó:
2012.01 havi Hyundai i30 CW Comfort 1,6 benzin 93kW, 126 lóerőEz volt/van benne:
Solite MF36-21GL 12v RC:80MIN CCA: 410ANézem a csere akkukat, de tanácstalan vagyok, hogy a terjedelmes pozitív akkusaru miatt mi megy rá.
Javasolták az Exide márkát így azt nézegetem.
Ezt néztem ami jó lenne, talán EXIDE PREMIUM EA530, de ott a műanyag háztető lehet bezavar a pozitív oldali akkusaru miatt.Van esetleg tippetek, hogy ez jó lenne mégis, vagy sem?
Vagy Ti mire cseréltetek esetleg?
Üdv:
Tanisz -
Robi_73
őstag
Hátsó hídnál emelni az autót nem szerencsés a deformáció miatt, sokszor még többnyelvű matrica is van rajta, ami felhívja rá direkt a figyelmet. Amennyiben az autó szimmetria tégelyében található a hátsó, fix vonószem ott egy fakockát közbeitatva fel lehet emelni az autót. Elől szintén egy fakockával a bölcsőnél (segédkeret) középen emelve fel lehet emelni az autót, így le lehet venni egyszerre két kereket könnyedén. Hosszabb beavatkozás, szerelés esetén bakra kell rakni minden esetben a járművet!
-
Akula
őstag
válasz
[CS]Blade2
#5087
üzenetére
Én pár éve vettem Pennyben egy lengyel krokodil emelőt. Ilyen 8000 Ft-os, hidraulikus csöszmötölős fajta, 2.5 tonnát írtak rá. Azzal begurulok hátulról kocsi alá és középen a hidat megemelem. Egyben fent van a két hátsó. Sajnos az enyém nem dobfékes és a hátsó tárcsák jobban kopnak, mint az elsők
. Én nyáron szoktam szétszedni féket és kitisztogatni mindent. Jövőre mind a négy tárcsa és betétek cserélve lesznek.
Igen, az a csavar lesz az, amit mutatsz a képen. De azért ha van egy POM fejű kalapácsod, az legyen kéznél. Meg egy kis fejű drótkefe. Ennek a dobféknek semmi nem kell, csak egy kis tisztogatás, belül még rozsdásabb lesz, majd meglátod. -
Robi_73
őstag
válasz
[CS]Blade2
#5087
üzenetére
A gyári fékdobot nem cserélném ha nem üt és méreten belül van. Maximum ha új fékpofa kell, akkor csak szabályoztatnám.
Igen, azt a csavart kell kivenni, kiengedni a kéziféket és kalapáccsal kicsit megütögetni a kerékcsavarok között a dobot, hogy megmozduljon az agyon. Majd forgatva le lehet venni a fékdobot.
Majd ha cseréled a fékedet, próbálj keresni Remsa (Roadhouse) fékbetéteket. Tartósak, nem csikorognak és nem eszi a féktárcsákat.
-
[CS]Blade2
addikt
Delphi dob és Delphi pofák lenne az egyik verzió, és
Delphi dob Brembo pofákkal a másik. Brembo dobot nem találtam hozzá.Látom, hogy ez szerelőbarátnak tűnik, egyenlőre viszont nem tudom még magamnak megemelni a kocsit, úgy, hogy biztosan ne sérüljön az emelési pontnál még a festés sem.
Egész eddig mindig csak a márkaszervízben emelgették, és én is olyan gumist kerestem, akik olyan emelővel dolgoznak ami az egész autót egyben emeli és olyan cuccot tesznek az emelési ponthoz.Majd megvizuálom a gyári emelőjét, hogy hogy fekszik fel, és megpróbálok valami rohadt erős gumit szerezni és abból csinálni a kroki emelő tányérjára valami kis burkolatot, toldatot, akármit,
mert így még megnézni sem tudom, hogy milyen állaptok vannak pl. hátul a dobok alatt.Ha magamnak szereltem volna át a kereket, akkor pl. ezt a kis rozsdát leszedtem volna f.án: (Erről is csináltam egy képet gyorsan a gumisnál)
Gondolom azt az egy csavart kell kiszedni, és, ha minden jól megy, akkor kézzel lejön a dob...(Focusnál ki kellett venni a porvédőt, meg a tengelycsavart.) -
Akula
őstag
válasz
[CS]Blade2
#5082
üzenetére
Brembo.
Amúgy azzal még elmész egy évet simán. Majd amikor újra a télit kell felpakolni, akkor add a kezükbe, hogy cseréljenek. (Amúgy ez egyszerű konstrukció, te magad is meg tudod csinálni.) -
vihartigris
őstag
Egy régi-régi
felcsútiindián bölcsesség jutott az eszembe ami most aktuális:
Inkább egy felfújt téligumi, mint egy lapos nyári. -
kisza25
félisten
válasz
[CS]Blade2
#5082
üzenetére
A dob az sokat bír, a tárcsához: betétek belül jobban kopnak, 3-4 ekm még sima, nyárival cseréltesd

Nekem is kívülről szép a tárcsa, de belül meg válla van, jövő héten cseréltetem -
válasz
[CS]Blade2
#5082
üzenetére
Dobot nem feltetlen kell cserélni ilyen futasnal sem. Civicemen volt anno dob 250e km korul meg gyari volt es kutya baja.
-
[CS]Blade2
addikt
válasz
Robi_73
#5080
üzenetére
3-4e km-t mennék még vele, ha a nyári gumi cserénél cseréltetném. Hátulra pedig gondolom mindenképp kell dob is, mert azok meg elvileg 166.000-et mentek már. A jobbik dob amit látok hozzá, az Delphi lenne [kemény 2 közül lehet választani], és van Delphi pofa is hozzá, vagy van Brembo. Elől betétből néztem TRW-t, de van Bosch, meg van Textar.
-
válasz
[CS]Blade2
#5078
üzenetére
Azt vedd szamitasba, hogy fékbetétet nem koptatunk nullara, 30%-on en lazan kihajitom a kukaba. Illetve, hogy a belso fele jobban kopik, amit innen nem latsz.
-
Robi_73
őstag
válasz
[CS]Blade2
#5078
üzenetére
~30%-os lehet a fékbetéted állapota, legalább 15e km van még benne. Viszont a belső, fékdugattyú oldali fékbetét mindig jobban kopik, így annak az állapota lenne igazán mérvadó.

-
kisza25
félisten
válasz
[CS]Blade2
#5078
üzenetére
Ha keveset fékezel sok, ha sokat fékezel kevés, szívesen

-
[CS]Blade2
addikt
válasz
[CS]Blade2
#5077
üzenetére
Még valami:
A gumisnál lőttem egy képet a fékről, gyorsan így sikerült, ennyi látszik:
A gumis szerint a tárcsát nem kell cserélni, a betétet viszont szerinte jövő nyáron a nyári gumival. (ők szerelnek féket is, ezért is kérdezem)
Valaki vágja, mennyi lehet még vissza ennek a betétnek? (kb.-re városban km-ben lenne a legjobb)
Elvileg 60.000km van a betétben is és a tárcsában is. -
[CS]Blade2
addikt
válasz
[CS]Blade2
#5040
üzenetére
Megvan a 2. tankolásom, és ezzel az 1. fogyasztási adatom. 441,3km-t mentem 31,19 literből, így 7,06 a fogyasztás. Mindig hidegen, város és a köztük levő kis 70-es és 90-es 2-3km-es szakaszokon, a végén már a klímás fűtést hanyagolva. A végére lement a kijelzőn 6.3-ra, szóval eddig úgy néz ki, hogy nekem 0,7-el téved.
Tankolás után reset-eltem minden oldalt, és egy jó 10km után voltam, így onnan azóta melegen jöttem vissza, rögtön 4.1-ről indult a tippelő óra dombon lefele 80-al gurulva. Persze mire feljöttem a faluban azt az 1km-t, rögtön leromlott 6.0-ra.

Most már téli gumival.Gyakorlatilag minden becsélese téves, amikor 177km-t írt még a hátralevőre, az sem jó, most 680-ra írja, de tudjuk, hogy 637-től már tolni kellene,
és még a mutató-s verzió sem jó, mert az meg a 6 rublikát éppen elhagyta ami 33,75 liter lenne, de 31,2-vel telt vissza 3 kattanásosra.Egy apróság, hátha valakinek jól jön és nem tudja:
2018-as gyártás, Rio 1.25 - Nincs benne a gumiban a nyomásmérő szelep. A kocsin méri a cucc, a fékek mögött mennek kábelek. Szóval nem kell hozzá 20.000Ft-os szelep. -
Dare2Live
félisten
2019végén Venga/SX4Scross GL+ volt 4.5/4.8misi corolla hybrid meg hasonlóra extrázva 8misi+ és nem engedtek belölle. Volt még kifutó verso 1.6al hasonlóra extrázva 7misiért.
Nem tudtam indokolni a Versoért a +2.5misit se a corolláért a +3.5misit.
Mondjuk nem versenyképes, főleg nem évi 8.000kmen ahol hogy 4.5 vagy 7liter az annyira nem lényeg és ha így megy akkor 20évesen lesz benne 160.000km... -
válasz
bajnokpityu
#5071
üzenetére
kia helyett én nézegettem a corollát, csak akkor olyan 2 millával lett volna több a toyota
utólag belegondolva lehet megérte volna úgy kötni a céges megállapodást hogy az legyen benne
-
bajnokpityu
félisten
válasz
Dare2Live
#5069
üzenetére
2en voltunk, romániában a focussal. feleségem meg én. azt azért tudni kell, hogy az átlagsebesség az kb 60 votl, mert fel se tudtál gyorsulni a falvak között 90re.
de ettől meglepőbb a 200lóra húzott 1.8 TSI oktáv 5.0s fogyija asszony alatt. M0, fix tempó.
az 1.6 gdi vel is tudtam anno 5.2 környékét menni városon kivül. persze első emelkedőn véglegesen buktaq az értéket.ezek egyikében se volt semi élvezet, és sztem a TSI vagy a GDI nem örült már az 1500ön nyegtetésnek. a fócus viszont bizonyitott, annál ez nem volt nyegtetés, és 240ezernél adtam el. motorikusan hibátlanul.
a toyota féle eCVT brutálisan fejlődik. a sportage helyett egy 4. gen hibrid lett, swace logoval. gyakorlatilag minden szempontból előrelépés. jobban ugrik, városban 3.7es fogyi, pályán meg 5.3, futómű fényévekkel jobb,és amit a kiánál nem hitt el az agyam, itt megvan, hogy ez nem romlik el. bégetés az van, de metem 3. gen hibrid rav4el, attól pl kevesebb. állítólag most jön az 5. gen, amiben még kevéssé béget. és mivel elég jól megy, ezért nincs sokáig bőgő motor. meg eleve a kocsi lenevel a bőgő motorról.
-
Dare2Live
félisten
válasz
bajnokpityu
#5051
üzenetére
4.8 családi nyaraláson az überjó. Hirtelen szűrésre 1897db ból 2nak ennyi vagy kevesebb az átlaga. [link]
Ettől még amit írsz annak erősen van alapja. Egyszerűen nem a célszerűség, fogyasztás, tartósság, használhatóság... vonalak amik eladják az autót hanem a dizájn a hogy gyorsul, már 1500nál tol, nem remeg... Igen ezért van pl kettőstömegű. Régen remegett picit vagy jobban a dizel, de benzines is. Most már nem. Amikor megveszed +200k, amikor tönkremegy 300K. Kell? Egyértelmű.
