-
Fototrend
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
rbalint88
addikt
A két dízel Passattal szívtam csak igazán, a benzines ugye a következő tulajnál dőlt szét (váltó+ sok bosszantó apróság), az egyes Golfnál a rozsdamanóval volt gond, de azt beszámoltam és árában elment egynyári vigyorgás után, BMW-nek szintén kasztnigondjai lettek (=fossá törtem), a Toyotánál a vége felé kezdett véres lenni a torka és az egy nemszeretem autó volt, úgyhogy inkább elpasszoltam nyomott áron, minthogy költsek rá.
Az Alfával eddig fél év és párezer km alatt nem volt semmi nyűg, pedig már 290ezer km-en túl van.
Fakírság a Toyota volt, az Alfa max hedonizmus* lehet, ha viszi majd a pénzt
*de csak fékezett habzású hedonizmus, mert ugye dízel. -
rbalint88
addikt
"Persze a BMW futómű etalon, ha az út minősége jó. Ellenkező esetben többet lesz futómű javításon, mint a forgalomban."
a BMW helyére behelyettesíthető szinte az összes olyan autó, ami nem McPherson+csatolt lengőkar kombóval van szerelve.
Más: Budapesten valakinek tuti akku-beszerzési helyre van tuti tippje? Splashben elköszönt a gyári akku, 2009 óta húzta. Holnap vagy szerda reggel legkésőbb kell megoldani úgy, hogy Margit hídtól megyek az akkuért, hazajövök és délelőtt 10-re megvan beszerelve, mert 11-re melóba kell érnem.
Exide Premium EA472-t néztem ki, 14800 és 18600 közötti áron találtam több közeli helyen is. -
Qru
MODERÁTOR
Pedig ez annyira nem általános még ahogy tapasztaltam. Most mikor vettük havernak a Lexust, megnéztünk párat és kérdezték hogy autószerelő vagyok?
Mondom nem, mert? Hát az obd olvasó miatt gondolták... Pedig csak egy 100 Ft-os BT-os kütyüvel ránéztem az ecu-ra. Hibakód olvasásra meg egy leszedált makákót is meg tudsz tanítani.Tsebacsi: Intézem.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
TaaT
veterán
"Azért ritka, az a 600e futott kocsi, ami eladható 200e km-rel."
"Ezt csak azokkal lehet eljátszani, akik odamennek, megnézik, azt mondják autó formája van, és gurul, majd megveszik."
Azaz a használtautó vásárlók döntő többsége. A legtöbb ember nem ért az autóhoz, nagyon nem. Nekik csak egy mosógép kell. [link]
Give them hell Ukraine!
-
Qru
MODERÁTOR
-
nyogo83
senior tag
Kis magyar valosag:
Haveromeknak Merci Vitojat loptak el egyik reggelre. Riaszto+GPS nyomkoveto volt benne. Sajnos nem olyan rendszer volt, hogy jelez mikor lopjak, csak le lehet kerdezni a poziciot ha nincs deaktivalva.
Reggel elso dolga volt, hogy lekerdezte a poziciot. Csepel kulteruleten egy muhelynel szakadt meg a jel a googlemaps szerint.
Rohant a rendorsegre es surgette hogy azonnal menjenek ki mert lehet meg ott az auto. Meg ot basztak le, hogy ez nem ugy van mint a filmekben hogy egy egesz ors azonnal kivonul szirenazva, mint valami gyilkossaghoz Megigertek, hogy azert gyorsan intezkednek.
2 napra ra mentek ki ellenorizni a helyet, ahol semmit nem talaltak, a tulajra semmit nem tudtak rabizonyitani, ugy lezarva.
Mondta lehet olcsobban megussza, ha fizet par nagydarab embernek es reggel a muhelynel kopogtat, nem a rendorsegen. -
Motion_Blur
félisten
Japán (na jó, inkább magyar ) autóba is mehet ez?
Nem tudom mire vélni ezt pl: "Speciálisan BMW, VW és MERCEDES-BENZ gépjárművekhez fejlesztve"
Motul és Sustina közül menne majd bele valami, de ez kb. 40%-al olcsóbb.
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
SzlobiG
félisten
Szerintem annak akinél én voltam hisz így logikus is ameddig elkészül a kártya addig tudj vezetni ezért kapod a papír alapú ideiglenes jogsit. [link]
Nem találkoztam egy hét alatt megjött a kártya.
Meg is találtam a hivatalos közlönyt a nő is ezt mondta :
a járművezetési jogosultság igazolására alkalmas további dokumentumok:
Magyarország területén járművezetési jogosultság igazolására alkalmas az ügyfél által együttesen bemutatott, az adott kategória tekintetében lejárt érvényességű vezetői engedély és a közlekedési igazgatási hatóság által a kérelemről elektronikus úton kiállított és az ügyfélnek átadott adatlap a vezetői engedély cseréjére irányuló eljárás kezdeményezését követően az új vezetői engedély kiadásáig, de legfeljebb a kérelem benyújtásától számított 60 napig.
Szóval neked mondták rosszul, vagy félre értettél vmit.
[ Szerkesztve ]
-
-
-
Motion_Blur
félisten
Én hosszabb távon azt tapasztaltam hogy a prémium benzinekből többet fogyaszt az autó (Shell 95 VP N+, OMV 95 MM) kb. 2-3 decivel. Legkevesebbet Shell FuelSave-ből kér, most már csak azt tankolok.
Sok helyen olvastam az 1-2 literes fogyasztás különbséget csupán az üzemanyagtól, de nem igazán tudom hova tenni, az hatalmas különbség
bitpork: a Shell hozza kintről a VP benyákat
[ Szerkesztve ]
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
-
Morris
veterán
Nekem az 1.4 varrógépem nem szerette az (békéscsabai) OMW-s nyálat. Egyiket se. (G4, 1.4 16V)
Ingadozott az alapjárat.A spurival kapcsolatban: Benzines/Dizeles vasba a menetdinamikán semmit nem vettem észre. Csak annyit, hogy hangosabb tőle a motor.
Ellenben a Mági által használt VIF Super Diesel Additive-től sokkal halkabb a gép. De ugyanezt tudom elmondani a a Castrol TDA-ról is. Ezek jó cuccok.A Passatba (1.9PD 130LE) csak shell vpower nitro+ -t rakok. Ezzel megy a legjobban.
[ Szerkesztve ]
-
-
w333
félisten
De nem igazán értem, mert eddig 5-600e volt a határ
Kornélkának próbáltam autót ajánlani !
Szerk.
Ha megengedhetném magamnak szerintem még akkor sem vennék ilyen drágán autót ... semmi értelme nincs, attól reszkessek hogy mikor lopják el vagy attól hogy mikor tolatnak bele a parkolóban, nem a szomszédnak keresek autót, hanem használati célra saját magamnak ... persze én imádom az autóimat és mind 1 -től 1-ig makulátlanul rendben vannak és nagyon vigyázok rá + minden pici hibát is azonnal javítok de ilyen drága autónál már hatalmas a rizikófaktor
Családi ház + garázs na így már én is inkább valami komolyabbat vennék !
Illetve szakmám miatt saját magamnak javítom az autóimat
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
-
-
-
runner 125
nagyúr
Ezeket a sorokat annó többször láthattuk szerencsétlen Integra-tól is... én is motorozom, teljesen más ott a sebességérzet, mint autónál, ebből nem szabad kiindulni. Emellett motorral nagyobb mértékben vagy veszélyes magadra, mint másokra, míg autónál ez a tényező kiegyenlítődik.
190-eket csapatni autóval felelőtlenség, önismeret, technikai felkészültség ide vagy oda."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
w333
félisten
Maximálisan egyetértek de nem ezzel van a gond ... hanem azzal hogy a nyugdíjas néni vagy bácsi esetleg olyan aki a telefonját nyomja, vagy olyan aki a szemét festi és index nélkül sávot vált, te meg jössz a hátánál 190km/h -al, vagy másik eset hogy nyári gumival keresztbe fordul eléd
Illetve nem is magunkra kell figyelnünk hanem mások balf*szságaira, mindent szabály betartok normálisan közlekedek és már a lábam a féken van mert tudom hogy a p*raszt nem adja meg az elsőbbséget, vagy egy kereszteződésben elém fordul, az ilyenekre én általában nagyon figyelek
Mostanában nagyon sokszor pl. a Szentendrei úton belefutok olyanokba hogy megyek a belső sávban majd váltok a középső sávba, de a szélszó sávból is néha ugyan akkor váltanak a középsőbe, és ezt nagyon sokan nem is figyelik (de néha még a visszapillantó tükröt sem)
Csak óvatosan (ahol lehet ott lehet) de mindig legyél nagyon körültekintő
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
Motion_Blur
félisten
Nem mindegy hogy 190-el, vagy 130-140-el mész a belsőben, amikor valaki kielőz előtted... nyilván aki belenéz a visszapillantóba, nem azt feltételezi hogy valaki két kilóval jön... ezt kéne megérteni. A másik meg hogy ekkora sebesség(különbség)nél közel sem tudsz úgy reagálni.
+ ehhez 3 sávos autópálya kellene, mert az nem megy hogy a külsőben mennek a kamionok 90-el, a belsőben meg levillogsz 200-al mert én csak 130-140-el megyek...
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
w333
félisten
Különben szerencsére nem egészen durdefekt volt, hanem hogy pontosabb legyek a futózott felületből szakadt le egy nagyobb darab ami a sárvédőívben óriási hangot adott ki (nagyobb volt a füstje mint a lángja szerencsére) majd szépen leengedett de még így is elég instabil volt az autó ... hátam mögött elég durva porfelhő volt
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
w333
félisten
+1 én is belefutok mindig az ilyenekbe
Autópályára visszatérve pedig, nagyon nagy hatást gyakorol az emberekre az ilyen-olyan Trafipax jelző alkalmazások (Waze stb.) nagyon sokszor gondoltam rá hogy letöltöm, de attól félek hogy arra ösztönözne hogy itt nincs semmi nyugodtan tolhatom neki ... így pedig bennem van a tudat (meglepetés ereje) hogy bárhol lehet trafi így inkább lassítok mert nem hiányzik a büntetés ... persze néha van olyan is hogy látom mindenki 150 -160 -al tolja akkor pedig már sorlódóm a többiekkel, de szerintem ezzel mindenki így van, vagy csak én ?
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
tboldi
nagyúr
Én még csak 2 éve motorozok (ha a kismotort is hozzávesszük, akkor 6), de már volt egy elég súlyos balesetem, önhibámon kívül. Tavaly júniusban egy hölgy ütött el szemből egy enyhe ívű kanyarban, kb. 120-130-cal mehetett a megengedett 90 helyett. Áttért az szembesávba, mert nem tudta megtartani ekkora sebességnél az A3-ast, és elcsapott. Mire észrevettem, hogy "hoppá, ez nem ott jön, ahol kellene", addigra késő volt. Az eredmény: bal oldali nyílt boka- és combcsonttörés, meg még néhány 8 napon túl gyógyuló sérülés. Azóta is mankózok...
Nem állítom, hogy nem követtem/követek el gyorshajtást soha, de azért a 190 szerintem is sok, egyet kell értsek runnerrel.
szerk.: Abban viszont egyetértek, hogy motoron fokozottabban kell figyelni, és az ezzel szerzett rutin rendkívül hasznos autóvezetéskor is.
[ Szerkesztve ]
-
EQMontoya
veterán
Sok dologban igazad van, és abszolút egyetértek.
Az autópályán 2 kilóval csapatásban nem.Ugyan nincs annyira erős autóm, mint Neked, 220 körül lehet valahol a vége (tényleg nem próbáltam, 180-190 körül volt a max), de már ez is elég.
A múltkor az M3-on menve a belső sávban rámentem valamire, ami úgy vágta ki a bal hátsót, hogy a szál kifordult belőle! Nyilván azonnal 0-ra is eresztett, lett rajta egy 1.5 cm hosszú és fél cm széles lyuk. 140 körüli volt a tempó, nem volt kellemes élmény. És egy két éves Toyo Proxes T1R-ről beszélünk, szóval nem szar gumi volt a kocsin. Ha ott kétszázzal megyek, legjobb esetben is végignyalom az elválasztó betont.Integra balesetével kapcsolatban: 99%-ban biztos vagyok benne, hogy ott sem a gyorshajtás ölt. Pár nappal utána voltunk páran a helyszín közelében, látszottak még itt-ott a nyomok. Esélyes, hogy gyorsan hajtott, de az a szakasz annyira egyenes és még egy úthiba sincs, hogy egyszerűen semmilyen magyarázata nincs annak, hogy ott hogyan lehet leesni az útról. Úgyhogy ennek okán majdnem biztos vagyok benne, hogy ha nem valami technikai probléma volt (pl. defekt), akkor elétéblábolt valaki a külsőből, meglökte, vagy valahogy hirtelen irányváltásra késztette, mert máshogy ott nem lehet balesetezni.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!