Új hozzászólás Aktív témák

  • lajafix

    addikt

    válasz Rive #5022 üzenetére

    megbocsátok. :) lényegtelen hogy a 3 sávos autópálya kivan építve 40 kilóméterre, ha az addig tartó egyre mélyülő mocsáron nem tudunk átkelni, s nincs is rá ötletünk(ha pedig nem is látjuk hogy mocsár van előttünk, akkor hogy tudunk autópályát építeni a messzeségbe?). azaz a tehermentesítésnek(mocsáron átvergődés pár évtizedes tranziensének) költségei vannak, amik vállalásáról egy büdös szó nem esett. Pedig trivi, 2 lehetőség van:
    1. a kieső bevételt vállalja az inaktív réteg, azaz még kevesebbet kap, mint addig. Pont az ellenkezője történt.
    2. az aktív réteg kitermeli a saját nyugdíját, és mellette kifizeti az inaktívokat. ez meg lehetetlen. Romló korfa, fejlődni akaró ország, aminek belső tőkefelhalmozásra van szüksége, alacsony adókra.
    3. egyéb bevételből pótoljuk. Mivel nem vagyunk semmilyen természeti erőforrásban gazdag, ez szóba sem jöhet, mint pl szaudiban.

    Bármilyen rendszer, ami a 2. pontot nem veszi figyelmbe az kvázi, mint a kommunizmus, amit ha jól emléxek nem értünk el, már a szocializmusnak hívott előszobánál belebuktunk. (de a gondolkodásmódja csak itt ragadt, ezt nem neked írom)

    erdoke:
    "Azért a hiány 3 % közelébe szorítása papíron sikerült, és korábban ez számított a legfontosabb mutatónak" A fenntartható leszorítás a lényeg egyszer. másodszor pedig nem a 3%, ez az a határ ahol már az EU is fúj. A normális az -tankönyv szerint- hogy nincs hiány normál gazdasági időszakban, s válságban az állami költekezés pár évig kicsit megszaladhat.

    [ Szerkesztve ]

    Rock'n Roll

Új hozzászólás Aktív témák