Új hozzászólás Aktív témák

  • tomiii.

    aktív tag

    válasz Mágus2 #47588 üzenetére

    Holnap visszatérünk erre, ma már nincs kedvem számolni. :D Bár 2012-es tankönyvekből néztem infókat ellenőrzésként(nem írták, hogy hányadik kiadás vagy mikor volt az első), én sima gépésznek tanulok ergo, csak belegondoltam a súrlódás nagyságába, de holnap számolgatok egyet, hogy mennyi az annyi.

    Kerékagy szerintem más fontosabb dolgok miatt (is?) (lehet?) hasznos. Pl.
    -középagy nélkül, ha letett autónál húzod nyomatékra a csavarokat, már esélye sem lesz középpontba állni, mert rajta van a kocsi. --->szar
    -az ésszerűség miatt ugye a középfuraton centrírozzák a kerekeket, szóval csak innen központos, szóval, ha ezt tehermentesítő nélkül rakod fel ---->szar
    -PLUSZ, gondoljatok bele, letudod venni a kereket a kerékagyról, ha leveszed a csavarokat? Le. Letudod venni a kereket, ha nincs központosítva a kerékagyon a kerék, de a csavarok nyomatékra vannak húzva? Nem hinném, sokadikergo: a meghúzási nyomatéknak nagyobb szerepe van, mint a kerékagy központozásának, pláne, hogy az nem olyan pontosan megmunkált szokott lenni, hogy ne lenne 1-2 tizedes eltérés(kivéve mikor összerohadnak :W . szerk: pl a hétvégén gumiztam egy Splasht és 1 tized biztos volt ott is az összes keréknél, gyári acél felnivel )

    Szóval jah, valószínűleg mindkettőnknek igaza lesz, csak én nem járműmérnökként gondolkoztam, biztos, hogy a kerékagyas tehermentesítés vagy soksoksokszorosára növeli a biztonsági tényezőt, ez igaz, a maradéknak meg holnap utánaszámolok.

    Bár itt már inkább csak magammal vitázok, amint láthatjátok. :DDD

Új hozzászólás Aktív témák