-
Fototrend
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Magnum_
nagyúr
válasz Mágus2 #87811 üzenetére
mittudomén, + 50LE elférne most a 16-os acélkerekekkel gyorsabbnak érzem
mondom, az 1.6crtdi góf6 picit jobban megy, mint az enyém, 16os acél kerekekkel (most enyémen is az van).
kicsit nagyobb nyomaték, a súlyát majd megnézem, az enyém majdnem 1400kg.[ Szerkesztve ]
I humbly and respectfully decline™
-
Speeedfire
nagyúr
válasz Mágus2 #87809 üzenetére
Azt tudtam, hogy Jetta, csak a motort nem.
Azért nem olyan kicsi az a jetta kasztni, meg súlyra is nehezebb, mint egy golf/leon. De ha jól tudom, akkor az oktávia is az előzök lemezékre épül, vagy nem?Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
brumi1024
veterán
válasz Mágus2 #87898 üzenetére
Nem azt mondom, hogy mindegy a sorrend, mert Qru által felvázolt érv továbbra is áll. Azt viszont állítom, hogy egy egyenáramú körnél teljesen mindegy, hogy a telep melyik végére rakod a kapcsolót, ugyanaz a bekapcsolási jelenség fog lezajlani.
"Azokon a szálakon, amik direktbe a chipekre vannak kötve?"
Szüretlen Vdc-t semelyik mikrokontroller nem kap, legalább egy tápáramkörön át kapja. Főleg nem 12-14 V-ot, mert 3.3/5 V-os logikai szintekről beszélünk az autóiparban. A kérdést egyébként nem értem.
(Áramkörben vezetékek vannak, szálakról a szoftveres oldalon beszélünk. )
A linkeket nem tudom értelmezni, ez szerelési útmutató, nem kapcsolási rajz.
[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
válasz Mágus2 #87901 üzenetére
"Az is mindegy, hogy a kapcsoló esetünkben szikrázik, és nem tisztán kapcsol a saru felhelyezésének pillanatában? Semmi nem kap nagyobb terhelést, ha a pozitívot raknám fel utoljára?"
Ez többrétű. Nagyon leegyszerűsítve a szikra csak annyit jelent, hogy a levegőnek, mint közegnek annyira lecsökken az ellenállása (tehát az átütési feszültsége), hogy vezetővé válik. Integrált áramköröknél ez gondot okozhat, nem véletlenül adják pl az alaplapokat antisztatikus zacskóban, vagy vannak a gyárakban földelt ruhában a munkások, de egy ekkora hálózatban, ahol maga az akksi is elég csúnya jelet ad le (generátor, folyamatos feszültségváltozás a hőmérsékleti tényezők miatt, stb.) minden le van szűrve többszörösen. Én ilyen miatt nem aggódnék, felrakáskor szinte elkerülhetetlenek az apró szikrák.
A sorrend teljesen mindegy, hisz ha meggondolod csak a kapcsolót helyezgeted az áramkörben. Ez ekvivalens ezzel. Laborokban egyébként pont a földet szoktuk először bekötni, mivel nem tudjuk, hogy az asztalon álló szkópnak, PLC-nek, mikrokontrollernek épp mi a "0 V". Érdemes ekvipotenciálissá tenni az összekötendő eszközök földjét, majd csak utána feszt adni rá elkerülve ezzel a túlfeszültséges problémákat.
"Nem sok minden van direktbe kötve egy akksira: generátor dióda hídja, indítómotor és minden vezérlőnek, rádiónak, órának a memóriája, néhágy izzó."
Izzóknak nem probléma, túl rövid idejű és kis energiájú a jel, nincs idejük felmelegedni, a vezérlőmemóriák már szintén egy valamilyen illesztő IC-n keresztül vannak hajtva, így azok sem tiszta tápjelet kapnak, az indítómotornak mindegy, a diódahíd pedig egy egyenirányító, annak főleg mindegy.
[ Szerkesztve ]
-
EQMontoya
veterán
válasz Mágus2 #88088 üzenetére
Szerintem ha így folytatod, egy oktávval magasabb hangot fog Neked csinálni valamelyik fórumtárs.
Esetleg Joamilestonét emlékeztesd a BMW fenntartási költségeire és fogyasztására, Qrut a nem menő Bubura, Tsebacsit arra, hogy a Focus fele még a bankké, Vilikét pedig arra, hogy a két tengelyes Ikarus elég erős, elmegy keresztbe hóban.
Na nem én, alapvetően békés vagyok.Same rules apply!
-
-
-
-
-
válasz Mágus2 #89714 üzenetére
Jó volt
Búék Mindenkinek!
[ Szerkesztve ]
Képeim: https://www.flickr.com/photos/106029883@N02/ A természettől nem félni kell, hanem megismerni azt. A megismerés pedig nem csak arról szól, hogy ránézek valamire és hiszek valamit az által, hanem arról, hogy foglalkozom vele hagyom, hogy megmutassa önmagát.
-
csipszikutya
senior tag
válasz Mágus2 #90315 üzenetére
az abs gyurure en is gondolta, de nem az (megneztek elvileg). a gep most azt mondta, hogy jobb oldali sebesseg jelado. na azt ki googleztam hogy a 3 csati kozul melyik a sebesseg jelado es valoban az gyururol veszi a jelet, nekem hal istennek mivel ez a gyari 131lovas, fullos kivitel egybe van epitve a kopaserzekelovel es az absel. szal jobb oldalra is vehetek egy komplett jelado keszletet mert a 3 erzekelo fut 1 csatiba a teleszkop melle.
jovohetig biztos semmi nem lesz vele, mert bele fog most hirtelen gurulni 4000ezer km jovo keddig es kb csak aludni fogok megallni. majd jovoheten alkotok valamit vele, minden esetre rendeltem jobb oldalra egy jelado szettet es most magam hajtom vegre ezt a "bonyolult" muveletet ugyis szerelni tamadt kedvem
ha meg megse jo akkor beadom a szervizbe es szervizeljek. nekem ugyis csak 10%ba kerul...
feleslegesen nem.volt cserelve mert valami baja volt, mert sipolt minden inditasnal hogy kopott a fekbetet, es nem is mukodott az abs. mostmar nem sipol hogy kopott es mukodik is abs/kiporgres gatlo is.
es amit meg nem ertek, hogy a sebesseg erzekelo es az abs jelado ugyam az vagy legalabb is egybe van epitve. tehat akkor ha az abs mukodik akkor a sebesseget hogy veszi le? miert mukodik akkor az abs ha nem jo?! ahhamericamidiot: jo fenyviszonyok kozott nezi az ovet es a telefonalast is (kezben tartott telefon). illetve jo eselyel mondja meg, hogy ki van e vilagitva a kocsi rendesen.
bemrntem megkerdezni a rendorsegre anno mert en felek tole, bar csak a gyorshajtas vegett inkabb.[ Szerkesztve ]
-
Motion_Blur
félisten
válasz Mágus2 #90750 üzenetére
Van olyan jégoldó ami nem kristályosodik ki a szélvédőn menet közben? Vagy akár téli szélvédőmosó folyadék?
proof88: erre nincs tuti válasz, ha ilyen időjárás van (egy évben max. 3-4 nap) akkor érdemes járatni az autót és megvárni amig meleget fúj az ablakra és utána elindulni
[ Szerkesztve ]
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
Új hozzászólás Aktív témák
- Ukrajnai háború
- Gyúrósok ide!
- ASUS Vivobook Snapdragonnal: talán egy új korszak kezdete!
- Windows 10
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- T Phone 2 Pro - majdnem mindenben jobb
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Béta iOS-t használók topikja
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Építő/felújító topik
- További aktív témák...