Új hozzászólás Aktív témák
-
Stihl024
junior tag
3/8-os láncnál nem nagyon van különbség a milliméter tizede rakódik rá minden elemre nem csak a vonószemre ,vágásnál nem érzek különbséget.Viszont a 325-ös láncnál brutális a különbség.Stihl 1.6-os lánca másodpercekkel lassúbb mint az 1.5 ös lánca nem is értem ebben az osztásban mi a lényege az 1.6 os láncnak..Fogak külső távolsága egyforma de a kialakítás más . Ezért látod egyre gyakrabban hogy a Stihl 261-esek vagy épp a 260-ra Oregon vezetőt tesznek az 1.5 vastagság miatt. Stihl legjobb 325-ös lánca az 1.5mm az 1.3 as már apróbb fogú az inkább kíméletes.
-
kopepe
aktív tag
20 perc géppihentetés után tojást lehetne sütni a kiherélt kipufogón.
És nehezen indul.Hidegen meg pöcc-röff !
Mi az,hogy emelt fordulat?Én a jutubon tanulok gépet javítani.
Felhasználó vagyok,nem szerelő,sokszor a saját káromra persze!
Csak rohadtul érdekel !
A tanulópénzeket megfizetem,megfizettem.
Valahol el kell kezdeni,senki sem úgy születik,hogy tudja ! -
kopepe
aktív tag
Régen nem volt primerpumpa,mégis elindultak a gépek.
Félgáz úgy volt,hogy jobbkézzel markoltam a gázkart,
balkézzel pedig rángattam a berántót,fent a tetőn,
nagylábujjal kapaszkodva a gerendába. :)))
(munkavédelmisek kánaánja):)))
Nagy létszámú brigádnál voltak bajok !
(javarészt egy rövid oktatás hiánya miatt)
Ne tudd meg hányszor pucoltam gyertyát életemben!
Túlszivatták,és persze jött a válasz,hogy ez egy szar!
Több cégnél voltam brigádvezető,bár soha nem akartam az lenni !!!
Vagy van érzéked hozzá,vagy soha sem lesz !
A gépgyilkosok köztünk élnek!Jobb ha tőlem tudod...
És most még csak láncfűrészekről beszélgetünk..........[ Szerkesztve ]
-
Stihl024
junior tag
Kicsit lekonyult..na ...Egyébként azt hiszik sokan ha ritkábban reszelnek spórolnak a lánccal.Pedig ha használat után-vagy előtt egyet-kettőt rátolsz a lánc végéig könnyedén reszelsz és 13-15x megélezhetsz egy láncot mire elkopik.Egy ilyen lánc akkor lesz jó ha jó a felét letolod neki hátrébb mint a lekonyulás különben nem visz rendesen.Ilyeneket én azonnal beviszem éleztetni -vagy beküldöm az asszonnyal-mert 1 reszelő 1100ft a Stihlbe és rá is megy mire ezt kihozod az élezés meg 600 ft .Tuti nem lesz olyan mintha kézzel éleznéd ,de nem is idegel ki a lánc élezés közben...
-
kopepe
aktív tag
Ötletnek nem rossz,de egy változó terepviszonyokkal rendelkező
területen próbálj meg végigmenni egy bizonyos gázállással.
Változó növénysűrűségben...Meg is bukott a félgáz teória.
Láttam videókban új gépeket,ahol bizonyos gázállásnál
úgymond fixálhatod a gázkart.Újításnak behozták.
Hogy lesz-e létjogosultsága,az majd kiderül. -
kopepe
aktív tag
Már bánom,hogy nem fotóztam le,de meglesz az is!
Úgy is szét kell kapnom az egészet újra.
Ebben a karbiban van egy külön "keret"(perem) a himba körül..
Az elvileg a himba magassága.
Valaki mondja már meg,hogy látható-e a fotó amit küldtem.
Mondom,hogy kínlódok a képfeltöltésekkel. -
Stihl024
junior tag
válasz Pillerb #1006 üzenetére
Nem akar láncot élezni-bevásárolt 6bd Kínai láncot meg az én unszolásomra vett egy Stihl láncot is. A 6 Kínai láncért fizetett 15 ezret a Stihl lánc meg kb 5 ezer. Tőlem kapott egy új Husqvarna láncot ez 7 lánc. Én mondtam neki nála a gép nem használja el élete végéig a 2 normális láncot a 6 Kínai fölösleges volt-egyszer használatosak. Na nem azért mert keveset akarja használni a gépet.. nem nem kb fél évet jósolok a komplett gépnek.Az a típusú fickó aki a gallyfába is teljes erőből nyomja majd majdnem orra bukik amikor elvágta, betonon járatja és betonon fordítja az oldalára amikor tankolja. Láncdekni totál karcos 2 napos használat után-ilyet én még nem láttam....Minden jóérzésű ember felszisszenne amikor egy ilyet lát. Át tekertem egy ritka menetes csavart ,stabil a berántó. Rendelek bele egy átalakító tárcsát megcsinálom könnyített berántósra- talán tovább bírja majd pár nappal a szerkezet.Megrendelem Angliába a berántó burkolatot majd valaki elküldi utána nekem. 7500ft gyári.Addig bírja ki valahogy.
-
Stihl024
junior tag
válasz Pillerb #1008 üzenetére
Be is teszem egy kövi videóba, megmutatom hogy néz ki 2 napos használat után a gép. Letörte az egyik klipszet is ami a fedelet tartja, benzin nem volt a gépben de hogy nem rakott bele olajat az tuti. Csörög zörög a motor még úgy is hogy vastagabb keveréket tettem bele. Visszaállítottam gyárira a karbit-indul 1 húzásra pörög rendesen visszaáll alapjáratra. Elmagyarázom még egyszer az indítást de megmondom neki hozzám még egyszer ne küldje .Berántót átfűztem egy csavarral-ez van ingyen, stabil vagy 30x indítottam de simán elképzelhető hogy ő egyből kinyírja.
-
Lacuss20
senior tag
válasz Pillerb #1066 üzenetére
Nem nincs, nemsoká készítek esetleg 1-2 fotót, a kuplungház csillagkereke kicsit gatya már bemarta a lánc ilyen apróságai vannak , de ugye amíg nem éri el azt a "szintet, hogy majdnem egy tankkal" kivágtam addig nem produkálta ezt a leállósdit, illetve régen mikor ezt csinálta segített, ha úgy "tettem le", hogy miután elvágtam az adott dolgot akkor még 1-2 kisebb fröccsöt húztam neki és csak utána engedtem alapjáraton ketyegni.
Élj úgy ahogy szeretnél, ne úgy ahogy mások elvárják.
-
Stihl024
junior tag
válasz Pillerb #1080 üzenetére
Nekem ugyan ez volt a problémám,2x újra szimeringeztem azthittem ott rontottam el,én is kicseréltem ezt a fajta szellőzőt de nem oldódott meg.Kaptam egy másik 024 est javítani és ráraktam a karbiját az enyémre és megszűnt a hiba. Érdekes ,hogy arra a gépre meg rátettem az elvileg hibás karbit és nem jelentkezett hiba.Párszor oda vissza cseréltem már én se tudtam ki kivel v an és végül úgy hagytam ahogy mindkét gép a legjobban üzemelt.Az enyém is jó a mai napig meg a kolléga gépe is.Sima Kínai szuszogót raktam bele a gumiággyal együtt pont passzol bele.Kertmotor úgy is árulja Stihl tankszellőző-pedig a Kínai gépekhez van.Mindegy jó bele és nem jellemző a Kínai gépekre sem,hogy baj lenne különösen velük.De egy darab benzincső és a lombfúvó tankszellőzője is jó hozzá!
[ Szerkesztve ]
-
F34R
nagyúr
válasz Pillerb #1089 üzenetére
Nem is kell. Ha van ra penze rakja bele az eredetit. Egyelore nem nagy kovetelmeny van a fureszhez. Ha pedig tenyleg gyarit akar, akkor eleve olyan alapotut kellene szerezni ami minimalis hozzanyulast igenyel.
A fentebb irt allapotu Stihl nem fog valogatni hidd el. Sulyok Gyorgyre gondolsz?[ Szerkesztve ]
-
PALEDOG
kezdő
válasz Pillerb #1089 üzenetére
Csodát nem is várok ez nem vita tárgya, hogy a gyárinál nincs jobb. Most itt ne keverjük össze a tuningot a gatyábarázással. Esetemben stabil megbízható működésre bírni a kis 25öst.
Keret fix. Abból kell kihozni amit lehet. De mivel több alternatíva létezik tavolkeleti utángyártottban. Az a kérdés melyik ami ár érték arányban legjobb. Innentől kezdve a gép amíg sógornál lesz mindent meg fog kapni ami szükséges. Bejáratásig meg se kapja.
Onnantól fogva ténylegesen évi 5 köb a leküzdendő feladat. Ha az enyém lenne az más tészta. -
Stihl024
junior tag
válasz Pillerb #1093 üzenetére
Jól mondod ,de a fenti hozzászóló is nagyjából.Kalmis nevű felhasználó-barátom ,akinek 372 klónt építettünk a Sulyoknál látott ,sajnos én is hittem neki... Hyway hengerszettet választottuk ami 30 ezer volt pluszba a 100 ezres géphez.372-es videóban a leggyengébben szerepelt.Pedig elvileg Big Bor henger tehát egy tuning szett..
Rá kellett jönnöm ,csak saját tapasztalatban bízhatok videósok úgy vernek át ahogy az érdekük megkívánja.A sors fintora,ugyan ez a barátom a Sulyok videó alapján vette meg az ominózus Villagert is... na ezért váltott csatornát ... .István ha olvasod erősíts meg!! Mondjuk mindkét gép új gazdára talált ,a 372 vel meg vannak elégedve ,180-as Stihl után egy álom a tűzifa darabolás vele-71 éves a tulaj ,nem siet sehová.Villit is imádja az új tulaj de kézbe nem fogta még szerintem marad ott nálam ,a fickó Németben él ritkán jár haza.Nem is tüzel fával ..... -
Stanlee
őstag
válasz Pillerb #1117 üzenetére
Szia, koszonom a valaszt.
Mar ez is oriasi segitseg, hogy leirtad, mik a tapasztalataid. Nem ipari fakitermelesre akarjuk hasznalni A lenyeg, hogy legyen valami a kezunkben, amivel tanulhatunk, ill. hogy ne ures kezzel menjunk ki arra a par orara, amig az erdon vagyunk. A tobbire ott van baratnom apukajanak a gepparkja, ill. nagyobb geppel ugyse engedne, hogy dolgozzunk, amig birja
“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany
-
mzso
veterán
-
Stihl024
junior tag
válasz Pillerb #1134 üzenetére
De bent volt videóban,leraktam a fűbe és felrántott egy apró betontörmeléket. Csinált vagy 15 ezres kárt azonnal.Berántó orsó,kötél elasztós fogantyú ,kilincsek és még a rugó is eltörött .Haver állta de totál az én hibám volt. Fene gondolta,hogy befér neki ekkora törmelék és azt még jobban nem gondoltam volna ,hogy úgy szív mint egy Bg86 lombfúvó. Ha picit bővebb a gatya az odaszippantja amikor vágsz.Nem is értem ,hogy felel meg akkor a hűtés. Túlméretezett a szívóhatás rajta. Azért egy jó gép -jó helyen lesz nálam .Ha megunom eladom-ennyi.150 e-ft ért anno ez ajándék volt kár lett volna kihagyni.Azt bánom a másikat elvitték mire odaértem.
[ Szerkesztve ]
-
Stihl024
junior tag
válasz Pillerb #1140 üzenetére
Hirtelen felpörgésű,és jól forgatható ugyan olyan kényelmes mint a 661 de picivel könnyebb. Sógorom a 461-re azt mondta jobban kéne neki mint az 500-as .60 cm átmérőjű kemény fában viszont a 661 szanaszét veri az 500-ast.60Cm felett viszont a 395 meg nagyon beveri a 661-et. De olyan fa meg ritka mint a fehér holló..Viszont aki kézbe vette a 395-öst még egyszer nem akart vele dolgozni. Egy merev, kezedből kiakar fordulni ,nehezen irányítható gőzmozdony.Egy dologra alkalmas és abban verhetetlen-vastag törzs darabolás..Dönteni csak profi fűrészes tud vele ,az 500-al talán még a feleségem is.
-
Stihl024
junior tag
válasz Pillerb #1159 üzenetére
Azt mondanám szemezgetni kell a típusok között. Egy pillanatig sem gondolom,hogy ez a Dolmar 5105 egy jó gép-nem azért vettem Ár az nagyon le van verve,egy erőteljes modell de 5x többet kell foglalkozni vele mint egy Stihl 261 essel.261-est ami már futott rengeteget de még megy 100 e alatt nem kapod meg.Ez fele annyi.Újban meg kevesebb mint a fele.Ha valakinek otthonra kell és valahogy meg tudja oldani a légszűrést annak 100 e ft -ért egy ilyen gép ajándék.Ez a légszűrés téma nekem is fejtörést fog okozni ha valakinek van bármi ötlete szívesen fogadom.HQ 372-esem elég jól megindult ,gáz fennakadást megoldottam egy befőttes gumival-segít visszahúzni a gázt-sajnos az után gázbovden egy retek ha kézzel húzgosom tökéletes ,beszerelve meg akad... Marad így befőtesgumi van egy csomaggal....Lassan össze rakhatom a 461-el had utáljanak jobban a Hq rajongók.Most kb nem 2x annyira megy a 461 hanem csak másfélszer.....
[ Szerkesztve ]
-
Stihl024
junior tag
-
Stihl024
junior tag
válasz Pillerb #1217 üzenetére
Nem tudsz mit csinálni vele ,szét kell szedni és újból összerakni .Új tömitésekel,szimeringekkel újra kell építeni. Hasonló cipőben járok Kasei kaszát még a múltkor megpiszkáltam ,tulaj látott egy videót amiben felőmlő módosítás és karbi csere után megtáltosodott a kasza-lóf@szt...-alapjáraton úgy megszívja magát hogy leáll és a többet nem indul.Ha pörgetem megy de 10 sec alapjárat és vége.Fűstöl mint a mozdony 2 perc alatt kiszívja a tankot.Holnap szétszedem újraépítem visszateszem a kis 12-es karbit és elmondok egy fohászt.. indítás előtt.
-
Stihl024
junior tag
válasz Pillerb #1221 üzenetére
Sajnos én tudom. Gyárilag ennek a gépnek szűkítve van a forgattyúsházban lévő felömlő rész.Ki lett bővítve és a gyári 12-es karbi helyett kapott egy 15 ös másikat.Ott a bibi,hogy a légszűrőidom furata 11-es még csak a 12 -est sem éri el. Így a levegőmennyiség kevés a 15-ös karbinak .Benzin fúvóka nagyobb a 15-ös átmérőhöz van kitalálva úgy jön neki össze az 1.14 körüli benzin-levegő arány.Ezt nekem itt nem sikerül összehozni.Raktam rá egy másik új karbit ,ezzel már nem füstöl annyira ,nerm áll le alapjáraton de ha utána húzom neki egy tekintélyes füst pamaccsal indít.Ez nem zavarna csak az egyenetlen alapjárat.Arra is gondoltam ,amikor bővítettem a felömlőt hiába tömtem ki az egész kartert papíral,mégis jutott be fémreszelék és hazavágta a a szimeringet nekem is.Hol a francba kapok Kasei-hez fingom sincs és van rá 2-3 napom +hétvége van ma szedem szét hétfőre sehonnan nem jön meg kedden meg megyek vissza.
-
Stihl024
junior tag
válasz Pillerb #1228 üzenetére
Ennek az átalakítás b@szott oda ez már tuti ,rakom fel a 2. részt mindent kicserélek -tömítetlenség kizárva. Gondoltam rá,hogy kifúrom egy 14-es fúróval -de épp csak takarja a nyelv a lyukat ,nem lenne jó a szivató állás csak úgy ha a nyelvet cserélem egy fekete Straus nyelvre. Ez a végleges megoldás ez már videóban nem lesz benne -nem adok ötletet idegeneknek.. Csak a torok átalakítása után működik rendesen-de akkor brutális!!!!!!!
[ Szerkesztve ]
-
Stihl024
junior tag
válasz Pillerb #1272 üzenetére
Köszi! Nyilván a 372-XTorq minőségben nincs partyban a 461-el ,eredetileg a 372 sima xp-t akartam megtartani de eladtam egy barátomnak .Végül is ő többet használja .Ezeknek a hengere -dugattyúja már köszönő viszonyban sincs a régi 372-365 Sp gépekkel fele annyi bevonat sincs és öntöttvas gyűrűs ami arra enged következtetni nem nicasil a hengerbevonat. Használt gépben szinte kifoghatatlan az ép és sértetlen hengeres,bárki vesz a régebbi típusokat ajánlom ez nekem is egy tanulópénz volt.Az a terv kicsit megportolom-széthajtom és veszek majd bele egy Meteor szettet.
-
laci391
friss újonc
válasz Pillerb #1532 üzenetére
Értem akkor 40-re keverem. Eddig 50-re kevertem 12eve gond nem volt vele stihl hp olajjal, igaz nagyreszt csak haz körüli munkakra hasznaltam tüzifa darabolas stb. Beszeltem egy szerelovel azt mondta a stihl hp olajat el kell felejteni. Gondoltam kiprobalom ezt, árba nem rossz a stihl full szintetikushoz kepest.
-
PALEDOG
kezdő
válasz Pillerb #1584 üzenetére
Szivacsban nem bízok. Ferde alátét nem játszik se lent (háromszög alakú a csonknyílás) se fent mert nem tömít akkor a záró csavar.
Vagy aplikálok valami gyorsoldású feszítő lemezt a szűrő hátuljára. Ami a kevés hely miatt elég macerás.Vagy nemes egyszerüséggel feltaámasztom elől a légszűrőt egy gumikoronggal pont olyan távolságon , hogy eloszlássam a csavar leszorító erejét körkörösen, így egyenletes leszorító erőt kapok.
-
PALEDOG
kezdő
válasz Pillerb #1584 üzenetére
Összecsiszolni két okból nem szeretném.
-Előbb felülne a csonka a légszűrő belső peremén mielőtt jó lenne. Így a csonkot is faragni kellene.
és ezzel még mindig nem kapok egyenletes leszorítást.
-Nem szívesen faragom mert ha nem jön be visszacsinálni már nem lehet.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen videókártyát?
- Politika
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Melyik tápegységet vegyem?
- Milyen okostelefont vegyek?
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...