-
Fototrend
KÉRDÉS ELŐTT OLVASD EL AZ ÖSSZEFOGLALÓT ÉS HASZNÁLD A KERESŐT!
Ha EU-n kívülről rendelsz, mindig kalkuláld bele az ÁFA-t, esetleges vámot, kezelési költséget! Nem számít, hogy mi van a csomagra írva (gift vagy alacsonyabb összeg), el sem olvassák. Röntgen és a fizetési bizonylat (paypal, bankszámla kivonat) alapján történik az ÁFA fizetés.
Ha EU tagországból érkezik a csomagod vagy EU szállítással tagországi vámolással (EU warehouse, EU express) akkor abban az esetben sem vámot sem ÁFA-t nem kell fizetni.
Sima posta esetén (kínai, belga, svéd, holland stb.) 60 nap is lehet a kézbesítési idő (jellemzően 25-40 nap, de ritka esetben előfordulhat ennél rövidebb idő is). Aggódni 45 nap után érdemes, akkor lehet mozgolódni, érdeklődni.
Boltok, fizetés, szállítás, nyomkövetés, vámolás, reklamáció témakörökkel kapcsolatban található információ az összefoglalóban, ezért erősen ajánlott kinyitni és elolvasni a felesleges és ismétlődő kérdések elkerülése érdekében.
Új hozzászólás Aktív témák
-
viktorhu
veterán
válasz havri1 #69731 üzenetére
Mindkettőnél azt látni, hogy negyedikén megkapta az Asendia a csomagot, hatodikán pedig útnak indította. Nekem is egy pont ilyen trackingem van útban, annyi különbség van az adatokban, hogy az enyémet 30-án könyvelték be, de ugyanúgy negyedikén érkezett az Asendiához. Szerintem még egy hét, és megkapjuk a cuccot.
-
viktorhu
veterán
Lehet kamu is simán, de sajnos a magyar posta is elüldögél egy-két hétig sokszor a küldeményeken. Sokszor az érkezés után egy-két nappal kapja meg a célországba érkezett státuszt, utána még egy hétig tologatják. Nem egy küldeményemen hosszabb ideig ültek a postánál, mint amennyi idő alatt Kínából hozzájuk megérkezett, pedig azért ott az országon belül is szép utakat megtesz a csomag.
-
viktorhu
veterán
válasz havri1 #69843 üzenetére
Van ám egy ügyes trükk, érdemes kipróbálni: ha a rendelésben lévő linken próbálod nyomon követni a küldeményt (mondjuk rákattintasz a nyomkövetési számra, amit a múltkor be is kopiztál ide), akkor meg is fogod találni. Mondjuk ezeket a befejezetlen mondatokat én sem értem, csak remélni tudom, hogy "in the destination country" akar lenni a vége, mert az én küldeményem is pont itt tart
Shipment 100296735
Unique Ref 79892z994760Date / Time Event Data
01-May-2016 14:01 Booked Vincent Nam
04-May-2016 10:50 Accepted Received at Hounslow Depot
06-May-2016 17:00 En Route Ready to Ship
08-May-2016 16:45 En Route Shipped
10-May-2016 08:53 En Route In Transit - Received at HUB AMS
10-May-2016 12:40 En Route In Transit - Shipped from HUB AMS
10-May-2016 19:30 En Route In Transit - The instruction data for this shipment have been p
11-May-2016 08:09 En Route In Transit - The international shipment has been processed in tShipment 100296732
Unique Ref 79892z994757Date / Time Event Data
01-May-2016 13:55 Booked Vincent Nam
04-May-2016 10:50 Accepted Received at Hounslow Depot
06-May-2016 17:07 En Route Ready to Ship
08-May-2016 16:45 En Route Shipped
10-May-2016 09:29 En Route In Transit - Received at HUB AMS
10-May-2016 12:40 En Route In Transit - Shipped from HUB AMS
10-May-2016 20:38 En Route In Transit - The international shipment has been processed in t -
viktorhu
veterán
Ilyet kaptatok már? Vámkezelt EMS küldemény, státusza:
BCSKÜ 1. sz. bázis, Postán átvehető
Ez van a magyar posta szerint - a szingapúri szerint meg Unsuccessful delivery, ami hihető lenne, mert nem vagyunk itthon munkaidőben, viszont nem volt semmi cetli a postaládában. Akkor most munkaidőben el kell zarándokolnia valakinek a bcskü bázisra, vagy hogyan működik ilyenkor? Még nyitva tartást sem találok hozzá
-
viktorhu
veterán
válasz havri1 #69849 üzenetére
De ez nem a helyi posta, azzal nem lenne gond, olyat már sokat kaptam. Ez valami csomagküldő központ. De a kispostásban igazad lehet, volt már olyan, hogy másnap kaptam az értesítőt, csak akkor is a helyi postára mehettem átvenni, de úgy látszik, az EMS nem ilyen...
A két banggoodos tracking meg a Tieid, a múltkor beírtad a két számot, azokra kerestem rá De az enyém is pont ezt mondja, kíváncsi vagyok. Az már biztosnak tűnik, hogy gyalog jöttek Angliából, esetleg biciklis futárral, de én is szeretném lassan (gyorsan) megkapni a csomagot
-
viktorhu
veterán
válasz Vertigo18 #69896 üzenetére
Ami hivatalos postai tracking szám, annak nemzetközi rendszere van, szóval azt lehet követni a posta oldalán. Akkor nem működik, amikor eredendően nem a posta viszi a cuccot, hanem valami más fuvarozó cég, akik csak az utolsó fázisban adják át a postának kézbesítésre a csomagot - viszont a posta-kompatibilis tracking számot nem adják meg, csak a saját maszek kódjukat.
-
viktorhu
veterán
válasz makoss #69956 üzenetére
Ezt úgy képzeld el, hogy mondjuk ha tegnap vettél valamit a Tescoban kártyával, akkor a tranzakció csak a jövő hét közepe táján fog megvalósulni. Addig is félreteszik a kártyádon a pénzt csak erre a célra, hogy a Tescoból elhozhasd a cuccokat.
Ha nem zárolnák, előfordulna, hogy időközben valaki elkölti a pénzt a számlájáról, és a Tesconak már nem tudná a bank utalni a vásárlás árát. Elég nehézkes lenne - emberek sokasága válna akaratán kívül bűnözővé, (ahogy ez volt régen Amerikában a papíralapú csekkes fizetéssel - ott nem volt zárolás, így előfordult, hogy elfogyott a pénz a számláról, mire kellett volna, így olyan lett, mintha ellopta volna az árut), meg a Tesco sem biztos, hogy odaadná a felvágottadat, ha csak egy ígéretet kapna cserébe.
Ez nem akadályozza a bizniszt, épp hogy ez teszi lehetővé - már évtizedek óta.
Tudom, hogy csalódás, ami történt, mert már Nálad lehetne az áru, de ez nem gyakori probléma, bármilyen más technikai megoldással előfordulhatna, hogy valaki hibázik.
Az igazi gyakori gond, amikor valaki pl. a booking.com -on a bankkártyájával garantálja a foglalást, majd a helyszínen másik kártyával vagy készpénzzel fizet, így a kártyára tett zárolásból nem lesz fizetés, a vevő meg azt hiszi, hogy átverték, mert duplán fizetett (pedig nem, csak nem a zárolásból fizette ki a szállást, így meg kell várnia, amíg lejár a zárolás).
-
viktorhu
veterán
válasz Something_ #69971 üzenetére
Nézd meg a singpost oldalon is, amíg náluk van a cucc, pontosabb ott a követés. Felelősség vállalása nélkül azt tippelném, hogy hétfőn repülőre teszik, kedden Pesten lesz, onnan kb. még egy hét, és megkapod.
Készülj a vámkezeléses dokumentumokkal, ha elküldöd időben a postaimportra, akkor kevesebb időt fog vesztegelni.
-
viktorhu
veterán
válasz Something_ #69975 üzenetére
A posta oldaláról lehet letölteni a vámkezelési megbízást, azt ki kell tölteni.
[ Szerkesztve ]
-
viktorhu
veterán
válasz havri1 #70001 üzenetére
Nem fogják, látszik, hogy Angliából indult. Ha kiderülne, hogy mégis, max. nem kéred a vámkezelést, szerintem ez nyert ügy lenne a paypal-nál, de nincs értelme, hogy ilyennel szórakozzanak, főleg, hogy ennyire korlátozott az EU raktáros készletük (ha kamu lenne, bármit engednének így rendelni). Azért ez a történet, hogy ennyien ezzel szívunk, a francia postára is nagyon rossz fényt vet.
-
viktorhu
veterán
válasz atee_13 #70410 üzenetére
nem tudom, hogy mi az a közepes mennyiség, de az elmondásod alapján aliexpress-szel jobban járhatsz. alibabán ajánlatot kell kérni, és tényleg nagy mennyiségnél éri meg, 10 darabnál mondjuk igencsak rosszabb árat kapsz, mintha aliexpress-es kereskedővel egyezkedsz. a nagytesót inkább arra találták ki, ha meg tudsz tölteni mondjuk egy köbmétert a cuccal, amit rendelsz, és nézel hozzá konténereztető céget, és vársz pár hónapot, amíg ideér... próbálkozni lehet, de ha 10-et dhl-lel akarsz elküldetni, és a kereskedővel akarod intéztetni a szállítást, nemigen jársz jól, az ott nem annyira számít kereskedelmi mennyiségnek.
-
viktorhu
veterán
válasz atee_13 #70412 üzenetére
Nem mindegy, hogy cementből vagy mobiltelefonból vennél 100 kilót - de mindenesetre ez inkább alibaba, mint aliexpress, mert az expressen tilos a hajó, 100 kilót meg mindenképpen hajóval akarsz hozatni. Kérj ajánlatot az eladótól (ha lehet, többtől):
- hol helyezkedik el az áru
- ár a kikötőig
- ár postaköltséggel
- hány m3 lenne az áru csomagolással együttKérj ajánlatot szállítmányozó cégektől a tömeg és a térfogat említésével (shipping with insurance), így össze tudod hasonlítani a szállítási árakat. Azt is meg kell említened, hogy házhoz kéred, vagy egy európai kikötőig, ahonnan magad elhozod/hozatod az árut.
Fizetés az ali rendszerén keresztül, hogy probléma esetén legyen lehetőség arbitrációra (kb. választottbíráskodás, olyasmi, mint ami paypal / aliexpress esetén a case/dispute).
Ha nagy a cucc értéke, kérhetsz ajánlatot független harmadik féltől ottani helyszíni minőségellenőrzésre is, ezt a szolgáltatást is az alibabán megtalálod.
-
viktorhu
veterán
Kínába vissza akarom küldeni a hibás telefont. Alin az eladó elfogadta a dispute-ot, most várja a rendszer a tracking számot.
Hogyan érdemes küldeni? Sima ajánlott levélként? Értéket érdemes ráírni?
-
viktorhu
veterán
Olyan csak akkor van, ha eleve DHL-lel adja fel a kereskedő FEDEX helyett, mert amúgy nagy konkurensek, nem közösködnek. Meg fogják próbálni simán áthozni az érték miatt, de a vámhatóság elrendelhet vámértékvizsgálatot, akkor majd a fedex végzi a vámügyintézést.
A postaköltség is beleszámít a vámértékbe.
-
viktorhu
veterán
válasz aytukabozs #79790 üzenetére
Olyankor azt szokták mondani, hogy már éppen csomagolják, és nemsokára küldik
-
viktorhu
veterán
Az az Amazon felelőssége volt, a német oldaluk rá is teszi a magyar ÁFA-t, ha itteni címre kéred. Most a levelezést kellene megosztanod a vámosokkal és elmagyarázni a helyzetet. Attól még joguk van vámértéket megállapítani és ÁFA-t kiszabni, bár pont a garanciális dolgok ez alól kivételek szoktak lenni.
-
viktorhu
veterán
válasz vasi89 #79963 üzenetére
Egyáltalán nem vagyok biztos benne, hogy ez a támogatott posta nem urban legend, kegyetlenül sokba kerülne, a pénz nagy része külföldi postai szolgáltatókhoz vándorolna, az alis kereskedők nem szeretnek adót fizetni, és a pár dolláros termékeken soha nem térülne meg az államnak, amit ráköltött.
Egyszerűen beépítik az árba a postát, tn nélkül sima levélben a párdolláros dolgokat fillérekért feladják, és náluk nincs olyan szabály, hogy külföldi küldeményhez tracking számot csak elsőbbségi küldemény esetén adnak, de azért az már ott sem olyan olcsó, pár dollárba belekerül.
Plusz ott az óriási verseny náluk - mindenféle vállalkozás gyűjti be a csomagokat, akiknek aztán valamelyik postai szolgáltatóval nagyker kedvezményük vaen, pl. konténernyi csomaggal beállítanak egy központi postai depóba (akár Hong Kong-ba vagy Szingapúrba is elviszik, ha ott kapnak jó ajánlatot), ahol egyben feladva nyilván egész más árat fognak kapni.
De az ingyen posta még így sem ingyen posta, sokszor az ár elég jelentős részét a postázás teszi ki - ha megnézitek, nehezebb terméket, pl. printert, nem is éri meg Kínából rendelni még "ingyen" postával sem, mert annyira drága a postaköltség miatt.
-
viktorhu
veterán
válasz CMD 87 #80021 üzenetére
Azokat a fix postásokat kirúgták, évek óta mentek a leépítések - előbb levélből lett kevés, meg képeslapból, aztán a belföldi csomagküldésben vesztették el sorban a webáruházakat, a kínai csomagokról meg megfeledkeztek, úgyhogy most bérelt munkaerővel próbálkoznak, az eredményt látjuk.
-
viktorhu
veterán
válasz dchard #80158 üzenetére
Baj nem lesz belőle, segíthet is, meg az is előfordulhat, hogy elkeverik a mailedet, ha még nem tartják aktuálisnak. Mindenesetre volt már, hogy segített, hogy rájuk írtam, bár az olyan esetekben volt, amikor már egy hete megérkezett a cucc a tracking szerint, de nem kezdődött még el a vámkezelés - olyankor válaszoltak, kitöltöttem a lapot, és pár nap múlva jött a termék.
-
viktorhu
veterán
-
viktorhu
veterán
válasz dchard #80289 üzenetére
Nem liberalizálják. Elvileg már meg is történt a liberalizáció, csak valahogy senkinek sem sikerült engedélyt szereznie, pl. az osztrák postát a nem átlátható pénzügyi helyzete miatt utasította el a hatóság (bezzeg a magyar posta ugye). Sajnos az államnak nem a fogyasztók érdeke a szempont, így nem várható rövid időn belül változás.
-
viktorhu
veterán
válasz holdszem #80336 üzenetére
Ez nem úgy néz ki, mint egy ems nyomkövető.
Szerk: nekem is van egy ilyen trackingem, olcsó termék mellé kaptam, és az is lassú. Tényleg ems-ként azonosítja a 17track is. Viszont amikor igazi ems-sel rendeltem terméket, EX-szel kezdődött a tracking, és pár nap alatt ide is ért, más kérdés, hogy a vámkezelés ugyanolyan lassú volt, mint a sima postánál. A kínaiak feltalálták most az olcsó és lassú ems-t?
[ Szerkesztve ]
-
viktorhu
veterán
válasz cynosure #80353 üzenetére
A holland postánál előbb meg kell várni, hogy Hollandiába érjen a cucc Kínából, és utána kezd mozogni a tracking, szóval teljesen normális, hogy ápr. 28. óta még semmi nem változott. Hajóval hónapokig tartana az út, az sok lenne kicsit Simán feladják légipostával, csak amikor gáz van belőle (kigyullad valahol egy akku postai szállítás során), akkor keményítenek be egy időre az ellenőrzéssel.
-
viktorhu
veterán
válasz dchard #80402 üzenetére
Simán lehet, hogy foglalkoztatnak külön vámosokat pénzért. A tapasztalat az, hogy valóban elintézik (ahogy a többi gyorspostai szolgáltató is).
Szerk: a posta akkor sem intézi el gyorsan a vámot, ha EMS küldeményt kapsz - a szállítás gyors lesz, de a vámon ugyanúgy állni fog a csomag. Arra volna még lehetőség, hogy külön vámügynök cégnek átadatni a postával a küldeményt, de ilyesmivel még soha nem próbálkoztam, így nem tudok tapasztalatról beszámolni.
[ Szerkesztve ]
-
viktorhu
veterán
válasz fecg21 #80433 üzenetére
Soha nem mondanak a kínai webáruházak korrekt infót, ha nincs készleten a készleten lévőként hirdetett termék. Mindig jönnek az ilyen szövegek, hogy még ezt kell feldolgozni meg azt kell meg utánanéznek meg már épp csomagolják stb. Nem értik, hogy mi jobban viselnénk, ha megmondanák, hogy bocs, de mégsincs, ekkor várható, megvárod-e stb. Nekik egyrészt ez megy, hogy időhúzó kamuzás, hogy le ne mondd a rendelést + arcot se veszíthetnek, szóval ha egyszer azt írták, hogy van, akkor az van és kész
-
viktorhu
veterán
válasz balazs1956 #80477 üzenetére
Én pont így jártam, a pénz a paypal accountomon landolt paypal credit formájában. Akkor tűnt fel, amikor vásároltam valamit, és nem kérte az új kártyám adatait a paypal a fizetéshez - mivel a paypal creditemből ment a vásárlás.
-
viktorhu
veterán
24-én adta fel, 25-én már kaptad volna a dhl-től az emailt a vámkezeléshez az infóbekéréssel, szerdán vagy csütörtökön vámolják, és lehet, hogy aznap már meg is kapod. Szóval ez nem DHL, ahogy írod, hanem posta, innentől dispute, a kérdés, hogy mennyi pénzt tudsz visszakérni (ami mindenképp sikerülne, az a DHL-es küldés felára).
Szerk: régen nyitottam már dispute-ot, de ne arra nyisd, ha lehet, hogy nem kaptad meg az árut, hanem hogy nem a megrendelt módon küldte, különben lezárhatják a vitát, amikor megérkezik az áru. A legegyszerűbb az lenne, ha meg tudnál egyezni vele, és utána nyitnál vitát.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Vám- vagy adócsalással kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a topicban (és a fórum egész területén)!
- Bemutató eBay-es kütyük kis pénzért
- Retro teló rajongók OFF topicja
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Politika
- World of Tanks - MMO
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- SSD kibeszélő
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- EAFC 24
- Olasz autó topik (Fiat, Lancia, Alfa)
- További aktív témák...
- AKCIÓ Új Dobozos Macbook Pro dokkoló új ára 70.000 forint
- ThinkPad Hybrid USB -C USB -A Dock 40AF Új ára 80.000 Forint Ingyen szállítás
- Xiaomi Redmi Note 9s 128/6 GB 34.9E !!!
- Új Hp Pavilion 15-eh Fémházas Szuper Laptop 15,6" -30% AMD Ryzen 7 5700U 8Mag 16/1TB FHD MATT
- ATI RADEON RX 480 -8 gb DDR5 256 bit videokártya