-
Fototrend
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
tomiii.
aktív tag
Hihetetlen, jövök haza Egerből kis papóssá vissza alakított sierrával (eladás lesz ) , Szarvaskőben(nyugis kis minimálisan kaynargós út) pedig 80-90 helyett egy J-s Astra 40-nel jön, kanyarban kb 30-cal. Haver épp beszéljük, hogy ez részeg lehet, alig bír az úton maradni, mögöttünk hatalmas sor, következő egyenesben meg kéne előzni, mert nem akarok a közelében lenni, na de lesz balra egy út, még a végén indexelés nélkül ránk húzza a kormányt.
Na, mondom nem baj, elkezdem tőteni' a paripát 2-esben, hogy kilőjünk (az olyan 60-70 környékéig kellemes), amint tiszta a terep és a leágazás előtt elhúzunk mellette. Jószág feltőtve', kilövök, hármas, az ajtaja mellett vagyok erre nem áthúzza a kormányt a barma? balra betonkerítés, satufék , megússzuk ő tovább közeledek a betonkerítés felé aztán ezt észreveszi ő is, majd nem belesatuzik a piros pöttyökkel jelölt területen? vissza kettő, vissza a sávomba mögöttünk közben millió autó, majd ez lekanyarodik és megy a szembe sávban tovább.... Már bánom, hogy nem írtam fel a rendszámát és jelentettem be, nem tudom ilyet szoktak-e vagy van-e értelme. Csak én úsztam meg a 7 éves jogsim ideje alatt az ilyeneket eddig? Ez meglepő volt.
[ Szerkesztve ]
-
tomiii.
aktív tag
válasz Skillet #45829 üzenetére
ááá olyan nincs, ha mégis lenne, akkor bevan készítve a tartalék kaszni(k).
(#45830) Jaffa75 : Ő pont, hogy már nem volt magában. Olyan részeg lehetett, hogy az hihetetlen, mondom, szalagkorlátot is épphogy elkerülte vagy százszor, folyton lement az útról 40-nel is. (egyenesben)
-
tomiii.
aktív tag
válasz barnam_ #45852 üzenetére
hát a kuplungrúgás hol maradt? Amúgy engem is meglepett nemrég, eddig sima difivel mentem, majd bekerült a sperr, aztán 40-nel kanyarodtam, kanyar után autó állt az útszélén, tovább kanyarodtam stagnáló gázzal, majd úgy megindult, hogy én is meglepődtem.
[ Szerkesztve ]
-
tomiii.
aktív tag
#maikaland
Anyum az elmúlt 20 évben kb most ment volna velem másodjára autóval dolgozni a busz helyett, hát... a táv utolsó 5%-át ismét busszal tehette meg. Egy 30-al tötymörgő autó előzésébe kezdtem, amikor is a kis 40 éves konstrukciójú blokkocska rezgései, melyek a kihúzatáskor keletkeztek és a rozsdamanók együttes munkája által eltört a kipufogó és lógni kezdett, ez nem is volt vészes, míg be be nem fordultam a rendőrség épülete mellé, ahol szépen le is szakadt és húztam a kocsi alatt az egészet.
A rendőrségi parkolóba keresztbe berántottam a paripát, már ezt is furcsán nézték, a legérdeklődőbb tekintetek viszont akkor voltak, amikor a kocsi alól kimászva (megállapítottam, hogy a f.szom se köti vissza) hátra mentem, majd egy határozott mozdulattal lerúgtam az egész rendszert, kihúztam a kocsi alól és bevágtam a csomagtartóba, majd elhajtottam.az autó egy gumis műhely szállító autója (is) ezért ilyen retkes, már vagy 20 éve vagy betont, vagy fát, vagy gumit, vagy lomokat hordanak benne Többit meg én hánytam szét, mikor a kocsi alá feküdtem.
Pedig ma pihenni akartam, de hát ráérek mindig más szarját tákolni.
-
tomiii.
aktív tag
válasz z123456789 #46121 üzenetére
Már kijavítva. Akinek nincs hegesztője, annak legyen bilincse. Na, jó, nekem az sem volt, csak egy. Gondoltam átnézek a szerelőhöz, adott egyet, majd itthon rájöttem, hogy 3 kell. Visszatekertem a szerelőhöz:
-Csőő Gyuri bá'
-Ne bassz, elszakítottad a menetet mi?
- Jaaa, dehogyis, aggyámá' még egyet, elszámoltam magam.
-Óóó nesze, itt egy új, csak eredj már innen.
-Kösz, csőő Gyuri bá'Majd megalkottam ezt a remekművet a ház előtt, ha már úgyse fizetnek érte, minek legyen szép is?: [kép]
(#46122) Qru: Olyan megnyugtató, hogy az utcaimon most már minden új vagy új állapotú. Remélem jó ideig majd hozzá sem kell nyúlni, ha kész lesz.
[ Szerkesztve ]
-
tomiii.
aktív tag
válasz TommyX_ #46139 üzenetére
Most, ha vaskalapos lennék, mondanám, hogy ez nem Sierra, hanem P100. Mondjuk tényleg nem Sierra, hanem P100. Egyik haverom műhelye: [kép]
Másik szemszögből: [kép] (igen, még egy, az a szaladgálós. )
U.i.: Most látom, hogy az Aranyélet 2. évadában szerepelni fog egy Sierra: [link] Már az elején tudtam, hogy lesz majd benne, mikor mondták, hogy visszatekintenek a rendszerváltás idejére.
(#46142) hacki87: Ezen egy bevágás van, egyet vágtam be csak. És ez is kifúj kicsit, de átmenetileg jó, komplett új rendszer kell.
[ Szerkesztve ]
-
tomiii.
aktív tag
Na, Urak. Véleményt kérnék, MINT hirdetés, milyen? [ hirdetés ]
Nem az én autóm, meg tudjuk, hogy nem is itt van piaca szegénynek, csak segítettem a hirdetés összehozásában, nem túl sok dumás a szöveg? Képeket kicsit régiesítettük, szerintem egész korrekt retro képek lettek.
[ Szerkesztve ]
-
tomiii.
aktív tag
Megnézzük arról lett-e kép készítve.
(#46326) Jaffa75 :
Hoppá, köszi. Sokat volt vailálva, hogy beleírjuk-e, hogy szinte teljesen rozsdamentes vagy sem, végül is visszaírtuk, de akkor a szinte lemaradt. Jelzem is. Szerk.: Nálunk ott van, hogy szinte eredetileg is.
[ Szerkesztve ]
-
tomiii.
aktív tag
válasz focvis #46330 üzenetére
& (#46331) [rvilike]: Ezt nem értem, miért? Mi felénk(gondolom máshol is) a buszokba, kisbuszokba és mindenbe beleteszik. Sokkal tartósabb, Pirike néni se égeti le a bolt előtt, mikor elindul. Amit venne az ember a boltban, attól fényévekre tartósabb. A köszörült lendkerék meg csak egy minimális igényességet feltételez, egy 250 ezret kuplungot, ha kiveszel (nekem egyébként az került az utcai autómba. ) , akkor az a minimum, hogy a kopás közbeni egyenetlenségeket egy köszörüléssel rendbe hozatod.
Játszós autó: Az az oka az eladásnak, hogy arra nem való. A "de miért adod el?" kérdésre a válasz.
Rozsda látszik a képeken, a jobb hátsó kerék előtt a küszöb végén. Közben haver beállította, hogy a képek ingyenesen nagyíthatóak legyenek.
Mindenkinek köszönjük a megjegyzéseket.
[ Szerkesztve ]
-
tomiii.
aktív tag
válasz EQMontoya #46347 üzenetére
Akkor egy gyors tényfeltárás.
történet 1 fejezet:
Ugye azt tudod, hogy 100K-ért lett véve? Mert olyan hibái voltak, amik GTK-nak minősültek a tulaj szerelői szerint? -beragadt ajtózárak, "kuka" váltó, rosszul járó motor, halálfélelmet okozó futómű. Nézzük mi mennyibe került: Ajtózárak: 10 autónyi van itthon, ingyen. Váltó: egy kopott szilent nem engedte sebességbe tenni: Szintén egy zsákkal van és gyártani is tudok akármennyit: ingyen. Motor: Kopott fojtószelep potméter: 3.000ft (persze ez is volt itthon) Futómű: Volt itthon minden, amik kb 1000km-t sem futottak(inkább 500 környéke): első gátlók 15k, szilentek 2k, hátó gátlók 4k, rugók 4k. Ez ~30k. Tisztítás, takarítás, festékek, gumik: ~30k. műszaki: ~30k Sum: ~90k,történet 2. fejezet:
Tőlem vett bele kb 150 ezerért alkatrészeket anno, ekkora tételnél egy pár napos munkára munkadíjat ugye nem számolok, majd most ezek az alkatrészek eladásra kerültek 170k környékén. (és ugye megmaradtak azok, amik jelenleg a kocsiban vannak)
Szerintem teljesen tiszta minden.
Jah és ugye a lényeg: Nézd meg majd az én kocsimat, nincs két gyári elem rajta, aminek hasonlítana a színe nincs két párhuzamos illesztés és ezzel még alig volt játszva anno. Na, ezt nem akarta ezzel.
[ Szerkesztve ]
-
tomiii.
aktív tag
-
tomiii.
aktív tag
-
tomiii.
aktív tag
válasz Mágus2 #46396 üzenetére
Persze, ez egyértelmű Ez sem erős egyáltalán, csak használható, de azért maradnék turbós benzines vonalon házon belül majd. (2.8bar után, stock motoron azért meglepődtem)
-
tomiii.
aktív tag
Na, Sierra hirdetéshez update: 2 nap alatt 6 komoly érdeklődő volt, ma egyszerre 3-an jöttek, mindenkinek tetszett, egyik E36-ot akarja eladni és megvenni ezt. de 8-kor is érkezett egy vevő, ő, ha minden igaz megvette. Még haver kérdezte tőle, hogy az árral, hogy van? Aszondja' tökéletes az ár, nem akar alkudni.
Tesztkör előtt hívott haver pont, hogy nem indul a kocsi csak teker és próbálná a vevő.
Kérdezem, hogy AC zúg?
-Ja, az nem. Meghalt volna?
-Mit csináltál utoljára?
-Mutogattam, hogy a csomagtér teljesen rozsdamentes.
-Pótkerék?
-Azt beledobtam.
-Akkor vedd ki, kapcsold ki szépen a boruláskapcsolót és tedd vissza szépen a kereket.Kár érte. Kiváló ügynök volt.
-
tomiii.
aktív tag
Egyszerűen hihetetlen, ha leírnánk egy könyvbe, hogy mik történnek nálunk a műhelyben, nem lenne ember, aki elhinné, hogy ilyen létezik. Ma este egy egyszerű kartervédő lemez meghajtása volt a feladat, 9 óra körül, persze élhajlító gép nélkül, folyamatos próbálkozások után fél 12 körül ez a mondat hangzott el:
"-ÁLLJ MEG B.MEG, LEEMELTÜK A TETŐT!!!" *tetőszerkezet recsegve puffan vissza a műhely tartófalaira*Sikerült megemelnünk az egész tetőt.
Egy rossz kép a technikáról: [kép]
Skillet: Gratula
[ Szerkesztve ]
-
tomiii.
aktív tag
válasz szilva01 #46975 üzenetére
& (#46976) Skillet : Szavak helyett erre csak egy képpel tudok reagálni a mai napról: [kép] Legyen kettő: [kép]
ja, és természetesen volt előzménye is a kartervédő hajlításnak. A lyukvágás:
-ÁLLJ MEG, nagyon füstöl!
-bírja még, nyugi, tartsad.
-Nem látok, hagyd abba!!
-Kibírja!!
-NAGYON SZIKRÁZIK!
-Még egy kicsi kell csak
-b@zdmeg, leb.szta az automatát,már a 2. fúróm, hozd már át a te fúródat.
-Biztos, hogy nem.A szokásos kép (egész műhelyben ekkora füst volt: [kép] (a vonalak, csak kézzel voltak behúzva, hogy hány nyílás legyen)
Lehet kicsit veszteségesen dolgozunk.
[ Szerkesztve ]
-
tomiii.
aktív tag
Kedvenc. Nagyon eltalálták, németeknek ilyet nem igazán sikerül csinálni.
Egy valamit nem értek, hogy pontosan, mi is ez az "IBC elektrohidraulikus fékrendszer". Nekem annyi jött le a cikkból, hogy ugye nem vákuumos a fékrásegítés és nem kell külön ABS tömb és villanymotor hajtja.
Na, nekem ugyanilyen van a Sierrában 30 évvel ezelőttről: [kép]
-
tomiii.
aktív tag
-
tomiii.
aktív tag
válasz szőröscica #47346 üzenetére
Helyes, hogy olyat veszel, amilyet szeretnél(és meg is engedhetsz magadnak), nem robotként statisztikák alapján választasz.
-
tomiii.
aktív tag
válasz Declare #47423 üzenetére
Ezzel a teszttel most semmit nem mondtál, indoklom:
A tesztben is ott van, hogy a 3 és 7 éves gumi esetében 2% eltérés van az egyik párnál(ezt tudod, hogy hívják? mérési pontatlanság), jah, hogy pont egy olyan esetet kellene nézni, hogy neked legyen igazad? Alapból egy rakás gumiforgalmazónál ki van téve, hogy 3 éves új gumi, megfelelő tárolás mellett még tökéletes. Kiviszed az új gumit és szerinted nyár végére akkor kuka? Meglehet vizsgálnia gumit még mindig, nem netes szakértők vizsgálják fórumról, hanem akiknek ez a szakmája évtizedek óta és, ha valakinek emiatt balesete van, akkor mehet a börtönbe. Lehet 10 gumiból csak 2 jó, de ha normálisan bevizsgált helyről veszed, akkor jó.
Ennyi
Ausztriai 4 éves dologról meg akkor keress egy hiteles dokumentumot, de mondjuk felesleges, mert németországban meg az autópályán nincs sebességhatár, akkor ezt is vegyük figyelembe és mehetek én is amennyivel akarok itthon? Nem mérvadó.
Autóipari cégnél, ahol gyakornok voltam, ott is volt egy mérnök, mindenhez volt hozzászólása, mindenhez értett, aztán egy hüvely esetén mit akart először csinálni? Központot fúrni, Hiába lett elmondva, hogy hüvely, neki kellett az a központ. És akkor hidd el, amit mond. (egyébként a debreceni egyetemről jönnek ilyen jó képességű mérnökök) Itt is ezt érzem.
Meg kell vizsgálni az adott gumit és kész. (7-8 éves gumikról van szó ugye)
Kár, hogy nem vegyipari mérnöknek tanulok, ez jó szakdolgozat téma lenne.
[ Szerkesztve ]
-
tomiii.
aktív tag
válasz Declare #47442 üzenetére
nyári*
*=téli
Akkor átírva, lényegtelen. +: 2% nem pár méter féktáv, hanem mérési pontatlanság, aminek a pontosságához közelébe érsz pl te sem, mert profi pilóták végezték a tesztet, ha jól emlékszem. Ergo nálad pl semmi különbség nem volna valószínűleg.(#47447) B-L-A-C-K: Imádkozok érted és a forgalomban körülötted levőkért.
---------
Más, azt hiszem Novemberben átírás és műszaki, a téli találkozókra már feltudok nézni szerintem. Kop-kop. [kép]
Bár még most is folyamatosan "drasztikus" fejlesztések vannak, mikor kezdeném felújítnai a féknyergeket és az összes szilentet polyurethánra cserélni, ha nem akkor, amikor kész az autó, de legalább mindenhova új szilentet vettem a nyáron, de mindegy. #szétmindenmegint
[ Szerkesztve ]
-
tomiii.
aktív tag
válasz stickermajom #47462 üzenetére
Ha esetleg van időd és újságpapírral és csomagolószalaggal körbetekered és vaterafutárral feltudod adni, (900ft+ csomagolás) akkor át is utalnék minden költséget, amivel ez neked jár.
lenko: hitelesítem és akkor kiderül mennyire jó.
[ Szerkesztve ]
-
tomiii.
aktív tag
-
tomiii.
aktív tag
válasz stickermajom #47474 üzenetére
Koszi.
-
tomiii.
aktív tag
válasz Mágus2 #47588 üzenetére
Holnap visszatérünk erre, ma már nincs kedvem számolni. Bár 2012-es tankönyvekből néztem infókat ellenőrzésként(nem írták, hogy hányadik kiadás vagy mikor volt az első), én sima gépésznek tanulok ergo, csak belegondoltam a súrlódás nagyságába, de holnap számolgatok egyet, hogy mennyi az annyi.
Kerékagy szerintem más fontosabb dolgok miatt (is?) (lehet?) hasznos. Pl.
-középagy nélkül, ha letett autónál húzod nyomatékra a csavarokat, már esélye sem lesz középpontba állni, mert rajta van a kocsi. --->szar
-az ésszerűség miatt ugye a középfuraton centrírozzák a kerekeket, szóval csak innen központos, szóval, ha ezt tehermentesítő nélkül rakod fel ---->szar
-PLUSZ, gondoljatok bele, letudod venni a kereket a kerékagyról, ha leveszed a csavarokat? Le. Letudod venni a kereket, ha nincs központosítva a kerékagyon a kerék, de a csavarok nyomatékra vannak húzva? Nem hinném, sokadikergo: a meghúzási nyomatéknak nagyobb szerepe van, mint a kerékagy központozásának, pláne, hogy az nem olyan pontosan megmunkált szokott lenni, hogy ne lenne 1-2 tizedes eltérés(kivéve mikor összerohadnak . szerk: pl a hétvégén gumiztam egy Splasht és 1 tized biztos volt ott is az összes keréknél, gyári acél felnivel )Szóval jah, valószínűleg mindkettőnknek igaza lesz, csak én nem járműmérnökként gondolkoztam, biztos, hogy a kerékagyas tehermentesítés vagy soksoksokszorosára növeli a biztonsági tényezőt, ez igaz, a maradéknak meg holnap utánaszámolok.
Bár itt már inkább csak magammal vitázok, amint láthatjátok.
-
tomiii.
aktív tag
válasz tomiii. #47591 üzenetére
Hophop. Az en szovegemben vettem eszre egy hibat,(mindezt alvas kozben) majd rajottem, hogy masok kommentjeben is fellep ez, Maguseban is. Keverve vana tehermentesites es a kozpontozas!! Olvasom, hogy nem is arrol irok, amit akarok magyarazni, kozpontozast az agy vegzi, de ez nem feltetlenul egyenlo a tehermentesitessel!
[ Szerkesztve ]
-
tomiii.
aktív tag
válasz #03969024 #47658 üzenetére
A nagyobb középfuratú felni azért rázhat főként, mert középfuratban centrírozzák, ha nem ez központosítja, akkor értelemszerűen nem lesz központos. Lehúzás után szerintem sem tart már terhet az agy, de ma már nem volt bent a professzor, mire volt időm keresni. Hétvégén majd utánaszámolok, mert ma nem leszek itthon.
-
tomiii.
aktív tag
Aki megvette a papós Sierránkat nemrég, igazoltatta a rendőr.
Kerékcsere közben a saját garázsában. Szondával mindennel. Ezt miért, hogy?
[ Szerkesztve ]
-
tomiii.
aktív tag
válasz Debilon #47788 üzenetére
Egy 20 éves, magyar srác, aki nem iszik alkoholt, mert komolyan sportol, részlegesen szakadt ínszalaggal, kicsit nehézkesen, de kereket cserél így: [link]
Rosszul gondolod, nem volt 10 fős banda ott, cigizgetve, vodkával a kézben, bedrogozott csajokkal a háttérben.
Megállt a rendőr (garázs előtt már utca van rögtön) és odament.
[ Szerkesztve ]
-
tomiii.
aktív tag
-
tomiii.
aktív tag
válasz HoaryFox #47937 üzenetére
Én azért másmilyen jellegű rendezvényre fáradnék ki. Haveromékat pont kihívták Kaliforniába 3 hete versenyezni az All Star Bash-re. A drift versenyek/események (ez még csak az All Star Bash előtti bemelegítő volt) közötti napok is így teltek: [link] (2 perctről kinéznek az utcára )
Na, ezért kimennék.
-
tomiii.
aktív tag
válasz Declare #48143 üzenetére
"230 al van tiporva 8000 km es koraban"
Hagyjuk már. Mégis mi baja lenne? 3000-es fordulatot sem érte el. Egy új GT350-es Mustánghoz is annyit mondanak, hogy az elején 6000rpm alatt tartsd, ha megoldható. Gondolom senkinek sem tűnik fel, hogy a motort a gyártósorról rögtön fékpadra küldik teljesítmény mérésre... 8000km már elég szép táv , ismerősi körben az 500-800 lovas versenymotorokat nem járatják közel sem ennyit.
-
tomiii.
aktív tag
válasz Declare #48155 üzenetére
Nem erről volt szó. Direkt idéztem, nem tudom mit tehetnék még, hogy érthető legyen.Az, hogy 230-cal megy 3000-es fordulaton SEMMI kárt nem okoz. Ez nem hit és vallás kérdése. Én semmi másról nem írtam, csak erről a két dologról. Semmi másról, csak a 230km/h 3000rpm-en.. Azt hiszem, már kiemeltem a lényeget.
-
tomiii.
aktív tag
válasz MunezXBK #48450 üzenetére
Még valami hangszigeteléssel is megtoldanám. Szintén sokat számít.
(#48454) MunezXBK: Rezgéscsillapító. Ajtókba, padlólemezt áthúzni, ahol gyárilag nincs, oda kell belőle, de erre még kell a lehetőségekhez képest vastag hangszigetelő anyag, nekem is szétázott a gyári mikor az esőn hagytam pár évig, már tervezem a pótlását én is.
[ Szerkesztve ]
-
tomiii.
aktív tag
válasz MunezXBK #48454 üzenetére
Jaa, ez nem ilyen 2mm-es kátrányos cucc? van benne hangszigetelő anyag is? ez az, nem?
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Vezetékes FÜLhallgatók
- iPad topik
- Óra topik
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Politika
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Telekom mobilszolgáltatások
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest