Új hozzászólás Aktív témák
-
gippazoid
senior tag
Sziasztok!
PD szériás i30 1.5 DPi szívó motornál van arra tapasztalat, hogy mi okozza a fagyálló fogyását? Olyan 10e km alatt megy le F(ull)-től L(ow)-ig a szint a tágulási tartályban. Sokan tapasztalják itthon is, külföldön is. Extra hiba egyeseknél hogy emellett penetráns fagyállószag terjeng az autó körül, amint kicsit is meleg a motor. Szivárgásnak nyoma nincs, csőbilincsek újrahúzása nem segített. Volt olyan akinek többszöri panaszára már külön megvizsgálták az autót, de nem találtak semmit. Vízpumpánál nem szivárog, nyomáspróba nem mutat nyomásvesztést (18 óra alatt, de lehe hosszabb idő alatt mutatna mert nagyon kis mértékben fogy). Mivel fogalmuk nincs a hiba okáról, azt a dumát nyomják, a szervizek, hogy ez természetes, illetve hogy a tágulási tartály kupakja alatt 1 cm-rel, a betöltő nyakon lévő 4-es lukon párolog el ennyi.
Ez persze baromság, nem párolog ott semmi, a szag sem onnan jön, és nem is a vízpumpa felől, hanem az Integrated Thermal Management (ITM) fekete műanyag háza felől, a motornak a vízpumpáva ellentétes oldaláról.
Van erről tapasztalat? Volt már akinek megtalálták a hiba okát?
Gippazoid Novelties Inc.
-
gippazoid
senior tag
Ez azért nagyon érdekes mert nálunk meg pont ez az 1.25-ös KIA Rio nem csinált ilyet. 10 év alatt sosem töltöttem utána fagyállót. Az i30 átadás után 1,5 hónappal és 2000 km-rel a az átadáskori közép szintről lement a Low közelébe. A KIA körül soha nem volt szag. Nem is hagytam volna annyiban, ha van, így is balhéztam a szervizzel, megemlegették volna...
Ez a Rio 2013-mas, a tágulási tartálynak hosszú nyaka van és egy pattintós kupak a tetején (fekete). Azt nem tudom megnézni hogy vajon azon is van a kupak alatt 1 cm-rel egy lyuk gyárilag? Nincs már a közelembe az autó.
A Tied 2019-es de úgy sejtem, változtattak a tartályon és már nem ér fel a nyaka a hűtő tetejég és nem is olyan a formája mint tíz éve. Meg tudod mondani, milyen az a tartály és van-e rajta a kupak alatt közvetlenül egy lyuk ami a motorblokk felé vagy oldalra nézhet, de nem az autó eleje felé?
Gippazoid Novelties Inc.
-
gippazoid
senior tag
válasz macilaci78 #6381 üzenetére
De ezt egy nyomáspróba ami 18 órán át tartott, megmutatná, nem?
Mert jelen esetben nem mutatott semmit.Gippazoid Novelties Inc.
-
gippazoid
senior tag
válasz mbalint987 #6388 üzenetére
Nekem és barátomnak sincs jó tapasztalata a debreceni bagázzsal. Mindent cseréltek gariban első szóra, volt, amit kétszer is mert olyan gyatra minőségű a gyári alkatrész. De amint valami komplikáltabb probléma volt, azonnal lepattintottak - tehát hozzák a magyar átlagot. Illetve ha fel kellett deríteni valami hiba okát mert nem egyértelmű első pillantásra, az nem nagyon sikerült nekik. Ha az autód volt bent a szalonban, akkor átvételkor nézd meg, meg vannak-e húzva az akkusaruk mert le szokták venni és nálunk elfelejtették meghúzni.
5-ből 3 pontot adnék nekik.Gippazoid Novelties Inc.
-
gippazoid
senior tag
-
gippazoid
senior tag
válasz [CS]Blade2 #6395 üzenetére
Most néztem meg, a Full és Low közötti folyadék fele tűnt el 5700 km megtétele alatt. Tehát olyan 0,5 liter fogy el 10e km alatt. Ez annyira nem izgatna se a bűz igen! Közben egyik barátomat is megkérdeztem, neki i20-ban van a Rio 1.25-ös motorja és már egy újabb tágulási tartály van rajta, egyáltalán nincs hosszú nyaka, nem ia ér felma hűtőig. 2018-19 körüli autó. De neki is van lyuk közvetlenül a kupak alatt. A szint Full-oj van pedig 5 hónapja nem járt szervizben ahol feltölthették volna. Ő soha nem nézi, csak most a kérésemre. Szagot még soha nem érzett!
Gippazoid Novelties Inc.
-
gippazoid
senior tag
válasz [CS]Blade2 #6398 üzenetére
A fél liter a hosszú nyakú tartálynál érvényes - ráadásul Hyundai i30-nál, igaz, az a tartály hasonló az 1.25-ös motor tartályához.
Gippazoid Novelties Inc.
-
gippazoid
senior tag
Én is az olajkereséssel szívok:
KIA Rio 1.25 CVVT 63 kW motor (G4LA motorkód). A kezelési szerint API SM és ACEA A3 vagy afeletti olaj kell bele. Az olajgyártók weboldalain a keresőben erre a motorra keresve mindenütt ACEA C3 olajakat ad eredményül, amely elvileg dízelhez lett kitalálva és nem feltétlenül jó benzines motorba tölteni.
Így jártam a Fuchs, Castrol, Shell, Total oldalain is.Van olyan C3 olaj amelynél a VW505 minősítés szerepel, ez számomra igazolta, hogy dízelbe való. De már olyat is találtam, amely C3 de ugyanakkor VW 504.00 és 507.00 is, ami a VW-nél benzinmotort jelent!
Arról nem is beszélve, hogy az ajánlott olajok 0W-20, 0W-30, 5W-30, 5W-20 között váltakoznak.
Tiszta káosz.
Eddig 5W-30 volt benne, valami Castrol, de nem tudom pontosan, melyik.
Hol a túróban keressek már?Gippazoid Novelties Inc.
-
gippazoid
senior tag
válasz [CS]Blade2 #6466 üzenetére
Ez 2013-mas, ide még ACEA A3-mat javasol a lista, 5W-30.
Gippazoid Novelties Inc.
-
gippazoid
senior tag
válasz racskobalazs #6489 üzenetére
Elmegy, nekem eddig nem számláztak túl, pedig más szervizekben ez szokás. Pl. külön fizetős tételként rozsdásodás ellenőrzés, külön fékhatás mérés, stb. Mikor ez benne van az éves átvizsgálás munkadíj tételben.
Gippazoid Novelties Inc.
-
gippazoid
senior tag
válasz birozoli7800 #6523 üzenetére
Egy 14 éves autónál típustól függetlenül bármikor bármi. Mi másra számítasz?
Gippazoid Novelties Inc.
Új hozzászólás Aktív témák
- Meglepő lesz az okostévékre szánt X applikáció
- Xbox Series X|S
- Fogyjunk le!
- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Politika
- Újabb lépést tesz a lineális tévézés felé az Amazon
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Elden Ring
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest