Új hozzászólás Aktív témák
-
titán
válasz jjeahh #57021 üzenetére
No, akkor nézzük, pontosan mit is jelent a 24-es kulcsszám:
ISO 100-on f/1.0-val 24m-re lévő témát világít meg megfelelően.
Te ISO 200-on f/1,8-cal akarsz képelni, tehát a maximum használható távolság alapvetően 24 / 1,8 x gyök2 = 18mHa a mostani vakudat akarod használni:
A problémád az, hogy nagy fénynél a kapott/igényelt záridő 1/4000-8000 (számoljunk 1/8000-rel), míg a vakuszinkron 1/160. Azaz 6 fé-vel lejjebb kell szorítani a záridőt. Ehhez egy ND64 kellene. Ekkor a használható tárgytávolság gyök2 a 6-odikon-nal csökken, azaz 18 / 8 = 2,25m marad a maximum megengedett tárgytávolság. Ezt kicsit befolyásolja a környezeti fény, de mivel nagyságrendi különbség van a megvilágításban, ez sokat nem számít (kb. max 3m lehet).Ha ez nem elég, akkor HSS képes vakura van szükséged: Olympus FL36(R), vagy Metz 48-50-52-58
Az FL36 TTL FP módban (HSS auto) 1/4000 záridőnél legalább ekv. 85mm-es látószögnél 4,5-es kulcsszámot vállal. Ez ISO 200-on 4,5 / 1,8 x gyök2 = 3,5m Csakhogy ha fel kellett tenni egy ND2-t az 1/4000-hez, akkor máris csak 2,5m (környezeti fényekkel max 3). Ugyanott vagy, mint a 24 + NDsok esetén.
Neked nagyobb kulcsszám kell, ezt pedig a nagy Metzek adják. Most nincs időm kiszámolni, de a kézikönyvi adatok alapján te is ki tudod.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz ROBOTER #57027 üzenetére
Ez így van. Ezért használtam a max. tárgytávolság kifejezést. Ha lágyítót tesz fel, akkor ez az érték csökken. De a max fölé lágyítóval sem jutsz.
Ha megnézed, a 24-es nem zoom vaku, az FL36-nál meg direkt kiírtam, hogy legalább 85mm-es gyútáv használata mellett. De egyébként ő is jelezte, hogy 100-120mm-en használná a vakut.
(#57028) jjeahh
Ha lesz időm, kiszámolom neked a max tárgytávolságot a megadott értékekkel, de valójában semmi sem fog változni.evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz jjeahh #57070 üzenetére
No, ha esetleg nem értetted, hogy mit számoltam ki neked délelőtt. A valódi megoldás: egy vagy több vaku távvezérléssel. Szemből villantva sosem lesz elég a fényed. Csűrheted, csavarhatod, fényformálózhatod, vehetsz brutális behemótot, zoomolhatsz, endézhetsz, rekeszelhetsz, izózhatsz ahogy akarsz, a problémád sosem oldódik meg, amíg a vaku a vázon van. Sokkal közelebb kell tenni a vakut az alanyhoz, mint ahonnan lövöldözöl. És ha már lent van a vázről, akkor beállíthatod a fényeket, árnyékokat igény szerint, legyen bármekkora brutális környezeti megvilágítás. Legfeljebb több vaku kell, nem egy.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Samu 16-50/2-2.8 teszt az slrgearen: [link]
Nyitva vicc, kettőt rekeszelve legalább éles, de a CA brutálisan szar. Pont olyan szar ez az objektív, mint amilyennek elsőre, a demó képek alapján tűnt. Ki fogja ezt megvenni?
Az Oly 12-40/2.8 teljesen nyitva mérföldekkel jobb, mint a 16-50 f/4.0-en. Az egál közelihez a 16-50-et egészen f/5.6-ig kell rekeszelni, akkor már "csak" a CA marad borzasztó.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz jjeahh #57080 üzenetére
Mert a HSS-re vagy ND-re még mindig szükség van függetlenül attól, hogy vázon van-e a villanó, vagy sem, van e fényformálód, vagy sem.
Az alanyhoz 1-1,5m-en belülre kell tenned a villanót, ha bármi értelmeset akarsz. Használj HSS-t, vagy ND-t, és használj fényformálót is.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz hibavissza #57083 üzenetére
Van egy számottevő gond. Havas tájnál vagy a portré bukik be, vagy a háttér ég ki. Ez teljesen elkerülhetetlen. Ezt kellene kezelni. Nem az árnyékokkal van gondja, hanem a problémás környezettel. Amikor a protré alanya egy merő árnyék önmagában is.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz hibavissza #57087 üzenetére
Látom a gordiuszi megoldás híve vagy: vegyé' meg mindent oszt' képelj, ne dumálj
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz berzerker83 #57099 üzenetére
WIFI-s megoldás van M10-re és PL7-re + tabletre/telefonra.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz jjeahh #57107 üzenetére
Én is, meg gondolom más is szívesen adna kölcsön rendszervakut próbálgatni. Csak hát a földrajzóra közbeszól
Ha lenne hó, meg napsütés, csinálnék tesztképeket, de most még a bemozdulásmenetes képhez is majdnem vaku kell.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Majdnem mindent, ha jól emlékszem RC módban a PL1-en a vázon levő vakut még nem lehetett az expo közben derítésre használni. Vagy igen?
De bizony lehet.(#57151) Freddy76
Sőt, hóban fejjel lefele fordítja a vázat, így lefele tolja kisujjával a kisvakut, ami így a hóra villant, és onnan szórja szerteszét a fényét
Aztán beleér a kezed a bilibe, felébredsz, és észreveszed, hogy villog az 1/180-as záridő, hogy hülye vagy, rakd már el a kisvakut ekkora a fényárban. És elkezdesz gondolkodni, hogy mit tegyél, de rádöbbensz, hogy az X-E1 azt se tudja, mi fán terem a HSS, vagy az RC flash[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Mercutio_ #57272 üzenetére
Igen, talált süllyedt Grand Harbor, vallettai oldal, az öböl szájától befelé nézünk az öböl belseje felé.
(#57271) fattyu
Igen, közelre is nagyon jó. Szoktam vele makrózni is, közgyűrűvel(#57269) jjeahh
Nyitva, nincs ok rekeszelni.[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Én a Sonnart mindenhogyan szoktam használni. Volt AF-es telém is, Oly 14-150, de eladtam, mert a legtöbbször azt is kézifókusszal használtam a tele végén Hungaroringen sokkal jobban lehet manuálozni a gyorsan száguldó autókat, mint S-AF-fel, vagy uram bocsá, kontrasztos C-AF-fel szenvedni.
Nincs állványom, viszont van relatíve stabil kezem a kézifókuszhoz. Himbálózó hajóról fél-egy másodperc alatt befókuszálok bármit a Sonnarral a távoli parton (true story bro). Ha az ember megszokja, tudja, mit kell nézni. Persze ehhez az is kell, hogy a Sonnar éles, mint a rosseb, és kiugrik a különbség az LCD-n. Sokkal jobb egy MILC-en manuálozni, mint a régi tükrösökön. De a Zenit se fogott ki rajtam komolyabban, amikor még az AF nem volt megfizethető. AF-es üvegek csak két évtizede vannak, mégis készült egy halom jó fotó korábban is. Persze nem azt mondom, hogy AF-et nem használok, mert a többi üvegem AF-es, de a tele nálam jobban bejött kézivel. Lehet, hogy egyedül vagyok ezzel, nem tudom.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz madgie #57317 üzenetére
de akkor kérdezzük már meg a kétkilós L-es fehér telét, miért kerül olyan sokba
Köze nincs a mélységélességhez meg a körömnyi szenzorhoz ilyenkor az AF-nek.
De van. Kisebb AF pontosság is megfelelő tartományba viszi. Sacc per kábé is bőven elég.[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz kamilyon04 #57327 üzenetére
Pontosan melyik kitobik is ezek: Ha jól értem az egyik az Oly 12-50, a másik egy Pana, de melyik pontosan? 14-42 II?
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz kamilyon04 #57329 üzenetére
Irfanview nem hámozza ki az objektív típusát valamiért
Érdekes az összehasonlítás. Nagyon látszik, hogy az egyik obi egyik gyútávon, a másik a másikon jobb.
Mondjuk külön nehézség, hogy minden képnek eléggé máshol van a fókuszsíkja. Egy ilyen mozgalmas témánál nem is lehet ezt pontosan belőni.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz kamilyon04 #57331 üzenetére
egyik obi egyik gyútávon, a másik a másikon jobb.
Ez azt akarta jelenteni, hogy a két objektív között nincs egyértelmű győztes a teljes tartományon. 35mm fölött a 12-50 jobb picit, alatta a 14-42. Összességében nézve a 14-42 képe tetszik legjobban. Érdekes, hogy 14mm-en a legszűkebb, és a leggyengébb a 14/2.5.evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Ezt a gondolatmenetet folytatva:
Az új Olympus Viewer 3 v1.4 a P3-PL3-PM1 vonaltól kedve támogatja a csúcsfény/árnyék kezelést.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen