Új hozzászólás Aktív témák
-
Pillerb
kezdő
válasz Stihl024 #859 üzenetére
Szia! Végre sikerült megtalálnom ezt a fórumot amit említettél már másik videóban is. Jó látni, hogy itt valóban értelmesen lehet beszélgetni dolgokról. Kíváncsian várom a 461-372 videót is. Hyway hengerrel kapcsolatban anno írtam, hogy az alu része elég silány minőségből van, alig tudtunk bele javítómenetet rakni. Nem szedtétek szét átnézésre? Lehet, éppen ez a hq 372 volt ahol írtam a csatornán, de már pontosan nem emlékszem. A gyárihoz képest mennyivel kevesebb a teljesítmény érzésre? Kár, hogy egy meteoros szett nem csöppent oda véletlen, akkor aztán teljes lenne a kép az utángyártott cuccokról.
Más:
Dugó szoknya beleveréssel találkoztam már kismotornál Am6 blokknál DR hengerszett felrakásnál. Ott a megoldás a szoknya rövidítése volt 1mm-rel. Több éven keresztül jártam dolgozni vele, semmi baja nem volt.[ Szerkesztve ]
-
Pillerb
kezdő
Szia! Van néhány gép itthon, szeretem az egyszerűséget és szerelhetőséget. Az udvar karbantartásához szükség van rájuk. A többi is szintén ez így Stihlusos a dolog 😃
-
Pillerb
kezdő
Nem tudom melyik gép fog nyerni, de igazából nem is biztos, sőt nem is az a lényeg szerintem. Ergonómia, komfort és megbízhatóság szerintem fontosabb szempont, mint egy adott vágás ideje, persze értelmes határok között. 018c dekompresszoros 🤣 026 és egy 461 van a polcon ugye. Szerintem ezzel a három géppel már szépen meg lehet oldani a feladatokat. Természetesen mind gyári cuccal van. 18 a sírból lett visszahozva, majd lehet kap egy gyári dugót, de mivel keveset használom így egy darabig még elmegy. Legtöbbet a fúvót használom, ezt felkellett újítani mert nem volt benne kompót. Valami barom átfúrta a kipuff csavarnál hengert, belefúrt még a dugó szoknyájába is. Meglepően olcsó volt hozzá a gyári hengerszett, talán huszon párezer forint. Persze kapott új c3csapágyakat és szimmeringet is. Még bejáratós a kicsike, egyenlőre sokalltatva van egy cseppet. A 026 és a 461 magnum az bontatlan gyári.
-
Pillerb
kezdő
Igen, van benne valami. Sajnos vagy nem sajnos a tendencia nem arra megy el, hogy örök életnek gyártsanak, hanem a használd és dobd el felfogás irányába. Amíg működik addig brutál teljesítményt produkál. Lassan mindegy milyen márkáról beszélünk. Az emissziós normák miatt tűnnek el a nyomatékok a gépekből. Pörögnek mint a fene de a legkisebb nem várt nagyobb ellenállásnál belefullad a fába. Amíg egy 460 vagy 461 esetleg a 660 ha nagyobb lökettérfogatról beszélünk, csak nyög egyet és megy tovább. Nézd csak meg a most sztár 592 döntős videóját, nem győzi visszarángatni a fából a pali, mert megáll a lánc. Persze optimális körülmények között teker mint Jancsibácsi a kocsmába, de nem ez a realisztikus és életszerű használat.
Egy apró kérdésem lenne:
1.5 vs 1.6 azonos osztású láncnál egyforma a fogak külső távolsága? Egyforma széles a fűrésznyom, vagy a vezetőszem vastagságával egyenesen változik? Illetve egyéb gyártók esetében ez hogyan változik?
-
Pillerb
kezdő
Szokott lenni egy olyan állása a gépeknek ahol az indítás könnyítéséhez valami módon kicsit nyitva marad a pillangó szelep. Ez lehet szivató kihúzás és visszatolás utáni állás, ha így van akkor ha hozzá nyúlsz a gázhoz akkor hallasz majd egy kattanó hangot mikor visszaugrik alapra. Erre mondta Árpi, hogy fél gáz, én ezt értettem emelt fordulatnak az indításhoz.
-
Pillerb
kezdő
Kíváncsi leszek, hogy így könnyebben fog-e indulni. Kollégáim is panaszkodtak, hogy nehezen indul a gép melegen. Jött az “fogd meg a söröm”….. ms271 nyélgáz-le a kapcsoló alsó állásba-gáz elenged-egyet fel a kapcsolón és berántás. Természetesen indult egyből. Nem is tudták, hogy van rajt ilyen opció szerintem. Ugyan ez volt a szitu a gs651-el is. Ezért nézek szívesen videókat, mert mindig lehet tanulni belőle valamit.
Jópofa kis gép a 400as azt a lapot szerintem is alulméretezték. Hasonló jelenség volt haverom Johnsered kis gépénél is. Beletetted a fába és táncolt benne a lap. -
Pillerb
kezdő
Pontosan ugyan így indították ők is a gépet ahogy mondtad, kézzel adott közben gázt.
Látom milyen gépek kerülnek ide-oda, van belőle bőven. Siralmas, hogy sokan mennyire nem foglalkoznak a gépekkel csak használják. Persze előfordulnak véletlen hibák is.
Illető ezer éve fával foglalkozik, hív megállt az egyik 391 es. Persze megnézem, hozza csak át. Megérkezik kérdezem mégis mi hogy volt. Aznap két tank kiment, harmadik tank felénél megállt. Ok. Beszélgetünk tovább, majd rákérdezek, rendes olaj benzin ugye? Persze…. Jött a válasz. Hányas keverék? 1:50 Jobb lenne az 1:40 szerintem de majd meglátjuk. Véletlen rákérdeztem, hogy mennyi olajat rakott mennyi benzinhez. 20liter benzin 2 deci olaj. Na mondom akkor itt álljunk meg…. gyors fejszámolás, ez így 1:100 ra jön ki. Itt derült ki a turpisság, hogy a 10literes kannába szoktak ennyit önteni, de most 20as kanna volt.
Az eredményt gondolom nem kell mondani, dugó totál csíkos, hengerről pedig fossákopva a bevonat.
Egy éves gép volt talán.Próbáltad amúgy azóta a gépet melegen indítani?
STIHL024: ha ennyire játék az 1.3 ‘325 lánc akkor ezek szerint nem is érdemes elgondolkodni az új light04 vezetőn? Vagy esetleg ahhoz csináltak külön láncot? A promo videóban 20% növekedést emlegettek vágásnál.
-
Pillerb
kezdő
válasz Stihl024 #897 üzenetére
Az a stihl a videóban a sajátod? Vagy kaptad a teszt erejéig kölcsön? Annál a gépnél valami nem klappol szerintem. Egyszer a legjobb időt futja alapból, utána pedig alig ér át a vastagabb rönkön miközben majdnem belehal.
Érdekes volt hallani, hogy a komatsutól lett az xtorq. Úgy nézem maguktól még egy ötletük sem nagyon származott. Ha jól megnézed akkor mindig csak futnak valaki után. Itt most nem a vágásteljesítményről van szó, hanem a műszaki megoldásokról. Az egészben az a legcsúnyább, hogy kénytelenek már a saját oldalukon bizonygatni más gépeket becsmérelve, hogy mekkora királyok. Ez az alja szerintem egy üzletpolitikának…..Ha körbenéz az ember a piacon akkor jól látni, hogy az oleo szépen tartja magát. A gs 650 gépük pl. egy profi jó fűrész. Évek óta nyúzás alatt van a cégnél. Egy kicsit nehéz, de jó vele dolgozni, nyomatékos ügyes gép.
-
Pillerb
kezdő
Én a beállítottam úgy a félgáz állást, hogy a megfelelő fordulaton tartsa a gépet ha nem kell csontra húzni a nagy gaz miatt. Így nem kell a húzkodni a gázt feleslegesen. Amúgy a Husqvarna kaszáinak bizonyos típusai nagyon nem szeretik a gáz húzgálást, hajlamos szétkopni hamar a karbi tengelye.
-
Pillerb
kezdő
-
-
Pillerb
kezdő
Szerintem nem szabad elmenni messzire, mert a hirdetések szerint minden hiper szuper. Mikor odakerülsz akkor pedig kiderül, hogy töke van a menyasszonynak. Persze kivételek lehetnek......
Ha az eladó megbízható és leinformálható az más tészta. Ha nem értesz annyira hozzá, hogy átnézés közben észrevedd a hibáit akkor ne erőltessed szerintem.
Gondolj bele, egy csapágy szimering csere a blokkban minimum 15000,- normális cuccokkal, és még így is megér egy misét, szétszedés elött, hogy nehogy a csapágy megforogjon a főtengelyen vagy szét legyen verve a fészke......stb. Mindehez hozzá jön az utiköltséged is.
Nem egyszerű dolog ez 😊 -
Pillerb
kezdő
válasz Lacuss20 #1064 üzenetére
A kuplungharangot kell tudnod megfogni alapjáraton, vagyis lefogni, hogy ne forogjon. Ha a lefogástól lefullad a gép akkor jó eséllyel kuplung pofát nem húzza vissza a rugó. De akár feltekerhetett magára akár gazt vagy valami madzagot is esetleg, és akkor is meg tud szorulni. Sajnos láttam már ilyet is 😊 A lánc nincsen mellé rakva véletlen??
[ Szerkesztve ]
-
Pillerb
kezdő
válasz Stihl024 #1075 üzenetére
Szia! 026 álló tankszellőzővel kapcsolatban van tapasztalatod? Nemtetszik az üzemanyagellátás rendszere. Olyan mint ha könnyen elmenne a nyomás a tankból, vagyis nem is lenne. Ebbe a szellőzőne egy hernyócsavar van belül, kívül pedig az amit látsz a tetején. Igazából visszacsapószelep szerepe nincs neki. A tünet a következő: orra fordítod a gépet és megáll, vagy változik a fordulat általában csökken. Karbi a nyomást szépen tartja, membránok jónak tűnnek, bár az egyik békaszelepről nem vagyok 100%ban meggyőződve, hogy zár rendesen. Gép szépen indul megy is rendesen. A másik amit még cserélek majd, a benzinszűrő éppen csak lelóg a tank aljába lehet rövid a cső egy kicsit. A műanyag átvezetésnél nagyon könnyen kijön a cső, a nyomás a tankból akár itt is elmehet. Ezek cseréje kíváncsi leszek megoldja e a problémát, mert így nem stabil az alapjárat. (Csavarokra szépen reagál)
[ Szerkesztve ]
-
Pillerb
kezdő
válasz Stihl024 #1081 üzenetére
Közben megtaláltam valószínű a hiba okát, csak ez a retek rendszer nem engedett eddig írni.
A fekete szellőző alol hiányzik ez a gumi visszacsapó szelep, ez nem engedi kifele a nyomást, csak befele a levegőt. Megrendeltem, kíváncsi leszek megoldódik-e a kérdés. Amúgy pont a videód miatt ugrott be, hogy visszafele nem kéne menni az üzemanyagnak a tankba, tehát hasznát vettem, köszönöm!
-
Pillerb
kezdő
válasz PALEDOG #1083 üzenetére
Szia!
Ha lehet akkor keress egy jó állapotú bontott gyári hengert, gyári új dugóval, vagy esetleg Meteor dugóval. Mivel gondolom megtartásra marad a gép így lenne a legjobb választás. Persze van más alternatíva is, de az már szerintem mind csak ideiglenes megoldás.
Esetleg új Meteor szett.Gyári hengerét nem lehet megmenteni már??
-
Pillerb
kezdő
-
Pillerb
kezdő
Nem, nem a Gyurira gondoltam. Valakinek raktak fel gépre hyway szettet, mármint az Árpi. Valamelyik videóban talán említi is, hogy nincsen elájulva tőle a gazdája. Kommentben írtam is, hogy sok elvárásuk ne legyen a cuccal, mert perselynek menetet alig lehetett belefúrni annyira silány az alu minősége.
[ Szerkesztve ]
-
Pillerb
kezdő
válasz Stihl024 #1081 üzenetére
Szia Árpi!
A 026 alapjáratingadozásnak úgy néz ki meg lett az oka. Kapott egy membránt a tankba, valamint egy új benzincsövet szűrővel. Így már nem volt rossz, tankba tudott nyomás keletkezni, de még nem volt az igazi. Néh a orrabuktatásnál még mindig kicsit változott a fordulat alapjáraton. Ekkor levettem a motorfedelet, aztán féktisztító menet közben. Szívótorok és impulzuscsőnél kicsit belassult az alapjárat. Szétkaptam, hát az impulzuscső is repedezett volt, ott is tudott falsot szívni. Most úgy néz ki jó lett, félig tankolva is szépen megy minden irányba forgatva.
-
Pillerb
kezdő
válasz Stanlee #1116 üzenetére
Szia!
Ez a kérdés azért nem ennyire egyszrűen eldönthető, hogy x vagy y gép.
Azt tudnod kell, hogy ezeket a gépeket amit említettél nem erdőre napi több órás használatra terveztek.
Ezek belépő modellek otthoni néhány alkalmas darabolásra. Vékony fákat lehet vagdalni vele, de nem ipari felhasználásra tervezték, ezzel legyél tisztában. 😊
A 180as bevált egyszerű és megbízható típus, fűrészelni tanulni ideális választás. 1.3as gömbölyű lánccal jól használható.135ös nekem nem jött be, gyenge kis lapja van ami beremeg és vagdalódik vágásnál. Kuplungja gyengécske, sokszor megáll a lánc ha belekap a fába.
Nekem ez a tapasztalatom a két géppel.
Ha erdőre kellene könnyű fűrészt választani akkor egy 261 lenne az optimális. Sajnos ez kb 1000euro, ellenbe hosszú ideig hű társ lehet.
-
Pillerb
kezdő
Egyszer próbálj ki egy 70cc feletti láncfűrészt.
Át fogod értékelni a vágás vagy darabolás fogalmát főleg egy elektromos fűrész után 😊 -
-
Pillerb
kezdő
válasz Stihl024 #1143 üzenetére
Jó kis jellemzést írtál, szépen érezhető-átvehető a dolog. A 395 feelingről kb ugyan ezt tudtam volna mondani, egy nyers valami. Ez igazolja azt amiről már egyszer beszéltünk, hogy mit ől lesz egy fűrész jó fűrész, és mitől lesz csak egy sima futottak még kategóriás gép.
Elgondolkodtam, de a 461et a polcról lehet nem adnám oda egy 500i miatt, ez már bizonyított sok mindent. De mellé azért tudnék helyet szorítani a polcon 🤣 -
Pillerb
kezdő
válasz Stihl024 #1158 üzenetére
Szép kis fény derült ezek szerint a problémákra. 372-nek is gyenge pontja nagyon ez a csapágy kérdés. Akkor összegezve ott tartunk, hogy kb 3 márkából a kevésbé rossz a Stihl. Még mindig ennek van a legkevesebb sztáralűrje. Amúgy a problémákat az is okozza, hogy lassan olyan mérnökök lesznek akik simán bevennék a reszelőzsírt…..
-
Pillerb
kezdő
válasz Stihl024 #1160 üzenetére
A dolmáron sima műanyaghálós szűrő van vagy filces forma? Ha filcszerű, akkor szépen lehet javítani légszűrőolaj használatával a szűrésképességén. K&n olajak nagyon jók.
Másik ötletem pedig egy közdarab lenne valami normális HD szűrőre. Persze ehez fizikailag látni kellene a gép adottságait. -
Pillerb
kezdő
Igen, jól látjátok, egy faág van rajta és valóban a métert adja. Amúgy a lényeg szerintem a ZÖLD környezetbarát szigetelőszalag 🤣
Viccet félretéve, nem az én gépem 😊 viszont a feladatát ellátja állítólag. (Én lehet inkább egy kötegelőt húznék oda méretre vágva ami flexibilis is egyben)
Kapott már az élettől a gép, de brutál kompót van benne és sehol egy főtengely kottyanás.
Szerintem nagyon bevált típus.
A tőcsavarok szétszaggatása és a feszítő megszakadása nem a gép hibája.
Sajnos az emberi tényező számottevő hibalehetőséget rejt magában.Ezt a típust nyugodt szívvel lehet ajánlani ha egy jó állapotú gép az alany.
-
Pillerb
kezdő
Azért ez a csak megélezed azért nem ilyen egyszerű 😊
Élszög homlokszög és mélységhatároló, ezekből áll össze egy élezés. A megreszelés nem egyenlő egy jól eltalált élezéssel, mert ez a gép “igényeihez” van igazítva.
Gondolj bele, egy 4 lovas és egy 7 lovas gép is ugyan azt a 3/8os láncot használja…. -
Pillerb
kezdő
válasz Stihl024 #1192 üzenetére
Most lesz az első élezésem az EXL láncon, 6-7 köb van benne. Hosszabb távú tapasztalatom nincsen egyenlőre vele. Az RS láncokat ismerem, kíváncsian várom, hogy hogy jelentkeznek az általad említett különbségek. Próba képen vettem meg az Oregont, meglátjuk mit dob a gép 😊
-
Pillerb
kezdő
Sziasztok!
Fs-55 fűkasza. Már az őrületbe kerget.
Szokásos problémája van, gázra csak befullad, nem forog ki.
Kapott egy új utángyártott karbit, szépen ki is forog, van alapjárat is, igaz nem mondhatnám ezerszázalékra stabilnak. Gázra szépen reagál.
Egy dolog van ami egyszerűen nem sikerül, alapjáraton megy a gép a földön, megbillentem és megáll.
Már az agyamra megy. Gazdája szerint ez a gond is fenn állt vele régóta. Kapott új benzincsövet szűrővel is, nehogy valahol egy apró luk legyen rajta.
Egyszerűen tanácstalan vagyok.
Annó egy Fs-38 géppel ugyanígy szívtam, és nem sikerült rájönni a hibára. Ráadásul az új szimeringeket is kapott…..Valami ötlet, tapasztalat??