Ezzel szemben ott a toyota féle hibrid rendszer. Maga nemében tökéletes, tartós. Viszont bőg. Meg a prius is hogy néz ki. Nem lett az első 10évében siker az biztos.
+példa: Toyota CVT, de régi nyomaték automata is cserélve van olaj rengeteget elfut. Nem kell senkinek. Helyette száraz DCT. Az kell az embereknek. Nem a tartósság.
és rengeteg +példát tudok még.
Ez van. Nem számíta fogyasztás. Nem számítanak az üzemeltetési költségek. A praktikum se.... -
Akula
őstag
válasz
[CS]Blade2
#5057
üzenetére
Én kimondottan örülök, ha erős a motorfék. Semmi kedvem féket koptatni.
-
Grat kisza25 az új verdához, balesetmenteset
Látom piroskát hirdeted. -
user2
csendes tag
Igen, így van, a fék is nagyon szubjektív tud lenni bizonyos szint felett.
Jó lesz az a Rio, szerintem!
Csak ha máshoz vagy szokva, eleinte minden más fura lehet. 
(Az említett Opelnél,- de kezdek nagyon OFF lenni, bocs - pl vicces, hogy taszigálni nehéz, üresben viszont nagyon klasszul gurul. Ki érti ezt...
) -
[CS]Blade2
addikt
Ja, ez így teljesen torzít. Ha az általad vezetett 1.25MPI-s példány pontosan ugyanúgy fog, akkor lehet, hogy én kiszállnék abból az Astrából, hogy ennek valami szorulása van, te meg kb. félnél a mi volt Focusunkban, mert az aztán majdnem úgy gurult, mintha üresben lenne, és mellé a fékje is az a fajta amit taposni kellett, nem az, mint amit egy újabb Tranzit Connect-ben vagy egy Caddy-ben tapasztalok, hogy kicsi fékre hirtelen nagyot fog.
Ebből szempontból nekem a Rio fékje pl. az most pont közepes, pont jó, de vlaszeg ez is olyan, hogy ki milyet szeretne és ahhoz képest túl sok vagy túl kevés neki. -
user2
csendes tag
Nem hinném hogy részecskeszűrős, hacsak a tiéd nem valami extra-környezetbarát egyedi darab.

Motorfék: érdekes, nekem inkább tűnik gyengének kicsit az 1.25MPI motorféke. Persze itt tényleg nagyon jelentős érzékelésbeli eltérést okozhat, hogy ki mihez szokott. A "referencia" autóm egy H Astra, a1.6 benzines (A16XER), szerintem abban erősebb a motorfék. (Érdekes viszont, hogy az Astrát üres, sík felületen is nehezebb arrébbtolni, pedig tudomásom szerint nem szorul semmilye sem, a Riot meg kb két ujjal arréblököm, kb semmi ellenállás nincs.) -
[CS]Blade2
addikt
válasz
FollowTheORI
#5058
üzenetére
Kösz az infót, mert ebben sem voltam 100%-ig biztos, hogy nem-e az a gond, hogy valami a normálisnál jobban fogja, csak sejtettem, hogy lehet, hogy normális, mert azért csak nagyon kicsi a 1,25 liter, meg az elektromos pedál miatt biztos nem ugyanúgy nyit,
de azért csak 150cm3 bukó van a Focushoz képest, szóval nem számítottam érezhető eltérésekre, de totál más.Vajon annak is köze lehet hozzá, hogy a 165.000km ellenére jó a motor, nagy lehet a kompresszió? A Focus már ette az olajat is kicsit, gondolom úgy logikus, hogy a kopottat könnyebben átforgatja, nem olyan már a gyűrű, a szelepeknél a zárás, stb.
Mert még ez is folyamatban van, összesen most tartok az 1. tankolás óta 390km-nél, az olajcsere óta meg 246km-nél,
szóval még azt sem tudom, hogy a motor milyen állapotban van. 5W30-al cserélték eddig 15000-enként, én viszont 0W20-al cseréltem és 4000km-enként tervezem 6 havonta, ha nem fogja enni a 0W20-ast.Még lambda hiba lehet, a fékeket nemsokára kizárhatom, mert a gumisnál meg tudom majd forgatni, arra szerintem kicsi az esély, hogy rossz lenne és fogná a fék.
Remélem nem az van, hogy mégis csak részecskeszűrős, és kompenzál valahogy a több benzinnel a csupa rövid út miatt, mert hosszú utat nem igazán fog kapni. -
Ocean
tag
válasz
FollowTheORI
#5058
üzenetére
Szerintem is a maiak ilyenek, az i20-al legurulok a mélygarázsba egyesben úgy, hogy fékezni sem kell, és nem gyorsul a kocsi

-
válasz
[CS]Blade2
#5057
üzenetére
Szerintem ez ilyen, elég jól fogja a kocsit.

Én elég tárcsa meg betétkímélően tudok emiatt menni vele.
De szubjektív, meg ki mihez szokott.
Azért az igazán meredek lejtőkön nem fogja meg. -
[CS]Blade2
addikt
Lehet, hogy belenyúltam egy olyan példányba amivel valami gond van.
Motorféknek mennyire kellene fognia a gépet, mert az pl. furcsa a Focus1-eshez képest, hogy egyfolytában kell a gáz, a pillanatnyin egyfolytában kell egy 2-3-4 fehér négyzetnyi állás (A 4 már kb. 7,5 liter körül lehet), hogy pl. 50-nél 50-en maradjon. Dombon lefele klíma nélkül (egyéb ilyen terhelés nélkül) is gáz nélkül egyre csak lassul, a Focus legurult a dombon 4-esben. (A focusnak nagyon gyenge volt a motorfék, de megyek néha dizel gépekkel, azokban sem fogja ennyire, igaz azok jóval erősebbek, nagyobb motorral szereltek.) Ez pl. normális lehet? Az euro 2 volt, ez 6, az bowdenes, ez elektromos gázpedálos, remélhetőleg ez még nincs elkopva, stb. -
kisza25
félisten
válasz
bajnokpityu
#5054
üzenetére
-
Akula
őstag
válasz
bajnokpityu
#5054
üzenetére
azért egy 1.6-os ZETEC-ből 4.8-at kihozni bámulatos teljesítmény
volt ilyen a családban, nagypapásan vezetve sem ment 6.0 alá.Szerencsére ez nem GDI, de való igaz, hogy a 2010 utáni autók már nem mennek ki a világból. Hét év alatt még csak 54000 km van benne, így nem is élek addig, hogy a 240000-t elérjem
-
bajnokpityu
félisten
tényleg hasonló a mérete a rionak az 1es fokának. és a kia 1.25 hasonlóan megy mint a régi 1.6os foka. meglepett
mondjuk 240ezernél még alig evett olajat, sztem az 1.25ös kia egyáltalán nem megy el ennyit. ha az 1.6 gdi se, és az 1.4 gdi is problémás 150ezer körül.1.6 zetec volt.
-
kisza25
félisten
válasz
bajnokpityu
#5051
üzenetére
Csak az egr miatt már nem olyan szennyező, mert újra el van égetve, viszont a kipufogógáz az nem tesz jót a levegő benzin keveréknek, meg a katalizátor is folytja. Amúgy nem tudom mikori focus, de a rio kb akkora, mint a focus 1 és 1100 kg felett van
-
Akula
őstag
válasz
[CS]Blade2
#5040
üzenetére
2015-ös 1.25 MPI Rio is megeszi a 7,2-t, igaz, ekkor lámpától lámpáig én vagyok a király. Másik rekord a teljes tankra 4,8 volt, de ekkor már nekem volt ciki, hogy a nulláson levillog a kamion. Viszont ezt plafonig felpakolva családdal is lehet hozni, hamar felkapcsolásokkal és a gyosítást csak lejtőn kivárni. Ez eddig kétszer jött össze, hajnal 5-ös munkába indulás és 19:30-kor haza, illetve nyugis hétvégi utak. A realitás a normális tempóval 5,8-6,2 között van.
Szerk.: keréknyomás elöl-hátul 2,4 -
Dare2Live
félisten
válasz
FollowTheORI
#5047
üzenetére
A vezetésthechnika döntő de... dugós nagyvárosra sztem nincs gógyír. Én akármit csináltam az amúgy 5litert evő yaris evett 7-8litert a napi szinten araszolás, légkondival pedig 10et. Mindezt hypermilagesan tehát ha láttam, hogy most 60sec állás akkor kikapcsoltam a motort.
Akinek ez fő tétel az vegyen rendes hibridet, elektromost. -
válasz
[CS]Blade2
#5040
üzenetére
Valószínűleg nagyon pörgeted és “gazdaságtalanul” vezetsz.
Ha betartod az 1500-2500 közötti fordulatokat, meg nem padlógáz padlófék mész, hanem gurulsz, motorféket használsz, stb. Akkor simán lehet 6-6,5 max körül járni még dugós nagyvárosban is.
Ha te 7 fölött jársz, akkor a stílusodban keresed először a bajt.
-
Peter.70
addikt
Sziasztok,
Kia plug in hybridekben ( Ceed, Xceed, Niro ) milyen váltó van? Mennyire tartós? -
user2
csendes tag
A mutató állásából számolgatni szerintem nem sok mindenre jó, legfeljebb ideges leszel. :) (Annak idején az Astra első, kb 150km-es útja után én is kiszámoltam valami 8,5 literes fogyasztást a mutató alapján, majd levert a víz. Aztán kiderült, hogy országúton 7 literrel elvan...)
Használd, tankoláskor számolj és főleg élvezd! (Mi azóta is imádjuk, csibész kis járgány.) Párszor teletankolva úgyis kiderül, mennyi az annyi.
-
[CS]Blade2
addikt
Ez 2018-as Rio, én majdnem végig városban járok, csak pár km 70-es és 90-es szakasz van néha, és úgy néz ki, hogy 7,5 felett lesz a fogyasztásom. Nyári gumi, klímával is nyomtam a fűtést néha. A Mutató ma felment 6,4-ről 6,5-re.
Persze a visszatankolás lesz majd a tuti, de úgy nézem, hogy 8 rovátka van a mutató-s verziónál és abból a felet már elhagyta több mint egy féllel. A fél az 22,5 liter, a 1/4 1/2-e meg 2,8 liter, szóval 25,3 liternél több hiányzik a mutató szerint.
338km-t mentem a teli tank óta. Az 7,4852 liter/100km.
Felette, hogy még mennyi van hátra, az a tankolásnál 600 körül volt, most meg 255km körül mutat ami kb. annyi is, ergó az meg úgy néz ki, hogy tudja, hogy 7,5 a valós.Focus-nak 8,7 volt a könyv szerint a városi, ennek valami 6,1, így azt hittem, hogy kevesebb lesz, maximum 6-6,5, mert a Focus ugyanezeken az utakon 7-7,2-7,7-8-akat evett nyáron és télen.
-
user2
csendes tag
válasz
[CS]Blade2
#5027
üzenetére
Rio, 1,25 mpi, 2020 januártól, szalonból van nálunk. Általánosságban kb 6L/100km, tankolás után, "kézzel" számolva. Természetesen ebben van némi ingadozás: a nyugodt, de tempós, kb a megengedett limiteket nem_sokkal_túllépve teljesített országúti szakaszokon 5,8L, míg a több rövidebb táv esetén inkább 6,2-6,3L, persze az időjárástól is függően. Az autó kb a 3000. km óta rendületlenül 5,8-5,9L-t ír. :-)
Ez itt én rizsáztam:
https://nepitelet.hu/autok/kia/rio_2017/paprika/Most nézem, a 45 ezres szervízről nem is írtam, pedig még nyáron megvolt. Sokat fut az autó, benne van 50 ezer már. Mindegy, a lényeg, hogy semmi probléma nem merült fel.
-
kisza25
félisten
Na végre megkergettem az i30 1,6- ot autópályán.
5 felnőtt+ csomagok, érdi emelkedőt 6.- ban (tempomat) észre sem vettem, olyan köd volt, hogy a navi után mentem vakon végig és m0 elágazásnál jöttem rá, hogy érdi emelkedőt elhagytuk.
350km átlaga 7,5 mondjuk ez tankolva, de induláskor vagy 20 percet helyben álltam mire mindenhol mindenki bepakolt, de a köd miatt sem tudtam olyan tempót menni. (80km/h lett az átlag)
Pályán 3500-4000 fordulaton jön ki az erőfölény, az 1,4- hez képest. Szerintem ez már teljesen elég és így még a fogyi sem száll el
-
ginola
addikt
Sziasztok
Milyen kocsit ajánlanátok, ami napi 6-10 km városon belüli mászkálást bírja és pár száz e Ft?
Pl Régi swift? -
kisza25
félisten
-
Ocean
tag
válasz
[CS]Blade2
#5027
üzenetére
Én is csalódottan vettem tudomásul, hogy a 2021-es i20 óriásit hazudik. Kábé 7 decit, azaz az eddigi másfél éves nagy átlag valósan mérve 6,3L, míg BC szerint 5,5-5,6 de gyakorlatilag minden tankolásnál megvan a 7 deci különbség.
Holott tudom, hogy képesek lennének tűpontos fogyasztást mutatni, szóval nem értem az okát.
Itt is az lenne, hogy Átlag Bélának ha megmutatod a valóst, akkor inkább szalad a másik márkához, mert az is ugyanennyit fogyaszt, de kevesebbet ír ki? -
válasz
[CS]Blade2
#5027
üzenetére
rio passz, ceed van hogy 1.2-1.5L-el kevesebbet is mutat nekem a valos erteknel
-
[CS]Blade2
addikt
Mennyire szokott tévedni Kia Rio-nál a kiírt fogyasztás? Amikor nulláztam, akkor 7 körül kezdett, aztán 6.6 volt jódarabig, mentem 1-2 kicsit hosszabbat és beállt kb. 100km után 6.4-re, azóta mentem 200-at, és még mindig 6.4-et mutat, a mutató viszont már kicsivel el is hagyta a fél tankot ami tudtommal 45 literes.
A hátralevő km is furcsa, kb. 600km-re írta az elején, és hiába számolt ő magának 6.4-et, már 300 alatt írja a maradékot.
Ennyit csal, a valós fogyasztásom 7,5 lesz? -
ZiD
tag
Sziasztok,
Mint antitalentumnak segítenétek abban, hogy a YT video alapján megerősítitek/cáfoljátok, hogy ez akku pprobléma?
Ha számítana, 2018-as 1.4-es Ceed az alany.Előre is köszi!
-
fant0mi
őstag
válasz
K.norbi666
#5018
üzenetére
Nekem Hyundai Tucson van 2016-os. Ugyanez más címkével. A 2.0 CRDi egy jó motor, nekem a HP verziója van, 185 LE.
Márkaszervizbe hordtam eddig, minden éves revízió 90e-120e Ft között állt meg. Emelkedik erősen a rezsi óradíj.
Egyszer jött egy check engine, az egyik lambda szondát kellett cserélni, garis volt még, ingyen volt. Meg idén hátsó féknyerget, mert folyott belőle a folyadék. Az már gyári alkatrésszel húzósabb tétel (200e) lenne, de vannak olcsóbb helyek is, feléből megúszható.
Mielőtt megveszed, el kéne vinni márkaszervizbe, csinálni egy mélydiagnosztikát. Az megmondja azt is, ha tekerték az órát (a motorvezérlő tudja, mennyi km van benne igazából). Sima diagnosztika ezt nem mondja meg. -
K.norbi666
csendes tag
Üdv, 2018-as Sportage 2.0 CRDI 4x4 GT line-al van valakinek tapasztalata?
Tervezek ilyet venni. Mik azok amikre vásárláskor extra figyelmet kell fordítani?
Esetleg vannak típushibák?
Illetve a kötelező szervízekkel mi a helyzet? Mekkora költségekkel kell számolni? 100 e km után pl.? -
kisza25
félisten
Az oldalsó kapcsolók 65eFt/db újonnan, onnan tudom, hogy a másikba rendeltem, ma rakják be, sajnos már 2hete megvan, nem tudom vissza küldeni. Nem jutott eszembe, hogy komplett kormányt vegyek

Azért vettem, lett a szervó állítás nem ment és a legerősebb "sport" módba lett hagyva -
kisza25
félisten
Na mai meglepi, nem is írták, hogy jön.
Teljesen új rajta a bőr
ja a kapcsolók rajta oldalanként 65 eFt, ha új kell, tudom, mert a pirosban most cserélik
kedvességgel 50eFt lesz cserével.
Az egész kormány volt 50+posta, hogy ez nem jutott az eszembe előbb
Ez a kombiba megy.
De a másik kormányt megtartom tartalékba, a gombokat biztos
-
Nekem a híresen szar, meg ne vedd 1.4 szívó motor van és nem eszi így 100k km után sem az olajat. Cserélni kell és jó lesz!
-
kisza25
félisten
Nekem mindkét tipo evett az első 3000 km-en 1dl/1000 km, de azt be kellett járatni, az után megkapta az olajcserét már nem ette. Amúgy piribe eddig 5000 km-t raktam, 4000 olajcsere óta.
Na lemértem, i30 cw csomagtartó 1 méter széles és 90 cm mély, de ülés tetejénél 70cm, ha lehajtjuk a hátsó ülést, akkor 160-165*100cm helyünk van, ha egy 180 cm magas sofőr kényelmesen ül és ez az ülés hátuljának tetejétől mérve. Magasságot nem mértem🤔
Ide is berakom a hátsó sorban ennyi hely van
-
csubuka
addikt
válasz
Robi_73
#5000
üzenetére
Köszönöm szépen az információt és a részleteket! Ezt jó tudni mindenképpen. Őszintén azért az olajcserék közötti nívópálca alsó szintjéig lemenő olaj jóval megnyugtatóbb, mint mondjuk egy 1l/1500km ami azért egy elbambulásnál erősen problémás lehet , ha nem reagál időben az ember.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kuponkunyeráló
- S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- 5.1, 7.1 és gamer fejhallgatók
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- 4K-s QD-OLED monitor az AOC-tól, picit talán olcsóbban a konkurenciánál
- Path of Exile (ARPG)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- További aktív témák...
- Bomba ár! HP ProBook 450 G8 - i5-1135G7 I 8GB I 256SSD I HDMI I 15,6" FHD I Cam I W11 I Gar
- GYÖNYÖRŰ iPhone 14 Pro Max 256GB Space Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3172
- BESZÁMÍTÁS! ASUS ROG Z790 i9 14900KF 32GB DDR5 1TB SSD RTX 5070TI 16GB NZXT H6 Flow RGB 1200W
- GYÖNYÖRŰ iPhone 14 Pro Max 256GB Space Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3766
- Beszámítás! Samsung Odyssey G5 32 QHD 144Hz VA 1ms monitor monitor garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest








kedvességgel 50eFt lesz cserével.

