-
Fototrend
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
EQMontoya
veterán
válasz focvis #17023 üzenetére
sperrdifi.hu
Állítólag elég jó cuccokat csinálnak, de garis autóba azért 2x meggondolnám.
Kérdés, hogy mennyire bontható a cucc? Egyben van-e a váltóval a difi, vagy külön leszedhető? Elsőkerekeseknél sokszor egyben van, ami tovább bonyolítja a dolgot.Összességében elég nagy f@szság a gyártóktól, hogy 200 ló fölötti elsőkerekes kocsikat tolnak ki értelmes difi nélkül, pedig már egy tisztességes MX-5-ben is van amúgy.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz roberto211 #17052 üzenetére
Qru: ahh, pont ezt akartam kérdezni.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz szőröscica #17132 üzenetére
Nekem ez a lámpa + hűtőrács kombó ebben a formában valahogy annyira nem adja.
Pedig mostanság tényleg talált el 1-2 formatervet a VW, valamelyik Passat meg a CC egész szép lett. Utóbbin mondjuk túl magas az övvonal.Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz szőröscica #17213 üzenetére
Szép, tényleg. De hol az olasz szívó v6, aminek már a hangjától könnybe lábad a fülem?
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz parandroid #17349 üzenetére
Menj vissza vele, mindenképp para.
Az a kisebb baj, hogy párás, a nagyobb, hogy ha az elektromos csati is kap esetleg a vízből, akkor drágább lesz javítani.Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
Azért a magyar közlekedés vasárnap odab@sz. Kecsóról jöttem Újbudára (M5,M0,6oson be), az M5-ön jött az első állat, egy kb. 20 éves Tranzit, Homasita-xenonnal, szerintem a fölöttünk elszálló repcsiket is vakította.
M0-on kirakták a jobbratartásra figyelmeztető táblákat, úgyhogy én feljogosítva éreztem magam, hogy akik tök indokolatlanul mennek a középsőben, azokat kivillogjam a f@szba. 3 autót sikerült, illetve egyet nem. Az volt a legszebb, 90 körül ment a középsőben utánfutóval. Villogok, semmi. Megelőzőm balról, pici duda, majd jobbra indexelve kimegyek a legbelsőből a legkülsőbe. Nem hatott, a mögöttem jövő megelőzte jobbról.
Viszont a 6-oson befelé láttam egy szép cápa 6er coupet, az kiváltotta az instant get érzést.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz Declare #17491 üzenetére
hogy es kik talaljak ki?
Totális imkompetenciával, hozzá nem értők, ahogy ez a végeredményen is tökéletesen látszik.Nem vagyok egy VW fanboy, távolról sem, de nem érzem jogosnak azt a mértékű vegzálást, ami most folyik ellenük ezért. A szabályozásról évek óta tudja mindenki, hogy fabatkát nem ér, sem a fogyasztási, sem a kibocsátási adatok nincsennek köszönőviszonyban sem a valósággal.
Valószínűleg mások is ugyanígy csalnak, csak (még) nem buktak le.[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz bitpork #17549 üzenetére
Sorry, a "használtakku-forgalom" okán én arra asszociáltam, hogy lopkodni fogják. Itt-ott már fel is bukkant, mint jelenség.
Amúgy jellemzően elég tartósak, nem nagyon hallani döglött akkukról, max pár cella.
Törésnél meg szerintem elbontják, mint minden mást. Ameddig van értéke, addig újrahasznosul, ettől is káeurópában nem kell félni.[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz bitpork #17559 üzenetére
Ejj, mik repkednek itt. Távolkeleten a legtöbb helyen sajnos nem frankók a munkakörülmények, de ezt azért ne keverjük ide szerintem, nagyon más a dolog.
Vegyük végre tudomásul, hogy a dízellobi az EU-nak és a német gyártóknak a közös "szüleménye", csak sajnos közel sem annyira jó, mint hisszük.
Már az adózásából is látszik, hogy komoly lobbi van mögötte, mert a gázolaj fajhője nagyobb, és kevesebb rajta a jövedéki adó, tehát vásárolt energiát tekintve bőven kevesebb adót fizet (10-20%), aki dízellel jár. És emellett ugye láthatóan több szart is pufog ki.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz Burt1793 #17591 üzenetére
Jah, szar fos, gagyi hibridek, ilyen például a GS450H, illetve a CT200H. Full műanyag belül mindkettő, semmi ergonómia. Jah, bocs, nem.
Láthatóan: jól láthatóan ebből van most a botrány, hogy bizony pufognak. Attól, hogy nem látod, még van.
tresh: nyilván a kamion legyen dízel, van a dízelnek létjogosultsága. A probléma csak az, hogy már az üzemanyagárak aránytalan adóztatása is a dízel felé tereli az átlag autóst is, és ez szerintem nem frankó.
bitpork: az nem elég lobbi, hogy aránylag kisebb adó van a gázolajon, cserébe sok embert foglalkoztatnak a gyártók? Így lettünk dízelkontinens, és ez sehol máshol nem lett ekkora trend.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz bitpork #17597 üzenetére
450: jah, az első széria emiatt nem játszana nálam sem. A 2013 utáni frankó, de az még nagyon drága.
A benzin jövedéki adója ~120ft/l, a gázolajé ~110ft/l.
Ha hosszáveszed, hogy a gázolaj fűtőértéke kb. 36mJ/l, a benziné pedig csak 33, akkor látszik ám a turpisság.zoo8800: kiváncsi lennék, szerinted mi benne a gagyi. Az Auris tényleg gagyi belülről, de a CT-ben van tisztességes kárpit, Alcantara ülés, rendes futómű, stb.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
Ez igaz, csak nem ez a probléma.
Az autózási költség zöme az adó, mindkét nyál esetén, ez ugye tiszta?
Adót azért fizetsz, mert autózni luxus, mert mert környezetet szennyezünk, valamennyire mindenképp.
A dízel kisebb fogyasztásának (azaz előnyének) egy része abból származik, hogy egy liter gázolajban kb. 10%-kal több energia van, mint egy liter benzinben.
Ebből pedig logikusan következik, hogy aki dízellel jár, az kb. ugyanannyi szennyezéshez és ugyanannyi autózáshoz bőven kevesebb adót fizet. Ez ugye kevéssé fair, az világos, ugye? Ezt hívják EUs dízellobbinak.Ennél érthetőbben nem tudom elmagyarázni.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
1.) Az áfa mindkettőn ugyanannyi.
3.) Nem, csak van hozzá némi közöm
4.) Nem jön elő, inkább az zavar, hogy a környezetvédelminek álcázott adókat használjuk arra, hogy a dízelezés olcsóbb legyen.
5.) Senki nem mondta, csak a 4. pont zavar.bitpork: jah, az is poén, hogy csak dízelre működik.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
Ezzel nem értek egyet. Fillérekből az autózik, aki 20-25 éves (főleg szívó)dezsőkkel jár, meg régi Swifttel.
Akinek 1-3-5 millás autója van, értelmesen karbantartva (van alatta tisztességes gumi, normális alkatrészek, nem füstöl, stb), az inkább biztonságosan és a lehetőségeihez képest kényelmesen autózik.[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz SzlobiG #17625 üzenetére
Ez féligazság, ugyanis egy benzines nem igazán pufog NOXot, de nem is ez a lényeg.
A probléma az, hogy a VW ugye átb..ta őket csúnyán, ezért baromi környezetbarátként árulták a dízelt, holott annyira azért közel sem az.
Az 5 literes suvok meg ott is a múlt, rengeteg a Prius, Camry hybrid és hasonlók.Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz bitpork #17652 üzenetére
Sajna csak egy részéből, egy részét lenyúlja tőlük az állam.
Mindezt úgy, hogy a benzinből befolyó jövedéki adó és áfa kb. hétszerese annak, amibe itthon az utak jó minőségű fenntartása kerülne, de nem kap ennyit a közűtkezelő és az AAK.
Egyik ismerős egy megyei közútkezelőnél dolgozik, onnan vannak az infók.[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz bitpork #17682 üzenetére
Leginkább a fékezés tölti, de amúgy igazad van.
Lehet, hogy tudja tölteni a motor normál üzemben is, de alapvetően szerintem a motorfék és a fékezés tölti. Gondolj bele, ha a motorral előállított energiából töltjük fel, hogy azzal később megsegítsük a motort, azzal nem igazán nyernénk semmit.[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
-
EQMontoya
veterán
Fogyasztásban kompromisszum, autópályán többet eszik, az tény.
Azért ha választani kell, hogy egy GS450h vagy egy duplaturbós, 200 lovas négyhengeres dízel mondjuk egy BMW-ben vagy Merciben, egyértelműen a GS kellene.
Egyszerűen annyival kulturáltabb, finomabb, hogy nem egy liga.A sorhatos finom BMW-kért pedig nagy kár..
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
Sejthető volt sajnos, évek óta pofázta mindenki (szaksajtó, környezetvédők, stb), hogy szar az irány.
Amikor kiderült, hogy a közvetlen befecskendezős benzinesek is kormolgatnak, különösen a turbók, akkor már lehetett sejteni, hogy ez így nagyon nem lesz jó. Aztán amikor jöttek a fotók a 60-90e után bontott Prince motorokról, akkor már világosan látszott, elvégre ami benn lerakódik, abból ki is jut.Kezdem azt hinni, hogy a kis sorhatommal kb. a legkörnyezetkímélőbb módon közlekedek, elvégre én csak CO2-t pufogok, de az legalább nem rákkeltő.
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
Az egészben egyébként az a poén, hogy a CO2 kibocsátáshoz minimális köze van az autózásnak, a legnagyobb kibocsátó ugye az állattenyésztés...
Az enyém még csak Euro3, de nincs korom a kipuffban így 195k km után sem.
Szóval a nagy környezetvédelemben lecseréltünk marginális mennyiségű CO2-t sok rákkeltő szarra. Remek, ez aztán megérte! Abban 99%-ig biztos vagyok, hogy ez a szabályozás a valakinek (német trió?) lobbija volt, vagy valami, mert véletlenül nehéz ennyire szart csinálni.
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
Same rules apply!
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Futás, futópályák
- Álláskeresés, interjú, önéletrajz
- Ukrajnai háború
- EA Sports WRC '23
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- 3 milliméterrel szélesebb lehet a Galaxy Z Fold 6 kijelzője
- Ikertornyos be quiet! léghűtések érkeznek a high-end szegmensbe
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- További aktív témák...
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W
- Eladó Ford Mondeo 2.0 TDCi Trend Bordó
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen