-
Fototrend
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
HellGreg
őstag
Sziasztok,
csak egy olyan kérdésem lenne, hogy van egy 97-es berlingo-m, ami időnként beriaszt minden előzmény nélkül. Mivel ez elég idegesítő és nem tartom szükségesnek magát a riasztót, meg lehet azt csinálni, hogy a hangszórónak elvágom a zsinórját, hogy ne vinnyogjon (nyitás, zárás, egyébként), vagy azzal okozok valami nagyobb kárt is?
Köszi
-
HellGreg
őstag
Sziasztok, nem tudom, jó helyen teszem-e föl a kérdést, de egy Citroen Xsaráról lenne szó, 1.4 benzin, 2002-es. Nem Picasso. Menés közben a motor kihagyogat és világít a befecskendezés lámpa (kis motor alakú ikon). Komoly lehet a baj? Injektor? Drága mulatság lehet?
Köszi -
HellGreg
őstag
Sziasztok,
Ford S-max 1.8 TDCI-men cicceg a porlasztó, valami tömítés elment rajta és szivárog ki az üzemanyag. Menni megy csak fura hangja van. Illetve hidegben elég nehezen ugrik be, 10-15 másodpercet kell gyújtani mire beugrik. Mivel nem vagyok ismerős annyira még Budapesten, nem tudom, hova vigyem. Kinéztem gyálon a Moltim szervizt, valakinek van már tapasztalata velük? Illetve tud valaki megbízható, nem lehúzós diesel szervizt? Dunaharasztiban lakom.
Köszönöm!
-
HellGreg
őstag
Sziasztok,
Mi lehet az oka, hogy Ford S-max 1.8 TDCi hidegben (olyan 3 fok alatt) nagyon nehezen gyúl be? kb 3x 10mp tekerés mire beugrik. Ezt csak hidegben csinálja. Most volt komplett felújítva az injektor, előtte is csinálta és ez nem segített. Azt mondták, a turbót is érdemes lenne felújítani mert megsínylette az injektor hibáját.
-
HellGreg
őstag
Valakinek van tapasztalata a defa motormelegítőkkel? Segít valamit ha nincs garázs és az udvaron áll az autó egész télen a szabad ég alatt?
-
HellGreg
őstag
válasz szőröscica #52297 üzenetére
Most hagytam.400k-t a dízcentrumban injektorfelújításért. Azt mondták ha be van rohadva a gyertya hasonló action lesz mint az injektor. Előbb gyűjtenem kell egy kicsit
-
HellGreg
őstag
válasz szőröscica #52302 üzenetére
Állítólag csipegeti az olajat és fel kéne újítani mert megsínylette az injektoros problémát. Az injektorok is be voltak rohadva, valami céget kellett hívniuk ami kiszedte őket. Menet közben ciccegett ahol az üzemanyag jött ki.. Ezért volt darabja 110k az injektorfelújításnak. Szóval elmondásuk szerint a turbót is fel kéne újítani, azt 120k-ra saccolták. A gyertya tudom hogy nem tétel, viszont láttam cégeket amik darabja 60k-ért szedik ki ha berohadt. Ha mind a négy akkor megint 300. Lehet inkább el kéne adni a francba.
Mivel valami azt súgja, mind a 4 be lesz rohadva természetesen, akkor is ha valójában nincs. Valahogy nem bízom a szervizekben
[ Szerkesztve ]
-
HellGreg
őstag
válasz molnarpeter #52305 üzenetére
Van jelentősége annak, hogy csak hidegben csinálja ezt? akkor, ha fagy. ha melegebb van, könnyebben, általában simán indul.
-
HellGreg
őstag
válasz roberto211 #52329 üzenetére
De azt hiszem pont oda vittem.
Azt meg kell hagyni hogy azóta az autónak szép hangja van, nem füstöl és nem büdös, kevesebbet fogyaszt és jobban is gyorsul. Más kérdés, hogy ez tényleg 430k-s szerelést igényelt vagy csak engem basztak át -
HellGreg
őstag
válasz molnarpeter #52305 üzenetére
Elvittem szerelőhöz. Két gyertya rossz volt. Szerencsére egyik se volt berohadva, pedig a negyediknél üzemanyag is volt. Gondolom az injektorszivárgás miatt, de az orvosolva lett. Szerencsémre így egyszerű gyertyacsere lesz hétfőn. Aztán turbófelújítás és azt hiszem rendben vagyunk. Lehet várni, mikor hal meg a kuplung mert 300k km-nél az is várható már
-
HellGreg
őstag
Sziasztok. Úgy döntöttem, tavasszal megszabadulok az S-Max nevű pénztemetőtől. Szeretnék valami 10-12 éves benzines autót ami családi egyterű (Opel Zafira pl.), megbízható forrásból. Sajnos a hasznaltauto.hu-n azt tapasztalom, hogy a hirdetések 99%-a autóbazári, és nem szeretnék külfölfről behozott, esztétikázott és visszatekert csotrogányt venni. Vagy ha már bazár, akkor megbízható legyen. Tudtok esetleg tanácsot adni, merre érdemes elindulni a keresésben? Fontos szempont, hogy az autó fenntartása és szervizelése ne legyen csillagászati, mint az S-maxnak.
Köszi szépen. -
HellGreg
őstag
1.8 TDCI, 2006-os. Most volt pár hete rajta komplett injektorfelújítás (400K huf). Már kezdtem örülni, hogy de jól megy mióta megcsinálták. Nem füstölt annyira, jobban húzott, kevesebbet fogyasztott. Erre egy hete a Hősök terén a dugó kellős közepén hatalmas füst csapott ki a motorházból. Gyorsan félreálltam és leállítottam a motort, de még egy félóráig füstölt utána is. Azt hittem ott leég. Autómentő hozta haza. Azóta sajna nem volt időm mit kezdeni vele, jövő héten elvitetem szervizbe. Nem tudom, mi lehetett a baj, szerintem valami üzemanyag vagy olaj folyhatott ki és kezdett égni a motorban. Alatta valami cseppek voltak, de nem tudom olaj-e vagy üzemanyag. Ha felnyitom a motorháztetőt, semmi erős szagot nem érzek.
Plusz még. A szervizben a múltkor azt mondták, turbófelújítás kéne (140K körül), fékcsere is időszerű.
Imádom mert nagyon szép és kényelmes, tágas, tekintélye van
De nem szeretnék erre az autóra dolgozni, ami pénzt elvisz az nem emberi. -
HellGreg
őstag
válasz rbalint88 #53933 üzenetére
Mondasz valamit, nagyon nehezen válnék meg tőle. Kicsit tartok ettől a füstöléstől, mi lehetett, remélem nem újabb párszázezer.
300 ezer km-rel vettem, tavasszal 1.6M-ért. Azóta beleraktam kb 15-öt. Főleg Dunaharaszti-Buda ingázásra használom a dugóban. Néha megyünk vele nagyobb távot. Szivem szerint megtartanám, csak ezek a javítási költségek ijesztőek. Tudom, ez más autónál is megvan. Eladnám 1.5 milláért, és nem biztos hogy jobbat tudnék venni. Még vacilálok, ez attól is függ, mi a baja most. Leginkább az a kínom, hogy szerintem az a 400 ezres injektorbuli egy átverés volt. Ha lenne valami megbízható diesel szerviz a környéken, nem is lenne gond. De itt pl. Harasztiban nincs ajánlott hely. Sufniszerelőkhöz meg nem biztos hogy célszerű hordani. -
HellGreg
őstag
válasz Integrale #53941 üzenetére
A kettős tömegű lendkerék-kuplung elvileg nemrég volt cserélve újra, ahogy a vezérlés is. Na ezt nem tudtam hogy nem jó ha alacsony az üzemanyagszint.
Én leszek a legboldogabb ha rendbehozva nem lesznek új meglepetések és el tudok járni vele 3-4 évig. Maga az autó nagyon tetszik, jó vezetni, erős, kényelmes stb. Nem látok hasonlót se ami ennyire tetszene.
A gyertyacsere óta akármilyen hideg volt, alig fordítottam rá a kulcsot már be is gyúlt. Előtte 1-2 perces tekerés volt mire beugrott.
Csak azt nem tudom, jót tesz-e egy ilyen autónak, ha dugóban poroszkálok vele mindennap. Úgy hallottam, nem tesz valami jót neki. -
HellGreg
őstag
Azt hiszem siemens van benne. Én még nem cseréltem ezen kívül semmit. Az előző tulaj mondta hogy most volt vezérlés és kuplung csere. Ha ezt a füstölést megcsinálták átnezetem rendesen hogy mit érdemes még kicserélni, pl. Ha gázt adok még mindig jön belőle valami ködszerű fehér füst bár állítólag az a turbó. Szaga viszont határozottan jobb mint az injektorszerelés előtt.
Az a baj hogy nincs diesel vezetéssel tapasztalatom. 2000 forsulatig nehezebben gyorsul. Majd olyan 2100 körül kilő mint a golyó. Na általábna akkor jön a füst. Néha fekete néha halvány fehér. Ez normális?[ Szerkesztve ]
-
HellGreg
őstag
Sziasztok, második autó vételét fontolgatom a családi S-Max mellé. A cél hogy minél olcsóbb legyen a fenntartása és ne legyen nagyon romlékony. Csak benzines jöhet szóba. Évjáratot tekintve 2000-2003 között, árban 4-500K körül. Az alábbiak a jelöltek:
- Citroen Xsara (nem picasso, 1.4 vagy 1.6 - ezt ismerem, a szüleimnek is ez van és nem olyan rossz)
- VW Polo (4 ajtós)
- Skoda Fabia
- Suzuki Ignis (az drábább azért)
- Peugeot 206
- Citroen Berlingo (személyi változat. ilyenem már volt és nagyon elégedett voltam vele)
- VW golf
- Opel AstraFőleg munkába járásra és rövidebb távú bevásárlásokra lenne használva, illetve csereautónak, ha az S-Max éppen szervizben nyaral (gyakori sajnos).
Ki mit venne?
-
HellGreg
őstag
válasz kalmanchris #54254 üzenetére
Évjáratcsökkentés alatt azt érted hogy régebbit kéne nézni?
Amőúgy a xsara2 azt hiszem az amire én gondolok, amit 2002-től gyártottak. 500 körül látni egész szép példányokat. Kombi nem kell, van egy S-maxom is.
Berlingo benzinesben nekem végtelenül megbízható volt. A legnagyobb tétel amit javításra költöttem, 60 ezer volt, hengerfejtömítés-csere, az is jó drága szervizben. -
HellGreg
őstag
Sziasztok. Tanácsra lenne szükségem. Karacsonykor autózni indultam a családdal a városba. Egyszer csak brutális füst tört elő a motorházból. Leállítottam a motort, de még félóra után is füstölt. Ford s-max 1.8 tdci. Égett szagot nem nagyon éreztem, úgyhogy arra gyanakodtam, hogy a hűtővíz lehetett. Elvitték az érdi szervizbe ahonnan később felhívtak és azt mondták hogy egr-szelepet és termosztátot cseréltek. Utánaolvastam de sem az egr sem a termosztát nem tűnik olyannak, ami kinyomja a vizet a motorba. Vagy lehet hogy igen?
-
HellGreg
őstag
válasz Evil Snowman #55596 üzenetére
Hát nagyon remélem hogy tudják mit csinálnak, mert nincs kedvem holnapután visszaszállíttatni hozzájuk. Csak valahogy most rossz érzésem van,de ha holnap beszélek velük amikor megyek érte, majd elmagyarázzák pontosabban mint telefonon.
Az viszont kicsit gyanús,hogy amikor az EGR-szelepet beszéltük, azt mondták, bontottat raktak bele. Az új 170 ezer lett volna mármint az alkatrész csak. Megnéztem a legismertebb alkatrész-rendelő oldalon, ott a drágábbik fajta kerül 85 ezerbe. Szóval ez nem stimmel.
Így összesen EGR-szelep + termosztát + felfagyállózás + munkadíj lett 85K + ÁFA.
És persze a bontott alkatrész miatt mehetek vele a közeljövőben újat cseréltetni... -
HellGreg
őstag
válasz #94529552 #55615 üzenetére
Ez így igaz. Az egyedüli pozitív dolog az egészben az, hogy legalább bontott egr-t raktak bele és nem az általuk 170 ezresnek kikiáltott újat. Viszont el fogom vinni Gödre abba a szervizbe ahol kifejezetten Fordokkal foglalkoznak, és itt alább ajánlották is. Egy tüzetes átnézést még megér a dolog, bár érlelődik bennem a gondolat hogy eladom mielőtt további százezreket ölnék bele. Eddig az 1.6 milla vételáron felül 730 ezernél járok ami a szereléseket illeti és még nincs vége mert a turbó is kilátásban van.
-
HellGreg
őstag
válasz Mágus2 #55662 üzenetére
Bocs, későn vettem észre a válaszod.
Szóval ez egy 2006-os S-max 1.8 TDCi, a szervizben olyasmit magyaráztak, hogy ez "vizes" EGR-szelep, és kilyukadt, valami gázt visszanyomott valahova, ha jól emlékszem a vízrendszerbe, vagy mi, és a túlnyomás levágott valami bilincset és kispriccelte a fagyállót, ami a forró motoron füstölni kezdett. Raktak bele másikat, meg termosztátot is cseréltek. Egyelőre jó, mondjuk már lassan ott tartok hogy félek menni vele, ami nagyon fasza ha már itt tartunk.
-
HellGreg
őstag
Sziasztok. A 2002-2003 körüli Nissan Almera milyen? Megbízható? Japánban rakták őket össze? Bentines 1.6 körüli kellene. Azt hallottam, hogy ezek a 15-17 éves japán autók nagyon jók.
-
HellGreg
őstag
Sziasztok, van egy ford s-max 2006 tdci.
Tavaly 2x magától lemerült az akksija. Egy villamossági szerelő megcsinált rajta valami relét, állítása szerint az okozta. Aztán megint lemerült az egyik reggelre. Azóta minden éjjelre lehúzom az akksit. Ma este csendesebb volt a környezet és amikor felnyitottam a motorházat halk sípolásra lettem figyelmes. Hallgatóztam és kb belőttem egy kis műanyag dobozt, 90% hogy abból jön. Persze totálisan lezárt állapotban még percek múltán is. A képen látható fekete doboz azMi lehet vajon ez a kütyü, lehet hogy ez okozta a lemerüléseket?
-
HellGreg
őstag
Sziasztok. Ford s-max 1.8 tdci 2006-ban van részecskeszűrő vajon?
-
HellGreg
őstag
Sziasztok. Ford s-max 1.8 tdci 2006-ra rendeltem 4 michelin energy saver nyári gumit s miután felrakták vettem észre hogy a súlyindexe 95 holott az előző gumik 99-esek voltak rajta. Asszem a 95-ös 690kg terhelhető. Az autó kb 1780kg és ha az egesz család benne ül akkor olyan 2100 kg. Elég ez így? Simán felszorzom a 690-et 4-gyel és ha alatta van akkor oké?
-
HellGreg
őstag
válasz focvis #78405 üzenetére
A forgalmiban a max tömeg 2500 valamennyi, úgyhogy még éppen jó. 2100-nál meg szinte sose megyünk nagyobb súllyal. Jó lesz ez
A szerelőm odaadta darabja 9k-ért, egyévesen került le valami német autóról méretszabvány gondok miatt. Ergo összesen volt annyi a 4 mint újonnan darabja ebben a méretben. Ekkora szerencsém lenne mindig[ Szerkesztve ]
-
HellGreg
őstag
Sziasztok. Nem bánom ha komikusnak tűnik, de muszáj ezt leírnom mert teljesen tanácstalan vagyok. Az autónk (S-Max) udvaron áll. Az utóbbi hetekben rájár valami állat (menyét vagy patkány), be a motorházba, össze-vissza szarik benne és szétrágja a motorháztető alatt lévő textil akármit. Azt ki is vettem. Viszont a motorház hátuljában is van valami textil, ahhoz nem férek hozzá, most meg azt rágja össze.
Patkánymérget raktam a motorházba, ismerősök tanácsára kutyaszőrt (hogy a szag majd távol tartja), semmi nem segített. Most autócsere van, a régi megy, új jön. Félek hogy az újat is szétrágja az a valami. Mi a fenét csináljak? Teljesen tanácstalan vagyok. Kutyát nem veszek mert kicsi az udvar és gyerekek vannak. Macskát szintén nem.[ Szerkesztve ]
-
HellGreg
őstag
-
HellGreg
őstag
Sziasztok. Pár napja panaszkodtam itt, hogy menyét szarik a motortérbe és rágja a textiles és szivacsos dolgokat benne. Vettem is olyan sprayt, amit ajánlottatok. A baj csak az, hogy tegnap este találkoztam a "menyéttel", ami nem más, mint egy méretes patkány.
Úgyhogy újra él a kérdés: mit csináljak vele? Sprayt nem láttam. Ultrahangos riasztó van, csapdák, granulátum stb...
Tegnap hoztam el az új KIA Carenst, nem szeretném ha szétrágná[ Szerkesztve ]
-
HellGreg
őstag
válasz molnarpeter #85607 üzenetére
Kicsit tartok a patkánymérgektől, nehogy valahogy átkerüljön a szomszéd kutyához (szél, akármi) oszt megegye...
Az viszont meglepett hogy a nagy csomó kutyaszőr semmit nem segített. Csak széttúrta a rohadék. -
HellGreg
őstag
válasz molnarpeter #85612 üzenetére
Ez járhatóbbnak tűnik.
-
HellGreg
őstag
Sziasztok. Elhoztam a KIA Carens 1.6-ost a szalonból. Persze az első utam az m0-ra vezetett. Érdekes búgás hallatszik az autóból ha 80-100 fölé megyek sebességben. Olyan mintha valahol rezonálna valami. Nem tudom, az is lehet hogy ez normális, vagy csak a téli gumi zaja lenne?
-
HellGreg
őstag
Sziasztok. Úgy adódott, hogy külföldre (Szlovákia) kell utaznom a hétvégén, de nincs zöldkártyám. Ez még mindig kell ilyenkor EU-s országok esetében? Lehet valami bajom ebből?
-
HellGreg
őstag
Sziasztok, új autónál (KIA Carens, benzines) mikor érdemes az első olajcserét csinálni? Azt hallottam hogy nem illik kivárni a "hivatalosat", hamarabb kell.
-
HellGreg
őstag
Na most visszatérve a korábbi patkánykérdésre. A szomszéd 3 autóját már zabálják rendesen (motortérben a szövetburkolatokat). A másik szomszéd még nem tud róla, mert nem szokta felnyitni a motorházat.
Nekem elment a Ford, jött helyette a KIA, abban minden műanyag, hála az égnek. De azért aggódom, mert az egyik autóban az utcában már az utastérben is járt patkány és megrágta a gyerekülést.
Ide már szakember kell gondolom... -
HellGreg
őstag
Sziasztok, lehet hogy elég primitív kérdés, de mindjárt megesz az ideg, muszáj feltennem.
KIA Carens, 5 hónapja vettem, most lett benne 10 ezer km. Benzines. Ma reggel a benzinkúton amikor fizettem, pont beláttam az autó alá és észrevettem, hogy valami csöpög az aljából (a motortér környékén). Hátratolattam, megnéztem közelebbről kézzel is, víznek tűnik. Már csak az a kérdés, hogy a tegnapelőtti égszakadás csöpög-e még mindig belőle, vagy mondjuk egy patkány elrágott valamit és a hűtővíz csöpög?
Meg tudom valahogy otthon állapítani hogy esővíz vagy hűtővízről van szó? Vagy menjek szervizbe?Amúgy a patkányok az utcánkban ki-be járnak az autók motorterébe.
[ Szerkesztve ]
-
HellGreg
őstag
Előfordulhat, hogy a telefon bezavar az autó távirányítójának? Ma nem tudtam kinyitni, mikor kijöttem a boltból. Nem reagált a gombra. Aztán kinyitottam manuálisan kulccsal, erre megszólalt a riasztója. Azóta nem tapasztaltam ilyet. Úgy emlékszem, telefonon beszéltem és ugyanabban a kezemben volt a kulcs, amikor próbáltam gombbal kinyitni. Ilyen hamar gondolom csak nem merül le az elem? 6 hónapos KIA Carens egyébként...
-
HellGreg
őstag
Sziasztok, meg tudja valaki mondani hogy Kia Carens 30 ezres első szerviz az olajcserén kívül mit takar és mennyibe kerül kb?