-
Fototrend
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
cOxeR
Ármester
Teljesen racionális is amit írsz.
Jobb fék is érdekes… mert ugye sok átalakított fék van, hiába több helyen fog, nagyobb, vastagabb tárcsa… azért ez se egyszerű. Pl egy f30 m performance fék tök jó lenne nekem, de kell vele játszani, hogy jó legyen, onnantól meg megint kérdés, mennyire megbízható.
Helyzetjelző a led, sok vizet nem zavar, de ettől még az se legális.[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
Nem lesz változás ebben itthon, inkább egyre lehetetlenebb lesz.
Ami tényleg vigasztal, normális arcú/mentalitású embert nem csesztetnek, vagy csak nem futottam bele túlbuzgó sünbe. Ezeket a kormos rendszámú szarokat meg igen is vegyél ki. Leginkább persze az elrohadt műszakilag alkalmatlanokat kellene kiszűrni utána a többit.Meg a ponyva nélkül platóssal viszem az aprókavicsot… ami lisztként zúg le az auto mögé 70-80-as tempónál… tegnap kiszedtem egy ilyet… megálltam előtte és kiküldtem az út mellé “gondolkozni”, legalább felfogta nem vicces.
-
cOxeR
Ármester
De rühellem az Elműt… “elfogyott” az áram, nem tudom feltölteni a kocsit az esti melóhoz, a reggeli köröm meg túl sokat felemésztett. (persze kellett nekem sietni haza reggelizni a nullason )
Ne csak az elfogyott a benzin itt a világvége posztok legyenek. -
cOxeR
Ármester
válasz Reggie0 #240673 üzenetére
Volt egy laza 5 órás áramszünet, egy markoló likvidált egy 20 kV-os kábelt… (ami miatt mindent is buktam, vezetékes net - hiába volt a modem meg a Router “online” UPS miatt/mobil net se ment mert az átjátszó eszközök is elmentek aludni…
Kicsesztem a rendszerrel, így is elég volt a töltés. Mire holnap indulok - 5 óra - újra tele lesz.
Qru
Emelnem kell akkor az üzemanyag díjamat… önköltségen nem járom be a fel országot. (sokszor amúgy azért nem tudok Z-vel menni, mert a lokalizációk nem állandóan megközelíthetőek vele. (pl.: érdei úton kell mennem egy-egy szakaszt, tuti fennakadnék, meg lezúznám az alját.
-
cOxeR
Ármester
válasz Petyyyyy #241012 üzenetére
A taxisok pont lesajnálják, nyernek 1-2dl-t 100-on, aztán majd eladják és a következő majd szív mint a torkosborz.
Ugyanez az olajcsere… 20-30 ezrenként… mert “drága”.
Igazan ott kezdődne a környezettudatosság, meg a spórolás, ha kötve lenne egy időtartam ami alatt nem lehet eladni egy autót, akkor saját kárán megtanulna sok ember autót normálisan használni, meg költeni rá időben nem akkor amikor már lóg a bele. Persze ez kivitelezhetetlen… nekem 22 éve van jogsim, most tartok a 4. autómnál. Amiből igazából 1 hobbi, azaz 3-ra oszlik a tényleges km igényem, első kettő 20 évet szolgált ki, azért mentek a levesbe mert szétrohadtak - nem éreztem biztonságban magunkat már, mindegyikben bő 300e feletti km volt. -
cOxeR
Ármester
válasz Vismajor01 #241239 üzenetére
Azért van baj a toronyban is. Sokszor tökre felesleges a dudálás a morgás, ilyen a közlekedés, picit előzékeny vagy, ezekből nincs semmi gond.
-
cOxeR
Ármester
válasz koxkids #241536 üzenetére
Én ma új max speed rekordot mentem a nullason hazafele, 157 km/h, navi szerint 153 km/h.
Budakeszin megelőztem egy csudakék Macant (nekem bejön ez a szín mondjuk), mert a két tini kislány annyira nem akart haladni. Szegény auto rommá volt padkázva körbe, gumi is sérült volt elől, annyira ügyesek voltak, nem is értem, hogy sikerült akkora ballonos gumikkal ezt összehozni… sajnálom az ilyen értékes autókat, hogy olyanokhoz kerülnek, akik nem értékelik ezt.
-
cOxeR
Ármester
Srácok/csajok ki, hogy tárolja a téli/nyári szettet? Felnivel együtt, nem csak a gumit.
Ilyen fali tartó esetleg? Mondjuk jó bután néz ki, befelé fordítva.
[link] -
cOxeR
Ármester
macilaci78
Pont az alapterületen szeretnék spórolni.molnarpeter
azért nem tennék így, túl drága ehhez az alufelniQru
Most nekem is így van, ezt akarom megszüntetni.Küzdök a szekrény témakörrel, annak a tetején lehet elférne. Leginkabb tolóajtós szekrény lenne ideális, olyan 50-60 mély, 230-250 magas, kb 3m szélesen, de egy értelmes áron levőt nem találok.
-
cOxeR
Ármester
válasz macilaci78 #242104 üzenetére
nem is rossz ötlet ez a kerékpár lift… csak kell belőle valami masszív példány.
Ma mondjuk megint meghallgattam, hogy miért nem jó ha körbe van rakva az autók körül a sok cucc, meg egy salgópolc… miért akarok rendet, meg “zárt” szekrényeket, meg a bringa a falon is jó. Szerintem 8 éve nem ült bicajon, én se… -
cOxeR
Ármester
válasz Doki16 #242507 üzenetére
Azért ez a 10-11 kWh-ás fogyasztás nagyon lábfüggő, meg töltési veszteség nélküli adat inkább, a 9 főleg.
I3-al - mondjuk nem feszülök ezen, tegnap is lincselendő sebességgel autópályáztam - 16-17kwh között vagyok, ami inkább a 20-at nyaldossa veszteséggel együtt 100km-alatt. Ergo 1400 Ft inkább mint 7-800, persze így is bőven jó a matek. (szerintem 1-2 hónap és nem 2 számjegyű összeg lesz a villany. -
cOxeR
Ármester
válasz kisza25 #243288 üzenetére
Mi glutén, cukor, tej, szója mentesen élünk… - néha van egy kis bűnözés, de alapvetően kerüljük. (étterembe teszünk kivételt, ha enni akarunk bármit is… )
Mondjuk ahogy átalányt számol az mvm az is megér egy misét… após 40m2-es lakására kiküldtek 800kwh-s havi átalányt Nálunk óracsere volt szerdán (advesz) másnap kiküldött számla saccolt óraállás potom 1300m3-el volt magasabb, mint amivel leszerelték az órát. Előző hónapban meg 40e túlfizetést küldtek ki…
[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz tboldi #243289 üzenetére
Most vettem utoljára ott tojást… épp keresem a helyi forrást… (melyalmos L-t szoktam venni azért ilyen drága)
Qru
Igen ez az első kör, de szerintem karácsonykor, sőt tovább megyek február lesz a legkeményebb, amikor már amúgy is ingerültek az emberek a téli depresszió miatt.
-
cOxeR
Ármester
válasz kisza25 #243293 üzenetére
Eddig se tankoltam 480-ért, csakaszázas vagy a villany.
Az auto amúgy nekem is nagy kérdés, témához visszatérve, Z4-em pl mit fog érni 2-5 év múlva… mi lesz az elektromos bumm közben ezekkel a benzinesekkel/értékükkel.Javul a lehetőségek tárháza, csak a beszerzés sokszor időt (persze extra pénzt) igényel. Nekünk 4-5 boltba kell mennünk, hogy be tudjunk vásárolni heti szinten. (zöldbanánliszt, rizstej, rizsliszt, normális basmati rizst is nehéz felhajtani. Ott van a kókuszolaj is… tavasz óta 50%-al ment fel.
-
cOxeR
Ármester
válasz kisza25 #243296 üzenetére
Ez érdekes téma, de őszintén egyik tábor ezt mondja másik azt. Rengeteg elektromos auto vígan megy sok 100e km-t, minden gond nélkül, nem vagyok benne biztos, hogy nem lesz tartósabb mint egy belsőégésű, ergo ritkábban kell váltani autót, én azt gondolom a fogyasztói társadalom a ludas, az állandó cserélgetéssel. (kivéve ha kipusztul az auto az ember alól és már nem alkalmas közlekedésre, de ez sajnos kereskedelmi érdek is)
Elnagyolt példa, ezer sebből vérzik, de pl vegyünk egy I3-at, tegyük fel, 400e km az élettartama (nem rohad el, nem döglik meg az akku, kopó forgó alkatrész csere van itt is, de rengeteg más nincs) egy átlag közlekedőnek évi 15, de legyen 20e km, bőven elég, ebből az következik, hogy 20 évig meg van oldva a közlekedés egy autóval. Ergo egy ember élete alatt, max 3 autót használna el. (átfedést nem is figyelmen véve, mikor nem egyedül ülsz autóban) Mennyivel másabb lenne a piac? Pusztán azzal ha hosszútávú használatra lenne kitalálva egy auto.
Töltési terhelés meg szerintem részben megoldható napelemmel (szintén 20-25 év tartóssággal számolva egy rendszert ez is, 2-3 csere egy ember eletciklusába) be se jut a hálózatba mert helyben el használod. - persze ide ideális lenne megint az akkus tárolás, hogy lehessen ezt az extra energiát ide-oda tologatni időben, de enélkül is van prompt direkt fogyasztás. Pl tegnap ebben a fos időben is termeltem 18,5kwh-t, ez ~100km nekem, kb ennyi is hiányzott a kocsiból, persze jó lenne ha ez 100%-ban direkt került volna az autóba, ami nem így volt, de ez egy jó időzítés/tárolás metódussal működhetne is.
Robotok se vagyunk nem állandó az energia szükséglet, már csak a közeledést figyelve… nem beszélve a többiről, szóval én látom benne ettől függetlenül a távlati létet, csak komplex gondolkodás/kialakítás kellene.Z4, meg kellett volna őriznek gyárinak, még inkább lenne esély, hogy sokat ér majd - na tessék az egyéni igény össze is zúzta a fenti elméletet
[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz kisza25 #243301 üzenetére
36e km felett vagyok már az I3-al amit én tettem bele (18 hónap alatt), bőven 90% felett itthon töltöm, mezei schuko töltővel, 10A-es. Nem kell ezeket az autókat feltétlenül pár óra alatt telenyesni, minden az időzítésen múlik… akár 8A-el is lehet töltögetni… de kell egy 16A biztosíték, meg egy alap 3x2,5-es tömör vezeték, azért ezt meg lehet ugrani, költség szinten is, egy dedikált nyomvonalra.
Balatoni ingatlan árakba bőven belefér(ne).
Nem akarlak meggyőzni, de sokszor több a hiszti… ez ugyanaz a kör, mint a nem megy el egy feltöltéssel 600km-t… ezért szar, aztán meg kiderül napi szinten 40-60km is elég a legtöbb embernek.[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz kisza25 #243303 üzenetére
Bp agglomeráció is cink… megveszik a 90m2-es nyelestelkes ikerházakat, letérkövezik a maradék 150m2 telek felét, hogy a trambulin elférjen, otthontamogatasival, ahelyett, hogy pl napelemet tennének fel, de a kettő auto a ház előtt kint áll az utcán éjjel nappal, a vendégek meg már elém parkolnak, mert nincs hely. Azt szeretem, mikor 3-4 autóval állnak előttünk… logikus előre gondolkozás annyira messze van sokaktól, hogy sajnos ez a legszűkebb keresztmetszet.
-
-
cOxeR
Ármester
válasz radi8tor #243310 üzenetére
Nem állnak be az udvarra… ne kérdezd minek akkor a térkő… olyanok is vannak akik a legforgalmasabb úton ahol jár haza a lakosság nagy része, simán kint áll napközben, pont nem fér el kettő auto így… pusztán lustaságból, ne kelljen kaput nyitni. Valaki meg elviszi egyszer a tükrét ő lesz mérges.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen