-
Fototrend
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
nandow
aktív tag
-
MC Pite
veterán
válasz bandus #268111 üzenetére
Sejtem a választ, de azért megkérdezem: Kellenek ekkora batárok?
Az én mentségem a gyerek és a bringasport [link] (2-3 bringával szoktunk útra kelni, amit bentre szoktam rakni) a nagy autóra.
Korábban sokat jártunk túrázni és bringázni, meg sokat kellett cuccolnom, azért is voltak azok, amik:2007-2012 XP 1.8 16V
2012-2019 XP 1.6 16V @117LE
2019-2023 Megane Grandtour 1.6 16V @124LE
És bálnácska, 2023- C4 SpaceTourer 1.2 Puretech
Szóval nem hiteltelen, hogy azt mondom, csak akkora autóra célozzon az ember, amekkora tényleg kell, mert ekkora kellett, családban és ismerősök is többször mondták hogy vegyél Grand ilyet meg Grand olyat, nagy egyterűt, nagy suv-ot, stb. Akar a tököm sokat költeni üzamanyagra, alkatrészre, meg nem szeretem ha a méret a vezethetőség rovására megy. Ezerszer inkább rakok fel évente 2× boxot a tetőre, minthogy mindig a nagyobb tengelytávú, billegő farú telefonfülkét terelgessek, aminek a nagyobb terhelhetőség miatt olyan rugói vannak, mint a személyszállító vonatkocsiknak. Vagy suv-ként ezt még megfejelik emeléssel és kőnehéz kerékkel és szar hangolással is esetleg. No way.
Bár tudom, ott van a tetszik paraméter is, meg egyebek. De pl a kis crossoverek is lazán hoznak kompakt méretet és kifinomultságot (Capturt vezettem, bizton állíthatom, de a hrv, csomi kivételével a c-hr, 2008, Niro is úgy vélem tudja). Attól eltekintve, hogy nem is feltétlen kell mindenkinek emeletes autó.
Tom1339: A toyota tágas manapság nem nagyon állja meg a helyét, corolla ok, corolla cross nem az, rav4 elődjéhez és psa-hoz képest (akik egyterűt álcáznak suvnak) nem az.
Pedig az előző rav4 és cr-v álcázott eygterűek voltak még szintén, de most a pluginhibridség miatt mind ezek, mind az európai/koreai kombik sima változatánál is megszüntették az ügyes bővíthetőséget, normális csomit.
Bár pl a C-HR-nél nem tudom mi volt az oka, mert abból nincs plugin, de konkrétan másfélszer akkora csomija van a 208asunknak telejs méretű pótkerékkel, mint a C-HR-nek szükségpótkerékkel. Értem, hogy multilink de azért nem a pöcsöm magasságában kellene hogy kezdődjön a padló, majd másfél arasz múlva már ott is a kalaptartó.
Elől a félpanoráma tető és icockpit miatt érződik nagyobbnak, hátul a több fény és üveg és kicsit több lábhely miatt, amúgy meg sokkal nagyobb autónak tűnik kívülről a toyota, gyakorlatilag kétszer annyiért vásárolt nagy autót a kis gyösszel összehasonlítva nagyon nem érződik hol a fenébe a kétszer annyi lóvé benne, beleértve a vezetést, megvalósításbéli finomságokat, jóságokat.#napifogyi: Hogy ontopik is legyek, pár napig nem szinkronizált a mycitroen, most végre megint megy, júniusi átlagom 4,9l/100km a 223km-re (május 5,3 1035km-re)
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
veterán
válasz bandus #268357 üzenetére
A franciák értéktártartása szörnyű, abból csak olcsót szabad venni.
Ott tartok, hogy Model 3-at lassan már vennék magamnak ha legalább egy Octavia 3 szintű belső anyagminőséget adna. De nem ad. ID sorozat, Enyak tökéletesen hidegen hagy, a Cupra nemtudommi kinéz valahogy.
-
Pfiucska
aktív tag
válasz bandus #268370 üzenetére
Amúgy kint mennyire jellemző a céges autó? Itthon is az volt, kint is “erre mennék rá”, addig meg valami egyszerű o3-mal skippelném a dolgot.
VAGY
Ha úgy is céges lesz megint viszonylag rövid (1-3) éven belül, akkor meg mehet egy játszós autó is, ennyi idő alatt talán a pénzt sem zabálja fel.
iPhone 11, PS5, 18’ cbr500r, 23’ Octavia 2.0 TDI
-
Pfiucska
aktív tag
-
nagyúr
válasz bandus #268375 üzenetére
Ezek alapján vegyél a korábban felsoroltak közül valamit és kész. Nem kell extra vagy ilyen-olyan hűha autó mert nem azért veszed. Én kiszámolnám, hogy adott felhasználásra melyik a legolcsóbb autó amit meg merek venni és nem hagy az út szélén.
Más: Nem tudom akarnék-e egy sor6 BMW-nél nagyobb motorú autót utazónak. Valószínű hogy nem. Felesleges benzinzabálás. Az 530e-vel is otthagyok sok autót hirtelen az elektromos rásegítésnek hála. Kb. annyit tud mint egy régebbi sorhat 530 benyás. És 6l fogyija van. Ezt egy 550i nem hozza, persze cserébe van tűzijáték de pályán elég ritkán kell, főleg kint ahol elég gyakran van kamera.
Esetleg egy 530d-t még ha lenne plug-in belőle.De már beszéltem Ezredessel, hogy jövőre csekkoljuk a dugattyúkat és ha az van benne amit sejtünk akkor mehet egy laza csipsz és eljutunk 300+ LE fölé minden probléma nélkül.
[link][ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
brumi1024
veterán
válasz bandus #268370 üzenetére
nem tudom lehet-e lényeges különbség minőségben az Y és a 3 között, én azt gondolnám inkább csak méretben
Durva kulonbseg van, az Y gazdasagosabb gyartastechnologia, tobb a haszon rajta, es tobbet kolthetnek fit&finishre.
Magaval az anyaghasznalattal par kiveteltol eltekintve nagy gond nincs (de kozel sem premium), az osszeszerelessel, masszivsagaval viszont annal inkabb.
-
Kickass
őstag
válasz bandus #268393 üzenetére
Gondolom osztrákiába is van vmi Leaseplan-hez hasonló hely akik 1 év garanciát vállalnak az autóra (hacsak nem alapból jár ennyi jogilag), megveszel valami lízingből visszakerült verdát használod, örülsz, ha vmi van meg betolod. Nagyon biztosra akarsz menni kötsz rá egy év kiegészítő garit, tippre szintén nem kellene hogy gond legyen a hanyatló nyugaton..
-
válasz bandus #268620 üzenetére
Ja, tudom, csak gondol egyet az állam, visszavásárlást egyik napról a másikra megváltoztatja 1% bukóról 99% -ra (minden nap meg van határozva, hogy mennyi) és akkor várhatsz pár évet mire kiveheted
Meg rengeteg az adathalász, egy ismerős számláját lepucolták, az állampapírokat is
Az autóra kötök cascot, egy lakásra biztosítást, a pénzre nincs ilyen[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
426os
őstag
válasz bandus #268774 üzenetére
"vidéken még meg is lehetne tartani egy magyar rendszámos kocsit"
Sokan teszik is, kapásból ismerek látásból 2 cáládot (egyiknél egy s500 w221 van, azt hiszem értem miért magyar rendszámmal használják), meg az utóbbi időben egy közeli húsüzemnél is tobzódnak a magyar rendszámos autók .
Én szabálykövető voltam, de nem panaszkodom: 120lóerővel és 11évvel csak 39 Eur havonta az adóm meg kb még ennyi a kgfb. Ezen kívül van egész Európára kiterjedő assistance, balesetbiztosítással évi 140Euróért a helyi autóklubnál. Jóval több, mint MO-n, de cserébe nem érzem, hogy feleslegesen fizetem.
MO-i árakhoz: Most szólt fater, hogy valaki megvenné(!) az évek óta udvaron (tető alatt) heverő, 2005-6 körüli gyártású gumikat, mert pont jó lenne a kocsijára (profil van rajtuk, csak baromi öregek, ráadásul téligumik).... Megnéztem, most ebben a méretben 20k-tól indul az alja újonnan. Szomorú és bosszantó is egyben.....
-
grizlisandor
addikt
-
norbert1998
veterán
válasz bandus #269027 üzenetére
Ez csak a munkadíj. És gondolom nem csak olajat kell cserélni 7 év alatt egy autón. Ablaktörlő lapát cserére mekkora munkadíjat számolnak? 15 ezer?
Oké, kicsit biased vagyok, rühellem az összes szervizet, csak a legvégső esetben vagyok hajlandó ellátogatni olyanba, legyen az bármi, futómű, motor, elektronika... Néha még a fényezést is magam csinálom, ha nem létfontosságú a minősége (mert azért az tényleg egy művészet, amit el kell sajátítani).
Pont ezek miatt a nevetséges árak, a lehúzás és átverések miatt. Ha egy óra alatt nem cserélem le bármilyen (ésszerű) autón az olajat (nem szivattyúval, rendesen alá fekve), akkor üssenek agyon. Amíg csöpög az olaj, addig a szűrőket ki lehet cserélni.Néhány spéci eszközöm nincs, pl futómű állító, abroncs szerelő és centírozó.
[ Szerkesztve ]
-
MC Pite
veterán
válasz bandus #269021 üzenetére
Bő 2000 km után azt mondom, a 150lovas/110kW csí (TRoc) dsg-vel nem tűnt 130nak sem. Fura.
Srácok, autó gari:
Nem kell a márkakóklerekhez vinni időszakos karbantartásra az autót, hogy garanciális maradjon, 2009 óta!!!négy
Független/hozzáértő szerviz, előírt tevékenységet előírt anyaggal, tételes számlával, kész (akár ele annyiért, csalás és átbaszás, elkúrás nélkül)."Tisztelt xy!
Általános útmutatásként tájékoztatjuk Önt, hogy az idevonatkozó EU-s irányelveknek megfelelően nem jár automatikus garanciavesztéssel, ha Önök nem márkaszervizben végeztetik el gépjárművük kötelező karbantartását. A gyártó ugyanakkor elvárja, hogy a karbantartások maradéktalanul, megfelelő időben és minőségben (előírt olaj, szűrők stb.), igazolható módon (tételes számla, a felhasznált anyagok, műveletek megnevezésével) kerüljenek elvégzésre, különösen, mivel gyártói többletgarancia (3 év) és Assistance szolgáltatás vállalásáról van szó. Így javasoljuk, hogy minden olyan munkáról, amelyet a gépjárművön végeznek, tartsa meg a számlát vagy az egyéb dokumentációt. Garanciális igény benyújtása esetén mindezek ellenőrzésre kerülnek.
A garanciális javítás kizárólag Peugeot márkaszervizben végeztethető el.
A márkaszervizeken kívül elvégeztetett javításokért, azok esetleges káros következményeiért a gyártó illetve a forgalmazó semmiféle felelősséget nem vállal.A kiterjesztett garanciával kapcsolatban az alábbi linken tud tájékozódni:
https://www.peugeot.hu/szerviz-es-alkatresz/szolgaltatasok/kiterjesztett-garancia.htmlKöszönjük!
Üdvözlettel:
Peugeot Citroën DS Ügyfélkapcsolat"[ Szerkesztve ]
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
macilaci78
nagyúr
válasz bandus #269035 üzenetére
Gari új autóra van, ami eleve többe kerül, mint egy azonos használt. Akinek sokba kerül egy szolgáltatás, egyszerűen ne vegye igénybe. Nem kell garis autót venni, nem kell fenntartani a garanciát.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
-
MC Pite
veterán
válasz bandus #269107 üzenetére
Fura, hogy ugyanez a hajtáslánc relatív gyengének tűnt a T-Rocban (gondoltam 130ló, mínusz a dsg)... Kíváncsi vagyok ebben mit tudhat, úgy hogy amúgy tökre elég ez a moci ebbe az autóba szvsz kézivel, olvasottak alapján.
T Roc startstopja szerintem korrekt volt. S mód most se nyűgözöttnle, városba jó volt, meg mikor az idióta ACT miatt morgott nagyon alacsony fordulaton. Korábban az 1.4-el meg az 1.5 130lovas kézivel nem tapasztaltam, itt zavaró volt. Egy tré három henger kellemesebb. Megoldás visszaváltani/Sport mód, ugyanúgy 2 hengerezik, de nem rezonál/pufog úgy.Mild hibrid miért kéne? Komolyan nem vágom, csak a más start stop miatt? Miben más?
Jogsi: Az minimum fél milla lesz
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Szada85
aktív tag
válasz bandus #269141 üzenetére
Valószinü emberfüggö, nálam év elején volt pár napot egy új Leon 1.5 eTSi-vel, és nekem sem tetszett ez a vitorlázós, leállós dolog, de elhiszem, hogy függ a körülményektöl is.
Pályán mentem nagyrészt, de nem tudtam megszokni, hogy minden gázelvételnél (amikor mondjuk csak picit lassulni akartam volna, hogy a belsö sávos berepülöpilóta elsuhanjon és utána kényelmesen átsoroljak) lelötte a motort, és vitorláztunk, viszont nem lassult az autó, így rá kellett lépjek a fékre mivel ráestem volna az elöttem haladóra, amihez pedig rögtön visszalötte a motort, hogy motorfékkel "besegítsen".
Ez még alacsony fordulatnál (városban, vagy 110-120 körül kevésbé feltünö, de pályán nagyobb tempónál, nagyobb fordulatról nullára dobva, majd hirtelen vissza, az már motorhangban is jelentkezik, és zavaró volt.Biztos rá lehet érezni a dologra idövel, az is lehet, hogy én ragaszkodom túlzottan a mechanikusabban müködö dolgokhoz, de elsö benyomásnak nekem sem jött be.
-
#214
tag
válasz bandus #269163 üzenetére
Erről jut eszembe, M1-M7 bevezető reggeli óráira (7-8) van valamilyen bevált kerülő? Cél a Petőfi híd pesti oldalának környéke, havi párszor kell érintenem és olyankor egy 15-20 percet el lehet araszolgatni ott. Waze Egér utat ajánlja sokszor (aztán gondolom Szerémi, Soroksári), azt még nem próbáltam, de ha csak 1-2 perc van benne, akkor feleslegesnek érzem a keringést.
-
-
#214
tag
válasz bandus #269165 üzenetére
& #269174 Kickass: Köszönöm, kitűnő ötletek.
Az a tapasztalatom eddig, hogy ilyen tájban a Budaörsitől befelé már egész jól lehet haladni, szóval konkrétan a 3 sávos közös bevezetőt szeretném elkerülni. Legközelebb szerintem próbálok egy Egér út - Budafoki - Irinyit, aztán ha az is lassú, akkor Szerémi - Soroksárit. Néha látom az Egér utat is visszadugulni a bevezetőig, szóval egyszer teszek majd egy próbát a Reptérivel is.#269170 focvis: Próbálkoztam játszani az érkezési idővel, viszont a 7 előtthöz már nem lenne emberi az indulási idő. 9 után még esetleg működhet, egyszer teszek egy próbát ezzel is, kérdés, hogy akkor a híd környéke milyen lesz.
-
Szada85
aktív tag
válasz bandus #269163 üzenetére
"..belottem a tempomatot aztan utana nem nyultam semmihez."
Itt lesz a kutya elásva, mi vezetünk, Te viszont csak utas vagy.De kb. leírtam a "bosszantó" vezetési helyzetet, városban kevésbé tünik fel, hogy mondjuk 50-röl lámpához gurulva lelövi a motort (bár ugye itt is azért veszed el, hogy motorfékkel lassulj), majd ha közben mégis vált a lámpa, akkor a gázra lépve újraindul, ilyenkor lehet tudja "finoman" csinálni.
De pályán nagy tempónál(és fordulatnál) már nem tudja ilyen ügyesen palástolni.Pár hete ültem Formentorban (Autoschau volt), a bérelt Leon-hoz képest annyiban tünt másnak hogy magasabban van a bódé, de a belseje a Leonnak is rendben volt térérzetre, anyagokra is (ebben a kategóriában).
-
válasz bandus #269229 üzenetére
Nekem van egy nővérem, mikor gyerek voltam trabink volt majd egyes swift, voltunk mindenhol is Faterékkal, szóval... (Olaszország 10nap, kaját is vittünk, Horvátország 7nap, Szlovákia, Csehek, Ausztriában sokszor, meg itthon is 1-2 hétre Eger, Debrecen, Pécs, Bükk, Bp, Sopron...)
Megszületett a fiam vettem egy i30 kombit, mertúristennemférünkel. Aztán egy év múlva lecseréltem egy i20- ra, abban is elfért mindenki.
Abba mondjuk épphogy belement az összecsukható babakocsi
Kb 3 éves kortól, ha már nem kell a babakocsi onnan kb mindegy[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
válasz bandus #269357 üzenetére
Tudom, hogy meg kell állni a vonalnál, de csomó helyen semmi értelme, mert onnan nem látsz be semmit a kereszteződésbe.
De tudok olyat is, ahol nem álldz meg a vonalnál, akkor beléd rongyolnak balrólEladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
Új hozzászólás Aktív témák
- BestBuy topik
- Aliexpress tapasztalatok
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- LG C4 tévé, a népszerű OLED-sorozat legfrissebb tagja
- GTA V
- Ezúttal bennfentes kereskedelemmel vádolják Elon Muskot
- Death Stranding teszt
- Kerékpárosok, bringások ide!
- OpenWRT topic
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs