Új hozzászólás Aktív témák

  • kamilyon04

    csendes tag

    dobok egy követ az állóvízbe:

    ma az összes natív objektívemmel nyomkodtam egy rekesz sorozatot az erkélyről, hogy össze tudjam őket hasonlítani.
    a képeket feltöltöttem ide, elvileg bárki számára elérhető, letölthető.

    Lényegében a kitobjektívek összehasonlítása a cél, de azért a többit is bedobtam a buliba (7,5 14, 45).
    Próbáltam egy általános de nagyobb felbontást igénylő témát választani, ahol a fókusz a végtelenhez tendál, bár szívás, hogy nincs távolságskála az objektíveken...

    A gép e-pl 5 volt ( A állás,iso200, jpg LF, felhő wb, s-af, minden egyéb érték nullán, IS-off, képi üzemmód: i-enhance)
    Azr későn vettem észre, hogy a gyorscseretalp laza volt, ezért kicsit lötyögött a gép, és nem esnek egybe a képközéppontok...

    A fájlnevek a következőképpen működnek: gyútáv-fényerő érték-tipus (remélem értelemszerű)
    Ha letöltöd akkor a vindóz képnézegető is gyútáv alapján összehasonlíthatóvá teszi.
    (tudom nem egy hekker megoldás, de ennyire futja ;)
    a jobb felső sarkot érdemes nézegetni, igazi képi-hiba tivornya ;)

    Amiket nekem sikerült megállapítani:

    Általánosan
    12-50-nek sötétebb a kezdő fényereje a 14-42-höz képest, kevesebb, mint 1/3-ad FÉ, szerintem ez nem annyira jelentős különbség, az túlzás hogy ettől a 12-50 sötét lenne, mint az alagút :)) :
    12mm: x vs 3,5
    14mm: 3,5 vs 3,8
    18mm: 3,9 vs 4,3
    25mm: 4,4 vs 5,1
    35mm: 5,2 vs 5,6
    42mm: 5,6 vs 5,9 (a 40-150 40-en 4)
    50mm: x vs 6,3 (a 40-150 50-en 4,2)

    7,5mm
    szuper erős kontraszt, f8-on a sarkokban is brutál éles kép. faszaság!

    12mm:
    12-50 lila zöld ca f8-on is. a felbontás sem olyan rossz, mint gondoltam...

    14mm:
    lila bemosódás a kontrasztos részeknél:
    -brutál a pana 14-2.5ön
    -kevésbé rossz a 14-42 5,6tól egész jó
    -nincs a 12-50-en helyette van zöld-lila ca :DD
    -f8 tól a 14-42 is lila zöld ca-zik :)
    A 14-es panával hidegebb színek, legélénkebb a 12-50 (vörösek!)

    18mm
    mindkettő adja a saját hibáit de a kezdő értéktől ok a kép.
    -a 12-50 zöld-lila CA ja a sarkokban még mindig figyelget, ahogy a 14-42 lila blur is...
    -a 14-42 jobb a sarkok felé

    25mm:
    Képi hibák nem jelentősek
    a 14-42 nek kontrasztosabb a képe, élénkebb zöldek...

    35mm:
    a 12-50 nek szerintem nagyobb a sarkokban a felbontása
    a 14-42 nek kontrasztosabb a képe, élénkebb zöldek...

    40-42mm
    A 40-150 a legjobb szerintem, de a képeken nem ugyanott van az élesség!! nem igazán összehasonlíthatók!

    45mm
    A portréobinak fakóbbak a színei!

    50mm:
    a 12-50 felbontásban, kontrasztban egy kicsit gyengébb, mint a 40-150

    Szívesen diskurálok a további észrevételeitekről (esetleg összedobhatunk egy doksit az eredményekről segítségképpen, ha valakinek ilyen kérdései lennének.)

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák